UMK 2014: yleiskeskustelu

Euroviisut 2014 Kööpenhaminassa

Millainen äänimäärärajoitus UMK:ssa pitäisi olla?

0 ääntä (kaikki valta raadille)
1
1%
1 ääni / kappale / äänestäjä
41
42%
3 ääntä / kappale / äänestäjä
4
4%
5 ääntä / kappale / äänestäjä
14
14%
10 ääntä / kappale / äänestäjä
13
13%
20 ääntä / kappale / äänestäjä
19
20%
50 ääntä / kappale / äänestäjä
0
Ei ääniä
ei rajoitusta
5
5%
 
Ääniä yhteensä: 97

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Perun puheitani hieman, sillä kappaleiden taso oli huomattavasti parempi toisessa demojen esittelyosassa kuin ensimmäisessä. Silti taso ei mielestäni nouse kokonaisuutena ihan niin kovaksi kuin viime vuonna. Mutta ihan kelpo kamppailu tästä saadaan!

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

ta1ja kirjoitti:Taso on kova ja kisassa on mukana hyvin valmiita lupauksia joilla on kaikki edellytykset nousta maan kärkikastiin. UMK on viimeistään nyt osoittanut, että se on ehdottomasti mielenkiintoisin musiikkikisaformaatti. Upeaa. On mahtavaa, että uudet nimet pääsevät esiin - vaikka minäkin jokseenkin paljon musiikkielämää harrastuksena seuraan niin ei mitään mahdollisuutta olla selvillä tällaisten fantastisten uusien olemassaolosta. Kiitos, KIITOS, että joku tarjoilee herkkuja tarjottimella :tuuletus:
Minun mielipiteeni on se, että viime vuonna yleinen taso UMK:sa oli leveämpi, mutta nyt kärjen taso on hieman korkeampi.

Vaikka viime vuonna oli Mikael Saari, joka oli suosikkini tuolloin, on nyt taso kärjen osalta parempi. Kuitenkin viime vuonna niitä "enemmän kuunneltavia" lauluja oli vähän enemän.

Niin onhan UMK-kilpailusakin hieman paranneltavaa, mutta jo nyt se on vähän parempi kuin muut musiikkikilpailut. Kaikein oleellisin syy:

1. Lauletaan vain omaa laulua. Ei muiden aijemin tekemää musiikkia omina versioina.
2. Kilpailun voittaja pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin.
3. Uudet, aloittelevat artistit ja bändit, sekä mahdolliset kokeneemmatkin artistit ja bändit tuodaan yleensä paremmin esille: Ei nolata tahallaan tms.
Paremman maailman puolesta.

OSKY98
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 05 Touko 2013, 20:27

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja OSKY98 »

Taitaapi tulla tänä vuonna Denniksen ja Clarissan vääntö kilpailun voitosta. Vielä ainakin soisin voiton Clarissalle, mutta tuohon voi iskeä joku muukin kun kuullaan lopulliset versiot. Taso on tänä vuonna myös kohtuullisen hyvä, ehkä hieman parempikin kuin edellisenä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37077
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minua ei ole IKINÄ kiinnostanut mikään viisukarsinta vähempää kuin UMK 2014. Puntarini näyttää suorastaan masentavalta, mukana ei ole kuin kaksi kappaletta joita voisin kuvitella kuuntelevani vapaaehtoisesti saaden niistä vielä jotain nautintoa irti. En tiedä ketä näistä oikein toivoisin edustamaan Suomea Kööpenhaminassa, en varmaan ketään. Tuskin tulen katsomaan yhtään jaksoa tätä sontaa, elleivät ne lopulliset versiot biiseistä nyt tuo eteeni jotain tajunnanräjäyttävää. Yritän odottaa niitä avoimin mielin, vaikka kyseinen toimenpide saattaakin olla hieman haasteellinen. Lauri Mikkolan kappaleelle toivon jonkinlaista ryhtiliikettä, jonka jälkeen siitä voitaisiin saada hyvä edustaja Suomelle. En näe näistä ketään muuta potentiaalisena viisuedustajana, enkä edes Lauria tällä hetkellä, koska biisi on liian nössö ja unohdettava.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Tämä on tosiaan kyllä melko heikko vuosi. :roll: Yksi viiden tähden biisi, yksi neljän tähden biisi, yksi kolmen tähden biisi ja loput kahden tähden biisejä. Ei onneksi yhtään yhden tähden biisiä, mutta on tämäkin aika masentavaa. Jos Suomi valitsee jonkun noista kahden tähden cöcöistäkin, niin ei ole menemistä Suomella mun puntarin kärkipäähän toisin kuin Krista teki.
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Lyhyt ja rehellinen arvio, ilman iheempää lyttäämistä: Noin puolet on vähintäänkin ihan hyviä ja niistä parhaat loistavia, mutta puolet on selvästi huonompia. Iso osa lauluista on kuunneltavia, kuitenkin vapaahetoisesti moneen kertaan kuuntelisin noin viisi (parasta) laulua. Kuitenkin yllättävän laaja tuo kärjen taso. Laajempi/parempi taso kärjen osalta kuin luulin. :uujee:
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33291
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Taso on yllättävän hyvä jo tässä vaiheessa. :peukku: Uskon, että lopullisten versioiden myötä kappaleet senkun paranevat, aivan kuten viime vuonnakin. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16265
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

TomppaJr kirjoitti:Minua ei ole IKINÄ kiinnostanut mikään viisukarsinta vähempää kuin UMK 2014.
:samaamielta:

Ensimmäisenä vuotena oli muutama kiva biisi (ainakin Top 40 -vaiheessa), viime vuonna vielä Didi ja Krista, mutta nyt ei ole enää mitään, mistä kiinnostua. :eiei: Joka vuosi taso on laskenut tasaisen varmasti kuin lehmän häntä; nyt on mukana vain yksi neljän tähden biisi. Jos tahti jatkuu, ensi vuonna ei ole lainkaan kuuntelemisen arvoista kisaajaa. :draamaa:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Hometown
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 270
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 22:47

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hometown »

Onhan näiden kahdentoista joukossa useita ”ihan kivoja” (Lauri Mikkola, Softengine ym.), mutta ei ainuttakaan, jossa olisi todella ison hitin ainekset, jossa olisi siihen tarvittavaa koukkua ja puhuttelevuutta. Todellisiksi klassikoiksi jäävien biisien tekeminen on vaikeaa. Siksi niitä niin vähän tehdään.

Sitäkin surullisempaa on, että formaatti on karkottanut tekijöiden joukosta kaikki pitkän linjan ammattilaiset. Asemansa vakiinnuttaneet artistit eivät lähde kykykilpailuun kyykytettäviksi ja kun artistit jäävät pois jäävät pois myös säveltäjät, tuottajat, sanoittajat ja sovittajat.

Helsinkiläisen hipsteriestetiikan mukaan tosin ammattitaito on luovuuden ja taiteen vihollinen, mutta me täällä maalla emme ole päässeet vielä tälle taiteen ymmärtämisen tasolle. Siksi toivomme, että YLE:ssä tultaisiin järkiinsä ja lähdettäisiin kehittämään viisukarsintoja uudenlaiselle pohjalle. UMK voisi jatkaa lähinnä uusille tekijöille tarkoitettuna erillisenä kilpailuna.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42729
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ovatko näiden biisien videot jossakin kuultavissa kaikki? Ylen sivuilta olen onnistunut tämänkertaisista löytämään MIAU:n ja Hukka & Maman, muita en. Kaikkea muuta epäolennaista tauhkaa siellä sivulla sitten onkin (esim. "Juontavat YleX-tähdet Anne Lainto ja Ile Uusivuori" tietenkin ovat tärkeämpiä kuin biisit :draamaa:.)
Viimeksi muokannut Rousku, 28 Joulu 2013, 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Siis minä olen aivan äärettömän pettynyt tuohon tasoon :niinpa: 8/12 on yhden tai kahden tähden kappaleita. Säälittävä koko tämä UMK-formaatti. Toivottavasti palattaisiin lähivuosina ihan vanhoihin kunnon viisukarsintoihin, missä olisi kutsuartistit. Tämä tyyli ei vaan toimi... No onneksi tuolla on edes tuo "Top Of The World" vaikka tuskin sekään viisuissa tulisi menestymään. Itse kuitekin pidän kappaleesta.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja tanko »

Rousku kirjoitti:Ovatko näiden biisien videot jossakin kuultavissa kaikki? Ylen sivuilta olen onnistunut tämänkertaisista löytämään MIAU:n ja Hukka & Maman, muita en. Kaikkea muuta epäolennaista tauhkaa siellä sivulla sitten onkin (esim. "Juontavat YleX-tähdet Anne Lainto ja Ile Uusivuori" tietenkin ovat tärkeämpiä kuin biisit :draamaa:.)
Ketjussa UMK 2014: 3. jakso, la 4.1. on linkit
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Hometown kirjoitti:Onhan näiden kahdentoista joukossa useita ”ihan kivoja” (Lauri Mikkola, Softengine ym.), mutta ei ainuttakaan, jossa olisi todella ison hitin ainekset, jossa olisi siihen tarvittavaa koukkua ja puhuttelevuutta. Todellisiksi klassikoiksi jäävien biisien tekeminen on vaikeaa. Siksi niitä niin vähän tehdään.

Sitäkin surullisempaa on, että formaatti on karkottanut tekijöiden joukosta kaikki pitkän linjan ammattilaiset. Asemansa vakiinnuttaneet artistit eivät lähde kykykilpailuun kyykytettäviksi ja kun artistit jäävät pois jäävät pois myös säveltäjät, tuottajat, sanoittajat ja sovittajat.

Helsinkiläisen hipsteriestetiikan mukaan tosin ammattitaito on luovuuden ja taiteen vihollinen, mutta me täällä maalla emme ole päässeet vielä tälle taiteen ymmärtämisen tasolle. Siksi toivomme, että YLE:ssä tultaisiin järkiinsä ja lähdettäisiin kehittämään viisukarsintoja uudenlaiselle pohjalle. UMK voisi jatkaa lähinnä uusille tekijöille tarkoitettuna erillisenä kilpailuna.
:kiitos: Kuin omilta näppäimiltäni.

ta1jalle sen verran terveisiä, että hienoa kun olet noin täpinöissäsi. Mutta oletko myös sitä mieltä, että tämä taivaisiin ylistämäsi formaatti on oikea Suomen euroviisun valintaan? Itse kun veikkaan, että voittokamppailu käydään tälläkin kertaa perinteisimpiin viisumuotteihin valettujen biisien (miksi ne ovat ylipäätään valittu mukaan???) kesken.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

MuzaMaza kirjoitti:ta1jalle sen verran terveisiä, että hienoa kun olet noin täpinöissäsi. Mutta oletko myös sitä mieltä, että tämä taivaisiin ylistämäsi formaatti on oikea Suomen euroviisun valintaan? Itse kun veikkaan, että voittokamppailu käydään tälläkin kertaa perinteisimpiin viisumuotteihin valettujen biisien (miksi ne ovat ylipäätään valittu mukaan???) kesken.
Minulle on ihan sama miten viisuissa menestytään jos biisi on kunniakas ja sellainen josta itse pidän. "Taivaisiin ylistämäsi" - olen parin UMK-vuoden aikana arvostellut formaattia erittäin kovin sanoin, etenkin ekana vuonna, niin että minusta on reilua antaa myös kiitosta silloin kun alkaa näyttää hyvältä. Nämä eivät todellakaan enää edusta yksinomaisesti mitään hipsterigenreä. Kantsis avata sitä viisupussia vähän ja katsella musiikkimaailmaa avoimesti ja uteliaasti.

Jos kuulut niihin, joille kaikki muu kuin jatkuva märinä ja ilmaisujen "hirvittävää paskaa" tai "sontaa" viljely kuten pari vanhaa kuppilalaista hyvänä keskusteluna pitävät, niin fine. Itse en haikaile vanhojen viisujen perään - minusta yhtä ummehtunutta kuin on olla geneerisesti antiviisuinen on olla geneerisesti proviisut.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja tanko »

Ennustus:
TOP2 tulee olemaan
* Dennis Fagerström
* Clarissa & Josh

Formaattikeskusteluun:
En ymmärrä, miten YLE:lle oli ylivoimaista tehdä esim. 3 x 8 laulun karsinnat vuosina 09 - 11. Mukana olisi ollut 24 laulua, koska halukkaita riittää. Näistä 8 olisi voinut olla kutsukilpailusta, 16 avoimesta kilpailusta.

Kolmesta karsinnasta olisi jokaisesta päässyt finaaliin 3 kappaletta, ilman ylimääräistä kierrätystä. Olisi ollut yhteensä neljä ohjelmaa. Piste. Mutta ei, oli vain vähän biisejä ja lähes kaikki "pudonneet" kierrätettiin keräilyerän kautta finaaliin. Ilmeisesti levy-yhtiöt olivat päällepäsmäreinä, koska kappaleille haluttiin useampi esityskerta.

En koskaan ymmärtänyt biisien vähyyttä, koska ovet ja ikkunat tulvivat demoja, ja taustanauhoja saa käyttää eli ei tarvi liveorkesterin opetella yhtään biisiä.
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

ta1ja kirjoitti:Minulle on ihan sama miten viisuissa menestytään jos biisi on kunniakas ja sellainen josta itse pidän.
Tästä olen kanssasi täysin samaa mieltä. :joojoo:

Tänä vuonna olen löytänyt tusinan joukosta toistaiseksi yhden, josta oikeasti pidän. Mutta eihän se tule tätä kilpailua voittamaan. Ei ole tarpeeksi euroviisu :heh:

tanko kirjoitti:Ennustus:
TOP2 tulee olemaan
* Dennis Fagerström
* Clarissa & Josh
Tästä olen kanssasi täysin samaa mieltä. Missä voi tehdä superkaksarin? :heh:

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja tanko »

ta1ja kirjoitti:
Minulle on ihan sama miten viisuissa menestytään jos biisi on kunniakas ja sellainen josta itse pidän.
Mutta ei urheilukilpailuihinkaan lähetetä osallistujaa, josta joku vaan sattuu pitämään. Kun kilpailun säännöt, kuten euroviisujen, ovat selvillä, siinä voi pyrkiä menestymään sääntöjen puitteissa. Minusta on luovuttamista se, että hoetaan, että emme lähdekään menestymään, koska meillä on biisi, josta itse pidämme. Nyt semifinaalien aikana on erittäin turhauttavaa monelle fanille, jos Suomi putoaa jo semifinaalista.
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^^,^^^ Siinähän häviätte rahanne, koska MIAU voittaa tämän :heh: . Perustelu: oma suosikkini on aina ollut suurimman osan suosikki eli voittanut :uujee: (paitsi ne pari kertaa mutta niitä ei lasketa :hihi:)

E:
tanko kirjoitti:Mutta ei urheilukilpailuihinkaan lähetetä osallistujaa, josta joku vaan sattuu pitämään. Kun kilpailun säännöt, kuten euroviisujen, ovat selvillä, siinä voi pyrkiä menestymään sääntöjen puitteissa.
Taidekisa ei ole urheilukisa ja kyllä euroviisut kuitenkin taiteen kategoriaan tuossa jaottelussa putoavat. Ei ole objektiivisia yhteismitallisia selkeitä kriteerejä. Missään taidekisassa ei ole mitään järkeä, jos lähdetään jollain muulla kuin sellaisella johon itse uskotaan. Ei vaan ole. Vain luottamalla omaan juttuun ja tekemällä sen niin hyvin kuin mahdollista on mahdollista menestyä kunnolla. Silloinkin kun metsästää hittiä, ei ristiriitaa sen suhteen. Viisuissa on mahdollista menestyä monella tavalla, rajoitteita ei ole vaikka haluatte omista preferensseistänne käsin uskoa, että joku tietty lajiformaatti on ainoa mahdollinen. Viisuhistoria tukee tätä, tarkistakaa itse.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Mullahan on kerrassaan vaikeuksia päättää mikä on paras viisu, kun kivoja on niin monta :uujee: Olen erittäin positiivisesti yllättynyt, ottaen huomioon miten epätoivoisena pidin tasoa pätkien perusteella :heh:

Muoks: huoh, ei olisi pitänyt kuunnella viime vuoden suosikkeja, kun ne on niin eri tasoa....
Viimeksi muokannut Ansarin, 28 Joulu 2013, 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja tanko »

ta1ja kirjoitti:Missään taidekisassa ei ole mitään järkeä, jos lähdetään jollain muulla kuin sellaisella johon itse uskotaan. Ei vaan ole. Vain luottamalla omaan juttuun ja tekemällä sen niin hyvin kuin mahdollista on mahdollista menestyä kunnolla.
Nimenomaan pitää uskoa omaan biisiin. Mutta viittasinkin siihen, että sinä lähettäisit biisin, josta nimenomaan itse pidät (ihan eri asia kuin uskoa).
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

tanko kirjoitti:Ennustus:
TOP2 tulee olemaan
* Dennis Fagerström
* Clarissa & Josh
Näin se mennee, vaan järjestys jää nähtäväksi.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Tämäniltainen jakso: Jälleen kerran paljastui, miten paljon tuo UMK-tuomaristo oikeasti inhoaa euroviisuja. Mutta he ovatkin muuttamassa maailmaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

tanko kirjoitti:Nimenomaan pitää uskoa omaan biisiin. Mutta viittasinkin siihen, että sinä lähettäisit biisin, josta nimenomaan itse pidät (ihan eri asia kuin uskoa).
Miten voit uskoa biisiin, jota itse pidät yhdentekevänä? Just sitä tarkoitin, jos kuvittelee että joku muu pitää vaikka itsestä biisi on yhdentekevä niin huonot on kantimet. Ihan siksi, että se oma itse on hyvä mittari - me ihmiset emme ole niin erilaisia. Silloinkin kun tekee ns. laskelmoiden - paljonhan esim. perinteistä suomi-iskelmää on tehty ihan vedättämällä - niin silloinkin kyllä ne biisintekijät ovat ihailleet itseään että h*mmetin näppärää ja pitäneet omasta työstään. Viime vuonna pidin Kristasta, koska se oli laskelmoinut niin täysillä, että siitä ei voinut olla pitämättä. Tänä vuonna samaa briljanssia siinä lajissa ei nyt ole, mutta se ei ole ainoa tie onneen. Laskelmointi ja vedättäminen siis. Ihan vilpittömyydelläkin voi onnistua.
MuzaMaza kirjoitti:Tämäniltainen jakso: Jälleen kerran paljastui, miten paljon tuo UMK-tuomaristo oikeasti inhoaa euroviisuja. Mutta he ovatkin muuttamassa maailmaa.
Ai miten niin? Ei minusta. Kyllä minäkin inhoan huonoa ja halpaa euroviisukitschiä enkä pidättele sen ilmaisemisessa yhtään sen vähempää kuin inhoan geneeristä radiorokkia ja sen ilmaisen. Huono on huonoa aina. . Mutta ei se tarkoita että inhoaisi kokonaisuutta. Eivätkä ne mitään sellaista sanoneet.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja tanko »

ta1ja kirjoitti:
Miten voit uskoa biisiin, jota itse pidät yhdentekevänä?
Ei minun tarvitse siihen uskoa, vaan esittäjän ja taustavoimien...
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

tanko kirjoitti:
Ei minun tarvitse siihen uskoa, vaan esittäjän ja taustavoimien...
No miksi kannattaisin tai olisin lähettämässä biisiin josta en itse pidä? Ihan sama logiikka siinä pätee. Jos itse pitää aika todennäköistä että moni muukin pitää. Jos itseä koskettaa niin koskettaa muitakin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42729
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

MuzaMaza kirjoitti:Tänä vuonna olen löytänyt tusinan joukosta toistaiseksi yhden, josta oikeasti pidän. Mutta eihän se tule tätä kilpailua voittamaan. Ei ole tarpeeksi euroviisu
MuzaMaza kirjoitti:Jälleen kerran paljastui, miten paljon tuo UMK-tuomaristo oikeasti inhoaa euroviisuja.
:raaps: Jos suosikkisi ei ole tarpeeksi euroviisu, eikö ole kannaltasi hyvä vain, jos tuomaristo inhoaa euroviisuja?

Kaksi UMKia on nyt takana, eka kerralla valittiin ei-euroviisu ja toisella euroviisu. Eli ihan kumpi tahansa voitaneen valita nytkin. Kumpi valinta sinulle kelpasi paremmin?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Kisan voittaa se joka on äänestäjien mielestä eniten euroviisu. Sitä oli Pernilla (kuin suoraan vuoden 1990 Suomen karsinnoista) ja sitä oli Krista. Seuraava voittaja on siis joko C & J tai Dennis.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42729
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

tanko kirjoitti:Kun kilpailun säännöt, kuten euroviisujen, ovat selvillä, siinä voi pyrkiä menestymään sääntöjen puitteissa.
Voi pyrkiä menestymään, mutta voi pyrkiä muuhunkin.
tanko kirjoitti:Nyt semifinaalien aikana on erittäin turhauttavaa monelle fanille, jos Suomi putoaa jo semifinaalista.
Tästähän voimme täällä fanien keskuudessa järjestää vaikka äänestyksen: Onko turhauttavampaa jättää itselle mieluisat biisi oman maan karsintaan jotta saadaan kisaan lähetettyä potentiaalinen menestyjä, vai onko turhauttavampaa jäädä viisusemiin?

Minä fanina mieluummin lähettäisin sitä, mistä itse pidän, en mitään laskelmoitua menestyjää. Toivon, että muuallakin tehdään samoin. Ja jos en pidä Suomen biisistä, en edes toivo sille menestystä.

Jos viisuissa tavoiteltaisiin vain menestystä, menisi koko kisasta mielenkiinto. Jos menestys vain on tärkeää (eikä musiikki), lienee samantekevää, mitä sellaista kisaa seuraan, jossa kansakuntana voimme menestyä, oli se sitten vaikka formuloita tai koululaisten tiedeolympialaisia tai kansainvälisiä koiranäyttelyitä. Seuraan viisukisaa kuitenkin jännittääkseni suosikkibiisieni puolesta, en Suomen biisien.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

^ Niinpä. Fanitetaankohan täälläkin eniten niitä biisejä, joiden uskotaan läpäisevän semifinaalin ja pärjäävän ylipäätään viisuissa. Vai niitä biisejä, joilla on oikeasti edes jonkinlaista elämää viisuformaatin ulkopuolella? :mitvit:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42729
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

MuzaMaza kirjoitti:Kisan voittaa se joka on äänestäjien mielestä eniten euroviisu. Sitä oli Pernilla (kuin suoraan vuoden 1990 Suomen karsinnoista)
Pöh. Äänestäjät ajattelee sitä, mistä tykkää, ei sitä, mikä on eniten euroviisu. Pernilla nyt varsinkaan mikään euroviisu ollut. Kukaan ei-viisufani ei enää muista Suomen vuoden 1990 karsintoja.
MuzaMaza kirjoitti:Fanitetaankohan täälläkin eniten niitä biisejä, joiden uskotaan läpäisevän semifinaalin ja pärjäävän ylipäätään viisuissa. Vai niitä biisejä, joilla on oikeasti edes jonkinlaista elämää viisuformaatin ulkopuolella?
Niitä biisejä, joista itse pidetään eniten. Tosin usein uskotaan, että niillä itseä miellyttävillä olisi myös viisumenestysmahkuja, tai elämää viisujen ulkoupuolella, mutta tämä on toissijaista eikä oman fanituksen perusteena.

Itse uskon Madcraftin viisujen ulkopuoliseen elämään (ja myös menestysmahdollisuuksiin viisuissa), mutta en todellakaan fanita sitä.
Rise, angel, shine, love!

Lukittu