UMK24: Sexmane – Mania

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Sexmane – Mania

*****
12
6%
****
49
24%
***
80
39%
**
51
25%
*
15
7%
 
Ääniä yhteensä: 207

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Tykkään myös Mania-huudoista. Ja on tässä muitakin kivoja elementtejä.

Mut odotin enemmän.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11330
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Olisinko saanut sen Apulannan vetämään tämän. Mania-huudoissa olisi sinänsä ollut ideaa, ja melkein tavoitin sen intensiivisen tunnelman, jota tässä oli varmaankin tavoiteltu, mutta ei voi mitään: nämä nykyiset rap-kliseet ovat lopulta aikamoisen sietämättömiä. En jaksanut itsekeskeisiä sanoja, en autotunea, enkä lopetusta seinään, vaikka käyttämättömiä sekunteja jäi jälleen parisen kymmentä (musta on tätä vauhtia tulossa Kuppilan biisinpituusjankkaaja, anteeksi).

Annan kolme tähteä. Onpahan ainakin autenttinen näytepala siitä, millaista musiikkia suomalaisilla soittolistoilla keikkuu, ja sikäli voittaa kaiken maailman euroviisujen täsmäiskut. Mutta voi kun tänä vuonna olisi muistettu myös se filosofia, että hitit syntyvät yllättävissä paikoissa...
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1228
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

haikea kirjoitti: 12 Tammi 2024, 00:18Mä tulkitsin tän kertovan ihan oikeasti maniasta/kaksisuuntaisesta sairautena, mutta voin toki olla väärässäkin. Jotenkin haluan kai uskoa, että kukaan ei enää vuonna 2024 käytä tuollaisia ilmaisuja vertauskuvana. Mutta joo, tosi tökeröä kieltä kyllä jos asia ei oo näin, vaikka biisi tärkeällä asialla onkin.
Joo sama, ajattelin heti että kertoo oikeasta maniasta ja ehkä kumpuaa henkilökohtaisestakin kokemuksesta (en tunne artistia, niin en tiedä :mitvit:).
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8247
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Suomalaisella sisulla ja äänivallilla yritetään puskea yleisö kumoon. Aika tasapaksu, mutta mania-huudot toimivat. Vaikeistakin aiheista on hyvä pystyä tekemään lauluja, ettei kaikki ole kohta pystyynkuollutta korrektiutta. Sitä on viime vuosina ollut ihan liikaa liikkeellä. Mitenkähän ARTon Roudassa otettaisiin vastaan tänä herran vuonna ja korrektiuden aikakaudella? Lähdetään kolmesta tähdestä tämänkin kohdalla. Puntarilla heti Cyan Kicksin alapuolelle. Mieluummin CK viisuihin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Kyllä musta voi laulaa ja tehdä taidetta vaikka bipolaarisuuteen liittyvistä hypomaniajaksoista jos on ne itse kokenut, ja niihin usein liittyy myös euforisia fiiliksiä (ennenkuin lähtee liikaa lapasesta). Kyllä tämä mielestäni käsittelee ihan oikeasti omakohtaista mielenterveyden ailahtelevuutta enkä näe siinä tuomittavaa.

Musiikillisesti: autotunen selkeä käyttö häiritsee. Muutoin miellyttävät saundit. Kitaraa ja räminää. Voimaa ja kaikuvuutta. Vaikka biisin instrumentointi on jotenkin kaoottisen kerroksellinen, jokin siinä myös on mystisesti puoleensavetävää ja sympaattista. Arvostan rehellisyyttä ja aitoutta, jonka kyllä itse saan irti sanomasta.
Tästä tulee varmaan kiva ja kova radiohitti Suomelle, mutta kappale ei ehkä ole tarpeeksi vahva viisuedustajana.

Avatar
millap
Maistelija
Maistelija
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Helmi 2013, 12:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja millap »

Tykkäsin MANIA-huutokohdista ja tietynlaisesta intensiivisyydestä niissä, mutta muuten… no joo. Pitäisi vaan olla vahvempi ääni ja tuo liika-on-liikaa-autotune veks, sekä biisissä jotain kunnon koukkua, nyt liian tasapaksu. Aattelin jo innoissani hetken, että se ihan lopun huuto on alku sille koukulle, mutta biisi loppuikin sitten siihen kuin seinään.
Viimeksi muokannut millap, 12 Tammi 2024, 00:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2065
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Possu »

Teki kyllä pahaa, kun Käärijän UMK-finaaliveto lähti pyörimään Youtubesta automaattisena Sexmanen biisin jälkeen. Jotenkin karu reality check.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Kasper_ kirjoitti: 12 Tammi 2024, 00:14
WildDance kirjoitti: 12 Tammi 2024, 00:10 Onko myöskään enää vuotta 2024 vitsailla mielenterveysongelmista ja käyttää näitä vertauskuvana?
maniastakaan ei kuulu tehdä tuollaista "hauskaa" laulua :roll:
Älkää nyt viitsikö.

Ei tässä kukaan vitsaile tai hyödynnä sairauksia tms.

Jos on paha olo, niin se on paha olo, piste.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3463
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Bekoni sanoitti hyvin sen asian joka mullakin pyöri mielessä biisiä kuunnellessa. Juuri tällaista itsekeskeistä minäminäminä-räppiä. Todella harvoin jaksan lyriikoita joissa hehkutetaan esim. omaa levynmyyntiä.

En tarkoita että artistin pitäisi olla vaatimaton tai itsekehu ei koskaan saisi tuoksua Poriin asti. Mulle tässäkään ei vaan ollut mitään mikä olisi saanut mut vakuuttumaan että kappale tarvitsi sitä egoilua. Lähinnä ärsyynnyin että taas näitä iänikuisia suomiräppikliseitä.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1763
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Tämä tuntuu samalla kertaa sekä raikkaalta että myös vähän vanhanaikaiselta :mitvit: kuin jokin mennyt era olis tullut uudestaan suosioon.

Selkeä ja iskevä mutta aika kulumisherkkä. Mitenkähän tämän kanssa jaksais toukokuulle asti..?

Loppuu vähän töksähtäen mikä on sääli. Jättää keskeneräisen ja tympääntymisen tunteen päällimmäisksi vaikka aikaa kolmeen minuuttiin olisi vielä rakentaa kunnon sortie.

Kaikenkaikkiaan vähän liian yksinkertainen. Kyllä viisuyleisö ansaitsee enemmän.

3,2/5

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6600
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Itsehän kaipaisin biisin juurikin jotain kevennystä tai vitsiä. Nyt kappale on makuuni turhan kirjaimellinen ja sitä kautta vähän epäkiinnostavaa musiikkia. Sinänsä biisissä on kuitenkin tunnetta, ja uskon, että tämä on merkityksellinen tuotos esittäjälle itselleen. Annan tsemppaavan kolmosen! ***

Ja lisää demoneita tämän vuoden UMK:hon! :mrgreen:
Viimeksi muokannut Hanhis, 12 Tammi 2024, 00:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Mcike
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 27 Tammi 2019, 01:41

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Mcike »

Mikseesrekisteröidyn kirjoitti: 10 Tammi 2024, 20:55 Siis mun käsittääkseni hän ei osaa laulaa livenä kunnolla ollenkaan. Tuo autotunen määrä tuossa klipissä :eiei:
Siis hänhän laulaa todella hyvin. Paljon paremmin kuin Käärijä livenä!

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1078
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Elukka »

myrh_a kirjoitti: 12 Tammi 2024, 00:16 Correct me if I am wrong mutta eikös viisuissa saa käyttää autotunea "ääniefektinä", jolloin toi menis periaatteessa läpi livessä ihan fine?
Ei saa. Olisi Kärtsärikin kuulostanut huomattavasti erilaiselta livenä, jos olisi saanut. :sorivaan:
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Mcike
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 27 Tammi 2019, 01:41

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Mcike »

Mcike kirjoitti: 12 Tammi 2024, 00:32
Mikseesrekisteröidyn kirjoitti: 10 Tammi 2024, 20:55 Siis mun käsittääkseni hän ei osaa laulaa livenä kunnolla ollenkaan. Tuo autotunen määrä tuossa klipissä :eiei:
Siis hänhän laulaa todella hyvin. Paljon paremmin kuin Käärijä livenä!
Katsokaa, vaikka linnan juhlien jatkot. En löytänyt tähän nyt klippiä!

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Oon kuunnellut tän nyt kolme kertaa ja alan saada biisistä paremmin otetta. Taidan kuitenkin tykätä tästä!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33242
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Pete »

Sexmane kertoo mielenterveyden haasteistaan:

Riskinä seniorilaumat

Avatar
millap
Maistelija
Maistelija
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Helmi 2013, 12:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja millap »

Mcike kirjoitti: 12 Tammi 2024, 00:36
Mcike kirjoitti: 12 Tammi 2024, 00:32

Siis hänhän laulaa todella hyvin. Paljon paremmin kuin Käärijä livenä!
Katsokaa, vaikka linnan juhlien jatkot. En löytänyt tähän nyt klippiä!
Olin just tulossa sanomaan, että Linnan jatkot todistivat toisin laulutaidosta, mutta näemmä sä käytät samaa esiintymistä puolesta ja mä vastaan :heh:

Edit: noin 38 min kohdilta eteenpäin https://areena.yle.fi/1-67092403

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8247
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Lauletaanks tossa yhdessä kohtaa "fucking mania"... EBUn säännöt taitavat estää. Windows95manilla menis esiintymisasu ja artistinimi uusiksi ja luultavasti Sara Siipolan Paskanakin juuttuisi sääntöihin. Onko muita? Eikö nää suomalaiset osaa tehdä musiikkia viisusääntöjen puitteissa?

Edit: ja lisätään tuohon syntilistaan vielä Sexmanen vokooderin/autotunen käyttö.
Viimeksi muokannut hra47, 12 Tammi 2024, 00:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

clc_989
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 22:00

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja clc_989 »

Aika tasalaatuinen sexmanelta, menee kivasti muitten seassa muttei taida erottua tarpeeksi

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3911
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Joo tää oli parempi, kuin mitä ennakko odotukseni olivat. Tykkäsin kovasti Mania huudahduksista ja kappaleen agressiivisesta tunnelmasta. Mielummin aina jotain tunnetta kuin harmaata tapettia. Ja myös aina on kiva, kun aiheet on muutakin viisu biisissä ainaisen rakkauden sijaan. Itse en myöskään pitänyt streotyyppisestä minä minä räppäri klisee sanoituksista. Ja onhan Sexmannen ääni ihan liian käsitelty, että live katastrofi on varmasti varmaa. Ei viisuihin, mutta kiva kuitenkin, että kisassa on mukana juuri tällaista musaa mitä meillä oikeasti kuunnellaan.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3634
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Eihän tuo Linnan juhlien jatkoilla kuultu kappale kuulosta edes pahalta. Pakko myöntää kuitenkin, että nuo puhekohdat sujuu Sexmanelta paremmin kuin itse laulanta.
millap kirjoitti: 12 Tammi 2024, 00:39 Edit: noin 38 min kohdilta eteenpäin https://areena.yle.fi/1-67092403
// Hajosin muuten täysin tuohon kosketinsoitin-äijään kohdassa 41:20 :rofl: :rofl: :rofl:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1078
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Teräsbekoni kirjoitti: 12 Tammi 2024, 00:19 vaikka käyttämättömiä sekunteja jäi jälleen parisen kymmentä (musta on tätä vauhtia tulossa Kuppilan biisinpituusjankkaaja, anteeksi).
Selvästi, mutta ei se mitään. Mihin näitä sekunteja olisi sitten pitänyt käyttää? Pitempään lopetukseen, vai mihin? :mitvit:
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Itse asiassa...

Eniten tässä biisissä tökkii tää teksti. En jaksa kuunnella tätä hullu/sekoon - tekstiä yhtään!

Miten se jaksaa vetää tätä livenä?

Hanna Pakarinen kertoi, että se väsyi omiin biiseihinsä totaalisesti. Synkkiin ja vihaisiin purkauksiin.

Mun tekee ihan pahaa.

Edit. 3/5 -> 1/5
Viimeksi muokannut UsvaAuer, 12 Tammi 2024, 01:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3463
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

millap kirjoitti: 12 Tammi 2024, 00:39
Mcike kirjoitti: 12 Tammi 2024, 00:36
Olin just tulossa sanomaan, että Linnan jatkot todistivat toisin laulutaidosta, mutta näemmä sä käytät samaa esiintymistä puolesta ja mä vastaan :heh:
Mä taidan olla enemmän millapin kanssa samalla linjalla tästä.

Tajusin nyt tässä muutenkin Manian ja tuon Linnan jatkojen jälkeen etten taida pitää Sexmanen äänestä. Ja vaikka pitäisinkin niin ei mitenkään lahjakas laulaja silti olisi.
No onneksi laulamaan voi oppia eli tämä asia on korjattavissa jos ei nyt umk:n aikana niin tulevaisuudessa kuitenkin.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Ajoittain aika epävireistä, mutta kyllähän tuo pääasiallisesti ihan hyvältä kuulostaa, ja hyvin näyttäis esiintyvän!
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16690
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Yllätyinpä positiivisesti :shock: Vahva nelonen.

Mcike
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 27 Tammi 2019, 01:41

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Mcike »

millap kirjoitti: 12 Tammi 2024, 00:39
Mcike kirjoitti: 12 Tammi 2024, 00:36
Olin just tulossa sanomaan, että Linnan jatkot todistivat toisin laulutaidosta, mutta näemmä sä käytät samaa esiintymistä puolesta ja mä vastaan :heh:

Edit: noin 38 min kohdilta eteenpäin https://areena.yle.fi/1-67092403

No, jos Käärijän live laulamaan vertaa, niin onhan toi paljon parempaa. Enkä tiennyt ennen linnajuhlia, että on noin karismaattinen esiintyjä👍

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2065
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja Possu »

Kannattaa muistaa, että Sexmane on tullut kuuluisaksi nimenomaan poikkeuksellisen kovista keikoistaan. Saanut siellä ihmiset todella sekaisin. Eli jotain tuossa artistissa on sellaista mikä on poikkeuksellista.

Mielestäni jossain oli juttu siitä, että "autotunesoundia" saisi käyttää tulevissa viisuissa. Varsinaista autotunea ei kuitenkaan voi käyttää eli ääntä ei voi autotunettaa nuottiin vaan on itse osattava laulaa oikein.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2138
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja hercules »

Pidin miten haastattelussa Sexmane oli tosissaan ja halusi mennä viisuihin korjaa Käärijän vääryyden :mrgreen: Noista mania huudoista tulee Cha Cha Cha huudot mieleen. Katsoin yhden reaktiovideon taas missä puhuttiin impactista, ja Sexmane saa heti huomion Mania huudollaan. Sellai pidän että tämä on aika autenttista suomalaista listakamaa. Mutta juuh. Tämä on kuitenkin hyvin kaukana omasta musamausta että pitää ehkä laskea 3/5. Tulevat päivät osoittaa pidänkö vai vihaanko tätä.

Edit. Pitää kehua kyllä musavideoo. On hieno. Luulin että koko Ylen budjetti oli käytetty CK:hon mutta ei sentään.
Viimeksi muokannut hercules, 12 Tammi 2024, 01:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt ne verhot kii

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3634
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Sexmane – Mania

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

^^ Tuo ''keikoilla sekoilu'' tuo väistämättäkin mieleen Käärijän, vaikkei biisit ole (todellakaan) samalla viivalla. Monihan epäili silloin Käärijänkin kohdalla, miten rahkeet tulee riittämään livessä. Ehkä Sexmane vielä yllättää?
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Vastaa Viestiin