Lea Laven

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Lea Laven

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

JukkaV kirjoitti:Voi miten upeasti Lea lauloi Muistojen bulevardin! :peukku:


Niin muuten teki :peukku:
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Lea Laven

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Muikkarina, että tänään (la 17.9.) tulee huhtikuinen Lea Lavenin juhlakonsertti televisiointi kakkoselta klo 19.00.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Lea Laven

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Hienoon biisiin lopetti! :kuulokkeet2:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

poistettu_tunnus_06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4768
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 09:45

Lea Laven

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus_06 »

Ihana konsertti muutenkin... Kirsikkoina tuossa annoksessa Maarit ja sit se ikuisen ihana taustatanssiTuro <3

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Lea Laven

Viesti Kirjoittaja lharju »

Ja minä missasin, :( :'( :evil: vaikka ajattelin vielä tänään tulla tänne kuppilaan referoimaan Ilta-Sanominen TV-lehden ylistävää artikkelia tästä konsertista. Aika harvinaista että noin edistyksellisessä lehdessä ihan vilpittömästi kehutaan aika laajastikin iskelmäkonserttia. Erityisesti toimittaja kehui Lean tulkintaa laulusta Niin ;)

Toivottavasti joku tuttu on ottanut nauhalle. Vai löytyykö VHS peräti joltakin kuppilalaisesta? Tonywerner?
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Lea Laven

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

:puna: Noloa, mutta MINÄKIN missasin koko konsertin. Meille tuli vieraita ja siinä tohinassa ei avattu TV:tä koko iltana...
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Lea Laven

Viesti Kirjoittaja lharju »

IS:stä lainattua...

Lea Laven laihdutti 23 kiloa!

Lea Laven, 57, istuu Naantalin-kotinsa parvekkeella, juo aamukahvia ja ihailee syksyn värjäämiä puita. Tämä syksy on suosikkilaulajalle täysin erilainen kuin ennen.

38 vuotta maata ympäriinsä kiertänyt artisti jäi syyskuun alusta uudistumisvapaalle ja palaa lavoille vasta helmikuun lopussa.

- Minä halusin työhöni totaalisen katkon ennen kuin se muuttuu liian rutiininomaiseksi. Kellot alkoivat soida, kun huomasin, etten enää kuunnellut laulujeni tekstejä lainkaan, Lea sanoo.

1967 keikkailun aloittanut Lea piti viime keväänä Tampere-talolla upean 35-vuotistaiteilijajuhlakonsertin. Jo tuolloin hän tiesi syksyllä alkavasta keikkatauostaan, vaikkakaan ei hiiskunut siitä kenellekään sanaakaan.

- Olen miettinyt tätä jo melkein kaksi vuotta. Haluan uudistua täydellisesti niin musiikissani kuin myös ulkoisesti.

Siitä miten tai mihin suuntaan Lea aikoo musiikkiaan kehittää, hän ei halua vielä paljastaa. Ainoastaan se on varmaa, että myös uusi ohjelmisto on tanssittavaa musiikkia.

Lomaa edeltäneen viimeisen keikkansa Lea teki Vantaan Tulisuudelmassa 31. elokuuta.

- Haikealta se ilta tuntui. Olin jo aikaisemmin sanonut bändini irti ja myynyt kaikki laitteeni. Illan päätteeksi halasimme soittajien kanssa pitkään ja kaihoisasti, mutta emme jääneet asiaa juhlistamaan, Lea kertoo.

Kuva
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Lea Laven

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Kilpailevan lehden kannessa oli HYVIN ristiriitaista tietoa, sillä Iltalehti kirjoitti, että Lea Laven laihdutti 24 kiloa ???
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Lea Laven

Viesti Kirjoittaja aksim »

kommentti keskusteluun. Lea on suomen parhaimpia naislaulajia, lisäksi erittäin mukava ja ammattitaitoinen ihminen, tämäkin siis vain minun mielipiteeni, jonka perustan siihen, että olen aikast monta kertaa ollut töiden puolesta hänen kanssaan tekemisissä, eli asiakaspalvelu tilanteessa., ugh. Se siitä

Luulen että Lea vois olla ainut laulaja Suomessa, jolle voisin uskoa jopa Rapsodian esitettäväksi.
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Lea Laven

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Kuulin tänään sattumalta Lean uuden biisin "En ole yksinäinen". Komeeta on, tykkäsin todella paljon  :ihana:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Lea Laven

Viesti Kirjoittaja Roope »

Ihania helmiä Lealta ilmestynyt YouTubeen <3




Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2039
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Lea Laven

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Meinasin saada halvauksen, kun käväisin tänään Anttilassa. Hyllyssä pönötti Lea Lavenin uusi kokoelma, joka sisältää Lean kaikki levytykset vuosilta 1969-1973! En tiennyt yhtään, että tälläinen levy on tulossa. Mukana paljon harvinaisuuksia, mm. Katja Ebsteinin viisu "Arvaamatta onnen löytää". Nyt menen kuuntelemaan... :tuuletus:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Vastaa Viestiin