Israel 2024: Eden Golan – Hurricane

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Eden Golan – Hurricane

*****
25
16%
****
29
18%
***
31
20%
**
19
12%
*
54
34%
 
Ääniä yhteensä: 158

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1555
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Israel saa näillä tiedoilla osallistua

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 7f5f6d70c9
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2492
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

^ taitaa olla sama lausunto joka annettiin viikko vai pari sitten jollekin belgialais (?) lehdelle
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5749
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Hyvä että Israel osallistuu :joojoo:
Eipä tuo toki mikään ihme ole sillä onhan itse Viisujen pääsponsorikin Israelista :mrgreen:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

sienimursu kirjoitti: 12 Joulu 2023, 13:24 Minusta on vaan erittäin erittäin erittäin tekopyhää että EBU epäkriittisesti antaa Israelin osallistua euroviisuihin mutta sitten postailee Twitteriin kuinka kauheaa on että 68 toimittajaa on kuollut Gazan sodassa "we need to raise our voices for those who risk theirs"
Auts, nyt on kovan luokan sekoilua EBUlta. :eiei: Siis äärimmäisen asiallinen kritiikki, mutta missä toiminta?
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17238
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

Kuvottavaa että annetaan osallistua, mä en näe murhatun palestiinalaisen & ukranalaisen vauvan välillä mitään eroa mutta ilmeisesti EBU näkee, ihmiset näköjään jaotellaan etnisyyden perusteella ilmeisesti siis.
Tuhansien lasten lisäksi nää murhaa eteen tulevat toimittajat, jopa oman maansa panttivangitkin, ja tälläisen terroristivaltion annetaan osallistua koska raha & sponsorit puhuu, häpeällistä :eiei:
Toki jotkut jaksaa länkyttää ettei tilanne ole verrannoillinen Venäjän kanssa, joo ei se olekaan: palestiinalaisilla ei ole nimittäin edes mitään mahdollisuutta puolustautua tai paeta, siellä odotetaan joko nälkäkuolemaa tai sitä että Israelin IDF lahtaa kuin nurkkaan ajetun eläimen.
Viimeksi muokannut Happy, 20 Joulu 2023, 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2099
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Possu »

Oksettavaa, että edes harkitaan Israelin osallistumista. Tuohan olisi tapahtuessaan täys shitshow, kun iso osa viisujen huomiosta tulisi kiinnittymään mielenilmauksiin. Tuosta ei hyötyisi kukaan.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5749
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Tämä nyt ei taaskaan kuuluisi tänne, mutta muistutan että palestiinalainen terrostijärjestö hamas suorittaa tällä hetkellä juutalaisten kansanmurhaa (kuten Hitler toisessa maailmansodassa) ja on myös se osapuoli joka ensimmäisenä hyökkäsi. Israelin puolustautuminen muslimiterroristeilta on kieltämättä ollut liioiteltua, mutta vika on lähtökohtaisesti aina sen joka aloitti :roll:

Päädyn varmasti taas joidenkin estolistoille tämän lausunnon myötä, mutta eipä se minua liikuta
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2099
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Possu »

Israelilla olisi ollut muitakin vaihtoehtoja tilanteen ratkaisemiseksi jo vuosikausia, mutta halua ei ole ollut. Ilmeisesti siviilien, lasten ja naisten määrätietoinen tappaminen on sitten ok, kun paska osuu lopulta tuulettimeen.

Jokainen edes jonkinlaista inhimillisyyttä tunteva ihminen ei voi puolustella tuollaisia tekoja.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8299
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Israelin konfliktilla on niin pitkät juuret, ettei mikään ihme, että molemmilla puolin yhteiskunta oirehtii sotureilla, jotka ajavat kovaa linjaa ja käyttävät niitä keinoja joita on käytettävissä (asymmetrinen sodankäynti).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2208
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja hercules »

Tämä on tulos kun Euroopan ulkopuolisia maita on viisuissa. Arvoristiriidat nousevat esiin. Vuodesta toiseen yhtä boikotointia. Olisihan se helpompaa kun osallistujamaat olisivat läntisiä demokratioita: kunnioittaisivat ihmisoikeuksia, kansainvälistä lakia... Rahanhimoissaan monet ovat kutsumassa ketä sun sieltä viisuilemaan kun meillä on niin fantsu juttu täällä. Ärsyttää. Mutta jotain saisi muuttua. Joko se on se EBU:n kylmän kalsea linja United By Music ja kaikki jäsenmaksunsa maksaneet maat ovat tervetulleita tai sitten jonkinlainen code of conduct mitä osallistujamaiden pitäisi noudattaa ilman tätä boikottirumbaa :tajutkaa:
Nyt ne verhot kii

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17238
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

Possu kirjoitti: 21 Joulu 2023, 00:14

Jokainen edes jonkinlaista inhimillisyyttä tunteva ihminen ei voi puolustella tuollaisia tekoja.
No koska Israel on nätti turismikohde ja homoystävällinen maa niin sillä on ilmeisesti kaikki oikeudet murhata ja ryövätä ne palestiinalaisten vähäisetkin maat.
Kuten sienimursu edellisellä sivulla totesi niin lässyttäjät perustelevat kaiken "mut kun arabit, mut kun Hamas" jne
Samat perustelut oli Venäjälläkin kun nämä mielivaltaisesti hyökkäsivät Ukrainaan. ja on edelleenkin

20 days in Mariupol on tuore ja vaikuttava dokumentti jota katsoessa pidän myös mielessäni sen että Gazassa tilanne on moninkertaisesti pahempi & tuskallisempi
https://areena.yle.fi/1-67287489


Tiedän että olen poliittinen tässä asiassa ja tiedostan että että rasautan mielipiteilläni monia, mutta haluan ainakin omilla ulostuloillani tehdä selväksi että mulle on ihmisoikeudet ja vähemmistöjen asiat (tässä tapauksessa palestiinalaisten asiat) jopa viisuja tärkeimpiä asioita. Enkä minä eurooppalaisena viisufanina pysty painamaan Israelin osallistumista villaisella, ja toivoisin että Israelin tekemät julmuudet nousisivat mahdollisimman monen ihmisen tietoisuuteen.
Ja viisuvuosi 2022 oli hyvin poliittinen: ja se näkyi myös monessa kuppilankin ketjussa - "politiikka ei kuulu viisuihin"- hokemat ei enää taida päteä tai sit siinä tapauksessa pitäis pyyhkiä historiasta koko toissavuotinen viisuvuosi.
Viimeksi muokannut Happy, 21 Joulu 2023, 00:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8299
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Täytyy muistaa myös, että muulla maailmalla, erityisesti lännellä, on kompleksinen suhde Israeliin historiallisista syistä. Nähtäväksi jää kuinka pitkälle Netanjahun hallinto tätä erityissuhdetta voi venyttää ja taivuttaa ilman että jotain menee pysyvästi rikki. Jossain vaiheessa tulee piste vastaan, jolloin Israel on ulosmitannut holokaustista syntyneen sympatiansa ja muut sanovat, että nyt riittää.

Steven Spielbergin elokuva Munich (2005) on oikein hyvä kuvaus siitä, miten kostonkierre muuttaa kostoon tarttuvia itseäänkin. Kyseessä oli Münchenin Olympialaisiin tehdyn terroristi-iskun koston kuvaus, mutta sopii hyvin tähänkin päivään.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2099
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Possu »

hra47 kirjoitti: 21 Joulu 2023, 00:28 Jossain vaiheessa tulee piste vastaan, jolloin Israel on ulosmitannut holokaustista syntyneen sympatiansa ja muut sanovat, että nyt riittää.
Tuommoista sympatiaa ei ole varmasti ollut olemassa enää pitkiin aikoihin. Todellisuudessa tilanne on niin monimutkainen ja synkkä, jossa ovat kaiken poliittisen suhmuroinnin lisäksi osallisena niin aseteollisuus kuin kaikki muukin paska. Kaiken kaikkiaan järkyttävä soppa, jonka hintalapun nyt maksavat syyttömät ihmiset lapsia myöten omalla hengellään.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8299
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kyllä mä koen, että lännen hallituksilla on edelleen jonkinlainen avuttomuus ja sokea piste Israelin tekemisten suhteen. Eihän ne kykene oikein muuhun kuin toistelemaan, että Israelilla on oikeus puolustautua.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Lichi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 346
Liittynyt: 25 Marras 2006, 20:07

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Lichi »

Oikea päätös, että Israel saa osallistua. Osoittaa EBU:lta suoraselkäisyyttä. Israelin sulkeminen tässä tilanteessa olisi sama, kun olisi sulkenut Ukranan 2022. Israellaisten tilanne ei ole helppo, kun toimiva Gazan palestiinalaistallinto(Hamas) hyökkäsi Israeliin ja otti panttivankeja. Gazan siviilit ei ole synnittömiä, he ovat nostaneet ja pitäneet Hamasin vallassa. Samaan tapaan kuin venäl Silkkäääiset Putinin. Israel on Ukraina ja Palestiina on Venäjä. Kaikille Gazan asukkaille pitäisi turvata turvallinen poistuminen Egyptiin. Ei ole oikein, että syyttömiä ihmisiä kuolee tuolla. Mitä toimittajiin tulee, tietävät he riskit ja ovat tuolla vapaaehtoisesti. Sanomattakin selvää, ettei yhdenkään henkilön, oli toimittaja tai ei kannattaisi Gazaan mennä nyt. Silkkaa pahantekoa sota on molemmin puolin ja toivottavasti tähän saadaan pysyvä ratkaisu, esimerkiksi perustamalla juutalaissiirtokuntia Gazaan ja pitämällä alueella Israel-miehitys. Terrorismille ei alueella tule antaa jalansijaa.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5749
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Lichi kirjoitti: 21 Joulu 2023, 11:10 Israel on Ukraina ja Palestiina on Venäjä.
Jos Gazan tilannetta verrattaisiin Ukrainan sotaan niin näin päin se olisi. Olen täysin samaa mieltä viestisi kanssa :peukku:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2150
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Israelia ei todellakaan verrata Ukrainaan!!! Tämä viimeisin sotatilanne nyt alkoi HAMASin touhusta mutta tää konflikti on ollut meneillään siitä asti kun jotkut neropatit päätti alkujaankin perustaa koko Israelin valtion vaan sen perusteella et sori teille Juutalaisille oltiin kamalia toisen maailmansodan aikana, tehkää vaan oma valtio tuonne alueelle kun se on teille niin tärkeä ja pakkosiirretään ne muut asukkaat sieltä jonnekin muualle, hei!

Ja toi väkivalta Israelin armeijalta siviilejä kohtaan ei todellakaan poista tota ongelmaa. Siviilejä kuolee aina sodissa, mutta viimeisimmän näkemäni arvion mukaan siviiliväestön osuus tossa sodassa tulleista ruumiista on yli 60% (vertailun vuoksi Ukrainassa kuolleiden siviileiden osuus on ollut tässä sodan aikana n. 25%). Plus, tuo tappaminen ei tule poistamaan terrorismia. Vaikka Israel saisikin HAMASin tuhottua niin sieltä tulisi uusi terroristisolu tilalle, koska ne neutraalit ja HAMAS-vastaisen palestiinalaiset, jotka menettävät sukulaisia ja ystäviään Israelin joukkojen toimesta tulevat monet kääntymään terroristeiksi.

Tässä ei ole kyse pelkistä boikoteista ja siitä saako Israel osallistua vai ei - koska itse näen että Israelin mukanaolo luo valtavan turvallisuusriskin koko viisutapahtumalle. Ruotsissa on jo valmiiksi ollut kohonnut terrorismiuhka koska koraaninpoltot jne. ja Israelin osallituminen vain lietsoo tilannetta. Viisainta olisi kun Israel jättäytyisi itse pois, mutta onhan viisut niin hyvä propagandan väline, että tämä ei tule tapahtumaan.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37023
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Creeperqueen kirjoitti: 21 Joulu 2023, 11:57 Tässä ei ole kyse pelkistä boikoteista ja siitä saako Israel osallistua vai ei - koska itse näen että Israelin mukanaolo luo valtavan turvallisuusriskin koko viisutapahtumalle. Ruotsissa on jo valmiiksi ollut kohonnut terrorismiuhka koska koraaninpoltot jne. ja Israelin osallituminen vain lietsoo tilannetta. Viisainta olisi kun Israel jättäytyisi itse pois, mutta onhan viisut niin hyvä propagandan väline, että tämä ei tule tapahtumaan.
Tämä on kyllä hyvä näkökulma. Täytyy alkaa työstää ajatusta, olisinko minäkin lopulta sitä mieltä, että viisainta olisi, että Israel itse vetäytyisi. :miettii:
Meow cat, please meow back.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4665
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Jufo »

jee euroviisut kirjoitti: 12 Joulu 2023, 16:44 En halua kuulostaa liikaa Israelin puolustajalta, koska mielestäni myös Israel on tehnyt väärin, mutta kyllä Hamas on tässä konfliktissa se pahempi osapuoli.
Israelilaisia on kuollut ~1500 ja palestiinalaisia ~20000. Lopputulos voi hyvin olla, että palestiinalaisia kuolee satatuhatta eli melkein satakertainen määrä israelilaisiin verrattuna. "Mutta kun ne ovat hyviksiä" ei tällöin perusteluna enää vakuuta.

On ylipäätään hyvin vaarallista lähteä arvottamaan sitä, kumpi on pahempi osapuoli. Tottakai länsimaissa pidetään toista länsimaata ennemmin hyviksenä mutta kuinka objektiivista tällainen arvottaminen on? Sen varjolla "Mutta kun he ovat hyvikset!" voidaan toteuttaa vaikka mitä kamalia kansanmurhia. Siksi mielestäni tällainen arvottaminen on lähtökohtaisesti vaarallista.

Euroviisujen osalta asian pitäisi olla yksinkertainen:

Venäjä on tehnyt kuluneen vuoden aikana sotarikoksia -> Ei asiaa viisuihin
Palestiinalaiset ovat tehneet kuluneen vuoden aikana sotarikoksia -> Ei asiaa viisuihin (mikäli Palestiina olisi valtio)
Israel on tehnyt kuluneen vuoden aikana sotarikoksia -> Ei asiaa viisuihin

Olen Happyn kanssa samoilla linjoilla että mikä tahansa muu ratkaisu arvottaa kansat eriarvoisiksi.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3534
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Tässä asiassa tosiaan pitäisi nähdä syvemmät juuret kuin se että Hamas aloitti. Tämän siis sanon puolustelematta Hamasia lainkaan, mutta voiko kukaan kirkkain silmin väittää että tilanne olisi jotenkin tuore ja Hamas olisi tehnyt aloitteen tähän?
Jos Palestiina on Venäjä ja Israel on Ukraina, niin onko Venäjä sitten ei-itsenäinen valtio jonka kansa elelee Ukrainan sisällä vähän alempiarvoisina? Entä onko Ukraina tappanut moninkertaisen määrän venäläisiä siihen verrattuna kuinka monta ukrainalaista on tapettu?

Mua myös häiritsee keskustelukulttuuri joka Suomessakin on jo vuosien ajan ollut. Jos edes Israelin valtiota tai politiikkaa kritisoi millään tavalla, yrittää joku aina hiljentää sen kritiikin antisemitismi-kortilla.
Nämäkin kansat kuitenkin ovat paljon muutakin kuin uskontonsa.

Olen sanonut ennenkin että näkisinpä asiat yhtä mustavalkoisina kuin ne joille tämä on jotenkin yksinkertainen aihe – se olisi niin simppeliä ja selkeää, eikä aivot menisi solmuun että löikö se Leila vai Laila nyt ensin. Ja jos Leila löi ensin niin oikeuttiko yhtään mikään siihen ja kuinka kovaa Laila toisaalta saa lyödä kostoksi niin että se on hyväksyttävää.

Ehkä ihan hyvä että Ruotsi saa tämän järjestettäväkseen niin me ei jouduta pohtimaan turvallisuusasiaa? Mutta joo, toki Ruotsissa jo valmiiksi on suurempi uhka terrorismiin.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2492
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Saturnus Psycho kirjoitti: 21 Joulu 2023, 12:52Tässä asiassa tosiaan pitäisi nähdä syvemmät juuret kuin se että Hamas aloitti.
Joka tapauksessa "mutta kun toi alotti!" on tekosyy mitä voi odottaa vain peruskouluikäisiltä, eli ei nyt muutenkaan ole varsinaisesti vakavissaan otettava tai harkittava pointti mihin pitäisi vastata.

Israelin vertaaminen Ukrainaankin on vaan sitä että verrataan kavereita kavereihin niin ei tarvitse miettiä sen pitemmälle. Israel on tappanut tuplasti siviilejä Gazassa/Länsirannikolla kahdessa kuukaudessa mitä Venäjä on tappanut Ukrainassa kahdessa vuodessa. En sano, että Palestiina on verrattavissa Ukrainaan, koska se ei ole, mutta ihan jo valtasuhteiden kannalta Israel ei todellakaan ole samassa asemassa kuin Ukraina.
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17238
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

sienimursu kirjoitti: 21 Joulu 2023, 17:12
Saturnus Psycho kirjoitti: 21 Joulu 2023, 12:52Tässä asiassa tosiaan pitäisi nähdä syvemmät juuret kuin se että Hamas aloitti.
Joka tapauksessa "mutta kun toi alotti!" on tekosyy mitä voi odottaa vain peruskouluikäisiltä, eli ei nyt muutenkaan ole varsinaisesti vakavissaan otettava tai harkittava pointti mihin pitäisi vastata.

Israelin vertaaminen Ukrainaankin on vaan sitä että verrataan kavereita kavereihin niin ei tarvitse miettiä sen pitemmälle. Israel on tappanut tuplasti siviilejä Gazassa/Länsirannikolla kahdessa kuukaudessa mitä Venäjä on tappanut Ukrainassa kahdessa vuodessa. En sano, että Palestiina on verrattavissa Ukrainaan, koska se ei ole, mutta ihan jo valtasuhteiden kannalta Israel ei todellakaan ole samassa asemassa kuin Ukraina.
Kiitän sua kuppila olemassaolostasi :kiitos:
Tuntuu että mikään kuolinluku, edes mikään tapahtumapaikalta kuvattu video ei herätä ihmisissä suurempaa empatiaa palestiinalaisia kohtaan, Israel nähdään kärsijänä, ja kuolleet palestiinalaiset siviilit turvallisuusriskinä.
Mua lähinnä etoo nää vastaavat kuppilaviestitkin mitä täältä bongannut kuten "Israelissa on totuus, Israelissa on voima" Israelin oikeutettu vastaisku" jne jne

Islannin vuoden 2019 tempauskin nähdään täällä mauttomana jekkuna, vaikka Hatarin yhtyeen jäsenet oikeasti vierailivat Länsirannikkolla, nää tekivät jopa kantaaottavan dokumenttielokuvan aiheesta, palestiinalaisille oli kultaakin kalliimpaa se että tulivat muistetuksi & että heidän kohtalonsa tulisi paremmin ihmisten tietoisuuteen. Islannin vuoden 2019 edustuksella oli todellakin merkitystä.
Tää Israel-Palestiina-aihe on itseäni kiinnostunut aina jotenkin erityisen paljon, kymmenen vuoden ajalta oon vaan yrittänyt imeä ja imeä tietoa sisääni, tuntuu moniulottoiselta & loputtomalta aiheelta historioineen.
Ja itseäni on myös ärsyttänyt miten Länsirannikon jatkuvasta tuhoamisesta ja laittomasta miehityksestä media on uutisoinut niin vähän. Israelista on pikkuhiljaa rakentunut hirviö koska me länsi olemme mahdollistaneet sen. Israelin nykyhallitus on myös jotain niin karmivaa, toki mieltä lämmittää ne israelilaiset jotka osoittavat edelleenkin mieltä tuota katalaa hallitusta vastaan, karu todellisuus kuitenkin on se että maasta on tullut täysin epädemokraattinen.
Viimeksi muokannut Happy, 21 Joulu 2023, 17:33. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10922
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Minä olen enemmän huolissani Israelin edustajan turvallisuudesta Malmössä. :lohduton: Muutenkin Ruotsin viisut jännittää kohonneen terrorismiuhan takia. Lisäksi minua surettaa, että minun uskonnollinen matkani Israeliin 2024-2025 on vaarassa peruuntua Hamasin hyökkäyksen takia! Matkan piti olla minun neljäs matkani Israeliin ja uskovaisen äitini kuudes. Noh... maailmantilanne elää. Paljon ehtii tapahtua vielä ennen toukokuuta, puhumattakaan vuoden päästä talvesta. Toivottavasti koko Euroviisuja ei peruta kuten kävi MTV EMA-awards gaalalle. :roll:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8299
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

WildDance kirjoitti: 21 Joulu 2023, 17:32 Minä olen enemmän huolissani Israelin edustajan turvallisuudesta Malmössä. :lohduton:
Vs 20000 tapettua siviiliä Gazassa... Noh, pääasia kai, että ihminen tuntee omat prioriteettinsa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10922
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

hra47 kirjoitti: 21 Joulu 2023, 17:36
WildDance kirjoitti: 21 Joulu 2023, 17:32 Minä olen enemmän huolissani Israelin edustajan turvallisuudesta Malmössä. :lohduton:
Vs 20000 tapettua siviiliä Gazassa... Noh, pääasia kai, että ihminen tuntee omat prioriteettinsa.
Niin viittasin koko vetäytymiskeskusteluun, että pitäisikö Israelin vetäytyä ylimitoitettujen puolustustoimien takia. Siihen sanoin, että olen tilanteessa enemmän huolissani siitä, onko Israelille ylipäätään turvallista osallistua Euroviisuihin.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17238
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

WildDance kirjoitti: 21 Joulu 2023, 17:32 Minä olen enemmän huolissani Israelin edustajan turvallisuudesta Malmössä. :lohduton:
Usko tai älä mutta huolissani olen minäkin, Mälmössä tai missä tahansa lähiaikoina tapahtuvassa urheilu/musiikkitapahtumassa nää syyttömät siviilit ovat entistä suuremassa vaarassa näiden mielenvikaisten terroristien takia. Gazan pommitus on ollut näille kuin heittäis vaan vettä kiukaille.

Pahoillani en yhtään olisi jos Netanjahun hallituksen jäsenien päitä alkaisi putoamaan, mutta karu todellisuus on se että syyttömät siviilit ne joutuvat aina maalitauluksi :nyyh: se vaan raaentaa tätä karmivuutta.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5749
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Itse en ole millään asteella uskovainen, mutta silti olisi minustakin ollut joskus kiva käydä Israelissa aistimassa maan historiaa ynnä muuta kinnostavaa, mutta tuskinpa tätä ikinä pääsee tapahtumaan kun maa on nyt muslimiterroristien pommittama :lohduton:

Mitä tulee Viisuihin ja Israelin edustajan turvallisuuteen siellä, niin itse alan joka päivä pelätä enemmän ja enemmän jotain rajua terroristi-iskujen rupeamaa Malmössa ja etenkin viisualueella. Näinköhän sinne uskalletaan edes lähteä :apuva:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3534
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

sienimursu kirjoitti: 21 Joulu 2023, 17:12 Joka tapauksessa "mutta kun toi alotti!" on tekosyy mitä voi odottaa vain peruskouluikäisiltä, eli ei nyt muutenkaan ole varsinaisesti vakavissaan otettava tai harkittava pointti mihin pitäisi vastata.

Israelin vertaaminen Ukrainaankin on vaan sitä että verrataan kavereita kavereihin niin ei tarvitse miettiä sen pitemmälle. Israel on tappanut tuplasti siviilejä Gazassa/Länsirannikolla kahdessa kuukaudessa mitä Venäjä on tappanut Ukrainassa kahdessa vuodessa. En sano, että Palestiina on verrattavissa Ukrainaan, koska se ei ole, mutta ihan jo valtasuhteiden kannalta Israel ei todellakaan ole samassa asemassa kuin Ukraina.
Joo, näitä valtasuhteita mäkin pohdiskelin. Miten ihmeessä Palestiinan ja Venäjän välille saa luotua yhtäläisyyksiä, kun toinen on yksi maailman suurvalloista ja toinen taas ei ole itsenäinen valtio lainkaan? Hiukan toivoisin kriittisempää suhtautumista heiltä jotka pystyvät rinnastamaan Palestiinan Venäjään.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2492
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Israelin delegaation (Ja sitä myötä koko Euroviisujen) turvallisuudesta Malmössä olemme kuitenkin ilmeisesti kaikki huolestuneita ja samaa mieltä.
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2208
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Israel 2024

Viesti Kirjoittaja hercules »

sienimursu kirjoitti: 21 Joulu 2023, 18:00 Israelin delegaation (Ja sitä myötä koko Euroviisujen) turvallisuudesta Malmössä olemme kuitenkin ilmeisesti kaikki huolestuneita ja samaa mieltä.
Tämä olisi mielestäni erinomainen syy evätä Israelin osallistuminen ilman että pitäisi asettua kenenkään puolelle. Kaikilla ei ole 10 vuotista historiaa tämän asian tutkimisen parissa. Toivoisinkin vähintään että viisut järjestetään ja niihin on turvallista osallistua. Tai jos ei ole turvallista niin silloin Israel pois tai viisuja ei voida järjestää jos Ruotsi ei pysty takaamaan turvallista tapahtumaa. Tästä voisi vetää helpon lopputuleman kumpi on kannattavampi vaihtoehto ja mitä pikemmin päätös tehdään jos turvallisuusuhka nähdään sen parempi.
Nyt ne verhot kii

Vastaa Viestiin