Ärsyttävin Suomi-renkutus

Muiden musiikkikilpailujen ja Musiikin arkisto.
Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Kuva

Tuohan oli kuin suoraan Frederikin suusta tuo lharjun kommentti, eikös se asukin Espanjassa nykyään? :lol: :lol: Aika hauskaa, että Muzis laittoi aiheen suoraan ärsyttävä suomirenkutus-kategoriaan :lol: Silti, haluaa kuulla HETI NYT että voi oikein kokemuspohjalta paheksua :lol:
Hello Hi!

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja lharju »

Niin no eikös Reetu vietä aina kerran vuodessa sen kolmen kuukauden lomansa Kanarialla. Hän oli suostunut Liberaalien ehdokkaaksi v. 2003 eduskuntavaaleissa, mutta halusi peruuttaa osallistumisensa, sillä silloinhan hän ei pääsisi enää yhtä aktiivisesti Kanarianlomilleen.

Tony kertoo lisää... :wink:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Stello
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 484
Liittynyt: 07 Maalis 2004, 20:14
Paikkakunta: Bray, Co.Wicklow, Ireland
Viesti:

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja Stello »

Colby kirjoitti:Ja esimerkiks melkein kaikki "irkkupop" mitä oon kuullut, ei oo ollut mun mieleen. (Oli pakko ottaa tää vastakkainasettelu tähän :P)
Vastataan nyt tuohon, että en kuuntele irkkupoppia minäkään. U2, Enya ja Clannad miellyttävät, mutta ei tule muita irlantilaisia musiikkinimiä mieleen, jotka kiinnostaisivat.

Esim. hirmu monet olettavat, että olen automaattisesti irlantilaisen kansanmusiikin fani ja suurkuluttaja, "kun kerran asun täällä".. Vaan enpä ole. Siis se on ihan kivaa joskus spontaanisti live sessiona pubissa, muttei tulisi mieleenkään esim. ostaa sellaista kotona kuunneltavaksi :shock:

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja Nata »

Kiitos tiedosta - jos Reetu kerran asuu puoliksi Kanarialla, saanpas ainakin ihanan kälyni pysymään sieltä poissa soittamalla tuon koverin hänelle! :D
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Kaivanto soitti tuon kappaleen viime perjantaina Ylen aikaisessa ja tuolla versiolla oli miltei laksatiivinen vaikutus! :shock:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Mielenkiintoista... Frederikin musiikki soi radiossa. Vihdoinkin Reetu on löytänyt kappaleen, jota joku asema suostuu soittamaan :)
Itse pidän versiota kohtalaisen onnistuneena. Ilkka Vainion ja Pertti Haverisen tekstissä on hyviäkin hetkiä, ja Jussi Niemen sovitus potkii ihan kivasti.
Hauskaa pikkujoulu-camp-kivaa...

Yritän saada Reetun nettisivuille ääninäytteen mahd. pian, niin pääsette kuulemaan... Myyntiin ei sinkkua ikävä kyllä tule ;)

http://www.frederik.fi
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Sehän(dragostea din tei) on ja oli alkuperäisenäkin niin yökki ettei pahemmasta väliä :-& Frederik tehnyt version ,Mä oon ihan shokissa.Pitää varoa vähän tarkemmin mitä kuuntelee!!
Kyllä tämmösiä varten pitäisi olla jo jokin laki :2gunsfiring_v1:


Perskutin yökki hymiö!! :evil:
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Mie tosiaan kuulin sen Kumimies-biisin kaupassa ollessani ja meinasi jäädä ostokset tekemättä kun lamaannuin siitä "ihanuudesta" :D

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja Miik »

Mihin tämä maailman on menossa! :shock:

Kamalaa. Voiko tästä koskaan enää toipua? Kuuntelen mieluummin smurffihittejä kuin kumimiestä.. speechless-smiley-002:
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Stello
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 484
Liittynyt: 07 Maalis 2004, 20:14
Paikkakunta: Bray, Co.Wicklow, Ireland
Viesti:

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja Stello »

Mulla on muuten tupla-CD smurffihittejä... :lol:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Kumimies

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Päivitin juuri Reetun sivuja... Nyt kaikki pääsevät nauttimaan noin minuutin pätkän "Kumimiehestä" :P
Laitoin samalla katkelmat muistakin uusimmista sinkuista eli "Idi Amin" ja joululaulu "Eksynyt joulupukki"... Kaikki löytyvät diskografia-osiosta singleluettelosta, mutta myös etusivulta ja uutisista on linkki oikeaan kohtaan... Jahka kerkeän niin rakennan sivuille kunnon kuunteluhuoneen, täynnä ihanaa Reetu-poppia :) Kuinka te jaksatte odottaa?

http://www.frederik.fi
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Kiitos, tonywee! Olipahan tuo Kumimies juuri niin ihanan kammottava kun olin kuvitellutkin. Nauroin vedet silmissä vatsani kipeäksi. :D

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Lilli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:08
Paikkakunta: Kuopio

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Mie en pysty kuuntelemaan noita. Jo kolme kertaa oon yrittänyt, mutta parin sekunnin jälkeen se jumittuuu paikalleen ja IE 'suorittaa laittoman toiminnon ja pitää sulkea' ja samalla tietysti lennän pihalle myös Kuppilasta!! :x :twisted: :x PRKL!

Ehkä hyvä noin, kai miun koneessa on joku Reetu-suodatin! :wink:
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
- Muumit -

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Lillin palomuuri onkin erikoisen tehokas. Pitäisiköhän tässä tehdä F-Securelle valitus, kun minun versioni päästi Kumimiehen läpi?

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja Clara »

Semmonen laulaja kuin Mami vaikutti joskus takavuosina :evil: :evil:
Ja sillä oli sellai kipale kun TANSSIKENGÄT :twisted: :twisted: :twisted:

:2gunsfiring_v1: .....poistuu sadatellen kuuluvuusalueelta :!:
Viimeksi muokannut Clara, 24 Joulu 2004, 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

IHANA MAMI!! Minulla on se ainokainen soololevy! Loistava levy onkin! :D

Avatar
ak
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 732
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja ak »

Yölintu ja SuomiHumpat ärsyttää samoin Simo Silmu, Arja Koriseva tekopirteydellään ja kaiken kukkuraksi Frederik ja Kikka renkutuksineen. En myöskään ymmärrä Kummeli sketsejä

POPEDA ON R.O.C.K
musiikkia thalian alttarilla

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja lharju »

Katten-Gustaf kirjoitti:Jos ihan rehellisiä ollaan, niin mä olisin itse asiassa aika yllättynyt, jos sä väittäisit pitäväsi niiden tuotannosta, koska mä en ole yhdenkään sun ikäisen kuullut tähän mennessä diggailevan Epuista. On aika luonnollista, ettei ne sun ikäisiin kolahda samalla tavalla kuin meidän sukupolveen.
Voi kuule Katten. Niitä meidän ikäisiä Eppu-faneja löytyy kuule yllättävänkin paljon ihan jo tuttavapiiristäni.
Dannyn "Kuusamo"-laulusta voisin tehdä seuraavanlaisen pastissin:
"Täällä on joukko eppu-faneja, ja heitä on monta.
Liian monta.
En tahtoisi olla yksi heistä" :lol: :lol: :lol:

Eli Tony puhui pelkkää asiaa kun kirjoitti:
tonywerner kirjoitti:. Eli se, että Eput ei kolahda ei taida johtua hänen nuoresta iästään.
Sitten Ha(a)rman Heikkiin...
Liisukka kirjoitti:Hector, jonka tuorekaan levy ei kovin pahalta korvissani kuulosta, vaikkei se vedäkään vertoja mm. "Kadonneet lapset" tai "Varjot ja lakanat" levyille.
Tuo Kadonneet lapset on mun mielestä kyllä Hectorin yliarvostetuin levy. Siis siinä on neljä aivan upeeta biisiä (Tuulisina öinä, Kadonneet lapset, Ei mittään ja Kissojen yö) mutta loput on minun mielestäni aivan kamalaa huttua, esim. Insinöörin unet on laittaa heti sormen vaistomaisestikin skip-nappulaan. En ole aina oikein ymmärtänyt Hector-fanien arvostusta ko. levyä kohtaan. Tuleehan niissä sanoituksissa selkeästi esiin 70-luvun lopun lama-ajan ankea ilmapiiri, mutta silti... jos musiikki on mitä on, niin sitä ei osuvat sanoituksetkaan pelasta.

Olen varmasti monien fanaattisten Hector-fanien mielestä tylsä, kun kerron että kyllä ne suosikkialbumit menee tuonne Herra Mirandos ja Hectorock 1 -puoleen. Varsinkin jälkimmäinen on niitä harvoja levyjä, joiden kappaleiden keskiarvo lähestyy jo 4½ (arvosteluasteikko 1-5).
70-luvun lopulla rupesi menemään jo vähän huonommin ja 80-luvun alku oli jopa laadutonta (paitsi että Eurooppa-albumi on ihan piristävä poikkeus), mutta sitten mun mielestä taas Hectorin levyt parantuivat tasoltaan huomattavasti kun saavuttiin 80-luvun loppuun. Nuku idiootti (1987) ja Varjot ja lakanat (1988) ovat jo hyviä, Yhtenä iltana (1990) ja Ensilumi tulee kuudelta (1992) loistavia ja sitten Salaisuuksien talo (1994) on vielä ihan mukava. Vaikka täällä ei ehkä niin arvosteta Hectorin 90-luvun tuotantoa (ehkä siksi, että hänellä ei ole ollut mitään suurhittejä), niin kyllä ne albumit on mun mielestä ihan mukavia kokonaisuuksia ja niistäkin löytyy huippuhetkensä. Uusi levykin on siis ihan mukavaa kuultavaa, tosin siitähän kirjoitinkin enemmän jo tuolla Levyraati-osastolla. Ihan mukava, 3½ levy sekin...

Ja psst vielä: Jos joltain edelleen löytyy se Lapsuuden loppu-kokoelma vuodelta 1991, jossa 16 biisiä ja haluaisi luopua siitä, niin yhteyttä vaan tänne päin :wink:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja lharju »

barbarossa kirjoitti:Minusta suomi soljuu varsin kauniisti musiikissa. Tietysti se, että painoa joudutaan siirtämään välillä musiikissa muualle kuin sinne, minne se kuuluu, saattaa saada kielen kuulostamaan hassulta, mutta se ei ole kielen vaan sovituksen vika. :wink:
Kyllä, ja siksi muutama käännöshitti oltaisiinkin voitu jättää tekemättä (tai ainakin suomentaa paremmin), esim.
Meiju Suvaksen suomenkielinen versio iki-ihanasta "You're in the army now":
"Kun lähdet armeijjjjjjjaaan"
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Eurobor
Maistelija
Maistelija
Viestit: 37
Liittynyt: 31 Joulu 2004, 03:27

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja Eurobor »

Kaikista hirveintä Suomen pop-musassa on just nää tosikkomaiset "älykköbändit" kuten YUP, CMX, Sir Elwood, Ismo Alanko, Jonna Tervomaa, Zen Cafe, Donkkarit, Neljä Ruusua, Ultra Bra jne. Joiden biisit ovat kyllä usein liian tosikkomaisia ja tylsiä ollakseen edes "renkutuksia".

Sen jälkeen hirveintä on perussuomipoppi: Anssi Kela, Eput, Indica, Miljoonasade, Irwin, Mamba, Vilkkumaa, Sielun Veljet, Badding, Popeda, Yö jne. Täältä osiosta (jotka siis sentään ovat yrittäneet tehdä viihdyttävää ja melodista musaa) löytyy niitä todellisia renkutuksia. Ensimmäisenä nyt tulee mieleen Naikkarien se "nännännää"-juttu...

Pikku-G + suomiräppi, Indx, Smurffit, Lenni Lokinpoikaset ynnä muut lapsille tarkoitetut jutut nyt on tietty ihan hirveitä, mutta niiden nyt ei varmaan ole tarkoituskaan kuulostaa viihdyttävältä mun korvassa... Sama sitten perusiskelmien kanssa joka lienee suunnattu sinne toiseen ääripäähän.

Avatar
TipiBi
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 401
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 13:14
Paikkakunta: Lapponia

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja TipiBi »

Stello: Tupla-cd:llinen smurffihittejä, etkä muka pidä Ultra Brasta! Kuuntelepas hiukan sitä UB:ta - taatusti tykkäisit. :lol:
~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~
One-two-three - eikä muuta.

Stello
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 484
Liittynyt: 07 Maalis 2004, 20:14
Paikkakunta: Bray, Co.Wicklow, Ireland
Viesti:

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja Stello »

TipiBi kirjoitti:Stello: Tupla-cd:llinen smurffihittejä, etkä muka pidä Ultra Brasta! Kuuntelepas hiukan sitä UB:ta - taatusti tykkäisit. :lol:
No joo, jos smurffeja olisi saanut sinkkuna sen yhden biisin, minkä ehdottomasti halusin, niin ei olisi tupla-CD:tä 8)

Ja Ultra Bra tosiaan on yksi niistä asioista, jotka saavat mut hihkumaan onnesta, etten asu Suomessa = ei joudu vahingossakaan esim. kuulemaan radiosta tai telkkarista moista roskaa :lol: Sellainen "musiikki" ihan oikeasti aiheuttaa mulle allergisen reaktion. Ei millään pahalla UB-faneja kohtaan, tämä on vain rehellinen mielipiteeni aiheesta.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Mulle taas tulee näppylöitä jokaisesta englanninkielisestä kappaleesta...
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16662
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Nata kirjoitti:Aikakoneen Odota on kyllä kaikkien aikojen ärsyttävin renkutus. Sille voisi antaa pisteitä korkeintaan hulvattomasta riimittelystä tyyliin:
Jestas. Tähän on ihan pakko reagoida, sillä kyseessä on mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaista suomalaisista kappaleista. Se on monta asiaa: kaihea, vauhdikas ja kehittyvä, noin ensisijaisesti.
Nata kirjoitti:Ei uni tule vaikka käsken
Tajusin sen vasta äsken
Niin no, sanoitukset eivät koskaan olleet ko. bändin parasta antia. Kyllä silti yksi erityisimmistä riimeistä löytyy englanninkielisen levyn kappaleesta Wonder Why:

I lost all I had
And made you feel sad
I lost all your love
And that's why I feel bad
Nata kirjoitti:Olette varmaankin eri mieltä :) Eli: mikä teistä on kaikkein hirvittävin suomenkielinen renkutus, jonka soidessa radiossa kanava vaihtuu ensimmäisellä tahdilla?
Valitettavan suuri osa suomalaisesta musiikista aiheuttaa pakoreaktioita, mutta pahinta on kyllä ehdottomasti suomirokki, varsinkin "klassinen" sellainen. Ugh. Ja kun U(B|T|D):kin tässä on mainittu, niin todettakoon, että kyllä sekin aika suuri hirvitys oli, eikä vähiten laajan suosionsa ansiosta, sillä tuskin saattoi esimerkiksi mennä mihinkään opiskelijatapahtumaan ilman että jossain vaiheessa iltaa alkoi yhteisulvonta...

Että silleen.

Avatar
iSani
Siemailija
Siemailija
Viestit: 122
Liittynyt: 10 Kesä 2004, 18:20

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja iSani »

Ja nyt mulla soi tämän keskustelun ansiosta päässä "Tuuleksi taivaanrantaan". Ei siis se biisi, vaan nuo nimenomaiset kaksi sanaa (seitsemän nuottia), koska enempää en muista.

Voivoivoi... :puppy_dog_eyes:
Kuva

susej
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 08:28

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja susej »

Tämä ns. lökäpöksymusiikki....ei hyvää päivää (huono sanamuoto valinta) Elikkä tämä räppi, taitaisi itse Ruuneberigin kääntyä haudassaan jos kuulisi näitä nykyajan räppi musiikin sanaseppoja.

Onneksi on vielä nuorisoa jotka tekevät ja esittävät...esim Yölintu... (kotimaasamme) sitä itseään elikkä musiikkia.
Kyllä sitä kerran vuodessa täytyy pipariakin saada.

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Puhut täyttä asiaa!!! smilie_daumenpos:
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Ärsyttävin Suomi-renkutus

Viesti Kirjoittaja Riikka »

MuzaMaza kirjoitti:Säälittää kun soittavat esimerkiksi italialaisesta musiikista VAIN Ramazottia ja Pausinia, kun maassa täynnä hyviä artisteja jotka eivät vaan saa Suomessa huomiota. HARMI!
Ramazotti ja Pausini saavat nykyään voimaan pahoin...

Eput ovat aina olleet inhokkilistallani. Tai no meikäläiselle kovasti hajutonta ja mautonta tylsää suomalaispaatosta.
Yhdyn ylläoleviin MuzaMazan kommentteihin kyllä. Paitsi että pidän kyllä Ramazzotista ja Pausinista edelleen, mutta tosiaan Italiassa on muitakin esiintyjiä. Ja joskus voisi soittaa niitä vanhempiakin biisejä!

Lukittu