Äänitekokoelmasi?

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja

Kokoelmassani on:

Äänestys on voimassa 16 Helmi 2041, 07:37 asti

1-50 levyä
22
23%
Noin sata levyä
23
24%
Satoja levyjä
38
40%
Tuhatmäärin!
12
13%
 
Ääniä yhteensä: 95

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Mulla on 340 kpl viisuvinyylisinkkuja, siis niitä, jotka ovat olleet viisujen loppukisassa. Jokunen karsintasinkku löytyy myös. Koitan kyllä nykyään olla ostamatta lisää... :puna:

Saaks Tonywerneriltä kysyä, missä (ja miksi) myyt niitä... :mitvit:
Viimeksi muokannut Hapa, 10 Kesä 2010, 02:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Hapa kirjoitti:Saaks Tonywerneriltä kysyä, missä (ja miksi) myyt niitä... :mitvit:
Totta kai saa :hali: Minä en ole levyjenkeräilijä. Olen aikoinaan (1970-1990-luvuilla) ostanut niitä vain koska luulin olevani universumin ainoa euroviisufani ja niitä kappaleita ei mistään muualta saanut levyversioina. Mukana luvussa on siis myös Suomen karsintasinglejä ja joitakin hajasinkkuja muista maista, mutta muiden maiden karsintakappaleista minulla ei ollut mitään hajua vinyylisinglen kulta-aikana. :miettii:
Sitten kun siirryttiin tietokone- ja internetaikaan alkoi totuus valjeta ja nyt on mukavasti kaikki viisut koneella helposti kuunneltavissa. Ei tulisi mieleenikään, että ottaisin tikkaat, kapuaisin yläkomeroon, etsisin sieltä jonkun singlen, kävelisin olohuoneeseen, kytkisin virran stereoihin, puhdistaisin singlen pölystä mikrokuituharjalla ja asettelisin sen levysoittimelle pyörimään - ja sitten jammaisin siinä sen yhden laulun ajan ja sitten pitäisi tehdä samat rituaalit uudelleen. Musiikki on siis minulle vain kuuntelua varten - ihan sama missä formaatissa sen on :joojoo:

Joskus harmittaa kaikki rahat mitä niihin olen törsännyt, mutta oli se silloin hauskaa keräillä ja koskaanhan kokoelmasta ei täydellistä tullut. Ja täysin arvottomia levyjähän nuo ovat muiden kuin muutamien hassujen viisukeräilijöiden joukossa. Onneksi kerran tein kauppoja erään sellaisen kanssa ja sain edes vähän kipurahoja. Tuossa myynnissäkin on just se ongelma, että parhaat ja harvinaisimmat menee ensin ja mulle jää käteen jotain Bucks Fizziä. :niinpa:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Hapa »

tonywerner kirjoitti:
Hapa kirjoitti:Saaks Tonywerneriltä kysyä, missä (ja miksi) myyt niitä... :mitvit:
Totta kai saa :hali: Minä en ole levyjenkeräilijä. Olen aikoinaan (1970-1990-luvuilla) ostanut niitä vain koska luulin olevani universumin ainoa euroviisufani ja niitä kappaleita ei mistään muualta saanut levyversioina. Mukana luvussa on siis myös Suomen karsintasinglejä ja joitakin hajasinkkuja muista maista, mutta muiden maiden karsintakappaleista minulla ei ollut mitään hajua vinyylisinglen kulta-aikana. :miettii:
Sitten kun siirryttiin tietokone- ja internetaikaan alkoi totuus valjeta ja nyt on mukavasti kaikki viisut koneella helposti kuunneltavissa. Ei tulisi mieleenikään, että ottaisin tikkaat, kapuaisin yläkomeroon, etsisin sieltä jonkun singlen, kävelisin olohuoneeseen, kytkisin virran stereoihin, puhdistaisin singlen pölystä mikrokuituharjalla ja asettelisin sen levysoittimelle pyörimään - ja sitten jammaisin siinä sen yhden laulun ajan ja sitten pitäisi tehdä samat rituaalit uudelleen. Musiikki on siis minulle vain kuuntelua varten - ihan sama missä formaatissa sen on :joojoo:

Joskus harmittaa kaikki rahat mitä niihin olen törsännyt, mutta oli se silloin hauskaa keräillä ja koskaanhan kokoelmasta ei täydellistä tullut. Ja täysin arvottomia levyjähän nuo ovat muiden kuin muutamien hassujen viisukeräilijöiden joukossa. Onneksi kerran tein kauppoja erään sellaisen kanssa ja sain edes vähän kipurahoja. Tuossa myynnissäkin on just se ongelma, että parhaat ja harvinaisimmat menee ensin ja mulle jää käteen jotain Bucks Fizziä. :niinpa:
Mun mielestä taas tuo sinkkujen kanssa pelaaminen on mahtavaa. :uujee: Samalla voi myös ihailla värikkäitä kansikuvia... Itse en koskaan kuuntele kevyttä musiikkia taustalla ja sen takia keskityn biiseihin kunnolla niiden soidessa levylautasella. Ja kuulokkeet päässä tietty ja täysillä... :ihana:

Eihän nuo rahat hukkaan mene, koska viisulevyt (ja muutkin) ovat sijoitus. Arvo senkun nousee vaan vuosi vuodelta. Kunhan muistaa käsitellä levyjä varovasti ja tietysti aina puhtain käsin... :peukku:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Hapa kirjoitti:Eihän nuo rahat hukkaan mene, koska viisulevyt (ja muutkin) ovat sijoitus. Arvo senkun nousee vaan vuosi vuodelta. Kunhan muistaa käsitellä levyjä varovasti ja tietysti aina puhtain käsin... :peukku:
(Keräily)levyjen hinnan määrittelee kysyntä ja tarjonta. Mitä halutumpi levy ja mitä vähemmän sitä on tarjolla, sitä korkeampi hinta. Viisusinkkujen haluajia on niin vähän, että ne eivät juuri minkään arvoisia. Toki jos onnistuu tarjoamaan jollekin viisusinkkukeräilijälle jonkun todella harvinaisen levyn, voi siitä saada hyvän hinnankin. Mutta jos arkistoi ne silkkihansikkain omaan kokoelmaansa, ne eivät ole minkään arvoisia. :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Hapa »

tonywerner kirjoitti:
Hapa kirjoitti:Eihän nuo rahat hukkaan mene, koska viisulevyt (ja muutkin) ovat sijoitus. Arvo senkun nousee vaan vuosi vuodelta. Kunhan muistaa käsitellä levyjä varovasti ja tietysti aina puhtain käsin... :peukku:
(Keräily)levyjen hinnan määrittelee kysyntä ja tarjonta. Mitä halutumpi levy ja mitä vähemmän sitä on tarjolla, sitä korkeampi hinta. Viisusinkkujen haluajia on niin vähän, että ne eivät juuri minkään arvoisia. Toki jos onnistuu tarjoamaan jollekin viisusinkkukeräilijälle jonkun todella harvinaisen levyn, voi siitä saada hyvän hinnankin. Mutta jos arkistoi ne silkkihansikkain omaan kokoelmaansa, ne eivät ole minkään arvoisia. :heh:
Ei pidä paikkaansa! Esim. lempidivarissani Fredalla on laaja valikoima viisusinkkuja, ja hinnat pyörivät 5-20 euron välimaastossa. Harvinaisimmista voi joutua pulittamaan kolmekymmentäkin euroa tai yli...

Viisufaneja Euroopassa on tuhansia. Eivätköhän aika monet heistä kerää vanhoja viisuvinyylejäkin. Täällä kuppilassa niitä ei kyllä taida kerätä kukaan. Jos kuitenkin, niin voi ilmoittautua vaikka yksityisviestillä... :peukku:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Hapa kirjoitti:Ei pidä paikkaansa! Esim. lempidivarissani Fredalla on laaja valikoima viisusinkkuja, ja hinnat pyörivät 5-20 euron välimaastossa. Harvinaisimmista voi joutua pulittamaan kolmekymmentäkin euroa tai yli...

Viisufaneja Euroopassa on tuhansia. Eivätköhän aika monet heistä kerää vanhoja viisuvinyylejäkin. Täällä kuppilassa niitä ei kyllä taida kerätä kukaan. Jos kuitenkin, niin voi ilmoittautua vaikka yksityisviestillä... :peukku:
Taidat puhua inhokkidivaristani, joka myy kalliilla tyhmille viisudiggareille ja ei maksa mitään sinne viisusinkkujaan tarjoaville harhaluuloisille keräilijöille, jotka uskovat että he jos jotkut maksaisivat hyvästä tavarasta hyvän hinnan. Nimimerkillä "kokemusta on" (eli olen ostanut sieltä singlen joka maksoi 150 markkaa ja josta he sisäänostovaiheessa myöhemmin tarjosivat 5 markkaa - viimeisellä lukuisista käyntikerroistani kyseisessä liikkeessä). :roll:
Arvossaan ovat :heh: Etenkin ulos myytäessä :heh:

Sinkkuja kerääviä viisufaneja uskon tänä päivänä olevan aika vähän.
Viisufaneja on tuhansia = totta :joojoo:
Ylipäätään vinyylilevysoittimen omistavia viisufaneja on vähän = totta :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Minulla on outo tapa hakea ja kerätä viisusinkkuja kirppareilta ja ainoastaan niistä :raaps: Ostovaiheessa on aina kamalan kiva fiilis, että jee nyt sain taas yhden "harvinaisen" sinkun 50 sentillä tai eurolla, mutta kun sen on sitten kerran kuunnellut, niin se tahtoo jäädä sinne minun viisusinglepahvilaatikkoon, josta hyvin harvoin otan mitään kuunneltavaksi :mitvit: Onhan noissa sinkuissa ns. nostalgiaa kuvineen ja rahinoineen, mutta on totta, että kovan työn joutuu tekemään sen kolmeminuuttisen "nautinnon" eteen :heh:
Tämä esc- radio on mainio keksintö, sieltähän kuulee kaikki mahdolliset viisut ja myös remixejä :ihana: jos vaan jaksaa odottaa, että se oma haluttu viisu kuuluu :joojoo:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Hapa »

tonywerner kirjoitti: Taidat puhua inhokkidivaristani, joka myy kalliilla tyhmille viisudiggareille ja ei maksa mitään sinne viisusinkkujaan tarjoaville harhaluuloisille keräilijöille, jotka uskovat että he jos jotkut maksaisivat hyvästä tavarasta hyvän hinnan. Nimimerkillä "kokemusta on" (eli olen ostanut sieltä singlen joka maksoi 150 markkaa ja josta he sisäänostovaiheessa myöhemmin tarjosivat 5 markkaa - viimeisellä lukuisista käyntikerroistani kyseisessä liikkeessä). :roll:
Arvossaan ovat :heh: Etenkin ulos myytäessä :heh:

Sinkkuja kerääviä viisufaneja uskon tänä päivänä olevan aika vähän.
Viisufaneja on tuhansia = totta :joojoo:
Ylipäätään vinyylilevysoittimen omistavia viisufaneja on vähän = totta :joojoo:
Mulla ei ole kokemusta levyjen myynnistä, en ole vielä koskaan myynyt mitään. Mutta samasta divarista taidetaan puhua... :shock:

Nyt on pakko kysyä, että MISTÄ sinkusta maksoit 150 markkaa??????? :eeek: Oma ennätykseni on 24 euroa (netissä) ja 14 euroa (divarissa)... Joskus 80-luvulla ostelin viisusinkkuja parilla markalla, mutta euroaikana en ole saanut mitään alle 5 euron!
:roll:

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Hapa »

i wanna be a toy kirjoitti:Minulla on outo tapa hakea ja kerätä viisusinkkuja kirppareilta ja ainoastaan niistä :raaps: Ostovaiheessa on aina kamalan kiva fiilis, että jee nyt sain taas yhden "harvinaisen" sinkun 50 sentillä tai eurolla, mutta kun sen on sitten kerran kuunnellut, niin se tahtoo jäädä sinne minun viisusinglepahvilaatikkoon, josta hyvin harvoin otan mitään kuunneltavaksi :mitvit: Onhan noissa sinkuissa ns. nostalgiaa kuvineen ja rahinoineen, mutta on totta, että kovan työn joutuu tekemään sen kolmeminuuttisen "nautinnon" eteen :heh:
Tämä esc- radio on mainio keksintö, sieltähän kuulee kaikki mahdolliset viisut ja myös remixejä :ihana: jos vaan jaksaa odottaa, että se oma haluttu viisu kuuluu :joojoo:
Juu kun te piilottelette viisuja ylähyllyihin ja pahvilaatikoihin... :mrgreen: Viisusinkkujen pitää olla esillä! :peukku:

Mitä harvinaisia viisusinkkuja olet löytänyt kirppareilta? Mulla ei ole kirppareista paljoakaan kokemusta, tuntuu ettei niissä koskaan ole mitään erikoista ja jos jotain löytää, niin vinyylin kunto on heikko. :lohduton:

Mikä ESC-radio? :mitvit: :mitvit: :mitvit: Kuuluuko Helsingissä?

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Miik »

Hapa kirjoitti:Mikä ESC-radio? :mitvit: :mitvit: :mitvit: Kuuluuko Helsingissä?
Netissä voi kuunnella. :joojoo: Linkki siihen löytyy mm. tuolta Viisukuppilan oikeasta yläkulmasta. ;) ESC-radio on oikein hauska tapa kuunnella viisuja. :surrur:
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11540
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja romualdo »

tee kuten minä, guuglaa esc-radio ja siitä sitten eteenpäin... äsken tein niin ja niimpä tietysti, Ruotsi -07 remiksversiona, just joo, harvinaisen kappaleen tyrkkäsivät levysoittimelle taas kerran... hohhoijaa, karsintakappaleita toivoisi enemän soitettavan sielläkin... Se tais olla se Fredan, (kuuskulman) divari (?) josta minäkin aikoinani innostuin (02-04?) ostelemaan mm. Kypros ja Belgia -02 ja kyl ne tais toistakymmentä euroa maksaa kipale, ja toisella kerralla, vielä siihen aikaan kun vinyyleitä keräsin, niin Portugal-innoitukseni huipulla (noin v. 89-93 haalein mm. Amalia Rodrigesin levyn (sis. mm. Ita -66) ja kuin myös portugeesil. miessolistin levyn, sen(kin) pelkästään solistin komean habituksen vuoksi... vaan onhan se tietty aivan toista hypistellä isoa vinyyliälppäriä, jonka takapuolella on vieläpä mahollisesti mainosteltu samaisen levymerkin muita solisteja, kuten mm. saksalaisilla on tapana...
Muutaman levyn olen hölmöyksissäni jopa lahjoittanu eräällekin PK:lle joka ei sitte kuitenkaan ymmärtäny levyjä palauttaa kun aloin lopulta katua tekoani (!) mm. Charlie chaplin (Swe-77) ... samoja mietteitä minunkin nupissani on kiertänyt mitä tuossa edellisilläkin oli, vinyylilevyjen keräys kauteni ajoittui vuosille 1978 - 2004...? saatampa vieläkin ostella hyvin harvakseltaan, jos riittävän mielenkiintoinen sattuu eteen, jopa tälläinen cd-levykin saattaa lähteä mukaani, jos vain joku miehekkään iskelmälaulajamme (Antti Huovila, Jussi Kiiveri jne. ... ) tai yhtyeen (Syke, Souvarit...) levy osuu sopivan alhaiseen hintahaarukkaan...

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Hapa kirjoitti:Mulla ei ole kokemusta levyjen myynnistä, en ole vielä koskaan myynyt mitään. Mutta samasta divarista taidetaan puhua... :shock:

Nyt on pakko kysyä, että MISTÄ sinkusta maksoit 150 markkaa??????? :eeek: Oma ennätykseni on 24 euroa (netissä) ja 14 euroa (divarissa)... Joskus 80-luvulla ostelin viisusinkkuja parilla markalla, mutta euroaikana en ole saanut mitään alle 5 euron! :roll:
Jos joskus myyt tai vaihdat jotakin, sinne ei kannata viedä mitään :eiei:
Olen tätä tarinaa paasannut täällä Kuppilassa useita kertoja, mutta kerron vielä kertaalleen... Asioin tässä ko. levykaupassa aikoinani hyvin usein. Pari kertaa kuukaudessa ja tulin hyvin tutuksi myyjienkin kanssa. Kerran pääsin liikkeen ollessa suljettuna, sunnuntaina, takahuoneeseen penkomaan varastojakin (tosin sieltä löytyi lähinnä kotimaisia iskelmäsinglejä). Olisi siellä kyllä ollut Fredi & Friendsien saksankielinen "Bump Bump"-single, mutta hintaa oli 300 markkaa, joka oli liikaa. Mitään alennuksia en kuitenkaan koskaan saanut edes varastosta pengotuista, vaikka ostin todellakin kymmeniä sinkkuja kerrallaan.
Sitten kun päätin vuosia myöhemmin luopua singlekokoelmastani, ajattelin että tänne asiantuntevaan ja tämäntyylistä musiikkia arvostavaan liikkeeseen kannattaa ne myydä. He tietävät, mitkä singlet ovat arvokkaampia ja osaavat maksaa kustakin levystä oikean hinnan. Soitin liikkeeseen ja lähetin sinne listan tiedustellakseni mistä he olisivat kiinnostuneita, mutta aina tuli sama vastaus: "Tuo näytille". No minä raahasin sinne valtavan matkalaukullisen levyjä junassa (asun siis Riihimäellä) ja ratikassa, mutta ei heillä ollutkaan aikaa katsoa satsia läpi. Laukku jäi sinne viikkokausiksi, kunnes lopulta sain puhelimessa vastauksen minkäarvoisia levyt ovat: "5 markkaa/pala". Oletin ilman muuta, että vitonen maksetaan paljon liikkeellä olevista sinkuista, mutta harvinaisuuksista enemmän levyn mukaan. Eikä mitään ronttikauppoja.
Mikäköhän se 150 markkaa maksava sinkku oli :miettii: Joku 1950-60-lukujen suosikkini, jonka halusin välttämättä :miettii:
PS. 150 markkaa on euroissa suurinpiirtein 24 euroa :supati:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Hapa kirjoitti: Mitä harvinaisia viisusinkkuja olet löytänyt kirppareilta?
En tiedä ovatko ne harvinaisia mitkä olen löytänyt :miettii: mutta minulle vaan tulee sellainen fiilis, kun löytää jonkun sinkun, että enpä olisi uskonut,että tämänkin löydän, niin sillä tavalla se on minulle harvinainen :mitvit: Viimeksi taisi tulla sellainen fiilis kun löysin Askan Halo, halo (Jugoslavia-82) ja Norjan Mata-Hari vuodelta -76, kun kuvapussin sisällä oli vielä "aito" valokuvakortti Anne- Karinasta :ihana: Oikeesti nämä tuskin ovat ollenkaan harvinaisia,muille kuin minulle :heh:
edit: Kytken muuten aina tietokoneen streoihin, kun haluan kuunnella esc- radiota. Sehän on silloin kuin oikea radiokanava ja kuuluu ihan yhtä hyvin tietenkin, kuin kaikki muutkin tavalliset kanavat :joojoo:
Nytkin laitoin sen soimaan kun menen kohta makaamaan parvekkeelle (ilman niitäkään) :draamaa:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Sain päivitettyä cd-listani ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen. :uujee: Ei ehkä järkevää näin pikkutunneilla, mutta kuitenkin... Tällä hetkellä 4752 cd-levyä, mutta tuosta lähtee siivouksen myötä vielä ainakin satakunta levyä (singlejä) pois.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Jvvv kirjoitti:Sain päivitettyä cd-listani ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen. :uujee:
:kups:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Naali »

Jee! Jvvv:n cd-lista on mitä mainiointa luettavaa esim. yön pimeinä mutta unettomina tunteina.

Mun äänitekokoelma on kasvava, rahaasyövä eikä se mahdu pian hyllyihin. Lisäksi se ei ole järjestyksessä. Onneksi kokoelma on edes rakas. :ihana:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Naali kirjoitti: Mun äänitekokoelma on kasvava, rahaasyövä eikä se mahdu pian hyllyihin. Lisäksi se ei ole järjestyksessä. Onneksi kokoelma on edes rakas. :ihana:
Sama "ongelma" mullakin, mutta mikä ihana ongelma.. :ihana:
I am not that desperate and you are not that lucky.

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Naali kirjoitti:Jee! Jvvv:n cd-lista on mitä mainiointa luettavaa esim. yön pimeinä mutta unettomina tunteina.

Mun äänitekokoelma on kasvava, rahaasyövä eikä se mahdu pian hyllyihin. Lisäksi se ei ole järjestyksessä. Onneksi kokoelma on edes rakas. :ihana:
Ostin äskettäin yhdeksännen cd- tornin Ikeasta ja ne mun mielestä kamalan käteviä.Ulottuvat melkein kattoon ja eivät vie paljon tilaa. Huomasin, että Ikeassa oli tullut sellaisia ihania metallikaappeja cd/dvd -levyille. Niihin mahtui enempi ja ovat myös pölyltä suojattuna kun oven saa kiinni. Sellaisia haluaisin, mutta mihin tungen nuo vanhat :miettii:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30123231
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

i wanna be a toy kirjoitti:mihin tungen nuo vanhat :miettii:
Mä voin ostaa HALVALLA :heh: Minkä värisiä ne ovat :mitvit:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Naali »

i wanna be a toy kirjoitti:
Naali kirjoitti:Jee! Jvvv:n cd-lista on mitä mainiointa luettavaa esim. yön pimeinä mutta unettomina tunteina.

Mun äänitekokoelma on kasvava, rahaasyövä eikä se mahdu pian hyllyihin. Lisäksi se ei ole järjestyksessä. Onneksi kokoelma on edes rakas. :ihana:
Ostin äskettäin yhdeksännen cd- tornin Ikeasta ja ne mun mielestä kamalan käteviä.Ulottuvat melkein kattoon ja eivät vie paljon tilaa. Huomasin, että Ikeassa oli tullut sellaisia ihania metallikaappeja cd/dvd -levyille. Niihin mahtui enempi ja ovat myös pölyltä suojattuna kun oven saa kiinni. Sellaisia haluaisin, mutta mihin tungen nuo vanhat :miettii:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30123231
Joo, suunnittelen oikeita sisustusratkaisuita sitten, kun minulla on rahaa ja oikeitten ihmisten kämppä. Tietenkin on hyvä kartottaa jo nyt. Levyt pitäis kyl saada pölyltä suojaan. :joojoo: Tollaset korkeet telineet vie aika vähän tilaa, mutta en tiedä, onko ne muuten kovin kivoja. Joku vetolaatikosto vois olla ehkä aika ihana, paitsi levyt ei oo silloin esillä. :rullaati:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

^^ kuusi on tummanharmaata ja kolme hopeanväristä. Kolme eriväristä siksi, koska Ikea päätti lopettaa tuon tummanharmaan valmistamisen :jupinaa: Hyvin ne kyllä sointuvat keskenään :kaunis: En ole ihan vielä niitä myymässä, kun tarttis löytää rahat noihin uusiin kaappeihin. Werneri tuskin maksaa näistä yhdeksästä 240€ (kun sillä saa jo uudetkin :heh: ) kun tarttisin ainakin kolme noita peltikaappia :miettii:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

i wanna be a toy kirjoitti:Werneri tuskin maksaa näistä yhdeksästä 240€ (kun sillä saa jo uudetkin :heh: )
Ei maksa niin, kun piti saada HALVALLA (Sulo Vilénin äänellä) :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Violette »

Naali kirjoitti:Jee! Jvvv:n cd-lista on mitä mainiointa luettavaa esim. yön pimeinä mutta unettomina tunteina.
Nii ovat! :ihana:

Hyvä kun nyt ei tarvitse kirjoittaa Jvvv:n vieraskirjaan aggressiivisia viestejä tyyliin "päivittäisit V***** näitä S******* sivuja!" :heh:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Aika kunnioitettava määrä levyjä jvvv:llä! :kiitos: Montakos omakotitalollista tuollainen määrä muuten on?
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Kävinpä pitkästä aikaa päivittämässä, kun on tullut ostettua jokunen viisulevy...
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Miten te, jotka omistatte vanhoja vinyylilevyjä, säilytätte levyt? Käytättekö suojamuoveja? Itse en tähän asti ole pitänyt älppäreissä niitä ja sinkuissakin on muovit vain noin viidesosassa. Onhan muovi paikallaan esim. selatessa levyjä, mutta mulla on myös se käsitys, että muovi haalistaa väärejä ajan mittaan. Nyt tekis mieli suojata kaikki singlet, mutta uskaltaako?
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Naali »

Laitoin levyni viikonloppuna aakkosjärjestykseen ja nyt ahistaa. Ennen levyni olivat kummallisessa assosiaatiojärjestyksessä, jolloin kaikki poikabändit olivat samassa, kaikki Kerkko Koskiseen liittyvät levyt samassa, brittirokit samassa jne. Oli harvinaisen epämukavaa laittaa levyt sekaisin niin, että Choralet koskee Tracy Chapmaniin ja Abbat The 69 eyesiin. :apuva: OIetan, että tämä liittyy tyyliini kuunnella musiikkia: fiilispohjalta, kausittain. Musiikkimakuni on vähintäänkin laaja, voisin jopa sanoa sekava. :heh:

Aakkosjärjestys on kuitenkin ainoa järkevä idea siinä vaiheessa, kun levyjä on yli 500 eikä avokki ole löytänyt hyllystä enää vuosikausiin mitään. :rofl: Ehkäpä tähänkin tottuu. (Viisu-)kokoelmat, klassisen musiikin ja soundtrackit jätin omiin lohkoihinsa. :joojoo: Olosuhteiden pakosta myös erikoisemmat pakkaukset ja paksut tuplalevyt ovat erikseen hyllyn vieressä. Ne eivät ole missään muussa kuin kivassa järjestyksessä.

Tiedän aika tarkkaan, millaiset hyllyt levyilleni hankin, sitten kun minulla on rahaa. Haluaisin sellaisen tavallisen kirjahyllyn näköisen ja kokoisen systeemin, jossa olisi enemmän ja kapeammat hyllyt. Lasiovet olisivat luxusta, mutta eivät pakolliset. Tosin sellaisia hyllyjä ei taida olla olemassakaan, joten ne täytynee teettää vähintään jollain sukulaisella.

Mitä teidän levykokoelmillenne kuuluu? :vonkaus:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Ihan hyvää kiitos. :joojoo:

Epävirallisesti 4900 raja on jo reilusti rikki, mutta miehenkorkuinen (tai Jvvv:n korkuinen) pino levyjä odottaa listaltapoistamistakin. Säälittävää on se, että se poistettavien levyjen pino on ollut olemassa jo pari vuotta, ja siirtynyt muutossakin asunnosta toiseen...

Naalin systemaattisuus kuulostaa hyvältä ja tutulta, itsellänikin ovat kokoelmat, soundtrackit ja viisulevyt erillään artistien pitkäsoitoista. Aakkosjärjestyksessä, tottakai.

Kuukauden aikaiset ostokset vielä hyllyttämättä, pitäisi skarpata! Lisäksi levyhyllyn uusintakuuntelu etenee jo P:n kohdalla. Uusintakuuntelussa turhat levyt joutuvat hyllystä pois, poistopinoon. Vuosiksi. Listalla ne kummittelevat silti.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Minun n. 1300 levyn kokoelmalleni kuuluu huonoa... kokoelma ei ole kasvanut juuri laisinkaan viime aikoina :eiei: Nykyään ei yksinkertaisesti vain julkaista enää riittävän kiinnostavaa musiikkia, että ostaisin levyn :lohduton: Ja sellaisia vanhoja hienoja helmiä, jotka kokoelmastani puuttuvat, ei saa mistään... Lisäksi en pidä levykokoelmastani muutenkaan, koska se on täysi turha, ruma ja tilaavievä elementti muuten omia silmiäni hivelevässä kodissani. Elementti, johon en koske käytännössä koskaan. :puna:

Lisäksi vihaan vinyylilevyjäni, mutta suhde lienee jonkinasteinen viha/rakkaus-suhde, sillä en ole vielä raaskinut niistä luopuakaan :puna:

Laskutavasta sen verran, että lasken useitakin cd-kiekkoja sisältävät paketit yhdeksi levyksi (siis oli kyseessä yksittäinen albumi tai Kari Tapion kymmenen cd:n kansio, on se yksi "levy") ja singlejä en osaa laskea, vaikka suurin osa sinkuistani onkin lauluista joita ei löydy miltään albumilta. :tosion:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Äänitekokoelmasi?

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Sain postissa 300 kpl single-levyjen suojamuoveja. Nyt vaan sitten viisusinglet suojaan. LP-levyihin en meinaa edelleenkään muoveja hommata.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Vastaa Viestiin