En ymmärrä itsekään, vaikka ilmaisua tässä ensimmäisenä käytin. Valitsin kai enempiä ajattelematta juuri sanan raaka siksi että sen molemmat merkitykset, kypsymätön ja julma, osaltaan sopivat. Tuo pelkistyneisyys lienee siis ainakin osatekijä, vaikken tietoisesti siitä pisteitä vähennäkään. Sekin liittyy pelkistykseen, että lauluääni on miksattu melko kovalle taustaan nähden, varsinkin alussa.Huilumies kirjoitti:^ En ymmärtänyt ilmaisua "yleissoundin raakuus" - tarkoititteko jotenkin sitä, ettei säestyskuvioita/komppia ole kovin kehittyneen vaan liian pelkistetyn oloisesti?
Osittain tarkoitin aivan sellaista puolifyysistä korviin käymistä, minkä vuoksi biisiä ei kestä kuunnella kovalla. En tiedä mikä sen tekee, mutta tämä kappale kuulostaa miellyttävämmältä kun laskee volyymia alemmas kuin yleensä, mutta silloin myös menettää "suuruutta".
Tarkoittamani ominaisuudet ja ta1jan mainitsema roso ovat varmasti ainakin osittain samaa. En vain onnistu kuulemaan sitä tässä pelkästään hyvällä, oli se sitten sen itsensä takia tai joku muu tekijä estää. Vähän pessimistinen olen että asia enää muuttuisikaan, sen verran on jo kuuntelua takana.
Tämän lisäksi kuulen tosiaan itse sävelkuluissa vielä jotain vähän saman suuntaisesti "hermoille käyvää" jota osaan vielä huonommin eritellä ja siksi käytin samaa sanaa.