Eva Dahlgren

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja

Eva Dahlgrenin paras sinkku:

Äänestys on voimassa 25 Touko 2041, 17:15 asti

 
Ääniä yhteensä: 0

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Robby »

Evan uuden levyn kunniaksi oma ketju!

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Robby »

Kakkossinkku tulevalta "Snö"-albumilta on nimeltään "Det som bär mig nu".

Onko muuten muita menossa Evan konserttiin kuin minä?

Avatar
Liisukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2503
Liittynyt: 03 Touko 2004, 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Täällä nousee yksi käsi! Suuntaatko kulkusi Kulttuuritalolle 10.11. vai 11.11.? Itse olen menossa 11.11. riville 6. :riemu:
"Onko se lintu? Onko se lentokone? Ei, se on Rezarta-halpa! " TomppaJr Live -ketjussa Albanian 2. semin aikana

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Robby »

11.11. Paikka tosin on surkea :( Olin sormi liipasimella tasan kl 9, kun lipunmyynti alkoi, mutta kun en tajunnut etukäteen rekisteröityä sivulle, niin hukkasin monta kallisarvoista minuuttia. Pääasia tietty, että sain liput ylipäänsä... Sua käy nyt kyllä kateeksi :)

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Nyt tuli joku outo muistikuva Evasta Kultsalla joskus vuonna yks ja kaks... mutta siellä oli muitakin esiintyjiä ja koska aikataulu oli myöhässä, viimeisenä esiintyneen Evan setti jäi kesken kun hupilupa päättyi. Mikähän juttu tuo nyt sitten oli, tietääkö/muistaako kukaan? Vai olenko taas nähnyt unta :shock: ;)
Hello Hi!

Avatar
Liisukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2503
Liittynyt: 03 Touko 2004, 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

No, itse olin Sokoksella lippuja jonottamassa jo ennen aamuyhdeksää ja kyllä sutina kävi lippujenmyynnissä sielläkin. Edelläni ollut nainen sai lippunsa vielä riviltä 1 ja minulle, heti hänen perässään, tarjottiin parhaita paikkoja riviltä 6.

Olen muuten Evan nähnyt ensimmäisen kerran livenä myöskin Kulttuuritalolla joskus 90-luvun alkupuolella, mutta tuon Juha Uk:n muistelo täytyy olla vielä kauempaa?!?
"Onko se lintu? Onko se lentokone? Ei, se on Rezarta-halpa! " TomppaJr Live -ketjussa Albanian 2. semin aikana

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Hei Liisukka, olemme siis olleet samassa konsertissa, En blekt blondins resor -kiertueella! Oli 90-luvun alkuvuosia. Ja paitsi että muistan Evan olleen suurenmoinen, ja olin hänestä toi vaikuttunut vielä viikkoja konsertin jälkeenkin, muistan että siellä katsomossa oli myös Markku Aro :shock: . Kaikki oleellinen rekisteröidään...
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Roope »

Caribiassa on vielä hyvin tilaa, jos jäi Kulttuuritalolle lippu saamatta ja hyvä tilaisuus samalla testata viisuarenan toimivuus lol

Avatar
Liisukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2503
Liittynyt: 03 Touko 2004, 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Juu Anna, samassa paikassa olemme olleet. :D Muistan nauttineeni konsertista silloinkin, kuten monta kertaa tuonkin jälkeen Evan keikoilla. Mutta Markku Aroa en siellä bongannut, vaan törmäsimme ystäväni kanssa siellä entiseen köksän opettajaamme. Kaikkea sitä muistaakin. :shock:
"Onko se lintu? Onko se lentokone? Ei, se on Rezarta-halpa! " TomppaJr Live -ketjussa Albanian 2. semin aikana

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Olitkos, Liisukka, Rocktågetissa Tammisaaressa, oisko ollu elokuussa -92? Kun Stefan Andersson lämppäröi ja Tomas Ledin ja Eva esiintyivät hänen jälkeensä. Ja Eva ja Tomas vetivät yhdessä I natt är du min (eller är det är jag din? Hur som helst..), se oli hienoa se. Mitähän muuten Stefanille nykyisin kuuluu?
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

poistettu_tunnus_06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4768
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 09:45

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus_06 »

Jorden är ett litet rum :peukku:

Avatar
Liisukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2503
Liittynyt: 03 Touko 2004, 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Tuo Rocktåget minulta on jäänyt näkemättä. :(
Pappis, sinullapa on hyvä maku! :peukku: :cool: :peukku:
"Onko se lintu? Onko se lentokone? Ei, se on Rezarta-halpa! " TomppaJr Live -ketjussa Albanian 2. semin aikana

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Robby »

Uusi sinkku kuulostaa TOSI HYVÄLTÄ! Onneksi! Laittoivat pikaisesti toisen sinkun ekan perään...Eka oli vähän mitäänsanomaton. Ja menestys sen mukainen.

Täällä olis pätkä uutta sinkkua ja haastattelu:http://svt.se/svt/road/Classic/shared/m ... 8&a=260052

Snö näyttää tältä: Kuva

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Robby »

Uusia biisejä "Det som bär mig nu", "När jag längtar", "Väntar mig brunt", "Mitt huvud sa" ja "Snö" voi kuunnella täällä: http://www.dahlgren-attling.net/#

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Robby »

Nyt on "Snö" soittimessa pyörimässä....raporttia sitten myöhemmin! :)

Aftonbladet antaa muuten levylle täydet viisu plussaa +++++! http://www.aftonbladet.se/vss/noje/stor ... 64,00.html

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Aa, siellä on ehditty jo shopata. Tässä kuussa olisi Stockalla kanta-asiakastarjouksessa, mutta en jaksanut äsken Hulluilla päivillä sitä itselleni taistella. Ehtiihän sitä. :p
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

No niin, tänään kävin hankkimassa lunta itselleni myös levyn muodossa (no heh heh :roll:). Vielä en ole kuunnellut niin monta kertaa, että osaisin sanoa mitään hirmuisen analyyttistä, mutta hyvältä kuulostaa, ei pettymyksiä. Joskaan ei myöskään elämää suurempiakaan pläjäyksiä - ainakaan vielä. Osa kappaleista on tuttuja elokuiselta Huvila-teltan keikalta, yllättävän hyvin sitä muistaa.

Ja myös Barba on tulossa Kulttuuritalolle marraskuussa, mutta jo siihen 10. päivän konserttiin. Paikat hulppeasti ekalta riviltä. :ylppis:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Robby »

Älä leuhki ;)

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Kerron sitten, miltä näytti niin edestä. :mrgreen:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Robby »

Kiva! Mä sit kerron näinkö Evaa ylipäänsäkään niin takaa :cool:

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Roope »

Eva aloitti eilen kiertueensa Caribiasta.

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Robby »

Kävikös siellä eilen joku? Minkälainen konsertti oli?

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

No puuuh, kun ei mun hengitys ole vieläkään tasaantunut!

Ihan mieletöntä oli. Eikä vähiten plaseerauksen takia: oltiin siis ensimmäisessä rivissä keskellä, eli melkein tasan Evan kohdalla ihan lavassa kiinni. :puna: Olin hänestä ehkä noin 2,5 metrin päässä.
Ja kahdesti Evan ja mun katseet kohtasivat ja hän hymyili mulle sitä maailman ihaninta ja aurinkoisinta hymyään. Olin tietty ihan :kups: ja :puna:. Ja vierustoveri joutui kaivamaan pökertynyttä meikäläistä penkin alta, mutta sitten taas mentiin!

Jaa mutta fanitusasian lisäksi pitäisi kai sanoa jotain sisällöstäkin, heh. Aika samanlainen setti kuin Huvilassa elokuussa ja osittain samat vitsit ja spiikit. :roll: Vissiin muutama kappale vaan eroa, mikä oli siinä mielessä harmi, että molemmilla kerroilla jäi uupumaan meikäläisen pari suosikkibiisiä. Mutta tuli kuitenkin kivasti vanhempaa tuotantoakin, vaikka uudelta levyltä kuultiin kai melkein kaikki kappaleet. Kesto taisi kokonaisuudessaan olla pari tuntia, hieman ylikin.

Mä tietty aloin kyynelehtiä jo tokan kappaleen kohdalla, mutta ehkä en tässä vielä mainitse biisien nimiä, jotta tämäniltaiseen konserttiin menevillä säilyy jännitys. :)

Bändi oli hyvä, loistava pääkitaristi ja muutenkin hyvin kitaravetoinen, kun kahden kitaristin lisäksi Eva ja taustalaulaja-Eva tarttuivat skeboihin, niin osa kappaleista vedettiin neljän kitaran voimin.


Vaikka tälläkin foorumilla yhtä sun toista jumalattareksi tituleerataan, niin kyllä mä kuulkaa olen sitä mieltä, että niitä jumalattaria on tasan yksi ja se on Eva. <3 :rakkaus: :surrur:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Robby »

Ihanaa! Tuskin maltan odottaa iltaa.

Puhuiko Eva muuten konsertissa ruotsia? Toivottavasti....

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Robby kirjoitti: Puhuiko Eva muuten konsertissa ruotsia? Toivottavasti....
Juu-u, ruotsia snakkas. Eikä tarjoutunut kääntämään, luotti kai helsinkiläisten kielitaitoon enemmän kuin turkulaisten! :ylppis:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Liisukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2503
Liittynyt: 03 Touko 2004, 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Oletettavasti siis komea ilta edessä. Kohtapuoliin nokka kohti Kulttuuritaloa - tuskin maltan odottaa...
"Onko se lintu? Onko se lentokone? Ei, se on Rezarta-halpa! " TomppaJr Live -ketjussa Albanian 2. semin aikana

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Robby »

Eva oli hyvä, kuten aina. Tosin biisivalinnat eivät ihan menneet yksiin oman makuni kanssa. Ja ennen kaikkea konsertin alussa lauletut biisit oli minusta huonosti valittu.

Mutta loppua kohti Eva petrasi kuin sika juoksuaan. UPEA versio Ung&stoltista oli yksi konsertin huippuhetkistä. Mutta toinen ehdoton huippuhetki oli biisi, jota en koskaan ole edes kuullut! Onkohan se tulossa "Det som bär mig nu"-sinkun kakkosraidaksi vai missä sitä oikein pihdataan...

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

barbarossa kirjoitti: Vaikka tälläkin foorumilla yhtä sun toista jumalattareksi tituleerataan, niin kyllä mä kuulkaa olen sitä mieltä, että niitä jumalattaria on tasan yksi ja se on Eva. <3 :rakkaus: :surrur:
Nyt mä en ala! Mutta hyvä on, olkoon sitten niin, että Eva saa olla ylijumalatar. Kun on kuitenkin niiiin ihku. :kups:
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
Liisukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2503
Liittynyt: 03 Touko 2004, 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Upea ilta täynnä kylmiä väreitä ja mahtavaa musiikkia eilen! Eva kyllä osaa, edelleen. Uutta materiaalia oli rutkasti mukana ja todella upeita tulkintoja vanhemmista biiseistä. Illan helmiä mielestäni olivat ainakin "Jag är gud", "Lev så" sekä Robbynkin hehkuttama "Ung och stolt", joka komeudessaan sai ihon kananlihalle jo alkumetreillään.

Voin melkein yhtyä barbarossan mielipiteeseen: Myös Eva on jumalatar! :rakkaus: :kiitos: :peukku:
"Onko se lintu? Onko se lentokone? Ei, se on Rezarta-halpa! " TomppaJr Live -ketjussa Albanian 2. semin aikana

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eva Dahlgren

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Robby kirjoitti: Mutta toinen ehdoton huippuhetki oli biisi, jota en koskaan ole edes kuullut! Onkohan se tulossa "Det som bär mig nu"-sinkun kakkosraidaksi vai missä sitä oikein pihdataan...
Aa, oletin, että se oli jonkun jo ilmestyneen sinkun b-puoli, mutta ei kai sitten. Mullekin vieras.

Erityismainintoja vielä biiseistä, eli Stay ja Ja olivat myös vaikuttavimmasta päästä, Stayn kohdalla itkin jo vesiputouksena, on ihan mun suosikkibiisejäni.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Vastaa Viestiin