Mielestäni se on fanikupla siinä mielessä, että kappaleta ei ole kovin miellyttävä kuunnella, eikä lavakarismakaan osu oikein oikealla tavalla. MUTTA, sitä ei käy kiistäminen, että musiikkialan ihmiset on poikkeuksetta olleet innoissaan siitä, että sävellys on oivaltava ja hyvin tehty, video myös. Laulukapasiteetin ymmärtävät kaikki.Timoteus kirjoitti: ↑02 Touko 2024, 19:30 Jos hypen puutteesta puhutaan, niin mitenkäs Sveitsi? Mistä tiedämme, ettei Sveitsin suosio ole pelkkä fanikupla? Kaikessa mitattavassa (striimausluvut ja listasijoitukset) häviää pystyyn muille suosikeille ja jopa ei-niin-suosikeille. Ei näytä kummemmin kiinnostavan edes kotimaassaan. Pudonnut Sveitsin Spotifyn top 200 -viikkolistalta jo. Milloin viimeksi saatiin voittaja, jonka tilastomerkinnät näyttivät näin laimeilta kisaan mennessä? Portugali 2017 ehkä? Ja se oli epäkaupallisempaa genreä.
Radiosoittoa tämä biisi ei kyllä siis kuule, eli aivan kaikilta juryiltä ei tule saamaan pisteitä, mutta siellä on pisteitä antamassa paljon entisiä euroviisuartisteja ja muita häslääjiä, viihdealan esiintyjiä kuten juontajia ja ehkä siellä on teatteriakin takana, säveltäjiä ja niin edespäin, eli kyllä tällä on hyvät mahdollisuudet niihin korkeisiin jury-pisteisiin ja jos Slimane on joillekin liian limane (ehkä joillekin mies-juryille), niin Sveitsi voi voittaa koko juryäänestyksen.
Sen takia tuo on korkealla, ei oikeastaan mistään muusta syystä. Voittaja vain siinä tapauksessa, että tälle vuodelle ei saada "oikeaa euroviisuvoittajaa", eli sellaista teleääniharavaa joka pääsisi nyt vähintään neljänneksi juryissa. Italia varmaan lähinnä tällaista kompromissikeissiä paperilla, mutta tuntuu jotenkin, että jää niin latteaksi, ettei kykene johonkin 2nd ja 3rd positioihin, jolla nyt voisi vielä voittaa.
"Milloin viimeksi saatiin voittaja..."
Portugali oli viimeksi tällainen, sitä ennen Ukraina, näiden jälkeen ei ole mielestäni ollut.
On todella, todella hankala ja laajalla haravalla vedettävä vuosi nyt. Kiva jännitysmielessä.