Elina Orkoneva – He’s not my man

Euroviisut 2013 Malmössä

Elina Orkoneva – He’s not my man

*****
23
20%
****
29
25%
***
42
37%
**
16
14%
*
5
4%
 
Ääniä yhteensä: 115

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

ta1ja kirjoitti: Pääasiallisesti en edelleenkään tajua, mistä tämä moralismi, miksi on hyvä ettei vietellä.
Kantani asiaan on luettavissa täällä:

http://sinisterministerr.blogspot.fi/20 ... utaan.html

Miten musta tuntuu, että me oltaisiin viime vuonnakin väännetty jostain vastaavasta? ;)
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

JuliaS kirjoitti:
ta1ja kirjoitti: Pääasiallisesti en edelleenkään tajua, mistä tämä moralismi, miksi on hyvä ettei vietellä.
Kantani asiaan on luettavissa täällä:

http://sinisterministerr.blogspot.fi/20 ... utaan.html

Miten musta tuntuu, että me oltaisiin viime vuonnakin väännetty jostain vastaavasta? ;)
Muistan kyllä että ollaan. Mutta en minäkään ole kantaani mihinkään muuttanut. Kaikki seksuaalisuuden ilmaiseminen ei johdu esineellistämisestä, alistamisesta, kaupallisuudesta jne ja on sekä yksioikoista että pinnallista niin ajatella. Ihminen on seksuaalinen olento, myös raamatun mukaan ja seksuaalisuus osa ihmisyyttä. Jos tekee biisin, jossa asiaa käsitellään, se pitää käsitellä ja ilmaista siten, että se on uskottavaa, eletyn ja ennen kaikkea ajatellun tuntuista. Jos seksuaalisuutta ei taiteeseensa halua, niin silloin valitsee aiheensa muista elämän osa-alueista, joita riittää ihan hyvin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Arvasin, että vastaat tuohon suuntaan. :) Mä en halua lähteä tästä kovin paljon väittelemään, koska tiedän, että meidän mielipiteet ei kohtaa kuitenkaan. Ajattelen toki, että seksuaalisuus on osa ihmistä, mutta mun mielestä sen ilmaiseminen kuuluu ihmisen yksityisyyteen. Seksuaalisuuden korostaminen voidaan nähdä myös vallankäyttönä, mutta se kuka lopulta käyttää valtaa ja keneen, voi olla monimutkainen kysymys. Se mitä itse näen tällä saralla mun ympärillä on, että naiseuden yliseksualisoimisesta tulee paljon ongelmia tytöille ja naisille itselleen. Nimenomaan viihdemaailman naiskuva on pitkälti luomassa tätä soppaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

JuliaS kirjoitti: Se mitä itse näen tällä saralla mun ympärillä on, että naiseuden yliseksualisoimisesta tulee paljon ongelmia tytöille ja naisille itselleen. Nimenomaan viihdemaailman naiskuva on pitkälti luomassa tätä soppaa.
Eipä täältäkään enempää, mutta todettava kuitenkin, että myös tuonkin huomioiminen on ihan mahdollsta ilman että tekee ainoastaan seksuaalisuudesta sen lähtökohtaisen ongelman: kyse, ongelma tai mikä vaan kun ei ole seksuaalisuus vaan nimenomaan itse esineellistäminen kaupallisten tai muiden päämärien takia. Se voi kohdistua myös muihin ihmisyyden osa-alueisiin, tunteita hyödyntämällä ja tunteisiin vetoamalla.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mun mielestä kannattaa miettiä myös sitä, mikä osa alistamisessa on sillä, että naisen seksuaalisuus tukahdutetaan, kielletään ja demonisoidaan.

Sikäli olen tuomareiden kanssa samaa mieltä, että Elinan esiintyminen jätti toivomisen varaa. Biisi oli niin lupaava radiosta ekan kerran kuultuna ja moni täälläkin silloin innostui.
What color is your life?

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Jos Laura Voutilainen vetäisisi tämän biisin niin se tod. näk. näyttäisi siltä, miltä sen pitäisikin näyttää :miettii: .
Elinalla ei nyt oikein lähde. Onko se sitten rohkeuden puutetta vai mitä, mene ja tiedä.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Jos Elina uskaltaisi ottaa sisältään jotakin tällaista niin hyvin menisi.


Vesna
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 493
Liittynyt: 15 Maalis 2011, 13:54

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja Vesna »

Tää biisi sopii tosi hyvin Elinan tyttömäiselle äänelle! Musiikkivideo on hieman jäinen, onneksi lavalla loistaa lämpö

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5351
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Hyvä Elina, finaaliin menit! :peukku: Finaalin selvästi paras biisi. Myös koko kisan englanninkielisistä biiseistä selkeästi paras.

Esityksistä pidin kaikista eniten kylläkin siitä studiossa esitetystä, koska siinä taustalaulajat seisoivat lähellä Elinaa ja heidän kättensä taputus korostui ja näkyi kivasti :) Mutta menetteli nämä klubiesityksetkin.

Kappale on kepeän letkeä ja sitä jaksaa kuunnella. Sanoja en ole tosin vielä kuunnellut niin tarkasti.

Veikkaan, että joku tietämätön länsieurooppalainen vielä luulee Elinaa venäläiseksi, sukunimen päätteen vuoksi :heh: Slaavit itse tunnistanevat paremmin, mikä mahtaa olla slaavinimi ja mikä ei...

climber
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 14:17

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja climber »

Elina veti tänään ihan älyttömän hyvin. Itsevarmuutta oli tullut lisää ja muutenkin, WAU! Muutkin oli kyllä tosi hyviä, mulla ei oo mitään negatiivista sanottavaa kestään. Iinalla oli harmi että kannattajia ei ollut paikanpäällä niin paljoa (itse siis olin siellä). Mutta jee! :tuuletus:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja murka »

Elina pääsi näyttämään tänään todellisen karvansa, hyvä!

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja Bandido »

Elina escXtran haastattelussa;

http://www.youtube.com/watch?v=kAF4QZTUtyo

Puhuu muuten hyvää englantia ja nokkelia vastauksia. :peukku:

Avatar
Paper Gangsta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1372
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 22:45

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja Paper Gangsta »

Aivan loistava veto Elinalta! :ihana: Ihmettelen, miksi ihmeessä Diandra ja Mikael ovat niin hirveessä hypetyksessä, mutta ei tämä. :niinpa:
Je t'adore, here's my heart, so take it
Je t'adore, only you can break it
You got me fallen to the floor.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33177
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja Pete »

Huilumies kirjoitti:Veikkaan, että joku tietämätön länsieurooppalainen vielä luulee Elinaa venäläiseksi, sukunimen päätteen vuoksi :heh: Slaavit itse tunnistanevat paremmin, mikä mahtaa olla slaavinimi ja mikä ei...
Öö, ei kai Orkoneva ole suomalainen sukunimi? :mitvit: Itse ainakin olen koko ajan ajatellut hänen olevan venäläistä sukua tai venäläisen miehen kanssa naimisissa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Nevahan on ihan suomen kielen sana :joojoo: Ja eikö joku vanhemman polven ohjaaja ollut nimeltään Risto Orko, eli ihan suomalainen nimi tuo voi hyvinkin olla.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8928
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Joo, on Orkoneva ihan suomalainen sukunimi, tosin hyvin harvinainen sellainen. Google-haulla ei ainakaan tullut yhtäkään venäläistä Orkonevaa vastaan.
Qaj.

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Kerrassaan mahtava laulajatar. :kiitos: Hienoa, että sai tehtyä sen tämän forumin ihmisillekin selväksi! ;)
Biisi ei ole ihan meikän tee-kupposta, mutta kyllä se Malmön estradille minun puolestani silti kelpaisi.
En ole kuullut livenä 'He's not my mania', mutta kylläkin muutaman todella taidokkaasti vedetyn coverin. Sais coveroida joitain vanhoja hyviä viisujakin... :uujee:
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Anteeksi, kun taas moitin tätä. Laulaja ei ole kappaleen sisällä, laulaa sen kun vaan. Muutenkin tässä on jotain niin ärsyttävää mun korville, että menis vaan kottiinsa ja laulais siellä :joojoo:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Tirppa
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 455
Liittynyt: 15 Tammi 2013, 18:03
Paikkakunta: Pyhäjoki

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja Tirppa »

Tämä on jotenkin alkanut kyllästyttää. :eiei: Ei vain iske samalla lailla kuten teki ensimmäisellä kuuntelukerralla. Finaalipaikka oli kuitenkin ansaittu! :peukku:

rosen1
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Tammi 2013, 18:25

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja rosen1 »

Oli ainakin tv:stä katsottuna upea esitys Elinalta.
Sama mielipide näyttää löytyvän myös maailmalta:
http://www.eurovisionary.com/eurovision ... en-tonight
Hienoa nähdä, miten Elina ottaa lavan haltuun lauantaina. Ei epäilystäkään, etteikö hän loista ja hurmaa sielläkin!

Avatar
heimohilse
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 348
Liittynyt: 19 Helmi 2007, 15:23
Paikkakunta: pks

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja heimohilse »

Onko joku jo maininnut, että He´s not my man virallinen video löytyy nyt Youtubesta http://www.youtube.com/watch?v=mDEls5dYmUg

climber
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 14:17

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja climber »

i wanna be a toy kirjoitti:Anteeksi, kun taas moitin tätä. Laulaja ei ole kappaleen sisällä, laulaa sen kun vaan. Muutenkin tässä on jotain niin ärsyttävää mun korville, että menis vaan kottiinsa ja laulais siellä :joojoo:
Harmittaa, että pitää erikseen tulla vielä moittimaan. Tottakai kaikilla on omat mielipiteensä mutta silti. :eiei:

Mitä mieltä ihmiset on täällä Elinan mahdollisuuksista finaalissa? Todella pahat ennakkosuosikit vastassa, mutta itse kyllä uskon että menestyy hyvin :tapu:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Ihmeen vähälle huomiolle Elinan kappale on jäänyt. Ylexillä on kai vain kerran soitettu tätä. Siis, sehän on melodisesti aivan loistava, ja muutenkin rento biisi, jossa on leikkisä tunnelma. Hyvin rakennettu ja sovitettu biisi ja Elinalla on hyvä lauluääni, naiselllinen, helee, rosoisuuttakin löytyy, kun Elina vaan tuo sitä.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja Mattan »

kuu-kuu kirjoitti:^
Ihmeen vähälle huomiolle Elinan kappale on jäänyt. Ylexillä on kai vain kerran soitettu tätä. Siis, sehän on melodisesti aivan loistava, ja muutenkin rento biisi, jossa on leikkisä tunnelma. Hyvin rakennettu ja sovitettu biisi ja Elinalla on hyvä lauluääni, naiselllinen, helee, rosoisuuttakin löytyy, kun Elina vaan tuo sitä.
Samaa mieltä. Tässä on jotakin samaa kuin monessa muussa kappaleessa, mutta ne ovat todennäköisesti hyviä kappaleita, sillä tämä jää päähän, tässä on tunnelmaa ja toimii. En pahastuisi tämän edustamisesta, mutta suurin ongelma lienee se, että vääränä vuonna on Elina liikenteessä. Viime vuonna olisi ollut helpompi tehtävä kuin nyt, kun samassa finaalissa on monta kovaa nimeä ja kappaletta.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Minulle tuo Elinan kappale olisi kelvannut joka vuosi sitten Lordin. Ja selkeesti.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16993
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja Happy »

Tää biisi on soinut eniten näistä Umk-kappaleista päässäni, siis tää soi jatkuvalla soitolla :heh:
Kyllä tää nyt selkeästi on mun kakkossuokki heti Kristan jälkeen :uujee:
Tähän biisiin vaadittaisiin vielä vähän extra poweria, Elina voisi ottaa vaikka taitavista naislaulajista koostuvan kuoron ja kuoro voisi laulaa puolihuutaen ja jytinällä! :tuuletus:
Kyllä tää biisi vielä vaatisi pientä jytkyä, vaikka huippu näinkin on :joojoo: :tuuletus:
Never miss a good chance to shut up.

-tnt-
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 23:17

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja -tnt- »

Mattan kirjoitti: Tässä on jotakin samaa kuin monessa muussa kappaleessa, mutta ne ovat todennäköisesti hyviä kappaleita, sillä tämä jää päähän, tässä on tunnelmaa ja toimii. En pahastuisi tämän edustamisesta, mutta suurin ongelma lienee se, että vääränä vuonna on Elina liikenteessä. Viime vuonna olisi ollut helpompi tehtävä kuin nyt, kun samassa finaalissa on monta kovaa nimeä ja kappaletta.
Samaa mieltä! Elina on tosi taitava laulaja, ääni sopii biisiin ja tykkään tavasta jolla se laulaa kappaleen...jos kanssakilpailijat eivät olisi niin kovia tänä vuonna, tällä olisi ihan hyvät mahdollisuudet. Tykkään kappaleen taustakööristä (woo-oo-oo-oo!) ja tietystä svengistä, mutta kokonaisuus on vähän liian yllätyksetön ja tasainen. Joku dramaattinen käänne tai edes koukku olisi paikallaan :P joka tapauksessa tää ei oo yhtään sen huonompi kuin esim. Diandra joten sääli sinänsä, että on jäänyt niin vähälle huomiolle.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja murka »

Sinällään hauskaa että samana vuonna yksi artisti toppuuttelee liian hanakkaa ihailijaansa ja toinen puolestaan haluaa toppuuttelematta ja hanakasti naimisiin :).

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Elina voi pärjätä ennakko-oletuksia paremmin. Biisi on helposti lähestyttävä, svengi imaisee helposti mukaansa, mutta tämä ei ole kuitenkaan ole mitään tusinatavaraa. Melodiassa on sopivasti vaihtelua ja kappale rullaa kivasti eteenpäin.

Kisan kappaleista tässä on mielestäni eniten vielä lunastamatonta potentiaalia. Riippuu lavaesityksestä, miten tämä tulee tehoamaan. Parannusta karsinnasta semiin oli kyllä jo tapahtunut, esityksessä oli enemmän vapautuneisuutta ja iloa. Pientä huumoria ja sähköäkin oli Elinan ja hattupäisen kundin välillä. Sekin auttoi että Elina otti mikin käteen ja lähti liikkumaan lavalla, Elinasta tuli enemmän subjekti ja lavan pomo. Elina on taidokas, mutta voisi silti vielä revitellä rohkeammin ja railakkaammin, ja myös koko bändi. Elina voisi esim. ottaa kontaktia taustalaulajiin, vaikka tyyliin -merkitseviä katseita tyttöjen kesken tms.

Mutta oikein mukava ja hyväntuulinen kappale ja Elina on sympaattinen, luonnollinen ja tyylikäs.

rosen1
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Tammi 2013, 18:25

Re: Elina Orkoneva – He’s not my man

Viesti Kirjoittaja rosen1 »

http://yfrog.us/c9ijgnhuecjwaxaqivujjkfwz

Hei, käykääpä katsomassa yllä olevaa Elinan viimeistä Facebook statusta. Tosi kekseliästä! Ja jotenkin hurjan sympaattista. Mitäköhän keksivät Baronalle? Elinan taustalaulajatkin ovat mahtavia!

Lukittu