Hyväntekeväisyysviisulevy?

Muiden musiikkikilpailujen ja Musiikin arkisto.
Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Muistelen aikoinaan Maria Guzeninan järjestäneen Tiukula-talon hyväksi ns. ei-laulajien levyn ja joskus ehdotin tätä muistaakseni Ylenkin palstalla. Se, miksi nostan aiheen esille, johtuu siitä, että nyt tunnemme paremmin toisiamme ja aika on tutkia sitä, olisiko soveliasta tehdä ihan hyväntekeväisyysmielessä vaikka 14 laulun käännöskokoelma sellaisista viisuista, joita virallisesti ei ole suomeksi käännetty.

Ajattelin jo, että itse voisin laulaa jonkun viisun, mutta minkä? Minkä itse valitsisit ja minkä toivoisit minun tai jonkun muun laulavan? Itse ainakin keksin TerMarille yhden sopivan ja Nadillekin ideoin jo omansa... kerronko? Sallallekin keksin jo sopivan! :)

Itse voisin laulaa suomenkielisen version Espanjan 2000 laulusta Colgado en sueño - sopisiko se mulle laisinkaan? Sanokaa rehellinen mielipiteenne ja vastaehdotuksenne!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Violette »

Muiden palstalaisten laulutyyliä ja äänenväriä tuntematta on mahdotonta sanoa, mikä kenellekin sopii. Mutta jos tuollainen levynen vaikka väsättäisiinkin, niin minä ilmoittaudun halukkaaksi laulajaksi (vaikka sitten taustasellaiseksi, jos ei muuta osaa heru ;))
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Ihanaa, Violette, ihanaa! Millainen laulu olisi tässä sinulle hyvä? Valitse joku kääntämätön viisu, josta pidät. Mutta älä valitse sellaista, joka on mielestäsi erityisen hyvä! Sellainen laulu on hyvä, joka ei kuulu kaikkien aikojen kymmenen parhaimman joukkoon, mutta joka on kyseisen vuoden parhaimmistoa (n. sijat 2 - 6)!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Juu, täälläkin ollaan heti paikalla mukana! :multi: Pitääkin ruveta pläräämään tuota Käännöskisojen puolta ahkerasti... :wink:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Violette »

JukkaV kirjoitti:Ihanaa, Violette, ihanaa! Millainen laulu olisi tässä sinulle hyvä? Valitse joku kääntämätön viisu, josta pidät. Mutta älä valitse sellaista, joka on mielestäsi erityisen hyvä! Sellainen laulu on hyvä, joka ei kuulu kaikkien aikojen kymmenen parhaimman joukkoon, mutta joka on kyseisen vuoden parhaimmistoa (n. sijat 2 - 6)!
Todennäköisesti valitsen sellaisen, joka sopii äänelleni parhaiten. Toivottavasti ärrävikani ei haittaa ketään :roll: (On sitä ennenkin suomeksi laulettu, ja vielä julkisesti ;))
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Älä sure, mulla on todella pahat r- ja s-viat! Ja taisin unohtaa sanoa, että hlö.koht. listoillasi on vuoden 2. - 6.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Huippu idea :) Vaikken mä mikään suuri laulajatar ole, niin vähänkö olisi kivaa laulaa jokin viisu! Esim. "Riisun vaatteen kerrallaan" :wink:



JEE, sadas viestini!
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja youkka »

Aintsu kirjoitti:Huippu idea :) Vaikken mä mikään suuri laulajatar ole, niin vähänkö olisi kivaa laulaa jokin viisu! Esim. "Riisun vaatteen kerrallaan" :wink:
Heh. Mä kyllä ajattelin varata kyseisen käännöksen itselleni :wink:

Mutta mutta tämähän on aivan mahtava idea. Haluan ehdottamasti mukaan, jos vain järjestelyt sopivat kuvioihin.

Mietin vain kuumeisesti, minkä viisun haluaisin tulkita. Omista käännöksistäni Joulun ihme (Light a candle) on suosikkini mutta sopinee heikosti kokonaisuuteen. Kaelake hääl taasen on jo suomeksi levytettykin. Tallinnasta muistuvat mieleen ainakin jo käännetyt Iso-Britannia ja Romania. Mutta pöh! Miksi mieleeni tulee vain naisten esityksiä :shock:

Onko kukaan mies laulanut yhtäkään sopivaa viisua tällaiselle tangosoundiselle mutta tarvittaessa varsin svengaavalle lurittelijalle? Auttakaa ystävät!
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Youkka, miten olisi Unkarin 1997 esitys suomeksi tai jopa 1997 Islanti? :wink:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja youkka »

Valaise vähän, kun ei muistu mieleen. Ei kai tuo Islanti vain ole Min hinsti dans :shock:
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Juu, Minn hinsti dans se on ja Unkarilla oli se poikabändi V.I.P.

Entäpäs Norjan Alltid Sommer 1998?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Ja kun levy on purkissa, täällä on yksi ostaja! :D
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja youkka »

Timoteuksen parhaista lyriikoista poimin Menninkäisten maan (Sanomi) ja Rakas tuu takas-in/en/:n :? (Gimme). Mutta ehkä kaikkein kiihkeimin kiinnostaisi Nusan huikean jyhkeä Energy. Siihen on omat sanatkin, mutta ne on kyllä ihan vitsinä tehty.

Mutta ennen kuin liikaa jahkutaan biisien perään, kysäisenpä levyn toteutusmahdollisuuksista. Mistä taustanauhat, mistä studio, mistä tekijänoikeudet yms...
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Sitä mäkin ajattelin, mutta entä jonkinlainen omakustanne? Mulla ei ole hajuakaan miten nuo levytyssysteemit oikein toimivat, mutta ehkä joku voisi valaista! Mutta jos hanke toteutuu, niin haluan ehdottomasti olla siinä mukana!
Ja Youkka, toki saat laulaa sen "Riisun vaatteen kerrallaan" jos haluat :wink: Minusta siihen vain sopisi enemmänkin "nuori ja kaunis" (siis todellakin lainausmerkeissä nuo adjektiivit!) naisesittäjä, kuten minä :roll:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Violette »

Onko joukossamme yhtään vahvaäänistä tenoria (tai baritonia)? Haluaisiko mahdollisesti tämä kyseinen henkilö laulaa kanssani Give Me Your Loven duettona? :)
Viimeksi muokannut Violette, 24 Huhti 2004, 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Tai oikeastaan "Nomiza" olisi SE biisi, jota tahtoisin laulaa, sehän mut oikeastaan innosti viisuilemaan. Kuka vaan suostuisi duetoimaan?!?
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Violette: näin äkkiseltään sanoisin sen perusteella mitä itse olen kuullut, että tuohon rooliin sopisi kanssasi joko Muzis tai AntSa. Monta on tietty sellaistakin, joiden laulantaa en ole kuullut lainkaan.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Violette »

Marjukka kirjoitti:Violette: näin äkkiseltään sanoisin sen perusteella mitä itse olen kuullut, että tuohon rooliin sopisi kanssasi joko Muzis tai AntSa. Monta on tietty sellaistakin, joiden laulantaa en ole kuullut lainkaan.
Kiva kuulla! Minä kun en teitä ollenkaan tunne enkä ole ikinä tavannut jne., niin mielessä käväisi tällainen pelonpoikanen että kukaan ei oikeasti osaa laulaa (tai ainakin hyvin harva) *HUI!* Mutta eihän asia ole niin, eihän? :wink: Enkä muuten minäkään mikään erityisen hyvä laulaja ole, vaan silkka amatööri.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Kuppilan miehistä olen kuullut myös ainakin Huilumiehen, Fly7:n, JukkaV:n ja Kaivannon laulua, mutta en tiedä sopisivatko he laulamaan Famea (tai haluaisivatko edes). Olenkohan kuullut Roopea ja JaKiMaakin, voi olla tai sitten ei, en ihan muista (!!). Muzis tai AntSa nyt tuli ensimmäisenä mieleen Fame-duettoon sopivista :lol: Kovia laulamaan nämä kuppilalaiset, loppujen lopuksi!
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Tommi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2962
Liittynyt: 12 Marras 2003, 21:21
Paikkakunta: Helsinki

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Haluiskos joku tulla miun kaa tatuiks viisulevylle laulamaan? :D

Laulutaito ainakin miulla olisi samaa tatujen kanssa ;)
I'm not a slut from Holland and I'm not fucking old bitch from Sweden.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Violette »

Tähän voisi joku ystävällinen sielu laittaa osoitteen, jonne on koottu jo suomennettujen viisujen sanoja. Viisupalstallekaan ei enää pääse... :cry:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Violette »

Jospa minä olisinkin se ystävällinen sielu... ;)

http://www.geocities.com/canarialintu/viisut/

Tuolla ainakin on jotain!
Viimeksi muokannut Violette, 24 Huhti 2004, 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Sepäs se...kun vain vähän tonkii niin löytää kaikkea! Kannattaa katsastaa mukana on paljon upeita helmiä!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

laulaisko joku mun "Europessa on alepäivä" -käännökseni? ;D
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30539
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Joo, mä voisin korkeintaan "laulaa" Weil der Mensch zähltiä, se kun ei lauluääntä tarvitse. :roll: Niin, tai sitten S.A.G.A.P.O.:n voittokäännökseni tekstin saisin palautettua nopeimmin kokonaisuudessaan mieleenikin. ;) Kertsi menee jo nyt. Hei! Soita numeroon kolme yks viis kaks kahdeksan kuuuuus... ;)

Tjoo, laulamisesta kyllä pidän kovastikin mutta en koe osaavani laulaa (jääveiltä henkilöiltä, joilla ei pitäisi olla mielistelytarvetta, olen kuullut tosin niin päinvastaisia kuin omaa kuvitelmaani tukeviakin väitteitä :roll:). Muuten hyvä. Jos ajatellaan teoreettista tilannetta, että olisi pakko mennä johonkin tilaisuuteen esittämään jokin euroviisu, en tiedä, minkä valitsisin - en kuitenkaan WDMZ:ää enkä SAGAPOa. Tällaisessa pakkotilanteessa tämänvuotisista voisin valita ehkä Makedonian (tahi partnerin kera Liettuan), jo käännöskisoissa käännetyistä oman Espanjan -01 käännökseni, mutta juu, mieluummin ei. ;)
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30539
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Ai niin, mitä noihin tekijänoikeuksiin tulee, niin kyllä kait biisien säveltäjiltä ja sanoittajilta pitäisi saada lupa käännösversioon, ellei sitä sitten ihan kotikonstein levytetä ja ellei se soi vain ja ainoastaan kuppilalaisten olohuoneissa. Siinä lupien saamisessa riittääkin jollakulla työnsarkaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Timoteus kirjoitti: Niin, tai sitten S.A.G.A.P.O.:n voittokäännökseni tekstin saisin palautettua nopeimmin kokonaisuudessaan mieleenikin. ;) Kertsi menee jo nyt. Hei! Soita numeroon kolme yks viis kaks kahdeksan kuuuuus... ;)
Itse kun en liiemmin käännöspuolella pyöri, niin en muista mitään herkullisia käännöksiä. S.A.G.A.P.O.:n käännöksistä muistan kyllä juuri tuon sekä myös Sagapon tekemän käännöksen "Sagapo yllättää", joka kertoi viisupalstalaisista, nykyisistä kuppilalaisista. Heh-heh-hee.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja youkka »

Marjukka kirjoitti: S.A.G.A.P.O.:n käännöksistä muistan kyllä juuri tuon sekä myös Sagapon tekemän käännöksen "Sagapo yllättää", joka kertoi viisupalstalaisista, nykyisistä kuppilalaisista. Heh-heh-hee.
Sen verran oikaisen, että kyllä se kronikka minun kynästäni lähti. Mutta Sagapolle kuulukoon ilman muuta parhaan muusan pysti 8)
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30539
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Paitsi, että Sagapo yllättää ei ollut Sagapon, vaan Youkan käännös. Aika moni sitä tosin kisan aikanakin kommenteista päätellen luuli Sagapon käännökseksi.

(Youkka ehtikin korjaamaan ensin.) ;)
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Hyväntekeväisyysviisulevy?

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Mitä ihmettä? Ja kaikki nämä vuodet (no, ehkä puolitoista vuotta...) olen koko ajan muistellut, että käänsipäs Sagapo hauskasti. Rikoitte mun illuusion. No, ei se mitään :)

Itse olen tuhat kertaa meinannut osallistua käännöskisoihin, mutta kun kirjoitan työkseni, niin tuntuu että vapaa-ajalla takki on ihan tyhjä ja saan aina n. kolme riviä loistavaa käännöstä aikaan, siihen se sitten jää..
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Lukittu