UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
41
10%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
154
39%
Jesse Markin – Glow
36
9%
Windows95man – No rules!
52
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
14%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
35
9%
 
Ääniä yhteensä: 391

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4997
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mulla on samat fiilikset tällä hetkellä, kuin viimekin vuonna 2 biisin jälkeen. Viime vuonna Keira oli sellainen, "jos ei parempaa ole tarjolla, niin Keirasta tulee ihan kelpo edustaja". CK:n kanssa sama tilanne nyt.

Viisualisti
Maistelija
Maistelija
Viestit: 39
Liittynyt: 06 Tammi 2023, 08:43

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisualisti »

KUORIMUA kirjoitti: 14 Tammi 2024, 15:11 Oonko ainoa jonka mielestä tää UMK-hype vähän lässähti? Sexmane ei tarjonnu ihan sitä mitä toivoin ja Cyan Kicks on ihan jees, mut jätti odottamaan jotain parempaa. Sara Siipola seuraavaks vuorossa ja sitten Jesse, molempien biiseistä klipit jo netis ja ne ei sytyttäny. Jessestä tulee mieleen lähinnä Sandhjan jammailut.

Eli onko ne tän vuoden tykit jätetty loppuun, kuten vuosi sitten, kun viimeisenä julkaisuvuorossa olivat Käärijä, Kuumaa ja Portion.
Käärijän jätti jälkeensä tyhjän aukon, jota tuskin voidaan täyttää moneen vuoteen. Mutu sanoi ettei UMKsta voi tulla toista kertaa hyvää. Silti olin toivonut olleeni väärässä, ja jo vuodetut klipit tuottivat pettymyksen. Niissä ei ollut mitään erottuvaa tai persoonallista. Etukäteen Yleltä on luvattu hyvin tasainen UMK 2024. Tämä huolettaa erityisesti. Jos mikään ei erotu edes UMKssa, ei taso riitä viisuissakaan. Lopputulokseksi veikkaan ”ihan kivaa” UMK voittajaa ja viisuissa korkeintaan finaalipaikka.
Viimeksi muokannut Viisualisti, 14 Tammi 2024, 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 978
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^^Samoilla linjoilla. Hyvä taso ekassa ja tokassakin biisissä. Molemmat kiinnostavia UMK-tyrkkyjä.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2208
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

toivo kirjoitti: 14 Tammi 2024, 22:30 Mulla on samat fiilikset tällä hetkellä, kuin viimekin vuonna 2 biisin jälkeen. Viime vuonna Keira oli sellainen, "jos ei parempaa ole tarjolla, niin Keirasta tulee ihan kelpo edustaja". CK:n kanssa sama tilanne nyt.
Just nyt olisin hyvin pettynyt jos CK olisi edustaja. Olin kauheen kriittinen Loreenille viime vuonna ja olen sitä myös CK:lle. Menevät mulla samaan kastiin. Suomi ansaitsee enemmän. Kansan äänen :draamaa:
Nyt ne verhot kii

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 978
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

hercules kirjoitti: 14 Tammi 2024, 22:50 Olin kauheen kriittinen Loreenille viime vuonna ja olen sitä myös CK:lle. Menevät mulla samaan kastiin. Suomi ansaitsee enemmän. Kansan äänen :draamaa:
Yllättävää niputtaa CK ja viime vuoden voittaja. Eikö tuo olisi hyvä merkki Demonitanssin kannalta? :mrgreen:

Kansan ääntähän on sitten tulossa MG:ltä...
Somewhere in her smile she knows

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2208
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Silirimpsis kirjoitti: 14 Tammi 2024, 23:06
hercules kirjoitti: 14 Tammi 2024, 22:50 Olin kauheen kriittinen Loreenille viime vuonna ja olen sitä myös CK:lle. Menevät mulla samaan kastiin. Suomi ansaitsee enemmän. Kansan äänen :draamaa:
Yllättävää niputtaa CK ja viime vuoden voittaja. Eikö tuo olisi hyvä merkki Demonitanssin kannalta? :mrgreen:

Kansan ääntähän on sitten tulossa MG:ltä...
Juu sehän se ristiriitaista onkin, kun CK näennäisen hyvä ruotsistandardein mitattuna mikä jostain syystä uppoo viisuväkeen. Mutta kaipaan jotain suomalaista, vaikka sitten Sexmane tai oletettavasti Sara Siipola. Menestymisen uhallakin.

Minä jo unohdin MGN biisin nimen merkityksen :heh: En vielä tiedä siitä kansanäänestä.
Nyt ne verhot kii

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2726
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Ei mikään ole ollut HUONO (tosin huomenna tullee eka semmonen) mutta eihän tää nyt todellakaan ole kovin UMK koskaan :kups:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16698
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Tässä vaiheessa näyttää jo varsin todennäköiseltä, että tässä on paras UMK :voitto: Parhaaseen karsinaan ikinä on pitkä matka (2006 on kovin kova), muttei mahdotonta ole sekään :surrur:

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 233
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

Mun mielestä viime vuonna oli hyvä! Cha Cha Cha oli ihan ylivoimainen tietty, mutta Keira, Benjamin ja Kuumaa oli kaikki paljon parempia kuin mikään tänä vuonna julkaistuista, jotka on kaikki olleet ihan ok. Harmi kun ei voi lähettää niistä mitään tänä vuonna. No, odotan innolla Mikaelia, koska se poika ei voisi ikinä tuottaa mulle pettymystä.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Olin jo unohtanut, että tänäänhän (ts. huomenna) tulee jo seuraava biisi. Jäi tuo vklpn odotus päälle.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33277
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

VR:n Instagram-tili kirjoitti:Onko Sinulla liput hankittuna UMK-finaaliin? Etkö tiedä, kuinka saapuisit paikalle? Meillä on Sinulle ratkaisu! Hyödyntämällä junaa®, satojen tuhansien suomalaisten suosittelemaa klassikkotuotetta, pääset aivan kivenheiton päähän tapahtumapaikasta Nokia Arenasta.

Eikä tässä vielä kaikki: olemme lisänneet ylimääräisen junavuoron, joka lähtee 10.2. Tampereelta kohti Helsinkiä kello 23.59, jotta Sinä pääset mukavasti myös paluumatkalle.

Eikä tässäkään vielä kaikki – ostamalla junaliput Sinulla on mahdollisuus aloittaa elämys jo matkalla ja välttää parkkipaikan etsintä sekä ruuhkat.

Sinä voit ostaa omat lippusi osoitteesta vr.fi tai VR Matkalla -sovelluksesta. (Kannustustunnelma, Käärijä-bolero tai etukäteistieto kilpailun voittajasta eivät sisälly lippujen hintaan. VR ei ota vastuuta mahdollisista tunnereaktioista liittyen kilpailun loppuratkaisuun.)
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1745
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Hyvä VR! Huomatkaa vielä, että junat peruutetaan. :joojoo:
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

aihe_
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 57
Liittynyt: 12 Touko 2017, 02:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja aihe_ »

Tietämättä paljoakaan vielä julkaisemattomista biiseistä niin mietin, että tässä julkaisujärjestyksessä on melkein sellainen kaari, jossa aloitetaan demonien kanssa taistelulla, siirrytään manian ja paskana olemisen jälkeen Glown toiveikkuuden kautta koko ajan iloisempaan ja ehkä riehakkaampaan suuntaan. Tämä ei varmaan ole tässä taustalla, mutta musta se olisi hauska ajatus :joojoo:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3744
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

^ Todella hyvä huomio muuten. :peukku: Ja vaikkei Ylellä olisikaan ollut tämmöinen ajatuksena, niin pidän tästä tarinallisuudesta.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2099
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Nämä kaksi viimeisintä kappaletta ovat palauttaneet uskon UMKhon. Laatutyötä, jälleen taistellaan vuoden parhaan karsinta -tittelin maineesta.

Kolme jäljellä. Olisikohan loppuun vielä säästelty joku kermakarkki kruunaamaan ilta?
Viimeksi muokannut Possu, 16 Tammi 2024, 01:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6580
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Täytyy vähän syödä viikonlopun masentuneita sanoja ja todeta, että kyllä tämän viikon biisit ovat taas tuoneet mieleen ajatuksen siitä, että laadukas UMK-kausi tästäkin on tulossa. :mrgreen:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1238
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Laadukkaana pitäisin minäkin UMK:ta, jälleen kerran. :joojoo: Toki osa biiseistä on vielä kuulematta, mutta yli puolet on kuitenkin jo julki, enkä pidä toistaiseksi yhtäkään biisiä huonona tai epäkelpona edustustehtävään. No MANIAsta olisin vähiten innoissani, mutta on siinäkin hyvät puolensa.

Mua alkaa tosin jo hirvittää se, mitä näistä muka pitäisi osata äänestää sitten helmikuussa. :eeek: Voi olla, että joudun tukeutumaan päätöksessäni tavallistakin vahvemmin livevetoihin. Mulla ei nimittäin ole toistaiseksi selkeää, ylivoimaista suosikkia.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1733
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Pete kirjoitti: 15 Tammi 2024, 23:17
VR:n Instagram-tili kirjoitti:VR ei ota vastuuta mahdollisista tunnereaktioista liittyen kilpailun loppuratkaisuun.
Eikä epäilemättä vastaa myöskään siitä, jos junan myöhästyessä myöhästyy koko UMK:sta. :roll: Saisivat lisätä aikaisemman aamuvuoron täältä idästä UMK-päivälle. Ahdistaa, kun olemme tulossa UMK-kenraaliin lauantaiaamuna junalla, ja juna on perillä "vain" 2,5 tuntia ennen kuin salin ovet sulkeutuvat Areenalla. Tietenkin joku pakkaskaaos iskee taas silloin.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1437
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Kyllä on hyvä taso UMK:ssa jälleen. Ei oo mulla vielä yhtään alle kahden tähden kategoriassa ja se on hyvä se :)
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1102
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Jos vaan tällä tasolla pysyy niin ei montaa vuotta mee kun viisut on tampereella :tuuletus:
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Amone
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 561
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Amone »

Olen kanssa ihan täpinöissäni tästä kaudesta. Kaikki biisit on super hyviä ja keskenään erilaisia. Tulee olemaan todella vaikeaa valita näistä se jonka haluaa lähettää viisuihin.

Rinjoo
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 12 Maalis 2023, 10:42

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rinjoo »

Ainakin toistaiseksi Ylen lupaama "paras UMK-taso ikinä" on kyllä pitänyt sen osalta paikkansa, että kaikki kappaleet ovat omalta osaltaan mielenkiintoisia, ja toistaiseksi puuttuu viime vuoden kaltainen "Robin-pettymys", vaikkei "Käärijä-yllätystäkään" ole saatu. Hieman jopa jännittää, että mitä sieltä onkaan vielä tulossa, kun Sara Siipolan kappale kelpaisi jo erittäin hyvin euroviisuihin ja Cyan Kickskin pääsisi melko varmasti finaaliin.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9561
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kwak »

Viime keskiviikon "UMK24 Artistijulkistus" -ohjelma keräsi Yle TV1:llä keskimäärin 538 000 katsojaa (tavoittavuus 708 000). :peukku: Tällaiselle taustaohjelmalle minusta erinomainen tulos. UMK selkeästi kiinnostaa! <3

https://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vko/top/viimeisin/
Keep your head high above the water

Amone
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 561
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Amone »

Rinjoo kirjoitti: 16 Tammi 2024, 09:38 Ainakin toistaiseksi Ylen lupaama "paras UMK-taso ikinä" on kyllä pitänyt sen osalta paikkansa, että kaikki kappaleet ovat omalta osaltaan mielenkiintoisia, ja toistaiseksi puuttuu viime vuoden kaltainen "Robin-pettymys", vaikkei "Käärijä-yllätystäkään" ole saatu. Hieman jopa jännittää, että mitä sieltä onkaan vielä tulossa, kun Sara Siipolan kappale kelpaisi jo erittäin hyvin euroviisuihin ja Cyan Kickskin pääsisi melko varmasti finaaliin.
Jos tähän mennessä julkaistuista pitäisi valita, varmaankin äänestäisin Siipolaa. CK:n ongelma on, että se ei ole riittävän tuore. Toki hyvällä laadulla tehty omassa genressään, mutta silti sitä samaa mitä on nähty jo aika monta kertaa.

Avatar
Konstrakta
Maistelija
Maistelija
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 18:07
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Konstrakta »

Minustakin taso on ollut oikein hyvä. :joojoo: mikään biisi ei oo jättänyt kylmäksi tai herättänyt vastareaktiota toistaiseksi. Käärijämäistä ylivoimaista suosikkia en odottanutkaan ilmaantuvat heti uudestaan, mutta uskon, että saamme kelpo edustajan. :peukku:

Musiikkivideot ovat jälleen hienoja. Toivottavasti lavatoteutuksetkin olisivat - se on ehkä se osa-alue, jota vielä "pelkään". Ei liikaa temppuratojen suorittamista ja monimutkaisia koreoita!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37023
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

kwak kirjoitti: 16 Tammi 2024, 09:45 Viime keskiviikon "UMK24 Artistijulkistus" -ohjelma keräsi Yle TV1:llä keskimäärin 538 000 katsojaa (tavoittavuus 708 000). :peukku: Tällaiselle taustaohjelmalle minusta erinomainen tulos. UMK selkeästi kiinnostaa! <3

https://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vko/top/viimeisin/
Oho, vau. :shock:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1745
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

CK vastaa tämän vuoden "Robin-pettymyksestä" ja syytkin ovat samat. Molemmilla on laadukas ja itsensä näköinen biisi, jonka takana seisovat täysin. Kuuntelijoihin ja faneihin ei oikein uppoa, kun odotettiin joko jotain erilaista tai uran suurinta hittiä ja bängeriä.

Harmillista ja hankalaa. Robin voi tulla Korean kautta uusiksi ensi vuonna, jos vielä tahtoo, mutta CK:lla taisi tilaisuus mennä nyt tässä. Kansainvälistä näkyvyyttä tulee tänä vuonna toki enemmän kuin 2 vuotta sitten, toivottavasti heille löytyy uusia faneja ja kuuntelijoita ulkomailta.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1102
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Onkohan UMK jatkossakin nokia-areenalla tai jollain muulla isolla areenal?
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6580
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Jos kiinnostus jatkuu samanlaisena (enkä ainakaan tässä vaiheessa näe syytä, miksei jatkuisi), niin uskon kyllä, että UMK:n pitopaikaksi tulee vakiintumaan Nokia areena. Toivon sitä myös, vaikka Hartwall areena saataisiinkin jossain kohtaa takaisin käyttöön. Tampere on kuitenkin paljon paremmin saavutettavissa eri puolilta Suomea kuin Helsinki.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1745
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Meillä on myös areenamusiikin vaje tällä hetkellä, kun areena-artistit eivät tule tänne kauas pussinperälle.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Vastaa Viestiin