Levyraati 134: In corpore sano

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4155
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Happy kirjoitti: 29 Loka 2023, 10:21 kaiken maailman mattijärviset ottaneet vallan raadeista ;(
Jos meinaat että tällä saat mut lopettamaan raateilun niin turhaa on työsi.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17235
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ totta puhuakseni jos mun pitäis mainita nopeasti 15 käyttäjää jotka ovat säväyttäneet omintakeisillaan valinnoillaan raateja niin olisit ainakin yksi niistä.¨Ei ollut tuo kohdistettu ensisijaisesti käyttäjiin vaan enempi nykyisiin biisivalintoihin.

Tietyllä mattijärvis-genrellä tarkoitan sellaista itselleni haahuilevaa melodiatonta musiikkia jonka koen hötöksi, omaan korvaani tuntuu että senlainen musiikki on lisääntynyt räjähdysmäisesti näissä raadeissa: en enää osaa erottaa tiettyä biisejä toisistaan. Joillekkin se on varmasti raatien rikkaus, mutta itselleni se henkilökohtaisesti tekee sen että soittolistan kuuntelu tuntuu kuin söisi päivästä toiseen samaa kylmää puuroa: se on myös syy miksen edes harkitse nykyään kappalekommentointia sillä kappalekohtaisia tunnetiloja kommentoimiseen löydän nykyään harvemmin mitä muutama vuos sitten.
Raatien yleistaso ei ole enää yhtä rikas mitä se oli ennen, ja tää on mun henkilökohtainen mielipide jonka halusin ilmaista.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3533
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mä en haluaisi kenenkään raateilijan lopettavan raateilua, mutta kyllä muakin yhdessä välissä kyllästytti kun tietynlainen voittajien suora oli hyvin identtisiä keskenään. Jos ne kyseiset kappaleet kolahtaa todella hyvin, en usko että ne kuulostavat niin samalta, mutta esimerkiksi mun korvaan se voittajien suora oli itseään toistava. Ei siinä muuten mitään, mutta jos samanlaisella reseptillä saa menestystä kerrasta toiseen, tukee se samanlaisia valintoja ja uudenlaiset valinnat ovat riski jota ei oteta.

Toisaalta tämä pohdintani on turhaa, koska eihän sille mitään voi mikä on yleinen mielipide kappaleista, ja jokainen tietysti pisteyttää oman makunsa mukaan. En myöskään tiedä kuulostaako tietyt kappaleet muiden korvaan niin samanlaisilta kuin mun. Mähän koen usein myös sellaiset hipsterien suosimat seitsemän minuuttia kestävät kolinat ja aaltojen kuohut hyvin samanlaiseksi keskenään, mutta moni muu jaksaa innostua niistä toistuvasti, eli varmasti niille on paikkansa täällä. :mrgreen:

Sitä en ikinä muista mikä mattijärvinen on ja sitä en tiedä onko yleistaso muuttunut, kun olin täällä osallistumassa vasta sadannen raadin kieppeillä.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20752
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Saturnus ei ollut mattijärviskeissin aikaan läsnä. Siitä jäi traumat. :draamaa:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5749
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Niin mikä mattijärviskeissi? :mitvit:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20752
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Matti Järvinen voitti muutama vuosi sitten raadin. Hämmästelin silloin aika suuresti sitä, miten se kerää niin pirusti suosiota. Sittemmin samankaltaisia on äänestetty voittoon useampaan otteeseen, enkä enää jaksanut yllättyä samalla tavalla. Ei siitä kauaa ole, kun samaan laariin laskettavia päätyi kärkeen. Varmaan samat, mitkä Saturnuksella oli mielessä.

Tyylilajit vaihtelevat, mutta yleisesti folkin, indien tai popin kategorioihin kuuluvat kappaleet kuulostavat omiin korviini vanhahtavilta ja masentavilta. Diamonds and Rust on vähän samaa, murra se meni lopulta luihin ja ytimiin.

Tällä hetkellä on ihan kiva putki käynnissä voittajien suhteen. Kaikki eivät ole olleet mieleeni, mutta linja on sentään monipuolinen mattijärvis-liukuhihnan sijaan.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37023
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Mattijärvismi best. <3
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20752
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Tämä siis kyseessä, jos joku ei jaksa kaivaa, vaikka kiinnostaisikin. Voitti myös The Winner of the Winnersin akselilta 51-75 tehden siitä yhden raatien menestyneimmistä kappaleista. En ole koskaan ymmärtänyt sen päälle. :sorivaan:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3533
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

En kyllä innostunut tuosta Matti Järvisen voittokappaleesta nyt kun sen kuuntelin.
Osaan myös kuvitella sen voiton aiheuttaneen hämmästystä, jos tuollaisilla ei aiemmin oltu saavutettu menestystä. Nykyään jo heti soittolistan kuunneltuani osaisin arvata tuollaisen menestyvän hyvin!

Ensimmäinen raativoittaja jonka muistan on se raadin 95 voittaja (kaikki on hyvin) kun debyyttiraadissani laitettiin se heti avausviestiin. En tykännyt siitäkään!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11615
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Koirankuonolainen kirjoitti: 29 Loka 2023, 12:07
Happy kirjoitti: 29 Loka 2023, 10:21 kaiken maailman mattijärviset ottaneet vallan raadeista ;(
Jos meinaat että tällä saat mut lopettamaan raateilun niin turhaa on työsi.
Niimpä, jos joku pitää peri suomalaista lyyrisen kaunista laulelmamusaa melodittomana niin woiwoi, putkinäköisyys on silloin jo pahanlaista... vrt. Myös esim..Cumuluksen upean vivahdeikas, barokkityyliä muistuttawa Toivo. Samalta Kultaiselta 70 luvulta.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2088
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Ei toi Matti Järvinen vielä mitään.... kun Antti Autio voitti niin mä olin kyllä ihan pihalla :sekava:
Mutta jostain syystä olen kuitenkin täällä Levyraadeissa aina viihtynyt....hipstereistä huolimatta.
Sain jopa aikaiseksi sen mun eka koosteen.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2214
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Aleksi kirjoitti: 29 Loka 2023, 15:00 Tämä siis kyseessä, jos joku ei jaksa kaivaa, vaikka kiinnostaisikin. Voitti myös The Winner of the Winnersin akselilta 51-75 tehden siitä yhden raatien menestyneimmistä kappaleista. En ole koskaan ymmärtänyt sen päälle. :sorivaan:
Näköjään ollut 6 raatia liian aikaisin omaan debyyttiini nähden.

Ei ole omaa lempigenreä, mut onhan tuo laadukas tuotanto.

Pitäisi kuitenkin kuunnella muutkin kyseisen raadin biisit jotta olisi vertailukohtaa.

3/5 näin lonkalta heitettynä.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17235
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Happy »

romualdo kirjoitti: 29 Loka 2023, 17:06
Niimpä, jos joku pitää peri suomalaista lyyrisen kaunista laulelmamusaa melodittomana niin woiwoi, putkinäköisyys on silloin jo pahanlaista... vrt. Myös esim..Cumuluksen upean vivahdeikas, barokkityyliä muistuttawa Toivo. Samalta Kultaiselta 70 luvulta.
mähän annoin sun toivolles täydet..

https://levyraatiwiki.miraheze.org/wiki ... alakertaan!
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30771
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Levyraatislangissa mattijärvinen on mielenkiintoisesti termiytynyt tarkoittamaan vanhaa kappaletta, josta puhuja ei pidä. Aina ne mattijärviset voittavat, mutta mitkä niitä mattijärvisiä ovat? Mattijärvisputki oli kai levyraatien 124–127 voittajakimara. Näiden raatien voittokappaleiden julkaisuvuodet olivat 1973, 1972, 1967, 1972 ja 1965. Neljä raatia mutta viisi voittajakappaletta, koska raadissa 124 kilpailtiin kahden kappaleen tiimein. Kapea aikahaarukka, mutta onko kappaleilla iän lisäksi juuri muuta yhteistä?

Francesco de Gregorin ja Catherine Laran tilaihmeet raadissa 124 olivat ehkä keskenään melko samantyyppisiä. Tiiminähän ne kisasivatkin. Molemmat edustivat kevyttä musiikkia klasarivaikuttein eli jotakin, mitä nykyään kutsuttaisiin kamaripopiksi. Hermannin hermiittien maidoton kappale oli oman aikansa pophitti. Sen jälkeen voittajaksi kruunattiin korealaista psykedeelistä rockia ja amerikkalainen akustinen folkballadi. Omissa arvioissani kappaleet saivat kaikkea kahdesta tähdestä vahvaan neljään. Oliko niiden menestyksen takana sama äänestäjäklikki sitten? (Tämä on oikeasti kysymys.)

Mattijärvisputken päätteeksi kesäraati voitettiin vuonna 2018 julkaistulla kappaleella. Normaaliraadit on sen jälkeen voitettu vuosina 2020, 1999, 2021, 2015, 2015 ja 2020 julkaistuilla kappaleilla. Onko raadeissa mitään mattijärvisilmiötä? Ovatko jotkin näistä uudemmistakin biiseistä muka mattijärvisiä?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37023
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Veikkaan, että tähän raatiin saadaan ylivoimaisin voittaja hetkeen. :miettii: Katsotaan, osuuko veikkaus (tai edes voitto kappa :heh: ) oikeaan.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3533
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Mäkin näkisin että yksi näistä on ihan ilmiselvä voittaja!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5749
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Aina sitä toivoo tällaisia viestejä lukiessa että juuri siihen omaan kappaleeseen viitattaisiin, mutta ihan en siihen usko kun musiikkimieltymykseni tuppaavat menemään niin pahasti ristiin monien kanssa. Onneksi sentään on muutama käyttäjä joiden kanssa olen huomannut vaihtelevani suuria pisteitä usein
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20752
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Tuntuu siltä, että ajattelemme samaa kappasta. :miettii: Sen omistajastakin on vahva haisu. Paljastan sunnuntaina ennen tuloksia, jos järjestäjä sallii arvailukerhon.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17235
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Happy »

mul on taas vahva kutina että eräässä hostaamassani raadissani debytoinyt raatiartisti voittaa tän pelin nyt ja veikkaan et ainakin Tompal Ja Aleksil on sama voittajaehdokas ku mul :mrgreen:
se erottu jotenki raikkaudellaan täs joukos kyl
Never miss a good chance to shut up.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11615
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Happy kirjoitti: 29 Loka 2023, 21:56
romualdo kirjoitti: 29 Loka 2023, 17:06
Niimpä, jos joku pitää peri suomalaista lyyrisen kaunista laulelmamusaa melodittomana niin woiwoi, putkinäköisyys on silloin jo pahanlaista... vrt. Myös esim..Cumuluksen upean vivahdeikas, barokkityyliä muistuttawa Toivo. Samalta Kultaiselta 70 luvulta.

Täh ja..huh sitten sekoitin Sinut johonkin toiseen vainoajaani! Sori sör...



mähän annoin sun toivolles täydet..

https://levyraatiwiki.miraheze.org/wiki ... alakertaan!



Tää hajamieliisyyteni tuntuu jo pelottawalta, dementiakodissako tavataan?
Viimeksi muokannut romualdo, 01 Marras 2023, 11:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3533
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^^ Eli veikkaat että teillä kolmella on sama voittajaveikkaus ja mulla eri? :mrgreen:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17235
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Happy »

Saturnus Psycho kirjoitti: 30 Loka 2023, 20:53 ^^ Eli veikkaat että teillä kolmella on sama voittajaveikkaus ja mulla eri? :mrgreen:
joo koska sä oot vähän töhö :heh:


raativeikkauksissa siis, älä tapa!
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3533
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Myönnetään ettei mulla välillä oo hajuakaan millä perusteella jostain tulee suosittu ja jostain ei :rofl:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17235
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Happy »

Saturnus Psycho kirjoitti: 30 Loka 2023, 20:58 ^ Myönnetään ettei mulla välillä oo hajuakaan millä perusteella jostain tulee suosittu ja jostain ei :rofl:
komppaan siinä että sama! mut välil vaa tulee jostain niin selkeet voittajavibat, esim Ufopolin viimeraativoittaja erottu vaan niin suvereenisti joukosta etten osannu nähdä ketään muuta voittajana.

Vaikka mullaki menee joskus pahasti metsään noi veikkaukset niin oma sijotusveikkaus on sellanen mis oon kova, yli 90% raadeista saan sen enintään viiden sijan tarkkuudella oikein.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3533
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Mäkin alan vähän paremmin hahmottaa millaisilla valinnoilla voin saada minkäkinlaista menestystä (ja varsinkin sen millaiset osallistujat tykkäävät siitä - eli onko biisille edes kohderyhmää täällä ja jos on niin kuinka laaja) mutta esim. tällä kierroksella mä en yhtään tiedä keiden makuun tuo mun biisi on. Ja kyllähän nuo mun odotukset menee välillä ihan metsäänkin - luulin esimerkiksi floppaavani Kololla (millä sitten tulin kolmanneksi) ja menestyväni Oceanilla (millä jäin viimeisten joukkoon).

Tuosta Ufopolin voittajasta oon samaa mieltä että se kyllä erottui joukosta.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17235
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ itelleni veikkaan täs kattaukses et sijotus tulee väliltä: 7-13 :miettii:


Jugoraadis mun Blanka 2 oli taas mulle niin selkee TOP2 ku soittolista oli kerran kuunneltu :heh:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30771
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Happy kirjoitti: 30 Loka 2023, 20:37 mul on taas vahva kutina että eräässä hostaamassani raadissani debytoinyt raatiartisti voittaa tän pelin nyt ja veikkaan et ainakin Tompal Ja Aleksil on sama voittajaehdokas ku mul :mrgreen:
se erottu jotenki raikkaudellaan täs joukos kyl
Hauska "anonymisointi", joka ei taida anonymisoida mitään. :heh: Yllätyn, jos teillä on sama veikkaus voittajaksi. Artistin voittomahdollisuuksiin tai raikkauteen en ota kantaa.

Zovi oli yksi niitä voittajia, jotka tulivat minulle puskista. Olankohautuksella ohitettava tyhjäke. Blankan viisu on paljon letkeämpi.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37023
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Oivoi, onpa tämä tosiaan vähän ankea raato. :tajuton: Varmaan ekaa kertaa ikinä joudun antamaan pisteitä kappaleille, joiden arvosana ei ole 3,1 tai korkeampi.
Meow cat, please meow back.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10916
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja WildDance »

TomppaJr kirjoitti:01 Marras 2023, 09:39 Oivoi, onpa tämä tosiaan vähän ankea raato. :tajuton: Varmaan ekaa kertaa ikinä joudun antamaan pisteitä kappaleille, joiden arvosana ei ole 3,1 tai korkeampi.
Ensimmäistä kertaa ikinä? :shock: Minä joudun tyyliin joka raadissa antaa pisteitä heikolle kolmen tähden biiseille.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37023
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

No minä yleensä tykkään ns. kaikesta. :heh:
Meow cat, please meow back.

Vastaa Viestiin