Harjoitusten seuranta

Euroviisut 2012 Bakussa
Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16198
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Finalistit lyhyesti:

Saksa: Romanilla kiva ääni, esillepano ok ja valot sopivat. Kuitenkin vähän perussettiä.

Ranska: Aika paljon häppeninkiä koreografiassa, näyttää ihan hyvältä. Laulu myös hyvää, kun ottaa huomioon että nämä ovat vasta ekat harkat. Taustat ok.

Italia: Hyvin meni. :peukku: Taustat olisivat kyllä saaneet olla pehmeämmät, muttei tämä mikään katastrofikaan ole.

Azerbaidzan: Hyi tuota stailausta, mutta kiva mekko Sabinalla kyllä on (taustalaulajilla ei niinkään). Hyvä ääni, mutten edelleenkään pidä tästä turhakkeesta. :eiei: Taustat kuitenkin ok.

Espanja: Upea ääni ja hienot taustat. :kups: Ei pysty sanomaan muuta.

Iso-Britannia: Vähän epävireistä, mutta sallittakoon tässä vaiheessa. Ihan kauniit taustat.

----
Ja järjestyksessä:

1. Espanja
2. Italia
3. Ranska
4. Saksa
5. Azerbaidzan
6. Iso-Britannia
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Jos tätä AKOE:n Keithiä taas kommentoidaan, niin nyt se on kyllä ihan kujalla:

"Spain’s Pastora Soler is a white dress with green underling and sequins. She has a ponytail which is giving her face a rather scary look, especially when she scowls at the camera. There are four backing singers off stage until the last minute, but instead of giving the song a lift they manage to kill the performance in two ways; they are dragging down to a lower key and they are removing the personal nature of Pastora’s performance. Pastora is pulling out of the high note in some run-throughs, but that’s nothing to worry about in a rehearsal. It still leaves me completely cold and indifferent and Germany coming after it should kill it off completely."
Like a monument to all the time we spent

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

ESC93 kirjoitti:Finalistit lyhyesti:

Saksa: Romanilla kiva ääni, esillepano ok ja valot sopivat. Kuitenkin vähän perussettiä.
Hirrveetä. Täti luki ensin, että kuitenkin vähän perseestä. Taisi täti lukea oman mielipiteensä. Mutta varmaan top 10 joukossa.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16198
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Haukkanen kirjoitti:Mitkä muuten ovat ne harjoitukset,joissa jaetaan 1. semin tuomaripisteet? :mitvit:
Eikös ne ole toiset pukuharkat ma-iltana (ti-yönä)?
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42030
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JuliaS kirjoitti:Jos tätä AKOE:n Keithiä taas kommentoidaan, niin nyt se on kyllä ihan kujalla:
"It still leaves me completely cold and indifferent and Germany coming after it should kill it off completely."
Puhuukohan Keith nyt omista fiiliksistään (kuten alku antaa ymmärtää) vai väittää jotain yleispätevää Saksan esityksen paremmuudesta (kuten loppu antaisi ymmärtää)?

Jos nimittäin puhuu vain itsestään niin silloin ei välttämättä ole kujalla, kun sanoo että biisi jätti ihan kylmäksi. Jos niin vain hänen tapauksessaan on? Minutkin se jättää jokseenkin kylmäksi, vaikka Pastoran laulu- ja tulkintataidon myönnänkin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Quedate Conmigo on yhtä tylsä ja kliseinen (itse asiassa vielä kliseisempi) kuin Running Scared, tosin Pastora Soler on loistava laulaja. Pastoran taitoihin se positiivisuus jääkin. En vain pysty samaistumaan tunteeseen, sillä vaikka Pastora tulkitsee todella vahvasti, en käsitä mitä hän tulkitsee. Esitys - no, hyvähän se on, eikä mitään erikoista voi balladilta odottaakaan sillä sellainen ei yleensä erikoisuuksia tarvitse, mutta se hyvin tärkeä kiinnostavuus jää uupumaan. Kappale on kuultu aikaisemminkin.

(Itse asiassa sama pätee Azerbaidzhaniin, miinus laulajan laulutaito ja tulkinta.)

Saksa on oikein hyvä, pidän yksinkertaisuudesta ja uskon tämän keräävän ääniä, mutta... se on vain hyvä. En löydä valitettavaa, mutten myöskään nauti musiikista. Toki Roman Lob osaa laulaa, mutta lavakarismaa en miehessä näe kovin paljoa. Silti mukava esitys.

Engelbert Humperdinck osaa hommansa, ja tässä on paras kuuden suoran finalistin balladeista. Muuten uskoisin yllätykseen, mutta finaalissa ei yleensä halua olla ensimmäinen esiintyjä. Ei tälläkään kappaleella haluta - "Love will set you free to make you enjoy Eurovision" olisi parempi nimi kappaleelle, koska se jää pahasti unholaan suurelta yleisöltä. Valitettavasti - mielestäni kappale on mahtava ja Engelbert erinomainen laulaja, jolle viisumenestystä soisi, mutten usko että kovin paljon ääniä kerää vaikka kuinka haluaisin.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

sheep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 223
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:00

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja sheep »

Olen täysin samaa mieltä mitä Espanjaan tulee. Miksi, voi miksi Pastoran kaltaiselle upealle tulkitsijalle on pitänyt antaa laulettavaksi niin tylsä ja muovinen ruotsalaisten liukuhihnatuote? Hänelle olisi sopinut niin paljon paremmin sellainen espanjalaisempi, tulinen sävellys, mutta valitettavasti nyt on menty siitä mistä aita on matalin.

Toisaalta olisihan se hauskaa, jos Espanja yllättäen nousisikin ennakkosuosikki-Ruotsin ohi voittoon saman säveltäjän tekeleellä. Voisi ruotsalaisia hieman siinä vaiheessa ketuttaa. :twisted: Mitäs työntävät sen lusikkansa muiden maiden keitoksiin.
Pitäkää punkkinne!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Mattan kirjoitti:Quedate Conmigo on yhtä tylsä ja kliseinen (itse asiassa vielä kliseisempi) kuin Running Scared, tosin Pastora Soler on loistava laulaja. Pastoran taitoihin se positiivisuus jääkin. En vain pysty samaistumaan tunteeseen, sillä vaikka Pastora tulkitsee todella vahvasti, en käsitä mitä hän tulkitsee.
Ootko koittanut sanoitukseen tutustumista? ;)

Juu, no mun ensireaktio Espanjan biisiin oli myös, että se on turha ja kliseinen, mutta se on noussut siitä arvioissani rutkasti. Pastoran tulkinta on suuri tekijä, ja kyllä siinä sävellyksessäkin lopulta jotain on. Ei kyllä ole suurin henk.koht. suosikkini, mutta arvelen suurmenestyjäksi.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Sanoitukseen tutustunut - no, suuria tunteita ja suurta draamaa ( :draamaa: ) mutta ei mitään maailmaa järisyttävää. Ei toki tarvitse ollakaan, mutta esimerkiksi Viron ja Kroatian (ja Suomen!) tekstit koskettavat aidosti, ja vetoavat tunteisiin. Espanja taas jää olankohautukseksi vaikka Pastora yrittäisi kuinka.

Tulkoon takaisin ensi vuonna hyvällä kappaleella, niin on oikeasti vaarallinen. Jo tänä vuonna saattaa kerätä mukavan äänipotin, ei siinä mitään.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^ Juu mäkin tykkään itse asiassa Viron ja Suomen sanoituksista ja biiseistä enemmän, mutta Pastora välittää mulle tekstinsä tunteen kyllä niin, että pystyn samaistumaan.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Jos melodia on kliseinen, huonolla tavalla toistaa euroviisuista tuttuja sävelkulkuja tylsyyteen saakka, siinä määrin että Pastora Solerin kalatainen laulaja ei kykene heittäytyvää tunnetta kuulijalle avokätisesti jakamalla välittämään biisin pointtia niin on aivan sama mitä se sanoitus käsittelee. Menee nimittäin selittämiseksi selittelyksi silloin. Kyllä reitin pitää olla suorempi suoraan tunnetasolle musiikin kantamana.

Biisi on tylsä ja siksi keskinkertainen, sääli.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Xaldin257
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Huhti 2011, 20:40

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Xaldin257 »

Parhaimmat hajoitukset noista suorista finalisteista löytyy Saksalta ja Isolta-Britannialta

Saksan esitys on ihanan pelkistetty ilman ylimääräisiä juoksijoita ja päänsärkyjä aiheuttavia taustoja. Ja onhan laulajakin söpö :heh:
Iso-Britannian esitys on taas tunnelmaltaan lempeä ja rauhallinen. Pidän :ihana:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42030
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JuliaS kirjoitti:Ootko koittanut sanoitukseen tutustumista? ;)
Minusta hyvän biisin pitää herättää jotakin ilman sanoitukseen tutustumista.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Rousku kirjoitti:
JuliaS kirjoitti:Ootko koittanut sanoitukseen tutustumista? ;)
Minusta hyvän biisin pitää herättää jotakin ilman sanoitukseen tutustumista.
Se nyt vaan oli sellainen heitto. ;)

Olen osittain samaa mieltä ja osittain eri mieltä. Mun on aina tiedettävä, mistä sanat todella kertovat, ennenkuin voin täysillä tykästyä biisiin. Mulle sanoitusten sisältö on hyvin tärkeää.

Ja mielestäni Pastoran tulkinta on ihan ilman analysointejakin ehdottomasti yksi vuoden parhaista. Erimielisyyttä löytyy tietenkin myös tästä.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42030
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JuliaS kirjoitti:Mun on aina tiedettävä, mistä sanat todella kertovat, ennenkuin voin täysillä tykästyä biisiin.
Minulla taas täysi tykästyminen usein lakkaa kun tutustun sanoihin, ne nyt usein vain ovat niin kökköjä. Onneksi hahmotan laulettuna jopa äidinkieltäni niin huonosti, että tutustuminen yleensä vaatii sanoituksen lukemista.

Mutta näistä harkoista, ensiksi semmoinen olennainen huomio, että onpa Italian Ninalla pitkät kädet! Eivätkä jalatkaan lyhyeltä näytä. Kovin läpilauletun oloinen suoritus, eipä ihan tuollaisella vielä voitto sittenkään irronne.

Olikos Azerbaizdhanin biisin studioversioissa tuommoisia itämaisia taustavonguntoja? Ennen en ole huomannut. Vähän ihmettelin että mitä se joku istuva buddha siellä vetää ihan nuotin vierestä, mutta ehkä se lauloi tasan kuten pitääkin. Mielenkiintoinen kokonaisuus ja vaikuttavat taustat, tykkäsin.

Saksa ja etenkin Espanja hienosti tulkittua, mutta kun biisit ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Tulkinnat eivät onnistuneet niitä avaamaan. Ranskalla olisi sitten telinevoimistelun mm-kisojen tunnusbiisi?

Engelbertin tulkinta, ilmeet ja eleet ehkä vähän liikaa minulle, puistattavasta loppukiekaisusta puhumattakaan, mutta visuaalinen yksinkertaisuus ja hillityt elegantit tanssijat kyllä toimivat tässä. -Siis Engelbertin laulussa ei niin korostu melodialinja, vaan kuulostaa että hän koettaa löytää joka nuottiin jokin oman tulkintasävyn, mikä minusta on häiritsevää (Suomessa Vesa-Matti Loiri tekee samaa). Enemmän voisi luottaa ihan vain yksikertaiseen kauniiseen keinuvaan melodiaan. Biisin loppupuolen yllättävät sävellajivaihdokset menevät jo koomisuuden puolelle, eikä laulu pysy puhtaanakaan ainakaan siinä videossa jota kuuntelin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja wulfila »

JuliaS kirjoitti:Ootko koittanut sanoitukseen tutustumista? ;)
Edes todella nerokkaat sanat eivät pelasta muovista, keskinkertaista biisiä. Ei edes vaikka sen tulkitsisi joku loistava laulaja loistavasti.

Tämä henkilöltä, joka on itse sanoittanut biisejä lähes puolet tähänastisesta eliniästään (sekä omalle bändille että muille). Sanat on tietysti eräällä tasolla tärkeä osa biisiä, ja itse tykkään jos sanoituksissa on jotain pointtia, mutta kyllä musiikkia kuuntelee ihan sen musiikillisen puolen takia. Hyvää musiikkia kuuntelee vaikka sanat olisivat kuinka kornit. Sen sijaan kornia musiikkia ei tee mieli kuunnella vaikka sanat olisi kuinka hyvät.

That aside, Espanjan viisun sanat on järkyttävän pateettista whineemistä. Tässä viisussa oikeesti jopa tuo melko muovinen melodia ja toteutus on parempaa kuin ensirakkautensa menettäneen teinitytön kynästä oleva(n kuuloinen) sanoitus.
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Azerbaidzan :yrjo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Jokuvain
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 496
Liittynyt: 22 Huhti 2012, 21:21

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Jokuvain »

Mikä teillä on ongelmana Azerbaijanin kanssa, paras noista, muut surkeita :(

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Rousku kirjoitti:Minulla taas täysi tykästyminen usein lakkaa kun tutustun sanoihin, ne nyt usein vain ovat niin kökköjä. Onneksi hahmotan laulettuna jopa äidinkieltäni niin huonosti, että tutustuminen yleensä vaatii sanoituksen lukemista.
Vinkki: ei kannata tutustua sanoituksiin niiden suomenkielisten tv-tekstitysten avulla, ne ovat lievästi sanoen kökköjä, vaan ihan lukea ne oikeat sanat diggiloosta tms. ;) Toimii huomattavasti paremmin... (Ja vielä kun saisi ne kököt käännökset pois tv-ruutua pilaamasta...)

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Jahas, uutta treeniä pukkaa. Slovakia on saanut vähän lisää energiaa viimeksi erittäin staattiseen ilmakitaraesitykseen, ja laulukin menee pikkaisen paremmin. Hakee virettä kyllä edelleen.

Viron Ottilta revittelyveto. :) http://youtu.be/5ClAio1OICM Ott muuten ei ole vaihtanut taustalaulajaa, vaan aiemmin taustat vetänyt tyttö oli tänään kipeänä. Tämä on laulunopettaja.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Mä en pääse yli tosta Pastoran vedosta, mä oon rakastunut. :aupairtoyboy:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Espanjan kappale on viisujen paras slovari, paras biisi sekä laulajatar uskottavin kappaleensa sanoman esilletuoja.

Joka muuta väittää on eri mieltä kanssani ja näin luonnollisesti väärässä :)

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja JRS »

riksa[ kirjoitti:Mä en pääse yli tosta Pastoran vedosta, mä oon rakastunut. :aupairtoyboy:
Todella upea harjoitus todellakin, piti katsoa ainakin kahdesti :tapu:
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Suorien finalistien harjoituksista kommentit: Espanja!!! :kups: Kuolen. Pastora Soler. <3 Kyllähän miä sen tiesin, että Pastora osaa laulaa ja tulkita, on iso tähti Espanjassa jne, mutta huh! To-del-la upea. Toivottavasti Espanja saisi edes kymppisakkiin sijoituksen! Puntariykköseni Italia on myös hyvä, mitä nyt sain selvää. Tulee varmasti näyttämään upelta kun saadaan taustat kuntoon, esiintymisasut päälle jne. Ranskakin oli ihan hyvä mielestäni. Saksa ja UK sellaisia perusvarmoja. :joojoo:

Pastora ja Nina, tulkaa tänne. :kups:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Maya oli vaihtanut taustan paljon yksinkertaisempaan. Todennäköisesti hyvä idis, mutta vähän käy sääliksi kaveria, joka suunnitteli alkuperäisen, oli siinä varmaan hommaa. :)

Jahas!! Humppis laulaa paljon paremmin tänään! Hyvä, sitä toivoinkin, vaikka en olekaan biisin (varsinkaan sen sanoituksen) fani.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Max Jason Mai heittää Slovakian finaaliin. :joojoo:

Avatar
Archieboy
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 487
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 14:46

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Archieboy »

Tässä minun listauksen 2. semin biiseistä ja esityksistä oman fiilikseni mukaisesti:
1 Makedonia
2. Viro
3. Norja
4. Slovakia
5. Serbia
6. Kroatia
7. Bulgaria
8. Slovenia
9. Turkki
10.Bosnia-Hertsegovina
++++++++++++++++++++++++
11.Portugali
12.Ruotsi
13.Hollanti
14.Liettua
15.Valko-Venäjä
16.Malta
17.Ukraina
18.Georgia

sami76
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Touko 2012, 14:37

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja sami76 »

Omat suosikit...

1.Ruotsi
2.Italia(harjoitus kyllä pettymys)
3.Espanja


Enää 2 päivää ja sitten mennään:)

Jokuvain
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 496
Liittynyt: 22 Huhti 2012, 21:21

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Jokuvain »

Vakuuttavimmat esitykset: Suomi, Tanska, Slovenia , Ruotsi , Azerbaijan
Joku noista voittoon pliis? :(

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Roope »

Ranskan kakkostreenissä tanssijoilla jo esiintymisasut päällä :heh:



http://www.eurovision.tv/page/multimedi ... ?gal=59323

Lukittu