Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Mielenkiinto ei ole sama kuin menestys.
:rakkaus: Thomas G:son :rakkaus:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2107
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Possu »

Nyt jos kolmannesta semistä ei kukaan pommita jotain todella vakuuttavaa, lienee PKN edustaja.

En jaksa selata koko ketjua läpi, mutta mites tuon kappaleen pituuden suhteen tapahtuu? Saako Euroviisuihin lähettää puolentoista minuutin kappaleen vai pitääkö tuota nyt vielä jollain keinolla pidentää?

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Possu kirjoitti: En jaksa selata koko ketjua läpi, mutta mites tuon kappaleen pituuden suhteen tapahtuu? Saako Euroviisuihin lähettää puolentoista minuutin kappaleen vai pitääkö tuota nyt vielä jollain keinolla pidentää?
En ole löytänyt säännöistä yhtäkään kohtaa, joka moisen kieltäisi.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2429
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja jamira »

Itse pidän aivan älyttömänä että tätä pidetään ennakkosuosikkina, missä on ihmisten logiikka? :roll: Pojat ovat symppiksiä ja osaavat soittaa, ei ole kyse siitä. Mutta ei tämä musiikkityyli saa ikinä tarpeeksi äänestäjiä heräämään, oli miten sympis taustatarina takana hyvänsä tai kohua maailman medioissa. Ystäväpiirissä (hyvin erilaisia musiikkimakua omaavia henkilöitä) ja perheessä PKN:ää sympataan tosissaa, mutta KUKAAN ei voisi omien sanojensa mukaan äänestää bändiä koska kappale ja musiikkityyli on mitä on. Ei se iske valtavirtaan ja valtavirta äänestää.

Kiisa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 192
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

JuliaS, en sanonut että itse bändi ottaisi sitä sirkusseläimen roolia, enkä itse todellakaan pidä heitä minään friikkisirkuksena. Olen vain huomioinut negatiivisessa mielessä monien "kannattajien" kommentit siitä, että PKN pitäisi laittaa edustajaksi vain sen erikoisuus- tai räikeämmin jopa shokkiarvon vuoksi. Ei siis seistä ihan vilpittömästi bändin ja biisin takana. Tästä on itselleni jäänyt todella ikävä maku suuhun.

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tinov »


Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

^ Hyvä ja asiantuntevasti kirjoitettu teksti.

Tuossa tekstissä, ja täälläkin parissa keskustelussa, on verrattu PKN:n tapausta Eläkeläisiin ja Stigiin, joiden voiton piti ennakkohypetyksen perusteella olla varma, mutta äänisaalis jäi lopulta suht pieneksi. Näin ollen myöskään PKN:n edustuspaikka ei olisi lainkaan kiveen hakattu vaan suosio näyttää suuremmalta kuin onkaan.

Tapauksissa on kuitenkin yksi ero. Kansa ja media puffasivat Eläkeläisiä edustamaan, mutta Yle ei sitä halunnut (mikäli Bjurströmin juonnoista voi mitään päätellä). Stigiä taas puffasi edustusmatkalle juurikin UMK:n tuotantoryhmä, mutta kansa ei innostunut siitä. Nyt sekä suurin osa kansasta (somehälinän ja lehtiäänestysten perusteella), media, että Yle/UMK ovat PKN:n puolella. Siksi näen PKN:n voiton paljon todennäköisempänä kuin Eläkeläisten tai Stigin.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1500
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

niin asiallinen postaus kun olla ja voi.Varsinkin tuo Wurst ja Lordi vertauksien kumoaminen vei sanat suustani.
<3

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8388
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Stargazer kirjoitti: Tapauksissa on kuitenkin yksi ero. Kansa ja media puffasivat Eläkeläisiä edustamaan, mutta Yle ei sitä halunnut (mikäli Bjurströmin juonnoista voi mitään päätellä). Stigiä taas puffasi edustusmatkalle juurikin UMK:n tuotantoryhmä, mutta kansa ei innostunut siitä. Nyt sekä suurin osa kansasta (somehälinän ja lehtiäänestysten perusteella), media, että Yle/UMK ovat PKN:n puolella. Siksi näen PKN:n voiton paljon todennäköisempänä kuin Eläkeläisten tai Stigin.
Lisäksi nyt ei ole ilmeisesti superfinaalia. Eläkeläisethän ois voittanut edustuspaikan ilman superfinaalia.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Minustakin finnhitsaajan rinnastukset ovat vähän ylimalkaisia. Yhdistävä tekijä Eläkeläisillä, Stigillä jne tuntuu olevan vastustus sen takia, että poikkeavat viisumusiikista, jolloin unohtuu että kaikki mainitut erilaiset ovat kuitenkin omia erillistapauksiaan, joita eri ihmiset tykkäsivät ja kannattivat. Vastustus yhdisti, tulevat sotkemaan meidän viisut, mutta en siis ole yhtään varma että samat ihmiset kannattivat, eri fanipohja, eri piirien kannatus. Esim.Stig soi radio helsingillä, eläkeläiset ei.

Sitäpaitsi kuten Stargazer sanoi, PKN ole pelkästään rajallisten hpsterimusadiggaripiirien suosima, vaan tyylilajiin kohdistuvista ei-toimi-viisuissa-kansa-eo-äänestä-väitteistä huolimatta PKN on myös tavissuosikki. Ainakin päätellen siitä että siitä keskustelee tutuistani hyväksyvästi niin 60v tj-mies kuin naapurinrouva ja pihan lapset. Vielä punkiin: Eivät nykyeläkeläiset kuuntele pelkästään Reijo Taipaletta. Pelle Miljoona täytti 60v, punk on vanhustenkin musiikkia.

Edelläoleva ei tarkoita että PKNn valinta olisi varma. Siitä diggaavat saattavat hyvin löytää jotain muutakin äänestettävää finaalissa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Lisäisin vielä yhden tekijän, jonka vuoksi PKN:ää ei voi verrata Stigiin tai Eläkeläisiin: ihmisoikeusfaktori. :enkeli: Monet saattavat seurata UMK:ta vain, koska PKN on mukana, ja he suhtautuvat asiaan niin intohimoisesti, että varmana äänestävät. Ehkä.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 427
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Eläkeläiset: kappale oli huono, väkisin hauska esitys (tuli tunne, että turpaan tulee, jos ette hymyile), ja se syntetisaattorin (?) rikkominen oli todella typerän näköistä. :roll:

Stig: kappale oli huono, laulaja kummallinen.

Nämä olivat reaktioni silloin, en ollut seurannut Suomen karsintoja etukäteen.

PKN: he eivät yritä olla jotain muuta kuin ovat, esim. väkisin hauskoja.

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1353
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Sahara kirjoitti: PKN: he eivät yritä olla jotain muuta kuin ovat
...eli huonoja :heh:
Aina mun pitää käydä suihkussa

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Aamulehdessä oli tänään pitkän linjan suomalaisen viihdemusiikin managerin Tauno "Tappi" Suojasen 80-vuotis-haastattelu.
Tunnetuin Suojasen teko lienee se, kun hän toi Rolling Stones-yhtyeen Suomeen, Yyteriin, esiintymään 1965.
Tässä mitä Wikipedia mainitsee kyseisestä henkilöstä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tauno_Suojanen

Aamulehden haastattelussa kirjoitetaan mm. seuraavaa:
Tappi Suojasen mielestä Pertti Kurikan punk-orkesteri voittaa Euroviisut, jos suomalaiset vain ymmärtävät äänestää Kurikan Wieniin. "Miehet esiintyvät sellaisella aitoudella ja intohimolla, jota harvoin kuulee edes maailman suurlavoilla. Jos en olisi eläkkeellä, tekisimme kehariorkesterin kanssa miljoonatilin", kuuluttaa Suojanen 60 vuoden kokemuksella.

Ps. Ainakin medioissa liputetaan voimakkaasti PKN:n puolesta.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Roope »


Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1775
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Kyllä nyt on edetty itsepetoksessa todella jo subjektiivisuuden viimeisimpiin ääriasteisiin ennen psykoosia kun ruvetaan tekemään vertauksia Lordiin (ja ennen kaikkea odottamaan vastaavanlaista menestystä) :rofl:

Onhan näitä ihmeellisiä menestystarinoita Lordin ohella jopa samalta vuodelta (Liettua) mitä ESC-äänestykseen tulee mutta kyllähän ne 2006 esityksetkin olivat aivan eri tasoa. Irlannin kalkkuna 2008 on lähinnä tätä. Ne hienot visiot Suomesta jonain ihme-suvaitsevaisuuden maana vain ärsyttävät eurooppalaisia kun todellisuuden tietää.

Ruotsi ja muut Pohjoismaat ovat varmasti huomattavasti suvaitsevaisempia kuin Suomi, mutta eipä ole vielä täällä mieleen tullut, että sitä Euroviisuihin asti pitäisi mennä muille tolkuttamaan :roll:

tozeurista turkuun
Maistelija
Maistelija
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Touko 2012, 17:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tozeurista turkuun »

Toisaalta eipä suvaitsevaisuutta tässä biisissä tolkuteta yhtään sen enempää kuin Conchitankaan esityksessä. Jos jossain olisi englanniksi sanoituspätkä tyyliin "live and let live", niin ehkä silloin.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4180
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Mohno kirjoitti: Ruotsi ja muut Pohjoismaat ovat varmasti huomattavasti suvaitsevaisempia kuin Suomi
Siltä ehkä alkaa tuntua, kun lukee Viisukuppilan kommentteja? :heh:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2401
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Axell »

Koirankuonolainen kirjoitti:
Mohno kirjoitti: Ruotsi ja muut Pohjoismaat ovat varmasti huomattavasti suvaitsevaisempia kuin Suomi
Siltä ehkä alkaa tuntua, kun lukee Viisukuppilan kommentteja? :heh:
Millä tavalla täällä ollaan suvaitsemattomia? Täällä kerrotaan vain oma mielipide kappaleesta, ilman sen suurempi suvaitsemattomuuksi. Ei kaikesta musiikista voi pitää.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ Ei täällä pelkästään kerrota omaa mielipidettä tästä kappaleesta vaan väritetään tykkääjien tykkäämistä ja spekulaatioita kaikenlaisilla määreillä kuten nyt mielenterveyden järkkymiseen viittaavalla psykoosilla jne ...

Tämä kappale ei saarnaa juurikaan. Enemmän Paradise Oscar julisti sanomaansa, mitta hän olikin kuppilasuosikki niin sehän politiikka ei kohotuttanut kenenkään kulmia.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30897
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Mohno kirjoitti:Ne hienot visiot Suomesta jonain ihme-suvaitsevaisuuden maana vain ärsyttävät eurooppalaisia kun todellisuuden tietää.
Tarkoitatko, että eurooppalaiset tietävät Suomen suvaitsemattomaksi tai jopa jotenkin poikkeuksellisen suvaitsemattomaksi maaksi? Eivät ne sellaista tiedä. Kaiken kaikkiaan eurooppalaiset ajattelevat Suomea paljon vähemmän kuin suomalaiset luulevat tulevansa ajatelluiksi.

Siinä olet kyllä oikeilla jäljillä, että pohjoismainen ideologinen besserwisserismi ärsyttää ihmisiä muualla maailmassa. Tämä oli keskeisiä löydöksiä, kun Suomi teetti hävityn YK:n turvallisuusneuvostojäsenäänestyksen jälkeen selvityksen epäonnistumisen syistä. Luottamuksellisissa haastatteluissa Suomi koettiin Pohjoismaista vähiten osoittelevaksi, joten ongelma ei piillyt koetussa puheiden ja tekojen ristiriidassa vaan ylimielisessä ja alentuvassa asenteessa ylipäänsä.

No, kansainvälinen diplomatia ja euroviisut ovat erilaisia pelikenttiä, mutta tavoite molemmissa on pohjimmiltaan sama, saada viestin vastaanottajassa aikaan positiivinen vaikutus. Jos moraalisessa ylemmyydessä leijuminen ja saarnaava ote eivät tepsi YK:ssa, tuskin viisuissakaan. Tällä en tarkoita sitä, että käsissämme on satavarma viisufloppi. Tarkoitan sitä, että mediastrategia on valittava vastaanottajan mukaan. Toistaiseksi siinä on onnistuttu jopa varsin hyvin, mutta ylilyöntien vaara on olemassa.
ta1ja kirjoitti:Tämä kappale ei saarnaa juurikaan.
Kappale ei saarnaa lainkaan, jos saarnaamisella tarkoitetaan moraalisten kannanottojen esittämistä. Osa kannattajista saarnaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
sommar14
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 244
Liittynyt: 02 Kesä 2014, 20:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sommar14 »

Nyt jo Topi Latukkakin kertoo kannattavansa viisuihin PKN:ä. Olisin uskonut ja toivonut, että edes Softengine valitsisi suosikkinsa musiikki edellä, mutta ei sitten kai... :shock:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Aha. :shock: Pitääpä hieman jututtaa Topia, kun ylihuomenna näen sitä Viking Gracella. :heh:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

sheep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 223
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:00

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sheep »

Voih, tämä taitaa ihan oikeasti voittaa... Ellei sitten kaikki vastustajat keskitä ääniään jollekin tietylle ehdokkaalle. Ainakin Suomi24:n puolella kerätään jo porukkaa äänestämään Satin Circusta, ja ehkä se tosiaan olisi siinä mielessä potentiaalisin vaihtoehto, että heillä on jo valmiiksi suomenruotsalaisten ja fanityttöjen kannatusta pohjalla. Toisaalta uskon myös Opera Skaalan mahdollisuuksiin ja olen ollut huomaavinani, että täällä oltaisiin sen taakse ryhmittymässä, joten ota sitten selvää, mikä olisi lopulta se paras vaihtoehto... :miettii:

Yle on varmaan tosi tyytyväinen, kun on jälleen onnistunut ajamaan karsinnat tällaiseksi torjuntavoiton tavoitteluksi. Minusta olisi ollut ainakin kiva äänestää puhtaasti finaalin parasta pakettia, mutta ei sitten... :roll:
Pitäkää punkkinne!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42823
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Mikä sinua estää äänestämästä finaalin mielestäsi parasta pakettia? Ja miten YLE on ajanut kisan torjuntavoiton tavoitteluksi? Eikö ole okei, jos valitaan biisi, josta enimmät pitävät? Vai ne torjuntavoiton tavoittelijatko tässä nyt jotain pilaavat (mutta sehän ei ole YLEn vika että niitä on).

Ainoa, mistä valittaisin, on se, ettei etukäteen kerrota, millä tavoin ne raadit tällä kertaa päästetään sotkemaan asiaa. Tai että sellaisia ylipäätään pitää olla.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

sommar14 kirjoitti:Nyt jo Topi Latukkakin kertoo kannattavansa viisuihin PKN:ä. Olisin uskonut ja toivonut, että edes Softengine valitsisi suosikkinsa musiikki edellä, mutta ei sitten kai... :shock:
Voisiko olla mahdollista että tykkäävät kannattavat kuitenkin musiikki edellä? Kun omia tämän biisin ja esityksen välittämiä kokemuksia ei saa kuvailla termein rehellinen,vilpitön, aito niin kävisikö teeskentelemätön? Tai se intohimoinen jota haastateltu manageri Suojanen käytti? Jos vielä vakuuttaa, että PKNn kokeminen em adjektiivein ei tarkoita että muutkin sitä voisivat olla, mutta tässä teeskentelemättömyyden tuntu on itselle hyvin vahva. Kisassa on monta kivaa ehdokasta, mutta ei, jos nyt tiukasti musiikki edellä mennään, mitään varsinaisia musiikillisia timantteja, täysosumia tai osittaisia neronleimauksiakaan. Kivoja biisejä, mutta vain sitä. Tässä joukossa peruskonstsilematon biisi pärjää ja nousee esiin kun se mitä tehdään luo niin vahvan tunteen kuin PKN tekee.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
casaazul
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 26 Heinä 2010, 21:27

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja casaazul »

En tule tälle kappaleelle ääniäni antamaan, koska mielestäni tämä on hyvin yksitoikkoinen puolitoistaminuuttinen - ollaan sitten sen yksitoikkoisuuden aitoudesta mitä tahansa mieltä. Punk ei vaan ole koskaan iskenyt omaan makuuni.

Mutta mikäli tämä nyt kuitenkin voittaisi, niin itseäni lohdutan sillä, että hommahan on täysin winwin tilanne. Jos tämä pärjää Wienissä, niin hieno homma ja hyvä Suomi :peukku: . Jos taas semien jumbosijat kolkuttaa, niin silloin voi olla ah, niin ihanan jälkiviisas :heh: . Toisaalta tämän valinta antaa rauhallisen katselunautinnon semifinaalissa: ei tarvitse kuorien avaamista jännittää, kun henkilökohtaisesti on oikeastaan täysin yhdentekevää, jatkaako tämä finaaliin vai ei.

Lisäksi koska bändin jäsenet ovat melko särmikkäitä taiteilijoita - toki aidosti ja luonnollisesti, niin tästähän voi tulla vielä varsinaista viihdettä viisuviikon hulinoissa. Ylen delegaatiolle ja koko viisuja paikan päällä seuraavalle medialle voi tulla vielä monta aitoa yllättävää tilannetta eteen, johon Paradise Oscarin tai Katri Helenan kanssa ei olla totuttu. Hyvä niin - any publicity is good publicity ja uskoisin, että positiivisen puolella pysytään kuitenkin, vaikka käsimerkit välillä vilahtaisivatkin. Onhan se kuitenkin aitoa punkkia. OMG taidan aidosti olla kohta sitä mieltä, että PKN Wieniin. :shock:

sheep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 223
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:00

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sheep »

Rousku kirjoitti:^Mikä sinua estää äänestämästä finaalin mielestäsi parasta pakettia? Ja miten YLE on ajanut kisan torjuntavoiton tavoitteluksi? Eikö ole okei, jos valitaan biisi, josta enimmät pitävät? Vai ne torjuntavoiton tavoittelijatko tässä nyt jotain pilaavat (mutta sehän ei ole YLEn vika että niitä on).

Ainoa, mistä valittaisin, on se, ettei etukäteen kerrota, millä tavoin ne raadit tällä kertaa päästetään sotkemaan asiaa. Tai että sellaisia ylipäätään pitää olla.
Se estää, etten koe kovin järkeväksi tuhlata vähäisiä rahojani ehdokkaaseen, jolla ei ole voittoon mitään mahdollisuuksia. Ja superfinaalittomuuden takia on todennäköistä, että suhteellisen pienikin vähemmistö pystyy helposti puskemaan Kurikan voittoon meidän "vastustajien" äänten jakaantuessa, ja tällaisen skenaarion haluan ehdottomasti estää.

Ja ennen kuin kukaan tulee moralisoimaan, haluan sanoa, että esim. tällaista kannattamista saa ja pitääkin vastustaa. Ei ole todellakaan okei, että edustaja valitaan tällaisin argumentein:
Yksikään maa ei kehtaa olla antamatta pisteitä vammaisten bändille.
Ai niin ja Yleä syytän siitä, että se kutsuu tällaisen polarisoivan porukan mukaan, eikä järjestä ollenkaan superfinaalia. :draamaa: (Jos enemmistö kansasta todella haluaisi PKN:n edustajaksi, hyväksyisin sen, mutta nyt se jäänee pelkäksi arvoitukseksi.)
Viimeksi muokannut sheep, 18 Helmi 2015, 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitäkää punkkinne!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Pertti kurikan suosio voi olla suuri kupla. Ei voi tietää. Tai sitten se voittaa ylivoimaisesti. Sitakään ei voi tietää etukäteen. Mutta jos kaikki ajattelee, että ei kannata äänestää muita ehdokkaita, kun PKN voittaa jokatapauksessa, niin sitten se ainakin voittaa. Mutta toisaalta ihmiset voivat ajatella, että PKN voittaa joka tapauksessa ja jättävät äänestämättä sitä ja sitten se ei voitakaan. Ei voi tietää :sekava:

... Mutta itse suosittelen äänestämään omaa suosikkia joka tapauksessa. (paitsi jos se on PKN :heh: )

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42823
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

sheep kirjoitti:Se estää, etten koe kovin järkeväksi tuhlata vähäisiä rahojani ehdokkaaseen, jolla ei ole voittoon mitään mahdollisuuksia. Ja superfinaalittomuuden takia on todennäköistä, että suhteellisen pienikin vähemmistö pystyy helposti puskemaan Kurikan voittoon meidän "vastustajien" äänten jakaantuessa, ja tällaisen skenaarion haluan ehdottomasti estää.
:raaps: En tajua. Aiotko siis äänestää vai et?

"Suhteellisen pieni vähemmistö" on ihan yhtä oikeutettu äänestäjä kuin sinäkin. Tässä nyt kuitenkin äänestetään siitä, mistä pidetään, eikä siitä, mitä inhotaan.

Puntarillasi näyttti olevan ykkösenä Satin Circus, sillä siis et usko olevan mitään mahdollisuuksia voittoon? Kätevää jos ei ole, sillä minä kuulun sen bändin vastustajiin, ja meidän vastustajien äänet varmaan jakaantuvat myös.
sheep kirjoitti:Jos enemmistö kansasta todella haluaisi PKN:n edustajaksi, hyväksyisin sen, mutta nyt se jäänee pelkäksi arvoitukseksi.
Tarkoitatko, että voittajan ääniosuus jäänee arvoitukseksi?

Mitään näistä biiseistä tuskin enemmistö kansasta haluaa edustajaksi.
Rise, angel, shine, love!

Lukittu