UMK 2013

Euroviisut 2013 Malmössä

UMK 2013 -suosikkisi?

Iina Salin – Last night
2
1%
Last Panda – Saturday night forever
4
2%
Mikael Saari – We should be through
68
34%
Ilari Hämäläinen – Sytytä mut vaan
2
1%
Rautakoura – Ilmalaivalla
2
1%
Diandra – Colliding into you
41
20%
Atlético Kumpula – Paperilyhty
1
0%
Krista Siegfrids – Marry me
48
24%
Lucy Was Driving – Dancing all around the universe
2
1%
Arion – Lost in the woods
16
8%
Elina Orkoneva – He's not my man
7
3%
Great Wide North – Flags
9
4%
 
Ääniä yhteensä: 202

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8989
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Kattaus oli juuri sellaista, mitä pelkäsinkin - balladeita ja rockia, tasapaksua huttua, joka hukkuu helposti joukkoon. Itse pidin viime vuoden eksentrisistä ja omaperäisistä kappaleista, nyt mukana on tällaista roskaa. Missä on tämä paljon mainostettu dance, entäpä elektropopppi? Olen todella pettynyt tuomariston valintoihin, sillä varmasti pudonneista olisi löytynyt parempia tarjokkaita kuin nämä.

Valitkaa näistä sitten se euroviisuedustaja, minulle on ihan sama miten tämä tästä jatkuu. Olen kuitenkin onnellinen niiden puolesta, jotka kokevat tason viime vuotta paremmaksi!
Qaj.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Biisinäytteet kuunnelleena voin sanoa, että taso vaikuttaa hyvältä. :peukku: Kyllä nämä jo viimevuotiset finalistit päihittävät! Odotukset ovat siis positiiviset, toivottavasti tv-lähetyksistä on saatu laadukkaat.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

skidi kirjoitti:^Entä sitten :mitvit:
Inhottaa vaan, kun mikään ei ikinä kelpaa. :eiei: Siinähän vihaatte tänäkin vuonna kaikkia biisejä ja koko formaattia. Minä ihan pidän. :ylppis:

Ja kyllä, olin viime vuonna UMK-vihaaja. En edelleenkän formaattia pidä suuressa arvossa viime vuotisten sekoilujen vuoksi, mutta onhan tässä nyt herranen aika parannettu järjestelyjä aina juontajista ja tuomareista itse kilpailun kulkuunkin. Biisien taso on tänä vuonna hyvä, oli kyse UMK:sta tai Suomen euroviisukarsinnasta. Viime vuonna se oli kyllä ihan kamalan huono siinä top-12 vaiheessa. :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42745
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Onkohan vähän ryysistä ylen palvelimella, kun antoi kuunnella useimmat klipit vain kertaalleen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Taso oli tasaisempi kuin viime vuonna, mutta viime vuonna oli pari parempaa biisiä kuin tämän vuoden parhaat. Eihän nämä karsinnat mikään katastrofi ole, päinvastoin. Voimme saada erittäin hyvänkin edustajan kun vähän hiotaan näitä.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2837
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Annan UMK:lle mahdollisuuden. Kaikki biisinäytteet kuunneltuani totean, että joukossa on muutama neljän tähden kipale, muttei mitään uskomattoman tajunnanräjäyttävää. Rautakoura on selvästi kiinnostavin.

Nyt vain odotellaan TV-lähetysten - ja ennen kaikkea suorien lähtetysten - alkamista.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja skidi »

Hurrican kirjoitti:
skidi kirjoitti:^Entä sitten :mitvit:
Inhottaa vaan, kun mikään ei ikinä kelpaa. :eiei: Siinähän vihaatte tänäkin vuonna kaikkia biisejä ja koko formaattia. Minä ihan pidän. :ylppis:
En ole sanonut vihaavani kumpaakaan. Keksit sen ihan itse.Kattaus on monipuolisempi viime vuoteen nähden, mitä pidän positiivisena. Lisäksi olen koko ajan sanonut, että odotan positiivisin mielin lähetyksiä nähdäkseni, onko viime vuoden ongelmat korjattu. Koska en ole vielä lähetyksiä nähnyt, en ole UMK:sta itsessään sanonut yhtään mitään. Olen joka vuosi sanonut, että en erityisemmin pidä kotimaisesta populaarimusiikista ja että Suomi on mielestäni yksi heikoimmista viisumaista. Sanon jatkossakin, koska en ole vieläkään ruvennut pitämään. En myöskään tiedä, miksi näitten pitäisi kelvata minulle. Jos en pidä jostain Albanian karsintabiisistä, sanon sen. Jos en pidä jostain Suomen karsintabiisistä, sanon sen. Ei minulla ole mitään velvollisuutta kohdella Suomen karsintoja eri tavalla kuin Albaniankaan.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6372
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja mariah »

ei toi taso kyllä mikään hyvä mielestäni ole..kyllä viime vuonna oli hitusen parempi vaikkei hurraa elämyksiä sillonkaan. noi rokimmat biisit kuulostaa kaikki lähes samalta enkä minä ainakaan niitä toisistaan erota (enkä varmaan halua koska en yhdestäkään juurikaan tykänny) kyllä mulle on tässä kisassa vaan yksi voittaja: diandra :solttu:

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Mie olisin niin halunnut, että kilpailijana olis ollut Takahikiän oma multakurkku. Ei vaiteskaan! Klippien perusteella oikein mukavia biisejä ja uusia taitavia artisteja.
Love shine a light

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5198
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

No huhhuh. Täyttä p*skaa täynnä koko kilpailu. Saa nähdä, tulenko KOSKAAN kuuntelemaan näistä kuin kolme kappaletta kokonaan (eli ne kaksi kuunneltavaa + edustuskappaleemme, joka TUSKIN on kumpikaan niistä kuunneltavista).

Se on ainakin satavarmaa, että minua ei sittisontiaisen vertaa kiinnosta katsoa ja kuunnella näitä karsintoja telkkarista. Minulla on todellakin parempaakin tekemistä. YLE:n pitäisi maksaa minulle, jos haluaisi saada minut katsomaan tätä "spektaakkelia"!

En vihaa UMK:ta, olkoon millainen on. Mutta tätä musiikkitarjontaa ihan oikeasti INHOAN!

Pitäkää täydellisesti hyvänänne, jos tykkäätte. Minä pidän ripulistakin enemmän.
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8989
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

^ :samaamielta:
Qaj.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

:rofl: :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Minä en näistä osaa sanoa mitään. :eiei: Odotellaan nyt sitten, jos joku näistä jossain vaiheessa alkaisi vahingossa kuulostaa hyvälle. :miettii:
Raipatirai

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Hurrican kirjoitti:
skidi kirjoitti:^Entä sitten :mitvit:
Inhottaa vaan, kun mikään ei ikinä kelpaa. :eiei: Siinähän vihaatte tänäkin vuonna kaikkia biisejä ja koko formaattia. Minä ihan pidän. :ylppis:

Ja kyllä, olin viime vuonna UMK-vihaaja. En edelleenkän formaattia pidä suuressa arvossa viime vuotisten sekoilujen vuoksi, mutta onhan tässä nyt herranen aika parannettu järjestelyjä aina juontajista ja tuomareista itse kilpailun kulkuunkin. Biisien taso on tänä vuonna hyvä, oli kyse UMK:sta tai Suomen euroviisukarsinnasta. Viime vuonna se oli kyllä ihan kamalan huono siinä top-12 vaiheessa. :heh:
Minusta on lähinnä sääli (ja säälittävää) lukea tätä roskaa joka ikinen vuosi täältä ja muualta. Ja ei en kohdista purkaustani yhtään kenekään tiettyyn henkilöön tai tahoon vaan ylipäätään tähän suomalaiseen perus "kaikki on surkeaa mentaliteettiin". Mielestäni jokaisella on oikeus sanoa, että tarjonta on huonoa jne., mutta on eroa ilmaistaanko asia "voi piip kun tää piip UMK:n tarjonta on niin piip." vai "En erityisemmin pitänyt mistään kappaleesta, mutta X:ssä ja Y:ssä on potentiaalia". Mustavalkoinen katsomistapa ja kaikessa negatiivisen näkeminen on yksinkertaisesti lapsellista.

En väitä, että itse olisin UMK fani, mutta mielestäni formaatin (tänä vuonna) ero aikaisempaan (Euroviisukarsintoihin) on mitätön. Kerrankin yle panostaa Euroviisuihin ja on ottanut HUOMATTAVASTI huomioon viisufanien pyyntöjä niin tuomariston, kilpailun rakenteen, kilpailijoiden, sääntöjen, juontajien kuin livelähtystenkin suhteen.

Naurettavaa on aina haukkua kaikki toiminta ja lytätä kaikki alas, antamatta edes vähän "köyttä" vastapuolelle. Tämä luo itselleni suorastaan inhon tunteita. On tarpeeksi inhottavaa lukea lehdistä, yle:n sivujen kommenteista tms., että "euroviisut lol mitä roskaa"- tyylisiä kommentteja, vaan saahan sitä samaa lukea ihan täältä viisufanien palstaltakin. Ei toki euroviisujen haukkumista, mutta mustavalkoisia ja jopa perusteettomia väittämiä.

Mielipiteen voi ilmaista monella tapaa. Erityisen ärsyttävää on se, että varsinkin tietyt tahot jauhoivat viime vuonna siitä, miten haluavat tunnettuja suomalaisia artisteja mukaan kilpailuun ja UMK tuskin sitä saavuttaa jne. Ja nyt kun Diandra on mukana, niin asia kuitataan lähinnä lyttäämällä Diandran arvo nollaan. Ja ei nyt en puhu siitä, onko kappale kenenkin makuun jne, vaan ylipäätään siitä, että kun niitä "isompiakin" tähtiä saatiin mukaan, niin asia kuitataan käden huitaisulla ja naureskelulla.

Kaikki saavat toki haukkua UMK:n, Euroviisut, biisit jne., mutta tällä palstalla edes haluaisin lukea asiallisia, perusteltuja ja monipuolisia kommentteja, eikä vain mustavalkoista valitusta.

PS. Sohin lisää muurahaispesää kertomalla, että YLE:n sivuilla olevan tiedon mukaan finaalissa voittaja valitaan "yleisön ja tuomariston yhteenlasketuilla äänillä.". Itseäni asia ei hetkauta, sillä tämän vuoden tuomaristo vaikuttaa varsin ammattimaiselta ja moniääniseltä.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11348
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Vilsku kirjoitti: PS. Sohin lisää muurahaispesää kertomalla, että YLE:n sivuilla olevan tiedon mukaan finaalissa voittaja valitaan "yleisön ja tuomariston yhteenlasketuilla äänillä.". Itseäni asia ei hetkauta, sillä tämän vuoden tuomaristo vaikuttaa varsin ammattimaiselta ja moniääniseltä.
Voi v*ttu! Se siitä Diandrasta sitten! :tajutkaa: Tää alkoikin näyttää jo liian hyvältä. :niinpa: :niinpa: Ei minua tuomariston maku niinkään pelota, vaan se, että nyt voittajaksi valikoitunee joku tylsä kompromissi. Eikö vuodesta 2000 tosiaan opittu mitään?
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
esc2010
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 723
Liittynyt: 11 Loka 2009, 19:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja esc2010 »

Terasbekoni kirjoitti: Voi v*ttu! Se siitä Diandrasta sitten! :tajutkaa: Tää alkoikin näyttää jo liian hyvältä. :niinpa:
:mitvit:

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Terasbekoni kirjoitti:
Vilsku kirjoitti: PS. Sohin lisää muurahaispesää kertomalla, että YLE:n sivuilla olevan tiedon mukaan finaalissa voittaja valitaan "yleisön ja tuomariston yhteenlasketuilla äänillä.". Itseäni asia ei hetkauta, sillä tämän vuoden tuomaristo vaikuttaa varsin ammattimaiselta ja moniääniseltä.
Voi v*ttu! Se siitä Diandrasta sitten! :tajutkaa: Tää alkoikin näyttää jo liian hyvältä. :niinpa: :niinpa: Eikö vuodesta 2000 tosiaan opittu mitään?
Sama tuomaristohan valitsi jo Diandran top 12:sta ja tuomaristoon kuuluu mm. Redrama, jonka tyylistä "kansainvälistä musiikkia" Diandran musiikin oletan olevan (en itse vielä pätkiä ole kuunnellut), lisäksi YleX:lläkin (Tomi Saarinen soittolistan tekijänä) on soinut paljon Diandraa ja Aija Puurtinen osaa varmasti arvostaa hyvää livelaulajaa ja esiintyjää, joten turha menettää toivoa. Wirtasesta en mene sanomaan mitään, mutten usko että yksi tuomari vaikuttaisi niin paljon, että pilaisi Diandran mahdollisuudet.

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Speed »

^Tosta Diandran esittelyvideosta kyllä käy ilmi, että tuomarit on täysin perillä, mistä päin nyt tuulee :peukku:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Terasbekoni kirjoitti: Voi v*ttu! Se siitä Diandrasta sitten! :tajutkaa: Tää alkoikin näyttää jo liian hyvältä. :niinpa: :niinpa: Ei minua tuomariston maku niinkään pelota, vaan se, että nyt voittajaksi valikoitunee joku tylsä kompromissi. Eikö vuodesta 2000 tosiaan opittu mitään?
Täytyy toivoa, että siitä on opittu, niin ettei voittajaksi tosiaankaan voi päätyä tylsä kompromissi kuten tuolloin - kai sen voi estää fiksulla pisteytystavalla tms.? :mitvit:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11348
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

esc2010 kirjoitti: :mitvit:
Musta vaan tuntuu, ettei tuomaristo ainakaan Diandraa tule arvostamaan. Ehkä kyseessä on salaliitto, ja hän onkin mukana vain huomion vuoksi? Vaikka...
Vilsku kirjoitti: Sama tuomaristohan valitsi jo Diandran top 12:sta ja tuomaristoon kuuluu mm. Redrama, jonka tyylistä "kansainvälistä musiikkia" Diandran musiikin oletan olevan (en itse vielä pätkiä ole kuunnellut), lisäksi YleX:lläkin (Tomi Saarinen soittolistan tekijänä) on soinut paljon Diandraa ja Aija Puurtinen osaa varmasti arvostaa hyvää livelaulajaa ja esiintyjää, joten turha menettää toivoa. Wirtasesta en mene sanomaan mitään, mutten usko että yksi tuomari vaikuttaisi niin paljon, että pilaisi Diandran mahdollisuudet.
...toki tässäkin (toivottavasti) voi olla perää.


Mutta silti: :eiei:
Viimeksi muokannut Teräsbekoni, 04 Joulu 2012, 17:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8989
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Vilsku kirjoitti:Minusta on lähinnä sääli (ja säälittävää) lukea tätä roskaa joka ikinen vuosi täältä ja muualta. Ja ei en kohdista purkaustani yhtään kenekään tiettyyn henkilöön tai tahoon vaan ylipäätään tähän suomalaiseen perus "kaikki on surkeaa mentaliteettiin". Mielestäni jokaisella on oikeus sanoa, että tarjonta on huonoa jne., mutta on eroa ilmaistaanko asia "voi piip kun tää piip UMK:n tarjonta on niin piip." vai "En erityisemmin pitänyt mistään kappaleesta, mutta X:ssä ja Y:ssä on potentiaalia". Mustavalkoinen katsomistapa ja kaikessa negatiivisen näkeminen on yksinkertaisesti lapsellista.
En tiedä tarkoititko tällä esim. minua, mutta itse pidin viime vuoden tarjonnasta - ARTo, DCX, Kirahvi nimeltä Tuike, kaikki viiden tähden artisteja. Nyt mukana on suurimmaksi osaksi pelkkiä mitäänsanomattomuuksia, jotka eivät yksinkertaisesti kohtaa omaa musiikkimakuani. Viime vuonna kattaus kun todellakin oli monipuolisempi kuin nyt.

Enkä muuten edelleen tajua sitä, miksei sitä dancea kelpuutettu mukaan, kun tarjonnan piti olla "monipuolista" ja "kaikille löytyy jotain". :roll:
Qaj.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Vilsku kirjoitti:Minusta on lähinnä sääli (ja säälittävää) lukea tätä roskaa joka ikinen vuosi täältä ja muualta. Ja ei en kohdista purkaustani yhtään kenekään tiettyyn henkilöön tai tahoon vaan ylipäätään tähän suomalaiseen perus "kaikki on surkeaa mentaliteettiin". Mielestäni jokaisella on oikeus sanoa, että tarjonta on huonoa jne., mutta on eroa ilmaistaanko asia "voi piip kun tää piip UMK:n tarjonta on niin piip." vai "En erityisemmin pitänyt mistään kappaleesta, mutta X:ssä ja Y:ssä on potentiaalia". Mustavalkoinen katsomistapa ja kaikessa negatiivisen näkeminen on yksinkertaisesti lapsellista.
Täysin samaa mieltä. Etenkin kun sitten pian hehkutetaan kuinka joku nevöhööd blondi jossain islannissa vetää jonkun tusinajenkkipoppiksen siis niin korkeatasoisesti ja ihanasti ja kuinka Kreikassa vaan osataan olla niin ihanasti tyrkkyjä viisukissoja. No tänä vuonna ei, mutta kuitenkin. Ei ne muuallakaan niin kummoisia ole, oikeasti, suurin osa. OIkeita helmiä joukossa, mutta suurin osa varsin perushuttua, vuosi toisensa jälkeen, kunnes joskus harvoin joka maan kohdalle se helmi sattuu, joskus. Ruotsinkin viisut lähinnä hyvin tuotettua peruskauraa yleensä, Loreen poikkeus, vaikka silläkin imago ja esitys mielenkiintoisempi kuin sinänsä toimiva kipale.

Ja tyhjä erikoisuuden tavoittelu ja erikoisuuden tavoittelun hakeminen erikoisuuden tavoitelun vuoksi on ihan vain sitä mitä se on, tyhjää. Kirahvi nimeltä Tuike oli ihana, mutta muutoin viime vuoden UMK:ssa oli geneerisiä piirteitä, eikä niin vähän.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30805
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Vilsku kirjoitti:PS. Sohin lisää muurahaispesää kertomalla, että YLE:n sivuilla olevan tiedon mukaan finaalissa voittaja valitaan "yleisön ja tuomariston yhteenlasketuilla äänillä.". Itseäni asia ei hetkauta, sillä tämän vuoden tuomaristo vaikuttaa varsin ammattimaiselta ja moniääniseltä.
Kah, niinpä sanotaankin. Siis säännöt ovat jälleen kerran eläneet.

Diandralle tästä tuskin on uhkaa. Esittelypätkissä tuomaristo suhtautui Diandraan erittäin positiivisesti. Puhuivat kyllä positiivisia kaikista mutta rivien välistä luettuna Diandran vastaanotto vaikutti positiivisimmalta.

Ehkä superfinaalissa valinnan tekee kuitenkin yksin yleisö. Tanska on sotkenut 50/50-systeemiä kolmen kappaleen superfinaaliinkin mutta ei se mitenkään järkevästi toimi. Vai onkohan koko superfinaalikin jäänyt formaatista pois?

Muoks: Säännöissä ei sanota superfinaalista mitään mutta oli sellainen viime vuonnakin ilman mainintaa säännöissä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Timoteus kirjoitti:
Vilsku kirjoitti:PS. Sohin lisää muurahaispesää kertomalla, että YLE:n sivuilla olevan tiedon mukaan finaalissa voittaja valitaan "yleisön ja tuomariston yhteenlasketuilla äänillä.". Itseäni asia ei hetkauta, sillä tämän vuoden tuomaristo vaikuttaa varsin ammattimaiselta ja moniääniseltä.
Kah, niinpä sanotaankin. Siis säännöt ovat jälleen kerran eläneet.

Diandralle tästä tuskin on uhkaa. Esittelypätkissä tuomaristo suhtautui Diandraan erittäin positiivisesti. Puhuivat kyllä positiivisia kaikista mutta rivien välistä luettuna Diandran vastaanotto vaikutti positiivisimmalta.

Ehkä superfinaalissa valinnan tekee kuitenkin yksin yleisö. Tanska on sotkenut 50/50-systeemiä kolmen kappaleen superfinaaliinkin mutta ei se mitenkään järkevästi toimi. Vai onkohan koko superfinaalikin jäänyt formaatista pois?

Muoks: Säännöissä ei sanota superfinaalista mitään mutta oli sellainen viime vuonnakin ilman mainintaa säännöissä.
Jos finaalissa on kerran 8. biisiä epäilen, että mukana ei ole superfinaalia. Sillä tuossa puhutaan nimenomaisesti "yleisön ja tuomariston äänistä" jolloinka tähän kolmen superfinaaliin kulunut ohjelma-aika siirtynee varmaankin noihin kahteen lisäesitykseen ja jonkinlaiseen pisteidenlaskuun.

Muoks. äänistähän siellä puhutaankin.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30805
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Onko vahvistettu, että finaalin kesto on sama?

Viime vuoden UMK-finaali ei ollut kovin kiivastempoinen show. Karsimalla vierasesiintyjälistaa ja sketsejä luulisi löytyvän suht helpostikin aikaa kahdelle lisäkilpailijalle ja ääntenlaskulle, jos niikseen tulee.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Leo »

Muutamia kommentteja uusimmasta UMK:ista:
- En mä tätä täysin tyrmääkään :roll:
- Hyvä, että Diandra on mukana nimekkäämpänä artistina.
- UMK:n mainos eturivin artisteista ja uusista mielenkiintoisista nimistä on sillä tavalla liioiteltu, että eturivin artisteja oli monikossa. Diandra lienee kuitenkin suuren yleisön tuntema ainoa nimekkäämpi artisti.
- tosi nuorta porukkaa kisailijoissa, mikä on hyvä asia. Olisi seassa voinut olla jokunen vähän vanhempi ja samalla nimekkäämpi eturivin artistikin.
- nyt alkaa valjeta minulle tämä UMK:n peräänkuuluttama Uusi Musiikki. Se on ihan oikeasti sitä. Eli sekoitetaan eri genrejä toisiinsa uudella tavalla, niin saadaan uutta musiikkia. Tämän vuoden kisaajissa on tosi monta, jotka sekoittavat eri genrejä toisiinsa (disco+pop+indie+etc...)
- indie on nyt jotenkin pinnalla, kun se oli useammankin artistin kohdalla erikseen mainittu.
- rockia ja heviä on taas aika paljon, mutta iskelmä ja mahtiballadit loistavat poissaolollaan.
- tai, annas olla, kun kuullaan ne kokonaiset versiot kappaleista.
- taso on lyhyiden katkelmienkin perusteella parempi kuin viime UMK:n taso ( tosin sitä heikommaksi onkin vaikea pistää). Pari kappaletta ja esittäjää nousee selkeästi yläpuolelle ja heillä on yritystä kansainvälisille markkinoille, hyvä! Muutama muukin saa höristämään korvia, hyvä merkki sekin.
- Kyllä' tässä on tuomaristolle purtavaa, kunpa TV-lähetykset eivät mene tuomariston showksi ja yleisö loppujen lopuksi ratkaisee voittajan. Kuunnellaan, katsellaan :heh: .

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja mpappa »

ta1ja kirjoitti:
Vilsku kirjoitti:Minusta on lähinnä sääli (ja säälittävää) lukea tätä roskaa joka ikinen vuosi täältä ja muualta. Ja ei en kohdista purkaustani yhtään kenekään tiettyyn henkilöön tai tahoon vaan ylipäätään tähän suomalaiseen perus "kaikki on surkeaa mentaliteettiin". Mielestäni jokaisella on oikeus sanoa, että tarjonta on huonoa jne., mutta on eroa ilmaistaanko asia "voi piip kun tää piip UMK:n tarjonta on niin piip." vai "En erityisemmin pitänyt mistään kappaleesta, mutta X:ssä ja Y:ssä on potentiaalia". Mustavalkoinen katsomistapa ja kaikessa negatiivisen näkeminen on yksinkertaisesti lapsellista.
Täysin samaa mieltä. Etenkin kun sitten pian hehkutetaan kuinka joku nevöhööd blondi jossain islannissa vetää jonkun tusinajenkkipoppiksen siis niin korkeatasoisesti ja ihanasti ja kuinka Kreikassa vaan osataan olla niin ihanasti tyrkkyjä viisukissoja. No tänä vuonna ei, mutta kuitenkin. Ei ne muuallakaan niin kummoisia ole, oikeasti, suurin osa. OIkeita helmiä joukossa, mutta suurin osa varsin perushuttua, vuosi toisensa jälkeen, kunnes joskus harvoin joka maan kohdalle se helmi sattuu, joskus. Ruotsinkin viisut lähinnä hyvin tuotettua peruskauraa yleensä, Loreen poikkeus, vaikka silläkin imago ja esitys mielenkiintoisempi kuin sinänsä toimiva kipale.

Ja tyhjä erikoisuuden tavoittelu ja erikoisuuden tavoittelun hakeminen erikoisuuden tavoitelun vuoksi on ihan vain sitä mitä se on, tyhjää. Kirahvi nimeltä Tuike oli ihana, mutta muutoin viime vuoden UMK:ssa oli geneerisiä piirteitä, eikä niin vähän.
Samaa mieltä. Kun se puuttuu se sveduhumppa, niin ei voi olla hyvää mikään ja koko kisakin haukutaan paskaksi.
Love shine a light

Hometown
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 270
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 22:47

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Hometown »

Kovasti paljon on aloittelevaa porukkaa tänäkin vuonna mukana. Katsoin Fono.fi tiedostosta mukana olevien säveltäjien tuotannon. Likimain puolet biisesitä on säveltänyt henkilö, jolla ei ole ainuttakaan levytettyä sävellystä YLE:n levystössä. Muissakaan kappaleissa ei ole juuri taustalla musiikin ammattilaisia. Poikkeukset ovat lähinnä vain Diadra ja Atlético Kumpula.

Tietenkin mestariteos voi syntyä amatööriltä ja aloittelijaltakin ja jokaisenhan on jostakin aloitettava, vaikkapa sitten euroviisukarsinnoista. Mutta kyllä minua tämä tilanne surettaa. Euroviisukarsintoihin pitäisi saada sekä biisintekijöiden että esittäjien puolelta maan parhaat kyvyt, myös kokeneet tekijät, joilla on näyttöä aiemmista töistä. Ruotsissakin on vuodesta toiseen samat Kempet ja G:sonit tekijöinä, ja näyttihän tuo viimein tuottavan tulosta.

UMK munasi tämän asian jo lähtiessä, kun "sydän kylmänä" pudotettiin 40 parhaan joukosta liian heviltä, liian iskelmältä, liian euroviisumaiselta ja liian siltä sun tältä kuulostavat kappaleet. Tuskin moni ammattilainen viitsi lähteä toista kertaa yrittämään. Esiintyjien tuomarointi oli myös sitä luokkaa, etteivät asemansa vakiinnuttaneet artistit lähde sitä vapaaehtoisesti kokemaan, ja jos artisti jää pois, jäävät pois hänen taustallaan olevat biisintekijät.

Onnea kuitenkin kaikille mukaan päässeille! Kilpailu taitaa kyllä olla tänä vuonna kovin epätasainen.

Avatar
Toni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18635
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 12:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Toni »

Keskinkertaisesta on vaan niin halvatun vaikea kehuakaan. :roll: P****sta ei saa konvehtia, sanovat... :hiips:
"Mutta siis kaikkihan on pornoa, jos sitä katsoo oikein." (Margot)

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17267
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Happy »

Mä oon ihan tyytyväinen näihin 12 kappaleeseen :joojoo:
Ainakin nyt on parempi maku Umk:sta kuin viimevuonna yhteensä :uujee:
Myöskään mitään vastenmielistä tai aivan huonoa kappaletta en löytänyt, puntarijumboniki oli ihan kuuneltavaa :ihana:
Harmi vain että ainoat kolme suomenkielistä kappaletta ovat puntarini pohjalla :puna: :heh:

Bakuun lähettäisin ehdottomasti Kristan tai Diandran :uujee:
Never miss a good chance to shut up.

Lukittu