Euroviisuaiheisia kysymyksiä

Vapaata viisukeskustelua
Avatar
joe12
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Tammi 2014, 16:28

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja joe12 »

niin...
"Nuku pommiin se rauhoittaa!" Kojo -82

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Erittäin typerä kysymys: Mikä oli kappale, jota Venäjän Alexej Vorobyov lauloi Dusseldorfissa venäjäksi ennen kuin aloitti Get You-kappaleensa laulamisen? Oliko se joku oikea laulu vai vaan jotakin... jotakin? Rupesin tätä miettimään, koska mieleeni tuli yhtäkkiä että olisin kuullut sen olevan joku vanha kansanlaulu, mutta eihän se olisi sallittua pätkää sellaisesta vetää, eihän? :D
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1160
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja pmama »

Minä oon miettiny sellaista, että minkä maan videosta parody guys tänä vuonna tekee parodian.
http://www.youtube.com/user/snowstorm81

Olen arvaillut, ja veikkaukseni menevät leipomispuolelle. Valko-Venäjän Cheesecake tai Latvian Cake to bake.
Jos ovat TOOSITOOSI rohkeita, ottavat parodiaksi Conchita Wurstin, mutta siitä ei kai tulisi parodiaa vaan irvikuva.
Onko muilla tällaisia huolia?
Rakastan näitä Parody poikia ja he taitavat rakastaa suomalaisia... :draamaa:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36868
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Epäilet että tekevät Ruotsista ollen tylsiä. :eiei: Kuten tämäkin. Olisi kivaa jos parodia tulisi jostakin yllätyksellisestä. Esimerkiksi Puolasta tai juuri jommastakummasta kakkubiisistä. Ranskakin voisi olla viihdyttävä.

En kuitenkaan usko, että tänä vuonna video saavuttaa mitään suurta suosiota, koska parodiamahdolliset biisit ovat melko alhaisella sijoilla suosiolistauksissa.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1925
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Balkan kirjoitti:Erittäin typerä kysymys: Mikä oli kappale, jota Venäjän Alexej Vorobyov lauloi Dusseldorfissa venäjäksi ennen kuin aloitti Get You-kappaleensa laulamisen? Oliko se joku oikea laulu vai vaan jotakin... jotakin? Rupesin tätä miettimään, koska mieleeni tuli yhtäkkiä että olisin kuullut sen olevan joku vanha kansanlaulu, mutta eihän se olisi sallittua pätkää sellaisesta vetää, eihän? :D

Itse olen aina miettinyt tuota :uujee:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36868
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Mä oon aina miettinyt, että onko Melodifestivalenin "kansainväliset pisteet" oikeasti annettu niistä maista, joita ne ovat edustavinaan, vai ovatko ne vain jotain Crister Björkmanin raa'an huumorin sadistisia tuotoksia jotka lähetetään ruutuihin jostain Malmön slummien uumenista? Ja miten nuo pisteet ylipäätään annetaan, onko maissa jotkut juryt kokoontumassa vai saavatko nettistreamien välityksellä MF:ää katsovat katselijat lähetellä jotain tekstareita joihinkin numeroihin?

Puhukaa minulle!
Meow cat, please meow back.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33177
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ On annettu oikeasti kustakin maasta. Kansainvälisten tuomaristojen puheenjohtajat ovat eri maiden viisudelegaatioiden jäseniä, joihin Björkmanilla on henkilökohtainen kontakti, muun muassa EBU:n ohjausryhmän kautta. Näin Björkman itse kertoi tänä keväänä tehdyssä haastattelussa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

TomppaJr kirjoitti:Mä oon aina miettinyt, että onko Melodifestivalenin "kansainväliset pisteet" oikeasti annettu niistä maista, joita ne ovat edustavinaan, vai ovatko ne vain jotain Crister Björkmanin raa'an huumorin sadistisia tuotoksia jotka lähetetään ruutuihin jostain Malmön slummien uumenista? Ja miten nuo pisteet ylipäätään annetaan, onko maissa jotkut juryt kokoontumassa vai saavatko nettistreamien välityksellä MF:ää katsovat katselijat lähetellä jotain tekstareita joihinkin numeroihin?
:repeilee:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36868
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Pete kirjoitti:^ On annettu oikeasti kustakin maasta. Kansainvälisten tuomaristojen puheenjohtajat ovat eri maiden viisudelegaatioiden jäseniä, joihin Björkmanilla on henkilökohtainen kontakti, muun muassa EBU:n ohjausryhmän kautta. Näin Björkman itse kertoi tänä keväänä tehdyssä haastattelussa.
Kiitos vatsuauksesta. :uujee: Nytpä tiedän taas vähän lisää. :hali:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mitä kieltä Regina Lund laulaa 2007 vuoden MF-tyrkyssään Rainbow Star tässä kohdassa: "Isi calosh u pousise"? Eli siis heti toinen fraasi ranskankielisen jälkeen.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Edwina »

En oikein tiennyt missä tätä kysyisin, mutta lähetän nyt tämän kysymyksen tänne.
Kysymys koskee ansiokkaan viisuedustajamme Marion Rungin vuonna 1976 julkaistua albumia Baby face.
Siinä on kappale jossa lauletaan mm. näin: "hei siskot, yhdessä voi sillan rakentaa. Hei veljet yhdessä voi maailmaa rakastaa" tai jotain tuollaista. Sitten muistan jonkun kohdan, jossa lauletaan: "sinun kanssasi aamuun heräävään"...

Vai oliko tuo kappale v.-77 julkaistulla albumilla?

Kertokaa jos tiedätte minkä niminen kappale on kyseessä. :kiitos: En ole mistään löytänyt sitä. Tykkäsin tuosta kappaleesta lapsena, samoin kuin kappaleesta "Kerää unten voimaa". <3

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Hyvä kysymys :peukku:
Aiheutti heti tietty sen että oli pakko käydä kuuntelemassa tuo myös minulle niin hyvin läheinen kappale :uujee:

Kyseessä on Baby Facen viimeinen raita eli

Kullattu valhe
Säveltäjä: Robson Frank
Sanoittaja: Sjöblom Kurt Allan

Tosi hieno "barrikadeille nousemisen" tunnelma :tuuletus:

Niin tään kultaisen maan
Vain mä valheet ne nään
Vain lohdutus on
Ja petos on tää, jos rakastaa saan

Jos sä voimaton oot
Pois tie armoton vie
Kuu yötä seuraa
Taas päivä nousee, pois aika kulkee

Hei siskot, yhdessä voi sillan rakentaa
Hei veljet, yhdessä saa maailmaa rakastaa
Sinut rakkain mun syliin lämpimään
ja valoon sut aamuun herätän
Sut syliini saan

Näin jos sydämen saa
Tään vain tajuamaan
Se valheen poistaa
Ei enää tuskaa, vain rakastaa

Hei siskot, yhdessä voi sillan rakentaa
Hei veljet, yhdessä saa maailmaa rakastaa
Sinut rakkain mun syliin lämpimään
ja valoon sut aamuun herätän
Sun kanssa nyt aamu odottaa se saa


Ainakin minä sain sen heti esille ja soimaan Spotifyssa haulla "kullattu valhe".

Myös haku "Baby Face" tuo esille koko LP:n soittolistan (Kerää Unten Voimaa - Kolysanka Matki :ihana: soi juuri nyt!)

Monta rakasta kappaletta tulikin tässä kuunneltua aivan liian monen vuoden tauon jälkeen :kuulokkeet2: :parku:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Hei Mohno! Sinä ihana ihminen!
Kiitos tosi paljon tiedoista! Juuri tuota kappaletta tarkoitin ja kävinkin jo kuuntelemassa Spotifyssa noita Baby Face:n kappaleita. Että pitää olla ihania!
Kiitos, kiitos......en voi lakata kiittämästä....... :kiitos:

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Kiitos itsellesi hyvästä vinkistä etsiä taas esille näitä ihania helmiä :hali:

Muuten huomasin myös että kotimaan kaipuuta voi näin loma-aikoina toppuutella mm. seuraavilla Marionin kipaleilla:

Kotiinpäin (-77)

Maa jota rakastan

:parku:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Onnistuin eilen kuuntelemaan tuon Kotiinpäin-kappaleen! Niinpä se soi koko yön päässä. Erittäin hyvä kappale! Ja niin omakohtainen! En pystyisi itkemättä laulamaan, vaikka Suomessa asunkin. (Nyt mun pojat räjähtäis mulle nauramaan! :heh: )

Tuo Maa jota rakastan on myös mahtava.
No nyt on oikein Marion-mania päällä ja aiheutin sen sullekin! Minkä sille mahtaa kun niin hyviä kappaleita silloin tekivät! :peukku:

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Ihan hyvä tehdä tällainen nostalgiatrippi aina sopivin aikavälein :heh:

Tuo 70-luvun loppu oli huippuaikaa Marionille - kuin myös meille muille "ikinuorille" :peukku:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Serduchka kirjoitti:Mitä kieltä Regina Lund laulaa 2007 vuoden MF-tyrkyssään Rainbow Star tässä kohdassa: "Isi calosh u pousise"? Eli siis heti toinen fraasi ranskankielisen jälkeen.
Kuppilasta ei ilmeisesti enää löydykään kielineroja. :lohduton:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tunnen itseni todella tyhmäksi kysyessäni taas tätä :puna: ... mutta olenpa ainakin oikeassa ketjussa!

Eli missä ne taas olivatkaan ne tämänvuotiset tuomareittain eritellyt pisteet viisusemeistä ja -finaalista?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11320
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Löytyy myös englanninkielisestä Wikipediasta, josta itse tykkään enemmän, kun sieltä löytää semifinaalin ja finaalin äänet, sekä esim. karsinnan tulokset ja saadut pisteet kätevästi yhdeltä sivulta. Hakusanaksi vaan (maan nimi) in the Eurovision Song Contest (vuosi), esim. Finland in the Eurovision Song Contest 2014. :joojoo:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja toivo »

c
Viimeksi muokannut toivo, 10 Elo 2014, 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Onko Eurovision laulukilpailun suora lähetys koskaan katkennut kesken kaiken?
Žvižej fucked up the solo

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19798
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^Vuonna 1962 katkesi lyhyeksi ajaksi Ranskan kappaleen jälkeen, sen vakavampaa ei ole sattunut. Tokihan lähetys myös katkaistiin tahallisesti monissa arabimaissa vuonna 1978, kun Israel oli voittamassa. :heh:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33177
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Pete »

Suomen karsintalähetys katkesi ainakin vuonna 2005 Kimmo Kourin esityksen aikana. (Toivottavasti muistan oikein.)
Riskinä seniorilaumat

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19798
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^^^Ja nyt yli nukutun yön jälkeen tuli mieleen, että myös vuonna 1958 eurovisio-linkki katkesi joissakin maissa Italian esityksen ajaksi, joten Italian kappale jouduttiin esittämään uudelleen, että tuomarit myös näissä maissa kuulisivat sen. :joojoo:

Muoks. Tulipa muuten mieleen yksi ihan toinen kysymys. Matemaatikkona nyt tarkastelen lukuja viisuissa. Aloin nimittäin pohtimaan, mikä mahtaa olla kaikkien aikojen suurin luku, joka on mainittu viisun sanoissa. Ainakin miljoona (1 000 000) on mainittu ainakin viisuissa Belgia 1977 (ihan nimilauseessa asti :heh: ) sekä Ruotsi 2005, Sveitsi 2006 ja Albania 2007, mutta olisiko joskus jossakin viisussa mainittu jokin vielä suurempi reaaliluku (Bulgaria 2012 ei sis kelpaa, koska ääretön ei ole reaalilulku :heh: )? :miettii:

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Onko Amsterdamin Eurovision in Concert K18-tapahtuma?
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5351
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Leonardo kirjoitti:^, ^^ Täydennyksenä edelliseen vastaukseen: englanti ja ranska ovat EBU:n viralliset kielet, joita kumpaakin mikä tahansa maa saa käyttää mm. antaessaan pisteet ESC:n finaalilähetyksessä. Ei siis ole mikään Ranskan tai ranskankielisten maiden erioikeus, Suomikin voisi halutessaan antaa pisteensä ranskaksi. :peukku:
Ihmettelen, miksi ranskaa ei käytetä useammin pisteidenannossa. Voisi luulla, että monikin pisteidenlukija haluaisi briljeerata esim. tällä tavalla, siinä lyhyessä ajassa kun ei pahemmin arvosteta sitä jos sanoo yhtään ylimääräistä lausetta.

Jos itse pääsisin joskus Suomen pisteidenlukijaksi, antaisin pisteet aivan varmasti ranskaksi :mrgreen:

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Viisujen enimmäispituus on kolme minuuttia, mutta onko niillä mitään minimipituutta? :mitvit: Euroviisujen sääntöjä käsittelevästä Wikipedia-artikkelista tai tämän vuoden säännöistä ei löydy mitään mainintaa. Pari viisuihin perehtynyttä tuttuani ovat kuitenkin sitä mieltä, että vähimmäispituus on kaksi minuuttia.

Jos vähimmäispituutta ei ole rajattu, on aika mielenkiintoista, ettei yksikään maa ole vielä yrittänyt kerätä julkisuutta ja ääniä "lyhin viisu ikinä" -kortilla lähettämällä jonkin alle minuutin mittaisen yritelmän. :miettii: Pikemminkin tuntuu siltä, että viime vuosina kaikki viisut ovat olleet aika tasan kolmeminuuttisia. Toisaalta mahtuuhan siihen kolmeen minuuttiin enemmän mieleenjäävää toistoa.

Mietin myös sitä, että onko edustuskappaleessa pakko olla lyriikat? Täysin instrumentaalit kappaleet on kielletty, mutta voisiko kappale sisältää pelkkää vokaalilaulua ilman varsinaisia sanoja? Sisältöähän lyriikoilla ei ole pakko olla, minkä todistavat mielikuvituskielellä lauletut kappaleet (ja joidenkin mielestä myös Edean Aava :mrgreen: )

Olisipa muuten upeaa kuulla joskus joltakin maalta edustuskappale, jossa ei olisi minkäänlaista säestystä, vain yksi tai kaksi mahtavaäänistä solistia :uujee: A cappella -yritelmiähän on jo nähtykin, mutta eivät menestyneet kauhean vahvasti.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
janskujep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Heinä 2013, 17:24
Paikkakunta: Utrecht (Helsinki)

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja janskujep »

Stargazer kirjoitti:Viisujen enimmäispituus on kolme minuuttia, mutta onko niillä mitään minimipituutta? :mitvit: Euroviisujen sääntöjä käsittelevästä Wikipedia-artikkelista tai tämän vuoden säännöistä ei löydy mitään mainintaa. Pari viisuihin perehtynyttä tuttuani ovat kuitenkin sitä mieltä, että vähimmäispituus on kaksi minuuttia.
Itsekin olen välillä miettinyt että onko nimenomaan se kolme minuuttia se sallittu kesto eikä yhtään yli eikä myöskään viittä sekuntia enempää alle :D Ei lyhyempiä ole tainnut oikein koskaan näkyä viisuissa tuon säännön käyttöönoton jälkeen? :raaps:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Typerät kysymykset

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mää oon miettinyt paljon semmoista asiaa, että mikä maa on kaikista huonoiten menestynyt euroviisumaa :mitvit:

Jos perus suomalaiselta kysyy, niin vastaus on tietenkin " Suomi on euroviisujen huonoiten menestynyt maa, Finland zero pöentz, ja suomi on joka vuosi jumbo". (poislukien tietenkin 2006 lordi)

Mutta mulla itsellä on sellainen käsitys, että Suomi olisi sellainen keskiverto maa euroviisuissa. Jumbosijoja toki löytyy ja nollia pisteitä, mutta sit on myös top 10 sijotuksia.

Voisin veikata tsekkiä tai slovakiaa huonoiten menestyneimmäksi euroviisumaaksi? Kellään tietoa, mkiä on asian oikea laita?

Vastaa Viestiin