äijjät, mikä näist

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit

mikä raadiks?

Äänestys päättyi 31 Heinä 2023, 22:00

Bejba
5
8%
Milffii
13
21%
BÄNGER BÄNGER
10
16%
Arvajaiset
19
31%
Ihan v*tun nopee raati
14
23%
 
Ääniä yhteensä: 61

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2093
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Bängerissä alkaa olla liikaa selittelyn makua, joten vaihdan arvailuun.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17252
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Happy »

Taikahuilu kirjoitti: 30 Heinä 2023, 20:42 Bängerissä alkaa olla liikaa selittelyn makua, joten vaihdan arvailuun.
mielipidegallup toihan on, Bejbaakin voi vielä tulla 😈


mutta siis jos nään sen vaivan että houstaan haluaisin myös että teema/tai ne raatibiisit olis mun näköisiä, en siis halua että hienoa teemaa pilattais porsaanreillä
houstaajana kun mulla on oma lehmä omassa, saada raatilaiset tutustuttamaan sellaiseen musiikkiin mistä ite diggaa, vaikka se tietäis sitten osallistujakatoa
Viimeksi muokannut Happy, 30 Heinä 2023, 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4285
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Happy kirjoitti: 30 Heinä 2023, 20:41 sillä en halua että raatilaiset turvautuisit tuttuun ja turvalliseen.
Niin, paitsi että :rofl: Sehän tässä on, että teema on tehty sinulle ja parille onnekkaalle tutuksi ja turvalliseksi, ja muille vaivalloiseksi, poissulkevaksi ja sitä rataa. :sorivaan: "Lähettäkää tällasta bilemusaa MUTTA ei kokonaan enkuksi EIKÄ korealaista koska sitä on aina kaikilla JA LISÄKSI pitäis olla sellasta 2015-2020 tyylistä törinäpörinää JA vähän etnoisuutta haetaan"

Toki raatikattaus on sitten mielekäs sinulle, mutta onko se mielekäs laajemmalle porukalle, tuskin :miettii: Eikä sinänsä ole väärin ohjailla teemalla siihen suuntaan, millaista musiikkia haluaa kuunnella, mutta tämä vaan menee tosi pitkälle ja on hirveän yksityiskohtaisella tavalla rajaavaa.

Miettikää kun Happy ois asiakas jossain kahvilassa tai baarissa ja alkais tilata drinkkiä tolleen. :heh: Lentäis drinkit äkkiä naamalle!

Mutta joo, valivali, joku näistä tapahtunee. :mrgreen: Mutta tämä keskustelu varmaan poissulki tuon bängerin myös itseltäni.
Viimeksi muokannut ESC Addict 98, 30 Heinä 2023, 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3561
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Bängeriraati kuulostaa siltä että saattaisin tykätä soittolistasta (varsinkin kun haetaan etnompaa) mutta saisin harmaita hiuksia biisiä valitessani. Miten tässä erottuisi? En ole aiemminkaan menestynyt kovin hyvin ratamomaisilla biiseilläni, joten mikä tilanne olisi sitten kun kaikki lähettäisivät sellaista?
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17252
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Happy »

ymmärrän esim Addictin pointin mutta en pysty komppaamaan sitä, mä rakastan itsekkyyttä enkä ymmärrä miks mun pitäis raatihoustina olla koko maailmalle mieliksi, en mä raatihoustina ole koskaan pyrkinyt äitiTheresa palkintoon.

tosin rakastan myös tavallaan laiskuutta & helppoutta biisejä hyväksyessäni, eli bängerteema ei ole alunperinkään ollut mun suosikkihoustattava, joo olis huikeeta saada 99% omannäköinen raatikattaus, mut kun miettii sitä tuskaa ja työtä joka on edessä kun biisejä hyväksyy/hylkää niin miettii että onko efforti vaivan väärti :miettii: mitä todennäköisemmin ei
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17252
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Happy »

Arvajaiset näyttäis suosituimmailta joten selitetetään sitäkin vähän auki:


Raadissa yks per maa/käyttäjä
ekana hyväksytty biisi lentää 1.semiin, toisena 2.semiin , kolmas 1.semiin
jne

Raadissa ei olis mitään muita rajoituksia ku maa

Semien tulosshows paljastettais jokasen biisin kohdalle ketkä 2-3 käyttäjää eivät ole ainakaan biisin oikeita omistajia (eli julkistetaan semien biisikohtaiset arvatuimmat top2/3)
Jokasen biisin kohdalla kerrotaan myös monesti oikea käyttäjä arvattiin oikein, esim annan luvun 0, 13 tai 5, riippuu siis oikeiden arvauksien määrästä.

Kun vihjeet on annettu siirrytään tuloksiin ja pudotetaan noin kolmasosa ulos, nyt monien arvaustaakka siis helpottuu finaalia kohden

Jos arvaat jonkun biisin oikein saat 1p, mut arvatulta viedään rangaistukseks 2p yhtä oikeata arvausta kohden.
Toki mukana on normikaavapisteytys että musiikillakin olis väliä

ja arvaus olisi vapaaehtoista, ei pakollista. Mut jos arvaa niin on arvattava kaikkia niin että arvauslomake on ns täysi, ei vain paria käyttäjää satunnaisiin biiseihin.


Kuten bängerit, arvajaisetkaan ei oo mun suosikkiteema houstettavaks sillä pisteiden tarkastaminen ja laskeminen aiheuttaa varmasti päänvaivaa & aikaa. Biisien hyväksyminen ois toki helppoo as fuck
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4285
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

En jostain syystä löydä tuosta arvajaisraadin hahmotelmasta mitään mistä kauheasti kitistä :shock: Maakiintiötäkin olen tavallaan melkein jopa kaivannut.
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17252
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Happy »

epäsuosituinta Bejbaaki vois selittää:

Nyt haetaan kuumaa naisraatiartistii, jos yrittää lähettää mulle ei-kuumaa artistii nii hylkään surutta
Pitää olla live tai musavideo jossa artistilta vaaditaan tiettyä seksikkyyttä ja särmää & läsänoloa (jos houstaan annan recapin ettei jää epäselvyyksiä)
biisin pitää olla tansittava "renkutus", eli aika vapaat kädet annan mutta tietysti porsaanreiät heitän hevonhelvettiin.

esim tää live täyttäis teemavaatimukset 100%


tuorein raativoittaja Domenica täyttää myös :kaunis:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12001
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja sziget »

Happy kirjoitti: 30 Heinä 2023, 21:22 ja arvaus olisi vapaaehtoista, ei pakollista.
Aikamoinen vesitys. Miksi bangereissa tiukkis- ja arvauksissa lepsu-Happy? Jos osallistuu, siitä vain joka äijä ja eukko arvaamaan! Ei vapaalippuja.

Sotaraadissa oli sikana säkissä pommitukset, jotka latistettiin lievennyksillä, kun oli liian raju ylläri. Pommitin aiotun säännön mukaan ja olin tosi bastard, kun jotkut niceguyt leikkivät rauhankyyhkyä. Tylsää tuollainen. Akkarin levyraati-raadissa oli pakko kommentoida ilman mitään muttia.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17252
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ jos joku arvaa jonkun käyttäjän kahdesti johonkin kohtaan tai unohtaa jonkun kohdan niin arvauslomake hylätään.
siks ei oo pakollista koska oishan se tympeää jos tuollaisen takia oma biisi hylättäis.

tai näin toimisin jos kyseistä raatia houstaisin

periaatteessa arvajaiset ois ihan yhteisöllinen teema, mut houstaajan painajainen jos kaikki alkaisivat larppaamaan hipstereitä
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42727
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Olen nyt kyllä szigetin kannalla tässä asiassa. Kaikki vain arvaamaan! Olisi hauska nähdä tilastoa, mitä biisiä useimmin kenellekin on arvattu.

^ Ja se on omalla vastuulla jos mokailee. Tai hostin. Äkkiähän sen tsekkaa, onko tuollaisia mokia ja ilmoittaa asiasta arvaajalle ja pyytää korjaamaan.
Happy kirjoitti: 30 Heinä 2023, 21:53 epäsuosituinta Bejbaaki vois selittää:

Nyt haetaan kuumaa naisraatiartistii, jos yrittää lähettää mulle ei-kuumaa artistii nii hylkään surutta
Pitää olla live tai musavideo jossa artistilta vaaditaan tiettyä seksikkyyttä ja särmää & läsänoloa (jos houstaan annan recapin ettei jää epäselvyyksiä)
biisin pitää olla tansittava "renkutus", eli aika vapaat kädet annan
Aha, okei, eli tässä onkin tarkoitus etsiä Happyn mieleistä musaa. Miksei raati sitten voisi suoraan olla "lähettäkää musaa josta tykkään"? Artistin kuumuus hostin silmissä tms. ruumiinoassa on ihan liian subjektiivinen kriteeri, sillä tuossa asiassa makuja on monia.
Happy kirjoitti: 30 Heinä 2023, 23:34 periaatteessa arvajaiset ois ihan yhteisöllinen teema, mut houstaajan painajainen jos kaikki alkaisivat larppaamaan hipstereitä
Tähän vähän sama. Ei kai raadin tarkoitus ensisijaisesti ole järjestäjäänsä miellyttää?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16706
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Olen vetänyt arvauskisan kolmannessa paikassa, ja siinä ideana oli, että jokainen lähetti kaksi, joista yhdestä sai pisteitä kun joku arvasi sen ja toisesta menetti (arvaaja puolestaan sai molemmissa tapauksissa). Eli käytännössä kannatti olla yhdellä kapalla mahdollisimman itsensä ja toisella mahdollisimman hämärä. Tämä teki kisasta huomattavasti kiinnostavamman kuin jos olisi ollut vain pelkkää piiloutumista, ja varmasti toimisi täälläkin.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17252
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Happy »

UFOPOLI kirjoitti: 31 Heinä 2023, 00:21 Olen vetänyt arvauskisan kolmannessa paikassa, ja siinä ideana oli, että jokainen lähetti kaksi, joista yhdestä sai pisteitä kun joku arvasi sen ja toisesta menetti (arvaaja puolestaan sai molemmissa tapauksissa). Eli käytännössä kannatti olla yhdellä kapalla mahdollisimman itsensä ja toisella mahdollisimman hämärä. Tämä teki kisasta huomattavasti kiinnostavamman kuin jos olisi ollut vain pelkkää piiloutumista, ja varmasti toimisi täälläkin.
kuullostaa kyllä mielenkiintoisammalta noin :joojoo: ehkä kallistunkin toteuttamisen puolelle
tosin sit pitäis semeissä karsia enemmän tai tehdä raati 72:ni tapaan 3 äänestyskierrosta :miettii:
Rousku kirjoitti: 31 Heinä 2023, 00:02
Happy kirjoitti: 30 Heinä 2023, 23:34 periaatteessa arvajaiset ois ihan yhteisöllinen teema, mut houstaajan painajainen jos kaikki alkaisivat larppaamaan hipstereitä
Tähän vähän sama. Ei kai raadin tarkoitus ensisijaisesti ole järjestäjäänsä miellyttää?
kyllä nyt hyviin käytöstapoihin kuuluu ettei viattoman houstaajan (eli minun) raatia pilata tuhnuisilla biisivalinnoilla!
aika kurjaa jos hehkuttamisen sijaan pitäis todeta että oman raadin biisitaso oli paskin ikinä .-.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37071
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Vedä ny vaa se milffiraati ku kuitenki oot puhunu sun tätisutturoista jo vuosia.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3561
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Okei eli Bejba on näistä kaikista huonoin vaihtoehto!

Kyllä se on arvajaiset tai milf. Nopeus myös kelpaa mulle!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12001
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja sziget »

Jos kannattamani eivät toteudu, UFOPOLIn kuvailema arvausraadin malli on järkevä joskin työläs. Pääasia, että erottuu selvästi raadeista 43 ja 119. Arvaamisen ei silloin pitäisi olla valinnaista.

Edit: hipsterit tuskin esittäisivät hipstereitä, joten yleiskuva voisi olla aika normaali. Laajennettu versio on mutkikkaampi. Vanhojen omien artistien käyttö olisi varmaan kiellettyä niissä käyttäjän näköisissä biiseissä.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5769
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Taisi arvajaiset tosiaan tämän äänestyksen viedä. Mieluummin olisin ottanut milffiraadin tai nopean raadin mutta se nähdään sitten
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17252
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Happy »

Ufopolin kertoman arvausraadin malli sai mut päässäni visioimaan tuon raadin päässäni kokonaan sääntöineen päivineen, mul ois selkeet suunitelmat miten tuo raati toteutettais sillein et siit saatais yhteisöllinen & viihteellinen, MUTTA mulla ei oo siihen raatiin houstaajalta vaadittavaa valppautta, mä niin näen itseni itku kurkussa & pää punaisena laskemassa semituloksia missä pitäis tarkistaa pisteet, miinuspisteet, plussapisteet, arvattujen määrät & täsmääkö jokaisen arvauskupungit, mun adhd-persoona ois täysin väärä houstaamaan tällästä raatia :draamaa: toi menis kokopäivätyöstä, tossa on niin monta ns liikkuvaa osaa mitkä pitäsi ottaa huomioon

alkuperäiseen visiooni en haluais myöskään palata koska se tuntuis kököltä, joten vaihtoehdot aikalail alkaa kallistua Milffeihin tai Pikaraatiin :miettii:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4285
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Olisikohan kukaan tarpeeksi hul...tarmokas jeesaamaan Happya arvajaisteeman venksuloissa ja vonksuloissa? :miettii: Olettaen siis että edellä mainittu suhtautuisi suopeasti ajatukseen apulaisisännästä.

Mut ei pikaraatikaan paha ois!
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30788
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jo Happyn alun perin suunnittelemassa muodossa arvajaisiin tarvitaan jokin fiksu kirjanpitojärjestelmä. Jos on vaikkapa 18 osallistujaa per semi, järjestäjä ei rivejä tarkistaessaan pysty pitämään työmuistissaan 17:ää nimeä yhtä aikaa. Mahdollisia tuplaesiintymiä jää huomaamatta, ellei rivejä tarkista koneellisesti tai kehitä jotakin itselleen sopivaa manuaalista ruksausmenetelmää.

Jos joutuisin itse vetämään raadin kuvailluilla säännöillä, käyttäisin Excelin MATCH-funktiota rivien oikeellisuuden varmistamiseen. En kuitenkaan tarjoudu apujärjestäjäksi.

UFOPOLIn ehdotuksesta saisi myös sellaisen muunnelman, jossa jokainen esittää yhdellä biisillä itseään ja toisella biisillä nimettyä toista osallistujaa Naapurinaamiaisten tyyliin. Raadin kappaleluettelossa nämä nimettäisiin tyyliin "Rousku nro 1" ja "Rousku nro 2", joista jompikumpi on Rouskun itseimitaatio ja toinen jonkun muun Rousku-imitaatio. Arvaajien tehtävä on tunnistaa, kumpi on oikea Rousku ja kumpi on feikki.

Koska arvaukset olisivat binäärisiä, tämä olisi kirjanpidollisesti kevyempää. En ota kantaa siihen, miten arvaamisessa ja naamioitumisessa onnistuminen pitäisi pisteyttää.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20758
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Pikaraati on jo nähty, mutta säästyisi ainakin kaikenlaiselta säädöltä. Tai sitten tätiraati, joka olisi ainakin järjestäjän näköinen.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17252
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Happy »

Timoteus kirjoitti: 31 Heinä 2023, 22:31

UFOPOLIn ehdotuksesta saisi myös sellaisen muunnelman, jossa jokainen esittää yhdellä biisillä itseään ja toisella biisillä nimettyä toista osallistujaa Naapurinaamiaisten tyyliin. Raadin kappaleluettelossa nämä nimettäisiin tyyliin "Rousku nro 1" ja "Rousku nro 2", joista jompikumpi on Rouskun itseimitaatio ja toinen jonkun muun Rousku-imitaatio. Arvaajien tehtävä on tunnistaa, kumpi on oikea Rousku ja kumpi on feikki.

Koska arvaukset olisivat binäärisiä, tämä olisi kirjanpidollisesti kevyempää. En ota kantaa siihen, miten arvaamisessa ja naamioitumisessa onnistuminen pitäisi pisteyttää.
istutit mun päähän just erittäin luovan idean :uujee:
toteuttaisin tuon laajemmin mutta se silti helpottais mun työtaakkaa enempi kuin eilisiltana miettimänä varitaatio

se olis kuin Ufon kolmen vuoden takainen naapurinaamiaiset mut isommassa mittakaavassa
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3561
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Kuulostaa innovatiiviselta ja hauskalta!
Vanhoista raadeista naapurinaamiaiset on se joka mua vähän harmittaa etten ollut mukana vielä silloin.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17252
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Happy »

Timpan ideasta sain siis tälläsen teema-idean


Jokainen osallistuu aluksi raatiin lähettämällä kappaleen joka vaikuttaa eniten siltä käyttäjältä, esim mä lähettäsin happyjytkytysbängerin

Kun osallistumisaika on mennyt umpeen, mulla on myös kokonaisvaltainen osallistujalista raadin osallistujista, sitten arvotaan jokaiselle käyttäjälle kaksi eri käyttäjää jota niiden täytyy larpata! Kaksi sen takia ettei raati pilaannu sillä jos joku jää ilman larppausta/ + raati saa enemmän syvyyttä jos vaihtoehtoja on kolme. eli esim HAPPY1 HAPPY2 HAPPY3
Jokainen käyttäjä osallistuu siis kolmella biisillä, yhdellä joka imitoi häntä itseään, ja kahdella jolla yrittää larpaata muita.

Ensimmäisellä semikierroksella ei äänestetä lainkaan musikiillisten seikkojen takia. Vaan yritetään arvata jokaisesta kolmesta vaihtoehdosta yksi jonka kuvittelee olevan biisin oikea käyttäjä. Joissakin tapauksissa voi olla vain kaksi vaihtoehtoa jos joku julmuroi eikä larppaa jotain käyttäjää.

Ensimmäiseltä äänestyskierrokselta kolmikosta pääsee kaksi jatkoon jota arvataan eniten.
Virallinen happy voi siis pudota happybiisillään jos häntä arvattiin vähiten happyksi.
Ensimmäisellä äänestyskierroksella siis ei anneta musiikin hyvyydestä mitään pisteitä.

Toisella semikierroksella biisit jaetaan eri semeihin, jaot tehdään niin että identiteetit eri semeissä.
Tässä semissä annetaan myös palkkiot ensimmäisen kierroksen oikein arvanneille, jokainen saa pisteen omalle biisilleen/biiseilleen ensimmäisen kierroksen jokaista oikeata arvausta kohden.
Tällä semikierroksella äänestetään ainoastaan musiikillisista syistä, eli viisupisteillä,
ensimmäisen kierroksen oikeat arvaukset lisätään bonuksena normaaliin saldoon.

Tästä semistä puolet pääsee jatkoon.


Kolmas kierros on tavallinen finaali missä pisteytetään musiikillisista ansioista, eli vähän sama ku Ufon Naamiaisraadin finaali.



Sit vasta raadin lopussa naamiot riisutaan
Viimeksi muokannut Happy, 31 Heinä 2023, 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3561
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Upeaa! Vaihdan mun äänen tähän arvajaisnaamiaisiin! <3
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17252
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Happy »

tossa visioimassani teemassa olisin tosin pahasti altavastaaja sillä en houstaajana voisi tietenkään veikata ketään, eli olisin automaattisesti keskimäärin 10-20 pistettä muita jäljessä, eli todennäköisesti mun biisien taival päättyis jo ennen finaaleja, mut ehkä se riski täytyy vain ottaa :mrgreen: ja toki se ois reilua sillä houstaajalla on aina ns pieni etu sillä näkeehän hän kuitenkin muiden biisivalinnat ennen muita.

ja toi myös pakottais/kannustais laiskimukset veikkaamaan ilman että joutuisin diskaamaan, jos ei esim jaksa veikata kaikkia niin sittenhän siitä kärsii itse seuraavalla kierroksella kun muilla on enempi bonuspisteitä.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20758
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Vähän ikävää, että osa kappaleista jää siis ilman tulosta sikäli, ettei niitä päästä koskaan pisteyttämään musiikillisten ansioidensa perusteella. Arvaukset määrittävät sen, mitkä kappaleet lähetettiin turhaan.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16706
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Naamiaisarvailu kuulostaa hauskalta :joojoo:
Aleksi kirjoitti: 31 Heinä 2023, 23:39 Vähän ikävää, että osa kappaleista jää siis ilman tulosta sikäli, ettei niitä päästä koskaan pisteyttämään musiikillisten ansioidensa perusteella. Arvaukset määrittävät sen, mitkä kappaleet lähetettiin turhaan.
Hmm tuossa on pointtia. Ehkä siinä kuitenkin voisi olla yhdistelmä molempia? Koska muutoin saattaa kannustaa lähettämään pelkän arvattavuuden perusteella, mikä laskee kisan musiikillista tasoa :miettii:

Yksinkertaisimmillaan sen voisi varmaan tehdä niin, että jokainen äänestää kustakin kolmikosta sekä sitä jota luulee ”aidoksi” että musiikillista suosikkiaan. Tällöin komponenttien suhde on 50/50.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3561
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Oho, mä en tajunnutkaan tuota heti että jotkut biisit menisi ”hukkaan” eli eivät saisi pisteitä lainkaan.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17252
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: äijjät, mikä näist

Viesti Kirjoittaja Happy »

UFOPOLI kirjoitti: 01 Elo 2023, 00:07
Yksinkertaisimmillaan sen voisi varmaan tehdä niin, että jokainen äänestää kustakin kolmikosta sekä sitä jota luulee ”aidoksi” että musiikillista suosikkiaan. Tällöin komponenttien suhde on 50/50.
tässä voisi olla järkeä :miettii:, mutta lisäisin varmaan tohon tuon että musiikillinen äänestäminen olisi vapaaehtoista, ja jos äänestää antaen musiikkipisteen niin siinä kohdassa arvaaminen olisi pakollista, täten varmistettais että pääpaino on silti arvauksella, toinen vaihtoehto olis 66-33% että arvauksen ääni olisi 2 pistettä kun taas musiikillinen arvostus 1 pisteen arvoinen, ehkäpä toi jälkimmäinen olis teeman kannalta antoisin, eikä pudonneet jäis kadoksiin vaan niistä näkisi ketkä siitä tykkäs.
Viimeksi muokannut Happy, 01 Elo 2023, 00:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Vastaa Viestiin