Jouluraati 2021 ❄️ Joulun kanssas jaan ❄️ Finaali

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4161
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Jouluraati 2021 ❄️ Joulun kanssas jaan ❄️ Finaali

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^Minä en - ihme kyllä - ole itse koskaan Emmanuelia laulanut, mutta lukemattomia eri versioita olen siitä kuullut. Minua kiehtoo se, miten satoja vuosia elänyt laulu toimii niin monella tavalla ja sallii niin erilaisia tulkintoja kuulostaen silti hienolta. Siinä ehkä onkin pitkäikäisyyden salaisuus. (Kirjallisuuden puolella hyvä esimerkki on Shakespeare, kuten joskus olen ehkä saattanut ohimennen mainita :mrgreen:)

Kappaleeni on herättänyt mielipiteitä ja keskustelua, mikä tuntuu melkeinpä vielä mukavammalta kuin hyvä menestys. :joojoo:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42729
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jouluraati 2021 ❄️ Joulun kanssas jaan ❄️ Finaali

Viesti Kirjoittaja Rousku »

akuankka13 kirjoitti: 24 Joulu 2021, 01:50 For King & Countryn versio oli mielestäni reharmonisoitu aivan päin pläsiä
Olisiko sinulla mainita jokin YouTubesta löytyvä versio, jonka harmoniat ja kaikki muukin ovat omaan makuusi?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8987
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Jouluraati 2021 ❄️ Joulun kanssas jaan ❄️ Finaali

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

^ Teppo Lampelan kuorosovitus lienee rakenteen ja soinnutuksen puolesta oma suosikkini, mutta sitä ei näytä tuubista löytyvän. :miettii: Jotain mainitakseni tämä Dainava-kuoron esittämä versio päässee aika lähelle ja on puhtaasti taltiointina muutenkin mieleeni.
Qaj.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2093
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Jouluraati 2021 ❄️ Joulun kanssas jaan ❄️ Finaali

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Olen kuunnellut voittokappaletta loopilla koko tämän joulun ajan ja varmasti kuuntelen vielä huomennakin, mutta uusi vuosi kolkuttaa jo ovella ja sitä myötä myös uudet metkut. Helmut Lottihan on aikoinaan käynyt myös Helsingissä ja varmasti olisi ollut täys tunnemyrsky tiedossa jos olisin tuolloin mennyt itse konserttiin ihan paikan päälle!

Tässä vielä maistiainen historiaa :voitto:


romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11627
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Jouluraati 2021 ❄️ Joulun kanssas jaan ❄️ Finaali

Viesti Kirjoittaja romualdo »

jup, hiano Caruso -biisi mut aika pistävän häiritsevän erityisen taiturimainen mut ehkä liian kovahko insinöörimäinen (!!?) tenori ääni ei nyt innostanu... ehkä kuuntelen joskus pitemmän pätkän tuosta esityksestä, kiitos waan ... tästäkin taidenautinnosta ...

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2093
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Jouluraati 2021 ❄️ Joulun kanssas jaan ❄️ Finaali

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

romualdo kirjoitti: 26 Joulu 2021, 09:56 jup, hiano Caruso -biisi mut aika pistävän häiritsevän erityisen taiturimainen mut ehkä liian kovahko insinöörimäinen (!!?)
Jänskä vertaus, hänhän potee autismia :mrgreen:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Jouluraati 2021 ❄️ Joulun kanssas jaan ❄️ Finaali

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti: 24 Joulu 2021, 12:09 Olisiko sinulla mainita jokin YouTubesta löytyvä versio, jonka harmoniat ja kaikki muukin ovat omaan makuusi?
Minusta Tarja Turusen versio tästä biisistä ylivoimaisimpia. En ihan hirveästi ole tykännyt Tarja Turusen Nightwishin jälkeisistä touhuiluista, mutta tämä on silkkaa loistoa.



Ps Helmut Lotti on hyvä laulaja, mutta kamoon, ei kyllä nyt ollut sitä intoa ja iloa äänessä mitä biisi vaatisi. Läpilaulettu.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Jouluraati 2021 ❄️ Joulun kanssas jaan ❄️ Finaali

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

romualdo kirjoitti: 26 Joulu 2021, 09:56 jup, hiano Caruso -biisi mut aika pistävän häiritsevän erityisen taiturimainen mut ehkä liian kovahko insinöörimäinen (!!?) tenori ääni ei nyt innostanu... ehkä kuuntelen joskus pitemmän pätkän tuosta esityksestä, kiitos waan ... tästäkin taidenautinnosta ...
Just näin. Caruso on upea biisi, mutta samalla Lucio Dallan oma tulkinta täysin ylittämätön eli vaikea kenenkään saada aikaseksi pienintäkään syytä miksi versioiuda sitä. En ole kuullut yhtäkään parempaa. Ja tuossa Lotti vielä kiekuu vain kireänä, paljastaa tekniikkansa rajallisuuden (piipittävät ylääänet), ymmärtämättä biisin sisäistynyttä sisäänhengittävää dynamiikkaa. Sitten jos on pakko kuunnella klasariviihteellisempää versiosta biisistä niin onhan Bocellin lämmin ja syvä ääni ja etenkin tulkintataidot ihan toista maata.

Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11627
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Jouluraati 2021 ❄️ Joulun kanssas jaan ❄️ Finaali

Viesti Kirjoittaja romualdo »

jeph, tua versio on kiinostavuuessaan noin 39 prosenttii miälenkiintosempi, kuuntelisin tiätysti pitempäänkin, ... äh, mut ny on kiire jännäämään, miten mun lähettämä lähes weret seisauttava iki-klassikko, Satiinin Valkeat Yöt pärjää tuossa teinien temmellyksessä, ... omat pahat aavistukset ovat tietysti jo tälläkin kertaa möyrimässä vatsan pohojasa ... :niinpa: :roll: :surrur: :rakkaus:

Vastaa Viestiin