Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit

Kuinka tyytyväinen olet lohkoosi? Siis kuinka hyvin kappaleet ilmensivät sinua?

*****
7
32%
****
5
23%
***
4
18%
**
5
23%
*
1
5%
 
Ääniä yhteensä: 22

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20518
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Happy kirjoitti: 08 Syys 2023, 22:56
Aleksi kirjoitti: 08 Syys 2023, 22:36 Jaajaa. Luulin, että viestistä saisi pähkäiltyä voittajan. Ei saanut. Tolvanat vaan takaisin sinne siis. :tomaatti:
kyl ois saanu! arvontanimi meni todellakin oikeaan osoitteeseen!
Ainiin, olin myös SE tolvana. Ajattelin, että nimittelet lämpimiksesi. :heh: Ehkäpä nimi osui oikealle käyttäjälle.
Got a fire and a country heart 🔥

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Jufo »

En harmi kyllä päässyt seuraamaan tuloslähetystä loppuun livenä mutta täällähän onkin jo tulokset. :peukku: Siinä kohtaa kun piti poistua viidennen pisteyttäjän kohdalla, olin S-tyyppinä taulukossa johdossa.

Paljon kommentoitavaa, joten jätän enimmät huomiseen. Schilleriä veikkasin ensin bekoniksi mutta sitten vaihdoin veikkauksen Andonoviin. Hauskinta on se, että ajattelin imitoivani Bekonia samalla Schiller mit Heppnerillä, jos olisin saanut hänet kohteekseeni. Olisin tosin valinnut mielestäni I feel Youta paremman Dream of Youn:



Minusta tuossa on juuri sellaista bekonin tyyppistä tunnelmaa ja melankoliaa downtempo-trancen hengessä. Ottaen huomioon, että hän itse valitsi melkein saman biisin, imitaatio olisi tainnut osua lähelle. En muista oliko siinä joku rajoite mutta olisi myös ollut hauska nähdä 2 x Schiller mit Heppner hänen lohkossaan :heh:

Mitäs muuta? Niin paljon kahlattavaa tuloksissa, että pitää perehtyä ja jatkaa huomenna. Annoin imitaatioille viisi tähteä, hyvää työtä Saturnus & Timoteus. :tapu: : Korkeat finaalin pisteeni teille sisälsi myös arvostusta sille seikalle, että selvästi tunnette makuni minua itseäni paremmin!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30536
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Timoteus kirjoitti: 08 Syys 2023, 15:00 Tiedän muuten satavarmaksi (ja tiesin jo kirjoittaessani satavarmaksi), että Kasper_ & romualdo ja Happy & Teräsbekoni eivät voi olla toisiaan jäljitelleet parit, vaikka heitä sellaisiksi julkisesti veikkasin. Jompikumpi näistä pareista voi olla oikein mutteivät molemmat. En paljasta, mistä tarkalleen tiedän asian. :ylppis:
Tämä selittyi siis sillä, että toinen imitoitavani (salanimi Gigolo, joka paljastui TomBoiksi) oli mukana tällaisessa molemmin päin jäljittelevässä parissa. En veikannut kumpaakaan imitoitavaani sellaiseen pariin, joten ainakin toisen parin piti olla väärin. Molemmat olivat väärin. :heh: Kasper_ & romualdo -paria pidin jopa aika selvänä, mutta kumpikaan suunta ei pätenyt. :rofl:
Tegu kirjoitti: 26 Elo 2023, 14:56
Timoteus kirjoitti: 26 Elo 2023, 14:45 Yksi lohko aiheutti spontaanin repeilykohtauksen.
Onkohan se sama, jolle repeilin automatkalla? :uujee:
Repeilykohtauksen aiheutti ankan lohko. Olin lohkoon tutustuessani ulkokuntosalilla treenaamassa. Onneksi yksinäni. Oli varhainen aamu.

Ensimmäisen repeämisen aiheutti Sielunmessun loppunostatus. Penkkipunnerrussarja jäi kesken, kun keräilin itseäni. Juuri kun olin toipunut ensimmäisestä repeämisestä ja aloin paikata kesken jäänyttä sarjaa, Tanya Tagaqin mölinä otti lisää kierroksia ja koin edellistä pahemman hepulikohtauksen. :rofl: Eli kiitti vain treenini pilaamisesta, TomBoi ja UFOPOLI. :femme: :rofl: <3
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16667
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Timoteus kirjoitti: 08 Syys 2023, 23:27 Ensimmäisen repeämisen aiheutti Sielunmessun loppunostatus. Penkkipunnerrussarja jäi kesken, kun keräilin itseäni. Juuri kun olin toipunut ensimmäisestä repeämisestä ja aloin paikata kesken jäänyttä sarjaa, Tanya Tagaqin mölinä otti lisää kierroksia ja koin edellistä pahemman hepulikohtauksen. :rofl: Eli kiitti vain treenini pilaamisesta, TomBoi ja UFOPOLI. :femme: :rofl: <3
Näen tämän elävästi enkä aivan kestä :rofl2:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17001
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Happy »

Jufo kirjoitti: 08 Syys 2023, 23:14

Paljon kommentoitavaa, joten jätän enimmät huomiseen. Schilleriä veikkasin ensin bekoniksi mutta sitten vaihdoin veikkauksen Andonoviin. Hauskinta on se, että ajattelin imitoivani Bekonia samalla Schiller mit Heppnerillä, jos olisin saanut hänet kohteekseeni. Olisin tosin valinnut mielestäni I feel Youta paremman Dream of Youn:


Minusta tuossa on juuri sellaista bekonin tyyppistä tunnelmaa ja melankoliaa downtempo-trancen hengessä. Ottaen huomioon, että hän itse valitsi melkein saman biisin, imitaatio olisi tainnut osua lähelle. En muista oliko siinä joku rajoite mutta olisi myös ollut hauska nähdä 2 x Schiller mit Heppner hänen lohkossaan :heh:

hauskaa ku sanoit ton koska ku hyväksyin bekonin itseimitaation tähä raatii nii kommentoin näin:
Lähetetty: 03 Elo 2023, 15:22
Lähettäjä: Happy
Vastaanottaja: Teräsbekoni

toi biisi kuullostaa siltä ku jufo imitoi bekonia :mrgreen:

Timoteus kirjoitti: 08 Syys 2023, 23:27 Tiedän muuten satavarmaksi (ja tiesin jo kirjoittaessani satavarmaksi), että Kasper_ & romualdo ja Happy & Teräsbekoni eivät voi olla toisiaan jäljitelleet parit, vaikka heitä sellaisiksi julkisesti veikkasin. Jompikumpi näistä pareista voi olla oikein mutteivät molemmat. En paljasta, mistä tarkalleen tiedän asian. :ylppis:

joo hymyilytti ku luin noit ku olit joissaki tosi hakoteil, mut esim nois sun imitaatioparikohdis aloin ite vähä jo pelkäämää että oon jotenki kussu noi nimet ja antanu väärii imitaatioit väärille käyttäjille, en ees uskaltanu alkaa tarkistaa ja toivoin sormet ristis etten ois mokannu
Viimeksi muokannut Happy, 08 Syys 2023, 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Happy kirjoitti: 08 Syys 2023, 23:39 hauskaa ku sanoit ton koska ku hyväksyin bekonin itseimitaation tähä raatii nii kommentoin näin:
Lähetetty: 03 Elo 2023, 15:22
Lähettäjä: Happy
Vastaanottaja: Teräsbekoni

toi biisi kuullostaa siltä ku jufo imitoi bekonia :mrgreen:
Reps :rofl2:

Ehkä just ton takia itsekin ajattelin että I feel you on imitaatio.
Viimeksi muokannut Jufo, 08 Syys 2023, 23:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36914
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

UFOPOLI kirjoitti: 08 Syys 2023, 23:39
Timoteus kirjoitti: 08 Syys 2023, 23:27 Ensimmäisen repeämisen aiheutti Sielunmessun loppunostatus. Penkkipunnerrussarja jäi kesken, kun keräilin itseäni. Juuri kun olin toipunut ensimmäisestä repeämisestä ja aloin paikata kesken jäänyttä sarjaa, Tanya Tagaqin mölinä otti lisää kierroksia ja koin edellistä pahemman hepulikohtauksen. :rofl: Eli kiitti vain treenini pilaamisesta, TomBoi ja UFOPOLI. :femme: :rofl: <3
Näen tämän elävästi enkä aivan kestä :rofl2:
Aivan täydellistä! :tapu: :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5322
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Loistava voittaja! Sekä kappaleena että imitaationa. Onnittelut Aleksille! :tapu:

Klikkasin ketjuäänestyksessä viittä tähteä. Sekä Happy että Sparta selviytyivät minun imitoimisestani uskomattoman hyvin. :joojoo: Olin oikeasti aika peloissani, että tippuisin omassa lohkossani, eikä pelko ihan turha ollutkaan, sillä lohkostani muodostui supertasainen. Molemmat minua imitoivat kappaleet tavoittivat granaattiomenamusiikin ytimen eli indiehtävän pop/rock-musiikin, joka ei kumminkaan ole liian kokeellista. Molemmat kappaleet olivat myös nättien siloposkisten poikien esittämiä, mikä on niin ikään linjassa sen kanssa, mikä minua yleensä miellyttää. :heh: Oma kappaleeni sujahti sinne joukkoon sulavasti. Caffeine oli unohtunut jonnekin raatijononi pohjalle, mutta tuntui nyt sopivalta valinnalta tähän raatiin, kun sekin nuo edellä mainitut ehdot täyttää.

Omiksi imitoitavikseni sain ratamon ja romualdon. Ratamon imitoimiseen oli tarjolla lukuisia tapoja. Helpoin reitti olisi ollut lähettää, joku korealainen, josta tiedän hänen varmuudella pitävän, mutta en halunnut mennä sieltä mistä aita on matalin. Lähdin siis larppaamaan Afrikka-Ratamoa. Kokosin soittolistalle suurin piirtein kaiken afrikkalaisen, mitä ratamo on lähettänyt raateihin ja annoin Spotifyn suositella siihen sopivia kappaleita. Kelebe kuulosti mielestäni melko paljon kappaleelta, jonka ratamo voisi lähettää ja lisäksi se antoi minulle mahdollisuuden saada kaksi uutta maata levyraatikartalleni yhdellä kertaa. :mrgreen: Romualdo oli hankalampi imitoitava hänen makunsa erotessa omastani melkoisesti. Oli kumminkin selvää, että jotain vanhaa suomalaista iskelmää piti keksiä. Sitten tuli mieleen tuo Merja Rantamäen kappale, jota olen aina aina pitänyt sanoituksellisesti puhuttelevana.

Imitaationi olivat ilmeisen onnistuneita sillä voitin sekä ratamon että romualdon lohkot. Ratamon lohkossa voittoni ylivoimaisuus löi kyllä itsenikin ihan älläkällä. :eeek: Odotin, että arvaukset olisivat jakautuneet tasaisemmin Keleben ja og-ratamobiisin välillä. Sain siis kaikki kolme kappalettani läpi lohkoista, mutta semifinaaleissa ne kaikki sijoittuvat sijoille 14-17. Tasaisempoo suorittamista. :rofl: Ylivoimaisinta lohkovoittoa voin kumminkin pitää eräänlaisena voittona, joten ei tästä raadista mitään hampaankoloon jää. Lopuksi vielä tietysti isot kiitokset Happylle tämän poikkeuksellisen viihdyttävän raadin hostaamisesta! :hali:
Viimeksi muokannut granaattiomena, 09 Syys 2023, 00:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Aleksi varmaan järjestää sitten seuraavan. Onko jo ideoita mielessä?

….

Tässä vaiheessa kommentoin omaa lohkoani. Myöhemmin sitten kirjoitan jotain kaikista muista osallistujista!

Oli tosiaan melko hankala tehtävä pohtia mitä tähän pitäisi lähettää. Voisinko uhrata tähän jonkun todella hyvän kappaleen sillä uhalla että se putoaa lohkovaiheessa ainoastaan siksi ettei jengi usko sen olevan mun lähettämä? Tämän riskin otin ja arvelin että porukka ajattelisi tämän psykologisesti (”kuka yrittäisi tuollaisella kappaleella imitoida saturnusta ellei hän itse?”) mutta huonosti kävi. Olin harkinnut Elza Soaresia myös Erakkoravun kynttiläraatiin, mutta halusin lähettää siihen jotain mitä en usko muiden lähettävän (eli vähän menevämpää matskua synkistelyn sijaan) ja floppasin sen kanssa. Harmitti vähän jo kynttiläraadin aikana, kun huomasin joukossa olevan monia potentiaalisia Elza Soaresin kannattajia. Olisinko pärjännyt siinä tämän kanssa? Se jää mysteeriksi.

Ehkä en silti kadu Elzan lähettämistä, koska lohkoni tosiaan oli myös sen ansiosta niin monipuolinen kattaus mun näköisiä kappaleita - objektiivisesti katsoen mun lohko oli joukon onnistunein! Oasiksen kaltaiset ”toi se ei ainakaan ole” -tapaukset loistivat poissaolollaan ja periaatteessa ymmärrän hyvin että minkä tahansa pystyi näkemään yhtä helposti mun valintana.

Mun mielestä mun (toisin kuin monien muiden) raatipersoonaa määrittää todella vahvasti tietynlainen hahmoisuus jolla nyt tarkoitan hahmottomuuden vastakohtaa. Multa tulee lähinnä artisteja, jotka ovat ehkäpä Suomessa tai jopa kaikissa länsimaissa melko tuntemattomia, mutta artistius, taiteilijuus ja voima silti uhkuvat näistä artisteista. En lähetä pitkiä instrumentaaleja (joissa on seassa valaiden laulua, vauvan itkua ja heinäsirkkojen pieruja) ilman musiikkivideota tai kaikuvia klubikappaleita joiden videoilla näkyy valtava määrä random tanssijoita - mun raatihistoria on täynnä jollain tavalla persoonallisia artisteja, jotka ovat selvästi keskiössä ja tuovat persoonansa kappaleeseen (ja yleensä myös videoon.)
Vaikka kaikki näistä lohkoni kappaleista ovat mun tyylisiä, mielestäni Elza Soares oli se inspiroiva kuningatar joka henkilönä näistä jäi ensimmäisenä mieleen - ja hän onkin juuri sellainen artisti josta inspiroidun. Myös nuo kauheat/rumat tai voimakkaat/ihanat (miten kukin ne sitten kuuleekin) mutta vähintäänkin polarisoivat rääkymiset sinetöivät sen, että koen kappaleen olevan täysin minua - onhan mulla raadeissa taustalla myös esimerkiksi Kanan Momo, jossa kiljuminen, volyymin ahdistavat vaihtelut ja liitutaulut eivät kaikkia miellyttäneet.

Mergenin Tolqyn on täysin mun tyylinen biisi - pisteet siitä löydöstä akulle. Kun kuulin Tolqynin, pelkäsin heti Elzan karsiutuvan, koska tuollainen kazakstanilainen aistikas trip hop on 100% sitä mun musaa. Jos Aku olisi tämän kanssa päässyt finaaliin, olisin palkinnut täysillä pisteillä.

Paranoia taas.. noh, alkuun ajattelin etten välttämättä lähettäisi tätä kyseistä kappaletta itse raatiin, eikä ihastumiseni kappaleeseen tapahtunut ensimmäisellä kuuntelulla.
Semissä innostuin siitä sitten kunnolla ja palkitsin sen täysillä pisteillä. Ajattelin että mulle tarjoiltiin helmi hopealautasella ja samalla olin otettu että jengi näkee mut näin coolina (että mun lohkosta pääsi näin coolilla kappaleella jatkoon :mrgreen: )
Finaalissa mun rakkaus hiukan lopahti ja pisteet saivat jäädä kuuteen. Voisin silti väittää että tästä päätellen mun ja Aleksin yhdistelmä on aika lailla potentiaalinen combo raatimenestyksen kannalta! :surrur:

Elzasta vielä sen verran, että Timoteuksen ja Rouskun arvasin rakastavan sitä. Addictin kohdalla petyin ettei antanut sille tykkäystä - mun mielestä on outoa että The Giftin viisuraatikappaletta ylistävä tyyppi ei rakastu tähän Elzan kappaleeseen. :mrgreen:
CottonJoelin antama piste taas oli iloinen yllätys - en usein odota häneltä paljon mitään, kun olen sen verran monesti pettynyt häneltä tuleviin (eli tulemattomiin) pisteisiin!

Huomion ansaitseva asia on kuitenkin varsinkin se, että tällaiset etnompien bängereiden kannattajat (Sparta, Happy ja ratamo) antoivat tykkäyksen Elzalle Chibi Ichigon sijaan. <3
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5597
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Tegu »

TomBoi kirjoitti: 08 Syys 2023, 23:05 Timoteus tuntee minut yllättävän hyvin, koska arvasi aiemmin aivan oikein, että minä olin akuankka13:a imitoivan Sielunmessun takana.
En enää pysty lukemaan tuota nimeä muuna kuin Sielunmessinä. :sekava:
Timoteus kirjoitti: 08 Syys 2023, 23:27
Timoteus kirjoitti: 08 Syys 2023, 15:00 Tiedän muuten satavarmaksi (ja tiesin jo kirjoittaessani satavarmaksi), että Kasper_ & romualdo ja Happy & Teräsbekoni eivät voi olla toisiaan jäljitelleet parit, vaikka heitä sellaisiksi julkisesti veikkasin. Jompikumpi näistä pareista voi olla oikein mutteivät molemmat. En paljasta, mistä tarkalleen tiedän asian. :ylppis:
Tämä selittyi siis sillä, että toinen imitoitavani (salanimi Gigolo, joka paljastui TomBoiksi) oli mukana tällaisessa molemmin päin jäljittelevässä parissa. En veikannut kumpaakaan imitoitavaani sellaiseen pariin, joten ainakin toisen parin piti olla väärin. Molemmat olivat väärin. :heh: Kasper_ & romualdo -paria pidin jopa aika selvänä, mutta kumpikaan suunta ei pätenyt. :rofl:
Jotain tämmöistä uumoilinkin, ja olin jo editoinutkin aiempaan viestiini jotain osallisuudesta jompaan kumpaan pariin, mutta en näköjään lähettänytkään sitä. Piti ihan käydä tarkistamassa.

Olit myös muistaakseni muutamaankin kertaan maininnut noista toisiinsa osoittavista pareista eri yhteyksissä, joten ajattelin senkin olevan hieman puoltamassa osallisuuttasi niihin. Tosin huomiot olivat sellaisia, että olisit varmaan muutenkin ottanut ne esille, joten ei se mikään supervahva tunne ollut.
Timoteus kirjoitti: 08 Syys 2023, 11:02 Vai olisiko, hui kauhistus, Aleksi voinut pudota kaikilla biiseillään jo lohkovaiheessa (esim. oma lohko ja Tegun ja CottonJoelin lohkot)? :eeek: Selittäisi paineen kattilassa.
Ei sentään. :heh:
Timoteus kirjoitti: 08 Syys 2023, 23:27
Tegu kirjoitti: 26 Elo 2023, 14:56 Onkohan se sama, jolle repeilin automatkalla? :uujee:
Repeilykohtauksen aiheutti ankan lohko. Olin lohkoon tutustuessani ulkokuntosalilla treenaamassa. Onneksi yksinäni. Oli varhainen aamu.

Ensimmäisen repeämisen aiheutti Sielunmessun loppunostatus. - -
Sama lohko ja sama kohta. :violette:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kylläpäs epäonnistuin oman og-biisini kanssa, kun kukaan ei veikannut sitä kappaleekseni. :lohduton: Varmaan Aleksille biisi oli ainakin tuttu America's Got Talentista, josta sen bongasin (häkellyttävän upean tanssiesityksen taustalta <3 ). Myös Hiromin live-esitykset ovat hauskan koreografian sisältämiä. Biisissä puolestaan on viuluja ja dramatiikkaa – minähän olen puhunut viuluraadistakin. :draamaa:





CottonJoelilta oikein hyvä imitointi – bändi oli minulle tuttu, ja biisikin ihan kiva. Yllättävää, että lähetit noin vanhan kappaleen (oletan, että olet reilusti alle 30-vuotias). Teräsbekonin peteily leikitteli uskottavalla maalla, mutta biisin melodia ei ollut riittävä. Bändi oli tuttu, mutta soittolistoillani ei ole yhtään heidän biisiään.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5597
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Toi oli jo hämmentävää ja harmillista, että jäit täysin ilman arvauspisteitä. Viuluraatimainintoja en muista, mutta on kiinnostavaa, miten samalla tyylillä molemmat imitaatiot menivät, ja kuinka kaikki menivät lankaan.
Aleksi kirjoitti: 08 Syys 2023, 22:36 Voitte tutkia jo valmiiksi soittolistojenne eniten ulostusta odottavia kappaleita, sillä teema on varsin helppo sen suhteen, mitä saa lähettää. Sanoisin teeman itse olevan pääosassa kappaleiden sijaan.
Taidan jo tietää, minkä laitan. :miettii:

Avatar
ratamo1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1113
Liittynyt: 24 Joulu 2012, 00:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja ratamo1 »

Kiitos Happy erittäin mielenkiintoisesta raadista. :uujee:

Oman lohkon nähtyäni olin hieman pettynyt minuksi tekeytyneisiin. Oasis oli hämmentävä valinta. Kiinnostaisi tietää, että miten Kasper_ on päätynyt tuohon? :raaps: Minä kun niin tunnetusti lähetänkin musiikkia Briteistä. :hihi: Sitten Omppu. :rofl: Hänet olisin kyllä niin kuvitellut löytävän jotain, mistä minäkin pidän. Niin paljon ollaan musiikkia kuunneltu yhdessä. :draamaa: Kelebe oli itselleni kyllä entuudestaan tuttu biisi, mutta en oikeastaan ikinä ole siitä kummoisemmin pitänyt. Se ei siis esimerkiksi löydy soittolistoiltani. :sekava: Semifinaalissa piti kuitenkin muistaa sitä parilla pisteellä esimerkiksi sympatiasyistä. Oli se kuitenkin onnistuneempi imitaatio, mitä Champagne Supernova oli. Vaikka minuun se ei uponnut, niin ainakin oli onnistunut valinta Ompulta lähes kaikkien arvellen sitä minuksi. Kamalaa myös, miten lähellä olin pudota jo lohkovaiheessa. :eeek:

Toivoin itselleni helpohkoja nimimerkkejä lähtiessäni tähän raatiin mukaan. UFOPOLI oli todella mieleinen. Olen jo pidempään halunnut raatiuttaa uudestaan niin sanottua ensimmäisen sukupolven kpoppia ja nyt koin siihen tulleen hyvä tilaisuus, vaikka kyllä vähän epäilin myös, että ei hän sitä tähän lähettäisi. Tiesin, että Koyote on UFOPOLIn mieleen ja olisin halunnut oikeastaan kisata yhdellä toisella kappaleella heiltä, mutta sillä ajattelin paljastuvani liikaa. Olen nimittäin käyttänyt allekirjoituksenani aikaisemmin yhtä heidän toisen kappaleensa kohtaa. :miettii: Olen muuten myös luukuttanut nyt todella paljon useita kappaleita heiltä tämän raadin ajan. :kuulokkeet: Heistä olisi muuten kivaa keskustella enemmänkin, mutta taidan jatkaa asiasta jossain välissä sitten toisessa ketjussa. :peukku:

Timoteus puolestaan oli hieman haastavampi tapaus. Katsoin hänen sivuaan raatiwikistä ja kuuntelin aikaisempia kisakappaleitaan. Huomasin kyllä, että Viro ei ole hänellä ollut käytössä aikaisemmin, mutta Linn viib kaasa tuntui sillä hetkellä sopivalta, eikä ollut kovasti aikaa etsiä parempaakaan.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20518
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Pete kirjoitti: 09 Syys 2023, 00:16Varmaan Aleksille biisi oli ainakin tuttu America's Got Talentista, josta sen bongasin (häkellyttävän upean tanssiesityksen taustalta <3 ).
Mä en ole itse asiassa katsonut pariin vuoteen kumpaakaan (BGT tai AGT). Se jotenkin jäi. Pitääpä vilkaista tuo ainakin, kiitos linkistä!
Saturnus Psycho kirjoitti: 08 Syys 2023, 23:59Aleksi varmaan järjestää sitten seuraavan. Onko jo ideoita mielessä? [/size]
Joo, aiemmassa viestissä vähän raotinkin jo verhoa. Valinta lähes vapaa, fokus itse teemassa. Sanoisin, että palaamme jollain tavalla juurille ja siihen, mikä levyraati oikeasti on. Teemastani tulee vähän mieleen raatien 1, 6, 50, 99 ja 111 teemat.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30536
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Tegu kirjoitti: 09 Syys 2023, 00:16 Olit myös muistaakseni muutamaankin kertaan maininnut noista toisiinsa osoittavista pareista eri yhteyksissä, joten ajattelin senkin olevan hieman puoltamassa osallisuuttasi niihin. Tosin huomiot olivat sellaisia, että olisit varmaan muutenkin ottanut ne esille, joten ei se mikään supervahva tunne ollut.
Heh. Täsmälleen tuolla samalla perusteella ajattelin, että imitoitavistani Jufo on todennäköisemmin tuollaisessa parissa mukana, koska hän toi itse muistaakseni ensimmäisenä ketjussa esiin toisiaan imitoivien parien olemassaolon ja vaikutuksen tunnistamiseen ym.

Minulla oli yksi parhaita kaaviosijainteja lähteä ratkaisemaan graafia, koska yksi imitoijani ja yksi imitoitavani jäljittelivät toisiaan. Imitoijikseni arvelin Happya (väärin) ja Addictia / Rouskua (jälkimmäinen oikein). Heitä yritin parittaa TomBoin ja Jufon kanssa. Vaikeaa oli. Vain siitä olin varma, että Happy ei ole TomBoin lohkossa. Mikään kappale TomBoin lohkossa ei kuulostanut sellaiselta, jonka Happy valitsisi edes naamio kasvoillaan.

Kaikki muut yhdistelmät tuntuivat ainakin jonkin verran mahdollisilta, mikään ei selvästi muita todennäköisemmältä. Oikea yhdistelmä oli siis Rousku & TomBoi. Tunnistamatta jäi.

Rouskulla oli kenties vielä parempi kaaviosijainti graafin ratkaisemiseen. Toinen hänen imitoitavistaan imitoi toista. Onnistuikohan Rousku päättelemään, imitoinko minä TomBoita vai päinvastoin? :uujee: Yrittikökään hän päätellä moista?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Pudotan tähän vielä kommentit Jufosta ja GuoZusta (joita mulla oli kunnia imitoida) koska näissäkin on tekstiä ja pohdintaa enemmän kuin muissa!

GuoZu

Voin myöntää, että olin ehkä snadisti pettynyt kun mulle arvottiin GuoZu. Tehtävä oli tavallaan helppo, koska tiesin heti lähteväni etsimään kappaletta Kiinasta (tai Taiwanista tai Hongkongista) ja mulla oli heti selkeä tavoite löytää jotain sellaista missä yhdistyy perinteinen ja moderni. En kuitenkaan pidä GuoZua sellaisten kappaleiden lähettäjänä, joista jaksaisin kovin usein inspiroitua, joten lähdin etsimään tavallaan ”meidän lasta” missä myös mun oma persoona saa näkyä hyvinkin paljon.

Kiinalainen musiikki ei ole mulle kovin tuttua, joten koin tehtävän lopulta ihan kiinnostavaksi - sain hyvän tekosyyn tutustua kiinalaisiin artisteihin. Li Yugangin kappale ei välttämättä ole mun raatihistorian parhaita kappaleita, mutta pidin siitä ehdottomasti enemmän kuin muista GuoZun lohkon kappaleista (ja voitin myös lohkovaiheen) joten täysin floppi tämä ei ollut.

Kiinnostavaa Li Yugangissa on se, että hän tosiaan on yksin tässä kappaleessa. Hän on miespuolinen artisti, joka osaa laulaa myös naisen äänellä ja pystyy siksi esim. oopperassa vetämään myös naisrooleja.
Kaipa tässäkin se mulle ominainen hahmoisuus korostui taas. :kaunis:

….

Jufo

En innostunut kovin paljon tästäkään tehtävästä - ainakaan noin lähtökohtaisesti. Mulla oli vahva kuva Jufon musiikkimaun ytimestä, joka ei usein välttämättä ihan kohtaa mun kanssa, eli mieleeni tulee ensimmäisenä sellainen monotoninen trance etsin myös kuppilasta viestejä millaisesta trancesta Jufo pitää, mutta kaikki hänen hehkuttamat kappaleet jättivät mut kylmäksi, enkä lopulta edes halunnut tehdä niin laiskaa valintaa ja depechemodemainen synthpop (joka ei ole mun musaa sekään.)

Käytin Jufoon varmaan 10 kertaa enemmän aikaa kuin GuoZuun. Aloitin Jufosta ja lopetin Jufoon - itse asiassa mun Jufoni oli viimeinen kappale jonka Happy tähän raatiin vastaanotti.

Lähdin tutkimaan Jufon raatihistoriaa ja etsin sieltä ne kappaleet, jotka kohtaavat mun musiikkimakuni kanssa. Lähdin tutkimaan miltä mun ja Jufon lapsi näyttäisi :repeilee: eli mitä tulee kun meidät yhdistää niin, että molemmat voisivat tykätä kappaleesta mahdollisimman paljon. Tämän lisäksi tutkin näiden Jufon raatihistorian yhtyeiden/artistien (joista mäkin pidän) sukulaisuussuhteita, eli millaisia yhtyeitä hän saattaisi tulevaisuudessa käyttää jos jatkaisi sitä linjaa missä meidän makumieltymykset kohtaavat.

Boy Harsher oli mulle jo ennestään hiukan tuttu, mutta en ole mitenkään suuremmin sitä kuunnellut. Vaihtoehtoinani oli muutakin lähetettävää, mutta tämä yhtye kutkutti eniten, joten etsin siltä jufomaisen oloisen kappaleen minkä takana itsekin seison täysin. Valinta oli onnistunut - se voitti lohkon, menestyi semissä, ei flopannut finaalissa ja Jufo itse antoi sille täydet pisteet!

Lopulta Jufon arpoutuminen mulle ei ollut lainkaan pettymys - tietynlainen puoli mussa (kuuntelijana) vahvistui ja löysin kaikkea uutta ja kivaa. Sanoisinkin että mulla on Jufon kanssa musiikillisesti ehkäpä enemmän yhteisiä puolia kuin vaikkapa Bekonin tai S-Tyypin kanssa.

Ehkä tämä saattaa myös vaikuttaa mun raatipersoonaan enemmän kuin aiemmat raadit. Sen verran löysin jännää ja kivaa Jufo-imitaatiota etsiessä, että jatkossa voi tulla multa myös sellasii kappaleita mitä ei ensimmäisenä tulisi yhdistettyä muhun.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17001
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Happy »

granaattiomena kirjoitti: 08 Syys 2023, 23:57 Loistava voittaja! Sekä kappaleena että imitaationa. Onnittelut Aleksille! :tapu:

Klikkasin ketjuäänestyksessä viittä tähteä. Sekä Happy että Sparta selviytyivät minun imitoimisestani uskomattoman hyvin. :joojoo: Olin oikeasti aika peloissani, että tippuisin omassa lohkossani, eikä pelko ihan turha ollutkaan, sillä lohkostani muodostui supertasainen. Molemmat minua imitoivat kappaleet tavoittivat granaattiomenamusiikin ytimen eli indiehtävän pop/rock-musiikin, joka ei kumminkaan ole liian kokeellista. Molemmat kappaleet olivat myös nättien siloposkisten poikien esittämiä, mikä on niin ikään linjassa sen kanssa, mikä minua yleensä miellyttää. :heh: Oma kappaleeni sujahti sinne joukkoon sulavasti. Caffeine oli unohtunut jonnekin raatijononi pohjalle, mutta tuntui nyt sopivalta valinnalta tähän raatiin, kun sekin nuo edellä mainitut ehdot täyttää.
kiitti <3
raatirakas omppua toivoin tavallaa eniten mut ku omppu pärähti imitaatioks tuli paineet löytää joku oikeesti hyvä, ei kehdannukkaa alkaa koluta omia raatijonobiisei. En oo varmaa vuosii ettiny raatibiisii noin paljoo, kolusin niin monta hyvää apajaa läpi josta tarttu monii huikeit biisei jotka lisäsin raatijonoo/soittolistaa. Lopult mul oliki jo hyvä saldo ehdokkait kunnes Drunk in love pärähti soimaa... sinä oli kaikkee minkä oon aina mieltäny omppumusiikiks, kaikenlisäks hullaannuin ja sytyin siihe biisii täysil, sitä tuliki loopitettuu. Olin satavarma et voitan ton lohkon leikiten.. mut damn :mrgreen:
ratamo sentään arvas mua ompuks eli kyl meikä onnistu!
Tossa lohkossa pidin paljon Spartan biisistäkin, ompun oma oli ihan ok mut mun mielest ei niin laatuomppua, jäi semissä ekana nippa nappa ilman pisteit. Sparta taas sai lohkoäänen ja hyvät semipisteet.



CottonJoel oli hauska saada toistamiseen, itseasiassa ku etsin vähä uusii löytöi alkuvuon olevaa lattariraatii nii Nada Más tuli vastaan, aattelin et ihan ok tunnelmointi mut aika cottonjoelmainen, lisäsin kuitenki biisin raatijonoon siltä varalta jos tulee viel joku imitaatioraati yms. Oliki vähä läppä et cottonjoel sit arpoutu mulle
Toki olis ollu muutama muukin ehdokas cottonjoeliks mut lopult valinnan tein puhtaasti imitointimieles, tää imitaatio oli paljo nopeampi vrt ompun biisin etsimiseen.
En äänestäny CottonJoel-lohkossa mut jotenki viehätyin lopult lohkovaiheiden jälkee S-Tyypin biisiin, sille ois voinu hyvin antaa sen lohkoäänen


Ja oma imitaatio aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

tässä pohdin pitkää kolmen biisin välil, mietin et teenkö valinnan imitointimieles: eli lähetän sellaisen minkä suurin osa näkee happybängerinä vai lähetänkö sellaisen biisin joka on musiikillisesti sataprosenttisesti mua, ja sellaisen jonka tyylistä oon aiemminkin lähettänyt. Päätin etten lisää stereotypisia mielikuvia happymusiikista, vaan ammennan makuani niin kuin oon ennenkin tehnyt. No anyway tässä tiedostin valintahetkellä että putoaminenkin voi tulla, omppulohko kirpas enemmän, mut kyl tässäkin vähän olin ?? kun bekonit ja muut veikkas turkkihumppaa ennemmin mun omaks


Akun turkkihumppa oli ihan symppis, mut ehkä tietty viisumainen köykäisyys vähä latisti itelläni haluja lisäkuuntelun, pidin silti söpönä imitaationa vaikken itse biisille niin kovin syttynytkään. Tuollaisia samantyyppisiä tuli muuten vastaan S-Tyypin viimeraadis ku etin mielenkiinnost turkkilaisii biisei vuodelt 2003, päätin lopult etten vaihda biisiäni pois Sylverin omasta ku noi turkkilaishumpat jätti vähän vaisuks vaikka miellyttäviä olivatkin.

Ufopolin biisi taas oli aika nätti, just sellainen biisi jota voisin loopittaa soittolistoil
Viimeksi muokannut Happy, 09 Syys 2023, 00:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8929
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Kiitos kivasta raadista! Kieli pitkällä olin odottanut sitä, että pääsee taas imitoimaan kanssapelaajia. :mrgreen:

Omat imitaatiobiisini löin lukkoon jo muistaakseni parinkymmenen minuutin sisällä nimiarvonnasta. Xorte Lori (joka on oikeastaan kurdi- eikä turkkihumppa) oli alun perin harkinnassa mahdolliseen bängeriraatiin, ja siinä yhdistyivät Happyn alussa pyörittelemät raati-ideat etnobängereineen ja milfeineen niin mehukkaasti ja karikatyyrisesti, että valinnan takana oli helppo seistä, vaikka mitään laatutietoisinta happymusaa tämä ei tokikaan edustanut.

Tolqyn puolestaan pullahti mieleeni sillä sekunnilla, kun näin Saturnus Psychon arvotun itselleni, ja assosiaatio oli näemmä varsin todenmukainen. Elza Soaresin puolesta kyllä hiukan harmittaa, sillä tunnistin sen lohkovaiheessa Saturnuksen itseimitaatioksi ja pidin kappaletta yhtenä raadin parhaimmista. En olisi toisaalta onnistunut pelastamaan kappaletta jatkoon, vaikka olisinkin lohkon pisteyttänyt.

Raatiprofiilini on itselleni paljon epäselvempi kuin ilmeisesti monelle muulle, ja päätin lopulta tylsästi valita jotain hienoa ja obskuuria liettualaista. Imitoijani tekivät kuitenkin hyvää työtä – Tanya Tagaq on ollut raatilistallani jo pitkään, joskaan ei juuri tuolla biisillä.

Onnea myös voittajalle, tuttu ja kiva biisi.
Viimeksi muokannut akuankka13, 09 Syys 2023, 01:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Qaj.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30536
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Saturnus Psycho kirjoitti: 09 Syys 2023, 00:50 Kiinnostavaa Li Yugangissa on se, että hän tosiaan on yksin tässä kappaleessa. Hän on miespuolinen artisti, joka osaa laulaa myös naisen äänellä ja pystyy siksi esim. oopperassa vetämään myös naisrooleja.
Kaipa tässäkin se mulle ominainen hahmoisuus korostui taas. :kaunis:
Tajusin tämän semifinaalivaiheessa, mikä nosti kappaletta arvioissani ainakin tähtiarvosanan verran ylöspäin. Annoin semissä 8 pistettä, vaikka lohkovaiheessa olin ohittanut biisin liian siirappisena.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

akuankka13 kirjoitti: 09 Syys 2023, 00:54 Tolqyn puolestaan pullahti mieleeni sillä sekunnilla, kun näin Saturnus Psychon arvotun itselleni, ja assosiaatio oli näemmä varsin todenmukainen. Elza Soaresin puolesta kyllä hiukan harmittaa, sillä tunnistin sen lohkovaiheessa Saturnuksen itseimitaatioksi ja pidin kappaletta yhtenä raadin parhaimmista. En olisi toisaalta onnistunut pelastamaan kappaletta jatkoon, vaikka olisinkin lohkon pisteyttänyt.
Totta, jos olisit arvannut Elzaa minuksi ja antanut vielä tykkäyksenkin, se olisi mennyt Paranoian kanssa tasoihin ja olisin hävinnyt siksi että se oli mun lohko!

Mutta tosiaan, tunnistat hyvin mun tyylin.
Kun UFOPOLI joskus kysyi mitkä kolme genreä meillä muilla olisi (jos pitäisimme Uforaadin tyylisen raadin missä olisi kolme eri semiä kolmella järjestäjän suosikkigenrellä) niin mä en sillä hetkellä tiennyt mitään muuta kuin sen että trip hop olisi yksi mun genreistä. Muistaakseni en sanonut tuota ääneen (eli en kirjoittanut sitä) joten sulla oli vaan hyvä tuntemus tai hyvä intuitio.
UFOPOLI kirjoitti: 08 Syys 2023, 21:03
TomppaJr kirjoitti: 08 Syys 2023, 21:02 Joo, nyt kun sen tietää, niin on looginen.
Saatte selittää miksi. Siksikö että laulaja soveltaa kurkkulaulutekniikkaa?
Tanya sopii jotenkin mielikuvaan sun erikoisemmasta puolesta!
Sulta löytyy näitä hipsterimpään makuun sopivia etnoilijoita, jotka periaatteessa jokaisen on helppo löytää (eli tekoäly kertoo heidät heti jos kysyt siltä ”kerro minulle eksperimentaalinen artisti”) mutta radionovailijat eivät silti heihin törmää.

Eli sun eksperimentaalisuus on erilaista kuin vaikkapa akuankan, mutta osaan hyvin nähdä sun raatityrkkylistoilla olevan vaikka ja mitä kurkkulaulua ja muuta mikä voi hämmentää perusbileissä sellaiset tyypit joiden mielestä Lady Gaga on niin shokeeraava tyyppi!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Saturnus Psycho kirjoitti: 09 Syys 2023, 00:50 Käytin Jufoon varmaan 10 kertaa enemmän aikaa kuin GuoZuun. Aloitin Jufosta ja lopetin Jufoon - itse asiassa mun Jufoni oli viimeinen kappale jonka Happy tähän raatiin vastaanotti.
Mun pitikin kysyä että juuri minunko kappaletta mietit viime hetkeen asti kun muistan että sulta puuttui toinen biisivalinta vielä viime hetkellä. Muistan silloin ajatelleeni että kukahan mahtaa olla Saturnukselle noin kinkkinen tapaus. :surrur:

Kommentoin huomenna molempia imitaatioita ja mistä erityisesti pidin. Lähetin lohkoni kolmikon myös veljelleni kuunneltavaksi eikä hänkään mokoma arvannut minua! Hän piti Jaguaria liian minimimalistisena makuuni, pöh.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Löysin tämän imitaationi hyvin nopeasti, mutta pohdin pitkään onko se tarpeeksi uskottava imitaatio. Lopulta vaan tykkäsin siitä biisistä niin paljon että halusin lähettää sen + se toinen josta tykkäsin yhtä paljon oli ehkä bekonimusaa enemmän. Tai en tiedä oliko bekonimusaa mutta mietin silti osuuko tarpeeksi hyvin sun raatiprofiiliin. Olin kirjoittamassa silloin lähetyshetkellä sen toisen biisin tietoja Happylle, mutta sitten pyyhin ne ja vaihdoin tähän.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Ahaa joo. Raatihistoriani läpikäymisestä vielä että löytyyhän sieltä brittiläistä klassikkoa mm. The Curea ja Archivea, Muistelen että siinä suunnassa meillä oli yhteistä makua.

Molemmissa imitaatioissa ehkä päällimmäisin tunne oli tietty jylhä synkkyys. Se on ihan jees, tosin oma finaaliin päässyt kappaleeni taas oli tunnelmaltaan niille aika vastakohta. :mrgreen:

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Joo, ja mun raatikappaleista sun suosikki on tainnut olla Róisín Murphyn Overpowered. Olit itse asiassa se joka tykkäsi siitä pisteiden perusteella eniten. :mrgreen:
Myös Róisín Murphy tuli vastaan kun etsin ”similar artists” niistä suosikeistani raatihistoriassasi, joten tuo punainen lanka kyllä löytyi nopeasti vaikka sitten lähdin myös vielä sen jälkeen tutustumaan lisää tranceen ja 80-luvun syntikkamusaan.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5597
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Timoteus kirjoitti: 08 Syys 2023, 23:01 Salanimiä ei ole avattu kootusti vielä. Tällaisen luettelon sain aikaan.

- -

Tätä voi ihmetellä Tegun graafin kanssa.
Kiitos! Täten paljastettakoon graafin todellinen luonne, ja poistetaan sieltä salanimet:

kuva

Edit: Vaihdoin pienemmän kuvan ketjuun, ettei mene liikaa laidan yli. Klikkaa tästä suurempi kuva. Yritin tehdä suuremmaksi klikattavaa kuvaa, mutta img-tägi ei toiminut.

Graphvizillä tehty, voi tutkailla ja muokata täällä (valitse Engine: neato).
Viimeksi muokannut Tegu, 09 Syys 2023, 09:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Noniin, sitten niihin parin viikon takaisiin "Painetta kattilan kannen alla" -tunnelmiin.

Omasta lohkosta putoaminen oli musertavaa, erityisesti siksi että Jaguar on mulle tärkeä kappale, joka kuvaa 100% sieluani. Ja lohko oli vieläpä äänestetty toiseksi eniten kohteensa näköiseksi. Koin, että olen tässä yhteisössä jollain hyvin perustavalla tavalla väärinymmärretty, jos erittäin itseni näköisestä lohkosta minut itseni heivataan ensiksi ulos :sekava: Putoaminen kahdessa erillisessä tie-breakerissa oli myös musertavaa. Yksi tasapelihäviö olisi ollut ok, kaksi oli jo liikaa. Siinä vaiheessa kun Jewel ja Azteekki olivat pudonneet, rukoilin että Neelixkin putoaisi, jotta pääsisin raadista mahdollisimman nopeasti eroon.

Kuitenkin tässä parin viikon aikana aloin ajatella asiaa hieman eri tavalla. Erityisesti mua auttoi henkisesti kun lähetin lohkoni biisit veljelleni, joka analysoi kappaleet. Hän tuntee musiikkimakuni vuosikymmenten ajalta ja silti hänkin päätyi Boy Harsheriin ja piti Jaguaria "selkeänä feikkinä". Jos minut hyvin tuntevalle sukulaiselle tehtävä on vaikea, en voi syyttää, että se oli vaikea kuppilassakin. Jaguar sai kuitenkin yli kolmasosan osuuden arvauksista, ja Timoteuksen imitaatio olisi karsiutunut jos tykkäykset olisivat jakautuneet tasaisemmin imitaatioiden kesken. Se ylsi vaivoin tasapeliin kanssani peräti 11 tykkäyksellä (joista yksi oli houstin: mielestäni hänen olisi pitänyt jäävätä itsensä pois tykkäysten antamisesta).

Keskustelimme myös veljeni kanssa siitä, että toisinaan muut tuntevat sinut paremmin kuin itse tunnet itsesi. Lähtökohtaisestihan me itse koemme tuntevamme itsemme parhaiten, koska se on osa narratiivia ja minäkuvaa, jonka luomme itsestämme. Mutta joskus se narratiivi voi olla vähän harhainen. Emme aina näe itsessämme jotain minkä muut näkevät. Ehkä todella on niin että imitaatiot tavoittivat "Jufomaisuudesta" paremmin jotain sellaista mitä itse en tavoittanut. Jos näin on, hyväksyn sen kyllä.

Imitaatiokappaleista:

Boy Harsher - Face the Fire Itselleni tuntematon artisti, mutta Wikipedian genrelista:
Electropop, cold wave, minimal wave, dark wave, EBM, post-industrial saa jo aikaan bonerin. Pidän erityisesti videon visuaalisesta estetiikasta ja kappaleen minimalismista. Miksi monotonisuus on täällä jotenkin negatiivinen määrite?

NTO & Monolink - Beyond Control Kappaleen kolmanneksi tekijäksi on joissakin lähteissä nimetty myös KAS:ST, joka oli raadin 66 artistini. Kappale siis nippa nappa vältti "ei aiempia raatiartisteja" -säännön. KAS:STn kädenjälki näkyy mielestäni erityisesti kappaleen elokuvamaisen visuaalisessa musiikkivideossa, vrt. videon tyyliä esim. KAS:ST - Hell on Earthiin. Boy Harsherin koin ehkä aavistuksen lähemmäksi tyyliäni mutta kappale kasvoi arvostuksessani kuuntelukertojen myötä.

Loppujen lopuksi olen lohkostani tosi ylpeä ja imarreltu. Se ei ollut ehkä paras lohko mutta ehdottomasti tyylitietoisin!

Jatkan vielä hieman omista kappaleistani toisessa viestissä myöhemmin tänään.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16667
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

ratamo1 kirjoitti: 09 Syys 2023, 00:32 Toivoin itselleni helpohkoja nimimerkkejä lähtiessäni tähän raatiin mukaan. UFOPOLI oli todella mieleinen. Olen jo pidempään halunnut raatiuttaa uudestaan niin sanottua ensimmäisen sukupolven kpoppia ja nyt koin siihen tulleen hyvä tilaisuus, vaikka kyllä vähän epäilin myös, että ei hän sitä tähän lähettäisi. Tiesin, että Koyote on UFOPOLIn mieleen ja olisin halunnut oikeastaan kisata yhdellä toisella kappaleella heiltä, mutta sillä ajattelin paljastuvani liikaa. Olen nimittäin käyttänyt allekirjoituksenani aikaisemmin yhtä heidän toisen kappaleensa kohtaa. :miettii: Olen muuten myös luukuttanut nyt todella paljon useita kappaleita heiltä tämän raadin ajan. :kuulokkeet: Heistä olisi muuten kivaa keskustella enemmänkin, mutta taidan jatkaa asiasta jossain välissä sitten toisessa ketjussa. :peukku:
Jatkakaamme toisaalla, siis! Mutta mikä toinen kappale? Pitäisi muistaa mutten juuri nyt :raaps:

Itse olisin valinnut tämän. Hauskasti toinen single samalta levyltä jolta Passion oli ensimmäinen. Olisi irronnut helpot täydet kaikissa vaiheissa.


Saturnus Psycho kirjoitti: 09 Syys 2023, 01:15 Tanya sopii jotenkin mielikuvaan sun erikoisemmasta puolesta!
Sulta löytyy näitä hipsterimpään makuun sopivia etnoilijoita, jotka periaatteessa jokaisen on helppo löytää (eli tekoäly kertoo heidät heti jos kysyt siltä ”kerro minulle eksperimentaalinen artisti”) mutta radionovailijat eivät silti heihin törmää.

Eli sun eksperimentaalisuus on erilaista kuin vaikkapa akuankan, mutta osaan hyvin nähdä sun raatityrkkylistoilla olevan vaikka ja mitä kurkkulaulua ja muuta mikä voi hämmentää perusbileissä sellaiset tyypit joiden mielestä Lady Gaga on niin shokeeraava tyyppi!
Hm hm, tässä voi ollakin perää :miettii: Merkittävä osa monipuolisuudestani kisoissa perustuu tapaani pitää aina korvat ja silmät auki, ja esimerkiksi uusiin ihmisiin tutustuessani kysellä näiden suosikkiartisteja. Löydökset kasaantuvat listoille, joilta niitä päätyy tarpeen mukaan käyttöön. Millaisittakaan muistiinpanoitta en pystyisi tarjoamaan lähellekään kaikkea sitä mitä niine.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Pete »

UFOPOLI kirjoitti: 09 Syys 2023, 10:20 Itse olisin valinnut tämän.
Onpas mainio! :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30536
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Timoteus kirjoitti: 08 Syys 2023, 20:19 Itseimitaation valinta tuotti minulle suuria ongelmia eikä lopullinen valintani ehkä ollut osuvin mutta meni sentään lohkosta läpi ja pärjäsi ok:sti. Lohkovaiheen tulosjulkistuspäivänä pelkäsin omasta lohkosta putoamista.
Saturnus Psycho kirjoitti: 09 Syys 2023, 00:50 Käytin Jufoon varmaan 10 kertaa enemmän aikaa kuin GuoZuun. Aloitin Jufosta ja lopetin Jufoon - itse asiassa mun Jufoni oli viimeinen kappale jonka Happy tähän raatiin vastaanotti.
Jos biisinvaihdot lasketaan, Jufo-imitaatiosi ei ollut viimeinen Happyn vastaanottama biisi. Vaihdoin itseimitaatiotani 17 minuuttia ennen deadlinea. Happy oli jo kertonut ketjussa, että biisiluettelo on mahdollisia viime hetken vaihtoja lukuun ottamatta valmis.

Itseimitointi oli vaikeaaaaaaa. :sekava: Tehtävänähän ei ollut valita kappale, josta pidän eniten, vaan kappale, jonka muut uskovat minun valitsemakseni. Koska muut eivät voi kuulla musiikkia niin kuin minä sen kuulen, tunnistamista piti tukea jotenkin. Biisissä piti olla sellaisia piirteitä, joita raatikappaleissani tavallisesti on, mitä ne sitten ovatkaan. Teoriassa oli sivuseikka, pidänkö kappaleesta oikeasti! Käytännössä hylkäsin ajatuksen pelkän tarkistuslistan mukaan valitsemisesta, jos biisi ei tunnu miltään.

Yleensä pyrin välttämään fakkiutumista ja tunnistettavuutta. Muiden seikkojen ollessa tasan pyrin valitsemaan musiikkia, joka on kauempana viimeaikaisesta tai tavallisesta raatiprofiilistani. Petyn, jos minut tunnistetaan nopeasti. Ilahdun, jos tulen tunnistetuksi viimeisten joukossa. Tässä raadissa juuri tätä filosofiaa ei tietenkään kannattanut noudattaa.

Jotkin ominaisuudet toistuvat raativalinnoissani useammin kuin toiset. Luonnehtisin raatiprofiiliani näin.
  • Muiden seikkojen ollessa tasan valitsen vaihtoehtokielisen tai instrumentaalisen kappaleen mieluummin kuin englanninkielisen tai varsinkaan suomenkielisen kappaleen.
  • Muiden seikkojen ollessa tasan valitsen kappaleen mieluummin kaukaa kuin läheltä ja mieluummin yllättävästä kuin tutusta maasta. Joskus halu edustaa yllättävää maata tai korkata itselle uusi maa ohjaa kappaleen etsintää.
  • Pidän siitä, että kappale ei edusta mitään kovin yksiselitteistä genreä. Ainakin jazz, klasari, rock ja hip hop usein miellyttävät, etninen musiikki eri muodoissaan myös. Mehevimpään lopputulokseen päästään kuitenkin yhdistelemällä useampaa lajityyppiä ennakkoluulottomasti. Edellisen lauseen kanssa ristiriitaisesti liika kokeellisuus on silti liikaa. Kappaleella pitää olla jokin yhtymäkohta johonkin tuttuun, että pääsen siihen sisälle. Koen musiikkimakuni olevan valtavirran laitamilla enkä varsinaisesti kokeellisessa musiikissa.
  • Pidän siitä, että kappaleessa on dynaamista tai rytmistä tai soitinnuksellista vaihtelua. Jos kappale tuntuu polkevan paikallaan, kolme minuuttiakin on liikaa. Jos kappale perustelee oman mittansa, se saa olla vaikka 15 minuuttia pitkä.
  • Kappaleen soitinnus saa mieluiten olla valtavirtamusiikkia selvästi monipuolisempi tai selvästi pelkistetympi tai muulla tapaa yllättävä. Puhaltimet ovat erityissuosiossani. Kaipaan joka tapauksessa soitinnukselta sellaista selkeyttä tai leikittelevyyttä, jossa musiikin rakenneosaset, yksittäiset soittimet, erottuvat. Mieluummin haluan soitinten vuorottelevan kuin kaikkien soivan kaiken aikaa, jolloin tulos on helposti tapettimainen.
  • Yhteiskunnallisesti kantaaottava tai muuten merkityksellinen sanoitus on iso plussa. Sisällöllisesti tyhjä sanoitus kielellä, jota ymmärrän, on pitkä miinus.
Kaikki mainittu toteutuu tuskin missään raatibiisissäni. Joissakin raatibiiseissäni ei toteudu ehkä yksikään kohta.

Ensin ilmoittamani itseimitaatio vastasi minusta raatiprofiiliani paremmin kuin lopulta valitsemani. Ilmoitin ns. ylätyylisen kappaleen, joka ottaa yhteiskunnallisesti kantaa, jonka intensiteetti kasvaa hiipien ja josta minulle itselleni jäi mitä-hittoa-mä-just-kuuntelin-pitää-kuunnella-heti-uudestaan :uujee: -fiilis. Katsoin osallistujaluetteloa. Raadissa oli mukana valinnan kannalta kaikki väärät hipsterit eikä muita oikeita kuin Rousku. Kappale olisi tarvinnut äänestäjikseen sellaisia hahmoja kuin Koirankuonolainen, Mini3765, Palikka ja sziget, ehkä Erakkorapu. Ilman heitä kappale olisi ollut helmiä sioille. Se olisi mennyt varmasti lohkosta läpi, mutta semissä se olisi jäänyt viimeisten joukkoon.

Kappaleen vaihtamisen kanssa kävi niin köpelösti, että minulta loppui aika. :rofl: Biisien valinta TomBoille ja Jufolle oli niin työlästä, etten ehtinyt enää miettiä uuden itseimitaation valintaa puhtaalta pöydältä kunnolla. Deadlinen puskiessa päälle tein valinnan sydämellä enkä järjellä, ja valinta osui La curiosidadiin. Arvasin, etten pääse semistä läpi. Yllättävän lähellä oli. Pahimmassa vaiheessa pelkäsin lohkosta putoamista, koska siihen osoittavia vihjeitä oli useita, mutta tunnistittehan te minut kuitenkin. <3

"Millaista on kastella kukkaa viinillä? Millaista se on, onko se päähänpisto vai kohtalo? Millaista se on? Kuoleeko se vai nauttiiko se? Miten kukan käy?" kysellään kappaleen C-osassa. Ehkäpä valinta oli molempia: päähänpisto ja kohtalo. :miettii: Lohkovaiheessa kirkastui, mitä itseimitaatioksi olisi kannattanut valita, mutta kenties raati tarvitsi La curiosidadia enemmän kuin minä tarvitsin kolmatta biisiä finaaliin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11324
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Levyraati 130 - ARVAJAISNAAMIAISET

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Pete kirjoitti: 09 Syys 2023, 00:16Teräsbekonin peteily leikitteli uskottavalla maalla, mutta biisin melodia ei ollut riittävä. Bändi oli tuttu, mutta soittolistoillani ei ole yhtään heidän biisiään.
Voi harmi, että koit näin! Olin todella iloinen saadessani sinut imitoitavakseni, koska ainakin joskus olen ollut yksi aktiivisimmista pisteyttäjistäsi, ja olet nostanut tietoisuuteemme paljon tällaisia Animal X:n tapaisia 2000-luvun helmiä eri puolilta Eurooppaa. Pentru ea olisi varmaankin menestynyt yhtyeen tuotannosta hieman paremmin, mutta valitsin Fara tinen nimenomaan siksi, että koin siinä olevan enemmän sellaista petemäistä ilmavaa pop-melodiaa. Ehkä biisi sitten kuitenkin oli hieman liian jumputtava sinuksi, ja viimeistään kuultuani tuon Kreikka-biisin olin varma putoamisestani jo lohkovaiheessa. Ihanaa muuten, että myös CottonJoel valitsi huonolaatuisen musiikkivideon, koska koen myös sen yhdeksi tavaramerkeistäsi. :hihi:

GuoZu8 olikin sitten vähän haastavampi pala imitoitavaksi, sillä en nähnyt oikein muuta vaihtoehtoa kuin hieman karsastamani itäaasialaisen musiikin valitsemisen. Ainakaan Spotify-soittolistojen perusteella minusta ei tullut alueen musiikin ystävää vieläkään, sillä suurin osa kappaleista sai korvani vuotamaan siirappia. :puna: Lopulta päätinkin vain valita ensimmäisen hyvältä kuulostaneen kappaleen. Myös I'm Aliven kertsi on aika imelä, mutta räppi tasapainotti kokonaisuutta sen verran, että koin pystyväni seisomaan kappaleen takana. Ei mitään hajua, tykkääkö GuoZu itse räpistä, mutta näillä mentiin tällä kertaa, ja finaalipaikka tuli positiivisena yllätyksenä.

Sitten itse Bekoni-imitaatioihin... Kuuntelin kappaleet ensimmäisen kerran sokkona Spotifyn satunnaistoistolla, ja Tegun valinnan onnistuin tunnistamaan heti minuksi. Ehkä tuo biisi kuitenkin edusti jonkinlaista karikatyyria musiikkimaustani, ja joskus ihmettelen, miksi tuollaista musiikkia edes pidetään täällä bekonimusana, kun en mielestäni ole aikoihin lähettänyt raateihinkaan mitään tuollaista (ehkä Blaqk Audio kolmen vuoden takaa tulee lähimmäksi) :heh: . Mutta joo, tunnistin kyllä stereotypian, ja sitä kautta pidin valintaa hyvin harkittuna, eikä itse biisikään ollut huono!

Mielipidettäni Addiktin valinnasta avasinkin vähän jo tulosten yhteydessä. Biisi oli mainio, ja rakastan useimmiten tuollaista mustanpuhuvaa poljentoa, mutta Pohjois-Makedoniasta harvemmin tulee biisejä valittua. Jos maa olisi ollut esimerkiksi Tšekki, olisin aivan hyvin voinut itsekin nostaa tuon saman biisin levyraateihin esiteltäväksi. Olen joka tapauksessa iloinen, että lohkooni mahtui tällainenkin lähestymiskulma musiikkimakuuni. :peukku:

Ja lopuksi vielä sananen Schilleristä. Koin oman imitaatiokappaleeni valitsemisen haastavaksi, koska viidessä vuodessa olin jo suunnilleen ehtinyt esittelemään kaikki suosikkiesittäjäni levyraadeissa. Jäljellä oli enää oikeastaan vain saksalainen Wolfsheim, jota olen usein harkinnut raateihin, mutta lopulta kokenut heidän biisinsä aavistuksen liian vaikeiksi (vivahteikkaiksi?) menestystä ajatellen. Lopulta kuitenkin muistin upeaäänisen Heppnerin muut musiikkiprojektit, ja I Feel You valikoitui helposti imitaatiokseni, sillä se on kuin Try to Forgetin (raati 67) ja Miss Youn (raati 102) rakkauslapsi. Hauska sattuma, että Jufo harkitsi samaa kokoonpanoa imitaatiokseni, ja ehkä vähän itsekin mietin, meneekö kappaleeni jo aavituksen jufomusan puolelle. :heh: Kiitos joka tapauksessa kannatuksesta sekä erityisesti Tegulle, Taikahuilulle ja Tompalle täysistä pisteistä. (Tosin taisi se lopulta aika epäonnistunut imitaatio olla, kun Tomppa antoi täydet... :eeek: <3 )

Kiitos myös Happylle tästä mainiosta ja yhteisöllisestä raatikokemuksesta! Sanottavaa olisi varmaan paljon enemmänkin, mutta harmillisesti tämä tulosten julkaisu osui juuri lomamatkaviikolleni. No ehkä tuossa tuli nyt ne tärkeimmät. :joojoo:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Vastaa Viestiin