Viisupuntari 2013: henkilökohtaiset puntariraportit

Euroviisut 2013 Malmössä
Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37189
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Viisuboy kirjoitti:Makedoniasta uusi ykkönen :ihana:
Sama täällä! Tahdon jo kotiin, jotta saisin päivittää sen puntarikärkeen. :ihana:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Maalaispoju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1380
Liittynyt: 06 Syys 2012, 21:15

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Maalaispoju »

Muutoksia!

:sveitsi: Tippu viidestä tähdestä neljään.
:makedonia: Nousi kolmesta tähdestä neljään
:venaja: Nousi neljästä viiteen

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ensimmäistä (ehkä) virallista puntaripäivitystä nyt luvassa. :mrgreen: Alla nousut ja laskut (enemmän kuin yksi sija).

+
12. > 4. :georgia:
10. > 7. :ukraina:
16. > 11. :malta:
20. > 17. :islanti:
21. > 18. :espanja:

-
4. > 6. :tanska:
6. > 9. :makedonia:
8. > 10. :venaja:
9. > 13. :kypros:
17. > 19. :belgia:
18. > 20. :kroatia:
19. > 21. :latvia:

*
:georgia: **** > *****
:ukraina: **** > *****
:irlanti: **** > *****
:islanti: * > ****
:espanja: * > ***
:belgia: *** > **
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Juutuin pahasti tai siis innokkaasti eri maiden karsintojen puntarointiin ja en ole ehtinyt punkteerata kuin 10 maata, apuuva. Toisaalta, haluankokaan, kun joltain maalta tulee uusi versio, esim. Belgian Suomessa äänitettyä odottaisin jo kovasti julkaistavaksi. No mut, kukin tyylillään...

Serdulla näköjään Georgia nousukiidossa. Luulisin, että Makedonia ja Kroatia taitavat kolkutella ehkä joskus julkaistavalla puntarillani kärkipöpelikköö... mut kattellaan, kattellaan. :joojoo:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Makedonia oli vain kuudessa pisteessä tällä sivustolla olevalla listalla, mutta omiin listoihini olin kuitenkin laittanut sen kahdeksan pisteen kohdalle. Makedonian viisun soitua pitkään eilen päässä niin sanotusti ja kuunneltuani sen pari kolme kertaa nostin sen seitsemänneksi listalla kahteentoista pisteeseen.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30901
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Viisufani kirjoitti:nostin sen seitsemänneksi listalla kahteentoista pisteeseen
Viisupisteytyksen käyttäminen arvosanoina on minusta kerettiläistä. :ylppis: Viisupisteytys on sijoituspisteytys. Seitsemänneksi paras saa neljä pistettä eikä kahtatoista. :ylppis:

Joo. Ei minulla taida olla oikeita murheita. :hiips:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Timoteus kirjoitti:
Viisufani kirjoitti:nostin sen seitsemänneksi listalla kahteentoista pisteeseen
Viisupisteytyksen käyttäminen arvosanoina on minusta kerettiläistä. :ylppis: Viisupisteytys on sijoituspisteytys. Seitsemänneksi paras saa neljä pistettä eikä kahtatoista. :ylppis:

Joo. Ei minulla taida olla oikeita murheita. :hiips:
En ajattele sitä sijoitusteen mukaan, koska silloinhan pisteitä ei voisi periaatteessa jakaa kuin kymmenelle parhaalle. Ajattelen omissa listauksissani aina jokaisen maan kappaleen tasoa erikseen. Puntarissani olevat pisteytykset siis ovat vähän kuin arviot 1 - 10. Jos kappaleen kohdalla on listalla vaikka 1 tai 2 pistettä, kappale on silloin mielestäni huonoimmasta päästä, kun taas 6 ja 7 esimerkiksi kappaleen jälkeen tarkoittaa kappaleen olevan vielästäni keskitasoinen. Numerosta 8 ylöspäin kappaleet on hyviä ja 12 arvosanan saavat ovat mielestäni loistavia jollain tavalla.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42827
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Täällä taidetaan esittämääsi tarkoitukseen (=joka viisulle voi antaa laatupisteet) käyttää yleensä tähtiä 1 - 5, joista 5 on paras. Puolikkaita, plussia ja miinuksia voi käyttää lisäksi osoittamaan pienempiä eroja.

Minulle asia on kyllä samantekevä, kunhan tiedän, mitä logiikkaa noudatetaan. Jollakin englanninkielisellä viisusivustolla ainakin joskus on joka ketjun alussa ollut biisille pisteytys 1 - 12, ja niihin äänestyksiin en ole voinut osallistua, koska en tiedä, onko ajatuksena ollut että voi antaa useampaan kertaan 12 pistettä, vai onko ajatuksena, että jo 1 pistettä on aika hyvä, kun viisu sentään pääsee pisteille asti.
Rise, angel, shine, love!

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Muutin nyt äsken puntariini sitten perinteiset numero-arvioinnit tähti-arvioinneiksi. Minulle vaan on hieman uutta arvioida Euroviisuja tähtien perusteella, kun olen aina (siis nyt jo 11 vuotta Euroviisuja seuratessa) arvioinut euroviisuja numeroin 1 - 12. :miettii:
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30901
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Viisufani kirjoitti:Minulle vaan on hieman uutta arvioida Euroviisuja tähtien perusteella, kun olen aina (siis nyt jo 11 vuotta Euroviisuja seuratessa) arvioinut euroviisuja numeroin 1 - 12. :miettii:
Ei arvosteluasteikkoa minun mieltymysteni mukaan sentään tarvitse muuttaa, jos ei luontevalta tunnu. Viisupisteytyksen käyttäminen muuna kuin sijoituspisteytyksenä on minulle ns. pet peeve. En nyt osaa suomea tai käsitteelle ei ole luontevaa suomennosta. Tarkoitan siis sellaista henkilökohtaista ärsytyksen aihetta, jolla ei ole mitään todellista merkitystä ja jota useimmat muut eivät edes noteeraa.

Toinen vastaava pet peeve, johon onneksi en ole puntareissa törmännyt, on se, jos missä tahansa tulosluettelossa tasatulosten jälkeiset sijat on merkitty väärin. Siis jos esimerkiksi kahden kilpailijan jakaman viitossijan jälkeen seuraavan kilpailijan sijoitus on kuudes, kun sen pitäisi olla seitsemäs.

Jos nyt kuitenkin haluat muuttaa arvosteluasteikkoasi, niin kymmenportainen arvosteluasteikkohan voisi olla yksinkertaisesti 1–10. Ei olisi iso muutos viisupisteytykseen. Yhtä helposti voisin tietysti itse viisupisteytyksen arvosanakäyttöön törmätessäni leikkiä, että kahdettoista ovat kymppejä ja kympit ysejä.

Muoks: Ah, pet peeve olisi suomeksi ehkä saada näppylöitä. Eri sanaluokkien vuoksi pitäisi tietysti muuttaa koko lauserakenne, joten olkoon nyt niin kuin on.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Naali »

Toisaalta Timoteus saattaa olla sellainen puntarijumala, että hänen mieltymyksiinsä on mukavaa taipua. :tanssi: :kiitos:

Jos ihan vakavasti puhutaan, itselleni on mahdotonta käyttää melkein minkäänlaista järkevää arvosteluasteikkoa. 0-100 on ihan liian yksityiskohtainen. Tähdityksessä liian suuri osa kappaleista menee keskikastiin ja jää sinne vellomaan; viiden tai yhden tähden kappaleita on kovin harvakseltaan. Kappaleiden arvottaminen numeroin on minulle usein ylitsepääsemättömän vaikeaa, koska se tuntuu niin absurdilta. Musiikki on minulle fiilistä, ei laskettavissa olevia asioita.

Pystyn kuitenkin vertailemaan kappaleita keskenään paremmuusjärjestykseen, jos niitä on tarpeeksi pieni määrä. Kaikkein mieluiten laitan kymmenen parasta biisiä järjestykseen. Silloin voi unohtaa keskikastin biisit ihan rauhassa vellomaan keskikastiin ilman, että niitä tarvitsisi erikseen laittaa järjestykseen. Kymmenen parasta on suhteellisen helppoa poimia niin kymmenen kuin neljänkymmenenkin kappaleen joukosta. Top kympin kappaleet on myös helppoa suhteuttaa toisiinsa. Siksi saattaa olla, että jo seuraava puntarini onkin mallia top-10 (, bubbling under) ja bottom-X.

Mulle taitaa iskeä tämä sama angsti joka vuosi, joten jos olen jo kirjoittanut samat tekstit aiemmin, älkää kivittäkö. :heh:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30901
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ En itse käytä kansainvälisen kisan puntareissa arvosanoja, koska en saa niitä yhteismitallisiksi eri vuosien kesken tai karsintapuntareiden kanssa. Tähtijakauma tuppaa mukautumaan arvosteltavan kilpailun tason mukaan, jolloin heikkona vuonna viisi tähteä saa paljon helpommin kuin vahvana vuonna. Samoin karsinnoissa viisi tähteä on helpompi saada kuin itse viisuissa. :heh: Usein myös kevään mittaan huomaan, ettei puntarijärjestykseni välttämättä vastaa ketjuissa antamiani tähtimääriä. :rofl:

Karsintapuntareissa usein käytän tähtiä ihan siksi, että pienen otoskoon vuoksi se ei välttämättä taivu normaalijakaumaan. Tällöin tähditys tuo lisäinfoa siitä, missä kohdissa on merkittäviä tasohyppäyksiä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Aloitin euroviisujen katsomisen joskus 2001 lapsena ja pisteenlaskutavan jäätyä mieleen se on sitten jäänyt minulla tavaksi arvioida euroviisuja hieman erilaisella tavalla kuin useimmissa muissa puntareissa tms.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37189
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Mun pitää oikeasti huomenna tehdä ensimmäinen kunnollinen puntaripäivitys. :sekava: Puntarini on aivan sekaisin, enkä tällaisilla "toi tonne... öö, toi vaikka tonne" -muutoksilla saa sitä enää kuntoon! :draamaa:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20785
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

TomppaJr kirjoitti:Mun pitää oikeasti huomenna tehdä ensimmäinen kunnollinen puntaripäivitys. :sekava: Puntarini on aivan sekaisin, enkä tällaisilla "toi tonne... öö, toi vaikka tonne" -muutoksilla saa sitä enää kuntoon!
Siis mä ihan oikeasti halkean jos sä vielä laitat tuon hymiön viesteihin. APUA :repeilee:

Jos jaksan niin vielä tänä yönä teen puntarisiivouksen, näyttää olevan vähän sekava itsellänikin..
Got a fire and a country heart 🔥

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Minä selkeytin aijemmin tänään puntariani aijempaa selkeämmäksi. Samalla tuli toki täydenneltyä sitä eilisten valintojen jälkeen. Armenia meni ensimmäistä kertaa heidän viisuhistorian aikana puntarini häntäpäähän. Myös Unkari lähes samantasoisella kappaleellaan joutui puntarin pohjalle. Ainoa mukava biisi noista eilisistä kappalevalinnoista oli Virolla, joka sijoittui aika mukavasti muistaakseni yhdeksänneksi kun sen puntariin lisäsin.

Nyt vaan täytyy toivoa, että Bulgaria ja Serbia valitsisivat jonkun edes jotenkin hyvän kappaleen. :clap: :pliis:
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Maalaispoju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1380
Liittynyt: 06 Syys 2012, 21:15

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Maalaispoju »

Nostin Itävallan viiteen tähteen ja 4. sijalle :shock: Dinakin nousi puntarissani sijalle viisi
Cascada on putoamassa neljään tähteen

Edit: Gina muutettu Dinaks
Viimeksi muokannut Maalaispoju, 03 Maalis 2013, 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42827
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Maalaispoju kirjoitti:Ginakin nousi puntarissani sijalle viisi
Tarkoitatko Dina?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37189
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Rousku kirjoitti:
Maalaispoju kirjoitti:Ginakin nousi puntarissani sijalle viisi
Tarkoitatko Dina?
Ehkä hän puhui vuodesta 1996? :mitvit: Weil's da guat got nousi neljänneksi ja Ooh Aah Just A Little Bit viidenneksi. :tosion:

:hiips:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Maalaispoju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1380
Liittynyt: 06 Syys 2012, 21:15

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Maalaispoju »

Rousku kirjoitti:
Maalaispoju kirjoitti:Ginakin nousi puntarissani sijalle viisi
Tarkoitatko Dina?
Oho, virhe korjattu

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42827
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tämä nyt ei ole henkilökohtainen raportti, mutta totesinpa, että mielenkiintoisempi puntari nimimerkillä Nomoro: Kaikki viiden ja neljän tähden biisit (yht. 8 kpl) ykkössemistä. Onneksi makuja on moneksi :peukku:
Rise, angel, shine, love!

Nomoro
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 413
Liittynyt: 03 Maalis 2013, 03:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Nomoro »

Rousku kirjoitti:Tämä nyt ei ole henkilökohtainen raportti, mutta totesinpa, että mielenkiintoisempi puntari nimimerkillä Nomoro: Kaikki viiden ja neljän tähden biisit (yht. 8 kpl) ykkössemistä. Onneksi makuja on moneksi :peukku:
Oho, tätä en tajunnutkaan, että melkein kaikki on ekasta semistä paitsi Kedvesem :joojoo: Minulle käy aina näin, että jommasta kummasta semistä löydän enemmän omia suosikkeja kuin toisesta (yleensä se missä Suomi ei ole) ja se on minun mielestäni se laadukkaampi ja parempi semi :roll: Pitää siis katsoa ehdottomasti molemmat semit, ensimmäinen koska omat suosikit ja toinen koska Suomi. Norjan, Saksan ja Suomen huono sijoitus selittyy sillä, että aivan liian kulutettuja ja totean ne sittenkin ei-niin hyviksi.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42827
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Ai Unkari onkin kakkossemissä? Täytyy korjata puntarini värikoodaus :puna:. Ilmankos siitä tykkäsinkin, mulla tuntuu kaikki hyvät kappaleet kertyvän kakkoseen. Olin jo Unkari-ketjussa hehkuttaa, että se otti ykkössemipuntarini kärkipaikan. Ei sitten.

Ykkössemin paras biisi on puntarissani sijalla 7. Luultavasti putoaa alemmas Bulgarian myötä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

Rousku kirjoitti:Ykkössemin paras biisi on puntarissani sijalla 7. Luultavasti putoaa alemmas Bulgarian myötä.
Samoin, kuusi ensimmäistä kakkossemistä. Pitää pohtia näitä tänään valittuja hieman...
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

Meidän lapset ne jaksaa yllättää. :ihana:

Oon jutellut puolisolle viisupuntarin päivittämisestä. Äsken nuoremmat lapset, pojat ekaluokkalainen ja kolmasluokkalainen, kysyivät voidaanko tehdä perhepuntari. Kuunneltaisiin yhdessä kaikki laulut ja he antaisivat myös pisteet ja katsotaan mikä voittaisi meidän perheessä. Mun poijaat. <3

Ei sillä, meillä aina tulostetaan jokaiselle, myös mahdollisille vieraisille tulijoille, semien ja finaalin esiintyjälista muistiinpano-tilalla varustettuna. Puoliso sitten kerää Excel-taulukkoon paikalla olevien pisteet ja katsotaan miten meidän kotikatsomomme ja Euroopan mielipiteet eroavat. Ennen kuin lapset osasivat kirjoittaa numerot, heillä oli eri väri eri numero, esim. ruskea = 1, vihreä = 2 jne. Näin he värikoodatusti antoivat pisteensä, ja ne merkittiin Excel-taulukkoon numeroina. Vuonna 2010 tuolloin hiukka vaille 5-vuotias poikamme ihastui aivan holtittomasti Kreikan OPA!an ja halusi nähdä sen esityksen ja valvoi pisteidenlaskun ihan vain nähdäkseen, miten Kreikan käy. Kaverini ihmettelivät miten he eivät meinaa pysyä hereillä loppuun saakka, mutta viisivuotias istua nakotti ja kertoi joka maan antaessa pisteitään paljonko Kreikka sai.

Euroviisugeenit jo neljännessa sukupolvessa... :heh:

Ei mutta karkasin aiheesta: pojat tahtoivat kuunnella ja pisteyttää viisuja, joten kuuntelimme ja huomasin joiltain osin muutoksia mielipiteissäni... Päivitin puntaria ja saattaa olla, että päivitän hieman uudestaankin... Kun kuunteli nyt kaikkia yhteen menoon, tuli erilainen fiilis joistain kappaleista.
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ :uujee: -nyt olen kateellinen. Omani ovat nyt sitä mieltä että äidin höpsötys on nolointa ikinä ja sellainen epäuskon ja syvän myötähäpeän värittämä kikatus ja nauru, "et oo tosissasi"- reaktio oli välitön, kun viime vuonna yritin, että jos tässä katsoessa pistetytettäisiin ... :heh: .
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

Meillä varsinkin vuoden 2010 viisut ovat suosikkivuosi lapsilla... Siinä tuttavat pyörittelevät päätään ja silmiään, kun lapset kinuavat multa: Äiti katotaan taas niitä viisuja missä on iloisen pojan laulu ja robottilaulu ja valokaapeliviulu ja Jessy Matador ja OPA!

Esiteini popittaa Jedwardin esityksiä ja osaa ulkoa minuutilleen kaikki viisulähetykset, joissa Jedward on. Joka ilme ja ele on hälle tuttu... Auta armias jos ne tallennukset häviäisivät digiboxin kovalevyltä, siinä oltais pulassa...

Heh, nää jopa ilahdutti mua äitienpäivänä naapurin tyttö vahvistuksena, olivat yhtye nimeltä Candies, joka esitti coverina viisubiisejä. Tuolloin kuusivuotias kuopus oli todella vakuuttavan totinen esittäessään muun bändin edessä maNgan We could be the same... Ja upean vatsarullauksen osaava keskimmäinen sai tanssia etulattialla Candies'in esittäessä Allez, ola, olén.

Tosin tämän kevään lauletuin laulu pojilla ei ole viisuihin asti päässyt, vaan UMK-kisaaja Ilmalaivalla. Sitä kuulee koko ajan. :joojoo:

En tiedä onko tämä hyvä vai huono juttu, no, itse kasvoin viisufanien isovanhempien ja vanhempien kasvattamana, joten tämmöinen tuli. Mitähän noista tulee...

Mutta takas aiheeseen:
Oli pakko nostaa Makedonia neljään tähteen. Joka kerta kun kuuntelen sen, se nousee puntarissani. Vielä pari kuuntelua, niin miten tässä käykään. :heh: Olen myös ollut näköjään alunperin varovainen neljän tähden antamisessa, nyt siirtyivät myös Tanska ja Viro neljään tähteen. Maltalle kuuntelu on tehnyt hyvää, se pomppasi sitten kahdesta kolmeen tähteen. Aina kun kuuntelen biisit läpi, täytyy taas säätää puntaria...

Suomi nousi kyllä viiteen tähteen... Ei ihan biisi yksinään ole viittä tähteä, mutta se kokonaisuus, miten pirtsakka ja iloinen Krista on ja se koko show... :tapu: :ihana:

On mulla jotain muutakin elämää joskus kuin viisupuntarointi... Huomaako, että olen ollut flunssassa ja petipotilaana? :roll:

Niin ja mitä tulee pisteyttämiseen... Meillä on pino niitä pisteytyslomakkeita aina semi- ja finaali-iltoina. Viime keväänä mulla oli synttärijuhlat finaalilauantaina, jokunen vieras oli vielä viisuja katsomassa. Iskettiin kaikille lappu kouraan, että siinä, laittakaa pisteet kaikille viisupisteytyksen mukaan, 12 parhaalle, 10 sit jne. Puolisolla on kone valmiina ja hän kyselee kaikilta pisteet ja latoo ne Exceliin. Myös netin välityksellä muutama tuttu on silloin tällöin mukana tässä äänestyksessä, pisteet poimitaan heiltäkin. Lopuksi puoliso tekee taulukon mikä on meidän viisuraatimme lopputulos. Urheilujuhlan tuntua! Meille ei tosiaan viisuiltoina tulla vain peukaloita pyörittämään ja hengailemaan! :heh: Sitä vaan mietin miten tuolla Malmö Arenalla puoliso herra insinööri voi toteuttaa tuota Excel-taulukointia, mutta kuulemma tabilla onnistuu, kun me kaksi muuta tiimin jäsentä vain huikkaamme hänelle pisteemme. :peukku:
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Puntari päivitetty! Espanja ykköseks, Bulgaria kakkoseks ja Serbia kolmoseks. Armenia hännille.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

Haukkanen kirjoitti:Inhoni Tanskaa kohtaan laantui ja hellyin nostamaan viiteen tähteen ja suoraan puntarikutokseksi. :mrgreen:
Tanskan Emmelie ja kappaleensahan on niin suloinen. :ihana: Mulla se nousi viiteen tähteen, mulla on aika rajoitetusti viitosia käytössä. ;)
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Oma puntarini aivan pihalla, lumihangessa. Vaikeata on tuo, että ripottelee silloin tällöin biisin sinne jonnekin väliin. Tiedänkö edes omaa ykkössuosikkiani, kyselenpä vaan aivoiltani ja oikein otsa rypyssä kummastellen. Eipä tämä vastaa, tämä aivo. Joutuu vielä kuuntelemaan kaikki biisit puhtaan pöydän päällä kyljellään maaten ja kaivamaan sisäisen Kulaus Vesiläisen silmälasineen ja kiharoine tukkineen, elikkäs siis Klaus Järvisen.

Lukittu