Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36879
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Timoteus kirjoitti: 27 Kesä 2020, 10:34 Siis miinuspisteet eivät vaikuttaisi millään tapaa viimeisen jatkoonmenijän valinnassa? Vastustan. Formaatin idea kärsii liikaa.
Ei vaan siis että normit ulpparipisteet olisivat oma universuminsa, joka ratkaisisi viimeisen jatkoonpääsijän kustakin semistä.

Vai tarkoititko juuri tätä? :sekava: Kai tarkoitit. Totta tuokin puoli. Katsotaan, mitä argumentteja syntyy puolesta ja vastaan.

Mihinkään semmoiseen en kyllä lähde, että samat ulpparit sekä pisteyttäisivät että miinuspisteyttäisivät puuttuvan semin. :sekava:
Timoteus kirjoitti: 27 Kesä 2020, 10:34 Tai sitten kolme semiä niin, että ulppariäänet ynnätään pakollisten äänten kanssa ja kaikki semin jatkoonmenijät valitaan samalta listalta. Tämäkin vähentää miinusten arvoa alkuperäisistä säännöistä muttei tarjoa kenellekään mitään miinuksista vapauttavaa ohituskaistaa.
Pidän itse siitä ajatuksesta, että pakollisia normipisteyttäjiä ja miinuspisteyttäjiä on yhtä monta. :miettii: Ohituskaista-argumentti on hyvä ja saa ehkä tällä hetkellä itseni kallistumaan alkuperäiseen.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30534
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

TomppaJr kirjoitti: 27 Kesä 2020, 10:58
Timoteus kirjoitti: 27 Kesä 2020, 10:34 Siis miinuspisteet eivät vaikuttaisi millään tapaa viimeisen jatkoonmenijän valinnassa? Vastustan. Formaatin idea kärsii liikaa.
Ei vaan siis että normit ulpparipisteet olisivat oma universuminsa, joka ratkaisisi viimeisen jatkoonpääsijän kustakin semistä.

Vai tarkoititko juuri tätä? :sekava:
Kysyin täsmennystä, koska en ollut varma, ymmärsinkö esitetyn vaihtoehtoisen formaatin oikein. Ilmeisesti ymmärsin.

Alkuperäisessä formaatissa ulpparipisteiden piti myös olla oma universuminsa mutta niihin olisi kuulunut sekä plus- että miinuspisteitä (paitsi siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että jonkin semin osallistujat eivät olisi ulpparoineet lainkaan). Tarjotussa vaihtoehdossa ulpparipisteet ovat pelkkiä plussia. Pakollisten pisteiden miinukset menettävät pitkälti merkityksensä, jos mikä tahansa kaikkien tuntema hitti voi mennä läpi ulpparipisteillä miinusten vaikuttamatta asiaan mitenkään.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36879
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Lähdin nyt miettimään, olisiko tällainen ohituskaista sittenkään kovin paha juttu? :miettii: En tiedä, miksi joku välttämättä haluaisi kokeilla saada kauheaa kasaa miinuksia isolla hitillä mutta takaportin kautta päästä sitten finaaliin. Ja jos onnistuisi valitsemaan sellaisen hitin, niin eikö se olisi vain ansio? Uskon tässä raadissa itse kullakin vaikuttavan normipisteisiin myös ajatus siitä, mitä nyt ollaan lähdetty hakemaan. Tai emminä tiiä, ehkä?

Noh, katsotaan, mitä neuvoa-antava äänestys päivän aikana sanoo. Tässä on vastakkain käsittääkseni kahtena isoimpana linjana seuraavat.

1) Neljää semiä puoltaa miinuspisteytyksen perusidea myös ulpparointipuolella. Myös kolmen semin mallin tuottaman ohituskaistan syntyminen nähdään ongelmana.
2) Kolmea semiä puoltaa se, että neljän semin mallissa kunkin kappaleen saama yleisö saattaa jäädä harmillisen pieneksi, etenkin jos ulppariaktiivisuus ei kohoa korkeaksi.

Jännittävä tapaus. :sekava: Argumentoikaa, ihmiset. Taas tämä, että annoin vähän siimaa jollekin esitellylle idealle, ja nyt hämmentää yleisesti.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Serduchka kirjoitti: 26 Kesä 2020, 19:37 Olisin jo niin kovasti halunnut osallistua normiraatiin vaihteeksi, mutta säännöt menivät multa niin yli hilseen, että taitaa jäädä tämäkin kierros välistä. :eiei:
Eipäs sitten jääkään. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42031
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomppaJr kirjoitti: 27 Kesä 2020, 10:58 Ei vaan siis että normit ulpparipisteet olisivat oma universuminsa, joka ratkaisisi viimeisen jatkoonpääsijän kustakin semistä.
Yhdellä ulpparilla voi silloin olla aika suhteettomasti valtaa :miettii:. Yleensähän heitä ei kovin monta ole ilmaantunut.

Miksi ulpparipisteitä pitäisi käsitellä jotenkin toisin kuin normipisteitä?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42031
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

En nyt ymmärrä noita äänestyksen vaihtoehtoja. Jälkimmäisestä on linkki viestiin, jossa mietitään, että ehkä ulpparointia voisi yksinkertaistaa siten että ulppari ei anna miinuspisteitä. Onko se ehkä-osuus nyt mukana jälkimmäisessä vaihtoehdossa? Eli äänestetäänkö vain semien lukumäärästä, vai myös siitä, mitä pisteitä ulpparit antavat?

Kannatan mahdollismman pientä semien määrää ja sitä, että ulpparit antavat miinuspisteitä tuttuudesta. Kumpi äänestyksen vaihtoehto minun silloin pitää valita?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36879
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Olen ajanut itseni jälleen umpikujaan. :rofl: Tämä varmaan on jo joku meemi joillekin, kun aina minun raadeissani syntyy jotain tämmöistä vatulointia.

Varmaanhan järkevin olisi kaksi semiä, joista toinen olisi pakko pisteyttää normisti ja toinen miinuspisteyttää. Mutta kun minua viehättää ajatus useammasta pienestä semistä. 🥺

Pohdiskelen nyt ääneen. Kolme semiä on tällä hetkellä selvästi voittamassa neuvoa-antavan äänestyksen. Mitä mahdollisuuksia kolmen semin mallissa olisi?

1) Ulpparointi on kielletty.
2) Ulpparit muodostavat oman universuminsa ja pisteyttävät normaalisti. Ns. ohitustie-malli.
3) Ulpparien pisteet yhdistetään tavallisiin pisteisiin, jolloin miinuspisteiden painoarvo laskee.
4) Ulpparit muodostavat oman universuminsa, ja jokainen ulppari sekä pisteyttää normaalisti että miinuspisteyttää.
5) Ulpparit muodostavat oman universuminsa, ja jokaiselle määritetään se, pisteyttääkö hän normaalisti vai miinustaen.

Minusta tuntuu, että olen alkanut ajatella tätä hieman liian monimutkaisesti. Kyseessä olisi kuitenkin lähtökohtaisesti vain kolme finalistia, ja tavallaan olisi hauskaa nähdä, mitä ohitustie-malli aikaansaisi. Pääsisikö Euphoria sittenkin finaaliin?
Meow cat, please meow back.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36879
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

SIllä välin kerrottakoon, että mukana on jo 16 kilpailukappaletta. :uujee:

Hauskana faktana voisi sanoa sen, että toistaiseksi vain kahdella maalla on useampi kuin yksi kappale mukana. :surrur: :mrgreen:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42031
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^^ Mikseivät ulpparit voi pisteyttää kuten kaikki muutkin, eli antaa sekä normaaleja ja miinuspisteitä, ja sitten heidän pisteensä vain yhdistetään muihin ko. semien normaaleihin ja miinuspisteisiin?

Saako muuten semiulpparoida siten, että osallistuu kappaleella ja pisteyttää+miinuspisteyttää asianmukaiset semit, mutta pisteyttääpä sitten muitakin semejä vielä?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36879
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Rousku kirjoitti: 27 Kesä 2020, 14:28 ^^ Mikseivät ulpparit voi pisteyttää kuten kaikki muutkin, eli antaa sekä normaaleja ja miinuspisteitä, ja sitten heidän pisteensä vain yhdistetään muihin ko. semien normaaleihin ja miinuspisteisiin?
Koska kolmen semin systeemissä kullakin ulpparilla olisi vain yksi semi, jolla ulpparioperoida. :sekava: Sehän tässä se suurimman eksistentiaalisen kriisin aiheuttaja onkin.
Rousku kirjoitti: 27 Kesä 2020, 14:28 Saako muuten semiulpparoida siten, että osallistuu kappaleella ja pisteyttää+miinuspisteyttää asianmukaiset semit, mutta pisteyttääpä sitten muitakin semejä vielä?
Juuri tästä keskustelemme tällä hetkellä. Neljän semin systeemillä tämä on selitetty avausviestissä.
Meow cat, please meow back.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2974
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Minulla ei ole erityistä mielipidettä mihinkään suuntaan. Vetäjä saa olla juuri niin di(c)ktaattori kuin haluaa. Kunhan twisti jollain tavoin vaikuttaa tuloksiin eikä tarvitse derivoida omia pisteitä seitsemännen asteen yhtälöissä niin olen tyytyväinen :vonkaus:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Itsekään en välttämättä raatiin ns. ohituskaistaa haluaisi, sillä se hieman muuttaa raadin luonnetta, kun finaalissakaan ei miinuspisteitä tosiaan jaeta. Mielestäni jos joku lähettää esim. semitunnetun biisin sen täytyy olla tarpeeksi hyvä ja läpäistä semifinaali miinuspisteistä huolimatta.

Ketjun äänestykseen on hieman vaikea muuten ottaa kantaa, sillä ihan tarkkaan ei ilmeisesti ole tiedossa, miten toimitaan jos kolmeen semiin päädytään. Kahden semifinaalin systeemi olisi ehkä selvin, mutta, mutta...

Mitä miinuspisteisiin tulee, varmistaisin vielä muutamat linjaukset:

-Onko asianmukaista antaa miinuksia, jos kappale on tuttu ainoastaan siitä, että jokin käyttäjä on tarjonnut mukana olevaa kappaletta järjestämääni raatiin vaihdettuna, hylättynä tai varakappaleena?

-Onko se oikein vai väärin antaa miinuksia, jos kappale kuulostaa hyvin tutulta siksi, että se muistuttaa jotain toista kappaletta, mutta raadissa oleva artisti eikä biisi ole todellisuudessa tuttu?
Viimeksi muokannut wigwam, 27 Kesä 2020, 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36879
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Jos kolmen semin vaihtoehto voittaa, niin otan toisen äänestyksen vielä. :joojoo:

Kysymyksiisi. En jaksa puhelimella lainata.

- Tämä on minusta aika hyväksyttävää, sillä kyllähän sinä sen kappaleen silloin tiedät. :miettii:

- No jos tietää, mitä kappaa se muistuttaa, niin en itse antaisi miinusta. Jos taas tunne on semmoinen ”perhana tää on tuttu jostain”, niin voi käyttää harkintaa.
Meow cat, please meow back.

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja wigwam »

^ Kiitän vastauksista. :joojoo:

Raadin teemasta tykkään, sillä se kannustaa kokeilemaan tuntemattomampia tapauksia ja tämä miinuspisteytys tuo jännittävän twistin raatiin. :peukku:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42031
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomppaJr kirjoitti: 27 Kesä 2020, 14:33
Rousku kirjoitti: 27 Kesä 2020, 14:28 ^^ Mikseivät ulpparit voi pisteyttää kuten kaikki muutkin, eli antaa sekä normaaleja ja miinuspisteitä, ja sitten heidän pisteensä vain yhdistetään muihin ko. semien normaaleihin ja miinuspisteisiin?
Koska kolmen semin systeemissä kullakin ulpparilla olisi vain yksi semi, jolla ulpparioperoida. :sekava: Sehän tässä se suurimman eksistentiaalisen kriisin aiheuttaja onkin.
Rousku kirjoitti: 27 Kesä 2020, 14:28 Saako muuten semiulpparoida siten, että osallistuu kappaleella ja pisteyttää+miinuspisteyttää asianmukaiset semit, mutta pisteyttääpä sitten muitakin semejä vielä?
Juuri tästä keskustelemme tällä hetkellä. Neljän semin systeemillä tämä on selitetty avausviestissä.
Nyt en ymmärrä enää mitään.

Miksei niitä normaalipisteitä ja tuttuusmiinustuksia saisi kuka hyvänsä antaa mistä semistä hyvänsä, ja ihan semien lukumäärästä riippumatta? Ainoa mikä pitää määrätä etukäteen on kai se, että kappaleen lähettäjällä on velvollisuus normaalipisteyttää oma seminsä.

Eli miksi kehittää asiasta jotain vaikeaselkoisia ristiinpisteytyskuvioita?

Saako muuten äänensä poistettua äänestyksestä? Erehdyin äänestämään, mutta sitten tajusin, että en tiedä mistä kaikesta ollaan äänestämässä, ja tulin katumapäälle.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30534
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

TomppaJr kirjoitti: 27 Kesä 2020, 12:04 Lähdin nyt miettimään, olisiko tällainen ohituskaista sittenkään kovin paha juttu? :miettii: En tiedä, miksi joku välttämättä haluaisi kokeilla saada kauheaa kasaa miinuksia isolla hitillä mutta takaportin kautta päästä sitten finaaliin. Ja jos onnistuisi valitsemaan sellaisen hitin, niin eikö se olisi vain ansio?
Konseptiin olisi toki voinut alusta alkaen kuulua semifinaalia kohti yksi villi kortti, jonka valinnassa miinukset sivuutetaan. Ei kuulunut vaan formaatin hienosäätö (semifinaalien määrä) on mahdollisesti muuttamassa itse konseptia (plus- ja miinusäänestäjien tasapaino puretaan, yksi finalisti per semi valitaan miinusten vaikuttamatta). Häntä heiluttaa koiraa.

Muutenkin on kyseenalaistettavissa, onko pakollisten äänten ja ulppariäänten käsittely erillään perusteltua. Jossakin vaiheessa se poistui raadeissa muodista. Ohitustiemallissa voi käydä niin, että ulpparivalintaa enemmän plussattu ja vähemmän miinustettu kappale samasta semistä putoaa, koska pisteet tulivat vääriltä henkilöiltä. Valitsisin siis kolmen semin malleista vaihtoehdon 3 (ulpparien pisteet yhdistetään tavallisiin pisteisiin).

Vaikea sanoa, lähteekö kukaan pelaamaan upporikasta ja rutiköyhää hyvin tunnetulla biisillä, jos yksi finalisti per semi valitaan pelkillä ulppariplussilla. Jos on jokin sellainen hitti, jota olisi kiva kokeilla mutta joka ei ole itselle supertärkeä, miksipä ei voisi. Sellaista kappaletta ei ehkä kannata uhrata, jonka karsiutuminen jäisi kovasti kaihertamaan.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Hieman taas ärsyttää, kun hostaajan keksimiä alkuperäisiä sääntöjä aletaan "väkisin" muuttamaan.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6549
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Rousku kirjoitti: 27 Kesä 2020, 15:30Miksei niitä normaalipisteitä ja tuttuusmiinustuksia saisi kuka hyvänsä antaa mistä semistä hyvänsä, ja ihan semien lukumäärästä riippumatta?
Joo, tätä minäkin mietin. Selkeintä olisi, että oma semifinaali täytyisi normipisteyttää sekä miinuspisteyttää. Jos muita semifinaaleita tahtoisi pisteyttää, tulisi antaa molemmat pisteet. Se että jotain semifinaalia ei saisi miinuspisteyttää, sotii raati-ideaa vastaan.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Hanhis kirjoitti: 27 Kesä 2020, 16:21
Rousku kirjoitti: 27 Kesä 2020, 15:30Miksei niitä normaalipisteitä ja tuttuusmiinustuksia saisi kuka hyvänsä antaa mistä semistä hyvänsä, ja ihan semien lukumäärästä riippumatta?
Joo, tätä minäkin mietin. Selkeintä olisi, että oma semifinaali täytyisi normipisteyttää sekä miinuspisteyttää. Jos muita semifinaaleita tahtoisi pisteyttää, tulisi antaa molemmat pisteet. Se että jotain semifinaalia ei saisi miinuspisteyttää, sotii raati-ideaa vastaan.
Tämä taas olisi vähän typerää, sillä siinä voisi antaa samat miinuspisteet ja normipisteet jollekin kappaleelle. Jos näkisin, että olen antamassa vaikka 8 miinuspistettä jollekin kappaleelle, tuskin haluaisin antaa sille kahdeksaa normaalipistettä.

Tai voisin yrittää huijata ja antaa miinuspisteitä kaikille kappaleille ja tällöin oman kappaleeni mahdollisuudet kasvavat.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7569
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Samiasd kirjoitti: 27 Kesä 2020, 16:20 Hieman taas ärsyttää, kun hostaajan keksimiä alkuperäisiä sääntöjä aletaan "väkisin" muuttamaan.
Tomppa itse vaikuttaa olevan avoin muutoksille ja on pyytänytkin lisää tätä hyvää argumentointia, joten mitä vikaa idean kehittelyssä on? Jääviys laatimiensa sääntöjen ja niissä pysymisen suhteen on ok muttei aina järkevää. Hyville kehitysideoille on suotavaa antaa tilaa plus raati on vasta aluillaan eli aikaakin löytyy. :joojoo:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6549
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Samiasd kirjoitti: 27 Kesä 2020, 16:23 Tämä taas olisi vähän typerää, sillä siinä voisi antaa samat miinuspisteet ja normipisteet jollekin kappaleelle. Jos näkisin, että olen antamassa vaikka 8 miinuspistettä jollekin kappaleelle, tuskin haluaisin antaa sille kahdeksaa normaalipistettä.
Miksi et? Se että pystyisi antamaan jokaiselle tutulle kappaleelle miinuspisteitä, toteuttaisi raati-idean puhtaimmin. Toki se mahdollistaisi taktikoinnin ja pyrkimyksen maksimoida omien pisteidein vaikutusta, mutta luottaisin jälleen jokaisen käyttäjän rehellisyyteen ja kykyyn erottaa normi- ja tuttuuspisteet toisistaan. :joojoo:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Itselleni ongelmana on, että jos on 4 semiä ja vaikka 9 tyyppiä lisäksesi semissäsi (yht. 40 osallistujaa) niin jos ne yhdeksän tyyppiä sattuvat olemaan ne väärät tyypit niin erinomainen biisisi jää semeihin, saa vähän kuuntelijoita ja "menee hukkaan". Näillä premisseillä en voi laittaa tällaiseen raatiin mitään keskinkertaista parempaa ts. mitään sellaista jonka jääminen semiin harmittaisi. Jos semejä on kaksi ja kappaleellani vähintään 20 kuuntelijaa, voin olla enemmän varma että joukossa on "hyviäkin" äänestäjiä ja että tarpeeksi moni pakkoaltistuu kappaleelleni.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Jufo »

TomppaJr kirjoitti: 26 Kesä 2020, 18:59
Jufo81 kirjoitti: 26 Kesä 2020, 18:38 Eniten tuossa huolestuttaa se että jotkut antavat miinuspisteitä ihan vain sen vuoksi etteivät tykkää kappaleesta vaikka eivät tuntisi sitä.
Kuten sanoin: "Tämä kohta vaatii itsestään selvästi rehellisyyttä, mutta niin toisaalta vaatii normaali pisteytyskin, joten luottamuksen kanssa ei ole ongelmia." Tavattoman ikävää, että tätä edes joudutaan kysymään.
Tätä joudutaan kysymään kuppilan oman käyttäytymisen vuoksi - viimeisimpänä esimerkkinä trollauskappaleen sijoittuminen sijalle 9. rakkausraadissa.

Eikä se välttämättä vaadi sitä, että joku tietoisesti huijaa miinuspisteissä, vaan epämiellyttävän kappaleen kohdalla tiedostamatta kaivellaan muistisopukoiden perukoilta, että onkohan artistin mahdollisesti kuullut jossain. Miellyttävien kappaleiden kohdalla taas saattaa käydä niin, että yhtäkkinen huonomuistisuus iskee ihan vahingossa.

Luottamus hyvä, kontrolli paras sanoi eräs suuri johtaja. Aloitusviestin sääntöihin voisi lisätä, että jos antaa jollekin kappaleelle tuttuudesta miinusta, on tarvittaessa kysyttäessä julkisesti kerrottava, mistä artisti/kappale on itselle tuttu.

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Jufo81 kirjoitti: 27 Kesä 2020, 16:51
Tätä joudutaan kysymään kuppilan oman käyttäytymisen vuoksi - viimeisimpänä esimerkkinä trollauskappaleen sijoittuminen sijalle 9. rakkausraadissa.
:hahaha:
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42031
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Samiasd kirjoitti: 27 Kesä 2020, 16:23
Hanhis kirjoitti: 27 Kesä 2020, 16:21

Joo, tätä minäkin mietin. Selkeintä olisi, että oma semifinaali täytyisi normipisteyttää sekä miinuspisteyttää. Jos muita semifinaaleita tahtoisi pisteyttää, tulisi antaa molemmat pisteet. Se että jotain semifinaalia ei saisi miinuspisteyttää, sotii raati-ideaa vastaan.
Tämä taas olisi vähän typerää, sillä siinä voisi antaa samat miinuspisteet ja normipisteet jollekin kappaleelle. Jos näkisin, että olen antamassa vaikka 8 miinuspistettä jollekin kappaleelle, tuskin haluaisin antaa sille kahdeksaa normaalipistettä.
Miksi et?

Minä kyllä ihan vaikeuksitta voisin tehdä noin. Rankkaisin kappaleet vain normaalisti järjestykseen ja miettisin onko biisi tai esittäjä tuttu. Ja sitten pisteet, sama se vaikka jonkun biisin saldo sitten olisikin nolla.

(OT tässä, mutta toinen juttu onkin sitten se jo esille tuotu, että kuinka tuttu artistin pitää olla ollakseen tuttu. Siihen kai olisi kunkin pisteyttäjän hyvä miettiä linjansa etukäteen. Eihän sillä väliä jos eri pisteyttäjät tekevät tämän eri tavoin, kunhan kukin on omien kriteeriensä suhteen johdonmukainen. Kokeilin kesäraadilla ja totesin, että todella vaikea sanoa, onko joku artisti tuttu vai ei. Semminkin kun siellä on joku tuollainen Elena. Niin mikä kaikista mahdollisista Elenoista?)
Samiasd kirjoitti: 27 Kesä 2020, 16:20 Hieman taas ärsyttää, kun hostaajan keksimiä alkuperäisiä sääntöjä aletaan "väkisin" muuttamaan.
Hostaaja pyysi kommentteja ja rupesi itse säätämään sääntöjen kanssa jälkikäteen:
TomppaJr kirjoitti: 26 Kesä 2020, 17:48 Jos joku on epäselvää, niin kysykää. Minulla on vahvasti sellainen tunne, että olen unohtanut jotain. :heh:
Ainakin ulpparien mahdollisuus oli unohtunut.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Rousku kirjoitti: 27 Kesä 2020, 17:50Miksi et?
Totta kai haluaisin pisteilleni mahdollisimman paljon vaikutusta ja saada myös omat suosikkini finaaliin.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20478
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Skenaario: 12 normaalipistettä parhaalle, joka sattuisikin olemaan itselleni tuttu. +12 ja -10. Se on pelin henki, enkä pistäisi vastaan.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42031
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Samiasd kirjoitti: 27 Kesä 2020, 18:13
Rousku kirjoitti: 27 Kesä 2020, 17:50Miksi et?
Totta kai haluaisin pisteilleni mahdollisimman paljon vaikutusta ja saada myös omat suosikkini finaaliin.
Mutta sen kannaltahan on ihan sama, missä semissä tuttuusmiinuksesi joudut antamaan. Yhtä lailla olisi kiusaus antaa niitä inhokeilleen ja jättää antamatta suosikeilleen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Rousku kirjoitti: 27 Kesä 2020, 20:09Mutta sen kannaltahan on ihan sama, missä semissä tuttuusmiinuksesi joudut antamaan. Yhtä lailla olisi kiusaus antaa niitä inhokeilleen ja jättää antamatta suosikeilleen.
Toki, mutta toisessa semifinaalissa ei ole ainakaan vaaraa, että mitätöisi kokonaan omat normaalipisteensä.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36879
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kuittailen kappoja ja kommentoin ketjua aamulla, ja samalla teen päätöksen semimäärästä. Ketjuäänestys on vain neuvoa-antava, kuten olen sanonut.

Väsyttää. :tajuton:
Meow cat, please meow back.

Vastaa Viestiin