Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
^ No joo, ite en ainakaan tahdo uskoa...
Jos he sen ovat tehneet niin suutun
Onks sitä summaa minnekkään kerrottu et paljon rahaa tungettu Azerbaijaniin?
Jos he sen ovat tehneet niin suutun
Onks sitä summaa minnekkään kerrottu et paljon rahaa tungettu Azerbaijaniin?
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Tämä nousi nyt minulla Azerbaidzanin kaikkien aikojen viisuksi! Meni ohi AySelin ja Arashin.. Samalla Sabina nosti itsensä ja kappaleensa kaikkien aikojen viisulistalla sijalle 9.
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
^ Mul on Always tämä ja Drip drop ne kovat ja mun mielestä kaikki kaikkien aikojen viisuihin
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Ja onhan noita prepaid-korttejakin kuulemma taas jaeltu.Toni kirjoitti:Puhelinäänestys on toki hankalammin lahjottavissa, mutta kyllä täysillä tuomaripisteilläkin melko hyvin pistetili aukeaa...
Azerbaidžan ja ihmisoikeudet
Täällä yritetään kovastikin lytätä Azerbaidzhanin viisua, melkein kaikin tavoin.Weewa kirjoitti:Yhdyn Aintsuun ja kais(t)aan. Tämähän oli ihan kiva viisu kun sen ensin kuulin, esitys taas oli musta vähän liiankin puhdas ja muovinen. Kaikki oli hiuskarvaa myöten "täydellistä". Ja tässä kevään mittaan kun on tullut esille tätä Azerbaidžanin viisumotiivia, niin en oikein usko että tässä on olleet puhtaat jauhot pussissa. En mitenkään usko, että tämä on äänestetty neljänneksi. En tiedä pystynkö enää itse suhtautumaan Azerbaidžanin viisuihin kovin neutraalisti. Ehkä viisumieleni on loppuiäksi sotkenut politiikka.
Jonkin verran jopa ihmettelen innokkuutta tällaiseen lyttäämiseen, mollaamiseen.
Johtuneeko siitä, että kyseessä on nimenomaan Azerbaidzhanin viisu
Otin tuohon ylle esimerkkinä nimimerkki Weevan kommentin.
Minusta Sabinan esitys ei ollut muovinen. Siinä oli minusta tämän tyyliseen kappaleeseen liittyvää sopivaa rosoisuutta ja syvyyttä. Sabinan tulkinta ei minusta häviä afro-amerikkalaisten mustien soulnaislaulajien tulkinnoille.
Kannattaa ottaa huomioon, että Sabina on jo melko kokenut laulaja, esiintyjä. Hän on 32-vuotias.
Tässä lainaus Viisukuppilan esittelyosiosta Azerbaidzhanin / Sabinan kohdalta:
Musiikin maailmaan Sabina tutustui jo pienenä tyttönä pianisti-äitinsä ansiosta. Hän on myös opiskellut musiikkialan tutkinnon Asaf Zeynally Collegessa. Kotimaassaan Sabina tunnetaan popmusiikin ohella myös taitavana soul- ja jazzlaulajana.
Sabina on siis kokenut tämän tyylisten laulujen tulkitsija......ja kun vielä ottaa huomioon hänen persoonallinen lauluäänensä, joka sopii hyvin soul-/bluestyyppisiin lauluihin niin ihmettelen väitteitä, että Sabinan esitys olisi ollut jopa liian puhdas, täydellinen, muovinen.
Entä sitten esimerkiksi soultyyppisiä lauluja esittävät valkoiset brittinaislaulajat: Adele, Duffy, (nyt jo edesmennyt) Amy Winehouse ?
Onko heidän - suurta suosiota ja arvostusta saavuttaneiden - soultyyppisten laulujensa tulkinnat muovisia ?
Kiinnostavaa olisi tietää tähän kysymykseen viisukuppilalaisten vastauksia!
Varsinkin niiden kuppilalaisten vastauksia, joiden mielestä Sabinan tulkinta viisufinaalissa oli muovista.
.........................................................
Sabinan upean lauluäänen ja upea tulkinnan ansiosta Azerbaidzhanin viisu nousi omalla listallani jopa viisufinaalin ykköseksi eli parhaaksi. Myös kappale on minusta hyvä. Esitys oli minusta myös visuaalisesti kaunis
.........................................................
Toki politiikka on ollut mukana / näytellyt - ainakin välillä - enemmän tai vähemmän suurta osuutta euroviisuissa.
Mikä on huono, valitettava asia.
Toisaalta: Voiko ja miten pitkälle voidaan poistaa politiikkaa ja politiikan vaikutusta euroviisujen tyyppisestä tapahtumasta / kilpailusta niin se on oma lukunsa ja kysymyksensä.
'
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
^ Aivan mahtava kommentti ja hyvät perustelut... Mää oon nyt tyhmä ja en ymmärrä tota ns. "muovinen esitys " juttua...
Olisin toivonut tälle sijaa 2.
Olisin toivonut tälle sijaa 2.
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Minä en ainakaan ole missään vaiheessa yrittänyt lytätä kappaletta tai sen esittäjää vaan taktiikkaa, jonka harjoittamisesta on selkeästi viitteitä useamman vuoden ajan. Ne ovat valitettavasti kaksi ihan eri asiaa. Minä en myöskään pitänyt asioista, joita Bakussa kahden ja puolen viikon ajan näin Azrbaidzanin harjoittavan isäntämaan roolissa. Mutta avartavaa tietää, että artisesittelyjä luetaan.
Послушай - у сердца голос мой.
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
EBU:n summahan on aina lähes vakio (olisiko jotain 5-7 miljoonan euron väliltä), loput järjestäjämaa maksaa itse. Tämän vuoden viisut olivat historian kalleimmat. Budjetti on varovaisimman arvionkin mukaan yli 60 miljoonaa euroa.Jokuvain kirjoitti: Onks sitä summaa minnekkään kerrottu et paljon rahaa tungettu Azerbaijaniin?
"Mutta siis kaikkihan on pornoa, jos sitä katsoo oikein." (Margot)
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Moni on sanonut täällä, että Sabina oli kauhean jäykänoloinen esityksen aikana, mutta se varmaankin johtui siitä ettei voinut liikkua niiden videotehosteiden takia. Toisaalta Sabina vaikuttaa aika jäykältä esiintyjältä, kun olen katsollut hänen muita esityksiään.
Dancing to electropop like a robot from 1984
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Minä kyllä ihmettelen sitä, että kun biisi on näinkin vankasti joihinkin ns. länsimaisen populaarikulttuurin tyyleihin nojaava (en sano nimiä kun en tiedä) ja minusta ihan pätevästi esitetty vielä niin miksi ei kelvannut lännessä? Ei tätä nimittäin siellä äänestetty. Oliko maan nimi väärä, oliko azerien perinnemusaa sotkettu sekaan liiaksi? Vai oliko tässä jotain sellaista tehty huonosti mitä en edes hiffaa?
Tällä oli kärkikappaleista "itäisin" äänijakauma, Saksalla läntisin. Mitä ratkaisevaa eroa biiseillä on? (Yhtä lailla voi tietty kysyä, miksei Saksan biisi kelvannut ns. idässä.)
Tällä oli kärkikappaleista "itäisin" äänijakauma, Saksalla läntisin. Mitä ratkaisevaa eroa biiseillä on? (Yhtä lailla voi tietty kysyä, miksei Saksan biisi kelvannut ns. idässä.)
Rise, angel, shine, love!
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
No niin, here we go again. Kun kerran Azerbaidzan pärjää, niin sen on pakko johtua lahjonnasta ja muista epärehellisyyksistä Koska tämähän oli niin huono, ettei tästä voitu aidosti tykätä Tuomarit ainakaan, olihan Sabina ihan surkea laulaja ja esiintyjä eikä biisissä ollut mitään tunnetta
Kuuntelin tänään monta kertaa autossa ja huutolauloin mukana!
Kuuntelin tänään monta kertaa autossa ja huutolauloin mukana!
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.
arī man jāaiziet.
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Ainiin, minä pesen käteni Azerbaidzanin viisun mollaamisesta. Minusta se on hyvä!
"Mutta siis kaikkihan on pornoa, jos sitä katsoo oikein." (Margot)
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
^Kunnon poika!
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.
arī man jāaiziet.
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Sitten pitäisi vielä olettaa että raadit ovat lahjottavissa eli suostuvat ottamaan vastaan rahaa ja tekemään rahanantajan toivomia päätöksiä... Mun mielestä lahjomisen vaikein osuus ei ole löytää rahaa vaan nimenomaan saada lahjottava vakuuttuneeksi siitä että kannattaa "myydä" äänensä. Tottakai sellaisiakin yksilöitä varmasti on, jotka ovat lahjottavissa. Mutta sitten on sellaisiakin, jotka ilmoittavat asiasta eteenpäin, jos heitä yritetään lahjoa, joten äänten ostaminen on kuitenkin myös riskialtista puuhaa.Toni kirjoitti:Eihän se nyt ole homma eikä mitään etsiä tietoja esim. toisten maiden tuomariston jäsenten nimistä ja puhelinäänestyksestä vastaavista henkilöistä... 41 tuomariston lahjominen ei ole edes mitään kovin kallista puuhaa itäeurooppalaisilla budjeteilla - 41 maata, 5 tuomaria, yhteensä siis 205 henkilöä - jokaiselle tonni kouraan, yhteensä 205 000 euroa. Ei kova hinta. Puhelinäänestys on toki hankalammin lahjottavissa, mutta kyllä täysillä tuomaripisteilläkin melko hyvin pistetili aukeaa...
Eikä tämä biisi mun mielestä niin huono ollut ettei sen sijoitusta voisi käsittää muuten kuin syyttämällä azereita lahjonnasta. Ei juuri sen muovisempi kuin ne muutkaan ruotsalaisten tekeleet näissä kisoissa, ja kuitenkin sopivasti muovinen että uppoaa suureen yleisöön.
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Nyt kyllä täällä mielikuvitus lentää.... Miten kummassa monen maan musiikkiammattilaiset olisivat noin vain lahjottavissa? Samaa mieltä wulfilan edellisen kommentin kanssa.Aintsu kirjoitti:Ja eikös tänä vuonna ollut vielä ennätyssuuri viisubudjetti käytössä? Kisojen puitteet eivät ainakaan näyttäneet siltä, että niihin olisi syydetty sen enempää rahaa kuin viime vuonnakaan.Toni kirjoitti:41 tuomariston lahjominen ei ole edes mitään kovin kallista puuhaa itäeurooppalaisilla budjeteilla - 41 maata, 5 tuomaria, yhteensä siis 205 henkilöä - jokaiselle tonni kouraan, yhteensä 205 000 euroa. Ei kova hinta.
Ja toiseksi, ei kai nyt hyvänen aika sentään lahjomisrahat olisi kisojen budjetissa sisällä?
Says who? Tällaiset heitot ovat perustelemattattomina ja lähteettöminä mielestäni aika vastuuttomia. "Syytön kunnes todistetaan syylliseksi..." vai miten sen nyt taas pitäisi mennä?UFOPOLI kirjoitti: Ja onhan noita prepaid-korttejakin kuulemma taas jaeltu.
Anteeksi saarnaaminen..
Like a monument to all the time we spent
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Minä esitin vain teorian. Eli ei olisi kallista lahjoa, JOS kaikki tuomarit olisivat lahjottavissa. Se on ollut aina päivän selvää, että tuomarit ovat lahjottavissa. Maltan entiset (ja nähtävästi nykyisetkin) pisteet sen jo todistavat - ja ottihan Maltan toimintaan EBU:kin kantaa joskus 10 vuotta sitten jo.JuliaS kirjoitti: Nyt kyllä täällä mielikuvitus lentää....
"Mutta siis kaikkihan on pornoa, jos sitä katsoo oikein." (Margot)
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Ei lahjomiseen tarvita kuin tarpeeksi rahaa ja ahne ihminen, joka on halukas sen rahan vastaanottamaan .JuliaS kirjoitti: Nyt kyllä täällä mielikuvitus lentää.... Miten kummassa monen maan musiikkiammattilaiset olisivat noin vain lahjottavissa?
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Tätä keskustelua voisi muuten ehkä käydä muualla kuin täällä Sabinan ketjussa, varsinkin kun nämä ovat vain spekulaatioita.
"Mutta siis kaikkihan on pornoa, jos sitä katsoo oikein." (Margot)
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
^^^ Juu en sitä kiellä, että lahjominen on mahdollista ja että sitä voi joskus esiintyä. On myös varmasti mahdollista, että ihmisiä voidaan palkata äänestämään puhelimella. Ihan sinisilmäinen en ole....
Mielestäni vain täällä syytellään nyt vaan vähän liikaa ja ilman todisteita, ja esityksen kohdalla, joka oli hyvä. Enkä missään tapauksessa usko, että tuomaristojen lahjominen laajamittaisesti olisi mahdollista ilman kärähtämistä. Mitähän Freemankin sanoisi moisesta yhteydenotosta?
^Heh, pitäisiköhän perustaa korruptio-ketju?
Mielestäni vain täällä syytellään nyt vaan vähän liikaa ja ilman todisteita, ja esityksen kohdalla, joka oli hyvä. Enkä missään tapauksessa usko, että tuomaristojen lahjominen laajamittaisesti olisi mahdollista ilman kärähtämistä. Mitähän Freemankin sanoisi moisesta yhteydenotosta?
^Heh, pitäisiköhän perustaa korruptio-ketju?
Like a monument to all the time we spent
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Minä en syytellyt.
"Mutta siis kaikkihan on pornoa, jos sitä katsoo oikein." (Margot)
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
En mä haukkunut tätä kappaletta läpeensä huonoksi. On tämä minun mielestäni paljon parempi kuin esimerkiksi se viisu, jolla Azerbaidžan voitti. Ja tykkään kovasti esimerkiksi Azerbaidžanin "Always" viisusta. Itse suhtaudun tämän menestykseen kriittisesti ja se minulle sallittakoon. Hienoahan se olisi, jos tämä on ihan omilla ansioillaan menestynyt näin hyvin. Hienoa myös, että tällekin kappaleelle löytyy faneja, ihan ok biisihän tämä sinällään on.
Ja eikös se ole elämän suola että ihmiset ovat eri mieltä asioista.
Ja eikös se ole elämän suola että ihmiset ovat eri mieltä asioista.
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Kiitos Mr Kitelle asiallisesta viestistä. Keskustelu on saanut vastenmielisiä piirteitä.
Botox-väitteet ovat huorittelun jalostettu muoto. Jos laulaja ei miellytä, häntä voi vapaasti kutsua huo… tai siis käsitellyksi. Rohkeaa, omaperäistä ja vitsikästä. Solvauksella osoitan itse olevani laadukas ihminen: arvostan luonnollista kauneutta enkä valheellista julkisivua. Pelkkä ulkonäön nälvintä olisi kovin laimeaa. Tehokkaampaa on julistaa nainen huo… käsitellyksi. Oman maan laulajista ei toki puhuta näin. Pohjolan naiset ovat puhtaita, aitoja, vaaleita, sinisilmäisiä eivätkä tuollaisia huo…MuzaMaza kirjoitti:Ja miten tyttöparka pystyi ylipäätään laulamaan, sen verran paljon oli botoksia huuliin survottu.
Artikkeli oli harvinaisen typerä. Siinä spekuloitiin puhelinäänillä, ei tuomarien lahjonnalla. Raatien koostumus on salainen juuri siksi, että lahjominen olisi vaikeampaa. Fantasiaa tukevat "todisteet" ovat ihan naurettavia. Miksi esim. Turkin ja Azerbaidžanin suhde olisi eri asia kuin Kreikan ja Kyproksen tai Romanian ja Moldovan suhde? No, kirjoittaja nyt vain "tietää", että azerit ovat kaikki roistoja ja skandinaavit valioihmisiä. Älkää siis luulko, että hän arvostelisi biisiä: "After all, there were three good Swedish songs from Azerbaijan in a row!"Aintsu kirjoitti:Viiden hengen (?) tuomaristo on helppo lahjoa. kais(t)an linkittämä artikkeli oli mielestäni ainakin silmiäavaava.
Täsmälleen. Laajamittainen huijaus tulisi väistämättä ilmi. Kannattaako isäntämaan ottaa sellainen riski? Jotain irtopisteitä voisi ehkä hankkia kiinni jäämättä, mutta siitä on pitkä matka neljänteen sijaan ja 150 pisteeseen.wulfila kirjoitti:Tottakai sellaisiakin yksilöitä varmasti on, jotka ovat lahjottavissa. Mutta sitten on sellaisiakin, jotka ilmoittavat asiasta eteenpäin, jos heitä yritetään lahjoa, joten äänten ostaminen on kuitenkin myös riskialtista puuhaa.
Ai saavatko toimittajat äänestää oman maansa ehdokasta? Siitä voisi laittaa palautetta Christer Björkmanille tai kuka nyt onkaan vastuussa valintatavasta.kais(t)a kirjoitti:Ja sen verran olen myös kyyninen, että en kauheasti anna avoa tuolle Marcel Bezençon Awardsille tänä vuonna. Pressikeskuksessa pyöri enemmän paikallista kun ulkomaista porukkaa
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990
-
- Siemailija
- Viestit: 128
- Liittynyt: 01 Touko 2010, 19:48
- Paikkakunta: Toijala, Akaa/Ackas
- Viesti:
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Kappale saa multa 3 tähteä, ei mikään erikoinen, mutta todellakin parempi kuin viime vuotinen voittokipale.
Sama homma, paras viisubiisi Azerbaidžanilta toistaiseksiWeewa kirjoitti:... tykkään kovasti esimerkiksi Azerbaidžanin "Always" viisusta. ...
Fatal moment when we lost our ground, two hearts corrupted by our feeble minds. Open up! See me now, and hold me one last time!
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
^^ Kiitos sziget järkevästä viestistä. Musta tuntuu suorastaan pahalta, koen että sekä täällä että Norjan MGP-foorumilla on osa keskustelusta saanut jollain lailla maata/kansaa kohtaan kohdistuvan vihapuheen, tai ainakin halveksunnan, piirteitä.
Like a monument to all the time we spent
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Tuubivideoiden perusteella Sabina on tulkitsijana kaikkea muuta kuin botoxin jähmettämä. Upeasta, sielukkaasta laulajasta on kyse.
Molitva
Greatest Love Of All
Röya kimi
Şüştər təsnifləri
Olisiko mitenkään mahdollista, että biisin tietystä geneerisyydestä huolimatta laulajan laatu tunnistettiin idässä aivan kuten Espanjan Pastorakin kosketti?
Länsieuroopassa on itään kohdistuvaa rasismia, joka tarjoillaan poliittisen kritiikin kaavussa. Tämä ainakin itselle tulee ensimmäisenä mieleen siitä vastaanotosta, minkä Sabina sai esim länsiesikatseluissa ja länsiäänestäjiltä.
Molitva
Greatest Love Of All
Röya kimi
Şüştər təsnifləri
Olisiko mitenkään mahdollista, että biisin tietystä geneerisyydestä huolimatta laulajan laatu tunnistettiin idässä aivan kuten Espanjan Pastorakin kosketti?
Länsieuroopassa on itään kohdistuvaa rasismia, joka tarjoillaan poliittisen kritiikin kaavussa. Tämä ainakin itselle tulee ensimmäisenä mieleen siitä vastaanotosta, minkä Sabina sai esim länsiesikatseluissa ja länsiäänestäjiltä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Kiitos, sziget, hyvästä viestistäsi. Allekirjoitan kaiken täysin, joten säästit minulta vaivan kirjoittaa samat ajatukset. Azerbaidžaniin ja Sabinaan liittyvä keskustelu on saanut ikäviä sivujuonteita ja piirteitä laulajan ulkonäön arvostelusta vainoharhaisiin salaliitto- ja lahjusepäilyihin saakka. Vihjailut prepaid-korttien jaosta hämmästyttävät minua ihan tekniseltä kannalta eli mitä järkeä siinä nyt olisi - olisivatko kortit siis ennakkoon lukittu niin, että niistä voisi äänestää vain yhden maan numeroa ja jos näin olisi, kuinka moni oikeasti näkisi sen vaivan (ellei siitä sitten maksettaisi jotain tuntuvaa muuta lahjusta)?
Eniten minua hämmästyttää se suuri epäily, ettei Azerbaidžan muka olisi voinut saada tätä äänimäärää ilman jotain epärehellisiä keinoja. Miksei? Kappale oli erittäin hyvä, minkä tahansa muun maan esityksenä vastaavaa sijoitusta tuskin monikaan täällä epäilisi. Toiseksi isäntämaahan on hyvin usein saanut sympatia- tai kohteliaisuusääniä (kutsuttakoon niitä millä nimellä hyvänsä), joten miksei myös tänä vuonna - ihan ilman mitään rahakuoria tai vastaavia. Muistamme hyvin Irlannin peräkkäiset voitot, joissa nämä kohteliaisuusäänet olivat minusta hyvinkin merkittävässä roolissa. Ai niin, mutta Irlantihan onkin puhdas ja hyvä viisumaa, Azerbaidžan ei.
Katselin äsken finaalin digiboksilta kertauksena ja kiinnitin nyt vasta huomiota näihin Sabinan kuuluisiin huuliin, kun niistä oli niin paljon täällä puhuttu. Olipas oleellista.
Niin samat tunteet.
Eniten minua hämmästyttää se suuri epäily, ettei Azerbaidžan muka olisi voinut saada tätä äänimäärää ilman jotain epärehellisiä keinoja. Miksei? Kappale oli erittäin hyvä, minkä tahansa muun maan esityksenä vastaavaa sijoitusta tuskin monikaan täällä epäilisi. Toiseksi isäntämaahan on hyvin usein saanut sympatia- tai kohteliaisuusääniä (kutsuttakoon niitä millä nimellä hyvänsä), joten miksei myös tänä vuonna - ihan ilman mitään rahakuoria tai vastaavia. Muistamme hyvin Irlannin peräkkäiset voitot, joissa nämä kohteliaisuusäänet olivat minusta hyvinkin merkittävässä roolissa. Ai niin, mutta Irlantihan onkin puhdas ja hyvä viisumaa, Azerbaidžan ei.
Katselin äsken finaalin digiboksilta kertauksena ja kiinnitin nyt vasta huomiota näihin Sabinan kuuluisiin huuliin, kun niistä oli niin paljon täällä puhuttu. Olipas oleellista.
JuliaS kirjoitti:Musta tuntuu suorastaan pahalta, koen että sekä täällä että Norjan MGP-foorumilla on osa keskustelusta saanut jollain lailla maata/kansaa kohtaan kohdistuvan vihapuheen, tai ainakin halveksunnan, piirteitä.
Niin samat tunteet.
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Tästä ketjusta ei oikein pysty jakamaan näitä salaliittokeskusteluosia, mutta jatkukoon se keskustelu täällä:
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2 ... c8407.html
/portsari
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2 ... c8407.html
/portsari
Hello Hi!
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
No esimerkiksi henkilökohtaisesti tuntemani Suomen-azerbaidžanilaiset, joille oli tänäkin vuonna tällaisia tyrkytetty...JuliaS kirjoitti:Says who? Tällaiset heitot ovat perustelemattattomina ja lähteettöminä mielestäni aika vastuuttomia.UFOPOLI kirjoitti: Ja onhan noita prepaid-korttejakin kuulemma taas jaeltu.
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Minusta mikä tahansa vilunkipeli on tai ei ole mahdollista, mutta mielestäni se on eri kysymys kuin esityksen musiikillisten ansioiden arviointi. Hyvä että aihepiiri poistettiin tästä ketjusta omaksi ketjukseen.
Etenkin populaaripuolella toki kaikenlaisia ulkomusiikillisia seikkoja aivan tavanmukaisesti sotketaan siihen kuulokokemukseen ja sen arviointiin, jopa siinä määrin että usein "ammattilaisetkaan" eivät arvioi itse musiikkia, vaan kaikkea muuta uskottavuuteen, trendeihin, hypeen liittyvää sälää ympärillä (ja asettavat itsensä siten trendien passiisiviksi peesaajiksi ja vahvistajiksi, eivät niiden aktiivisiksi luojiksi, omaa älyään autonomisesti käyttäviksi toimijoiksi). Tästä huolimatta se on useimmiten joka kerran yhtä epäanalyyttistä, typerää, naurettavaa - ja valitettavaa. Oli kyse sitten muodista tai politiikasta.
Etenkin populaaripuolella toki kaikenlaisia ulkomusiikillisia seikkoja aivan tavanmukaisesti sotketaan siihen kuulokokemukseen ja sen arviointiin, jopa siinä määrin että usein "ammattilaisetkaan" eivät arvioi itse musiikkia, vaan kaikkea muuta uskottavuuteen, trendeihin, hypeen liittyvää sälää ympärillä (ja asettavat itsensä siten trendien passiisiviksi peesaajiksi ja vahvistajiksi, eivät niiden aktiivisiksi luojiksi, omaa älyään autonomisesti käyttäviksi toimijoiksi). Tästä huolimatta se on useimmiten joka kerran yhtä epäanalyyttistä, typerää, naurettavaa - ja valitettavaa. Oli kyse sitten muodista tai politiikasta.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Azerbaidžan 2012: Sabina Babayeva – When the music dies
Azerbaidzhanin ihmisoikeusasioista keskustellaan tässä ketjussa, jonne rönsy on täältä siirretty:
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/topic8247.html
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/topic8247.html
Hello Hi!