Levyraati 141: Tuomiopäivä

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3465
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Tiedättekö te muut skorpparit teidän kuumerkin ja nousevan merkin?
t: kuu vesimies ja nouseva jousimies (eli mitä ilmeisimmin hyvin miehinen mies olen)

P.S. Mulla oli melkein aina käytöksestä kymppi peruskoulussa ja vasta kasi- ja ysiluokalla se laski ysiin.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42508
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 07 Helmi 2024, 15:58 MAOL on järjestänyt lukion matematiikkakilpailuja vuodesta 1960 ja peruskoulun matematiikkakilpailuja vuodesta 1982. Luulisi, että sellaisten olemassaolosta tiedotettaisiin (ja alkukilpailuosallistuminen mahdollistettaisiin) kaikissa kouluissa. Ehditkös peruskoulusta ulos ennen tuota?
Peruskoulusta ehdin, lukiosta en. En muista mitään tiedotusta olleen. Ja meillä sentään oli lukiossa hyvä ja aktiivinen matematiikan opettaja, ja ihan hyviä matemaatikkoja. Yksi (en minä) kirjoitti pitkän matematiikan ylioppilaskirjoituksissa 59 pistettä, ja siinä tehtävässä, josta sai vain 5 pistettä, olikin tehtävässä itsessään joku virhe eikä sitä voinut täysin ratkaista. Ehkä kilpailusta vinkattiinkin yksityisesti vain hänelle? Mutta olisihan tieto mahdollisuudesta voinut minutkin saada innokkaammin matematiikkaan paneutumaan.
Koirankuonolainen kirjoitti: 07 Helmi 2024, 17:11 Mutta meillä oli kansakoulussa raittiuskilpakirjoituksia, niistä sain monta kertaa palkinnon! :uujee:
Tämä sen sijaan kuulostaa tutulta! En varmaan koskaan voittanut mitään, enkä myöskään muista, millaisista aiheista piti kirjoittaa. Kaikkien kuitenkin piti. Niin ja olin kyllä peruskoulussa aika nuoresta, mutta silti tuollaisia oli. Ja olen minä siveysoppiakin opiskellut.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7653
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Requel »

Nelisen tuntia, nelisen tuntia äänestysaikaa jäljellä. :hiphei: Minulle on tärkeää saada validit tulokset, ja koen, että siihen tarvitaan kaikkia pisteitä. Tämän takia olen valmis joustamaan äänestysajasta tarvittaessa, vaikka ymmärrän, että se joitain ärsyttääkin. Puhutaan kuitenkin päivästä tai korkeintaan parista. Myöskään seuraava raati ei ehdi alkamaan ennen tätä. :peukku:


Kommentointia pudonneista:

jdjj:ltä muistan pieniä äksyilyjä (yleensä aiheellisia) aina silloin tällöin. Joku myös puhui hänen maustaan josta oman elämänsä Ulla Taalasmaakaan ei ota selvää, sieltä voi lennellä pisteitä ihan mihin tahansa. Koen, että hieman aiempi pudotus olisi vastannut omaa ideaalimaailmaani. :mrgreen:

Mä en usko, että ratamo on noin enkeli! :draamaa: Ei sillä, että kohdistaisin häneen negatiivisia ajatuksia tai olisin nähnyt hänen käyttäytyvän huonosti, mutta intuitioni sanoo ettei hän kanna puhtaita jauhoja mukanansa. :heh:

Snude on foorumilla vähäsanaisempi. En tiedä, onko hän tarkka luonne, mutta sellaisen käsityksen olen saanut. Ei kuitenkaan ilkeällä tavalla, joten ehkä Snude on tästä kolmikosta se jolle suon eniten top-kymppi-paikan.
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3465
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Requel jätti meidät pari pudonnutta erää ilman mitään kommentteja! :evil:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7653
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Requel »

Saturnus Psycho kirjoitti: 07 Helmi 2024, 21:02 Requel jätti meidät pari pudonnutta erää ilman mitään kommentteja! :evil:
En jättänyt! Kasisivun lopussa on. :mrgreen:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4137
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Saturnus Psycho kirjoitti: 07 Helmi 2024, 18:23 Tiedättekö te muut skorpparit teidän kuumerkin ja nousevan merkin?
t: kuu vesimies ja nouseva jousimies (eli mitä ilmeisimmin hyvin miehinen mies olen)

P.S. Mulla oli melkein aina käytöksestä kymppi peruskoulussa ja vasta kasi- ja ysiluokalla se laski ysiin.
Joo, astrologiaa harrastava ystävä (joka arkena on viimeisen päälle tieteen nimiin vannova teknisen alan ammattilainen) selvitti ne kerran mulle. Kuumerkki on rapu ja nouseva vaaka.

Mun kouluaikana käytöksen norminumero oli 10 ja sai töpeksiä erittäin raskaasti, ennen kuin se siitä laski. En muista, että omalla luokallani kenellekään olisi ikinä niin käynyt. Nykyinen käytäntö on tavallaan järkevämpi, vaikka toisaalta kun vanhempainillassa meille selitettiin käytösnumeroon vaikuttavat asiat niin käväisi kyllä mielessä, että jos luokan kaikki oppilaat täyttäisivät kaikki kriteerit, niin luokka olisi varsinainen hullujenhuone (vaikka kai luokat monien mielestä on hullujenhuoneita jo muutenkin). Kaikki olisivat hirveän ulospäinsuuntautuneita ja aktiivisia ja haluaisivat koko ajan auttaa toisiaan ja vetää toisiaan mukaan yhteiseen toimintaan ja viittaisivat ja esittäisivät kysymyksiä ja availisivat toisilleen ovia ja kiittelisivät ja kumartelisivat ja ties mitä vielä. Eihän siitä tulisi yhtään mitään!
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3465
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Härregud! Luulin seuraavani tätä ketjua aktiivisesti mutta taidanpa olla liian tohelo sellaiseen. No nyt kommentoin sitä kyseistä viestiä!
Requel kirjoitti: 06 Helmi 2024, 16:16 Saturnus Psychossa on jonkin verran Tegumaisuutta ja Hanhismaisuutta. Kolme pohdiskelevaa, ei porsasta, vaan pitemminkin söpöä ankanpoikasta, jotka ihmettelevät maailman kulkua. Sellaisia introvertteja joille filosofisointi ja havainnointi tuntuu olevan tärkeää.
Samaistun kyllä Hanhikseen jossain määrin, mutta introvertti en ole! Viihdyn siis introverttien seurassa hyvin mutta olen itse erilainen.
Requel kirjoitti: 06 Helmi 2024, 16:16 Rouskua pelkäsin minun kuppila-aikojeni alkuaikoina. Tuntui, että Rousku oli se, joka iski aina jostain nurkan takaa kommentoimaan ja kyseenalaistamaan liikoja! Aika nopeasti opin kuitenkin ymmärtämään, ettei Rousku tee sitä pahalla vaan on aidosti kiinnostunut ja utelias kysymään, jos kokee niin tarpeelliseksi. Mä olisin päästänyt Rousku-äitihahmon hieman pidemmälle, ehkä jopa finaaliin. :hali:
Joo! Rousku tarttuu ihan erityisellä tavalla asioihin mitä muilta lukee. Esimerkiksi Serdun tyyppisiä tyyppejä (jotka aktiivisena ollessaan myöskin kommentoivat kaikkea ja silti saattavat hiukan turhautua jos joku muu tarttuu vääriin pointteihin heidän viesteissään) sellainen voi tympiäkin, mutta mun mielestä on ihanaa miten Rouskua vielä kypsälläkin(?) iällä kiinnostaa asiat.

Mutta siinä missä Hanhikseen samaistun niin Rouskun piirteet näen enemmän ihailtavana kuin samaistuttavana.
Requel kirjoitti: 06 Helmi 2024, 16:16 akuankka13 pääsi aivan liian pitkälle musiikkimakuunsa nähden! Kyse ei ole pelkästään siitä, ettei makumme kohtaa, vaan siitä, että hän myös lähettää usein helvetti-teemaan sopivia kappaleita.
Tämä varmaan onkin syy miksi hän ei ole enää mukana. Mun mielestä hän vaikuttaa poikkeuksellisen hyvältä ihmiseltä, mutta musiikkimaku kieltämättä antaa synkkää ja helvettiin taipuvaista kuvaa. :heh:
Requel kirjoitti: 06 Helmi 2024, 16:16 Havulintu vaikuttaa myös viattomalta, mutta ehkä kymmenes sija on kuitenkin sopiva ottaen huomioon sen, ettei hänestä tiedetä paljoakaan. Musiikkimausta olen tosin saanut hieman otetta, ja ehkä toivoisin näkeväni vielä monipuolisempaa Havulintua tulevaisuudessa!
Havulinnusta on kerrottu täällä että hän rakastaa noitarumpumusiikkia. Perinteisesti noituus nähdään helposti ei-taivaaseen-sopivana, joten sekin saattoi painaa joidenkin äänissä jos muistavat tuon asian hänestä.

Havulintu myös vaikuttaa nihkeältä melko montaa erilaista musiikkimakua kohtaan (Happy kommentoi asiasta ja mäkin olen täällä joskus ääneen sanonut ettei Havulintua ole helppo miellyttää) ja Havulintu mielestäni jdjj:n tapaan (ei ehkä yhtä kärkkäästi mutta ei myöskään niin kieli poskessa :mrgreen: ) tuo myös kritiikkinsä esiin. Tämä saattaa raatikontekstissa tuoda lisää ääniä siinä vaiheessa kun syntisimmän oloiset on jo ulkona!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2075
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Tästä raatiketjusta tulee kyllä mun uusi suosikki (oma homoraatini pysyy edelleen listani kärjessä), joten kiitokset vaan raati-isännälle ketjuäänestyksestä; näin loputkin raatilaiset tulevat ainakin jonkin verran tutuimmaksi. Tosin itse tämän raadin musiikkitarjontaan olen hieman pettynyt eli aika latteaa on tarjonta nyt. Mutta onneksi se yksi ylitse muiden löytyi...kenenkähän se on?

Astrologiasta en ole koskaan kiinnostunut, en ole taikauskoinen, vaikka Taikahuiluna täällä seikkailenkin. Mutta sen tiedän, että kiinalaisesssa horoskoopissa olen käärme :mrgreen:

Avatar
Havulintu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 86
Liittynyt: 10 Helmi 2023, 11:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Havulintu »

Saturnus Psycho kirjoitti: 07 Helmi 2024, 21:22 Havulinnusta on kerrottu täällä että hän rakastaa noitarumpumusiikkia. Perinteisesti noituus nähdään helposti ei-taivaaseen-sopivana, joten sekin saattoi painaa joidenkin äänissä jos muistavat tuon asian hänestä.

Havulintu myös vaikuttaa nihkeältä melko montaa erilaista musiikkimakua kohtaan (Happy kommentoi asiasta ja mäkin olen täällä joskus ääneen sanonut ettei Havulintua ole helppo miellyttää) ja Havulintu mielestäni jdjj:n tapaan (ei ehkä yhtä kärkkäästi mutta ei myöskään niin kieli poskessa :mrgreen: ) tuo myös kritiikkinsä esiin. Tämä saattaa raatikontekstissa tuoda lisää ääniä siinä vaiheessa kun syntisimmän oloiset on jo ulkona!
En oo varma rakastanko kaikkea noitarumpumusiikkiakaan :jupinaa:

Jälkimmäisen osan taidan joutua harkinnan ja todisteiden edessä nielemään. En oo useinkaan tarkastellu omaa makuani taiteen suhteen vaan ilmeisen harhaisesti ollu mielestäni melko kaikkiruokainen. Kaipa maku tulee totisesti helpommin esiin kuuntelemalla "pakolla" pitkän kattauksen iältään ja genreiltään eriäviä biisejä :joojoo: Ja joo, joitaki inhokkeja löytyny sekä biiseistä että videoaiheista. Eläinten raadot musavideon keskiössä on tosiaan tainnu joka kerta johtaa omaan instant delete -kategoriaan :roll:

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7653
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Requel »

29 pisteyttäjää käyneet uurnalla ja yksi lupasi lähettää pisteensä huomenna alkupäivästä. Täten tuloksia saamme huomenna 8.2. klo 20 alkaen. :tuuletus: Minäkään en tiedä vielä voittajaa, ei siksi, että yhdet pisteet puuttuvat, vaan siksi, etten ole vielä laskenut mitään yhteen. :biskop:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3465
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Koirankuonolainen kirjoitti: 07 Helmi 2024, 21:14 Joo, astrologiaa harrastava ystävä (joka arkena on viimeisen päälle tieteen nimiin vannova teknisen alan ammattilainen) selvitti ne kerran mulle. Kuumerkki on rapu ja nouseva vaaka.
Aika herkät ja tunteelliset merkit sulla!
Koirankuonolainen kirjoitti: 07 Helmi 2024, 21:14 Mun kouluaikana käytöksen norminumero oli 10 ja sai töpeksiä erittäin raskaasti, ennen kuin se siitä laski. En muista, että omalla luokallani kenellekään olisi ikinä niin käynyt. Nykyinen käytäntö on tavallaan järkevämpi, vaikka toisaalta kun vanhempainillassa meille selitettiin käytösnumeroon vaikuttavat asiat niin käväisi kyllä mielessä, että jos luokan kaikki oppilaat täyttäisivät kaikki kriteerit, niin luokka olisi varsinainen hullujenhuone (vaikka kai luokat monien mielestä on hullujenhuoneita jo muutenkin). Kaikki olisivat hirveän ulospäinsuuntautuneita ja aktiivisia ja haluaisivat koko ajan auttaa toisiaan ja vetää toisiaan mukaan yhteiseen toimintaan ja viittaisivat ja esittäisivät kysymyksiä ja availisivat toisilleen ovia ja kiittelisivät ja kumartelisivat ja ties mitä vielä. Eihän siitä tulisi yhtään mitään!
Joo, tää oli erittäin ärsyttävää silloin peruskouluaikana kun sitä piti selitellä vanhemmille sukupolville (perheenjäsenet ja sukulaiset) ettei se mun kymppi käytöksestä ole mikään itsestäänselvyys vaan erityisen hyvä arvosana. Nykyään en kyllä enää saisi kymppiä käytöksestä enkä ole samalla tavalla kiltti ihminen kuin lapsena.

Tuntuu kyllä hassulta tuo teidän sukupolven käytöksen arviointi. Mutta toisaalta luulisin myös että silloin keskimäärin myös käyttäydyttiin melko hyvin eikä esim. opettajaa tullut mieleenkään kohdella niin tympeästi kuin monet nykylapset ja -nuoret tekevät. Enkä siis sano että olisin jotenkin kurin ja järjestyksen kannattaja, mutta onhan oppimistulosten ja kaikkien hyvinvoinnin kannalta aika huolestuttava tämä nykysuunta missä opettajan on vaikea saada pidettyä paletti kasassa kun lapset tekevät mitä haluavat.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5677
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Innolla odotan jo tuloksia. Kappaleeni lienee toki sellainen että nollajumboksi jääminen mahdollista, mutta ei siitä vielä enempää :shh: :heh:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7653
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Requel »

VIISUKUPPILAN ENKELI, ERÄ 9 TULOKSET:
Hanhis (2)
Timoteus (7)
Viiksivallu (7)
Koirankuonolainen (4)
Erakkorapu (5)

Pete (7)

Ääniä yhteensä: 32

Tasatilanteet ratkottu edelliserän perusteella: Pete on enkelein, ja Timoteus vähiten enkeli.

:rip:
30. Kasper_
29. WildDance
28. Aleksi

27. Taikahuilu
26. Happy
25. teemuus

24. UFOPOLI
23. Requel
22. Samiasd

21. TomppaJr
20. Spartan kuningas
19. Mymmeli

18. sziget
17. ESC Addict 98
16. granaattiomena

15. Saturnus Psycho
14. Bomboclaat
13. Rousku

12. akuankka13
11. Huilumies
10. Havulintu

9. jdjj22
8. Snude
7. ratamo1

6. Timoteus
5. Viiksivallu
4. Pete
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7653
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Requel »

VIISUKUPPILAN ENKELI, ERÄ 10:


Levyraati 57 - Crossroads: Mythos N' DJ Cosmo - Send Me an Angel (Jufo, 16. sija)

Käytössä 1 ääni, voittaja on se, joka saa vähiten ääniä.

Äänestä enintään yhtä osallistujaa, jonka koet vähiten ansaitsevan Viisukuppilan Enkelin tittelin.

YLEISTÄ:
  • Pudotuspelissä pelataan 10 kierrosta. Kahdella ensimmäisellä kierroksella käytössä on 5 ääntä, jonka jälkeen äänimäärä vähenee yhdellä joka toinen päivä. Eli kahdella kierroksella on sama äänimäärä, jonka jälkeen se alenee. Kahdessa viimeisessä erässä on käytössä yksi ääni.
  • Pudotuspelissä äänestysaikaa on aina vähintään saman päivän klo 23:59 asti. Äänestys vaihtuu pääsääntöisesti pian tämän jälkeen.
  • Tasapelitilanteet ratkotaan edellispäivien tulosten perusteella. Jos tilanne ei ratkea näin, ratkaisen tasapelitilanteet itse. (Äänestän pudotuspelissä vain, mikäli pattitilanne muodostuu tai sen muodostuminen on mahdottomuus).
  • Järjestys listassa on arvottu joka päivä uudelleen, jotta "piiloutuminen" joukkoon olisi edes näennäisesti mahdollista.
ET VOI VAIHTAA ÄÄNTÄSI KETJUÄÄNESTYKSESSÄ!
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42508
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Saturnus Psycho kirjoitti: 07 Helmi 2024, 23:12 Tuntuu kyllä hassulta tuo teidän sukupolven käytöksen arviointi. Mutta toisaalta luulisin myös että silloin keskimäärin myös käyttäydyttiin melko hyvin eikä esim. opettajaa tullut mieleenkään kohdella niin tympeästi kuin monet nykylapset ja -nuoret tekevät. Enkä siis sano että olisin jotenkin kurin ja järjestyksen kannattaja, mutta onhan oppimistulosten ja kaikkien hyvinvoinnin kannalta aika huolestuttava tämä nykysuunta missä opettajan on vaikea saada pidettyä paletti kasassa kun lapset tekevät mitä haluavat.
Kyllä me ainakin saatiin opettaja muutamankin kerran poistumaan luokasta itkien. Ja toisaalta opettajat kohtelivat oppilaita huonosti. Minusta ei ole oikein asiallista lukea luokass ääneen hulluimpia koevastauksia nimeltä mainiten kuka niin kirjoitti, ja nauraa päälle räkäisesti. Laulu- ja liikuntatuntien nöyryytyksistä puhumattakaan. Eikä ne kaikki tuolloinkaan koulussa hyvin oppineet, mutta oli enemmän töitä, joita saattoi tehdä ilman kouluoppeja ja joihin pääsi jo alaikäisenä.
Koirankuonolainen kirjoitti: 07 Helmi 2024, 21:14 Nykyinen käytäntö on tavallaan järkevämpi, vaikka toisaalta kun vanhempainillassa meille selitettiin käytösnumeroon vaikuttavat asiat niin käväisi kyllä mielessä, että jos luokan kaikki oppilaat täyttäisivät kaikki kriteerit, niin luokka olisi varsinainen hullujenhuone (vaikka kai luokat monien mielestä on hullujenhuoneita jo muutenkin). Kaikki olisivat hirveän ulospäinsuuntautuneita ja aktiivisia ja haluaisivat koko ajan auttaa toisiaan ja vetää toisiaan mukaan yhteiseen toimintaan ja viittaisivat ja esittäisivät kysymyksiä ja availisivat toisilleen ovia ja kiittelisivät ja kumartelisivat ja ties mitä vielä. Eihän siitä tulisi yhtään mitään!
Eikös työelämään haluta juuri tuollaisia tyyppejä? Ja sitä vartenhan koulu kai on opettavinaan. Olisi tehnyt hyvää minullein saata tuollaista oppia! (Kysymyksiä tosin esitin.) Kyllä minunkin urakehitykselleni olisi tehnyt hyvää, jos olisi opastettu kirjojen sijaan suuntautumaan tuollaiseen. Tosin en tiedä, opetetaanko tuota nykykoulussa vieläkään, vai arvioidaanko vain (kuten minun aikaani esim. laulutaito; ei sitä opetettu mutta annettiin numero, ja liikunnassa moni asia samoin).

En tiedä miten nykyään, mutta minun kouluaikanani luokassa usein oli muutama ihan juro ja sulkeutunut ja ehkäpä pelokas tyyppi, usein jostakin vähän syrjäseudulta ja/tai köyhistä oloista. Eivät sen ajan mittapuun mukaan olleet häiriöksi, kun istuivat koko tunnin hiljaa paikallaan, mutta viimeistään kotitaloustunnilla kun olisi pitänyt yhdessä kokata, niin tuntui että heiltä puuttuu jonkinlainen perusymmärrys siitä, miten toimitaan vieraiden ihmisten kanssa (jota me muut luokkalaiset olimme) ja uusissa tilanteissa, ja siksi saattoivat käyttäytyä väärin (esim. jättää tervehtimättä). Minusta tuntuu, ettei nykynuorisossa enää olisi tuollaista vaivaa? Ja että vaikka joku esitelmän pitäminen ei enää olisi sellainen kauhun paikka mitä aikoinaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30670
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Vihdoinkin vapaa. :violette: En ole missään vaiheessa ymmärtänyt lisäpelistä oikein mitään, mutta toisaalta enkelifinaalin nimet käyvät järkeen, joten ehkä äänestäminen ei ole ollut täysin sattumanvaraista.
Taikahuilu kirjoitti: 07 Helmi 2024, 22:03 Astrologiasta en ole koskaan kiinnostunut, en ole taikauskoinen, vaikka Taikahuiluna täällä seikkailenkin.
Sama. Molempiin. Raamatullisesta nimimerkistäni huolimatta en ole uskonnollinen. Koen silti jonkinasteista ns. akateemista mielenkiintoa myytteihin ja uskontoihin. Astrologiaan en. Astrologia on huuhaata olematta kiehtovaa sellaista. En tiedä kuumerkkiäni enkä nousevaa merkkiäni enkä varsinaisesti välitäkään tietää.
Eikös työelämään haluta juuri tuollaisia tyyppejä? Ja sitä vartenhan koulu kai on opettavinaan. Olisi tehnyt hyvää minullein saata tuollaista oppia! (Kysymyksiä tosin esitin.) Kyllä minunkin urakehitykselleni olisi tehnyt hyvää, jos olisi opastettu kirjojen sijaan suuntautumaan tuollaiseen. Tosin en tiedä, opetetaanko tuota nykykoulussa vieläkään, vai arvioidaanko vain (kuten minun aikaani esim. laulutaito; ei sitä opetettu mutta annettiin numero, ja liikunnassa moni asia samoin).
Perusopetuksen laaja-alaisen osaamisen tavoite L2 (kulttuurinen osaaminen, vuorovaikutus ja ilmaisu) lienee suunnilleen sitä, mistä puhutaan. Osin myös tavoitteet L6 ja L7. Kyllä niitä siis pitäisi opettaa ja arvioida osana kaikkia oppiaineita.

Kokonaan eri kysymys on, miten se käytännössä toteutuu, kun oppiaineiden varsinainen oppisisältökin pitäisi jossakin välissä opettaa. Aineenopettajat eivät halua karsia oman aineensa sisältöä jonkin yleisemmän tavoitteen hyväksi. Laaja-alaisen oppimisen tavoitteista ainakin tavoitteiden L4 (monilukutaito) ja L5 (tieto- ja viestintäteknologinen osaaminen) kohdalla keskimääräinen osaaminen on havaittavasti pudonnut viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. PISA-tutkimus mittaa erityisesti monilukutaitoa, ja ns. diginatiiveilta puuttuu tietotekniikan perustaidot. Laaja-alaisen oppimisen tavoitteiden ehkä ajatellaan toteutuvan tekemällä oppii -hengessä ilman, että juuri näitä asioita tarvitsisi erikseen opettaa. Voi olla liikaa toivottu.

Arviointikriteereihin on joka aineen kohdalle kirjattu kaikenlaista ylevää. En ymmärrä, miten opettajien kuvitellaan soveltavan kriteerejä. Esimerkiksi matematiikan päättöarvioinnissa on yhdeksäntoista arvioitavaa tavoitetta, joista on kuvailtu arvosanoja 5, 7, 8 ja 9 vastaava osaaminen. Tavoitteen T2 kohdalla arvosanaa 9 vastaava osaaminen on "Oppilas ottaa vastuuta ryhmän toiminnasta ja pyrkii kehittämään koko ryhmän osaamista". Siis arvosanaa 9 vastaava osaaminen. Mitä kymppiin vaaditaan? Eräässä tavoitteessa (T7) vaaditaan opettajaa havainnoimaan, miten oppilas soveltaa matematiikkaa oppituntien ulkopuolella. Miten opettaja sen tekee? Tavoitteessa T10 vaaditaan testaamaan oppilaiden päässälaskutaitoja. Suullisella kokeellako, ja kannattaako sellaiseen todella käyttää aikaa?

Matematiikassa on sentään seassa järkeviäkin kriteerejä. Reaaliaineissa kriteerit tuntuvat olevan melkein kokonaan jonkinlaista metaosaamista mittaavia. Oppiaineiden sisältöjä vaivoin mainitaan arviointikriteereissä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3465
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Rousku kirjoitti: 08 Helmi 2024, 05:03 Ja toisaalta opettajat kohtelivat oppilaita huonosti. Minusta ei ole oikein asiallista lukea luokass ääneen hulluimpia koevastauksia nimeltä mainiten kuka niin kirjoitti, ja nauraa päälle räkäisesti. Laulu- ja liikuntatuntien nöyryytyksistä puhumattakaan.
Näistä olenkin kuullut ja aivan järkyttäväähän se on ollut.
En pidä myöskään siitä että minkään ikäistä lasta pakotetaan syömään. Miksi olisi tarve aiheuttaa toiselle negatiivista suhdetta ruokaan?
Rousku kirjoitti: 08 Helmi 2024, 05:03 Olisi tehnyt hyvää minullein saata tuollaista oppia! (Kysymyksiä tosin esitin.) Kyllä minunkin urakehitykselleni olisi tehnyt hyvää, jos olisi opastettu kirjojen sijaan suuntautumaan tuollaiseen. Tosin en tiedä, opetetaanko tuota nykykoulussa vieläkään, vai arvioidaanko vain (kuten minun aikaani esim. laulutaito; ei sitä opetettu mutta annettiin numero, ja liikunnassa moni asia samoin).
Ei mulle ainakaan ole jäänyt mieleen että näitä mitenkään erityisemmin olisi opetettu. Toki jo eskarissa käydään läpi käytökseen liittyviä asioita ja varsinkin peruskoulun ensimmäisinä vuosina hyvistä tavoista puhutaan, mutta en ainakaan omilta kouluajoilta muista mitään erityistä harjoittelua.

Sen kyllä muistan kouluajoilta että kympin käytöksestä saaneet luokkakaverit oli kivoja ja oikeudenmukaisia oikeastaan kaikille – jos yhtään mitään ärsyttävää koskaan sanoivat niin se kohde oli yleensä ansainnut sen näpäytyksen.
Kasin käytöksestä saaneiden joukossa oli jo paljon niitä joiden kanssa ainakin mä koin usein aika ärsyttäväksi yrittää tulla juttuun.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4137
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Rousku kirjoitti: 08 Helmi 2024, 05:03 Kyllä me ainakin saatiin opettaja muutamankin kerran poistumaan luokasta itkien. Ja toisaalta opettajat kohtelivat oppilaita huonosti.
Samoin meidän luokka, mutta ei opettajan itkettämisestä käytöksenalennuksia jaettu. Olisi varmaan vähintään pitänyt tulla kouluun ympärikännissä. Luokassa oli myös aina jokunen oppilas, jolle ei selvästikään kotona ollut asetettu minkäänlaisia rajoja, vaikka nettikeskustelujen perusteella voisi luulla sitä vain nykypäivän ongelmaksi. Opettajatkin tosiaan käyttäytyivät melkoisen ronskisti. Meidän opettaja joskus poisti niskaperseotteella pahimman pukarin luokasta, eikä joutunut syytteeseen :heh:
Rousku kirjoitti: 08 Helmi 2024, 05:03 Eikös työelämään haluta juuri tuollaisia tyyppejä? Ja sitä vartenhan koulu kai on opettavinaan. Olisi tehnyt hyvää minullein saata tuollaista oppia! (Kysymyksiä tosin esitin.) Kyllä minunkin urakehitykselleni olisi tehnyt hyvää, jos olisi opastettu kirjojen sijaan suuntautumaan tuollaiseen. Tosin en tiedä, opetetaanko tuota nykykoulussa vieläkään, vai arvioidaanko vain (kuten minun aikaani esim. laulutaito; ei sitä opetettu mutta annettiin numero, ja liikunnassa moni asia samoin).
Ei ainakaan meidän lasten koulussa opetettu. Rehtorin vanhempainillassa kuvailemasta käytöksen arviointimenettelystä tuli suorastaan sellainen olo, että siinä arvioidaan lapsen ominaisluonnetta (ujo=paha, ulospäinsuuntautunut ja rohkea=hyvä) eikä käytöstapoja.

Astrologiaa pidän ihan hauskana viihteenä, vaikka en siihen ole sen kummemmin perehtynyt. Tuo asiaa harrastava ystäväni aina välillä lähettää mulle viestiä että pidä varasi, Merkurius peruuttaa taas. Ja kumma kyllä usein juuri niinä aikoina tietotekniikka takkuilee, kirjeet hukkuvat postissa ja muunkin viestinnän kanssa on ongelmia :rofl:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2075
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Koirankuonolainen kirjoitti: 08 Helmi 2024, 08:18 Tuo asiaa harrastava ystäväni aina välillä lähettää mulle viestiä että pidä varasi, Merkurius peruuttaa taas. Ja kumma kyllä usein juuri niinä aikoina tietotekniikka takkuilee, kirjeet hukkuvat postissa ja muunkin viestinnän kanssa on ongelmia :rofl:
Se johtuu auringosta ei Merkuriuksesta :tosion:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ce84 ... e3749459a4

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7653
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Requel »

Kaikki pisteet ovat saapuneet perille ja voittajakin on viimein selvillä - siis minulle. :twisted: Valitettavasti emme tällä kertaa veikkaile käyttäjiä, vaan ne paljastuvat yksi kerrallaan tulosshown yhteydessä. Pisteytysjärjestys on ilmoittautumisjärjestys.

Tulosiltaa vietämme tänään klo 20:00. Pakettiin se on saatu mitä todennäköisimmin klo 22 mennessä: pyrin pitämään kolmen minuutin taulukkotiheyttä yllä. Keskiyön jatkoilla selviääkin sitten myös pudotuspelin voittaja! :uujee:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20685
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Requel kirjoitti: 08 Helmi 2024, 10:58 Valitettavasti emme tällä kertaa veikkaile käyttäjiä, vaan ne paljastuvat yksi kerrallaan tulosshown yhteydessä.
Voinee veikata, vaikka ei saisi vastauksia ennen tuloksia?
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7653
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Requel »

Aleksi kirjoitti: 08 Helmi 2024, 11:55
Requel kirjoitti: 08 Helmi 2024, 10:58 Valitettavasti emme tällä kertaa veikkaile käyttäjiä, vaan ne paljastuvat yksi kerrallaan tulosshown yhteydessä.
Voinee veikata, vaikka ei saisi vastauksia ennen tuloksia?
Juu toki. :peukku:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42508
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ai niiin Hanhishan tykkäsi siitä Tixin enkelibiisistäkin. Ehkä hänelle sitten sopisi olla enkeli?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5677
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Se Tixin enkelibiisi on varmaan yksi hirveimpiä kappaleita joita olen kuullut :apuva:

Vähintään 1000x parempi enkelibiisi löytyy 2005 Maltalta.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3465
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mun mielestä Tixin enkelibiisi on paljon parempi kuin esimerkiksi KEiiNOn Monument!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30670
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti: 08 Helmi 2024, 12:52 Ai niiin Hanhishan tykkäsi siitä Tixin enkelibiisistäkin. Ehkä hänelle sitten sopisi olla enkeli?
Omistajuuksien veikkailu sallittiin tätä edeltävässä viestissä. Tulkitsin ensin, että veikkaat Hanhista Poets of the Falliksi tai Juice Newtoniksi. Ehdin unohtaa, että ketjuäänestyskin on olemassa.

Tix lauloi olevansa langennut enkeli. Ehkä sellaisesta diggailevaa ei sittenkään pidä valita Kuppilan arkkienkeliksi?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7653
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Requel »

Fallen Angel on viisuvuotensa paras! :ylppis: Ken muuta kehtaa väittää, tiskataan raadista hus pois. :jumankauta:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42508
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ No ei se kyllä ollut. Tai no joo missä sarjassa; saattoihan se Norjan karsinnassa ollakin. En sitä enää muista. Mutta ei viisuissa ainakaan. Tiskausta odotellessa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7653
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Requel »

Rousku kirjoitti: 08 Helmi 2024, 15:11 Tiskausta odotellessa.
Asettaa pesuohjelmaksi voimakkaan musiikkimakupesun.

kuva
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7653
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 141: Tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Requel »

Kun kello lyö tasan, lyön ensimmäiset pisteet tiskiin! :surrur:

Tässä vielä kommentit pudotuspelin viime erän pudonneista:

Timoteuksen olisin päästänyt päätyyn asti. Hän on foorumin the boss, ja harvinaisen reilu sellainen. Luin kyllä, että hän halusi jo pois, mutta minä en hänen päätöstään kunnioittanut vaan äänestelin muita! :ylppis:

Viiksivallulla on hyvä ja monipuolinen maku. Jo sen puolesta ansaitsi päästä pitkälle. :hali:

Pete on foorumin asiallisimpia ja ymmärrän, että pääsi näin pitkälle. Jossain ketjussa luin, että hän kehuskeli Rouskua jostain ja samalla sanoi ettei hänellä aina hermot kestä (tjsp), mistä seurasikin ajatus että kyhiikö siellä pinnan alla jotain mistä meillä ei ole tietoakaan!!! :draamaa:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Vastaa Viestiin