UMK 2014: finaali, la 1.2.

Euroviisut 2014 Kööpenhaminassa
Lukittu

Suosikkisi finalisteista?

Clarissa feat. Josh – Top of the world
31
19%
Hanna Sky – Hope
14
8%
Hukka ja Mama – Selja
11
7%
Lauri Mikkola – Going down
17
10%
MadCraft – Shining bright
3
2%
MIAU – God/Drug
25
15%
Mikko Pohjola – Sängyn reunalla
32
19%
Softengine – Something better
32
19%
 
Ääniä yhteensä: 165

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kovatasoinen ja ennen kaikkea tasainen finaali tiedossa. Mukana on monta tosi hyvää (Hukka ja Mama, Mikko Pohjola, Softengine), mutta toisaalta myös pari pohjanoteerausta (Clarissa feat. Josh ja Hanna Sky). Nyt kun tuomaritkin ovat taas äänessä, pelkään että lopputulos voi olla mikä tahansa. Heillä kun on ollut vähintäänkin epämääräiset perusteet jakaa pisteitään... :roll: Toivottavasti nyt ei enää anneta pisteitä kannustuksen tai kehityksen perusteella.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
JokuESC
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1594
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja JokuESC »

Tää on oikeesti kyllä ylivoimaisesti kovatasoisin finaali aikoihin Suomessa! :draamaa: Softengine lähtee mun suosikkina finaaliin, mutta siellä on kyllä monta joiden voitto ei olis mikään oikeusmurha. Ainoa jonka voitosta olisin suuresti pettynyt olisi MIAU, kaikki muut menettelisivät. Itse en edes tätä finaalia suorana näe mikä on ihan hyvä juttu koska äänestäminen olisi ehkä liian vaikea tehtävä.. Toivottavasti maltan odottaa seuraavaan päivään ja katsoa tän sitten nauhalta. :surrur: PS. Kristan uusi biisi kuulosti hyvältä, mahtava show varmasti luvassa!

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Muut sanovat tämän finaalin olevan kovatasoisin ja itse taas ajattelen, että tämä on yksi huonoimmista finaaleista aikoihin. Ei yhtään sellaista biisiä, jota jaksaisi enemmälti kuunnella. :heh:

Tänä vuonna voi tulla kyllä yllätysvoittajakin.

Mut edelleen kyl Mikko Pohjola on oma suosikki. Siinä kappaleessa on jotakin sellaista, jota jää kuuntelemaankin.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Albin »

Aintsu kirjoitti:Kovatasoinen ja ennen kaikkea tasainen finaali tiedossa. Mukana on monta tosi hyvää (Hukka ja Mama, Mikko Pohjola, Softengine), mutta toisaalta myös pari pohjanoteerausta (Clarissa feat. Josh ja Hanna Sky). Nyt kun tuomaritkin ovat taas äänessä, pelkään että lopputulos voi olla mikä tahansa. Heillä kun on ollut vähintäänkin epämääräiset perusteet jakaa pisteitään... :roll: Toivottavasti nyt ei enää anneta pisteitä kannustuksen tai kehityksen perusteella.
Onko tuosta tuomarien osallistumisesta jossain ihan virallista tietoa?

Teksti-tv:n sivu 391 ilmoittaa, että voittaja valitaan vain yleisöäänillä.

Ylen UMK - sivuilla taas kerrotaan: Suuressa finaalilähetyksessä Barona-areenalla esiintyy kahdeksan UMK-finalistia. Koko kisan voittaja ratkaistaan yleisön ja tuomariston yhteenlasketuilla äänillä. Voittaja edustaa Suomea Euroviisuissa toukokuussa

:mitvit:

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

^ Kappas! :mrgreen: Enpä ole yllättynyt, että taaskaan ei oikein informaatio pelaa. Oletin tuon UMK:n sivujen tiedon pitävän paikkansa.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30541
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Eiköhän UMK:n sivujen tieto ole kuitenkin luotettavampaa. UMK:n äänestyssivullakin kerrotaan: "Finaalin voittaja ratkeaa yleisö- ja tuomariäänten yhteistuloksella."

Anteeksiantamatonta on, ettei vieläkään ole vahvistettu, miten äänet tarkkaan ottaen yhdistetään. Luonnollista on tietenkin olettaa, että äänet yhdistetään samoin kuin viime vuonna, mutta eihän sen niin tarvitse mennä. :sorivaan: Kovin paljon ei olisi kenenkään näppäimistöä kuluttanut kirjoittaa tämäkin tieto auki johonkin loogiseen paikkaan.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Samza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1114
Liittynyt: 19 Helmi 2011, 20:38

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Samza »

Wäää..! En mä tiedä, mikä näistä nyt sit olis paras viisulavalle. Masennuin nyt tuosta, kun Romaniassa on ehdolla Paula Seling & Ovin.. :parku: :heh:

No juu, ehkä se kuitenkin olis toi Clarissa feat. Josh.. Lauri Mikkolasta diggaan myös kovasti, mutta siitä puuttuu ehkä jotain, joku pikku juttu uupuu. Hanna Skyn englannin kielen lausuminen on jotain niin järkyttävää, että sen takia no thanks, vaikka biisi itsessään on aika jännä ja mielenkiintoinen.
"OH, SWEET MARY MOTHER
OF FUCK, THAT'S GOOD!"

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja tanko »

Nyt on niin tasaväkinen finaali, ettei voi millään tietää, kuka voittaa.
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Minä en ainakaan ole vielä edes pystynyt päättämään "kenen joukoissa seison".
Viime vuonna asia oli aivan selvä alusta asti (Mikael Saari), mutta nyt on pakka sen verran sekaisin, että päätös jää finaali-iltaan, kun on kaikki kappaleet kuultu. Sitten vaan sitä äänestämään sitä, joka teki suurimman vaikutuksen. :uujee:

Clarissan kannalta olen kuitenkin kääntynyt pois. Se ei vaan toimi. :'(

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10739
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Hirvittävän jännittävä finaali tulossa :biskop: Ei osaa yhtään sanoa kuka potin vie. Viime vuonna oli selvä top kolmikko jo alussa, mutta nyt on ihan eri tilanne. Itse tietenkin aion kannustaa ja änestää Clarissaa voittoon, mutta en silti usko Clarissan mahdollisuuksiin kovinkaan paljoa... Kunhan Hukka&Mama, MIAU tai Mikko Pohjola ei voita niin olen tyytyväinen.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja tanko »

WildDance kirjoitti: Kunhan Hukka&Mama, MIAU tai Mikko Pohjola ei voita niin olen tyytyväinen.
Mikko on vaarallinen. Johtaa jopa tuota wiwiblogsin äänestystäkin.
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Albin »

Jännä finaali tulossa :tapu:

Itse taidan riemastua jos puntarini kaksi viimeistä ei voittopokaalia saa. Sekaisin menen jos suosikkini voittaa ja muista jupisen koko kevään jos muistan :jupinaa:

Avatar
Miguli
Siemailija
Siemailija
Viestit: 172
Liittynyt: 18 Touko 2013, 09:22

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Miguli »

Itse oon alkanu liputtamaan Hannan voittoa, vaikken oikein mistään näistä vieläkään tykkää :eiei: Hanna vaan tuntuu oikealta tällä hetkellä, mutta mulle on periaatteessa aivan sama kuka sinne menee.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

ta1ja kirjoitti: Eikö niitä ole muitakin mahdollisuuksia kuin varsinaisesti nauhalta? Ne liveääntä monistavat lauluefektipedaalit esimerkiksi - mutta lienevät nekin kiellettyjä itse kisassa? Missä muuten kuulkee miksauksen ja kielletyn muokkauksen raja tietääkö kukaan?
Viime viikon UMK semifinaalissa miksattiin ihan selvästi studioversioita livelauluun (aihe josta olen vissiin ennenkin täällä puhunut ... tai väitellyt...) - samalla tapaa mitä Melodifestivalenilla on viime vuosina tehty eli lähetetään siis ulos studioversiota hiljaa samalla kun ulos tuodaan myös mikrofonista tuleva ääni. Ko. apukeino on kielletty täysin euroviisuissa. Mielestäni ihan hyvä ratkaisu, sillä kahdessa aiemmassa livessä Yle:n lähettämät äänet ovat olleet auttamattoman kamalia, nyt sentään laulu kuulosti hyvältä ja toisaalta ei silti niin hyvältä, etteivät virheet olisi erottuneet, joten oli sillä livelläkin merkitystä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36940
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tasaisin viisukarsintafinaali vuosikausiin Suomessa. :shock: Sanoisin, että ainoastaan MadCraft ja Clarissa ft. Josh ovat ulkona voittotaistelusta, koska tuomarit, mutta kuka tahansa muu saattaa voittaa.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3319
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Mattan »

TomppaJr kirjoitti:Tasaisin viisukarsintafinaali vuosikausiin Suomessa. :shock: Sanoisin, että ainoastaan MadCraft ja Clarissa ft. Josh ovat ulkona voittotaistelusta, koska tuomarit, mutta kuka tahansa muu saattaa voittaa.
Juurikin näin. Muistaakseni joka vuosi siitä lähtien, kun katsomaan ryhdyin (2004) on ollut edes jokin ennakkosuosikki, vahvempi tai heikompi, mutta on ollut. Nyt on käytännössä kuusi kappaletta, joilla uskon olevan edes jonkinlainen sauma voittaa (samat ajatukset kuin TomppaJr:llä). Mikä niistä se sitten on? Veikkaisin Softengineä tai Mikko Pohjolaa ennen muita, mutta se voi yhtä hyvin olla vaikkapa Lauri Mikkola. Kuka tietää? :sekava:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36940
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

UMK-finaalin jälkeen tulen joko olemaan hyvin vihainen tai hyvin onnellinen, joten siinäkin mielessä tämä tilanne on varsin eriskummallinen. :heh: Ja kun vielä prosentuaalinen todennäköisyys kummallekin mielialalle on fifty-fifty. :sekava:

Onnellinen olen, jos voittaja on:
- Mikko Pohjola
- MIAU
- Lauri Mikkola
- Hukka ja Mama

Vihainen olen, jos voittaja on:
- Hanna Sky
- Clarissa ft. Josh Standing
- MadCraft
- Softengine

Okei, MadCraftin ja Softenginen voitoista tulisin takuulla saamaan jonkinlaisia masokistisia nautintoja, koska kumpikin niistä olisi Teräsbetonin jälkeen Suomen huonoin viisu. :heh: Mutta tähän tilaan päästäkseni minun tulisi käydä läpi tuo vihan tunne ensin.
Meow cat, please meow back.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^ valmistaudu hallitsemaan vihaasi sillä erittäin suurella todenäköisyydellä voittaja löytyy tuosta alemmasta ryhmästä :heh:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36940
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Mitään hallitse! :heh: Heitän voittajaa kengälläni.
Meow cat, please meow back.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^hyi sinua -vain presidenttejä saa kengillä heitellä :eiei: :heh:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Jospa siellä on tuleva Suomen presidentti. Madcraftin rumpali?

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36940
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Josh Standing (ehkä) suomalaistuu ja pääsee pressaksi saakka? :miettii:
Meow cat, please meow back.

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja tanko »

TomppaJr kirjoitti: koska kumpikin niistä olisi Teräsbetonin jälkeen Suomen huonoin viisu.
Teräsbetoni ei ollut ollenkaan huono, koska se pääsi ESC-semistä läpi...
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36940
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

:rofl: Miten tuo nyt liittyy mitenkään siihen mitä minä ajattelen kyseisestä kappaleista? Suurin osa kaikkien aikojen viisusuosikeistani ovat jääneet ihan kilpailun hännille. Ei menestys/menestymättömyys voi olla tae viisun subjektiiviselle arvolle, ainakaan toivottavasti.
Meow cat, please meow back.

Tom Tom
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1543
Liittynyt: 02 Tammi 2010, 02:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Tom Tom »

TomppaJr kirjoitti:Okei, MadCraftin ja Softenginen voitoista tulisin takuulla saamaan jonkinlaisia masokistisia nautintoja, koska kumpikin niistä olisi Teräsbetonin jälkeen Suomen huonoin viisu.
Missä miehet ratsastaa on Suomen kaikkien aikojen paras viisu; voittaa jopa Lordin. Ehkä vain Playboy päihittää sen, mutta näitä kahta mestariteosta on mahdotonta verrata keskenään.
.

Avatar
MIAU98
Siemailija
Siemailija
Viestit: 118
Liittynyt: 26 Tammi 2014, 18:00

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja MIAU98 »

missä miehet ratsastaa on just hyvä ,
It´s A Miracle!!!

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16201
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Omia mietteitä finaalista, joka omilla listoillani on historian caccaisin missään. :nohyi: Edellinen huonoin (Georgia 2012) tuntuu tähän verrattuna kuin keskitasoiselta MF-semiltä. :heh: Taitaa Kristan kappa ja tulokset olla ainoat katsomisen arvoiset tästä.

Mikko Pohjola - Sängyn reunalla ***
Olen tykästynyt tähän enemmän kuin osasin ensi alkuun odottaa. :joojoo: Mikko on laulutaitoinen, mutta biisissä tuntuu silti olevan jotain häiritsevää joka estää nousun ylöspäin. :miettii: (Ehkä) kuitenkin se potentiaalisin menestyjä näistä.

Lauri Mikkola - Going down ***
Kotiraatimme suurin suosikki voittajaksi sen jälkeen kun Dennis putosi. Kertsissä on kivasti mahtipontisuuden aineksia.

(Köpis-raja)

Clarissa feat. Josh - Top of the world *
Clarissa on ihan sympaattinen ja osaavat Joshin kanssa näyttävän esiintymisen, mutta meneeköhän jo liikaa pomppimiseksi laulamisen kustannuksella. Sävellys on köyhä, kliininen sekä mieleenpainumaton ja kokonaisuus painuu hengettömäksi. Ei näin!

Softengine - Something better *
Ensimmäinen A-osa ja ekan kertsin jälkeiset pianonpimputukset ovat parasta, mutta muuten tämä ei tarjoa minulle mitään. :joojoo: Onhan pojat ihan söpöjä ja solisti laulaa hyvin, mutta viisuissa jo olleet saman genren kapat on tehty paaaaljon paremmin. Voittaessaan voittaisi Suomi-puntarillani vain hädin tuskin Kari Kuivalaisen kapan.

(Top 3 huonoin viisu ikinä -raja)

Hanna Sky - Hope 0
Kaipa Hanna jotenkuten osaa laulaa, mutta biisi on liian outo, valuu käsistä kun siitä yrittää saada jotain kiinni.

Hukka ja Mama - Selja 0
Kiva kun Mama on tunnustautunut viisujen ystäväksi, mutta duon kappa tuo vain vaivaannuttavan olon.

MIAU - God/Drug -1
Serebro teki tämän ∞ kertaa paremmin. Negatiivisella tavalla ahdistava, en haluaisi kuunnella toiste.

MadCraft - Shining bright -2
Biisi on erittäin muovinen, mielikuvitukseton jenkkiroska, ja pomppiminen tuntuu vain olevan kehno yritys saada kokonaisuus näyttämään edes joltain. :eiei: Hyvä kun ei laatta lennä katsellessa. :nohyi:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Samza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1114
Liittynyt: 19 Helmi 2011, 20:38

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Samza »

TomppaJr kirjoitti:Onnellinen olen, jos voittaja on:
- Mikko Pohjola
- MIAU
- Lauri Mikkola
- Hukka ja Mama

Vihainen olen, jos voittaja on:
- Hanna Sky
- Clarissa ft. Josh Standing
- MadCraft
- Softengine
Hahah! :rofl: Miten voikaan olla niin totaalisesti eri mieltä! :uujee:
"OH, SWEET MARY MOTHER
OF FUCK, THAT'S GOOD!"

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Oletteko muut nähneet mainoksia finaalista?
Itse törmäsin Ilta-Sanomien nettisivuilla UMK-Finaali mainokseen.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42079
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

WildDance kirjoitti:Itse tietenkin aion kannustaa ja änestää Clarissaa voittoon, mutta en silti usko Clarissan mahdollisuuksiin kovinkaan paljoa... Kunhan Hukka&Mama, MIAU tai Mikko Pohjola ei voita niin olen tyytyväinen.
Ihan päinvastaisessa tapauksessa sitten ollaan tyytyväisiä. Minusta noista kolmesta viimeksimainitusta se voittaja saisi löytyä.
Rise, angel, shine, love!

Lukittu