Spotify

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Spotifystä löytyy niin paljon biisejä, että mä hukun! :kups: Oon tehnyt itelleni sellaisen kuunneltavia biisejä listan, johon oon kerännyt noita kuuntelemisen arvoisia kappaleita, lähinnä kokonaisia levyjä. Nyt siinä listassa on varmaan joku 500 kappaletta. :hihi: Vanhoja viisuartisteja, kuuntelemattomia viisubiisejä, Idolsseja, Disney musiikkia, musikaaleja, soundtrakkejä.... Ikuisuusprojekti on syntynyt! :uujee:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Colby »

Mun Spotify lakkas vähän aikaa sitten yhtäkkiä toimimasta :eeek:
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kuuntelen tässä juuri @takin levyä, mutta on ihan omituista, kun en muista näistä ainoatakaan, vaikka muistan nähneeni bändin esimerkiksi Jyrkissä. :raaps:
http://open.spotify.com/track/2xsfbv7uS7YGaFPP3w6EKl
Riskinä seniorilaumat

Avatar
.rïošhïn.
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 910
Liittynyt: 10 Maalis 2007, 19:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja .rïošhïn. »

Pete kirjoitti:Kuuntelen tässä juuri @takin levyä, mutta on ihan omituista, kun en muista näistä ainoatakaan, vaikka muistan nähneeni bändin esimerkiksi Jyrkissä. :raaps:
Muistelisin nähneeni @takin livenä Michael Jacksonin konsertissa aikoinaan... :eeek:
Tumumba, tumayo, gumulong dahil sa iyo
Tumawa, lumuha, nabaliw dahil sa iyo
Kinuha ang wala, nadapa dahil sa iyo
Sumulong, umurong, lumipad dahil sa iyo
Mahal ko
Hahanapin ko kahit saan pa man


Lyrics from Hahanapin Ko by AEGIS

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Miik »

.rïošhïn. kirjoitti:
Pete kirjoitti:Kuuntelen tässä juuri @takin levyä, mutta on ihan omituista, kun en muista näistä ainoatakaan, vaikka muistan nähneeni bändin esimerkiksi Jyrkissä. :raaps:
Muistelisin nähneeni @takin livenä Michael Jacksonin konsertissa aikoinaan... :eeek:
Ai helvata.. niin muuten olivat! :uujee: Olikin jo päässyt unohtumaan tuo lämppäri, kumma juttu :heh:
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mä oon löytäny Spotifyllä niin paljon musiikkia, jota pitäis kuunnella etten mä varmaan koskaan ehdi! :kups: Kaikkia viisuartistien levyjä, tyrkkyjä, suomalaista musiikkia, ruotsalaista musiikkia, espanjalaista musiikkia, kreikkalaista musiikkia... :kups: <3
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Mun veli mainosti tätä jo aiemmin, mutten silloin saanut itselleni tuota kutsua kaivettua mistään. Onneksi kuppilasta löytyy apu kaikkeen. :kiitos: Nyt soi Sakis. Yllättävää. :heh:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5053
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

Muutin koneeni hetkeksi ranskalaiseksi, ja tällä välillä pääsinkin rekisteröitymään ilman kutsua. :heh: En kyllä ymmärrä miten toi toimii, kun ainakin ihan oikeat last.fm-tunnukset oon asetuksiin laittanu. No, sama ja se, tuskin mä sitä paljoa käytä edes... :draamaa:
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Tässä hämärää etkoilumusaa. Punaista lankaa ei ole: eli Sairasta musiikkia-varaus on voimassa! :puna: :heh:

http://open.spotify.com/user/diamando/p ... rwNWB8NNDp
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Weewa kirjoitti:Spotifystä löytyy niin paljon biisejä, että mä hukun! :kups:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Weewa »

^No ei nyt sentään. :shock:


:heh:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Soittolistaa kiertoon taas.. :uujee: (..Ja kiviäkin kiinnostaa!) :surrur:
http://open.spotify.com/user/diamando/p ... mtWYv0BAYj
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Marjukka kirjoitti:Onko vielä Spotifystä kiinnostuneita? :uujee: Taas on kutsuja tarjolla 1 per ip-osoite:

http://smexdesign.se/blogg/spotify-invites/
Oi kiitos, noilla ohjeilla onnistui ja pääsin heti kuuntelemaan musaa! :uujee: En oo vielä kokeillut soittolistojen tekoa, mutta Last.fm-yhteys toimii! :tuuletus:

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Kysymyksiä tulee mieleen:

- Voiko tuolla hakea muilla kuin artistien nimillä? Jos kirjoitan esim. Melodifestivalen, niin mitään ei löydy. Miten voisin hakea "tageilla"?

- Onko Spotify-käyttäjillä samantyyppistä profiilisivua kuin Last-fm:n käyttäjillä?

- Onko Spotify tosiaan ilmainen vain tuolla aiemmin mainituissa maissa? Kiinnostaisi, voiko hollantilainen saada ilmaisen tilin? Onnistuuko se, jos "huijaa" itsensä englantilaiseksi?

- Voiko tuolla olla kavereita kuten Last.fm:ssä?

Valikoima ei vaikuta olevan läheskään niin laaja kuin Last.fm:ssä, mutta tämä on ilmainen ja soittaa voi juuri ne biisit kokonaisina, jotka haluaa. Omat hyvät puolensa siis kummassakin...

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Haku toimii vain artistien tai levyjen/kappaleiden nimillä. Jos jotain levyä ei löydy, sitä ei vain ole lisätty tietokantaan. Spotifyllä on varmaan vain tiettyjen levy-yhtiöiden kanssa sopimukset, kaikkia artisteja ei tule koskaan löytymään sieltä. Mutta esim. suomalaisia levyjä ja artisteja on kiitettävän kattavasti.

Huijaamisesta en tiedä, mutta periaatteessahan sen voi saada toimimaan, esim. välityspalvelimella (proxyllä)... jos löytää sopivan tai tietää sellaisesta muuten.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Harmi muuten sinänsä, että Spotify maksaa noinkin "paljon". Jos se maksaisi vaikka vain 5 euroa kuussa, niin tilaisin sen välittömästi.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Spotify pelasti jälleen iltani, löysin kuin löysinkin kuunneltaviksi Kanan molemmat albumit. :uujee:

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Kaverini kutsui Spotifyihin: onhan tämä varsinainen musiikinkuuntelijan oasis, suorananainen seitsemäs taivas ja mahdoton runsaudensarvi!

Olen ollut vasta viikon inessiivissä. Vanhaa CHICin tuotantoa on tullut kuunneltua, samoin joitakin nykyrokki-bändejä, joiden nimen on kuullut jossain. Kaverillani on Kööpenhaminan festareilla näkemä ja sieltä ostettu Ladytron-yhtyeen uusin levy Velocifero (2008 UK), jota tykkään soitella Sportifystä, koska juuri nyt ei ole varaa hankkia levyjä kaupoista. Tällä hetkellä en ainakaan usko, että levyjen osteluinto Spotifyn myötä laantuu, päinvastoin. Mites teillä muilla?

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Naali »

Mulla on lähinnä vaikuttanut levyhimon kasvuna, ei laantumisena. Ehkä hutiostoksia tulee nykyään vähemmän. Toisaalta sellaiset levyt, joita ei Spotyssa ole, himottavat entistäkin enemmän. Kai tämäkin jonkinlainen sairaus on. Joka tapauksessa en oikein luota tuollaisiin palveluihin, että ne tarjoavat minulle samat musiikit jatkossakin. Haluan pitää tärkeimmät musiikit visusti käden ulottuvilla, ja haluan niiden olevan käytettävissä myös esim. kymmenen vuoden päästä. Eri asia sitten, mitä cd:lle on siihen mennessä tapahtunut. :mitvit:

Käytin edellispäiväisen oikeastaan pelkästään kuuntelemalla Spotidyn musiikkia. Sieltä ei kuunneltava hevillä lopu. Toisaalta se on oikeastaan jo ahdistavaa: niin paljon musiikkia, niin vähän aikaa. Jos on yhtään laajempi musiikkimaku, saa kahlata ihan loputtomiin eikä sittenkään riitä. Huoh.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Ymmärrän Naali sua oikein hyvin. Itseäni kammottaa jo se pelkkä linkki, missä lukee "Similar artists" > sieltä löytää jatkuvasti uusia tuntemattomuuksia, jotka vihjaavat samantyyppisiin bändeihin. Tuo on totta, että levyostohutit vähenevät tätä kautta, toisaalta uusia loistavuuksia löytyy koko ajan niin paljon, että heikottaa, hui hui...

Kuuntelen nyt uusinta Kasabiania, joka kuulostaa ihan hyvältä. Ei mitään uutta Briteistä, mutta jotain ovat tehneet... toisaalta ei kyllä vieläkään vakuuta: sekoitus Kaiser Chiefsejä, Franz Ferdinandia, Arctic Monkeysiä, ei oikeastaan mitään omaa, ehkä tällaisia tusinatuotantoja on siinä maassa niin kamala määrä, että turha ihan hirveästi innostua.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Naali »

Mun pitänee sitten kuunnella enemmän Kaiser Chiefsejä ja Arctic Monkeysia, koska mulle Kasabian kyllä uppoo ihan hyvin. Franz Ferdinand sentään on kunnolla hallussa. :mrgreen:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Ok, mut älä vain erehdy Glasvegasiin (varoitus, bändi on superhyvä!)... niin karmeaa myrkkyä britti-rockille, tulevathan he sentään Glasgowsta, Skotlannista: tän unelmabändin kun sais Suomeen, niin voi herrajjestas sentään... kaikki keikat suunnilleen loppuunmyytyjä! Mut eipä hätää, niin näyttää olevan MUSEn tulevat Resistance Tourin keikatkin olevan, johon on jo liput Hartwalliin, hiphip huraa! Sullakinhan on piletit sinne?

Ei vaan... kyllä tähän Spotifyihin kyllästyykin, olen huomannut jo muutaman syyn: 1)tietsikkaa ei jaksa aina avata, 2) vaikka tietsikan äänet tulevatkin suoraan olkkarin ämyreihin, ei äänentaso ole ihan levyn luokkaa. 3) levy cd-kelkassa on jotenkin mukavampi 4) ei tule ärsyttäviä mainoksia (en ole maksanut kymppiä mainoksettomuudesta) 5) vähän liian kaikkivoipaa valita mitä tahansa... jokin tunne puuttuu. Erilaista kuin laittaa oma ostamansa levy kelkkaan tai ämppäreistä kuulumaan. 6) vähän inhottaa musiikintekijän kannalta kuunnella levyjä, joita ei ole maksanut. Monet muusikot yrittävät parhaansa, ja jos levynmyynti vain laskee, se on ikävää. 7) jotkut artistit ovat halunneet poistaa vähäisten tuottojen takia musiikkinsa Spotifysta: on luvattu paljon, saatu vain muutama ropo.

Pluspuolena tuo, niin kuin Naali maintsikin, että jos levy ei kuulosta hyvältä, sitä ei tule turhaan ostettua. Mutta kyllä soittajien on soppansa jotenkin saatava.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minä kuuntelin eilen Eija Kantolan toiseksi uusinta levyä, ja siinähän oli muitakin hyviä popkappaleita kuin vain "Syksyn sateeseen". Luca Dirision uusi levy on kyllä surkea. :eiei:

Siskoni palkkasi minut ilmaiseksi tekemään hänelle kaksi erilaista soittolistaa: toinen balladeja ja toinen energistä musiikkia. Hauskaa hommaa. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Sitten kun saat valmiiksi, niin haluaisitko laittaa linkin etenkin siihen energiseen soittolistaan? :kaunis: Noilta muiden listoilta löytyy välillä kaikkea kivaa itselle uutta.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Mä olen kyllä enemmän uutta musaa löytänyt Last.fm:n kautta. En tiedä, johtuuko se pelkästään siitä, että Last.fm oli mulla ennen Spotifyta käytössä. Mutta Spotify on tosiaan hyvä lisä, vaikkakaan en luota en pysyvyyteen. Ei sekään vielä riittäisi mihinkään, että tietäisi sen olevan käytössä seuraavat 10 vuotta - kyllä mä nimittäin ajattelin kuunnella musaa ihan koko elämäni! Mulla on 10 vuotta vanhoja mp3-tiedostoja, jotka soivat edelleen moitteettomasti ja olen tehnyt niistä jopa "uusia" löytöjä. Samoin kaikki cd-levyt soivat loistavasti. Toivottavasti soivat vielä 30 vuoden päästäkin tai sitten silloin on olemassa jokin varma, maailmanlaajuinen, valtava, pysyvä musiikkikirjasto, jossa on kaikille pikkumaksua vastaan käytettävissä lähes kaikki ikinä levytetty musiikki. :rakkaus: :kups: (antakaa mun haaveilla...)

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Darhen »

I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Nyt syksyllä tulee varmaasti useita ilmestyviä uutuuslevyjä kuunneltua Spotifystä (sitten kun rahakirstu taas joskus toivottavasti täyttyy, levyt voi hankkia cd:nä hyllyyn). Toivottavasti Musen ja Sonata Arctican uusimmat ilmestyvät sinne tuota pikaa. Muse ilmestyy 14.9. Briteissä, meillä kai 17.9. Arctic Monkeysin uusin levy Humbug on ilmestynyt vihdoin tuonne (näköjään kaikki levyt eivät ilmesty heti kauppoihin tulon jälkeen vielä tuonne)

Onhan tämä kyllä rahattoman pelastus, ja rahallisen kadotus...

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Pete »

Oih! Spotifysta löytyy myös Shampoon levy! :uujee: Muistan vieläkin, kun tytöt esittivät Trouble-hittinsä Hot Hit -ohjelmassa (vai mikä se ohjelma nyt olikaan), ja esityksen päättyessä poliisit muka hakivat tytöt pois. :rofl:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Ihme paikka, kun klikkailemalla tekee jatkuval syötöl mielenkiintoisia löytöjä... uusimpia ihan tuulesta temmattuja ja oikein kuunneltavia yhtyeitä: Stereolab, Dub Pistols, Freestylers, Staind, Lucky Elephant, Psapp... :surrur:

(ai niin ja tietysti Manboy, Silversun Pickups, Band Of Horses... mutta näistä olen paasannut toisaalla ihan kiitettävästi kuvien kera)

Välikeskeytykset ärsyttävät koko ajan enemmän. Samat mainosbannerit. Ja pitääkö se Nelly Furtadon levymainos tulla nupit kaakossa. :jupinaa: Mutta en maksa tässä konkurssissa kymppiä kuussa. Luulin, että se on kertamaksu, mutta ehei vaan kuukausiveloitus. Kas, löysin valittamista. :heh:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mua ne mainokset ei edes häiritse, ihme ja kumma. :shock: Olen siis ihan tyytyväinen Spotifyn toimintaan. Tosin, jos jotain negatiivista pitää keksiä, niin mua ärsyttää kun jotkut biiseistä ei ole saatavilla Suomessa. Esimerkiksi Aquan uusi kokoelmalevy, jota kovasti mainostetaan, ei ole kuunneltavissa. :niinpa: :draamaa:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Vastaa Viestiin