1.
Alligaattori:
Shava x Visa Oscar ft. Hanuman & Mc Pyhä Lehmä – Polttomoottori
Meininki on täs kyl liian juntti, Shavas on myös jotain... etovaa? Aika ärsyttävä biisi ja kokoonpano kyl tässä, sellanen raadinavaaja tälläkertaa
2.
Apina:
Sam and the Womp – Zeppelin
Ihan kiva fiilstely, mut jotenkin tekopirteys puskee täst läpi. Tää on tällänen ihan ok taustamusiikki..
3.
Barrakuda:
Noisestorm – Barracuda
Tää instrumentti toistaa liikaa samaa shaibaa, minuutin kestona tää olis ollu parempi, mut ihmettelen kyl et miten tälläsestä biisistä voi kukaan saada mitään irti?
4.
Dinosaurus:
Marco Mengoni – Voglio
Mikätahansa Marcon tuotannosta on kyl parempaa kuin se masentava viisusiirappi
Tää Voglio ei kyl lukeudu Marcon parhaimpiin,onhan tää ihan ok mut ehkä vähän liianki geneerinen ja särmätön radiobiisi, koukku tuntuu puuttuvan biisist kokonaan.
5.
Elefantti:
Dilemma ft. Mr. Oh Really & Yeboyah – Määdboi
Siunauksii on kova biisi, mut tälle en kyl syty , tää on tällänen nolo wannaberäp-räpellys. Suomalainen räp on kyl poikkeuksetta tosi kehnoo ja ala-arvosta shttii, ottaispa joku nyt esimerkkii vaik Venäjält, siel iha huikee räpsekene!
6.
Hai:
Pinkfong – Baby Shark
En ymmärrä kyl ideaa tän takana..ei tule saamaan multa edes sitä yhtä huumoripistettä
Jopa lapsetkin painaisivat tälle "skip"nappii..
7.
Hevonen:
Enej – Lili
Enej on kyl tuttu yhtye itelleni, ensimmäisen kuuntelemisenarvoinen biisi kyl tähänmennes täs raadis!
Ihan menevä biisi, kyllä tätä kuuntelee mut on täl yhtyeel kyl monta mielenkiintosempaakin biisiä kuin tämä.
8.
Hiiri:
AronChupa – I'm an Albatraoz
Tähän biisiin kyl littyy muistoja, kuten ensimmäinen muutto omilleen
Kiva jumputus kyl ja pidän paljon, mut ehkä olisin silti toivonu enemmän luovuutta näis raativalinnois, ku yhtye on kuitenki aijempi raativoittaja ja tää biisi taas ollu aika pitkäaikane listahitti Suomes.
9.
Hirvi:
PMMP – Kohkausrock
En saa tästä mitään irti, aika kamala ränkytys, PMMP ei muutenkaan ole koskaan lukeutunu mun suosikkeihini, liian yliarvostettuja kyyl..
10.
Hummeri:
The B-52's – Rock Lobster
Alku herätti kyl mielenkiinnon, mut loppuukohden tää taas onnistu ylittämään sen ärsytyskynnyksen, huonolla tapaa outo biisi
11.
Hyttynen:
Arop – Kiki Miki
Kun kuuntelin tän aikoinaan Viros niin suorastaan inhosin tätä
Mut kyl täs on silti jotain mielenkiintosta, koukkuakin kyl löytyy
12.
Ihminen:
Gang of Youths – The Heart Is a Muscle
Ihan kiva, mut ehkä vähän liian ponneton biisi loppupeleis. Artistin soundi on kyl miellyttävä mut kuitenki aika tusinaääni mun korvaan, radiot tuntuu olevan täynnä tän tyyppisist miesartisteist..
13.
Joutsen:
Leipzigin radion sinfoniaorkesteri, johtajana Max Pommer – Einojuhani Rautavaara: Cantus arcticus, Op. 61, "Konsertto linnuille ja orkesterille", osa 3. Joutsenet muuttavat
Osaan jo nyt ennustaa ketkä tulevat antamaan tälle kovia pisteitä
En saa itse tälläisestä musiikista
mitään irti, mut kai tälläsellä musiikille on paikkansa yhä täs maailmassa..
14.
Kalkkarokäärme:
The Handsome Family – Far From Any Road
Mukavan kaihoisa & tunnelmallinen kyl, jättää ehkä silti vähän toivomisen varaan?
15.
Kameli:
Mohamed Mounir – Hader Ya Zahr
Intro ol niin hyvä, mut laulupuoli kyl petti ne odotukset,etnot taustaäänet on täs kivoja mut herran soundia en millään jaksaisi..
16.
Kana:
Wang Rong Rollin – Chick Chick (王蓉 - 小雞小雞)
Biisi kyllä tuntuu sopivan täydellisesti teemaan, onhan tää nyt persoonallinen mut eri asa että selviydynkö tämän kuuntelussa loppuunsaaakka.. melkoista meluroskaa kyllä
17.
Kettu:
Hedningarna – Räven
Uhanalaiskeliraati tul tästä heti mieleen, yllättävän mielenkiintonen biisi kyl kieltämättä, vaikken silti täysin ostakaan tätä kokonaisuutta. Taustaäänet & kuorot oli tässä se mielenkiintoo herättävä juttu
18.
Kissa:
Maarit – Kuuma kissa
Tää jazzahtelu ei kyl oo lainkaan mun mieleen, jotenkn tosi ärsyttävä ja eltaantunu biisi ja toi Maaritin soundi on raivostuttavan ärsyttävä
19.
Koira:
Paulina Rubio – Boys Will Be Boys
V. 2013 kuuntelin tätä kyl luvattoman paljon
Ihan freesh oli kuunella tätä näiden vuosien jälkeen, onhan tää kiva humppa edelleenkin,millonkohan muuten Baila Casanova nähdään näissä raadeissa
20.
Korppi:
Liekki – Korppi
Ja milloinkohan nkorppi tekee raatidebyytin
Ihan sympaattinen biisi, mut ei tää kuitenkaan tarjoa mitään erityisii musiikkielämyksii, jäänee enemmänkin taustamusikiks
21.
Kotka:
Stratovarius – Eagleheart
Ei,ei ja ei, tää on huonolla tavalla niin junttimainen että huhhuh
Tosi elähtänyt, eltaantunut & kuiva humppa, miten tällänen musiikki on vonut koskaan olla Suomessa suosittua..
22.
Kurki:
Hizuru – Hizuru
Samat kommentit kuin nr 13:n kohdalla, tää tosin on sitäkin melankolisempi ja pitkästyttävämpi tapaus
Kauhee kun mä en ole muuta tehny kuin valittanu näis raatikommenteissa
23.
Käärme:
Declan McKenna – British Bombs
Oi jumbo-Declanhan se siinä
Mut tästä biisistä kyl mä yllättäen ihan pidän, täs on kyl jotan hyvää rosoisuutta, jäi heti päähän soimaan
24.
Lehmä:
Tautumeitas – Raganu Nakts
Tää oli mulla biisien jonotuslistal, jos teemana olis ollu aijempen raatiartistien muu tuotanto niin tää biisi ois ollu mun ykkösvalinta
Huikee etnoilu kyl, upeeta ämmäenergiaa ja noi rummut & tää rytmikkyys ..aaah
25.
Leijona:
Delta Goodrem – Feline
Tääkin olis ollu mul jonotuslistal, hauskasti nää molemmat esiinty täs peräkkäin!
Oon myös ite vuos takaperin osallistunu täl biiisil toisen foorumin raatiin, joten ihan sen taki en viittiny käyttää tätä alkuraadeis! Tää biis on kyl ihan masterpiece, en ymmärrä mikse tästä tullu koskaan hittii. Nää viulut, biisin dominoiva asenne ja Deltan äänenkäyttö on ihan täydellistä tässä, helposti Deltan paras biisi ikinä
26.
Lintu:
Olga Buzova – Voditsa
Ihan jees klubimainen jumputus, ehkä enemmän koukkua olisin kuitenkin toivonut tähän.
27.
Lokki:
TIX – Neste Sommer
Mukavan rento kesäinen filistely, vähän kyl tulee mieleen Jason Mrazin I'm Yours!
28.
Maakilpikonna:
Cavetown – Lemon Boy
Tunnelmasta & sympaattisuudesta plussaa, mut ehkä vähän liiankin flegmaattinen biisi mun makuun.
29.
Mammutti:
Dimitri Saurus – Viimine Mammoth (Tammerfors Party Mafia Alkaa Jo Väsyttää Edit)
Hyvät taustat lainattu tähän, mut jotenkin en vaan osta tätä kokonaisuutta
30.
Mato:
Apulanta – Mato
Yleensä oon poikkeuksetta syttyny Apulannan musiikille, mut tää on kyl niin outo, en saa tästä oikein mitään tarttumapintaa..
31.
Mehiläinen:
Garbage – Androgyny
Jee nostalgiaa, kertosäekohtii oon aina inhonnu tässä mut tän naisen soolokohdat on kyl hyvii.
32.
Muuli:
SANNI – Jacuzzi
Onhan tää hyvä, mut ei nyt niin mullistava että tän kuuntelu ilahduttais erityisemmin tässä raadissa.
33.
Näätä:
IBE – iClout
Tältä kaikki suomalainen musiikki tuntuu kuullostavan nowadays, en oikein keksi tästä mitään mielenkiintoista.
34.
Orava:
Primus – Eyes of the Squirrel
Todella huono & tylsistyttävä tapaus.. mistä oikeen löydätte näitä?
35.
Perhonen:
Matti Järvinen – Katselen kaunista iltaa
Ihan sympaatttinen, laulajan soundi on myös mun mieleen!
36.
Pääsky:
Joel Hallikainen & Timo Koivusalo – Ruskan värit
Ihanan kaihoisaa tunnelmaa kyllä tässäkin, tämänkin herran soundi on aika ihana
37.
Rupisammakko:
Gloria Trevi & Alejandra Guzmán – Más Buena
Tää biisi repikin sit ihan eri tunnelmiin kuin äsköset biisit, hyi mitä tätejä
Tän kohdalla jää miettii et onks tää huikeen viihdyttävä bänger vai totaallista meluroskaa,ehkä molempia
38.
Sinikka:
Katharine McPhee – Somewhere Over the Rainbow
Ja takas rauhallisiin tunnelmiin! Tää on just tällänen tyypillinen kykykilpailuesitys kymmenen vuoden takaa, tosi tuttu biisi ja ihan ansioitunut live, mut hullaannunko tästä nyt kuitenkaan
39.
Susi:
David Guetta ft. Sia – She Wolf (Falling to Pieces)
Ehkä jopa 2010-luvun paras biisi, mitenköhän tätä nyt pisteyttäisi..
Tää on kyl ihan huikee bänger biisi kaikilla osa-alueilla, X Faxctoreis, Voiceis ja Idolseis oon aina odottanu et joku pätevä laulaja vetää tästä liven.. ehkä sitten joskus..
Btw: Coverraadis tän
espanjankielinen cover ois ollu mulla kakkosvalintana
40.
Tiikeri:
Katy Perry – Roar
Täysin persoonaton valinta kyl tähä raatiin, koskaan en oo vapaaehtoisesti menny kuuntelee tätä biisii mut osaan tän ulkoa kuitenkin
Tää on yks malliesimerkki ärsyttävästä jättihitistä jota on joutunut kuuntelemaan täs vuosien aikana ärsytykseen asti, myös erillaisis kykykilpailuformaateis tätä vedetään luvattoman paljon
41.
Tulikärpänen:
K-391 & Alan Walker feat. Julie Bergan & Seungri – Ignite
Onhan tääkin nyt aika persoonaton valinta, mut kyl tää on viimevuoden parhaimpii biisei, tää soi viimekesän mul todella paljon
Kaikki listahitit vois olla kyl olla yhtä hyvii kuin tää
Musavidin kattominen innoitti Skamin 2kauden uusintakierrokselle, nyt kolmen vuoden jälkeen on ihan sopiva aika alkaa kattomaan uusiks
42.
Vuohi:
Kahaberi & Khanums – Tkha da Venakhi
Kyllähän tää etnoilu erottuu mukavasti täs raatijoukos, mut jättää itselläni kyl vähän toivomisen varaan.
Never miss a good chance to shut up.