Nuoret euroviisujen parissa

Vapaata viisukeskustelua
Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36945
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Parhautta saada lisää nuoria Kuppilaan. :tapu: Ensimmäisten viestien perusteella vaikutat hyvältä tyypiltä. Tervetuloa lämpimästi. :peukku:
Meow cat, please meow back.

Sitruunasorbetti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 04 Tammi 2013, 17:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Sitruunasorbetti »

Näin meni mulla:

2006 - Euroviisut oli minulle melko hämärä asia kuusivuotiaana. Mutta eipä kauaa kunnes Lordi voitti Euroviisut. Olin mummolassa yötä. Itse en katsonut suorana, mutta isoisäni katsoi. Aamulla hän kertoi suomen voittaneen. Siinä samassa katsoin viisut uusintana aamulla.

2007 - Olin taas mummolassani. Tv oli päällä euroviisujen uusintojen ajan. Itse en silti sitä läheskään kokonaan katsonut.

2008 - En katsonut

2009 - Olin kotonani ja illalla ei ollut tekemistä. Äitini kertoi että telkkarista tulisi euroviisujen finaali (siis silloin kun ne varsinaisesti tuli, ei siis uusintana) Katsoimme esityksiä ja keskustelimme suosikeistamme. Äiti pyysi minua pikkuista 9-v poikaa jo nukkumaan esitysten jälkeen, mutta halusin nähdä vielä pisteetkin. Suomi jäikin sitten viimiseksi ja siitä seurasi tämä: :parku:

2010 - Minua alkoi kiinnostaa euroviisut toden teolla ja tutustuin yksitellen vuoden 2010 kappaleisiin ja myös muihin 2000-luvun viisuihin. Petyin hiukan kun Suomi jäi finaalin ulkopuolelle, mutta katsoin silti finaalin. Tällä kertaa päätin veikata mummoni kanssa voittajaa ja mikä maa tulisi toiseksi jne. veikkasin mummoani huomattavasti paremmin :heh:

2011 - Tutustuin lisää vanhoihin viisuvuosiin ja tällä kertaa halusin katsoa myös semifinaalit. Ennustin taas mummoni kanssa voittajaa ja tällä kertaa mummoni veti pidemmän korren. :uujee:

2012 - Katsoin finaalin lisäksi myös semifinaalit ja veikkasin voittajaa mummon kanssa. Tällä kertaa taisi tulla tasapeli :heh:

2013 - Tein päätöksen: " Minä liityn nyt viisukuppilaan herranjumala! " ja täällä ollaan :mrgreen:

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Luin tuota tämän ketjun avaussivua, ja ajattelin viestin kirjoittaa. Vaikken olekaan varsinaisesti "nuorisoa" varmaankaan, kun olen -91 syntynyt. Kuitenkaan en aivan iäkkäämmästä päästäkään koe tällä foorumilla olevan, mitä nyt olen reilun vuoden aikana täällä viestejä lukenut.

Ensimäisen kerran katsoin Euroviisuja jo vuonna 2001. Muistan sen melkein kuin eilisen, kun sen aikaisten kertausten aikana saavuin olohuoneeseemme television ääreen. Telkkarista tuli tuolloin juuri Kreikan euroviisu-esityksen kertaus. Isäni tuolloin muistaakseni katsoi tuolloin noita viisuja, varmaan muutkin perheessämme, mutta en sitä niin selkeästi muista. Jäin tuolloin heti television ääreen katsomaan, joten kiinnostuin Euroviisuista siis muistaakseni hetimiten.

Kun Kreikan laulu oli tuolloin se kaikkein ensimmäinen viisu, jonka satuin näkemään ja kuulemaan, olen arvellutkin, että se, että pidän Kreikan viisuista lähes poikkeuksetta, johtuvan juuri edellä mainitusta asiasta. :joojoo: :joojoo:
Paremman maailman puolesta.

1xiux1
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 12:58

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja 1xiux1 »

Miulla meni näin.

2006.
Olin euroviisujen aikaan ekalla luokalla. En katsonut viisuja, mutta tykkäsin Lordista tosi paljon jo ennen viisuja. Miun äiti ja iskä oli kattonu viisut, ja miulle kerrottiin aamulla, että suomi oli voittanut.

2007.
Mie katoin finaalin äitini, iskäni ja siskon kanssa. Miulle jäi erityisen hyvin mieleen Ukrainan esitys. Aloin tykkäämään viisuista paljon.

2008.
Mie sain kattoo ekan semifinaalin miun äitin kanssa, finaalista katoin vaaan alun.

2009.
Katoin ekan semifinaaalin, mutta en finaalia.

2010.
Taas pelkkä semifinaali.

2011.
Katottiin finaali äitin, iskän ja siskon kanssa. Katoin myös kappaleita vähän etukäteen.

2012.
Ootin viisuja paljon. Katoin ekan semin siskon kanssa ja itekseni toista semiä. Muistan äitiini negatiiviset kommentit ekan semmiifinaalin alkupulen kappaleista (latvia, montenegro...). Finaalin katoin netistä mökillä. Miulle oli paha järkytys, se miten hyvin Albania menestyi :jupinaa: .

Avatar
The Groke
Siemailija
Siemailija
Viestit: 148
Liittynyt: 13 Touko 2012, 18:14

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja The Groke »

:mrgreen:
Viimeksi muokannut The Groke, 01 Tammi 2016, 16:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
helske_
Maistelija
Maistelija
Viestit: 25
Liittynyt: 29 Loka 2012, 17:03

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja helske_ »

Päätinpä minäkin tulla tänne "avautumaan" vaikka en oonkin -92 :)

Itellä kaikki alko niistä vuoden 2006 kisoista. Sillon katoin semin lordiin asti ja finaalinkin vasta seuraavana päivänä!
Seuraavana vuonna katoinkin jo semifinaalin ja finaalin suorana ja kokonaan, mutta muistan miten miten pettynyt olin ko Serbia voitti! Nykyään tykkään kyllä, mutta sillon kyllä taisin vannoa että en kato ennää koskaan euroviisuja... :D noo ei menny ihan niin! :D

Vuodesta 2008 oonkin sitten seurannu aktiivisesti viisuja ja kuunnellu biisejä jo etukäteen (PALJON),tehny kaiken maailman top-listoja yms. Myös CD-hylly (ja DVD) on täyttyny mukavasti. Kuitenkin jostain syystä sain luotua tunnukset tänne ja liityttyä OGAEen vasta viime syksynä :o Tänä vuonna toteutuu suuri(n) unelma, ja lähen kattomaan viisuja paikan päälle Malmöön (ja köpikseen). Ootan todella paljon että millainen kokemus on tulossa! :)

Avatar
Kahvipapu
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 496
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Kahvipapu »

Kas, tällainen ketju onkin mennyt multa ihan ohi... :miettii:

Oon jo täysi-ikäinen, mutta voin kai silti kirjoittaa... Mun ensimmäiset viisumuistot (niin kun ilmeisesti monella muullakin) on vuodelta 2006, nekin vähän hämäriä. Mieleen jäi ainoastaan finaalin viimonen esitys - eli Armenia - ja Lordin voittajaksi julistaminen. Sen kyllä muistan kun seuraavana päivänä puhuttiin vaan Suomen voitosta. :rok:

Seuraavana vuonna 2007 Euroviisut tulikin kateltua vähän tarkemmin. Silloinkin voittajaviisu teki heti vaikutuksen (vaikka kaikki kaverit kyllä haukku Molitvan alimpaan maanrakoon :niinpa: ) ja piti hankkia ihan virallinen cd ku oli niin loistavia biisejä. :ihana: 2007 on edelleen mun lempiviisuvuosi. Muistan et muutama kuukausi viisujen jälkeen aloin miettiä että "onkohan tää ihan normaalia, intoilla viisuista jatkuvasti vaikka ne meni jo aikaa sitten". :heh: Sitten eksyin foorumille nimeltä Viisukuppila ja tajusin että näitä "epänormaaleja" ihmisiä on paljon enemmänkin! :uujee: Vuoden lopussa oli sitten pakko uskaltautua rekisteröitymään, että pääsi pudottelemaan huonoja viisuja joulukalenteri-pudotuspelissä. :heh: Olin sillon vasta 13 v eikä täällä ollut yhtä paljon nuorisoo kuin nykyään joten ujostutti vähän kirjoittaa yhtään mitään... Enhän mä täällä tosin ole koskaan ihan hirveän aktiivinen ollut.

Vuosi 2008 - kylmä totuus iski naamaan ja tajusin ettei paras kappale välttämättä voita :heh: Oikeusmurha-käsite alkoi käydä tutuksi. Mut eka vuosi jolloin katsoin viisuja viisufanina, ja sillä tiellä ollaan edelleen.

Avatar
Kraft
Maistelija
Maistelija
Viestit: 32
Liittynyt: 16 Touko 2011, 17:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Kraft »

Olen varmaan liian vanha tähän threadiin, kun olen "jo" 21, mutta pidän itseäni nuorena! Plus, en ihan hirveästi ole törmännyt irl muihin tämän ikäluokan viisuilijoihin.

Ensimmäiset viisut seurattu 1998, sen jälkeen väliin on kaiken kaikkiaan jäänyt ehkä pari viisuvuotta erinäisistä syistä johtuen. Dana International oli kova. Myöhemmin fanitin ihan kympillä Addicted to Youta ja Sagapoa ja kuuntelin käsiini saamiani viisu-cd:itä kuulokkeet sauhuten. :) 2004 olin jo sen verran sofistikoitunut ja iso tyty, että Lane Moje oli parasta ikinä.

2000-luvun ihan alkuvuosina kuvioihin tuli internet, joka mahdollisti fanituksen ihan uudessa mittakaavassa. Nettiä käytin ja käytän tämän kyseisen teeman tiimoilta lähinnä karsintojen seuraamiseen, youtubetukseen ja artisteihin tutustumiseen. Muiden samanhenkisten ihmisten kanssa verkostoitumisesta en ole niin välittänyt ja tälle foorumillekin rekisteröidyin vasta pari vuotta sitten. En ole oikein löytänyt itselleni sopivia yhteisöjä, joku Erakoituneiden Viisufanien Keskustelukellari voisi olla lähimpänä minua. :D

Niin joo. Olen myös Wanhojen viisujen ystävä, mutta suosikkini sijoittuvat poikkeuksetta omaa musiikkimakuani mukaillen 2000-luvulle. Sophon Visionary Dream on paras viisubiisi. Ikinä.
I appear missing

luksu9
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 79
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 11:29

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja luksu9 »

Olen tällä hetkellä 15v poika ja olen seurannut euroviisuja 2007 lähtien. #Kirjoitusvirheitä
Muistoja
2007. Ne en itse ollut kovin innoissani euroviisuista, mutta kun äitini sanoi et katsotaan finaalia niin menin katsomaan. Suosikiksini nousi Ukrainan Verka :DD no sitten tuli pisteiden lasku joho :ihana: n käytännössä aluksi euroviisuissa ihastuin. Tykkäsin kanssa Moldovan biisistä.

2008: Aloin itse oma aloitteisesti katsomaan Euroviisu top listoja ja suosikiksi nousi Viron "leto svet"(Otin finaali-illan kisa studioon Viron lipun mukaan, koska ajattelin et ne tulee vetää sen biisin kuitenkin finaaliin. :P Pidin kanssa Andoran, Irlannin ja Moldovan biisistä taas. Ja taas suosikkini koko ohjelmassa oli pisteiden lasku.

2009: Tänä vuonna opettajamme halusi kovana viisufanina kuunelluttaa kaikki viisut ja saimme antaa niille pisteitä (y)
Tykkäsin itse tosi monesta biisistä, mutta fanitin ehkä eniten (yllätys yllätys) Moldovaa ja Romaniaa. Tänä vuonna aloin jo kiinostua enemmän esityksistä, vaikka kuitenkin pisteinden lasku oli kaikista ihanin :ihana:

2010: Tänäkin vuonna opettajamme kuunellutti meille kaikki viisut ja tykkäsin heti jälleen Moldovan biisistä(joka oli koko luokan suosikki). Tämä vuosi taisi olla ehkä ensimmäinen vuosi jolloin sain katsoa semifinaalitkin kokonaan.

2011. Oli ehkä ensimmäinen vuosi jolloin seurasin jo silmä kovana viisujen julkistamisia. Osasin melkeen kaikkien maiden(ainakin osan) kerto säkeestä ulkoa :D Finaalissa oli niin monia suosikkeja(ehkä lempi vuoteni) Tanska,Viro,Ruotsi, Albania ja yllätys varmaan taas Moldova iski taas mun makuun täysin. 2011 seurasin ensimmäisen kerran ulkomaalaista viisufinaalia(Ruotsin)

2012: Kuuntelin jatkuvasti kaikkia viisuja kun ne ilmesty. Aloin ekaa kertaa lukemaan keskusteluja Viisukuppilasta ja päätin liittyä jakaakseni mielipiteeni muiden viisufanien kanssa. Katsoin monen maan esim Ruotsin,Moldovan,Ukrainan viisufinaaleita ja San Marinon viisun julkistus ohjelmaa. Kun Valentina video alkoi pyöriä kyllä minä ihmettelin et mikä biisi tää on.Ihmettelin kun en tajunnut et tämä on juuri se edustuskappale. Nauroin kun muutaman päivän päästä selvisi et se roska mitä kuulin oli S-Marinon edustuskappale. Tykkäsin taas Moldovan ja lukuisista muista kappaleista joista osaa kuuntelen vieläkin.

2013: Samaa tarinaa kun 2012. Seurasin viisuvalintoja silmä kovana. Kyllä taas Moldova ja Romania oli jälleen kerran yksiä suosikkejani.(Tämä saattaa johtuu kun kahtena ekana vuonna tykkäsin niiden viisuista ja se tykkäys on jääny päälle) Suutuin semifinaaleissa monia kertoja kun aivan Pas :jupinaa: ja biisejä mukaanlukien Belgia.Liettua ja Armenia pääsi finaaliin ja esim S-Marino ei :jupinaa: Äänestystä melkeen en ees viitsinyt katsoa(mutta katsoin kuitenkin :mrgreen: ) Kun tiesin et Tanska tulee voittamaan. Ei haastajia oikeen ollut. ja petyin pahasti suomen sijaan :jupinaa:



Vois kyllä se kärki olla vähän tiukempi eikä tietäisi miten tulee käymään kuukausia ennen finaalia. Sama juttu loreenin kanssa.

#PALJON KIRJOITYSVIRHEITÄ#

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36945
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jos tulette joskus Porvooseen vierailulle, niin älkää hämmentykö kun kuulette jonkun 15-vuotiaan hyräilevän Israelin 1987 euroviisun kertosäettä (Huppa hulle). Siitä nimittäin tuli (minun aloitteestani :ylppis: ) erään tänään päättyneen riparin tunnussävelmä. :heh: Porvoolaiset nuoret taitavatkin olla tällä hetkellä Suomen viisuisimpia nuoria. Ainakin osa heistä. Aika harva epäviisufaninuori varmaan pystyisi ihan lonkalta alkaa laulamaan jonkun randomin kasariviisun kertsiä ihan tuosta noin vaan. :hihi: Uhkasivatpa jotkut laittaa sen myös soitto- tai herätysääneksikin! :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57781
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Voi ei! :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Vastaa Viestiin