Harjoitusten seuranta 2013
- TantePätsi
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1538
- Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Tädistä se on vain terveellistä armenialaisillekin. Ja miksi tämän armenialaisen pitäisi selitellä televisio-ohjelmaa perheelleen? Ja jos pitää, onko se syy olla pussaamatta, jos pussatuttaa?
Thomas G:son
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Tuskinpa lopun tyttöpusu nyt kauheaa kohahdusta aiheuttaa. Viisuissa on nähty provokatiivisia feikkilesboja, rekkiksiä, neitihomoja, miehiä mekossa, naisia miesten vaatteissa, transsukupuolisia artisteja, poikapusuja, Syyrian lippuja ja hädin tuskin täysi-ikäisiä tyttösiä tupsun (hädin tuskin) peittävine roiskeläppineen. Viaton tyttöpusu esityksen päätteeksi on vain symppistä - ja näistä mainitsemistani varmaankin kansainvälisesti se konservatiivien vähiten tuomitsema asia.
"Mutta siis kaikkihan on pornoa, jos sitä katsoo oikein." (Margot)
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Samaa mieltä. Sitäpaitsi pieni selittely on niille ihan oikein, kun ollaan täällä pohjoisessa kolkassa jouduttu aikoinaan vuosikymmeniä selittelemään perheelle niitä koko neukkulan alueen miesmoiskuja. Että mitä ne oikein meinaavat, isot miehet. Ei riitänyt että koskivat toisiaan, sekin olisi olut riittävän epäilyttävää, vaan pussailivat, Brezhnevistä alkaen, APUATantePätsi kirjoitti:Tädistä se on vain terveellistä armenialaisillekin. Ja miksi tämän armenialaisen pitäisi selitellä televisio-ohjelmaa perheelleen? Ja jos pitää, onko se syy olla pussaamatta, jos pussatuttaa?
Minusta koko pusu on noin niinkuin lavakohutempauksena ollut kokoajan jo nähty juttu, mutta jos se joillekin on vielä este kappaleesta pitämisella sen takia, että se on lesbopusu, niin silloin ehdottomasti mieluummin Suomi saa vaikka karsiutua finaalista pusun kanssa kuin voittaa koko jutun ilman pusua. Joku selkäranka pitää kisailussakin olla.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Tuntuuhan se jo näin etukäteenkin aiheuttaneen/aiheuttavan aika lailla kohua, mm. ne jonkun aiemmin postaamat linkit Kreikan ja Turkin medioissa.Toni kirjoitti:Tuskinpa lopun tyttöpusu nyt kauheaa kohahdusta aiheuttaa.
Tuo armenialaiskommentti oli vain esimerkki, en sitä puolustele tms (miksi minun pitäisikään ), mutta vastaavanlaisia ja pahempia kommentteja on varmasti tulossa, jos pusu pysyy. Enkä todellakaan sano että se pitäisi jättää pois, mutta fakta vain on, että muualla koko asia saatetaan nähdä aivan eri lailla kuin täällä, ja siihen kannattaa varautua.
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Moranin livelaulu
Jotenkin tuntuu, että tänä vuonna voisivat menestyä biisit, joissa ei muuta lavalla tapahdu kuin että laulaja laulaa.
Jotenkin tuntuu, että tänä vuonna voisivat menestyä biisit, joissa ei muuta lavalla tapahdu kuin että laulaja laulaa.
Rise, angel, shine, love!
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Azerbaidzanin show on TODELLA tiukka. Pysäyttävä ja kiehtova, tulee menemään yleisöön kuin häkä. Tä voi olla tuloslistalla korkeella. Periaatteessa miten korkeella vaan. Tässähän ihan unohtaa, että biisi on keskinkertainen.
Mä niin tykkään Valentinasta tänä vuonna. Nyt kun social network -lasti on poissa, hän vaikuttaa ihanan aidolta artistilta. Oon iloinen, että hän on päässyt tänä vuonna näyttämään todellisen itsensä. Biisi on edelleen hieman puutteellinen, mutta on lähellä, ettei Valentina kompensoi koko *askaa.
Islannin tausta saattaa näyttää tosi hienolta TV-ruudussa.
Unkari on kivan rento ja pakoton. Kerännee myös cooliuspisteet. Ihan kivasti esitys kantoi.
Georgian Sophien tukka näytti kuin kasvaisi karvaa selässä. (Taas näitä mun asiallisia huomioita, sorry.) Kireän oloinen esitys.
Sveitsi on niin söötti.
Mä niin tykkään Valentinasta tänä vuonna. Nyt kun social network -lasti on poissa, hän vaikuttaa ihanan aidolta artistilta. Oon iloinen, että hän on päässyt tänä vuonna näyttämään todellisen itsensä. Biisi on edelleen hieman puutteellinen, mutta on lähellä, ettei Valentina kompensoi koko *askaa.
Islannin tausta saattaa näyttää tosi hienolta TV-ruudussa.
Unkari on kivan rento ja pakoton. Kerännee myös cooliuspisteet. Ihan kivasti esitys kantoi.
Georgian Sophien tukka näytti kuin kasvaisi karvaa selässä. (Taas näitä mun asiallisia huomioita, sorry.) Kireän oloinen esitys.
Sveitsi on niin söötti.
Like a monument to all the time we spent
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Minulle tuli välittömästi mieleen tämä asia, ja varmasti koreografian tekijät tietävät saman, eli suurinpiirtein niin että mies saattaa salaisesti himoita miestä, vaikka näyttää vehtailevan naisen perään. Suorastaan nerokasta, ainakin vähän. Kateellisena katselen asereitten harjoituksia ja varmasti sitten viisuesitystäkin. He ovat keksineet uutta. Toisin kuin Suomi.ta1ja kirjoitti: Lasilaatikkojätkä lienee kertojalaulajan tunne-elämä, mutta entä jos se kuvastaakin kaapissa olevaa rakkautta, joka kamppailee taipuakseen julkisen morsiamen kumppaniksi.
Re: Harjoitusten seuranta 2013
tuplaviestin korjaus.
Viimeksi muokannut kuu-kuu, 12 Touko 2013, 00:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Vois sanoa vaikka että "Welcome to this world!"rosetta kirjoitti:Niinpä. Täältä käsinhän voi näyttää siltä, että hyvä vain kun on esillä, "all publicity is good publicity" ja lesbopusussa ei ole yhtään mitään ihmeellistä, mutta kaikkialla Euroopassa se ei vain mene ihan noin...Subculture kirjoitti:Kristan esitys oli sen verran tasapainoinen ja kerrankin Suomen koreografiakin oli toimiva, että nyt enemmänkin pelottaa, että jos Krista ei menesty onko syy tuossa suudelmassa.
Mm. joku armenialainen oli kuulemma jo kommentoinut youtubessa (harkkavideossa ilmeisesti):
"I will watch the Eurovision with my family and what should I say them when she kisses a girl ?"
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Miksi keksiä pyörä uudelleen? Mun mielestä tämän show on kyllä hieno ja tukee kliseistä kappaletta, vaikka kokonaisuus jääkin itselleni turhan sokerisen päälleliimatuksi (silti). Keskivertoa, mutte imitään ihmeellistä. Kristan biisissä tällainen modernius ei olisi toiminut. Kristan biisissä toimivat euroviisukliseet ja niissä ne ovat vielä hauskasti korostettuja ja minulle se jää mieleen aidosta innostuksestaan, toisin kuin tämä ja monet muut biisit.kuu-kuu kirjoitti:Minulle tuli välittömästi mieleen tämä asia, ja varmasti koreografian tekijät tietävät saman, eli suurinpiirtein niin että mies saattaa salaisesti himoita miestä, vaikka näyttää vehtailevan naisen perään. Suorastaan nerokasta, ainakin vähän. Kateellisena katselen asereitten harjoituksia ja varmasti sitten viisuesitystäkin. He ovat keksineet uutta. Toisin kuin Suomi.ta1ja kirjoitti: Lasilaatikkojätkä lienee kertojalaulajan tunne-elämä, mutta entä jos se kuvastaakin kaapissa olevaa rakkautta, joka kamppailee taipuakseen julkisen morsiamen kumppaniksi.
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Euroviisuihin lähdetään aina voittamaan, ei osallistumaan. Heitä kirjoituksesi roskikseen. Ei ollenkaan ole selkärankakysymys Suomen osallistuminen euroviisuihin. Kun Suomi lähtee euroviisuihin touhu pitää hoitaa samalla tavalla kuin mainostoimistot tekevät mainoksia. Eli mietittävä mikroskooppien ja pillereitten kanssa, mikä tehoaa katselijoihin ja mikä ei. Näinhän esim. Ruotsi on hoitanut viisumenestyksensä.ta1ja kirjoitti: Minusta koko pusu on noin niinkuin lavakohutempauksena ollut kokoajan jo nähty juttu, mutta jos se joillekin on vielä este kappaleesta pitämisella sen takia, että se on lesbopusu, niin silloin ehdottomasti mieluummin Suomi saa vaikka karsiutua finaalista pusun kanssa kuin voittaa koko jutun ilman pusua. Joku selkäranka pitää kisailussakin olla.
Kun tai jos Krista nousee listahitti-ihmiseksi muuallakin kuin Suomessa, hän saa tehdä sitä mitä huvittaa.
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Miksipä tähän vastaan, sitä ihmetellessä. Jos kurottelen kaikkiin maailman lauseisiin, löydän sieltä tämmöisen vastaparin: en minä jälkikäteen, aikaa taaksepäin käännettyä, asereitten laatikkojätkää ole asettamassa Kristan esitykseen, koska se tulevaisuudessa eli tänä hetkenä on varattu asereitten esitykseen. Mutta olisin minä kaivannut ja vaatinut Suomen esitykseen hienoa, kekseliästä, hauskaa hämmennystä. Sellaista mitä ei ole ennen nähty. Kristan esityksen nostot, pommit, tulet, ju malauta kaikki on jo nähty. Kertoo siitä, että Marry Me -biisin koreografi on tavallinen pulliainen.Vilsku kirjoitti: Miksi keksiä pyörä uudelleen? Mun mielestä tämän show on kyllä hieno ja tukee kliseistä kappaletta, vaikka kokonaisuus jääkin itselleni turhan sokerisen päälleliimatuksi (silti). Keskivertoa, mutte imitään ihmeellistä. Kristan biisissä tällainen modernius ei olisi toiminut. Kristan biisissä toimivat euroviisukliseet ja niissä ne ovat vielä hauskasti korostettuja ja minulle se jää mieleen aidosta innostuksestaan, toisin kuin tämä ja monet muut biisit.
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Miksei sitten tilattu biisiä suoraan Ruotsista? Ja tuotantoa saman tien. Niinkö sinusta olisi pitänyt tehdä?kuu-kuu kirjoitti:Euroviisuihin lähdetään aina voittamaan, ei osallistumaan. Heitä kirjoituksesi roskikseen. Ei ollenkaan ole selkärankakysymys Suomen osallistuminen euroviisuihin. Kun Suomi lähtee euroviisuihin touhu pitää hoitaa samalla tavalla kuin mainostoimistot tekevät mainoksia. Eli mietittävä mikroskooppien ja pillereitten kanssa, mikä tehoaa katselijoihin ja mikä ei. Näinhän esim. Ruotsi on hoitanut viisumenestyksensä.
Parasta viisuissa on, että siellä on mukana niitäkin osanottajia, jotka eivät ole lähteneet voittamaan hinnalla millä hyvänsä, mielistelemään yleisöä.
Rise, angel, shine, love!
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Minä kyllä komppailen Vilskua. Kristan koreografia on perinteinen, mutta ihan valtavan viimeistellysti toeutettu. Toki olisi voinut keksiä parempaa, Azerit on ilo, mutta Kristan otetta voi sanoa popklassiseksi hyvällä ja vahvalla tavalla. Eikä sellainen ole väärin, edellyttää vain erittäin vahvaa osaamista, ja sellaista Kristan tiimi huokuu.kuu-kuu kirjoitti:Miksipä tähän vastaan, sitä ihmetellessä. Jos kurottelen kaikkiin maailman lauseisiin, löydän sieltä tämmöisen vastaparin: en minä jälkikäteen, aikaa taaksepäin käännettyä, asereitten laatikkojätkää ole asettamassa Kristan esitykseen, koska se tulevaisuudessa eli tänä hetkenä on varattu asereitten esitykseen. Mutta olisin minä kaivannut ja vaatinut Suomen esitykseen hienoa, kekseliästä, hauskaa hämmennystä. Sellaista mitä ei ole ennen nähty. Kristan esityksen nostot, pommit, tulet, ju malauta kaikki on jo nähty. Kertoo siitä, että Marry Me -biisin koreografi on tavallinen pulliainen.Vilsku kirjoitti: Miksi keksiä pyörä uudelleen? Mun mielestä tämän show on kyllä hieno ja tukee kliseistä kappaletta, vaikka kokonaisuus jääkin itselleni turhan sokerisen päälleliimatuksi (silti). Keskivertoa, mutte imitään ihmeellistä. Kristan biisissä tällainen modernius ei olisi toiminut. Kristan biisissä toimivat euroviisukliseet ja niissä ne ovat vielä hauskasti korostettuja ja minulle se jää mieleen aidosta innostuksestaan, toisin kuin tämä ja monet muut biisit.
Itsetarkoituksellinen muodikkuus soundien tai minkään muun suhteen voi toimia hetken, mutta osottautua myös täysin kertakäyttöiseksi. Minusta Norjan viisu on sellainen, kestämätön.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Mitä nyt ehkäpä Suomen paras koreografi?kuu-kuu kirjoitti:
Miksipä tähän vastaan, sitä ihmetellessä. Jos kurottelen kaikkiin maailman lauseisiin, löydän sieltä tämmöisen vastaparin: en minä jälkikäteen, aikaa taaksepäin käännettyä, asereitten laatikkojätkää ole asettamassa Kristan esitykseen, koska se tulevaisuudessa eli tänä hetkenä on varattu asereitten esitykseen. Mutta olisin minä kaivannut ja vaatinut Suomen esitykseen hienoa, kekseliästä, hauskaa hämmennystä. Sellaista mitä ei ole ennen nähty. Kristan esityksen nostot, pommit, tulet, ju malauta kaikki on jo nähty. Kertoo siitä, että Marry Me -biisin koreografi on tavallinen pulliainen.
Minun mielestäni uutta ei tarvitse tehdä vain siksi, että sitä ei ole tehty aiemmin, uutuudella ei mielestäni ole mitään arvoa, ellei se ole oikeasti hyvää. Mitä uutta ja ihmeellistä olisit sitten tuonut Kristan esitykseen? Toki se voisi olla luovempi, mutta olisiko sillä mitään arvoa, tässä kontekstissa? Tämä ja edellinen viestisi ovat ristiriidassa.. samaan aikaan pitäisi olla mainostoimisto joka tuottaa varmoja voittajia ja luoda kuitenkin uutta ja luovaa. Yleensä euroviisuissa tietyllä tavalla "vanhat temput" uusin maustein ovat vieneet voittoon asti, joten eivätkö mielipiteesi nyt ole ristiriidassa.
Ja kyllä minun täytyy sanoa että ei tuo Azerien mies lasipurkissa idea ole uusi vaan todella vanha, vaikkakin uusin maustein ja sillä erotuksella että tähän biisiin se ehkä ensimmäistä kertaa sopii. Eli ei sekään esitys ole niin uusi ja luova vaan vanhoja temppuja modernein maustein ja siksi juuri niin pelottava voitto suosiossaan. Se erottaa mielestäni Loreenin ja Faridin esityksiä: Loreenilla oli oikeasti uusia juttuja (vähäinen valo, mystisyys lähikuvat, koreografia, lumi..) kun taas Faridilla ne ovat vanhoja kierrätettyjä juttuja moderniin pukuun puettuna.
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Älä hauku. Painajaismainen lause. Jos Suomen euroviisukappale olisi ruotsalaisten tekemä, en pitäisi sitä Suomen viisukappaleena lainkaan. Aina itse, lahjoja käyttämällä, luovuutta venytellen, eikä ikinä lopputulos saa olla keskinkertainen, (ja esim. toistaa viisuesityksessä vanhoja kuluneita temppuja perä perään.)Rousku kirjoitti: Miksei sitten tilattu biisiä suoraan Ruotsista? Ja tuotantoa saman tien. Niinkö sinusta olisi pitänyt tehdä?
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Mutta voittoahan piti tavoitella, selkärangasta viis!kuu-kuu kirjoitti:Jos Suomen euroviisukappale olisi ruotsalaisten tekemä, en pitäisi sitä Suomen viisukappaleena lainkaan.
Rise, angel, shine, love!
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Vaikeaa on tuottaa mainostoimiston lailla huipputuloksia ja voittoja, olemalla samalla luova ja lahjakas ja itsetehden. Väitteet ovat täysin ristiriidassa, valitettavasti.kuu-kuu kirjoitti:Älä hauku. Painajaismainen lause. Jos Suomen euroviisukappale olisi ruotsalaisten tekemä, en pitäisi sitä Suomen viisukappaleena lainkaan. Aina itse, lahjoja käyttämällä, luovuutta venytellen, eikä ikinä lopputulos saa olla keskinkertainen, (ja esim. toistaa viisuesityksessä vanhoja kuluneita temppuja perä perään.)Rousku kirjoitti: Miksei sitten tilattu biisiä suoraan Ruotsista? Ja tuotantoa saman tien. Niinkö sinusta olisi pitänyt tehdä?
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Miehiä on ollut lasipurkissa, mutta onko kukaan seisyt päällään siellä purkissa tai samaan tapaan, tarinaa kuljettaen varjona kiipeillyt seiniä pitkin . Kaikki ideat on kyllä käytetty varmasti mutta kyse on siitä miten niitä käyttää, mitä niillä sanoo, mitä ne tuovat esitykseen ja mihin suuntaan kokonaisuutta vievät. Loreenin liikekieli ja asustus saattoi olla viisuympyröissä uutta, mutta niille, jotka eivät erottele asioita viisumaailmaan ja muuhun Kate Bushin Running up that Hill oli vahvasti läsnä. Lähikuvat, lumi, Kurosawat oli tarkkaan katsottu, silti vaikutelma oli riittävän uusi ja tuore kohottaakseen kappaletta riittävästi.Vilsku kirjoitti:Ja kyllä minun täytyy sanoa että ei tuo Azerien mies lasipurkissa idea ole uusi vaan todella vanha, vaikkakin uusin maustein ja sillä erotuksella että tähän biisiin se ehkä ensimmäistä kertaa sopii. Eli ei sekään esitys ole niin uusi ja luova vaan vanhoja temppuja modernein maustein ja siksi juuri niin pelottava voitto suosiossaan. Se erottaa mielestäni Loreenin ja Faridin esityksiä: Loreenilla oli oikeasti uusia juttuja (vähäinen valo, mystisyys lähikuvat, koreografia, lumi..) kun taas Faridilla ne ovat vanhoja kierrätettyjä juttuja moderniin pukuun puettuna.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Ei ole (tai en tiedä vaikka olisikin ), siksi sanoinkin että vanha idea (jos ajattelee että se lasipurkki on siinä se pääidea, kuten itse ajattelen) modernissa puvussa. Loreenin kohdalla näen enemmän, että siinä on vaikutteita (tottakai kaikessa on vaikutteita jostain ja mikään musiikki jnejne ei ole enää aitoa ja alkuperäistä koska kaikki on tehty.......) monista asioista, mutta se on kokonaisuudessaan enemmän orginelli, siinä missä tämä on vain varioitu. Ehkä siksikin, että myönnän syyllistyväni välillä mainitsemaasi viisumaailma - muu maailma jaoitteluun, joka sinässään on typerää.ta1ja kirjoitti:Miehiä on ollut lasipurkissa, mutta onko kukaan seisyt päällään siellä purkissa tai samaan tapaan, tarinaa kuljettaen varjona kiipeillyt seiniä pitkin . Kaikki ideat on kyllä käytetty varmasti mutta kyse on siitä miten niitä käyttää, mitä niillä sanoo, mitä ne tuovat esitykseen ja mihin suuntaan kokonaisuutta vievät. Loreenin liikekieli ja asustus saattoi olla viisuympyröissä uutta, mutta niille, jotka eivät erottele asioita viisumaailmaan ja muuhun Kate Bushin Running up that Hill oli vahvasti läsnä. Lähikuvat, lumi, Kurosawat oli tarkkaan katsottu, silti vaikutelma oli riittävän uusi ja tuore kohottaakseen kappaletta riittävästi.Vilsku kirjoitti:Ja kyllä minun täytyy sanoa että ei tuo Azerien mies lasipurkissa idea ole uusi vaan todella vanha, vaikkakin uusin maustein ja sillä erotuksella että tähän biisiin se ehkä ensimmäistä kertaa sopii. Eli ei sekään esitys ole niin uusi ja luova vaan vanhoja temppuja modernein maustein ja siksi juuri niin pelottava voitto suosiossaan. Se erottaa mielestäni Loreenin ja Faridin esityksiä: Loreenilla oli oikeasti uusia juttuja (vähäinen valo, mystisyys lähikuvat, koreografia, lumi..) kun taas Faridilla ne ovat vanhoja kierrätettyjä juttuja moderniin pukuun puettuna.
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Kirjoitin pitkän kirjoituksen, joka sitten tuhoutui. Ta1ja kirjoitti jo asereitten lasipurkkitouhusta, jollaista en ole nähnyt viisuissa aiemmin. Josta haarautuu ajatuksia tehokkaasti.
Rouskun kommenttia en ymmärrä. ”Mutta voittoahan piti tavoitella, selkärangasta viis!” No pohjaltani luon ja keksin asioita itse, samalla tavalla ajattelen esim. siitä mitä ja millaisena Suomi esiintyy euroviisuissa. Lahjaton maahan se on, joka ei itse keksi. Noin karkeasti. Kun kaiken lisäksi sitä lahjakkuutta ja luovuutta löytyy Suomesta joka kylästä. Kuka vaan toisi nämä ihmiset esiin. Etteivät sorru ja jähmety pultsareiksi, kun eivät ole päässeet tekemään sitä mihin heillä olisi ammeellisia taipumuksia.
Vilskulle mainostoimistoista ja uuden luomisesta. Mainostoimistopuolen toin esiin siksi, että viisut ovat kumminkin tapahtuma, jossa on miellytettävä muita, kerättävä ääniä, tähän ei vaan, surukseni voi laittaa mitä tahansa, koska hamutaan hyviä sijoituksia, jopa voittoja. Mainostoimistothan pääasiassa ajattelevat, mikä tehoaa ihmisiin ja mikä ei.
Mitä tämä tarkoittaa: ”Vaikeaa on tuottaa mainostoimiston lailla huipputuloksia ja voittoja, olemalla samalla luova ja lahjakas ja itsetehden.”
Minä en haluaisi kirjoittaa mainostoimistojen hommista. Tiedän niistä ihan tarpeeksi, mutta sanon sen että kun historiaa mennään taaksepäin sieltä löytyy semmoisiakin mainosten tekijöitä kuin Akseli Gallén-Kallela ja Henri de Toulouse-Lautrec, jotka kumpikin ovat taidemaalareita, jotka ovat luoneet uutta. Nykyäänhän mainostoimistot eivät kuulemma edes etsi niinkään luovia ja lahjakkaita hulluja vaan enemmänkin tyyppejä jotka ovat oppineet photoshoppailemaan 5-vuotiaina. Noin kärjistetysti. Mutta kun karkeasti hahmotellaan mainostoimistojen työtapoja, luovan ilmaisun sapluunoita niin kyllä he hakevat mainoksiinsa sellaista mitä ei ole ennen ollut. Se voi olla kuva, se voi olla sana. Se voi olla vaikka sitä mitä Benetton keksi pari kymmentä vuotta sitten. Laittoivat mainoksiinsa muunmuassa sodassa haavoittuneen näköisiä verisiä ihmisiä. Tai vaikka tämän:
Rouskun kommenttia en ymmärrä. ”Mutta voittoahan piti tavoitella, selkärangasta viis!” No pohjaltani luon ja keksin asioita itse, samalla tavalla ajattelen esim. siitä mitä ja millaisena Suomi esiintyy euroviisuissa. Lahjaton maahan se on, joka ei itse keksi. Noin karkeasti. Kun kaiken lisäksi sitä lahjakkuutta ja luovuutta löytyy Suomesta joka kylästä. Kuka vaan toisi nämä ihmiset esiin. Etteivät sorru ja jähmety pultsareiksi, kun eivät ole päässeet tekemään sitä mihin heillä olisi ammeellisia taipumuksia.
Vilskulle mainostoimistoista ja uuden luomisesta. Mainostoimistopuolen toin esiin siksi, että viisut ovat kumminkin tapahtuma, jossa on miellytettävä muita, kerättävä ääniä, tähän ei vaan, surukseni voi laittaa mitä tahansa, koska hamutaan hyviä sijoituksia, jopa voittoja. Mainostoimistothan pääasiassa ajattelevat, mikä tehoaa ihmisiin ja mikä ei.
Mitä tämä tarkoittaa: ”Vaikeaa on tuottaa mainostoimiston lailla huipputuloksia ja voittoja, olemalla samalla luova ja lahjakas ja itsetehden.”
Minä en haluaisi kirjoittaa mainostoimistojen hommista. Tiedän niistä ihan tarpeeksi, mutta sanon sen että kun historiaa mennään taaksepäin sieltä löytyy semmoisiakin mainosten tekijöitä kuin Akseli Gallén-Kallela ja Henri de Toulouse-Lautrec, jotka kumpikin ovat taidemaalareita, jotka ovat luoneet uutta. Nykyäänhän mainostoimistot eivät kuulemma edes etsi niinkään luovia ja lahjakkaita hulluja vaan enemmänkin tyyppejä jotka ovat oppineet photoshoppailemaan 5-vuotiaina. Noin kärjistetysti. Mutta kun karkeasti hahmotellaan mainostoimistojen työtapoja, luovan ilmaisun sapluunoita niin kyllä he hakevat mainoksiinsa sellaista mitä ei ole ennen ollut. Se voi olla kuva, se voi olla sana. Se voi olla vaikka sitä mitä Benetton keksi pari kymmentä vuotta sitten. Laittoivat mainoksiinsa muunmuassa sodassa haavoittuneen näköisiä verisiä ihmisiä. Tai vaikka tämän:
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Mä näen viisut eri tavalla, tottakai tavoitteena on voitto ja pärjääminen, mutta en pidä sitäkään itse tarkoituksena, ainakaan artistin kohdalla (viitaten esim. Kristan suudelmakohuun - josta olen ta1jan kanssa samoilla linjoilla). Näen tämän kuitenkin musiikin juhlana, vaikka se onkin vähän korni ajatus ja ei se ei tarkoita, etteikö voittoa tavoteltaisi tms. mutta jos lähtee liikaa "hakemaan voittoa" niin voi käydäkin niin, että syntyy niin "varma voittaja" että ollaan siellä tämän vuoden Venäjän taholla luovuuden osalta. Ja mainostoimisto viittauksella tarkoitin että uudella ja luovalla harvoin saadaan voittoja voiton perään, joka ilmeisesti olisi kuitenkin sinun mielestäsi tarkoitus. Sillä Ruotsihan on melkeinpä samalla reseptillä takonut tulosta tuloksen perään, ei liiemmällä luovuudella.kuu-kuu kirjoitti:Kirjoitin pitkän kirjoituksen, joka sitten tuhoutui. Ta1ja kirjoitti jo asereitten lasipurkkitouhusta, jollaista en ole nähnyt viisuissa aiemmin. Josta haarautuu ajatuksia tehokkaasti.
Rouskun kommenttia en ymmärrä. ”Mutta voittoahan piti tavoitella, selkärangasta viis!” No pohjaltani luon ja keksin asioita itse, samalla tavalla ajattelen esim. siitä mitä ja millaisena Suomi esiintyy euroviisuissa. Lahjaton maahan se on, joka ei itse keksi. Noin karkeasti. Kun kaiken lisäksi sitä lahjakkuutta ja luovuutta löytyy Suomesta joka kylästä. Kuka vaan toisi nämä ihmiset esiin. Etteivät sorru ja jähmety pultsareiksi, kun eivät ole päässeet tekemään sitä mihin heillä olisi ammeellisia taipumuksia.
Vilskulle mainostoimistoista ja uuden luomisesta. Mainostoimistopuolen toin esiin siksi, että viisut ovat kumminkin tapahtuma, jossa on miellytettävä muita, kerättävä ääniä, tähän ei vaan, surukseni voi laittaa mitä tahansa, koska hamutaan hyviä sijoituksia, jopa voittoja. Mainostoimistothan pääasiassa ajattelevat, mikä tehoaa ihmisiin ja mikä ei.
Mitä tämä tarkoittaa: ”Vaikeaa on tuottaa mainostoimiston lailla huipputuloksia ja voittoja, olemalla samalla luova ja lahjakas ja itsetehden.”
Minä en haluaisi kirjoittaa mainostoimistojen hommista. Tiedän niistä ihan tarpeeksi, mutta sanon sen että kun historiaa mennään taaksepäin sieltä löytyy semmoisiakin mainosten tekijöitä kuin Akseli Gallén-Kallela ja Henri de Toulouse-Lautrec, jotka kumpikin ovat taidemaalareita, jotka ovat luoneet uutta. Nykyäänhän mainostoimistot eivät kuulemma edes etsi niinkään luovia ja lahjakkaita hulluja vaan enemmänkin tyyppejä jotka ovat oppineet photoshoppailemaan 5-vuotiaina. Noin kärjistetysti. Mutta kun karkeasti hahmotellaan mainostoimistojen työtapoja, luovan ilmaisun sapluunoita niin kyllä he hakevat mainoksiinsa sellaista mitä ei ole ennen ollut. Se voi olla kuva, se voi olla sana. Se voi olla vaikka sitä mitä Benetton keksi pari kymmentä vuotta sitten. Laittoivat mainoksiinsa muunmuassa sodassa haavoittuneen näköisiä verisiä ihmisiä. Tai vaikka tämän:
Re: Harjoitusten seuranta 2013
^
Joo. En tiedä, miksi kirjoitin joo. Liian kiihtynyt.
No olen kirjoittanut tuosta, mitä voisi sanoa ”täydellisen viisubiisin ja -esityksen” metsästykseksi. Ei semmoista, ei. Enkä myöskään pidä ”hampaat irvessä” -meiningistä, koska siitä tulee vain huonoa jälkeä. Mutta voihan hyvän biisin ja esityksen tehdä rennosti, ajan kanssa, harkiten ja kaivaen aivoista ja ajatuksista uusia ideoita. Pari-kolme vuotta sitten Ukrainalla oli se hiekkataiteilijanainen esityksessä. Minusta se oli hieno keksintö tuoda esitykseen mukaan. Sellaista ei ollut ennen nähty. Ja Ukrainasta lisää. Tästä vuosi taaksepäin, Ukrainan esityksessä oli nainen joka oli yksin lavalla. Tuli lavalle kuin mestaaja muinoin huppu päässä. Kaavussa roikkui punaisia nauhoja, jotka näyttivät kuin sisälmyksistä roikkuvilta suolilta. Tästäkin pidin. Hieno esitys. Venäjällä oli kotikisoissaan lednäytöllä laulajanaisen kasvot, jotka vanhenivat esitysken aikana, videotrikki. Hieno esitys. Kaikki nämä ovat luovien ihmisten keksintöjä ja uutta euroviisuissa. Eivätkä näyttäneet siltä, että olisi suunniteltu hampaat irvessä tai hakien täydellistä euroviisua. Ne olivat pieniä, ehkäpä suurempiakin, taide-esityksiä.
Lopuksi yksi suomalainen koreografian hieno esitys, joka oli uutta ja luovasti tehty: Jorma Uotisen koreografi, jonka hän teki Susanna Rahkamolle ja Petri Kokolle heidän jäätanssiesitykseensä. Olivatko MM-kisat vai EM-kisat 1990-luvulla, en muista. Mitalin taisivat tuoda Suomelle. Rahkamo ja Kokko kävelivät luistimillaan jääareenan halki vai oliko pitkittäin poikki. Se oli hieno suomalainen koreografiataiteen mestarinäyte.
Joo. En tiedä, miksi kirjoitin joo. Liian kiihtynyt.
No olen kirjoittanut tuosta, mitä voisi sanoa ”täydellisen viisubiisin ja -esityksen” metsästykseksi. Ei semmoista, ei. Enkä myöskään pidä ”hampaat irvessä” -meiningistä, koska siitä tulee vain huonoa jälkeä. Mutta voihan hyvän biisin ja esityksen tehdä rennosti, ajan kanssa, harkiten ja kaivaen aivoista ja ajatuksista uusia ideoita. Pari-kolme vuotta sitten Ukrainalla oli se hiekkataiteilijanainen esityksessä. Minusta se oli hieno keksintö tuoda esitykseen mukaan. Sellaista ei ollut ennen nähty. Ja Ukrainasta lisää. Tästä vuosi taaksepäin, Ukrainan esityksessä oli nainen joka oli yksin lavalla. Tuli lavalle kuin mestaaja muinoin huppu päässä. Kaavussa roikkui punaisia nauhoja, jotka näyttivät kuin sisälmyksistä roikkuvilta suolilta. Tästäkin pidin. Hieno esitys. Venäjällä oli kotikisoissaan lednäytöllä laulajanaisen kasvot, jotka vanhenivat esitysken aikana, videotrikki. Hieno esitys. Kaikki nämä ovat luovien ihmisten keksintöjä ja uutta euroviisuissa. Eivätkä näyttäneet siltä, että olisi suunniteltu hampaat irvessä tai hakien täydellistä euroviisua. Ne olivat pieniä, ehkäpä suurempiakin, taide-esityksiä.
Lopuksi yksi suomalainen koreografian hieno esitys, joka oli uutta ja luovasti tehty: Jorma Uotisen koreografi, jonka hän teki Susanna Rahkamolle ja Petri Kokolle heidän jäätanssiesitykseensä. Olivatko MM-kisat vai EM-kisat 1990-luvulla, en muista. Mitalin taisivat tuoda Suomelle. Rahkamo ja Kokko kävelivät luistimillaan jääareenan halki vai oliko pitkittäin poikki. Se oli hieno suomalainen koreografiataiteen mestarinäyte.
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Kuvakoostetta päivän harjoituksista löytyy linki takaa:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 516&type=3
Sielä esityksiä lasipurkkeineen, pusuineen ja ilman niitä
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 516&type=3
Sielä esityksiä lasipurkkeineen, pusuineen ja ilman niitä
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Tässä taas muutamista eilisen harjoituksista Serdun mietteitä:
San Marinossa Valentina eläytyy minusta oikein kivasti biisiin eikä tee minusta sellaista liian yliteatraalista show'ta kuten Zlata.
EJT Makedonian osalta se, minkä Lozano sössii, Esma pelastaa. Lozanon kannattaisi oikeasti yrittää parantaa äänensä kuntoon ennen toista semiä tai muuten tällä ei ole edes mahdollisuuksia 15 kärkeen... semifinaalissa.
Azerbaidzanilla on pelottavan hieno lasikoppi, mut ei hyvä kuin Ruotsilla pari vuotta sitten. Koreografia onnistuu hyvin ja livelaulu on hyvää. Toivottavasti tää nyt ei kuitenkaan voita.
Suomi, vautsi vau! Tästä on kyllä nyt jäänyt tässä viimepäivinä todella hyvät fibat. Krista parantelee asemiaan kyllä kovasti. Jotenkin musta tuntuu, että se mun sijoitusveikkaukseni (16.) menee kyllä aika pieleen, joten melkein voisi muuttaa veikkausta niin, että tää joko floppaa finaalissa tai on todella korkealla... siis TODELLA korkealla!
Unkarin puolesta mua vähän pelottaa. Alexilta minusta hieman heikohko live, ennemminkin epämääräistä muminaa. "Micshmacshmocsh." (Eva Frantzin äänellä)
Norja live-esitys vaikutti minusta ihan hallitulta, enkä usko, että tulee floppaamaan, vaikkei livelaulu nyt vastaakaan studioversiota. Minusta Margaretin biisistä olisi luomaan todella hyvää tulevaisuutta Euroviisuille, jos voitto tulee.
Albanian esityksessä huomioin Bledarin, joka taasen huomioi kameratkulmat tosi hyvin. Adrianilla on hyvä live, vaikka Bledar vähän mumisikin. Vähän kiikunkaakun meneekö finaaliin vai ei.
Georgialla on pelottavan hyvä livelaulupaketti tänä vuonna. Toivottavasti tämä ei kuitenkaan voita, mukana on persoonallisempiakin vaihtoehtoja voittajaksi.
Sveitsin esitys oli kiva. Naissolisti osaa hommansa mielestäni huomattavasti paremmin kuin miessolisti. Show'ssa on lämpöä.
Romania on kyllä niin camp. Onko tätä pakko kestää? Nuo tanssijat eivät kyllä sovi biisin tempoon oikein missään vaiheessa. Tanssikaa biisin tahdissa!
San Marinossa Valentina eläytyy minusta oikein kivasti biisiin eikä tee minusta sellaista liian yliteatraalista show'ta kuten Zlata.
EJT Makedonian osalta se, minkä Lozano sössii, Esma pelastaa. Lozanon kannattaisi oikeasti yrittää parantaa äänensä kuntoon ennen toista semiä tai muuten tällä ei ole edes mahdollisuuksia 15 kärkeen... semifinaalissa.
Azerbaidzanilla on pelottavan hieno lasikoppi, mut ei hyvä kuin Ruotsilla pari vuotta sitten. Koreografia onnistuu hyvin ja livelaulu on hyvää. Toivottavasti tää nyt ei kuitenkaan voita.
Suomi, vautsi vau! Tästä on kyllä nyt jäänyt tässä viimepäivinä todella hyvät fibat. Krista parantelee asemiaan kyllä kovasti. Jotenkin musta tuntuu, että se mun sijoitusveikkaukseni (16.) menee kyllä aika pieleen, joten melkein voisi muuttaa veikkausta niin, että tää joko floppaa finaalissa tai on todella korkealla... siis TODELLA korkealla!
Unkarin puolesta mua vähän pelottaa. Alexilta minusta hieman heikohko live, ennemminkin epämääräistä muminaa. "Micshmacshmocsh." (Eva Frantzin äänellä)
Norja live-esitys vaikutti minusta ihan hallitulta, enkä usko, että tulee floppaamaan, vaikkei livelaulu nyt vastaakaan studioversiota. Minusta Margaretin biisistä olisi luomaan todella hyvää tulevaisuutta Euroviisuille, jos voitto tulee.
Albanian esityksessä huomioin Bledarin, joka taasen huomioi kameratkulmat tosi hyvin. Adrianilla on hyvä live, vaikka Bledar vähän mumisikin. Vähän kiikunkaakun meneekö finaaliin vai ei.
Georgialla on pelottavan hyvä livelaulupaketti tänä vuonna. Toivottavasti tämä ei kuitenkaan voita, mukana on persoonallisempiakin vaihtoehtoja voittajaksi.
Sveitsin esitys oli kiva. Naissolisti osaa hommansa mielestäni huomattavasti paremmin kuin miessolisti. Show'ssa on lämpöä.
Romania on kyllä niin camp. Onko tätä pakko kestää? Nuo tanssijat eivät kyllä sovi biisin tempoon oikein missään vaiheessa. Tanssikaa biisin tahdissa!
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Sama. Hyvin tiivistetty.TantePätsi kirjoitti:On sitä maailmassa suudeltu ennenkin, täti useastikin, ei siitä kannata pelihousuja repiä. Sehän on vain yksi osa showta - tärkeintä on tulla huomatuksi.
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Tämä Ranska . Amadine on ... Amadine ON!
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Saksan esitys näyttää ihanalta ja Natalien asu
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Re: Harjoitusten seuranta 2013
"HUOMENTA" Malmöstä. Finalistit täällä ovat jo jonkin aikaa harjoitelleet. Sekä Kuppila että escstats viettivät ansaittua aamupäivävapaata koska hallille ei taas pääse ensimmäisten läpivetojen aikana. Ruotsi juuri lopetteli, Robinilla joku jännähkö valkea "liuhuke". Nyt Bonnie, joka vielä arkivaatteissa. Äänentoisto pressikeskuksen puolella taas surkeassa jamassa. Bonnien kanssa bändi lavalla.
Послушай - у сердца голос мой.
Re: Harjoitusten seuranta 2013
Esityksen lopussa Bonnie kävelee catwalkin päähän, jossa jonkinlainen hissi, nosturi tms. nostaa Bonnien yläilmoihin.
Послушай - у сердца голос мой.