Uudistunut Viisukuppila

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Samoin. Ja äsken ei saanut vastausviestiä läpi. Saa nähdä tuleeko tääkään. Ja nyt tossa uutisnauhassa ei näy muuta kuin liput, onkohan päivitys menossa?

No jo on kumma. Joillakin kuulemma näkyy uutisnauha ihan ok, mulla siis nyt ainoastaan ensin ykkösen numero ja sen jälkeen pelkät liput, kaikki teksti keskeltä on poissa ??? ??? ??? . Mikäs tän homman nimi nyt on?

Edit: Täysin järjetöntä: kun klikkasin yläpalkista suosikit näkyviin, alkoi samalla näkyä myös tuo uutianauha kunnolla. Kun otan suosikit pois, nauhan tekstikin häviää. Mitä pirua :evil:

Ja sama kun klikkaan etsi toimintoa tai mitä vaan yläpalkista joka aukeaa tohon vasemmalle. Samalla alkaa näkyä myös uutisnauha kunnolla.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Viime yönä tuli yksäröidessäni debug mode... No, ei onneksi muuta ongelmaa. Hienosti hoidettu homma nämä suomennokset joka tapauksessa! :peukku:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja admin »

Jvvv kirjoitti:tämä jatkuva kuvien uudelleenlatailu ja lataamisen takkuaminen on aikas perseestä. On kuin nuhaisella modeemilla yrittäisi luovia itseään Kuppilan pöytään.
Mikä jatkuva uudelleenlatailu, voitko täsmentää? Mikä selain ja versio sekä millaiset välimuistiasetukset?

Selaimen reload-namikalla ladataan aina koko sivu uudelleen sisällöstä riippumatta, sen sijaan viisukuppilalogoa klikkaamalla ladataan vain muuttunut/dynaaminen sisältö.

Koko roska (reload-namikalla) näyttää tulevan ulos 3:ssa sekunnissa kun taas pelkkää logoa klikkaamalla päästään alle sekuntiin.

Mietimme vielä tuota uutisnauhan muotoa.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Siis minun koneella latautui palsta juuri yli 10 sekuntia, joka toki on aivan hyväksyttävää, mutta joskus kestää kauemmin ja alareunan sisältö "venähtää" pitkiksi pystyviivoiksi.

IE, XP SP2, välimuisti oli asetettu 60MB, kokeilen kasvattaa hieman.
Hello Hi!

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja itikka »

Ehkä olisi varmaan sittenkin parasta, että tuo uutinauha näkyisi vain ja ainoastaan etusivulla, mutta ei sitten muilla sivuilla. Siis jos se vain teknisesti on mahdollista... ;)
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

phpbb2admin kirjoitti: Mikä jatkuva uudelleenlatailu, voitko täsmentää? Mikä selain ja versio sekä millaiset välimuistiasetukset?
Ainakin pääsivulle tullessa sivu latautuu ensin nopeasti kokonaan, sen jälkeen hitaasti (3-10 sekuntia) uudestaan. Ja kuten JuhaUK:kin totesi, joskus selain jää latailemaan viestisivujakin (tai sitten se latailee taas niitä kuvia?) pitkäksi aikaa, jolloin sillä hetkellä ruudun alareunassa olevat esim. "Valitse foorumi"-valikot maalaavat rullattaessa ruudun koko korkeudelta.

Hitto, ei tätä osaa sen tarkemmin selventää... lol

IE6, WinXP SP2

Edit: No nyt taisi helpottaa kun välimuistiasetuksia vähän muuttelin. No, aiemmin ei tuotakaan "ongelmaa" ollut. Katsellaan josko nyt toimii oikein.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja admin »

JuhaUK kirjoitti:IE, XP SP2, välimuisti oli asetettu 60MB, kokeilen kasvattaa hieman.
Olen huomannut että selaimen välimuisti kannattaa asentaa mahdollisimman pieneksi. Itse käytän vain kahta megaa. Varsinkin IE indexoi tiedostoja turhan kauan ja mitä enemmän tauhkaa muistissa sitä kauemmin indexointi ja haku kovalevyltä vie aikaa.

Toinen mikä välimuistiasetuksista kannattaa tarkistaa on se ettei selain lataa uutta sisältöä joka klikkauksella vaan kerran istunnon aikana.

Kolmas asia mitä kannattaa kokeilla edes vertailun vuoksi on viimeisin Mozilla Firefox.

Yritän vielä pohtia tuota lataamisen nopeuttamista.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja admin »

Jvvv kirjoitti:Ainakin pääsivulle tullessa sivu latautuu ensin nopeasti kokonaan, sen jälkeen hitaasti (3-10 sekuntia) uudestaan.
Tarkista edellisen viestin kakkosvinkki ja että koneesi kellonaika on suhtkoht oikeassa, koska vaikuttaa siltä että sivu tulee ensin välimuistista ja heti sen jälkeen se ladataan kokonaan uudestaan.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Noniin, juuri kun olin tulossa hehkuttamaan ettei tuota rullausjämähtämistäkään tapahdu, niin tietysti tämän sivun kanssa se taas päsähti päälle... lol

Välimuisti on ollut mulla aina muutaman megan luokkaa. Kokeilen kikkailla vielä noiden asetusten kanssa. Pitäisikö ruksin siis olla kohdassa "Aina käynnistäettäessa Internet Explorer" vai olenko ihan väärässä paikassa tuolla asetuksissa?

Koneen kello on kyllä oikeassa, itse asiassa Kuppilan kello on viitisen minuuttia oikeaa aikaa jäljessä... ;)
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja admin »

Jvvv kirjoitti:"Aina käynnistäettäessa Internet Explorer" vai olenko ihan väärässä paikassa tuolla asetuksissa?
En pääse nyt tarkistaan IE:stä, mutta tuo vaikuttaa oikealta asetukselta.

Avatar
Soldier_of_Love
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 457
Liittynyt: 15 Helmi 2004, 19:26

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Soldier_of_Love »

Hieno tuo vierivä uutispalkki kuvineen ja linkkeineen, very nice!
ISOT HALIT Kuppilan ihanalle pinkille porukalle, ihanille pikkupossuille! HALI HALI!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ette kai loukkaannu, jos annan negatiivista palautetta? :puna:

Anteeksi nyt, mutta mua kyllä nyppii tämä uusien sivujen hitaus. Sivun lataileminen kestää nykyisin ihan tuhottoman kauan! Ennen oli helppoa tulla pikaisesti selaamaan uudet viestit jossain sopivassa välissä, nykyään siihenkin pitää varata aikaa. Teenkin nykyään siten kuin vanhan Viisupalstan yhteydessä - pidän toista ikkunaa auki ja lueskelen samalla muita sivuja kun Kuppila latailee. Kieltämättä yhteyteni on vähän hitaanpuoleinen, etenkin juuri tällä koneella jolla yleensä tapaan surffailla, mutta ei se sivujen latailu ennenkään kestänyt läheskään näin kauan. Vähän samoja ongelmia tuntuu olevan kuin Jvvv:lläkin, eli yläkuvaa näytetään latailevan todella kauan, ja tämä toistuu tosiaan aina ihan mitä tahansa klikattaessa. :niinpa:

Uutisnauha on minusta jokseenkin turha ja ärsyttävä. Tuossakin se koko ajan juoksee kun viestiä kirjoitan. Eikö se voisi näkyä vain esim. etusivulla? Ideanahan se on ihan kelvollinen, mutta en kyllä ymmärrä miksi sen pitää pyöriä tuossa koko ajan. Itseäni ärsyttävät myös vilkkuvat avattaret, sama juttu tuon uutisnauhan kanssa. Nämähän toki ovat ihan makuasioita.

Mutta älkää nyt loukkaantuko, ihanan Kuppilan olette muuten kyllä tehneet :hali:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Kiitos Violette eli kirjoitit puolestani omat ajatukseni "uudistuneesta" Kuppilasta. :kahvia:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Onko täällä minun lisäkseni joitain, joilla Viisukuppila toimii aivan hyvin ja avautuu yhtä nopeasti kuin ennenkin?
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Sagapo kirjoitti:Onko täällä minun lisäkseni joitain, joilla Viisukuppila toimii aivan hyvin ja avautuu yhtä nopeasti kuin ennenkin?
On, minä.

Vaikka tuosta uutisnauhasta olen samaa mieltä kuin muut, saisi olla vain etusivulla.

Positiivista tämä suomenkielisyys.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Varmaan olisi apua, jos kertoisitte mitä selainta käytätte. Ongelmat tuntuvat esiintyvän Internet Explorerin käyttäjillä ainoastaan?
Hello Hi!

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Mulla on IE:n selain ja toimii ihan moitteettomasti.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja itikka »

IE, XP SP2 ja tökkii silloin tällöin pari sekuntia... ei mitenkään kauhian häiritsevästi, mutta tökkii kuitenkin... tota sivun "venähtelyä" kanssa...
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Katten, onko sulla Windows XP ja uusin päivitys Service Pack 2, vai vanhempi Windows? Se taitaa olla se ongelma...

Bill Gates on luvannut IE 7:n tämän kesän aikana, jokohan se toimisi jotenkuten... :roll:
Hello Hi!

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

XP ja uusin päivitys. Olisiko vanhemmalla päivityksellä se ongelma? Mulla tosiaan toimii ihan moiteettomasti ja ilman edes noita parin sekunnin viiveitä.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Violette »

Exploderi täälläkin, ja tietääkseni uusin versio (tai ainakin melkein uusin :mrgreen: ). Nyt kun surffailen tässä toisella koneellamme (joka on siis nopeampi), ei ongelma tunnu aivan suuren suurelta, vaikka kyllä tämä sivu edelleen latautuu hitaammin kuin monet muut sivustot.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

En saa käyttää muita kuin Mozilloja...
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

JukkaV kirjoitti:En saa käyttää muita kuin Mozilloja...
Ihan hyvä vain. Vaikka Operaa suosittelisin lämpimästi. :)
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Violette kirjoitti:Exploderi täälläkin, ja tietääkseni uusin versio (tai ainakin melkein uusin :mrgreen: ). Nyt kun surffailen tässä toisella koneellamme (joka on siis nopeampi), ei ongelma tunnu aivan suuren suurelta, vaikka kyllä tämä sivu edelleen latautuu hitaammin kuin monet muut sivustot.
Hm, tuli vaan mieleen tästä, että voisiko syyn olla esim. koneen käyttöjärjestelmä. Siis, jos on susikasi tai 2000-versio käytössä?
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Ei, kyllä täälläkin on XP Service Pack 2:lla varustettuna.

Sitä sivun latautumisen viivähtymistä ei ole itselläni tapahtunut vähään aikaan, mutta taas tullessani äsken Kuppilaan kone halusi ladata pääsivun heti uudestaan. No, se nyt ei elämästäni vienyt kuin pari sekuntia, mutta kuitenkin. ;)
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Violette »

Jvvv kirjoitti:Ei, kyllä täälläkin on XP Service Pack 2:lla varustettuna.
Sama täällä.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
r0b
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1670
Liittynyt: 06 Touko 2005, 14:53
Paikkakunta: Helsinki

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja r0b »

Ei tämä kyllä mulla ole hidas? :o
Mistäköhän johtuu?

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Tuo uutisnauhan ajoittainen näkymättömyys selvisi mulla siten, että kun tulen suosikkien kautta, nauhan täytyy saada rullata hetki, ennenkuin klikkaan suosikit pois vas. laidasta, muuten nauha juoksee ilman tekstiä. Mistä lie johtuu, mutta näin vaan on. Ja XP Pro on mulla, selaimena IE uusimmalla päivityksellä.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
totalhki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja totalhki »

Uutisnauha ei näy ollenkaan.

Käyttis Mac OS X 10.4.2, selain Safari 2.0 (412.2).
Musiikki on makuasia.

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Uudistunut Viisukuppila

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Erilainen nuori totalhki... lol

Juu ei ole kyllä onkelmat ratkenneet edelleenkään verrattuna aikaan ennen uutisnauha-uudistusta. Ajattelin kyllä ihan sivistyksen vuoksi koittaa esim. Firefoxia. Muutenhan tykkään uudistuksista kovasti, mulla toi uutusnauha-raukka (viralliselta nimeltään himmennin?) vain aloittaa aina ja aina uuden kierroksen kun olen niin ripeä surffailija :tietsikka:

Kuinka Kuppilan sisäinen layout vaikuttaa, käyttävätkö ongelmiintörmääjät ns. pinkkiä perusversiota (IcViisu2005) vai kenties sinistä perusmallia (subSilver)? Itse käytän IcViisua.

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Lukittu