IDOLS 2008

Muiden musiikkikilpailujen ja Musiikin arkisto.

Mitä mieltä Idols-voittajasta?

Jee Koop, oikein meni!
23
43%
Voitto olisi kuulunut Annalle...
6
11%
Olisin suonut voiton kummalle tahansa, yhtä hyviä!
4
8%
Pete oli paras.
13
25%
Ihan sama.
7
13%
 
Ääniä yhteensä: 53

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja Hazel »

MuzaMaza kirjoitti: Eka kausi on mielestäni edelleen se tasokkain.
Aika vaan kultaa muistot :mrgreen: :hali: .

Vakavasti puhuen, mun mielestä tästä kaudesta ei lähetysten perusteella voi sanoa oikein mitään, koska lauluja on näytetty todella vähän, iso osa ajasta on tuhlattu juontajien pelleilyyn, sori vaan, vähempikin olisi riittänyt.
Ja toisekseen, jatkoon päässeitäkin on näytetty vähän, paha sanoa, miten hyviä siellä on.

Mun teki mieli ostaa toi maksullinen Idols netti-tv, mutten sitten kumminkaan raatsinut. Sieltä olisi voinut katsoa kaikki koelaulut, olisi saanut vähän paremman kuvan tarjokkaista.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja Colby »

Jo ennen ainuttakaan koelaulua tätä kauttahan mainostettiin "kaikkien aikojen Idolsina". Pakko niiden on pitää siitä kiinni ja hehkuttaa vaikkei välttämättä syytä oliskaan. Typerää.

Kyllä mä silti uskon, että tästä ihan hyvä tulee, kun päästään semifinaalivaiheeseen. Toivottavasti tuota karsintasysteemiä ois kumminkin muutettu vaikka American Idolin tyyliseksi...

Tuomarit tosin on tehnyt jo koelauluissakin ihan ihmeellisiä ratkaisuja joidenkin laulajien suhteen, niin vähän pelottaa, että ne pudottaa siellä teatteriviikonlopussa ne parhaat pois :eiei:
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Findance uutisoi :uujee:
Idolsin hauska japanityttö Laura Vanamo noteerattiin ulkomailla

Idolsissa nähtiin eilen Laura Vanamo, joka vakuutti tuomarit laulamalla japaniksi Kusumi Koharun Koi Kana -biisin. Jatkoon päässyt Laura noteerattiin heti myös ulkomailla japanilaisen kulttuurin ystävien keskuudessa. Ulkomaalaiset japanifanit ovat katsoneet innoissaan Vanamon koelaulupätkää netissä ja hänen laulustaan ja persoonastaan on satanut kiitosta.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Onkohan tuo Laura Vanamo jotain sukua sille Leena Vanamolle?

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja male »

Siis mä en tajua. :sekava: Mikä ihme tarve noilla on laittaa ihmisiä pelkkään yhteen muottiin? Jazzia laulamalla vissiin putoaisi, olisi sitten kuinka hyvä laulaja tahansa. :roll:
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja Margot »

Vähänkö suloinen toi Christina Aguileraa laulanut tyttö. :ihana:
What color is your life?

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Ihana tuo lopussa laulanut Anna :ihana: . Kyllä tuolla oli tänään monta hyvää laulajaa, myös pudonneissa.

Edit: Margot ehti ensin :mrgreen:
Viimeksi muokannut Hazel, 28 Syys 2008, 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Löytyi kyllä Helsingistä tosi paljon kiinnostavia ja hyviä laulajia. Innolla odotan ensi viikon jaksoja. :uujee:
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Joo oli hyviä laulajia, ei ihan kuitenkaan silleen pysäyttäviä kuin muutama edelliskausilla ollut. Mutta Christina Aguillera tyttö oli hyvä, onnistui kuulostamaan kivasti seksikkäältä hyvän saundin ja muun sujumisen lisäksi. Sitten se tumma dankojones diggari-jätkä, joka veti aluksi J Karjalaista vaikutti lupaavalta, voimaa ja volyymiä kivasti, toivottavsti herkkyyttäkin. Samoi se toinen muusikko jolla oli se parta ja nuttura oli jees.

Ihan en tajunnut miksi se Nina Tapion kaveri piti päästää jatkoon.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Tämän vuoden taso on HYVÄ! Hyvä hyvä hyvä! :tapu:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja Hazel »

ta1ja kirjoitti:
Ihan en tajunnut miksi se Nina Tapion kaveri piti päästää jatkoon.
Tätä mäkin ihmettelin, kun kumminkin paljon parempia näkyi putoavan. Eihän sen tytön persoonassakaan ollut mitään erikoista.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Iltasanomat uutisoi. Onpas Ville ollut potra, jos on ollut vielä 55 kilogrammaa tukevampi :shock:
Hyvin lauloi ja sympaattisen oloinen kaveri joka tapauksessa... mutta miten se voi suunnitella singlejulkaisua Ruotsissa :raaps:

Kuva
55 kiloa laihduttanut Ville tänään Idolsissa

Tänä iltana Idols-jaksossa nähdään tukholmalainen Ville Niskanen, 20, joka aloitti Idols-uransa menestyksekkäästi jo 2006 Ruotsista. Tuolloin Villen taival katkesi viimeiseen pudotukseen ennen semifinaalia.
Ville kertoo olevansa Ruotsissa jo valmiiksi julkkis, erityisesti hän sai huomiota vuoden kestäneellä laihdutusprojektillaan.
- Painoni putosi 55 kiloa, ja kaikki lehdet kirjoittivat siitä ihan hulluna. En tehnyt sitä kuitenkaan vain Idolsin takia, se oli minulle tärkeä projekti muutenkin, Ville muistelee.
Parhaillaan Ruotsissa kolmannen singlensä julkaisua suunnitteleva Ville neuvottelee myös koulukiusaamista vastustavaan projektiin lähtemisestä. Laulajan oma yläasteaika oli vaikea.
- Minua kiusattiin paljon, koska tykkään miehistä. Sen sijaan painoni takia en joutunut koskaan kiusaamisen uhriksi. Luulen, että Ruotsissa ollaan siitäkin huolimatta asioiden suhteen suvaitsevaisempia kuin Suomessa. En ole koskaan peitellyt sitä, mikä oikeasti olen, Ville kertoo.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Mua jotenkii säälitti se nainen joka keräili niitä pulloja :lohduton: Jone vielä kohteli sitä niin ilkeesti ja mun mielestä se oli ihan kiva täti :joojoo:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Hurrican kirjoitti:Mua jotenkii säälitti se nainen joka keräili niitä pulloja :lohduton:
Minuakin :eiei: Tässä vaiheessa tuli jotenkin ensimmäistä kertaa sääli näitä kilpailijoita, jotka selkeästi on päästetty tuomariston eteen, vain että niistä voisi tehdä pilkkaa. :niinpa:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Toisaalta luulen, että ko henkilö oli itse ihan tyyttäväinen että pääsi telkkariin. Ikävän jutusta tosiaan teki se, että Jonella petti tilannetaju ja sen piti päteä siinä tilanteessa sillä verbaali"akrobatiallaan". Itseasiassa se säälitti itseä melkein enemmän. Se nainen oli kuitekin ihan topakka, ja lisäksi sillä ei ollut edes yhtään huonoin lauluääni, paikoin ihan nätti.

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Taso on tasainen ja hyvä. Mutta yhtään sellaista persoonallista kykyä, joka aiheuttaisi WAU-reaktion, ei ole mielestäni noussut esille. Hanna Pakarinen aikoinaan teki minuun suuren vaikutuksen. Sellaista ei ole tänä vuonna. Ehkä kuitenkin jatkossa joku onnistuu hyvin kappalevalinnassaan ja saa ihoni kananlihalle.
En vaan innostu Kian tyylisistä poppareista tai Lauran tyylisistä lapsenäänisistä tytöistä, vaikka kuinka olisi iloinen. :kuolaus: :nohyi:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja Hazel »

ta1ja kirjoitti:Ikävän jutusta tosiaan teki se, että Jonella petti tilannetaju ja sen piti päteä siinä tilanteessa sillä verbaali"akrobatiallaan".
Luepa tämän päivän Iltiksestä mitä Jone sanoo tuosta tilanteesta ja Idolsista ylipäätään. Kertoo mm. että on useasti huomauttanut tuotannolle esiraatien valinnoista ja ohjelman leikkaamisesta.

Olen kyllä huomannut, ettet voi sietää Jonea, mutta nyt ehkä olet vähän epäreilu.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

http://www.iltalehti.fi/idols/200810018350398_id.shtml

Just like the good old days!!
Mun puolesta ois saanut olla vaikka koko ajan!! :tapu:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Hazel kirjoitti:Luepa tämän päivän Iltiksestä mitä Jone sanoo tuosta tilanteesta ja Idolsista ylipäätään. Kertoo mm. että on useasti huomauttanut tuotannolle esiraatien valinnoista ja ohjelman leikkaamisesta.

Olen kyllä huomannut, ettet voi sietää Jonea, mutta nyt ehkä olet vähän epäreilu.
Joo myönnän että annan omien antipatioideni vaikuttaa ja kun riehun mediakriittisyydenkin puolesta niin se nyt ainakin tossa mulla petti. Toisaalta jos Jone on tota mieltä niin pakkoko sitten silti on päteä sillä verbaaliakrobatialla - itsekin myöntää että olisi voinut jäädä sanomatta, mistä pointsit kyllä Jonelle.

Itsetutkiskelun tuloksena sanoisin vielä, että en oikeastaan inhoa Jonea, vaan sitä ylimitoitettua asemaa mikä sillä on valtakunnan nk. äijä-älykkönä ja raskaamman musiikin ylituomarina ja minkä oikeutukseen se itsekin, ainakin ajoittain uskoo. En pidä siitä itsetehostavasta sävystä. Sen sijaan kyllä uskon täysin että se on itseasiassa erittäin mukava, kiltti ja kiva mies, jolla on sydän paikallaan. Ellen ei varmasti sitä katselis muuten :heh: .

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja ashanti »

gentedimare kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/idols/200810018350398_id.shtml

Just like the good old days!!
Mun puolesta ois saanut olla vaikka koko ajan!! :tapu:
Hyvä uutinen! Hannua olen kaivannut takaisin monta kertaa. :tapu: Mutta on mulla Askoakin ikävä. Sen takakenoinen tuijotus on niin jotain legendaarista.
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Asko, Hannu ja Jone! :tuuletus:
Siinä on oikea tuomaristojen eliitti! Ja toki Nanna siinä sivussa herttaisena menee

Ei oikeen jaksa innostaa nää persoonattomat Patricit ja mikä se 2005 päätuomari oli olevinaan :draamaa:
Ninasta en pidä myöskään, sillä se on liian olevinaan ja ei päästäis ketään jatkoon :draamaa:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja Hazel »

gentedimare kirjoitti:Asko, Hannu ja Jone! :tuuletus:
Unelmaraati :tapu: .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Ihan oikeastiko haaveilette tollasesta äijähegemoniasta tähänkin raatiin? Eikö musiikkibisnes ole muutenkin jo ihan tarpeeksi machoa? Naiset olleet pitkään vaan koristeita, korkeintaan äänivallattomia solisteja? Poikkeuksia lukuunottamatta, joita onneksi on alkanut tulla enemmän ja enemmän.

Nina ei varmaankaan edusta parhaalla mahdollisella tavalla sitä makua josta itse diggaan, mutta on todella hienoa että se on siellä, koska kyllä mä näkisin, että se tasapainottaa tilannetta.

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

ta1ja kirjoitti: Nina ei varmaankaan edusta parhaalla mahdollisella tavalla sitä makua josta itse diggaan, mutta on todella hienoa että se on siellä, koska kyllä mä näkisin, että se tasapainottaa tilannetta.
Mä myös puolustan Ninaa, sillä hän on ainoa, joka uskaltaa näyttää, että todella nauttii hyvän laulajan kuulemisesta! :ihana:

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Se hyvän laulajan kuuleminen johtaa vaan siihen, että Nina ei huomioi potentiaalisia, PERSOONALLISIA
kykyjä, jotka laulaa hyvin, mutta ei nyt ehkä niin loistavasti kuin ne mukahuippuhyvät!!
Nina haluaa vain ja ainoastaan teknisesti hyviä laulajia jatkoon.
Natkuttaa joka kohdassa ja yleisin lause sen suusta on:
"MÄ EN LAITTAIS SUA JATKOON!" :niinpa:

Kuten Jonekin kerran totesi : TOSIKKO!!!
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Anna_M kirjoitti:Mä myös puolustan Ninaa, sillä hän on ainoa, joka uskaltaa näyttää, että todella nauttii hyvän laulajan kuulemisesta! :ihana:
Samaa mieltä tästäkin.

Lisäksi Nina ei musta ole ollut tällä kaudella se tyyppi, joka ois ollut estämässä niitä joita itse oisin halunnut jatkoon. Persoonallisesta itsekin pidän, mutta kyllä se kuitenkin on niin, että se ei riitä, jollei oo instrumentti sillä tavalla hallussa, että kykenee sitä persoonaansa esille haluamallaan eikä kaoottisella tavalla. Monta hyvää laulajaa on turhaan pudonnut ennen kuin niistä edes tietää mihin niistä on. Formaattiin sopivia "persoonallisia" paketteja on kyllä taas sitten päästetty läpi :hiips:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja Hazel »

ta1ja kirjoitti:Ihan oikeastiko haaveilette tollasesta äijähegemoniasta tähänkin raatiin?
Mulle on ihan samantekevää mitä sukupuolta raati on, kunhan se osaa hakea oikeat persoonallisuudet jatkoon. Mun mielestä nuo kolme ovat tosi ammattitaitoisia kavereita, jotka ovat edelliskausina onnistuneet erinomaisesti valinnoissaan.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Niin, siis mulle on kyllä sinällään sama mitä sulkupuolta ketkäkin on, mutta olen kyllä samalla sitä mieltä, että se ei saa tarkoittaa sitä että objektiivinen maku on sitä mistä esimerikiksi äijät diggaa. Näinhän se usein on. Ihan yhtä yksipuolista se on silloin, jos hyvä on sitä mistä naiset pitää. Ja siksi on tärkeää, että johtopaikoilla ei istu pelkästään yhden tyypin tyyppejä.

Kyllä, kannatan sukupuolikiintiöitäkin, jos tästä kysytään, en itseisarvon takia, vaan siksi, että monessa tapauksessa yleispätevä totuus (etenkin tällaisten makukysymysten kohdalla) on määritelty varsin yksipuolisista lähtökohdista. Lisäksi asiantuntijuuteen liitetään usein joitain siihen kuulumattomia ulkoisia merkkejä.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Tuo raatihan olisi just sopivan kuvaava, jos ajatellaan maailmanlaajuisesti niiden henkilöiden sukupuolta, jotka muutenkin päättävät mitä musaa me kuuntelemme (tuottajat, levy-yhtiöpamput jne). :joojoo:
Jos nelihenkisessä raadissa on yksi nainen - sekin on vähän liikaa, koska naisia ei päättävissä elimissä ole kahtakymmentäviittä prosenttia :miettii:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja Pete »

En tiedä kuvittelenko, mutta mielestäni teatteriviikonloppuun on päässyt I'dees-yhtyeen jäsen.

Blondi tuossa keskellä:
Kuva
Riskinä seniorilaumat

Lukittu