Kikka

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Pistetään joku deadline mihin mennessä porukoiden pitää pistää tänne omat Kikka TOP 10-listat joiden pohjalta Kaista laatii lopullisen äänestyksen jossa katsotaan mikä on kuppilalaisten mielestä se kaikkien aikojen KIKKA-BIISI!! :peukku:

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

tonywerner kirjoitti: 1995 Kikka Remix
Uusi kappale: Kaikki lähtee aikanaan
Sovitukset: CLICK A. BUTTON, paitsi "Kaikki lähtee aikanaan" DROME
Remix-tuotanto: DROME HOUSE 1995

1. Mä haluun viihdyttää 2. Kaikki lähtee aikanaan 3. Sukkula Venukseen 4. Kierrätä pyöritä mua
5. Ota vaatteet pois 6. Zoomaile mua 7. Geisha mä olen sun 8. Onnen nainenkin silloin vasta saa
9. Kiihkeät tuulet 10. Tartu tiukasti hanuriin 11. Apinamies 12. Anna mun tulla 13. Käyrä nousemaan
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Juutuubista löytyi tämäkin klassikko, Pulttiboisin Kikka-sketsi:
http://www.youtube.com/watch?v=D1vA2zhv ... re=related

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja AntSa »

KIKKA - MÄ HALUUN VIIHDYTTÄÄ (Audiovox Records Oy 1989)


1 AIKAA TÄYTYY OLLA KOKO YÖ 8,95
Kikan ensilevyn avausraita on hivenen rocK-sävyin sovitettu oivallinen iskelmä siitä ensimmäisestä kerrasta - ja jatkosta samoissa aikuisten leikeissä. "Mulle teethän hyvää vain, sä ensi kertanain"-värssy vaihtuu tarinan edetessä "joka kertanain"-vaiheeseen.

2 MÄ HALUUN VIIHDYTTÄÄ 9,52
Tämä hitti teki Kikasta tunnetun ja siivitti videoineen tämänkin levyn hulppeisiin myyntilukuihin. Ripaus Kylie-hittiä Got to be certain tässä hyvin aikaa kestäneessä ajankuvassa. Huippu biisi edelleenkin!

3 MÄ OSAAN VILLISTI TYYDYTTÄÄ 9,62
Tästä laulusta on tullut ajan myötä eräs Kikka-suosikeistani ever! "Kun sinut voitelen myskilläin, sä pian kiihotut huippuun näin" lupasi Kikka, ja taatusti teki mitä lupasi. Ihanan kaihoisa melodia ja hyvin elämänmakuinen ja rohkea teksti.

4 ANNA KULTA ANNA 8,15
Tämä Ottawa-hitti olisi kaivannut jykevämmän sovituksen!? Täyteraita - minun mielestäni.

5 ON NUORI ILTA TÄÄ 8,64
Hyvin kaunis perusballadi sen ajan nykyiskelmän kaavussa.

6 TIEDÄN HYVÄÄ SEN TEKEVÄN MEILLE 9,44
Se tämän levyn kakkos-hitti, josta tehtiin hulppea videokin, jossa tuolia käytettiin hyväksi Kikan antaumukselliseen malliin. Erittäin tyylikäs biisi ja toimiva teksti. "Kuumana kulki vartalosi vimma yössä minun ylitsein, mä sytyin siitä"..
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Teen näitä "raportteja" kännykällä, joten sori kun tulevat osissa.

7 EI KAUNIIMPAA VOI TODELLA TIETÄÄ 9,38
I don't wanna get hurt-hittiä mukaileva, todella toimiva discohumputus, jonka a-osa mielestäni parempi kuin kertis. Ehtaa, ihanaa Kikka-huumaa! "Tunnen värähtäen meidän kahden kosketuksen, katso minua päin ja kerro se näin"..

8 ANNA RAKAS RAJU HETKI 9,40
Ihana discokomppi tämän Kikan version taustalla. Tästäkin versiosta Kikka teki omansa. Antaumuksellista eläytymistä tarpeen vallassa. Kutkuttavan hyvä!

9 HUONE 105 9,12
Hyvä on tämäkin versio, mutta ehkä Nisan uniikki tapa tulkita oli liiankin hyvin muistissa tehdäkseen tästä Kikan versiosta täydellisesti onnistuneen.

10 SATU KAUNIS RAKKAUDEN 8,98
Tyylikäs, tyylipuhdas discoiskelmä on sangen onnistunut valinta levyn päätösraidaksi.


Keskiarvoni siis koko levylle tänään 9,13 <3
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Vähänkö on jäänyt vaivaamaan Kikka Fan Clubin vetäjän henkilöllisyys.
Kittyn oikea etunimi oli Kirsi tai ainakin niin kertoili...
Tästä meillä oli AntSan kanssa leireellä ohimennen puhettakin.

Huomasin juuri, että olen jättänyt käyttämättä viiden markan lahjakortin.
Tosin lahjakortti on ollut voimassa KikkaShopissa vain neljä kuukautta ja
päiväyksessä on 9.5.1992 merkintä. :puna:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

KIKKA - MÄ HALUUN VIIHDYTTÄÄ (Audiovox Records Oy 1989)
Kaikki sävellykset Veikko Samuli, kaikki sanoitukset Juha Vainio (paitsi ne joissa on erikseen ilmoitettu)

1. AIKAA TÄYTYY OLLA KOKO YÖ 8,21
Letkeä aloitusraita, joka ennemminkin valmistelee kuulijan parempaan materiaaliin, kuin toimii irrallaan kuunneltuna. Itselleni tämä kappale on aina ollut se levyn "intro" joka virittää tunnelmaan. Sanat ovat toki
oivalliset.

2. MÄ HALUUN VIIHDYTTÄÄ 9,76
Kikan läpimurtohitti ja klassikko vailla vertaa. Tässä oltiin tyylillisesti ja saundillisesti ajan hengessä, mutta silti ajan hammas ei liki kahdessakymmenessä vuodessa ole pystynyt kaihertamaan tätä puhki. Kikan tavaramerkki!

3. MÄ OSAAN VILLISTI TYYDYTTÄÄ 9,11
Ihanan seesteinen ja rauhallinen sävelmä ja tulkinta, mutta silti eteenpäin rullaava poljento. Juuri tämäntyyppisistä vähän dramaattisistakin kappaleista pidän! Eroottinen teksti pitää kappaleen levyn linjassa.

4. ANNA KULTA ANNA (säv. Kluger-Vangarde, suom. san. Raul Reiman) 8,01
Kuten AntSa totesi vähän turha lp-raita, etenkin koska tausta on ennemminkin vähän viihteellinen eikä tarpeeksi disco. Alkuperäinen Ottawan on kuitenkin täyttä aikakautensa discoa! Muutenkin olin jo vuonna 1989 vähän kyllästänyt tähän simppeliin ralliin. Pidin enemmän Mona Caritan varhaisemmasta versiosta.

5. ON NUORI ILTA TÄÄ 8,29
Tuottaja Inari Katramo alias Veikko Samuli kierrätti muutenkin tälle Kikan debyytille aika lailla aikaisempien suojattiensa materiaalia. Sinänsä ihan perusteltua, sillä monet niistä kappaleista jäivät aikoinaan vähän varjoon. Tästä kauniista melodiasta olen aina pitänyt, mutta teksti istui paremmin
alkuperäisen (nuoremman) esittäjänsä Mona Caritan suuhun.

6. TIEDÄN HYVÄÄ SEN TEKEVÄN MEILLE 7,89
Ei kuulu omiin ykkös-Kikka-suosikeihini lähinnä liiankin svengaavan rytminsä johdosta (olen enemmän disco-iskelmä-ihmisiä). Jää vain mukavaksi albumiraidaksi. Teksti on taattua Vainio-laatua!

7. EI KAUNIIMPAA VOI TODELLA TIETÄÄ 9,83
Yksi levyn helmistä! Ihanan vauhdikas disco-iskelmä ajan hengessä! Tästä olisi pitänyt tehdä kakkoshitti!!! Kertosäe iskee kuin metrinen halko!

8. ANNA RAKAS RAJU HETKI (san. Raul Reiman) 9,13
Loistava kasariklassikko. Pidän enemmän Nisa Sorayan version muhkeammasta sovituksesta - siinä ne rummut pärisee ja bassot sykkii niin että tapetit tippuu seiniltä. Unohdettu klassikko ansaitsee kuitenkin paikkansa Kikan uusiotulkintana ja pääsee siten uusien sukupolvien fanitettavaksi.

9. HUONE 105 (san. Raul Reiman) 9,02
Heti perään toinen Nisa-hitti-cover. Sama ongelma tässäkin eli sovitus on jotenkin pliisumpi ja heppoisempi. Mainio biisi kuitenkin. Tämä ei ansaitse kuitenkaan paikkaansa samalla lailla kuin ARRH, koska tuli melko tutuksi jo Nisan originaalina.

10. SATU KAUNIS RAKKAUDEN 8,69
Ja vaihteeksi coveroidaan taas Mona Caritaa. Nämä Mona Carita -versiot ovatkin ihan hyvä lisä, koska olivat alunperinkin "vain" lp-raitoja eli eivät varmasti kaikkien uusien kuulijoiden muistissa niin hyvin kuin meikäläisen. Lisäksi sovitukset ovat kokeneet suuremman nuorennusleikkauksen, kuin Nisa-coverit.
Mainio kappale, mutta jäänee mukavaksi päätösraidaksi.

Keskiarvoksi tuli nihkeän kuuloinen 8,79, mutta tämä debyytti ei olekaan mun Kikka-suosikkialbumeja.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Ihanat Wärnerin aatokset! :hali: Mä näitä kännykällä onneton "raapustelen".. :heh: Josko viikonlopun aikana ruotis Kikan seuraavan studioalbumin Kiihkeät tuulet myöskin. :ihana:

KIKKA; MINÄ RAKASTAN SINUA IKUISESTI! <3
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

AntSa kirjoitti:Ihanat Wärnerin aatokset! :hali:
Mukava oli lukea AntSankin mieltymykset Kikan esikoista koskien :hali:
Aiku nää vissiin miltei samoihin aikoihin noita ikimuistoisia ralleja kuunteli ja analysoi :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Ihanan tarkkoja pisteitä :ihana: esim.9,13
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja AntSa »

:heh: Oisko huomenna vuorossa KIIHKEÄT TUULET-niminen levy?
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

i wanna be a toy kirjoitti:Ihanan tarkkoja pisteitä :ihana: esim.9,13
Pakko ottaa laajalla skaalalla että saa eroavaisuuksia :heh:

Keksin myös, että yli "ysin" saaneet kappaleet pääsevät "jatkoon" tulevaa topten-listaani varten :uujee:

MÄ HALUUN VIIHDYTTÄÄ 9,76
MÄ OSAAN VILLISTI TYYDYTTÄÄ 9,11
EI KAUNIIMPAA VOI TODELLA TIETÄÄ 9,83
ANNA RAKAS RAJU HETKI 9,13
HUONE 105 9,02
AntSa kirjoitti::heh: Oisko huomenna vuorossa KIIHKEÄT TUULET-niminen levy?
Olis :peukku: Tää jo esikuunteli sen täällä töissä tarkempaa anaalisointia varten :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja Wilson »

AntSa kirjoitti: KIKKA; MINÄ RAKASTAN SINUA IKUISESTI! <3
NIIN MINÄKIN RAKASTAN KIKKAA IKUISESTI :ihana:

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Voisin jopa ennustaa, että huomennakin on tulossa hyviä pisteitä. :tuuletus:

Jännä nähdä millaiset pisteet saa nimikkokappaleen lisäksi VIIMEINEN YÖ ja
OSASSA TOISEN. Harmi etten itse osaa antaa desimaaleja pisteytyksessä. :puna:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Tässähän syntyykin tosiaan samalla innolla ne meidän KIKKA TOP 10:t! :tuuletus: Minä lähetin aikoinani Kikalle kirjeenä oman Top 40-listani. Ystävällisempää ja sydämellisempää ihmistä saa hakea. :ihana:

Minulla siis "jatkossa":

MÄ HALUUN VIIHDYTTÄÄ 9,52
MÄ OSAAN VILLISTI TYYDYTTÄÄ 9,62
TIEDÄN HYVÄÄ SEN TEKEVÄN MEILLE 9,44
EI KAUNIIMPAA VOI TODELLA TIETÄÄ 9,38
ANNA RAKAS RAJU HETKI 9,40
HUONE 105 9,12

Ja huomenna siis KIIHKEIDEN TUULTEN vietäviksi! :ihana:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Tonywerner!!! :heh:

Minua askarruttaa sellainen asia, että Kikka 3-levyn jälkeen tulee se Parhaat puoleni-kokoelma, jolla on 4 uutta laulua.. 2 niistä on peräti tv:stä tuttuja laulukilpailu-lauluja, yhden Kikka teki tunnetuksi Mr.-kisojen tv-lähetyksessä ja yksi on muuten vaan hyvähkö. Saavatko nuo 4 lauluakin osallistua? :mitvit: Siinä tapauksessahan Kikka Remix-levyn uusi raita vm. 1995 Kaikki lähtee aikanaan saanee myöskin meiltä noita tuikitärkeitä pisteitä?

Minä jo näitä mietin, vaikka pari levyä ruodittavana ennen.. :heh:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

AntSa kirjoitti:Tonywerner!!! :heh:

Minua askarruttaa sellainen asia, että Kikka 3-levyn jälkeen tulee se Parhaat puoleni-kokoelma, jolla on 4 uutta laulua.. 2 niistä on peräti tv:stä tuttuja laulukilpailu-lauluja, yhden Kikka teki tunnetuksi Mr.-kisojen tv-lähetyksessä ja yksi on muuten vaan hyvähkö. Saavatko nuo 4 lauluakin osallistua? :mitvit: Siinä tapauksessahan Kikka Remix-levyn uusi raita vm. 1995 Kaikki lähtee aikanaan saanee myöskin meiltä noita tuikitärkeitä pisteitä?

Minä jo näitä mietin, vaikka pari levyä ruodittavana ennen.. :heh:
Sinä tuollaisia ounastelet :heh:
Minun mielestäni meidän tulee täsmällisesti pisteyttää myös nuo laulut :joojoo: Lisäksi minun pitää toimittaa sinulle kuunteluun singlet "Rakkauden talo" ja "Pystyyn ponnahtanut", koska noidenkin Kikka-hittien tulee mielestäni osallistua pisteytykseen ja siten kisaan KAIKKIEN AIKOJEN KIKKA-BIISIN arvonimestä :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Tää ei enää malttanut ja otti vähän varaslähdön :puna:

KIKKA - KIIHKEÄT TUULET (Audiovox records 1990)
Kaikki sävellykset Veikko Samuli, kaikki sanoitukset Juha Vainio (paitsi ne joissa on erikseen ilmoitettu)

1. KIIHKEÄT TUULET 9,27
Kikka räväytti heti toisen albuminsa ekalla sinkulla, eikä jäänyt kopsailemaan ensimmäistä menestystään. Kiihkeät tuulet on kappale joka iski heti ensikuulemalta eikä siihen kyllästy koskaan. Jotenkin ihanan hektisen vauhdikas ja menevä tunnelma. Yhtä kiihkeä tunnelmaltaan, kuin tekstiltään ja tulkinnaltaankin.

2. APINAMIES (säv. Cole/Hall/Wolfe, suom. san. Pertsa Reponen) 7,87
Sori nyt vaan, mutta mä en ole koskaan pitänyt erityisesti tästä kappaleesta. Sopii toki Kikan imagoon, mutta muuten turha kierrätys Ami Aspelundin tuotannosta.

3. VIIMEINEN YÖ 7,84
Yllättävän pliisu biisi Kikan albumille. Jotenkin ei istu Kikan tyyliin laisinkaan ja muutenkin sävelmä on vaisu.

4. TEE SE HILJAA 8,24
Rauhallinen meno jatkuu, mutta nyt sentään Kikalle ominaisella alueella ja melodia on onnistuneempi ja omaperäisempi. Sovituksessa on kivoja syntikkakikkoja ja tekstissä hieno viritys.

5. OSASSA TOISEN 9,37
Ihanan dramaattinen diskoiskelmä! Upea intro virittää tunnelmaan ja siitä jo aavistaa että kohta lähtee myös reippaampi poljento käyntiin. Upea haikean surumielinen teksti! Yksi levyn helmistä!

6. TULE PIAN KULTA 9,89
Aivan mahtava meininki! Taas mennään ajan hengessä aivan hengästyttävän loisteliaan ja monitahoisen melodian siivittämänä. Kikka tulkitsee tämän jotenkin niin intensiivisesti että siitä oivaltaa koko Kikan suosion salaisuuden. Hän uskoi itse tähän juttuun!

7. AITO FRENDI 9,26
Upea biisi! Ihanan rullaavan letkeä ja toiveikas ja tekstikin on pelkkää asiaa. B-osa alkaa silleen mukavan vaivihkaa ja osoittautuu kaksiosaiseksi. Veikko Samuli on Suomen ykkös-säveltäjä kautta aikojen!

8. ANNA MUN TULLA 8,77
Kiva albumiraita. Kertosäe on toki tarttuva, mutta vähän simppeli. Tekstistäkään ei löydy ikimuistoisia lainauksia.

9. RAKKAUS RAJUA ON 8,64
Tässä on taas sellainen sykkivämpi meno ja ihan kiva albumiraita se on tämäkin - ei kylläkään paljoa enempää. Mukava, että Kikka sai toiselle levylleen enemmän omia varta vasten hänelle tehtyjä kappaleita kuin ensimmäiselleen.

10. VASTARAKASTUNUT (säv. Bazar/Van Day, suom. san. Raul Reiman) 9,19
Levy päätetään kuitenkin Mona Carita coveriin, kuten ekakin levy :) Tosin tämähän on käännös jo muutenkin. Rakastan kuitenkin tätä melodiaa sen kaikissa versioissa! Tämän Kikka tulkitsee melkein jopa paremmin kuin Mona.

Keskiarvoksi tuli: 8,83
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Tilanne parhaiden Kikka-hittien tilastossa kahden albumin jälkeen:

TULE PIAN KULTA 9,89
EI KAUNIIMPAA VOI TODELLA TIETÄÄ 9,83
MÄ HALUUN VIIHDYTTÄÄ 9,76
OSASSA TOISEN 9,37
KIIHKEÄT TUULET 9,27
AITO FRENDI 9,26
VASTARAKASTUNUT 9,19
ANNA RAKAS RAJU HETKI 9,13
MÄ OSAAN VILLISTI TYYDYTTÄÄ 9,11
HUONE 105 9,02

Albumien välinen kilpa:

KIIHKEÄT TUULET 8,83
MÄ HALUUN VIIHDYTTÄÄ 8,79
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Kiitos vastauksestasi Tonywerner! :hali:

KIKKA - KIIHKEÄT TUULET (Audiovox Records 1990)


1 KIIHKEÄT TUULET 8,85
Kikan hitti kesältä -90 ei ole koskaan noussut itselläni suurimpaan suosioon. Vauhdikas ja riehakaskin toki. "Koita ymmärtää hei, kesäkuumassa ei ilman tahdo olla ees kimma näin kunnollinen".. A-osasta pidän enemmän kuin kertiksestä.

2 APINAMIES 8,20
Eräänlainen trademark Kikalle tämäkin cover. Ei nauti suurinta suosiotani lain. Parempi tämä on kuitenkin kuin Amin versio. Antaumuksellinen tulkinta.

3 VIIMEINEN YÖ 8,64
Rajun rosoinen balladi. A little drama for you.

4 TEE SE HILJAA 9,17
Upea, herkkä balladi huipputaustoin. "Nyt aukee maailma se salattu, on väri ruusunpunainen, ihana yö - sydämein lyö".. Kikan balladeista parhaita.

5 OSASSA TOISEN 9,80
Huippubiisi ns. toisena naisena olemisesta. Koskettavia virkkeitä kunnon kaihodiscon keinoin. Muistan hämärästi jonkun aasialaisen laulajan tulkinnan Lahden Midnight Sun Song Festivalilta ysärin alkuvuosilta. Ihana teksti, melodia ja Kikan riipaisevan hieno tulkinta. Kikka-eliittiä.
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja AntSa »

6 TULE PIAN KULTA 9,10
"Mutt lantio vain lantiolla, niin kiihoittava täytyy olla".. Hauska intro ja välisoitto ryydittää tätä astetta vakavampaa aihetta. Hätä kullan perään on tytöllä melkoinen. Hyvä biisi tämäkin!

7 AITO FRENDI 9,72
"Toinen toistansa pahempaa, näin pyörii pyllyntuijottajaa, vaan koska frendin mä sen, saan todellisen". Vastustamattoman herkkää tulkintaa ja hyvin miellyttävä melodia. Sanat astetta vakavammat eikä jytkekään pauha. Aina sitä ei tarvitakaan. Aivan upea laulu.

8 ANNA MUN TULLA 8,24
"Sulle oon lemmenjuoman, säästänyt luojan luoman".. Hieman Anna kulta anna-kaikuja tässä laulussa. A-osassa hetkensä, mutta laskisin täyteraidaksi.

9 RAKKAUS RAJUA ON 9,03
Raju balladi, jossa elämänmakuinen teksti. "Siitä mistä puute, siitä aina puhellaan, mutta sinä siitä juttele et sanaakaan".. Pidän!

10 VASTARAKASTUNUT 8,42
Herkkä ja ammattimainen ote herkästä aiheesta. Ihan nättiä.


KIIHKEÄT TUULET-levyn keskiarvo tällä kuuntelulla siis 8,92.


Ja Kikka Countdowniin jatkavat tältä levyltä:

TEE SE HILJAA 9,17
OSASSA TOISEN 9,80
TULE PIAN KULTA 9,10
AITO FRENDI 9,72
RAKKAUS RAJUA ON 9,03
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Tonywerner!!! :heh:

Laittaisitko ne 2 Kikka-sinkkua mun hotmailiini, kun sen saan tällä luurillakin auki. Ellet sitten lähetä suoraan luuriini? :hali: Upeata hemmottelua sinulta kyllä! :hali:

Huomenna sitten vuorossa Kikka 3! Ja jos aika antaa myöten, niin myös Parhaat Puoleni-kokoelman 4 uutta hittiä ruodin as well.

Oikein hyvää lauantaita teille kaikille! (Nina Anderssonin äänellä :heh:)
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

AntSa kirjoitti:Tonywerner!!! :heh:

Laittaisitko ne 2 Kikka-sinkkua mun hotmailiini, kun sen saan tällä luurillakin auki. Ellet sitten lähetä suoraan luuriini? :hali: Upeata hemmottelua sinulta kyllä! :hali:
Huiku hienot tekniset laitteet :draamaa: Lähetinköhän mä nyt oikein ne kappaleet? Tuliko perille :uujee:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Sydämelliset kiitokset Tonywernerille lauluista! :hali: Luurissa ovatten! :)
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

AntSa kirjoitti:Sydämelliset kiitokset Tonywernerille lauluista! :hali: Luurissa ovatten! :)
Kauheen kätevää :uujee:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja AntSa »

KIKKA 3 (Audiovox Records 1991)

1 ONNEN NAINENKIN SILLOIN VASTA SAA 9,15
Hauska humpute Kikan räpätessä mm. : "Sä panet näin, kuin säveltäin kun tässä soitamme päällekkäin".. Hauska ja valloittava - "katu-uskottavomppoo" Kikkoo. :)

2 HENTO NAINEN 9,08
"Aivan poskipäitäni kuumottaa kun sinua aattelen se mielessäin".. Laadukasta iskelmää, joka tuntui aluksi täyteraidalta, mutta useammalla kuulemalla tarttui siirapin tavoin.

3 SE SATTUU 9,74
Kikkaa miltei rohkeimmillaan: "Kuin alttarille etees polvistun, sä olet ansaan saanut nyt todella mun - tää tunne sattuu, niin ihanasti sattuu".. Hengästyttävän hyvä ja valitettavan unohdettu Kikka-raita. Eliittisarjaa!

4 SUKKULA VENUKSEEN 9,75
Ihana Syksyn Sävel '90-esiintyminen toi Kikan nimen lopullisesti kansan huulille. Kukaan ei edes muistanut voittajaa vaan tuntui, että kaikki puhuivat Kikasta, riettaasta laulusta ja siitä ihmeellisestä asusta! Pikkujouluissa '90 ympäri Suomen kaikui Sukkula venukseen ja Kikan tähti syttyi kirkkaimmilleen. Ihana ralli!

5 LAINASSA VAIN 8,56
Sangen kaunis laulu, jossa parasta Kikan riipaiseva tulkinta.
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja AntSa »

6 SOITA KELLOAIN 8,00
Lieneeköhän tässä Kikan Audiovox-ajan pohjat? Huono sovitus ja hivenen ylävireinen tulkintakin tästä klassikosta. Ei sitä parasta.

7 GEISHA MÄ OLEN SUN 9,32
"Kun kuiskaat juu niin luokses tuun, olet Samurai idästä, salaisesta elämästä".. Vauhdikas ja hauska Kikka-raita muistetaan hyvin ja hyvähän tämä onkin.

8 ONNEN MATKA 8,90
Hyvin rohkea teksti. Rosoinen laulu, mutta Kikan tapaan sydämellinen tulkinta. Viehättävän raju.

9 KUUMA LINJA 8,65
Levyraadissakin ruodittavana ollut hölkkä, jossa ihana intro ja väliosa. A-osakin tehokas, mutta alelaari-kertosäe.

10 KUN RAKKAUS LOPPUU 8,97
Kaunis ja herkkä laulu ja tulkinta Jumalattareltamme.


Keskiarvo KIKKA 3:lle 9,11.

Ja jatkoon tältä levyltä selvisivät:

ONNEN NAINENKIN SILLOIN VASTA SAA 9,15
HENTO NAINEN 9,08
SE SATTUU 9,74
SUKKULA VENUKSEEN 9,75
GEISHA MÄ OLEN SUN 9,32
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja AntSa »

PARHAAT PUOLENI-kokoelman (Audiovox Records 1992) uudet Kikka-levytykset:


PARHAAT PUOLENI 9,60
Ihanaa viisuhuumaa talvelta 1992. Kikka olisi ollut aivan loistava edustaja Malmön keväässä! Jos kansa olisi saanut valita edustamme, Kikka olisi varmastikin ollut karsinnassamme kärkipäässä? Hengästyttävän hyvä!

ZOOMAILE MUA 9,02
Parhaat puoleni-sinkulta löytynyt laulu koettiin myöskin Vuoden Mies-kisan tv-taltioinnin ansiosta kotikatsomoissa. Taattua Kikkaa!

PAINETTA PALLOON 8,90
Hyvä vempute tämäkin, muttei kovin unohtumaton.

KIERRÄTÄ PYÖRITÄ MUA 9,61
Ihana Syksyn Sävel-hitti! Kikka oli pukeutunut yllättävänkin arkisesti tätä esittäessään, mutta muuten hitin kyllä Kikaksi tunnisti. Kiva Crystal Waters-kosketinkomppi taustalla. Vastustamatonta Kikka-laatua!
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Ja jatkoon tältä kokoelmalta jatkoivat siis:

PARHAAT PUOLENI 9,60
ZOOMAILE MUA 9,02
KIERRÄTÄ PYÖRITÄ MUA 9,61


Huomenna illalla taidan laittaa KÄYRÄn NOUSEMAAN! :heh:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kikka

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Ihanat AntSan ruodinnat :ihana: Tää jäi vauhdikkaan viikonlopun johdosta nyt vähän jälkeen, mutta yritän AntSan kiinni - ja ruotia KIKKA KOLMOSEN vielä tänään :uujee:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Vastaa Viestiin