Levyraati 134: In corpore sano

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16997
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ Malta on muuten sellainen paikka jossa haluaisin käydä! :uujee:


Teeman & hostaamispäätöksen kanssa vielä pallottelen päivän, ehkä kaksikin.
Never miss a good chance to shut up.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11540
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja romualdo »

sziget kirjoitti: 05 Marras 2023, 16:55
Rousku kirjoitti: 05 Marras 2023, 16:49 (Onneksi sitä Juicen maksasi sanoo poks -biisiä ei ollut raadissa.)
Lapsena pidin siitä kovasti. Nyt aikuisena arvostan Jopen versiota Ei Venäjällä selviä kännistä (hampaat).





....




Ei nyky Venäjälläkään selviä ja jaksa muutoin kuin enemmän tahi vähemmän umpikännissä....
Viimeksi muokannut romualdo, 05 Marras 2023, 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2974
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Kiitos Rouskulle kivasta raadista :tapu: Onnea voittajalle, Happyn ehdotonta kärkipäätä kautta kuppilan levyraatien :surrur:
Oma sijoitus oletetusti häntäpäässä, muistan aikoinaan kirjoittaneeni Justen + Be Vardun raadin 63 yksityisviestiin järjestäjälle, mutta ennen lähettämistä vaihdoin viime sekunnilla CNCO:hon. Enpä hautonut voittajaa tässä montaa vuotta :heh:

Edit. Ai niin, Timoteuksen biisi oli todellinen ELÄMYS. Helpoin täysien pisteiden päätös hetkeen :ihana:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3230
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Kiitos muuten Koirankuonolaiselle Suljetun osaston astronautista! Keskimäärin täällä näytettiin tykkäävän enemmän Maailmanlopusta, mutta mulla Suljetun osaston astronautti on ollut nyt kuuntelussa monta päivää putkeen. Parhaita raatibiisejä ikinä! <3
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11540
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja romualdo »

siis 25. sija ja 95 pist. Aika hyvin meni taas, jeeee, kiitti waan mun vakituiset ystäväni ja hengenheimolaiseni ja musamakumme suhteen melekin identtiset kaksoset.... Huilari, teemuus, taikahuilu, aku ankka, ... ja mitä teitä kaikkia ihanaisia onkaan... pusi pusi!!!!

Och... tietyiltä nimimerkeiltä en toisaalta saa koskaaaaaann pisteitä waikka lähettäisin miten universaalisen ihanan, omaperäisen, kauniin ja upeimmalla mahollisella solistilla (kuten Seijakin, nyt...) varustettuna niin... on se jännä!

:ihana:

Hajotkaa, te paskaisimman ja kummallisimman musiikkimaun omaavat... ! Taivaassa tavataan eiku seuraavassa Levarissa siis ... Levy... no niin, ai että mä jaksan olla aina näin kiltti, enhän sanonu pahasti !?!??!!??
Olen hywän tekeväisyyen ja lempeyden suhteen Äiti Teresasta, ja Ruben Stilleristä ja Jeesuksesta melkein suunnilleen seuraava ... kuten joku nimimerkki silloin kerran kans sanoi... olikohan MIH vai Happy ... !??
Viimeksi muokannut romualdo, 05 Marras 2023, 23:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16666
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Saturnus Psycho kirjoitti: 05 Marras 2023, 19:51 Järjestähän yhtä hieno raati kuin viime kerralla niin mä ainakin tykkään. :bile:
Plussaääni tälle, edellisesi oli laatua, lisää samaa, kiitos :pliis:

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5322
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

granaattiomena kirjoitti: 03 Marras 2023, 23:42 Ketjussa on spekuloitu, että tulisimme saamaan ylivoimaisen voittajan. En toki osaa lukea ajatuksia, mutta saatan arvata, mistä kappaleesta ihmiset puhuvat. Itse jätin kyseisen kappaleen ilman pisteitä, joten en välttämättä toivo sen voittoa. Mut ainahan voi olla, että muiden arvaukset ja minun arvaukseni muiden arvauksista menevät täysin pieleen. :rofl:
Joo, olin sit ihan hakoteillä. :rofl: Ajattelin, että tottahan toki voittaja on Behm. :draamaa:

Tosiaan kuten aiemmin sanoin, oli topseiskani tasokas, mut ykkössuosikkini oli kumminkin hyvin selkeä. Money Game Part 3 oli vaikuttavinta mitä raadit ovat hetkeen tarjonneet. Kappaleen innoittamana olen nyt tutustunut enemmänkin Renin tuotantoon. Tälläisten uusien löytöjen tekeminen on parasta raadeissa. <3 Kiitos siis Timoteukselle kappaleen raatiuttamisesta. :hali:

Oma kappaleeni oli viime hetken hätävalinta. En odottanut sille menestystä, koska kappale ei lukeudu Rihannan isoimpiin hitteihin. Kiitokset Maalaispojulle ja Bomboclaatille täysistä. :mrgreen: Love On The Brainin näkökulma on mielestäni virkistävä, koska yleensä viihteessä rakkaus tupataan aina väärin assosioimaan sydämeen, vaikka aivoissahan ne tunteet syntyvät. :heh: Tulipahan lisättyä Barbadoskin omalle raatimaitteni kartalle.

Voittaja oli oikein jees. Onnittelut Happylle! :tapu:
Viimeksi muokannut granaattiomena, 05 Marras 2023, 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4101
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Saturnus Psycho kirjoitti: 05 Marras 2023, 21:37 Kiitos muuten Koirankuonolaiselle Suljetun osaston astronautista! Keskimäärin täällä näytettiin tykkäävän enemmän Maailmanlopusta, mutta mulla Suljetun osaston astronautti on ollut nyt kuuntelussa monta päivää putkeen. Parhaita raatibiisejä ikinä! <3
Kiitos, mukava kuulla! <3 Tämä on minullakin erittäin korkealla omien raatibiisieni joukossa ja pitkään mietin, raaskinko tuoda tätä ylipäätään raatiin ollenkaan - ehti olla jonossa jo varsin kauan.

Omat täydet pisteeni menivät tällä kertaa hukkaan, mutta toisaalta se nosti oman kappaleeni sijoitusta yhdellä, joten eipä siinä mitään. Onnittelut voittajalle ja kiitos Rouskulle raadista! :peukku:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8929
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Onnea voittajalle, ihan miellyttävä kipale.

Olim lacus colueram tuntui kaikessa raadollisuudessaan sopivalta valinnalta tähän raatiin nyt kun slogankin oli vaihteeksi latinankielinen. Latinanopettajani soitti meille lukiossa ahkerasti Carmina Buranan kappaleita, joista astetta hyväntuulisempi O Fortuna onkin jo aiemmin raatiutettu. Tämä biisi sen sijaan oli huvituksensekaista ihastusta ensikuulemalta ja -näkemältä.

Ennen minä uiskentelin järvillä,
ennen minua pidettiin kauniina,
se oli silloin, kun olin joutsen

Minua raukkaa
Nyt olen muodoltani musta
ja karrelle palanut!


Kokki kääntelee ja vääntelee minua
nuotion polttavissa liekeissä:

sitten tulee hovimestari


Minua raukkaa
Nyt olen muodoltani musta
ja karrelle palanut!


Nyt makaan vadilla

enkä pysty lentämään karkuun, ympärilläni
näen puremaan valmistautuvia hampaita

Minua raukkaa
Nyt olen muodoltani musta
ja karrelle palanut!


Hienoa, että joutsen löysi kannattajansa, mutta korkeampikin sija olisi toki maistunut.
Qaj.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Annoin kärkikymmenikölle yhteensä 10 pistettä 116 mahdollisesta, joten eihän tämä nyt ihan makuni mukaan mennyt. :sorivaan: Ilman Maailmanlopun diskausta luku olisi ollut rahtusen parempi 11/116. Voittaja oli sentään yksi niistä, joille annoin pisteitä. Kärkiviisikosta myös Ado ja Allie X olivat lähellä. Erityisesti Ado kuului "arvostan mutten ehkä pidä" -osastolle. Biisissä oli ideaa, asennetta ja muotoa, mutta silti paketti oli minulle liian läkähdyttävä. Olisin tarvinnut selvemmän suvantovaiheen johonkin kohtaan.
Unihiekkamyrsky kirjoitti: 05 Marras 2023, 19:21 Kiitos isojen pisteiden antajille :peukku:

Timoteus 15 pistettä
Onpa hauskaa olla raadin suurin perseen ystävä. :uujee: En tuntenut kappaletta valmiiksi. Videolle oli saatu maineikkaita vierailijoita mukaan Eminemiä myöten.
Saturnus Psycho kirjoitti: 05 Marras 2023, 12:35 Aika random kyllä ettei Eleanoora Rosenholm ilmeisesti ole ollut raadeissa miesmuistiin, mutta nyt yllättäen se nousee haudasta samaan raatiin tyyliin vuosien jälkeen. Tämän takia luulin sen olevan joku uusi kaikkien huulilla oleva yhtye!

Oon kyllä nolo tänään kun ensin todistan maalaisuuteni ajattelemalla että vain Tomppa olisi Laaksosen miehiä ja sen jälkeen vielä kerron etten tiennyt Eleanoora Rosenholmin olemassaoloa. :puna:
sziget kirjoitti: 05 Marras 2023, 19:40 Virkistävä Ado ansaitsi mitalin paremmin kuin kolho tuomionpasuuna Eleanoora Rosenholm, jota pidän läpeensä teennäisenä hipsteriyden todistamisyhtyeenä.
Panen Psychoa paremmaksi. En tiennyt Eleanoora Rosenholmin olevan yhtye. Enkä vielä Psychon viestistäkään tajunnut vaan luulin läpäksi, lipsahdukseksi tai sanan yhtye laveaksi käytöksi (vrt. englannin act, joka voi tarkoittaa minkälaista esittäjäkokoonpanoa tahansa). Szigetin viestin jälkeen piti tarkistaa. Yhtyehän se. Edellisellä raatikerralla Koirankuonolainen mainitsi Eleanoora Rosenholmin laulajan Noora Tommilan. Olin takuuvarmasti tuonkin viestin lukenut, mutta ei ollut mennyt jakeluun. Mukana menossa myös Mika Rättö. Miten hänkin kaikkialle ehtii?

Hyvin usein taustoitan itselleni levyraatibiisejä ja -esiintyjiä. Eleanoora Rosenholmin neljästä raatibiisistä kolmelle olen antanut pisteitä. Biisit ovat auenneet taustoihin tutustumattakin. Niin valmiiksi pureskeltua hipsteriksi, etten ole tiennytkään äänestäväni hipsterimusaa. Ihan pop-iskelmäksi olen mieltänyt ja sellaisena äänestänyt.
Rousku kirjoitti: 05 Marras 2023, 19:19
TomppaJr kirjoitti: 05 Marras 2023, 10:49 Onnea UFOPOLIlle ylivoimaisesta voitosta ja Timoteukselle hopeasta. Se on tää järjestys. :joojoo:
Nooh, osuihan siinä sentään se oikeaan, että UFOPOLI ja Timoteus sijoittuivat peräkkäisille sijoille. Väliäkö sillä, että 80 pisteen päähän voitosta, ja eri järjestykseen kuin ennustit.
Kas, päädyimme tosiaan Mónican kanssa tasapisteisiin. Mónican syleilyssä on hyvä kölliä. :hali: Sydämiä ainakin riittää. Poikkeuksellisesti annoimme UFOPOLIn kanssa kumminkin päin toisillemme pisteitä.

Koin valinnoissamme olevan yllättävän paljon samaa. Molemmat edustavat populaarimusiikkia, pohjimmiltaan hyvinkin kaupallista sellaista, joka ammentaa jonkin verran taidemusiikin puolelta. Keskiössä valovoimainen esiintyjä, jolla on intensiivinen, kehollinen ja monitaiteellinen tapa tulkita musiikkiaan.

Kuvittelin tämän olevan jotakin sitä, mitä Saturnus Psycho tarkoitti hahmoisuudella raadissa 130. Ymmärsin väärin, tai ainakaan hän ei pitänyt kummastakaan.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3230
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Timoteus kirjoitti: 06 Marras 2023, 00:40 Eleanoora Rosenholmin neljästä raatibiisistä kolmelle olen antanut pisteitä. Biisit ovat auenneet taustoihin tutustumattakin. Niin valmiiksi pureskeltua hipsteriksi, etten ole tiennytkään äänestäväni hipsterimusaa. Ihan pop-iskelmäksi olen mieltänyt ja sellaisena äänestänyt.
Mäkään en olisi ajatellut Eleanoora Rosenholmia mitenkään selkeästi hipsteriksi. Keskimääräistä kokeilevampaa musiikkia toki, mutta ei silti mielestäni huuda hipsteriä.
Timoteus kirjoitti: 06 Marras 2023, 00:40 Koin valinnoissamme olevan yllättävän paljon samaa. Molemmat edustavat populaarimusiikkia, pohjimmiltaan hyvinkin kaupallista sellaista, joka ammentaa jonkin verran taidemusiikin puolelta. Keskiössä valovoimainen esiintyjä, jolla on intensiivinen, kehollinen ja monitaiteellinen tapa tulkita musiikkiaan.

Kuvittelin tämän olevan jotakin sitä, mitä Saturnus Psycho tarkoitti hahmoisuudella raadissa 130. Ymmärsin väärin, tai ainakaan hän ei pitänyt kummastakaan.
Näiden kertomiesi asioiden perusteella tosiaan voisi kuvitella että olisin pitänyt teidän molempien kappaleista. En myöskään syyttäisi kumpaakaan ainakaan hahmottomuudesta, vaan päinvastoin ne olivat raadin hahmoisimmasta päästä.

Valitettavasti en vaan pitänyt kummastakaan kappaleesta – vielä vähemmän tuosta sinun. UFOPOLIn Mónica kyllä vaikutti hienolta kappaleen alun perusteella, mutta tukahduin ja litistyin kun kuuntelin koko kappaleen läpi. Voisin jopa väittää että kokemus oli lopulta lähempänä negatiivista kuin positiivisista, enkä siksi sille antanut pistettäkään.

Hahmoisuus ei toisin sanoen ole mikään varma tapa saada mua kusemaan hunajaa, eikä hahmoton automaattisesti ole poissa mun suuriltakaan pisteiltä – tälläkin kertaa black midi sai hahmottomuudesta huolimatta neljänneksi suurimmat pisteet.
Enemmän tarkoitin tuossa arvajaisraadissa sitä, että mun omat valinnat ovat lähes aina hyvin hahmoista ja koen sen määrittävän mua. Black midi ei olisi voinut olla mun lähettämä.
Tai no joo, kerran yritin lähettää hyvin hahmottoman kappaleen (meriraadin Ocean) mutta huonostihan sen kanssa meni, eli ehkä parempi jättää hahmottomat valinnat niille joilta se luonnistuu. :mrgreen:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16997
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Happy »

Happy kirjoitti: 05 Marras 2023, 02:07 kahes viimeraadis voittaja saanu mult täydet, tuskin vastaava laatu pysyy tässä
pysyihän se.. nyt on kolmessa peräkkäisessä raadissa käynyt erittäin hyvä tuuri.. ehkä mulla ei oo enää lupaa valitta mattijärvisistä :hiips:

Tajusin muuten et kaikissa numeroraativoitos mulla on ollut eri voittomaat :shock:
Irlanti (7) , Venäjä (51), Libya (56) , Italia (68) , Iran (70), Suomi (72), Egypti (73), Unkari (74), Sveitsi (86) , Palestiina (104), Yhdysvallat (105), Kroatia (128), ja nyt Espanja. (134)
Eli kaiken logiikan mukaan noihin maihin ei oo enää järkevin palata :heh:

UFOPOLI kirjoitti: 05 Marras 2023, 21:57
Saturnus Psycho kirjoitti: 05 Marras 2023, 19:51 Järjestähän yhtä hieno raati kuin viime kerralla niin mä ainakin tykkään. :bile:
Plussaääni tälle, edellisesi oli laatua, lisää samaa, kiitos :pliis:
kiitti kauniit! mut joo näin lyhyes ajas uuden pyörän toteuttaminen luo paineita

yksi minäminäkeskeinen-raati kyllä pyöri mielessä mut eihän sitä kehtais järjestää, ois myös monimutkainen as fuck
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

MIH96 kirjoitti: 05 Marras 2023, 19:06
Rousku kirjoitti: 05 Marras 2023, 19:05
Virallisesti et tietenkään ole jumbo, kun yksi kappale diskattiin.
Timoteus, olisitko hyvä ja tulisit tänne?
Täällä ollaan. Kyllä sinä olet raadin jumbo. Diskaus ei ole sijoitus, joten Havulintu ei voi olla jumbo.

Mitä jumbouteen tulee, kiitos puntarisi jumbosijasta. :tuuletus: Tiesin odottaa sitä. Tähtiarvosana on yllättävän antelias. :mrgreen:
Tegu kirjoitti: 05 Marras 2023, 19:14Katsoin vielä jonkin reaktiovideonkin (ei ollut kyllä lopulta niin hyvä, että jaksaisi kaivaa linkkiä). Sen kommenteissa tosin mainittiin, että video on suurilta osin yhtä ottoa ja laulettu livenä. Yhdessä kohtaa piti muuttaa mikin sijaintia. Saagan aiempia osia en vielä ole katsastanut.
:tietsikka: "Kun dataa manipuloi, vale tekee kauppansa."

Väitin yhden otoksen videoksi. Luulin, etten jäisi kiinni. :shh: Jäinpäs. Tietääkseni videolla on kaksi leikkausta. Ensimmäinen on siinä kohtaa, kun Ren riisuu huppunsa. Se ei kai onnistunut harjoituksissa tarpeeksi jouhevasti. Toinen on lopussa ennen vesikohtausta. Vesikohtauksen oli onnistuttava kerrasta, koska Renillä ei ollut toista pukua eikä ollut aikaa odotella lattian kuivumista. Ren itse tai elokuvaaja Samuel Perry-Falvey puhui tästä jossakin, mutta en nyt löydä.

Katsoin uudelleen läpi Perry-Falveyn 40 minuutin haastattelun (alla). Ajattelin, että tässä se mainittiin, mutta ei mainittukaan, tai meni tämänhetkisellä vireystasollani ohi. :rofl: Mutta antoisa video muuten.


Saturnus Psycho kirjoitti: 06 Marras 2023, 01:08 Hahmoisuus ei toisin sanoen ole mikään varma tapa saada mua kusemaan hunajaa, eikä hahmoton automaattisesti ole poissa mun suuriltakaan pisteiltä – tälläkin kertaa black midi sai hahmottomuudesta huolimatta neljänneksi suurimmat pisteet.
Enemmän tarkoitin tuossa arvajaisraadissa sitä, että mun omat valinnat ovat lähes aina hyvin hahmoista ja koen sen määrittävän mua.
Tämä selvensi, kiitos. En odottanut sinulta tai monelta muultakaan varmoja pisteitä, mutta tyly täystyrmäys tuli isona yllätyksenä. Ajattelin, että jos hahmoisuus painaa valinnoissasi niin paljon, kai se arvostelussakin sen verran pelastaa, ettei mikään hahmoinen voi olla paskinta ikinä. Voi siis sittenkin olla.
Happy kirjoitti: 06 Marras 2023, 01:29 nyt on kolmessa peräkkäisessä raadissa käynyt erittäin hyvä tuuri.. ehkä mulla ei oo enää lupaa valitta mattijärvisistä :hiips:
"Sitä joko kuolee sankarina tai näkee itsensä muuttuvan mattijärviseksi", Harvey Dentin (Aaron Eckhart) kuuluisa vuorosana elokuvasta Yön ritari.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3230
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Timoteus kirjoitti: 06 Marras 2023, 08:32 Tämä selvensi, kiitos. En odottanut sinulta tai monelta muultakaan varmoja pisteitä, mutta tyly täystyrmäys tuli isona yllätyksenä. Ajattelin, että jos hahmoisuus painaa valinnoissasi niin paljon, kai se arvostelussakin sen verran pelastaa, ettei mikään hahmoinen voi olla paskinta ikinä. Voi siis sittenkin olla.
Kyllä hahmoisuus voi olla hyvinkin etovaa. Esimerkiksi Cheek on hahmoisuuden ruumiillistuma, mutta hän ei ole pätkääkään sellainen artisti jonka tuotantoa sietäisin.

Ehkäpä mut on helpoin hurmata hahmoisuudella, mutta hahmottomuutta kohtaan saatan myös olla armollisempi, eikä se ärsytä yhtä helposti. On vaikeaa pärjätä hahmottomalla valinnalla jollekin Björkin kaltaiselle taiteilijalle joka antaa myös itsensä näkyä, mutta jos hahmoisuus on epämiellyttävää, se iskee pahemmin suoraan kasvoja päin.

Kiitos kun olit kiinnostunut tästä – mä tykkään puhua aiheesta mutta kivempi kirjoittaa romaani jos tietää jonkun lukevan sen. :puna:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3230
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Lisään vielä sen verran etten mitenkään tietoisesti ole alkanut tykätä hahmoisuudesta tai kokea sitä omakseni. Lähinnä raatien aikana olen vaan huomannut kuinka paljon koen soittolistoilla olevan hahmottomuutta. Pikkuhiljaa sitten huomasin että hahmoisuus taitaa määrittää mun raatipersoonaa ja jos muut olisi tunnistaneet tämän, olisin mennyt heittämällä jatkoon omassa lohkossani arvajaisnaamiaisissa!

Silti en varsinaisesti etsi hahmoista materiaalia tänne lähetettäväksi tai ole lähettämättä hahmotonta siksi että se on hahmotonta. En vaan jostain syystä identifioidu hahmottomuuteen ikinä!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16666
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Timoteus kirjoitti: 06 Marras 2023, 00:40 Koin valinnoissamme olevan yllättävän paljon samaa. Molemmat edustavat populaarimusiikkia, pohjimmiltaan hyvinkin kaupallista sellaista, joka ammentaa jonkin verran taidemusiikin puolelta. Keskiössä valovoimainen esiintyjä, jolla on intensiivinen, kehollinen ja monitaiteellinen tapa tulkita musiikkiaan.
Tämä on totta :samaamielta:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4101
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Timoteus kirjoitti: 06 Marras 2023, 00:40 Mukana menossa myös Mika Rättö. Miten hänkin kaikkialle ehtii?
Rättö on tosiaan ehtiväinen mies ja on osallistunut levyraateihinkin niin monta kertaa, että voisi ehkä jo tituleerata vakiokalustoon kuuluvaksi? Eleanoora Rosenholmin (4 kappaletta) lisäksi hän on ollut raadeissa mukana ainakin kokoonpanoissa Kuusumun Profeetta (2 kappaletta), Omfalos Renaissance sekä Rättö ja Lehtisalo; jäiköhän vielä jotain puuttumaan? Lähettäjiä ovat lisäkseni olleet ainakin Havulintu, TomBoi (All Stars -raati), Erakkorapu ja CottonJoel. Jos joku tietää enemmän, niin täydentänee/korjannee.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1571
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Snude »

Rousku kirjoitti: 05 Marras 2023, 18:09 Snude juuri voitti syysraadin, ja totesi, että se sopiikin hänen aikatauluihinsa paremmin kuin normaaliraadin voitto. Onko jäänyt putki päälle? Napsahtaako voitto myös "identtisestä kaksosesta"? Mahtaako hän rukoilla voittoa vai sitä että voittoa ei tulisi?
Erittäin hyvin summattu, onneksi ei sentään napsahtanut toista voittoa tähän hetkeen. :rofl: Tavallaan sitä kyllä haluaisi saada voittoja ja mitaleita tasaisemmin, niin niistä osaisi enemmän innostua eikä osalla kerroista tuntuisi vain ahdistavalta ja siltä, ettei nyt jaksaisi voittaa. :draamaa: Historiani kuitenkin on eri mieltä: ensin kahteen vuoteen kaksi mitalia, sitten puolen vuoden sisään neljä, 2,5 vuoteen ei mitään ja nyt kaksi viikon sisään.

Olen kyllä silti iloinen tästä tuloksesta ja mitaleille pääsystä. :hopea: Todella harmittava kyllä tuo Havulinnun kohtalo, mitalisijan menettäminen tuolla tavalla on aika julmaa (vaikka toisaalta säännöt ovat sääntöjä, mutta kyllähän se aina vähän pahalta tuntuu kun näin korkealta sijalta joku hylätään). Hyvä kärki oli muutenkin, 17 ja 15 pistettäni heti takanani ja voittajakin ihan mainio.

Kiitos äänestäjilleni ja Rouskulle järjestämisestä, nyt lähden tekemään ohjelmointikurssia eteenpäin. :joojoo:
Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3230
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Mä jo pohdinkin oletko tosiaan noin pomminvarma menestyjä, kun mulla ei ennestään ollut susta sellaista mielikuvaa. Tämä tosiaan sitten onkin sulle poikkeuksellista haalia mitaleja tätä tahtia.

Mullakin kyllä tullut kaksi mitalia nyt muutaman kuukauden aikana. Alkuun en saanut niitä millään!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 06 Marras 2023, 08:32
MIH96 kirjoitti: 05 Marras 2023, 19:06
Timoteus, olisitko hyvä ja tulisit tänne?
Täällä ollaan. Kyllä sinä olet raadin jumbo. Diskaus ei ole sijoitus, joten Havulintu ei voi olla jumbo.
Ai jaa. Miten tämä kannattaisi Levyraatiwikissä sitten esittää? Laskeako suhteellinen sijoitus vain ei-diskatuille?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16997
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Happy »

Houstaan raadin 136, ja oon päättänyt että se jää myös toistaiseksi viimeiseksi levyraadikseni.

Teema tulee olemaan parjattu, se tulee olemaan jatko-osa jostain aiemmasta teemastani :hiips:
Mut haluun ehdottomasti toteuttaa sen vielä kerran..
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti: 06 Marras 2023, 14:21 Ai jaa. Miten tämä kannattaisi Levyraatiwikissä sitten esittää? Laskeako suhteellinen sijoitus vain ei-diskatuille?
Jos Levyraatiwikiä alettaisiin koota tyhjästä, varmaankin noin. Tässä raadissa olisi siis olemassa vain sijoitukset 1–36 ja yksi hylkäys (DQ). Suhteellisia sijoituksia määritettäessä hylättyä kappaletta ei ikään kuin ole olemassa.

Mutta kun tilastoja on jollakin tavalla koottu, niiden kaikkien korjaamisessa on iso työ. Työn voisi automatisoida, jos levyraatitulokset olisi tallennettu järkevästi rakennettuun tietokantaan, mutta koska ei ole, niin ei taida voida. Ja silloin sitä urakkaa ei luultavasti kannata tehdä. Jos vanhoja tilastoja ei kannata korjata, on kyseenalaista, kannattaako tilastointitapaa muuttaa. Jokin arvo on yhdenmukaisella käytännölläkin.

Vastustan kuitenkin ehdottomasti sellaista, että äänestyksessä pidetyksi osoittautuneelle Maailmanlopulle merkitään punakorostus wikiin "jumbosijan" merkiksi. Äänestäjän unohdus ei ole kappaleen vika.

Helpoimmalla päästäisiin, jos luovuttaisiin diskauskäytännöstä. Minkäs teet. Demokratia puhui, ja olemme maailman tappiin jumissa huonon oletussäännön kanssa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3230
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Toisaalta täysin hyviä vaihtoehtoja ei taida olla? Rehellisempihän tuo diskaus on (eli kappaleelle ei tule sijoitusta) kuin miinuspisteet (joiden takia kappale saisi ansaitsemaansa huonomman sijoituksen pelkästään lähettäjän unohduksen takia) tai se ettei mitään rangaistusta tule (eli unohtaja itse hyötyy unohduksestaan.)

Jokainenhan voi tietysti omassa raadissaan ottaa toisenlaisen säännön käyttöön!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 06 Marras 2023, 19:15
Rousku kirjoitti: 06 Marras 2023, 14:21 Ai jaa. Miten tämä kannattaisi Levyraatiwikissä sitten esittää? Laskeako suhteellinen sijoitus vain ei-diskatuille?
Jos Levyraatiwikiä alettaisiin koota tyhjästä, varmaankin noin. Tässä raadissa olisi siis olemassa vain sijoitukset 1–36 ja yksi hylkäys (DQ). Suhteellisia sijoituksia määritettäessä hylättyä kappaletta ei ikään kuin ole olemassa.

Mutta kun tilastoja on jollakin tavalla koottu, niiden kaikkien korjaamisessa on iso työ. Työn voisi automatisoida, jos levyraatitulokset olisi tallennettu järkevästi rakennettuun tietokantaan, mutta koska ei ole, niin ei taida voida. Ja silloin sitä urakkaa ei luultavasti kannata tehdä.
Olen vähän kokeillut asiaa. En pidä ongelmana niinkään tietokannan puutetta, vaan yksiselitteisten määritelmien. Raateja on rakenteeltaan kovin monenlaisia, eikä ole ole selkeästi määritelty, miten eri tapauksissa pitäisi menetellä. Dataa sinänsä ei vielä ole mahdottoman paljon.

Jumbosijan punakorostuksen tarpeellisuudesta en muutenkaan ole niin varma.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Timoteus kirjoitti: 06 Marras 2023, 19:15 Suhteellisia sijoituksia määritettäessä hylättyä kappaletta ei ikään kuin ole olemassa.
Rousku kirjoitti: 06 Marras 2023, 19:56 Olen vähän kokeillut asiaa. En pidä ongelmana niinkään tietokannan puutetta, vaan yksiselitteisten määritelmien.
Niin. Otankin ylle kirjoittamani takaisin. Onko suhteellista sijoitusta määritelty jossakin? Suhteellinen sijoitus voidaan määritellä yhtä hyvin suhteessa koko osallistujamäärään tai suhteessa tuloksen saaneiden osallistujien lukumäärään. Suhteessa kaikkiin osallistujiin Boyzone oli tämän raadin 36./37 mutta suhteessa tuloksen saaneisiin osallistujiin 36./36. Kukaan ei ollut tässä raadissa kummallakaan tapaa 37./37. Jos suhteellinen sijoitus halutaan määritellä koko osallistujamäärän mukaan, tässä raadissa kukaan ei saa suhteellista sijoitusta 1,000.

Muistelin, että jumbokysymyksestä keskusteltiin aiemmin jossakin. Löysin. Levyraatiwiki-ketjun sivulla 6. Paalutin siellä lähtein ja esimerkein, mitä jumbo tarkoittaa ja mitä se ei tarkoita. Suhteellisesta sijoituksesta ei puhuttu, joten siihen kysymykseen en ollut muodostanut valmiiksi kantaa.
Saturnus Psycho kirjoitti: 06 Marras 2023, 19:32 ^ Toisaalta täysin hyviä vaihtoehtoja ei taida olla? Rehellisempihän tuo diskaus on (eli kappaleelle ei tule sijoitusta) kuin miinuspisteet (joiden takia kappale saisi ansaitsemaansa huonomman sijoituksen pelkästään lähettäjän unohduksen takia) tai se ettei mitään rangaistusta tule (eli unohtaja itse hyötyy unohduksestaan.)
Kaavan maksimipistemäärän vähennys. Sitä käytettiin sanoituskilpailuissa sanktiona äänestysunohduksista 20 vuoden ajan. Monesta muusta asiasta saatiin vuosien aikana kiistoja aikaiseksi, mutta äänestämättömyyssanktio oli harvinaisen ongelmaton. Kaavan maksimipistemäärän vähennys pudottaa kilpailijan yleensä alimmalle sijalle, jolle hän olisi voinut pudota äänestämällä, ei alemmas. Laskennallisestihan maksimipistemäärän vähennys on sama asia kuin se, että osallistuja antaisi kaikille muille täydet pisteet.

Suurempi pistevähennys tai diskaus on jo selvästi punitiivinen sanktio. Punitiiviset sanktiot ovat ymmärrettäviä tahallisesta sääntöjen rikkomisesta, eivät kuitenkaan pelkästä unohduksesta. Pienempi pistevähennys jättää auki mahdollisuuden äänestämättömyydestä hyötymiseen tai olisi-se-oikeesti-antanut-tolle-biisille-täydet-spekulaatioon, joka olisi kiusallista ainakin, jos kyse on kilpailun voitosta.

Tilastointiongelma on nykykäytännön ongelmista pienin. Suuremmat ongelmat ovat luonteeltaan moraalisia. Voidaan väittää, että kappaleen ilmoittaja on kohtalonsa ansainnut, jos ei täytä velvollisuuksiaan, mutta tulos koskee muitakin kuin kappaleen ilmoittajaa. Asianosaisia ovat myös kaikki kappaletta raadissa kannattaneet, joiden kannatus pyyhkäistään pois ilmoittajan unohduksen takia. Heiltä Havulintu pyysi ketjussa anteeksi. Lisäksi miellän osallistujiksi myös kappaleiden esittäjät ja tekijät, joiden työtä tosiasiassa arvioimme. Hekään eivät saa raadista ansaitsemaansa tulosta.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3230
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Mun matemaattinen ajattelu ei ole aina kovin vahvaa, mutta nyt kun selitit tuon niin ymmärrän täysin!

Jos joskus vielä järjestän raadin niin saatan ottaa tuon maksimipistemäärän vähentämisen käyttöön niille jotka jättävät pisteyttämättä.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12866
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Minustakin maksimipistemäärän vähennys on parempi sanktio kuin diskaus. Käytin ensiksi mainittua itsekin. Urheiluraatia (LR 65) hostatessani ESC Addict 98:lta ja Shakiralta vähennettiin finaalissa 12 pistettä, kun tämä oli jättänyt siellä äänestämättä.
Timoteus kirjoitti: 06 Marras 2023, 20:18 Kaavan maksimipistemäärän vähennys. Sitä käytettiin sanoituskilpailuissa sanktiona äänestysunohduksista 20 vuoden ajan.
Sanoituskilpailut! Ne on taidettu lopettaa vähin äänin. :lohduton: Eivätkös ne (silloiset käännöskilpailut) alkaneetkin vuonna 2002, jolloin nykyistä Viisukuppilaa ei toki vielä ollut?

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

MIH96 kirjoitti: 06 Marras 2023, 20:47 Sanoituskilpailut! Ne on taidettu lopettaa vähin äänin. :lohduton: Eivätkös ne (silloiset käännöskilpailut) alkaneetkin vuonna 2002, jolloin nykyistä Viisukuppilaa ei toki vielä ollut?
Silloinhan ne alkoivat, ensin Ylen foorumilla, josta siirryttiin Viisupalstalle, josta siirryttiin tänne.

Sanoituskilpailuun osallistuminen on työläämpää kuin työlääseenkään levyraatiin osallistuminen. Parhaassa tapauksessa se on myös paljon palkitsevampaa. Ei kuitenkaan silloin, kun osallistujia on kaksi, äänestäjiä kolme ja kommentoijia nolla. Homma kuivahti kokoon, kun vanhat parrat väsyivät kirjoittamaan tekstejä ei-kenellekään eikä puolikuollut alue houkutellut uusiakaan mukaan.

Joskus vielä täytyy järjestää vanhojen aikojen muistoksi jokin kisa, jota varten jäljitetään kaikki jäljitettävissä olevat vanhat hahmot mukaan ja toivotetaan uudetkin tervetulleiksi.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5322
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Timoteus kirjoitti: 06 Marras 2023, 22:54 Joskus vielä täytyy järjestää vanhojen aikojen muistoksi jokin kisa, jota varten jäljitetään kaikki jäljitettävissä olevat vanhat hahmot mukaan ja toivotetaan uudetkin tervetulleiksi.
Joo, todellakin! Sanoituskilpailut ansaitsevat kunniakierroksen. On harmillista, että kilpailut ja sen mukana oma kiinnostukseni sanoittamiseen lopahtivat. En halua, että se kännissä kirjoittamani She Got Me - sanoitus jää viimeisekseni. :heh: Mut joo, nämä suunnitelmat kuuluisivat ihan toiseen ketjuun. :hiips:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 134: In corpore sano

Viesti Kirjoittaja sziget »

Timoteus kirjoitti: 06 Marras 2023, 19:15 Helpoimmalla päästäisiin, jos luovuttaisiin diskauskäytännöstä. Minkäs teet. Demokratia puhui, ja olemme maailman tappiin jumissa huonon oletussäännön kanssa.
Ei välttämättä. Sääntöjen tarkistamisessa on vain se vaara, että joku haluaa tarkistaa nekin säännöt, joihin olemme tyytyväisiä. Suhtaudun diskaussääntöön rauhallisesti. Vasta sitten harmittaisi, jos itse missaisi äänestyksen. Raadeissa 122 ja 126 tyydyin oletussääntöön. Onneksi kaikki äänestivät.
Timoteus kirjoitti: 06 Marras 2023, 20:18 Suurempi pistevähennys tai diskaus on jo selvästi punitiivinen sanktio. Punitiiviset sanktiot ovat ymmärrettäviä tahallisesta sääntöjen rikkomisesta, eivät kuitenkaan pelkästä unohduksesta.
Ei voi tietää, milloin se on unohdus. Säännön taustalla oli tarve estää unohtelun yleistyminen. Voimassa olevia merkintöjä äänestämättömyydestä on nyt vain kolme mutta vanhentuneita 26. Tarvetta sääntöjen kiristämiseen ei ole syntynyt. Seuraus missauksista on mahdollisimman lievä: ei haluta bannata ketään, ja takaisin pääsee helposti. Ilmeisesti tämän vastapainoksi enemmistö halusi diskaussäännön raatien sisälle: jos ei muista äänestää, ei tarvitse voittaakaan. Raadit eivät ole pelkästään suosituimmuuden mittausta vaan peliä, ja pelissä voi käydä niinkin ikävästi, että suosikki diskataan. Pidän yhä korkeimman pistemäärän vähennystä parempana sääntönä mutta en kannusta avaamaan matopurkkia.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Vastaa Viestiin