Kotimaisia klassikkokokoelmia

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Kuka muistaa Eila Torvelan HULIVILI HUI HAI TYTTÖÄ??!! :D

"Kun pyysin illalla leipää, pappa sanoi näin: No ken sitä yöllä nyt syö?"
:lol:

Mistäköhän mulle tämmönenkin tuli keskellä yötä mieleen.... :)
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Tottakai Eila muistetaan! "Jo oli ankea lapsuus, mutta eteenpäin mulle se tahtia lyö!" Kuoli alle nelikymppisenä johonkin sairaskohtaukseen, rauha muistolleen. Mullapa on Eila Torvelan pitkäsoitto "Mä olen vapaa" vuodelta 1982 vinyylinä, aivan järkyttävää kuultavaa. En malttanut jättää sitä kirppiksen laariin kun maksoi 50 senttiä :)

Aivan oma lukunsa on kuitenkin Eilan libanonilainen aviomies Johnny Francis, joka myös pääsi levyttämään Suomessa. Se oli jotain niin campia kuultavaa, että nimeltä mainitsemattoman, Brittilään muuttaneen, tätä palstaa todennäk. hissukseen seuraavan (MOI!) ystäväni kanssa meillä oli vakaa tarkoitus joskus mennä Eilan ja Johnnyn keikalle Jortsumestariin (ex-humppapaikka Helsingissä). Vaan eipä tullut ikinä mentyä.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Marjukka kirjoitti:Eilan libanonilainen aviomies Johnny Francis, joka myös pääsi levyttämään Suomessa..
No kukas täällä nyt ei pääsis levyttämään..... :lol: :lol: :lol:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja lharju »

Marjukka kirjoitti:Mullapa on Eila Torvelan pitkäsoitto "Mä olen vapaa" vuodelta 1982 vinyylinä, aivan järkyttävää kuultavaa. En malttanut jättää sitä kirppiksen laariin kun maksoi 50 senttiä :)
Tosin toi levyhän tuli ennen sitä varsinaista läpimurtohittiä eli juuri Hulivilityttöä. Eila kuuluu valitettavasti niihin harvoihin artisteihin, jolta ei ole tullut minkään valtakunnan cd-julkaisua, ainakaan niistä hänen 80-luvun hiteistään. Ei edes "20 suosikkia" -levyä vaikka Warner tietääkseni omistaa ne Eilan suurimmat 80-luvun hitit, joita Hulivilitytön lisäksi on mm. Köyhä ja savolainen :mrgreen:

Niin, sinä päivänä kun allekirjoittanut pääsee mukaan "20 suosikkia -toimikuntaan" ( :roll: :roll: :roll: ), niin totta kai pidän huolen siitä että me pääsemme nauttimaan niin Eila Torvelan kuin esim. pikku-Jonnan musiikista cd:llä :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Ei taida olla Warnerille kovin tärkeä tuo 20 suosikkia-osasto... Minua ärsyttää, että edes levy-yhtiön sivuilta ei juuri löydy tietoa koko julkaisusarjasta, tai minä en ainakaan löydä. Haustakaan ei tule mitään tuloksia termillä "20 suosikkia". Ai nyt löysin menusta kohdan 20 suosikkia, on näköjään ihan 27.01.2003 päivitetty...
20 Suosikkia

27.01.2003
20 SUOSIKKIA

5050466-1828-2-1 DANNY - Amado Mio / F-Records (620)
5050466-2245-2-1 EEMELI - Oho! Sano Eemeli / F-Records (620)
5050466-1823-2-6 FREDERIK - Se jokin sinulla on / F-Records (620)
5050466-2247-2-9 EINO GRÖN - Suudelmin suljetut kirjeet / F-Records (620)
5050466-2246-2-0 ERKKI JUNKKARINEN - Tulisuudelma / F-Records (620)
5050466-1824-2-5 TAPANI KANSA - Kultainen nuoruus / F-Records (620)
5050466-2262-2-8 MAUNO KUUSISTO - Oi Muistatko vielä sen virren / F-Records (620)
5050466-2263-2-7 VEIKKO LAVI - Kotkan Kerttu / F-Records (620)
5050466-1825-2-4 MATTI JA TEPPO - Paljon sain, paljon näin / F-Records (620)
5050466-1426-2-7 ERI ESITTÄJIÄ - Kaikki rakkauteni (Beatles-klassikot) / F-Records (620)

Hello Hi!

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja lharju »

Tuossa listassa onkin ne kaikkein viimeisimmät "20 suosikkia"-levyt, joita on tullut, mutta ainoa ostamisen arvoinen nyt oli periaattessa Lavin Vepan toinen kokoelma. Muutenhan nuo sisältävät noiden artistien melko tuntemattomia kappaleita ja koko sarjahan menee hukkaan kun Matilta ja Tepolta tai Dannylta julkaistaan ties kuinka monta kokoelmaa ja sitten on sellaisia artisteja, joilta ei ole tullut ainuttakaan kokoelmaa, kuten esim. jo em. pikku-Jonnalta.

Mulla on jossain tallella lista, jossa on lähes kaikki vv. 1995-1999 julkaistut "20 suosikkia"-levyt. Jos löydän sen jostain, niin voinen lähettää sen mahdollisesti kiinnostuneille.

EDIT: Niin tulihan tuossa kesällä 2003 jotain 70-luku -aiheisia "20 suosikkia" -levyjä, mutta ne nyt sisälsivät niitä vanhoja puhkikulutettuja biisiejä aina Mombasasta Dirlandaan jne...
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Aurelius
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Touko 2004, 14:55
Paikkakunta: Kanta-Häme

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Aurelius »

Lähetä vaan, minulle on ainakin hämärän peitossa, mitä sarjassa on julkaistu. Idea tosiaan tökkii, esim. Markku Arolta on ainakin kaksi ellei kolmekin kokoelmaa ko. sarjassa.
"Muuten hän oli niinkuin yksi meistä vaan, hän rokkia rakastaa ja jäisiä papuja."

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja lharju »

Kaiken huippu lienee Eino Grönilta tulleet kuusi "20 suosikkia" -kokoelmaa :lol: (6 x 20 = 120 biisiä!)
Ja kaiken lisäksi kun ne kuusi kokoelmaa olivat tulleet, niin sitten julkaistiin vielä sellainen tupla-cd, jossa oli 40 parasta ja ihan samoja kappaleita! :D
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Aurelius
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Touko 2004, 14:55
Paikkakunta: Kanta-Häme

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Aurelius »

Juu ei meillä suinkaan rahastaminen mielessä ole :wink: Kukahan nekin kaikki ostaa? Die hard Eikka-fani vissiin. :lol:
"Muuten hän oli niinkuin yksi meistä vaan, hän rokkia rakastaa ja jäisiä papuja."

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Oh, kyllä Eino Grön-fanien kelpaa... :oops:
Virve Vicky Rostilta on ilmestynyt ainakin kaksi erilaista "20 suosikkia" kokoelmaa vai olisiko sittenkin järkevämpää ostaa uusin hiljattain ilmestynyt "listallakin hyvin menestynyt" kokoelma!?

Olen myynyt Virve Rosti lp-levyt pois ja se hieman harmittaa... kun varsinkin ensimmäiset ostamani LP-levyt (samalla kertaa) olivat Virven ja Amii Stewartin ihanuudet. Jälkimmäinen on tallella vieläkin ja avattavat kannet ja muuten kolahti pikkupojan sydämeen...
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Aurelius
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Touko 2004, 14:55
Paikkakunta: Kanta-Häme

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Aurelius »

Avattavat kannet ovat vanhoissa vinyyleissä hienoja. Minullakin on joitakin Kate Bushilta, grace jonesilta, Nina Hagenilta ja Judie Tzukelta. Suurin osa kylläkin divareista jälkikäteen haalittuja.

Itsekin olen pohtinut Virven uuden kokelman ostoa, mutta ostamatta on vielä jäänyt.
"Muuten hän oli niinkuin yksi meistä vaan, hän rokkia rakastaa ja jäisiä papuja."

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Mutta kukas nyt sitten omistaakaan ne K-tel:in 1984-tienoon oikeudet? Jonnan 2 ekaa levyähän julkaisi juuri K-tel, mutta kolmannen putkautti maailmaan maanmainio M&T Tuotanto. Ja M&T Tuotannonko kappaleet omistaa nykyään Warner? Kun niitä on ollut M&T Tuotantoa ja M&T Recordsia sun muita.

Muutenkin olisi mielenkiintoista tietää kaikkien vanhojen levy-yhtiöiden nykyiset oikeudenomistajat, kuten Flamingo (Kusela, Tyyne...) jne.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja lharju »

Fabrizio kirjoitti:Virve Vicky Rostilta on ilmestynyt ainakin kaksi erilaista "20 suosikkia" kokoelmaa vai olisiko sittenkin järkevämpää ostaa uusin hiljattain ilmestynyt "listoillakin hyvin menestynyt" kokoelma!?
Ei kannata ostaa, sillä uuden "listollakin hyvin menestyneen" kokoelman lauluista puolet ovat uusia kappaleita 90- ja 2000-luvuilta ja nehän eivät ole yhtään niin hyviä kuin vanhat hyvät kappaleet.

"20 suosikkia" -levyt sisältävät enimmäkseen 70-luvun hittejä ja muutamat pakolliset 80- ja 90-luvuilta kuten esim. Sata salamaa.
Ja "20 suosikkia" -levyjen ostaminen tulee halvemmaksi:
10 EUR + 10 EUR = 20 EUR
Uusi kokoelma maksaa 22,9 EUR :roll:

Kuva Kuva
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Toisaalta tuon jälkimmäisen Vickyn 20 Suosikkia -levyn sisältö on sellaista huttua, että eiköhän nuo 90-luvun biisit päihitä ne mennen tullen? Eli jos tuolla uutuuskokoelmalla on (onko?) kaikki suuret vanhemmat hitit (Chicago, Näinkö aina meille täällä käy, Oon voimissain, Nousevan auringon talo, Charlie Brown, Arkipaita, Menolippu, Sata salamaa) niin sitten sen luulisi olevan varmempi vaihtoehto, jos hyvää ja kattavaa hittikokoelmaa hakee...
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja lharju »

Jvvv kirjoitti:Toisaalta tuon jälkimmäisen Vickyn 20 Suosikkia -levyn sisältö on sellaista huttua, että eiköhän nuo 90-luvun biisit päihitä ne mennen tullen?
Mistä nyt tuollaista päättelet. Ensinnäkään toisen levyn sisältö ei ole "sellaista huttua". Mukana on toki huonojakin biisejä, mutta enimmäkseen kuitenkin sellaisia hyviä, joita ei saa tuolla toisella tuplalla. Mistä päättelet, että Vickyn melko harvinaiset 90-luvun hitit olisivat parempia, kuin nuo toisen levyn 70-luvun hitit, joista kuitenkin osa oli aikoinaan listamenstyksiä?

Tosin tämäkin nyt riippuu minkälaista Vicky-kokoelmaa on etsimässä. Jos haluaa muistella nuoruuden kappaleitaan, niin silloin 20 suosikkia -levyt ovat selkästi parempi vaihtoehto. Ja yleensä aika on kullannut muistot, että ei ne 70-luvun teinidiscoissa soitetut kappaleet niin "sellaista huttua" olekaan :D

Ylipäätään jos haluaa Virven tuotantoa edes jotain hyllyynsä, niin luulen että siihen tarkoitukseen riittäisi melkein pelkästään ensimmäiset "suosikit".
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Diggari »

Virven biisejä voi tutkiskella esim. täällä:
http://jata.vampula.net/musiikkisivut/m ... /vicky.htm

Minustakin nuo kakskymppiset antavat hyvän kuvan disko-Vickystä. Itse olen hankkinut alesta lisäksi esimerkkinä uudesta tuotannosta kokonaisen Sydämeen kirjoitettu-cd:n, myös Tunnen sen täysillä taas-cd on hieno.

Älytöntä huolimattomuutta muuten kun 1-2-3-4-tulta! -biisi on toisella kakskymppisellä otsikkoa myöten nimellä 1-2-3-4-5-tulta!

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Juu, ensi viikolla ostamaan Virve Rostin tuotantoa ja ensimmäinen omistamani lp-levy oli siis Virven "Oon voimissain" ja ne biisit osaan kyllä ulkoa.
Voisiko joku kertoa Jokke Seppälä-laulajan kotimaisien sinkkujen nimiä tai jos levyttänyt suomeksi lauletun lp-levyn, niin infon siitäkin ottaisin kiitollisuudella vastaan!? Ainakin duetot Seija Simolan, Virve Rostin(?) sekä Satu Pentikäisen kanssa muistuivat mieleen. Sunshine reggae, Lennät eiliseen... sitten se "Careless whisper" mutten muista sen nimeä, jotain se oli "etten tanssi..." tai jotain...
Siis se samainen laulu, jonka CatCat esittämänä on nimeltään Kuiskaus. bla,bla,blaa...
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

lharju kirjoitti:Tosin kaikkein parasta olisi ostaa toki kaikki kolme levyä. Tupla ja sitten molemmat "20 suosikkia" -levyt :D
Juu, niin teen... en osaa tehdä päätöksiä. Tyypillistä horoskoopilleni (vaaka) tämä jahkailu... :oops:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja lharju »

Jokke Seppälä ja CatCat ovat tietääkseni laulaneet molemmat "Careless whisper" -kappaleesta saman suomennoksen eli Edu Kettusen sanoittaman "Kuiskauksen".
Fabrizio kirjoitti:ja ensimmäinen omistamani lp-levy oli siis Virven "Oon voimissain" ja ne biisit osaan kyllä ulkoa.
Ja "Oon voimissain" levyn kappaleita cd-muodossa löytyy seuraavasti:

Antaudun (20 suosikkia 2)
Johnny oi johnny (20 suosikkia 1)
Koputa puuta (Tuplakokoelma / 20 suoskkia 2)
Menolippu (Tuplakokoelma / 20 suosikkia 1)
Ohari (Tuplakokoelma / 20 suosikkia 2)
Oon voimissain (Tuplakokoelma / 20 suosikkia 1)
Soita kelloain (Tuplakokoelma / 20 suosikkia 2)
Soitto soikoon vaikka aamuun (20 suosikkia 2)
Sua en voi unohtaa (20 suosikkia 2)
Varjossa vain (20 suosikkia 2)

Eli toisin sanoen kaikki levyn kappaleet löytyvät cd-muodossa. :shock:
Viimeksi muokannut lharju, 23 Elo 2004, 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Lähetin tänään apulaisen hakemaan Myyrmannin Anttilasta MIKÄ FIILIS 2 cd-levyn mulle eli toivottavasti niitä levyjä on siellä vielä, kun sitä niin täällä mainostettiin. Ettei vain olisi ollut vanhentunutta tietoa, mutta eiköhän se selvinne vielä illan mittaan...

Totta, sen Jokke Seppälän laulun nimi oli myös Kuiskaus :oops:

HuutoNetistäkin bongasin Virven "Oon voimissain" parhaat- kokoelman ja kyllä ne "20 suosikkia" on myös saatava kätösiini. 8)
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
JUHKIS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2764
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:06
Paikkakunta: Hki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja JUHKIS »

Mie löysin tänään kirpparilta ihanaisen Meijun ekan lp:n! Toki mulla on se ollut kasetti kopsuna, mutta nytpä on hyväkuntoisena levynä.

Levyltä löytyy joitakin "aarteita", joita ei ole myöhemmin cd:llä tai muutenkaan julkaistu.

Oi ku tää on tyytyväinen.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Ok, sanat takaisin. Eihän se kakkoslevy huttua ole, mutta kun sitä vertaa ensimmäiseen niin ei voi olla huomaamatta, ettei kakkoslevylle tainnut riittää kovin montaa hittiä. Toki paljon muita hyviä kappaleita. Ja tietysti 2 tismalleen samaa kappaletta kuin ykköslevyllekin. :shock:

Tässä tuon uuden tuplan sisältö ja hieman merkintöjä:
20S1/20S2= löytyy 20 Suosikkia 1/2-levyltä


CD 1
1 Kun Chicago kuoli -The Night Chicago Died 20S1
2 Kun nuori on - At Seventeen 20S1
3 Tuolta saapuu Charlie Brown (Charlie Brown) 20S1
4 Näinkö aina meille täällä käy - Ain't That Just The Way 20S1
5 Saisinpa vain - I Love To Love 20S2
6 Rahaa, Rahaa, Rahaa - Money, Money, Money 20S2
7 Jolene 20S1
8 Viimeinkin - This Is It 20S1
9 Nousevan auringon talo - The House Of The Rising Sun 20S1
10 Oon voimissain - I Will Survive 20S1
11 Koputa puuta - Kock On Wood 20S2
12 Menolippu - One Way Ticket To The Blues 20S1
13 Soita kelloain - Ring My Bell 20S2
14 Ohari - The Runner 20S2
15 Riisu pois jo arkipaita 20S1
16 Sata salamaa 20S1

CD 2
1 Sua kaipaan niin 1992
2 Tunnen sen täysillä taas - Total Eclipse Of The Hearts 1992
3 Yön helmaan - Black Velvet 1992
4 Nyt aika on 1992
5 Eletään 1992
6 Taikanainen - Mojo Hanna 1992
7 Ei oo helppo olla nainen -Stand By Your Man 20S1
8 Jos huominen muutoksen tois 20S1
9 Parhaita kavereita 1995
10 Paras mulle ?
11 Uudelleen - Here And Now ?
12 Mulla voi mennä myöhään 200?
13 Mä sun oon - Only Just Begun ?
14 Rakkauden jälkeen - Was Ich Dir Sagen Will
15 Ville, lupaa ja vanno (Billy Don't Be A Hero) 2002
16 Aurinko voittaa 200?

Tuo ajanjakso 1992-1995 on minulle melko tuntematonta Vickyltä, mutta ainakin nuo 2000-luvun Mulla voi mennä myöhään, Ville sekä Aurinko voittaa ovat varsin mukavia kappaleita.

Tiedä tässä nyt sitten mikä paras ostoratkaisu olisi... luultavasti "kaikki". :wink:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Ja nyt se Fabrizio tulee ja lyö meikäläistä kovaa, jos ei niitä Fiilareita sieltä löytynyt... :oops: Toivotaan parasta...
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Jvvv, ole huoleti... en ole kovin agressiivinen tai väkivaltainen luonne. En ole haastamassa riitaa.

Eipä ole vielä tullut raporttia tekstiviestitse Myyrmannista ja odottavan aika on pitkä. Samalla jännittää lopullinen hinta... 8)
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja lharju »

Jvvv kirjoitti:Ja tietysti 2 tismalleen samaa kappaletta kuin ykköslevyllekin. :shock:
Niin. Levyn alkuperäinen kokoaja, olisi halunnut noiden kahden biisin tilalle laulut Vanha svengi (La det swinge) ja Miksi rakkaudella leikit (Love games) mutta eivät kelvanneet Warnerille, ja levy-yhtiön pamput päättivät laittaa noiden tilalle kaksi laulua, jotka oli jo julkaistu aiemmalla kokoelmalla :shock: :shock: :shock:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Jvvv kirjoitti: Parhaita kavereita
IHANA BIISI!!!!!

"Vielä susta välitän, mut siedä enää en kotirappusilta sun askeleita.... "
"Jos me oltaisiin..... (joooooooo).......kavereita"

:D
Viimeksi muokannut gentedimare, 23 Elo 2004, 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Okei, olen tässä nyt kuunnellut parin vuoden tauon jälkeen tuon Vickyn 20 Suosikkia 2:n ja hävettää tolkuttomasti kun sen niin haukuin. :oops: Paljon, paljon mukavia kappaleita sisällään pitää se. Ehkä mun musamakuni on hivenen jopa kehittynyt viime vuosien saatossa? (Ja pyh. Ei sitä ainakaan ostoksista huomaa.)
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1582
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Jvvv kirjoitti:Mutta kukas nyt sitten omistaakaan ne K-tel:in 1984-tienoon oikeudet? Jonnan 2 ekaa levyähän julkaisi juuri K-tel, mutta kolmannen putkautti maailmaan maanmainio M&T Tuotanto. Ja M&T Tuotannonko kappaleet omistaa nykyään Warner? Kun niitä on ollut M&T Tuotantoa ja M&T Recordsia sun muita.

Muutenkin olisi mielenkiintoista tietää kaikkien vanhojen levy-yhtiöiden nykyiset oikeudenomistajat, kuten Flamingo (Kusela, Tyyne...) jne.
Tuossa kirjaa selailemalla selvis, että M&T Tuotanto myytiin aikanaan Fazerille, joka nykyään sitten(kö, en mie ihan varmaan muista) on Suomen Warner. Sitten veljekset tosin perustivat uuden yhtiön, MTR-Music Oy:n.

Mitenkähän toi K-tel sitten, ko mie yhdistäisin sen jotenkin sittemmin AXR:ään, joka nyttemmin on sitte taas Edel. Tää tosin perustuu ihan puhtaasti omien levyjen tutkimiseen ja levysarjojen julkaisijan vaihtumiseen.

Flamingosta en omien äänitteiden perusteella uskalla muuta sanoa, mutta Irwinin äännitteet näyttäsi ainakin olevan Warnerilla. Oisko muutkin sitten sinne menneet?

Nii ja pakko todeta tähän väliin että oli hienoo viime perjantaina kuulla Virveä ja muita Menneisyyden Vankeja ihan livenä. Ja aikasemmin samana iltana Kyrön Heidi vetäs miun mielestä upeesti Eläköön elämän ja Sata Salamaa. Mutta mehän oonkii Heidifani, nii miun mielipiteet voi täsä kohassa olla puolueellisia :lol:
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
Aurelius
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Touko 2004, 14:55
Paikkakunta: Kanta-Häme

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Aurelius »

Jaa-a, onkohan K-telillä ollut koskaan mitään omia artisteja, käsittääkseni lähinnä jakelijana toiminut. Esim. -84 julkaistun Toyah-kokoelman kaikki oikeudet omistaa Safari records ja vain "licensed to" K-telille. K-telin kauttahan tuli näitä kaikkia Hit News ja Dance dance -kokoelmia. Enpä usko, että tuolla merkillä on pikku-Jonnaan mitään oikeuksia... Mutta mene ja tiedä.

Tänään kierrätyskeskuksen lootasta c-kasetteja hintaan 0,20€. Mukana originaaleja (toimivia jopa) Finhits-kokoomia ja muutama muu helmi sisältäen otteita pikku-Jonnaa ja Nisaa, hiphei, kun autossa raikasi :wink:

Ja jos ei Fabrizio saa sitä levyä, niin minäkin voin katsastaa vieläkö se ale versio on Anttilan hyllyssä, postihan kulkee. Tosin kärsimättömyyden kruunaamattomana kuninkaana on kyllä pakko myöntää, että odottaminen on aina tuskaa :lol:

Virvestä vielä sen verran, että mistä ihmeestä se "kun Chigaco kuoli" kertoo? Tänään arvuuteltiin, että jostain mafiasodasta tms, mutta ei ollut meillä tietoa. Jos joku tietää, niin kerrohan!
"Muuten hän oli niinkuin yksi meistä vaan, hän rokkia rakastaa ja jäisiä papuja."

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No sehän kertoo kieltolain ajasta 20-luvulla Chicagossa, kun Al Capone, gangsteripomo, oli avoimessa sodassa poliisin kanssa. Sitten oli lopullinen yhteenotto, josta laulu kertoo.

Kyllä minusta Suomessa K-Tel oli myös ihan artisteja palkkava levymerkki, itse kansainvälinen yhtiö on kai edelleen olemassa, myy jotain TV-Shop-krääsää.
Hello Hi!

Vastaa Viestiin