Levyraati 129 - ⚓ Viisukuppilan Merilaulukilpailu ⚓ - TULOKSET sivulta 9 alkaen

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7599
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 129 - ⚓ Viisukuppilan Merilaulukilpailu ⚓

Viesti Kirjoittaja Requel »

Kiitos raadista ja onnea Tegulle/ratamolle! :tuuletus: Mulla on ihan hirveä raatiähky tällä hetkellä, joten raati tai pari täytyy nyt jättää kyllä väliin. Tosin All Starsiin pitänee osallistua ihan vaan perinteitä kunnioittaen. Välillä kiva keskittää raateihinkin käytetty aika johonkin muuhun, kuten oman raatibiisijonon täydentämiseen. :mrgreen:
DenEurovise kirjoitti: 05 Elo 2023, 19:55 Requel sai minulta ensimmäiset antamani täydet. Hän sai myös ensimmäisenä toisen kerran minulta täydet. Nyt hän sai minulta ensimmäisenä käyttäjänä kolmannen kerran täydet. :tapu: Hyviä valintoja.
Hattutemppu! :uujee: Wiki-sivullasi oletkin näköjään luetellut mitkä biisit on kyseessä, ja alan saada juonen päästä kiinni sen suhteen milloinka kannattaa odottaa sieltä päin pisteitä. :twisted: Kaikissa noissa kolmessa biisissä on enemmän tai vähemmän synkkä viba tavalla taikka toisella. Se itse asiassa yllätti, kun muutoin käsitykseni sinusta raateilijana on enemmän valoisamman makuinen.

Itse en ole pitänyt listaa täysien pisteiden saajista, mutta ilmeisesti en ole sinne päin antanut niitä kertaakaan. Forgive Me:n ja Come Out, Ye Black and Tans:n muistan kuitenkin olleen lähellä. Tuo jälkimmäisenä mainittu lienee suosikkiraatibiisini sieltä päin. :surrur:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Levyraati 129 - ⚓ Viisukuppilan Merilaulukilpailu ⚓

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Requel kirjoitti: 06 Elo 2023, 15:17 Kaikissa noissa kolmessa biisissä on enemmän tai vähemmän synkkä viba tavalla taikka toisella. Se itse asiassa yllätti, kun muutoin käsitykseni sinusta raateilijana on enemmän valoisamman makuinen.
Synkissä biiseissä on useasti kauniimmat taustat ja upeampia laulusuorituksia kuin valoisammissa, mutta molempien laitojen edustajia osaan arvostaa. :mrgreen:

Sinä olet kyllä minulle aika on/off-raatilainen. Olen tosiaan antanut sinulle kolmesti täydet ja kerran toiseksi korkeimmat pisteet, mutta 13/23 kertaa olet jäänyt yhteisissä raatifinaaleissamme tyystin pisteittä täältä suunnasta, ja loputkin antamani pistemäärät ovat olleet hyvin pieniä. :heh: Meillä on ilmeisesti joku tietty yhteinen kulmaus musiikkimauissamme, mutta myös paljon eroavaa. :miettii: Kun osuu, niin uppoaa.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Erakkorapu
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 298
Liittynyt: 15 Joulu 2013, 11:57

Re: Levyraati 129 - ⚓ Viisukuppilan Merilaulukilpailu ⚓

Viesti Kirjoittaja Erakkorapu »

Timoteus kirjoitti: 06 Elo 2023, 00:21 2. :hopea: 🇩🇪 Karat - Albatros / Timoteus - 239
Raatihistoriasta ei löydy montaa hienompaa kappaletta. Tämä on juuri niin vahvasti omaa musiikkiani että ihmetyttää miksen ole törmännyt artistiin tai kappaleeseen aiemmin. Kiitokset siis Timoteukselle tämän helmen esittelystä :peukku:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11563
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 129 - ⚓ Viisukuppilan Merilaulukilpailu ⚓ - TULOKSET sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Voittanut ralli olis voinu saaja multakin ehkä 1,-3 pist. Nii jos oisin heltyny. Tai hoksannut... Mutta sofistikoituneempi makuni kun ei juuri tai aina yllä ihan näin yksinkertaisiin tavisralleihin asti. Olihan siinäkin mieskuoromaista laulantaa.

Muumivideon lopussa näkyi säveltäjäpuolella tuttu nimi, hollantilainen Pier Kartner jolta syntyi monia menestyskappaleita mm. Hollannin euroviisu 73. Että ilmankos tuokin kuulosti nii herttaiselta. Tietysti ennenkaikkea Esittäjän Benny Töhnroosin vuoksi jonka nimeä en silti siellä nähnyt.
Viimeksi muokannut romualdo, 08 Elo 2023, 16:12. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11943
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 129 - ⚓ Viisukuppilan Merilaulukilpailu ⚓ - TULOKSET sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja sziget »

Seilorin laulu oli niin höpsö, että kaikin mokomin jouti voittaa. Hauskaa että ratamo sai hyvin ansaitun järjestäjyytensä. - Saatan murahdella pitkille biiseille, mutta oli niin vahvoja progehtavia teoksia mukana, että täytyi niitä tukea.

DDR on aina hiukan kiinnostanut, vaikka musiikistaan en tiedä juuri muuta kuin lauluntekijä Wolf Biermannin karkotuksen 1976. Kulttuuriväki protestoi, mistä taas seurasi kaikenlaista. Valtio ei halunnut näyttäytyä diktatuurina vaan kannusti itsesensuuriin, ja kriittiset äänet etsivät kiertoteitä niin kuin ilmeisesti Karat Albatrosillaan.

🇯🇵 Naoko Ken oli suosittu laulaja ja komedienne 70- ja 80-luvulla. Uraan tuli pieni katko 1977 marijuanaepäilyn takia. Raatimme lokkibiisi oli hänen paluuhittinsä seuraavalta vuodelta. Olin ihastunut löytöön enkä stressannut tuloksesta. 17 p. Viiksivallulta, ratamolta ja CottonJoelilta sekä täydet raati-isännältä kyllä piristivät. :)
Kasper_ kirjoitti: 06 Elo 2023, 00:32 Teguhan voitti kirotulta kakkospaikalta joka on jo aika kova saavutus kun kappaleita on 40 :peukku:
Hyvä havainto. Levyraadeissa kirous on heikompi kuin viisuissa. Kakkonen voitti edellisen kerran raadissa 117, jossa biisejä oli puolet vähemmän. - Olavi Virralle annoin seiskan, mutta Syvä meri (1960) olisi saanut enemmän, siinä kuningas on täydessä loistossaan. Italialaista alkuperää, Saukin sanat.

If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3330
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 129 - ⚓ Viisukuppilan Merilaulukilpailu ⚓ - TULOKSET sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mä en oikeastaan koskaan ole ajatellut että levyraadeissa tuolla esiintymispaikalla olisi niin paljon merkitystä. Valtaosa kuitenkin kuuntelee biisit useamman kerran, joten niitä tulee kuunneltua eri tavalla kuin viisuissa valtaosa äänestäjistä kuuntelee. Väittäisin ettei ainakaan mun pisteissä näy esiintymisjärjestyksen vaikutus lainkaan.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Levyraati 129 - ⚓ Viisukuppilan Merilaulukilpailu ⚓ - TULOKSET sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Suurimmaksi osaksi varmasti asia on näin. Tässä raadissa kuitenkin ainakin itse huomasin, että pitkästä hitaiden putkesta oli niin hankala erottaa biisejä toisistaan, että se laski kaikkien putkeen kuuluneiden biisien arvosanoja ja saattoi sabotoida jonkun niistä pääsyn toiselle kuuntelukierrokselle kokonaan. Ehkä jollekin muullekin on saattanut käydä samoin. Toisaalta, jos välissä olisi ollut joku nopeampi biisi, se olisi saattanut kuulostaa suhteettoman hyvältä ensimmäisellä kuuntelukierroksella ihan vain erilaisuutensa takia. Eli näkisin, että on järjestyksellä väliä ensivaikutelman antamisessa, koska ensimmäisellä kuuntelukierroksen suurin osa varmaan kuuntelee biisit järjestyksessä. :miettii:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3330
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 129 - ⚓ Viisukuppilan Merilaulukilpailu ⚓ - TULOKSET sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Itse asiassa heti viestini lähetyksen jälkeen tajusin että koin kyllä itse että tällä kertaa mun biisi kärsi esiintymispaikasta (tuossa hitaiden ketjussa.) Sanoisin että mä pudotan ensimmäisellä kierroksella mitään sen verran suurella kynnyksellä ettei esiintymisjärjestyksellä ole merkitystä, mutta uskon monenkin toimivan hiukan eri tavalla, ja siksi kaikista suurin merkitys saattaakin olla sillä kuinka hyvin biisi erottuu joukosta siinä esiintymispaikassa. Ehkäpä ensimmäiset pääsevät helpommin toiselle kuuntelukierrokselle kun siinä vaiheessa ei vielä puuduta tuo soittolistan kuuntelu?
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11943
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 129 - ⚓ Viisukuppilan Merilaulukilpailu ⚓ - TULOKSET sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja sziget »

Pitkien biisien putki oli kätevä, kun ei tarvinnut poukkoilla ympäri soittolistaa niitä vertailemassa. Kun suurehko osa pisteistä näytti kasaantuvan numeroille 24-30, annoin kasaantua.

Varmaan biisejä kuunnellaan keskimäärin enemmän äänestäjää kohti kuin viisuissa. Sitä ei tiedä, milloin esiintymispaikat ovat arvottuja, milloin järjestäjän valintoja. Kolmas vaihtoehto on arvotun listan lievä muokkaus, jota käytin raadissa 126. Samoin on muistaakseni toiminut Timoteus. Jos monet järjestäjät sijoittaisivat epäsuosikkeja alku- tai suosikkeja loppupäähän, se saattaisi vaikuttaa tuloksiin, olettaen että heillä olisi suosiosta jonkinlainen vainu.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3330
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 129 - ⚓ Viisukuppilan Merilaulukilpailu ⚓ - TULOKSET sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Mäkin tein naamioraadissa tuon arvonnan ja sen jälkeen pieniä muokkauksia. Toimiva systeemi ja usein muidenkin järjestäjien kanssa oon ollut samaa mieltä niistä muutoksista (esim. tarpeeksi eeppinen aloituskappale) silloin kun on kerrottu että näin on tehty.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17073
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 129 - ⚓ Viisukuppilan Merilaulukilpailu ⚓ - TULOKSET sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja Happy »

mä en oo koskaan arponu esiintymisjärkkää, joko se on järjestetty raadin teeman mukaisesti: esim Country Rafflessa maiden sijainnin mukaan tai sit oman pääni mukaan, oon järjestänyt aina siten miten soittolistaa on ollut kaikista mieluisin kuunella ja sillee että jokanen biisi pääsee esiintymispaikassaan oikeuksiinsa, oon mielestäni onnistunu siinä aina :ylppis:

tässä raadissa oli niin monta ns taidebiisiä/vaikeata pitkää biisiä että en usko että esiintymispaikan muutoksilla ois muuttunu radikaalisti oikein minkään sijotus: yksinkertaisesti liian samoja biisejä oli liikaa vrt äänestävään kohderyhmään nähden.
Esiintymispaikan muutoksilla oltais saatu ainoastaan normikuulijalle ehkä mielenkiintosempi kuunteluelämys
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
ratamo1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1113
Liittynyt: 24 Joulu 2012, 00:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Levyraati 129 - ⚓ Viisukuppilan Merilaulukilpailu ⚓ - TULOKSET sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja ratamo1 »

Raadin 131 teema on päätetty. Mietin, että olisi varmaan järkevintä ajoittaa kappaleiden lähetysaika siten, että kaikki raadin 130 kappaleet ovat tiedossa ja ei tulisi mahdollisia päällekkäisyyksiä. :miettii: Itse ketjun voin avata jo tätä aikaisemmin. Vinkkinä teemasta voin antaa sen, että raati kantaa jonkin Tanskan viisun nimeä. :peukku:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36980
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 129 - ⚓ Viisukuppilan Merilaulukilpailu ⚓ - TULOKSET sivulta 9 alkaen

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Disco Tango: Vain tanssittavaa musiikkia.
Drama Queen: Drag queenien levyttämä musiikki. (Tähän olisi täsmäisku. :vonkaus: )
Boom Boom/Video-Video/Hallo Hallo: Kappaleen nimessä pitää toistua sama sana kahdesti.
Jeg rev et blad ud af min dagbog: Kappaleet, jotka muistuttavat jotenkin jostakusta, joka ei ole enää elämässäsi.
Krøller eller ej: Esittäjällä täytyy olla kiharat hiukset. / Rasisminvastaiset laulut.
New Tomorrow: Futuristiset laulut. / Tällaista musiikkia toivoisit Euroviisuihin.
Meow cat, please meow back.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36980
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 129 - ⚓ Viisukuppilan Merilaulukilpailu ⚓

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Saturnus Psycho kirjoitti: 05 Elo 2023, 20:29 Mun mielestä remixit ei ikinä ole parempia!
Mites tää kaksikko?


Meow cat, please meow back.

Vastaa Viestiin