UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Euroviisut 2013 Malmössä

Keiden toivot pääsevän finaaliin? Valitse neljä.

Iina Salin – Last night
80
20%
Last Panda – Saturday night forever
60
15%
Rautakoura – Ilmalaivalla
61
15%
Lucy Was Driving – Dancing all around the universe
24
6%
Elina Orkoneva – He's not my man
90
22%
Great Wide North – Flags
91
22%
 
Ääniä yhteensä: 406

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20745
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Toive
Finaali: Great Wide North, Rautakoura, Elina Orkoneva, Last Panda
Ulos: Iina Salin, Lucy Was Driving

Veikkaus
Finaali: Great Wide North, Elina Orkoneva, Iina Salin, Rautakoura
Ulos: Last Panda, Lucy Was Driving
Got a fire and a country heart 🔥

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja murka »

Semifinaalissa vauhdin haku voi olla myös vapauttava kokemus koska nyt pääsee improvisoimaan. Ainakin minä olen mutustellut musiikkimielessäni Elina Orkonevan kappaletta jazzimpana, GWN:ää puhaltimilla tehostettuna ja Iina Salinin kappaletta groovempana Juliana Pashan tyyliin. Älkää takertuko virheisiini koska en osaa ilmaista verbaalisesti hyvin mitä tarkoitan.

Tämän viestin sanoma on lyhyesti ja ytimekkäästi että yllätyksiä voi olla odotettavissa.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Semifinaalissa toki voi tulla yksi tai kaksi yllätystä aivan hyvin jatkoonmenijöissä.Jos kuitenkin joku/jotkut yllättää semifinaalissa, en usko yllättäjän enää sitten finaalissa yllättävän. Mutta sittenhän sen näkee ja se ei ennakolta todellakaan liene varmaa. ;)
Paremman maailman puolesta.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Hazard kirjoitti: Veikkaus
Finaali: Great Wide North, Elina Orkoneva, Iina Salin, Rautakoura
Ulos: Last Panda, Lucy Was Driving
Tuossa ovat finalistit. Ei Suomessa kuunnella perinteistä eurooppalaista/amerikkalaista rokkia Last Pandaa. Lucy Was Driving oli van muuten huono aikaisemmassa lähetyksessä. Voi tosin olla että Iinakin on tippumisuhan alla.

Avatar
heimohilse
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 348
Liittynyt: 19 Helmi 2007, 15:23
Paikkakunta: pks

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja heimohilse »

Nämä kolmannessa semissä esiintyvät voivat kehittää biisiä ja esiintymistä ja saavat yhden testikerran lisää yleisön edessä jo finaaliin päässeisiin verrattuna. Kun taas esim. Mikael Saari joutuu esiintymään suoraan finaalissa edellisen ei niin onnistuneen esityksen jälkeen. Tämä ylimääräinen mahdollisuus voi nostaa jonkun kolmannen semin osallistujan jo finaaliin päässeiden rinnalle ja jopa ohi, voittoon. Peli ei ole vielä pelattu.

Avatar
celestes
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 22:49
Paikkakunta: Turku

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja celestes »

Mä yhdyn siihen että onhan tää hieman turha vaihe kun olis vaan voinut valita enemmän kappaleita jatkoon heti karsinnoistakin :raaps:

UMK 2013 - Semifinaalipuntari:

1. Great Wide North - Flags
2. Elina Orkoneva - He's Not My Man
3. Iina Salin - Last Night
4. Rautakoira - Ilmalaivalla
5. Last Panda - Saturday Night Forever
6. Lucy was driving - Dancing All Around the Universe

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30721
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Minulle selvisi tänään, että molemmat alkukarsinnat katsoneelle isälleni oli jäänyt tyystin epäselväksi, miten kilpailuformaatti menee ja mikä tämä semifinaali oikein on. Hänelle oli myös jäänyt virheellinen käsitys siitä, kuka milläkin tavalla oli jatkoon mennyt. Onkohan lähetysten tulosjulkistusvaihe liian hutaistu vai seuraako isäni vain kisaa poikkeuksellisen huolimattomasti?

Kilpailuvaiheen nimi on osa ongelmaa. Yleensä semifinaali ei ole ohitettavissa oleva kilpailuvaihe. Isäni ymmärsi kupletin juonen heti, kun käytin sanaa keräilyerä. Kaikille tämä sana ei ole tuttu mutta kehno käännöslaina toinen mahdollisuus olisi sekin parempi nimi kuin semifinaali.

Kelasin ensimmäistä karsintalähetystä uudestaan läpi ja kyllä siinä eri jatkoonmenotavat esiteltiin ainakin kahdesti: heti alkujuonnoissa ja juuri tulosjulkistuksen alla. Ehkä niitä ei riittävän painokkaasti sitten teroitettu kuitenkaan.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Onko kukaan suunnitellut menevänsä katsomaan tätä livenä? ? :miettii:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30721
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Ylen sivuilta löytyy nyt äänestysohjeet, ja ellei Yle ole aivan poikkeuksellisen kiero, on tämä tietysti myös esiintymisjärjestys.
Last Panda: 0700 717 01 tai SMS 1 nroon 17132

Elina Orkoneva: 0700 717 02 tai SMS 2 nroon 17132

Rautakoura: 0700 717 03 tai SMS 3 nroon 17132

Great Wide North: 0700 717 04 tai SMS 4 nroon 17132

Iina Salin: 0700 717 05 tai SMS 5 nroon 17132

Lucy Was Driving: 0700 717 06 tai SMS 6 nroon 17132
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Marjukka kirjoitti:Onko kukaan suunnitellut menevänsä katsomaan tätä livenä? ? :miettii:
On, ja menossa on. Ja mikseipä menisi, kun aiemminkin kaikki sujui sutjakkaasti ja siellä oli ihan naatittavaa, varsinkin kun ei vaan viittiny vielä laakasta.

harmus
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 93
Liittynyt: 28 Touko 2010, 21:18

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja harmus »

Semifinaali vain verkossa? Nyt kokeillaan kuinka alas voi katsomäärä vajota.
Ja mikäs sitä on kokeillessa kun kyseessä on yhdentekevä välivaihe tai ainakin umk-organisaatio näyttää ajattelevan niin.

Jos oikeasti vielä haluttaisiin jonkun näistä semi-kappaleista nousevanja pärjäävän, niin tälle sémi-finaalille tarvittaisiin ihan toisenlaista lobbausta ja näkyvyyttä. :eiei:

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

harmus kirjoitti:Semifinaali vain verkossa? Nyt kokeillaan kuinka alas voi katsomäärä vajota.
Ja mikäs sitä on kokeillessa kun kyseessä on yhdentekevä välivaihe tai ainakin umk-organisaatio näyttää ajattelevan niin.

Jos oikeasti vielä haluttaisiin jonkun näistä semi-kappaleista nousevanja pärjäävän, niin tälle sémi-finaalille tarvittaisiin ihan toisenlaista lobbausta ja näkyvyyttä. :eiei:
Semifinaali tulee televisiosta, mutta UMK+ vain netistä 15 min ennen tv-lähetystä. :joojoo:

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Marjukka kirjoitti:Onko kukaan suunnitellut menevänsä katsomaan tätä livenä? ? :miettii:
En tiedä vielä. :sorivaan: Kaikki 12 esitystä jo nähneenä (olin kahdessa ensimmäisessä karsinnassa) - päätän hetken mielijohteesta menenkö live-keikalle. Ans kattoo ny.

Raitakoira ja Aakeen Laakee Pohojanmaa kiinnostaisi nähdä uudelleen. Sen verran hienot esitykset saimme kuulla molemmilta omissa karsin(n)oissaan. :peukku:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
[Finland2014]
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 60
Liittynyt: 30 Tammi 2013, 17:27
Paikkakunta: Bjöörneborg

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja [Finland2014] »

GWN ehottomasti KUULUU finaaliin, joten ei muuta sinne :tapu:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11332
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Periaatteessa minulle on ihan sama, ketkä tästä porukasta sinne jatkoon pääsevät, mutta finaalin viihdearvon kannalta toivoisin ehkä eniten jatkopaikkaa Iinalle, Rautakoiralle, Elinalle ja Great Wide Northille.

Last Panda, LWD ja GWN tuntuvat keskenään turhan samanlaisilta, monella taviskaverillanikin on ollut hankaluuksia erottaa niitä toisistaan, joten vain se paras "rokkibändi" jatkoon näistä, kiitos. :joojoo: Mutta loppujen lopuksi on tosiaan ihan yhdentekevää, miten tässä käy, kun kellään ainakaan oletettavasti (vaikkei 50/50-systeemistä koskaan tiedäkään) ei taida olla mahdollisuuksia koko kisan voittoon.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Terasbekoni kirjoitti:Periaatteessa minulle on ihan sama, ketkä tästä porukasta sinne jatkoon pääsevät, mutta finaalin viihdearvon kannalta toivoisin ehkä eniten jatkopaikkaa Iinalle, Rautakoiralle, Elinalle ja Great Wide Northille.
Juuri näin.

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Terasbekoni kirjoitti:jatkopaikkaa Iinalle, Rautakoiralle, Elinalle ja Great Wide Northille.
Olen 95%:n varma, että nämä ovat ne finaaliin menijät.

Eniten jännittää miten Iinan esityksessä tällä kertaa se taustanauhalaulu nivoutuu livelauluun, karsinnassa se kuulosti karmealta.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16692
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Biisien puolesta suosikkini finaaliin ovat Iina ja Elina, ja nämä myös monipuolistaisivat kokonaisuutta parhaiten. En voi kieltää, etteikö GWN olisi laadukas kokonaisuus, vaikken itse pidäkään, joten kai se ansaitsee yhden paikan. Neljäs paikka menköön LWD:lle, koska solisti on komea ja hänellä on kaunis kampaus :kaunis:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57785
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Miten musta tuntuu, että mä saatan jättää kokonaan väliin tän semifinaalin. :miettii: :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Elmondo kirjoitti:
Terasbekoni kirjoitti:jatkopaikkaa Iinalle, Rautakoiralle, Elinalle ja Great Wide Northille.
Olen 95%:n varma, että nämä ovat ne finaaliin menijät.

Eniten jännittää miten Iinan esityksessä tällä kertaa se taustanauhalaulu nivoutuu livelauluun, karsinnassa se kuulosti karmealta.
Jep, minä myös toivoisin noita neljää finaaliin menijöiksi. Ainakin luulen, että tuomaristo antaa parhaat pisteensä semifinaalissa noista neljästä Iina Salinille ja GWN:lle. Elinasta en niin tiedä, mutta Rautakouran jatkoonpääsy lienee enemmän yleisöltä saadun tuen varassa.
Paremman maailman puolesta.

climber
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 14:17

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja climber »

Mä olen aivan innoissani tästä semifinaalista, siellä on kaikki mun suosikit! Jatkoon toivoisin menevän Elinan, Iinan, Last Pandan ja Rautakouran. Jännä nähdä miten tuomarit antaa pisteitä nyt kun niiden suosikit on jo finaalissa, ketä ne nyt sitten suosii. :kuolaus:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Serduchka kirjoitti:Miten musta tuntuu, että mä saatan jättää kokonaan väliin tän semifinaalin. :miettii: :roll:
Et varmasti ole ainoa näiltä sivustoilta. Pari sivua ja 50 vastausta kommentoitu tätä semifinaalia, mikä on hyvin vähän.
Taitaa monia viisulaisia jo kiinnostaa ruotsalaisten omat euroviisukarsinnat enemmän kuin suomalaisten omat.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Margot »

GWN taitaa olla varma finalisti, kun on tuomariston suosikki näistä? Aika turhalta tuntuu tämä välivaihe... Tämä porukka on niin pieni, ettei tässä keräilyerässä oikein ole mieltä samalla tavalla kuin Ruotsissa, jossa kisaajia on alun perin paljon enemmän kuin 12.
What color is your life?

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

climber kirjoitti:Mä olen aivan innoissani tästä semifinaalista, siellä on kaikki mun suosikit! Jatkoon toivoisin menevän Elinan, Iinan, Last Pandan ja Rautakouran. Jännä nähdä miten tuomarit antaa pisteitä nyt kun niiden suosikit on jo finaalissa, ketä ne nyt sitten suosii. :kuolaus:
Jotenkin minusta tuntuu, että tuomarit "suosii" tänään eniten Last Pandaa ja Great Wide Northia. Sitten varmaan tuomareiden pisteissä seuraava ryhmä on Iina Salin ja Elina Orkoneva. Vähiten tuomareiden uskon suosivan Rautakouraa ja Lucy Was Driwingiä.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

kuu-kuu kirjoitti:
Serduchka kirjoitti:Miten musta tuntuu, että mä saatan jättää kokonaan väliin tän semifinaalin. :miettii: :roll:
Et varmasti ole ainoa näiltä sivustoilta. Pari sivua ja 50 vastausta kommentoitu tätä semifinaalia, mikä on hyvin vähän.
Taitaa monia viisulaisia jo kiinnostaa ruotsalaisten omat euroviisukarsinnat enemmän kuin suomalaisten omat.
Tai Suomen finaali enemmän kuin tämä ;) (Olisi se finaali saanut olla jo nyt, että pääsisi jännityksestä... :surrur: )

Itse katson ehkä vain tulokset, jos sitäkään.

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Serduchka kirjoitti:Miten musta tuntuu, että mä saatan jättää kokonaan väliin tän semifinaalin. :miettii: :roll:
Mä olin suunnitellu ihan samaa. Illan tulos on mulle aika lailla yks hailee. :sorivaan:
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2180
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

mä en jätä väliin haluu nähä kuin hyvä GWN on tänään :peukku:

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Naali »

Harmittavan vähän jaksaa kiinnostaa, ketkä pääsevät finaaliin ja ketkä jäävät nuolemaan näppejään. Omat toiveeni ovat karsintojen perusteella Rautakoura, GWN, Iina ja Elina. Suosikkini (Diandra ja Arion) ovat jo päässeet finaaliin, mikä latistaa jännitystä. Siksipä aionkin motivoida itseni telkkarin ääreen hyvällä pitsalla. :kuolaus:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Zimba »

Aika turha jakso tänään edessä.. Mutta kaipa sen silti katsoa vois. :) Ihan sama ketkä pääsevät finaaliin.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013: Semifinaali, to 31.1.

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä toivoisin finaaliin GWN:n, Last Pandan, Iinan ja lopuksi vielä LWD:n ihan vaan koska tykkään edelleen biisistä kovasti. Jotenkin hullua, että vaan kaksi tippuu.
What color is your life?

Lukittu