ESC 2024: järjestelyt

Euroviisut 2024 länsinaapurissa
Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5614
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Ettei vaan tulisi kiire saattaa lähetys loppuun jos kolmessa tunnissa pitää olla valmista. Ehkä puolella tunnilla lyhentäminen riittäisi :apuva:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19823
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^Vielä Helsingin finaali 2007, jossa oli vain kaksi kilpailijaa vähemmän kuin viime aikojen normi, saatiin hyvin pakettiin kolmessa tunnissa ja vartissa, tuntia nopeammin kuin viimeiset kaksi finaalia. :joojoo:

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3413
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Oonko mä sit ainoo täällä, jonka mielestä noi 4h finaalit on kivoja? Viisut on vaan kerran vuodessa, joten tykkään, että mukana on mahdollisimman paljon sisältöä! Ainakin toi tunnin lyhennys kuulostaa mun korviin aika paljolta. :draamaa:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5614
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

^ Minulla on kyllä sinällään vähän sama, mutta viime vuosina on jo alettu mennä yli sen neljän tunnin joka on jo vähän turhan paljon
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2462
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Yksi sana:

EI

:eiei:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4925
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mun makuun näitä aloitusnumeroita ja väliaikanumeroita voisi todellakin karsia. Pääsääntöisesti ne menee aina ohi, kun vaan odottaa itse esityksiä ja esitysten jälkeen äänien julkistamista.

Kuka jaksaa edes katsoa väliaikanumeroina jotain lauluesityksiä musiikkikilpailussa+.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12888
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Voisiko vaikkapa sen lippuparaatin heivata pois? Sehän oli ekan kerran juurikin Malmössä 2013.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8223
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Äh, minusta se alun lippuparaati on yksi parhaista kohdista, ei sitä ainakaan. Äänestysajasta voi kuitenkin ihan hyvin leikata puoli tuntia pois jos se tosiaan nyt viimeksi oli jotain 45 minuuttia.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3083
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Ei todellakaan lippuparaatia pois! Väliaikanumeroita sais olla vähemmän.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19823
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Minä lähtisin leikkaamaan väliaikanumeroista. Onhan se nyt aika uuvuttavaa, että viimeisestä kappaleesta kestää tunti ennen kuin pisteidenlasku alkaa.

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1577
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Snude »

Ajatuksen tasolla ymmärrettävä ja inhimillinen uudistus, onhan neljä tuntia jo aika pitkä aika ja pitkälle yöhön venyminen vähän hankalaa joillekin (itselleni tosin ei, mutta ymmärrän muita). Samalla kuitenkin sinänsä tykkään siitä pitkästä finaalista eri vaiheineen joten tunnin leikkaus voisi olla jo aika rajua.

Tärkeintä olisi kuitenkin se, mistä tämä leikkaus tehtäisiin. Väliaikanumerot ovat kuitenkin ehkä ainoa hyväksyttävä kohde ja ei niistä nyt sitä tuntia vielä saa irti. Pahin pelkoni olisi varmaan joku sellainen, että pisteidenlaskua lyhennettäisiin tämän varjolla, kun sen pituutta on muutenkin mietitty ja samalla arvioidaan muutenkin järjestelmän toimivuutta. Näiden muutosten kanssa saisi varmaan aika helposti ujutettua niitä ajallisia leikkauksiakin. Sitä ei minusta kuitenkaan saisi tehdä, sillä onhan pisteidenlasku finaalilähetyksen kulmakivi ja isoin syy sille, miksi viisuviikko on niin merkittävä asia minulle (kappaleita voi kuitenkin kuunnella milloin vaan). Siinä kohtaa oma viisufanitukseni saattaisi kärsiä todella suuresti, joten toivottavasti eivät tee ainakaan mitään tällaista.
Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

lakritsipala
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 80
Liittynyt: 22 Helmi 2016, 11:52

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja lakritsipala »

Viisuilija_110 kirjoitti: 16 Kesä 2023, 18:17 Oonko mä sit ainoo täällä, jonka mielestä noi 4h finaalit on kivoja? Viisut on vaan kerran vuodessa, joten tykkään, että mukana on mahdollisimman paljon sisältöä! Ainakin toi tunnin lyhennys kuulostaa mun korviin aika paljolta. :draamaa:
Täällä kuppilassa on kyllä kieltämättä ihmeellinen asenne siihen, että finaalilähetys kestää mukamas liian pitkään. Asia jota odottaa kerran innolla kerran vuodessa, toivoisi kestävän omasta puolestani vaikka ikuisuuden :heh:

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2295
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Minua vähän mietityttää, että miten noita väliaikanumeroita voi muka leikata kun eikös nuo ole juuri sitä varten että tulokset saadaan kasattua :mitvit:
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8223
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No ei niitä tuloksia kasata ainakaan äänestyksen ollessa vielä päällä. Sitä äänestysaikaa voisi ihan hyvin lyhentää.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19823
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

sienimursu kirjoitti: 17 Kesä 2023, 19:55 Minua vähän mietityttää, että miten noita väliaikanumeroita voi muka leikata kun eikös nuo ole juuri sitä varten että tulokset saadaan kasattua :mitvit:
Koska kaksi komponenttiäänestystä saavat kumpikin oman ääntenlaskunsa, niin yleisöäänet ehtii kyllä hyvin laskea raatipisteiden lukemisen aikana. :joojoo: Nimenomaan puhelinäänestyksen, joka nykyisellään kestää noin tunnin, aikana esitettäviä väliaikanumeroita tässä haluttaisiin leikata.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6218
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Kuulun siihen porukkaan, jonka mielestä nelituntinen viisufinaali on ihan ok, koska itsellä ei ole mitään ongelmia valvomisen kanssa. Mutta onhan se totta, että äänestysaika on ihan ylipitkä, sitä voisi lyhentää reippaastikin. Etenkin kun harvoin ne väliaikanumerot nykyään enää ovat mitään maata mullistavia.

Ruotsilla kyllä selkeästi on joku tarve tuoda mukanaan aina jotain muutoksia viisuihin, joten hieman kauhulla jään odottamaan, mitä muuta vielä ehtivät keksiä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1078
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Luulen, että mikä tahansa pohjoismainen yleisradioyhtiö (paitsi ehkä DR) olisi ottanut tavoitteeksi lähetyksen lyhentämisen. Ollaan näillä suunnilla sen verran minimalismiin pyrkivää porukkaa kuitenkin.
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

poika90 kirjoitti: 15 Kesä 2023, 00:58 SVT on paljastanut ensi vuoden tiimin joka on isossa vastuussa tulevasta showsta.


https://eurovision.tv/story/svt-appoint ... -core-team
Siitä se Abba-teema jo alkaa... tuo kuvahan on ihan Abba-poseeraus!
Hello Hi!

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3874
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja poika90 »

jee euroviisut kirjoitti: 16 Kesä 2023, 16:08 No nyt järkevä uudistus SVT:ltä. :uujee: SVT suunnittelee nimittäin viisushow'n lyhentämistä tunnilla pituuteen, jollainen se oli vielä 15 vuotta sitten.

https://eurovoix.com/2023/06/16/eurovis ... -one-hour/

Tosin nyt jälkeenpäin mietittynä viisufinaalien pituuksien Pandoran lippaan avasi luultavasti Malmön finaali 2013. :hiips:

Joo tuo lyhempi aika olisi todellakin parempi. Esim äänestys suoraan 15 minuuttiin. Äänestyksen ajaksi vaikka edellisen vuoden voittajan numero. Ja sillä aikaa, kun yleisö ääniä lasketaan niin joku muistelu video ja sitten vaan äänet. Ja äänestys niin, että raatien äänet könttänä ja yleisön äänet sanotaan niin miten raatien äänet on sanottu.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7205
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Taylor Swift konsertoi 17.toukokuuta Tukholmassa Friends areenalla ensi keväänä, että onkohan viisut tuolla? :miettii:.

Väliaikanumeroita on omasta mielestäni liikaa & niitä olisi karsittava! Myös tuo aloituskin kestää liian pitkään ennen kuin ensimmäinen artisti esiintyy.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16224
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

-kaitsu87- kirjoitti: 20 Kesä 2023, 21:36 Taylor Swift konsertoi 17.toukokuuta Tukholmassa Friends areenalla ensi keväänä, että onkohan viisut tuolla? :miettii:.
No nyt on Frihamneniin suunniteltu pystytettävän väliaikaista areenaa. Eikö tuo melkein samalla vaivalla nousisi Haaparannan Ikean parkkipaikalle tai rajan golfkentälle? :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3874
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Tuli vain sellainen asia mieleen, että kun Ruotsi haluaa lyhentää showta niin mites asia sitten otetaan huomioon jos vaikka heillä on taas sellaista reksiviittaa minkä kokoaminen kestää kuten Loreenin showlla. Ja varmasti Ruotsi esim omissa kotikisoissaan haluaa heidän lavasteistaan yhtä hienot, kuin Melloissa. Tai mitäs jos moni muukin ottaa leivänpaahdinta ja eri reksiviittaa jotka vievät aikaa niin mitäs sitten?. Vai onko lisä aika lavastuksiin taas tarkoitettu pelkästään Ruotsille :miettii:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5614
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Friends Arena on ilmeisesti poissuljettu Taylor Swiftin keikan takia. Tele2 Tukholmasta vielä mahdollinen, mutta vähän epäilen että Malmössä ensi vuonna viisuillaan. Oma toiveeni on Örnköldsvik, sillä olisihan sitä hienoa jos viisut välillä tuotaisiin isompien kaupunkien ulkopuolelle. Tuskinhan sitä valitaan mutta sanonpahan vaan :miettii: :heh:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3874
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Abba saattaa sittenkin esiintyä ensi vuonna :niinpa: Björn joka on ollut tätä vastaan on ilmeisesti muuttanut mielensä.

https://www.instagram.com/p/CtMp_bgNKEX ... M1YmI2Ng==
Viimeksi muokannut poika90, 26 Kesä 2023, 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36991
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Vaikken Abbasta niin välitäkään, on tämä aika hieno juttu toteutuessaan. :uujee:
Meow cat, please meow back.

Mikseesrekisteröidyn
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 987
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Ei kai ne kuitenkaan Ruotsia lähde edustamaan? Ei kai sentään :shock: Joku väliaika esitys riittää
:parku: Ihanku viisut ois jo ohi :parku:

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20632
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

ABBA sympatiavoittoon, sehän tästä vielä puuttuisi. :heh:
Got a fire and a country heart 🔥

Mikseesrekisteröidyn
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 987
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Aleksi kirjoitti: 28 Kesä 2023, 20:02 ABBA sympatiavoittoon, sehän tästä vielä puuttuisi. :heh:
Seuraavana vuonna Loreen uusiks ja kierre on valmis
:parku: Ihanku viisut ois jo ohi :parku:

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3874
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Mikseesrekisteröidyn kirjoitti: 28 Kesä 2023, 20:05
Aleksi kirjoitti: 28 Kesä 2023, 20:02 ABBA sympatiavoittoon, sehän tästä vielä puuttuisi. :heh:
Seuraavana vuonna Loreen uusiks ja kierre on valmis
Ei kyllä Måns käy ensin sen toisen voiton hakemassa ja sitten on taas Loreenin vuoro :heh: :heh: :rofl:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2392
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Göteborgs-Postenin mukaan isäntäkaupunki valitaan heinäkuun ensimmäisellä viikolla eli tällä viikolla.

En malta odottaa isäntäkaupungin julkistamista. Pääsee katsomaan viisumajoituksia ja suunnittelemaan tarkemmin viisubudjettia.
Toivottavasti kilpailupaikka on Tele2 Arena, Tukholma tai Göteborg. Viimeksi kun Loreen voitti, kilpailupaikkana oli Malmö, enkä halua toisen Loreenin voiton johdattavan meidät taas Malmöhön. Vaihtelua (vaikka viime Ruotsin viisut järjestettiin myös Tukholmassa).
🇫🇮👖🥚

Vastaa Viestiin