Taylor Swift

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5403
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Tuli päivän uutinen ketjussa puhuttua Taylor Swifistä, niin loinpas tämän ketjun Kuppilan Swiftieille kun ei tällaista entuudestaan ollut :mrgreen:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10720
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Ihanaa. Taylor ansaitsee. :ihana: Innolla odotan jo Reputation Taylorin versiota. :surrur: <3 On minusta ehdottomasti yksi hänen parhaita albumeja.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5403
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

^ Reputation on kyllä hyvä albumi ja suosikkikappaleeni sieltä Don't Blame Me

Suosikkialbumini Taylorilta on muuten vastikään tämän uusintaversion saanut 1989 :peukku: :surrur:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10720
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Minun on Folklore! :ihana: Mikä on todella tunnelmallinen ja sisältää upeita sanoituksia. Todella runollinen albumi. Fearless on toinen rakas, koska olen ikuinen kantripop-fani. Mutta... ne kaikki ovat niin hyviä, että vaikeahan noista on vaan muutamaa nimetä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5403
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Itselle Folklore ja Evermore ovat jääneet hieman etäisiksi, mutta hyviä ne silti ovat ja arvostan suuresti kuinka Taylor osaa kokeilla erilaisia genrejä ja siten hänen tuotannostaan löytyykin melkein jokaiselle jotain :joojoo:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2134
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

En aikaisemmin juuri erikoisemmin noteerannut Tayloria, mitä nyt niitä joitakin hittibiisejä kuuntelin.

Monet tuntui kuitenkin hehkuttavan 1989 (Taylor’s version)-albumia tänä syksynä, niin kuuntelin sitten kokonaan läpi. Ja oli kova :ihana:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5403
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

^ En minäkään mikään pitkäaikainen fani ole. Viime kesänä aloin Taylorin musiikkia aktiivisemmin kuunnella ja tämä 1989 - albumin uudelleenjulkaisu laukaisi fanitukseni vielä suuremmalle tasolle :surrur: <3
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10720
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Minä olen jo dinosaurus-fani. :heh: :puna: 1989 levyltä suosikkibiisini on aina ollut Out of The Woods :ihana: Tosin nyt julkaistu vault trackinä kuultu Say Don't Go on myös aivan huikea tunnelmapala. :kups:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

En ymmärrä.

Mikä tästä laulajasta tekee maailman suurimman artistin?

Siis, kun nää biisit... minun korvaani hyvin geneeristä ja keskinkertaista. Kuuntelin nuo kolme tässä ketjussa mainittua ja olin... Sitten laitoin youtuben ykkösehdotuksen pyörimään. Blank space. Okei, nyt alan käsittää. Tää on sitä periamerikkalaista sanailuperinnettä. Kepeää, nokkelaa: sellaista mitä on kautta aikojen nähty teinikomedioissa ja sitcomeissa. (Ja josta en tosikkona perusta.) Mutta musiikillisesti...

Ja sit se video vielä...

Kun mimmi alkoi hakkaamaan autoa golfmailalla ja puukottamaan kermakakkua, olin ihan oh no. Mä en tykkää tämmöisestä. Että väkivalta normalisoidaan huumorilla.

Ennen oli paremmin. Oli Madonna ja sitten oli Lady Gaga.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5403
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

^ Niin mitkä siis tarkalleen ottaen kuuntelit? :mitvit:

Kaikki eivät tietänkään Taylorista pidä ja se on ihan ok minulle, mutta haluaisin muistuttaa että kyseessä on artisti joka on levyttänyt niin paljon erilaista musiikkia laidasta laitaan että on aika väärin tuomita koko hänen tuotantonsa kolmen biisin perusteella. Esimerkiksi täällä aiemmin mainitun Folklore-albumin biiseissä ollaan aika erilaisissa tunnelmissa kuin mitä nyt vaikka sitten siinä Blank Spacessä :draamaa:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10720
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Taylor Swift on myös loistava tarinankertoja ja kirjoittaa kaikki kappaleensa itse. Musiikillisesti Taylor on aina vaihdellut genrestä genreen ja on tässäkin taitava ja ei mene mihinkään yhteen muottiin. Aivan ja hyvää syntymäpäivää Taylor! <3
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6549
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Taylor Swift on todellakin vuoden nimi! :uujee:

Tutustuin Taylorin musiikkiin The Voice Tv:n kulta-aikoina, ja silloin Love Story ja You Belong With Me olivat inhokkejani. Kantripop ei ollut nuorena minun makuuni. :heh: Nykyään sekin puoli Taylorista toimii paremmin, ja Fearlessin uusintanauhoitus on paikoitellen komeaa kuunneltavaa. Sen levyn kohdalla Taylor's versiointi teki terää!

1989 oli ensimmäinen julkaisu Taylorilta, joka läpäisi tykkäämis-seulani ja taidan jopa omistaa levystä cd-painoksen. Se on hyvä pop-levy. Linjaltaan yhtenäinen ja tekemisessään häpeilmätön. Ärsytti aikoinaan, kun levyä ei löytynyt Spotifystä. :draamaa:

Odottaessani 1989:n Taylor's versiota olin pitkään kuuntelematta alkuperäistä julkaisua, ja kivasti Taylor's versio lopulta pärisikin korvissani. Pakko kuitenkin todeta, että hetkittäin uudet versiot hävittävät orginaalien vivahteet. Erityisesti I Wish You Would soi orginaalina sävykkäämmin. Erot eivät ole isoja mutta näin musaintoilijana erittäin mielenkiintoisia! :mrgreen:

Look What You Made Me -kappaleen pahis-Taylorin ostin heti kättelyssä, ja biisi onkin yksi lemppareistani. Reputation on kuitenkin levynä selvästi kehnompi ja sekalaisempi kasa vähän kaikkea verrattuna 1989-albumiin. Taylorin uudemmat levyt ovat muutenkin jääneet kokonaisuuksina hieman hajanaisiksi. Niiltä on helppo löytää mainioita kappaleita (Betty, Willow, Tolerate It, You're On Your Own Kid, Mastermind), mutta 1989 on toistaiseksi Taylorin ainoa levynmittainen onnistuminen.

Kaikkinensa Taylor Swift on kuitenkin arvostettava muusikko, jolla on oma ääni, ja vaikka hän osaa myös mediapelin, on Taylorin suosion pohjalla musiikki. Taylorin tuotanto perustuu pitkälti pop-musiikin perus ajatuksiin eli hyviin sävellyksiin ja harkittuihin sanoituksiin. Uskon Taylorin musiikin kestävän ajan patinan, ja onhan hän naulinnut itsensä todella näyttävästi osaksi yhdysvaltalaisten lauluntekijöiden jatkumoa. Lievästi harmittaa, etten voi tuntea Taylor-huumaa kaikkine sen sävyineen Suomesta käsin.
UsvaAuer kirjoitti: 13 Joulu 2023, 01:25 Kun mimmi alkoi hakkaamaan autoa golfmailalla ja puukottamaan kermakakkua, olin ihan oh no. Mä en tykkää tämmöisestä. Että väkivalta normalisoidaan huumorilla.

Ennen oli paremmin. Oli Madonna ja sitten oli Lady Gaga.
Jep. Madonnan motelli-ammuskelut ja Lady Gagan myrkytysmurhat ovat pikku juttuja golfmaillalla mätkimiseen! :heh:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5403
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Joo siis 1989 on ihan paras! <3 :surrur:

Osa kappaleista jopa parani Taylorin version myötä. Pari hieman kärsi, mutta ei mitenkään merkittävästi
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10720
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Oon sitä erikoinen swiftie, että 1989 ei ole ollenkaan mun lemppari Taylorin albumi. :heh: Tykkään jopa enemmän itse tänä vuonna aikaisemmin julkaistusta ja vähemmän huomiolle jäänestä Speak Now (Taylor's Version) albumista. Epäsuosittu mielipide, tiedän. 1989 ei missään tapauksessa ole huono! Ei tietenkään, mutta ei kuulu vaan siihen omaan kärkikastiin. Oma top-5 albumit on 1st folkore 2nd Fearless 3rd Reputation 4th Midnights 5th Red (vaikka tää viides tosin vaihtelee aina vähän kuukausittain :heh: ). Huomaan tykkääväni noista Taylorin vakavammista biiseistä itse helpommin ja ehkä siksi 1989 ei ole koskaan ollut mikään suurin suosikkini. Olin itseasiassa lapsena tosi iso Taylor-fani, kun oli tämä kantripop-kausi. Löysin Taylorin sitten uudestaan, kun Look What You Made Me Do tuli ja se iski lujaa, koska sopi mun siihen hetkiseen elämäntilanteeseen todella hyvin. Se on edelleen yksi sellaisia biisejä, mitä kuuntelen herkästi, jos olen tosi vihainen jollekulle. Reputationin paras biisi on tosin Getawat Car. Sen jälkeen palasin Taylorin superfaniksi ja folklore on minusta maailman paras albumi, mitä on koskaan tehty.

Taylor Swiftin paras biisi on musta ehdottomasti tämä All To Well (10 Minutes Version :ihana: :parku: Niin törkeän hieno sanoitus. Todella toimiva erobiisi. Yksi maailman hienoimpia biisejä. Mun itseasiassa kakkosuosikkibiisi Taylorilta on niin ikään Rediltä :heh: ja tarkemmin The Vault-puolelta tämä Forever Winter. Mutta se on jopa niin tunteellinen ja surullinen, että minulla on vaikeuksia kuunnella sitä, koska minun tällainen ensirakkaus teki itsemurhan ja tuo kappale on minulle sellainen kipeän rakas. Vaikka nuo onkin minulle kaksi rakkainta biisiä Tayloriltä, niin Red ei kokonaisuudessaan ole se vahvin albumi. Viimeisimmältä täysin uusimmalta albumilta eli vuosi sitten julkaistussa Midnights-albumilla paras ja toimivin biisi on You're On Your Own, Kid. Evermorelta suosikkini ovat champange problems, right were you left me ja tolarate it. Parhaalta eli folkorelta on niin monta suosikkibiisiä... :kups: vaikea nimetä vain muutamaa, mutta mainitaan nyt illicit affairs, this is me trying, exile, the lakes, seven, betty ja the last great american dynasty. <3 Mutta siis pointti oli, että aika haikea tunnelma näissä minun suosikeissa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5403
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Itse olen taas aina enemmän pitänyt niistä iloisemmista kappaleista. Kantrialbumeista suosikkini on se kaikista ensimmäinen (Rediä en pidä ihan täysverisenä kantrialbumina)
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Olen kuunnellut lisää Taylor Swiftiä.

Ilmoitusasia 1: All too well (10 minute version) on hyvä biisi.

Ilmoitusasia 2: Muita hyviä biisejä ei ole vielä ilmaantunut.

Yritetty on. Mutta kun ne kaikki kuulostavat samanlaisilta. Vähämelodisilta. Kokeilkaapa laulaa näitä biisejä ilman säestystä. Juuri niin: ne eivät kuulosta miltään. Tai kuulostavat: tasaiselta tamppaukselta.

Taylorin ääni ei myöskään ole sellainen, että jäisin fiilistelemään sen äärelle.

Mietin Lana del Reytä. Mielestäni hänen lyriikoissa etsitään samaa tunnelmaa, mutta ne ovat vain upeampia kuten Video games. Niissä on yllättävyyttä, synkkyyttä ja seksiä. Taylor Swift on kliisesanakirja.

Toisaalta Taylor Swift on kaunis. Liiankin. Kaikki hänessä huutaa täydellisyyttä. Sellainen ei kiinnosta.

P.s. Anteeksi. Kyse on siitä, etten ole seurannut musiikkia 18 vuoteen. Ja nyt yritän ymmärtää, missä mennään.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5403
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Tein tällaisen listauksen kolmesta suosikkibiistäni kultakin albumilta tämän hetken fiiliksen mukaan.
Useimpien albumeiden kanssa oli kyllä erittäin vaikeaa nimetä vain kolme suosikkia saati laittaa ne johonkin järjestykseen kun kaikki ovat niin hyviä ja tämä listahan elää koko ajan. Laskin vault-trackit mukaan.

Taylor Swift

:voitto:. Our Song
:hopea:. Picture To Burn
:pronssi:. Should've Said No


Fearless

:voitto:. Love Story
:hopea:. Fearless
:pronssi:. You Belong With Me


Speak Now

:voitto:. Better Than Revenge
:hopea:. Haunted
:pronssi:. Speak Now


Red

:voitto:. I Knew You Were Trouble
:hopea:. 22
:pronssi:. We Are Never Ever Getting Back Together


1989

:voitto:. Style
:hopea:. New Romantics
:pronssi:. Wildest Dreams


Reputation

:voitto:. Don't Blame Me
:hopea:. Look What You Made Me Do
:pronssi:. Dancing With Our Hands Tied


Lover

:voitto:. Paper Rings
:hopea:. Cruel Summer
:pronssi:. You Need To Calm Down


folklore

:voitto:. cargican
:hopea:. mirrorball
:pronssi:. exile (feat. Bon Iver)


evermore

:voitto:. willow
:hopea:. no body, no crime (feat. HAIM)
:pronssi:. long story short


Midnights

:voitto:. Karma
:hopea:. Anti-Hero
:pronssi:. Lavender Haze

Saa kommentoida listaa ja jakaa omansa :mrgreen:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10720
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Tosi ihana idea ja lista. Pakko kopioida. Joskus tein tällaisen vastaavan TikTokkiin, mutta tosiaan nämä elää aika vahvasti. Fearless-albumilla ainakin kohta pari biisiä, koska nuo ovat minulle ne nostalgisimmat Taylorin biisit. Kuuntelin nimittäin niin nonstoppina vuosia ja vuosia sitten, kun koin ensirakkauteni. :rakkaus: Katkeransuloisia biisejä tosin nykypäivänä. Otin myös laskuuni albumien Taylorin julkaisuversioilla ilmestyneitä vault-biisejä. Stylesta muuten sen verran, että vaikka se on yksi suosikkibiisejäni Taylorilta, niin en voi sietää tuota biisin "Taylorin versiota". :puna: Siinä on jotenkin koko biisin iskevyys ja voima viety. Yleensä nämä Taylorin omat versiot on ollut helppo ottaa kuunneltavaksi ja ei ole häirinnyt.

Debut:
🥇 Teardrops on My Guitar
🥈 Our Song
🥉 Picture to Burn

Fearless:
🥇 Love Story
🥈 You Belong With Me
🥉 Forever & Always

Speak Now:
🥇 Long Live
🥈 Timeless
🥉 Back To December

Red:
🥇 All Too Well (10 Minutes Version)
🥈 Forever Winter
🥉 We Are Never Ever Getting Back Together

1989:
🥇 Out Of The Woods
🥈 Style
🥉 Say Don't Go

Reputation:
🥇 Getaway Car
🥈 King Of My Heart
🥉 Look What You Made Me Do

Lover:
🥇 The Archer
🥈 Cornelia Steert
🥉 Cruel Summer

Folklore:
🥇 illicit affairs
🥈 this is me trying
🥉 the lakes

Evermore:
🥇 champange problems
🥈 right where you left me
🥉 tolerate it

Midnights:
🥇 You're on Your Own, Kid
🥈 You're Losing Me
🥉 Anti-Hero


Edit. tuli muitakin matchejä!
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5403
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

WildDance kirjoitti: 18 Joulu 2023, 00:46 Stylesta muuten sen verran, että vaikka se on yksi suosikkibiisejäni Taylorilta, niin en voi sietää tuota biisin "Taylorin versiota". :puna: Siinä on jotenkin koko biisin iskevyys ja voima viety. Yleensä nämä Taylorin omat versiot on ollut helppo ottaa kuunneltavaksi ja ei ole häirinnyt.
Itse en myöskään aluksi tykännyt tuosta Stylen uudesta versiosta, mutta nopeasti tykästyin siihen ja nykyään pidän siitä jopa alkuperäistä versiota enemmän.

Sen sijaan eniten uudelleennauhoituksesta kärsinyt kappale on mielestäni tuo Speak Now - albumin suosikkini Better Than Revenge ja kyse ei ole nyt pelkästään siitä yhdestä vaihdetusta lainista vaan myös siitä että uudessa versiossa ei enää Taylorin tulkinnassa ole sellaista samanlaista katkeraa kostonhalua joka kappaleeseen olennaisena kuuluu
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10720
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Juu se on Stylen lisäksi toinen biisi, mikä on eniten kärsinyt uudelleennauhoituksissa. Mutta Taylorin puolustukseksi pitää tosiaan sanoa, että harvoissa biiseissä tämä häiritsee ja moni uudelleennauhoitus on jopa parempi kuin alkuperäinen. :joojoo: Style ja Better Than Revenge eivät vaan iske minuun noissa uusissa versioissaan.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5403
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Joo kyllä moni on parantunutkin. Esimerkiksi Blank Space on paljon parempi uutena versiona
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Vuoden vaihtuessa on tapana tehdä summauksia ja iistauksia menneestä vuoodesta. Näin teki myös YLE:n musiikkitoimittaja Pekka Laine (s.1966) Pekka Laineen Ihmemaassa. Tunnin ja kymmenen biisiä kestävän jakson aloitti Taylor Swiftin Wildest Dreams. Pekka Lainen kertoi, että Teukka (niin kuin hän Taylor Swiftiä kutsui!) on superartisti, miljonääri ja tulossa keikalle Tukholmaan. Sen kummempaa analyysiä emme kuulleet laulajasta tai hänen musiikistaan, vaikka musiikin analyysi on nimenomaan tällaisten, toimitettujen musiikkiohjelmien ydin.

En tee minäkään, mutta uteliaisuudesta kaivoin netistä laulun sanat.

Wildest Dreams -laulu koostuu näistä

adjektiiveista:
tall, handsome, bad, nice, red, rosy, wild, familiar, good, last

substantiiveista:
town, city, crowd, heaven, hell, condition, dress, sunset, babe, lip, cheek, dream, hand, hair, clothes, room, voice, kiss, request, hindsight, memory.

Tervetuloa Englanti A-kielenä ensimmäiselle vuosikurssille!

Onko kyse sattumasta vai tietoisesta, valitusta taktiikasta?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tänään Teukka tuli vastaan lenkillä. Pakkasta -16 astetta, puiden oksilla lumipitsi. Vasta nyt olen keksinyt, että musiikkia voi kuunnella lenkillä. Kiitos, älypuhelin! Korvissani soi youtuben soittolista Billboard TOP 100 year-end 2023.

Ensin tuli biisi nimeltä Karma, Puhelin oli taskussa, mutta tunnistin välittömästi: tämän täytyy olla Teukka. Ja hei: se oli hyvä biisi! Vähän ajan kuluttua tuli toinen Teukan biisi. Sen olinkin kuullut jo aiemmin, se hittibiisi, Anti-Hero. Sekin oli hyvä.

Sitten tuli pitkä jakso pölinää.

Pölinän jälkeen Teukka jatkoi laulamistaan.

Pakkohan se oli kotona katsoa, mikä se pölinäjakso videon keskellä oli.

Voi, kunpa en olisi tehnyt sitä.

Kysymys: Onko Anti-Heron video teidän mielestä hyvä? Hauska?

Ei minusta. Ei naurattanut yhtään.

Mutta itse biisi on mielestäni aivan omaa luokkaansa Teukan ohjelmistossa. Ei niinkään melodia, vaan teksti. (Melodiakin, tai pikemminkin tuotanto, on toki hyvä: biisissä on hypnoottinen imu.) Teksti on erikoinen. Etenkin juuri se kohtaus, jossa unessa jaetaan hänen perintönsä. Psykedeelistä suorastaan. Kuvittelin jopa, että Teukka olisi tehnyt tekstin jostain kuvitteellisesta hahmosta, syvän etelän satakiloisesta emännästä, joka ei edes nuorena ollut cool kid. Tällaisiahan meissä on, me tunnemme tämän tarinan. Mutta ei. Anti-Hero kertookin Teukasta itsestään. Löysin netistä nimittäin Elle-lehdessä julkaistun artikkelin, jossa kysytään: Mistä Anti-Herossa oikeasti lauletaan? Hämmentävää. Siis... se "monster on the hill, too big to hang-out" onkin Teukka itse? Oikeesti? En tiedä, mitä ajatella. Mutta jotenkin tuntuu väärältä, että Teukka varastaa meidän oikeasti rumien kokemuksemme. Eikä pelkästään väärältä, vaan myös kohtuuttomalta. Mikä Teukka on valittamaan, mistään? Oikeesti. Joku roti sentään.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5403
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Wildest Dreams on upea :ihana:
Samoin Anti-Hero ja varsinkin Karma :kups:

Anti-Heron video on minusta ihan hauskan idean varaan rakennettu, mutta on Taylorilla parempiakin videoita ollut.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10720
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Minusta Anti-Heron video on nerokas ja viihdyttävä. Pystyn samaistumaan 110%. Hyvä itseironiaa, vaikka biisissä onkin myös vaikeita ja kipeitä aiheita.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5403
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Katsoin juuri Taylorista kertovan Miss Americana - dokumentin Netflixistä.

Oli kyllä hieno ja puhutteleva dokumentti, joka todella avasi uusia näkökulmia itselle. Uskomattoman epäreilua että Taylorin kaltainen upea ja kaikin puolin hyvä ihminen on saanut niin paljon loskaa niskaansa uransa aikana. Onneksi nykyään Taylor voi ilmeisesti hyvin.

Ehdottomasti kannattaa katsoa jos kiinnostaa. Näyttää näiden vaikeuksien lisäksi myös monia hyviä ja insipiroivia hetkiä Taylorin elämästä ja urasta. Hieno kasvutarina :peukku:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10720
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Olen katsonut useasti. Upea dokumentti. :rakkaus: Näkee myös vahvan eron, miten naisartisteja edelleen nykypäivänä kohdellaan versus miesartistit.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5403
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Nyt muuten saa ilmeisesti jännätä että julkaistaanko
Reputation (Taylor's Version) tulevana yönä Grammyissa. Vihjeitä siitä ainakin on ollut :surrur:

// Okei sen on pakko olla. Taylor on vaihtanut Youtuben profiilikuvansa mustavalkoiseksi! 🐍
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10720
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Toivottavasti tai sitten Taylor vaan kertoo päivämäärän, että koska tulee. Veikkaan meidän kuningattarella voitokasta iltaa joka tapauksessa. <3 Toki Reputationiin sopisi yllätysjulkaisu, koska ”There will be no explanation there will just be reputation”
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Kaksi Grammya, molemmat albumista, ja samalla ennätykset paukkuivat. :peukku:

Taylor myös ilmoitti julkaisevansa uutta musiikkia huhtikuussa. Mietin kyllä hieman sitä, että eikö tässä ala jo ähky tulla suurimmillekin Swift-faneille? Midnights ilmestyi loppuvuodesta 2022, vuonna 2023 julkaistiin kaksi uusintalevytystä ja nyt taas uusi albumi, minkä lisäksi uusintalevytyksiä on varmasti tulossa pian lisää.

Noh, kai se kannattaa takoa kun rauta on kuumaa.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5403
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Taylor Swift

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Joo ei tullut Reputationia, vaan tulikin kokonaan uusi albumi. Innolla odotan! :uujee:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Vastaa Viestiin