Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

sheep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 223
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:00

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sheep »

En nyt ihan tajunnut, mitä et tajunnut, mutta tässä vielä pähkinänkuoressa: Jos lähdetään siitä, että Kurikan voitto halutaan estää, olisi järkevintä ryhmittäytyä äänestämään sitä toiseksi todennäköisintä voittajaa oman suosikin sijaan. Ja Satin Circuksella nimenomaan luulen olevan parhaat mahdollisuuden PKN'n haastamiseksi, vaikkei se oma suosikkini enään olekaan (kiitos muistutuksesta, pitäisikin päivittää puntari näin live-esitysten jälkeen).

Ja tarkoitin sitä, että jos Kurikka voittaa superfinaalin, olisi se minulle fine, koska silloin mielestäni riittävän suuri osa äänestäjistä on antanut yhtyeelle siunauksensa -> ilman superfinaalia emme voi varmuudella tietää, onko näin. Eläkeläisethän olivat juuri tällainen melko pienen protestihenkisen piirin juttu, jolle muut eivät kuitenkaan lämmenneet (äänimäärä 1. ja 2. kierroksella lähes samat). Siksi oli mielestäni oikein, ettei tuo pieni piiri saanut päättää edustajaamme kiitos superfinaalin. Äh, en osaa selittää, mutta eikös tästä ole jo ollut aikaisemminkin puhetta.
Pitäkää punkkinne!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Sheep, jos Satin Circus voittaa ilman superfinaalia se tapahtuu melko pienen vähemmistön, innokkaan fanijoukon toimesta. Emme voi tietää onko sillä "riittävän" "laaja" tuki takanaan. Sama pätee kaikkiin, kuten Rousku sano. Viisuedustajamme tulee joka tapauksessa olemaan suhteellisen pienen joukon junailema - ja ihan hyvä niin, eipä ole ainakaan vastaanäänestyksen lopputulos.

Emme myöskään tiedä äänestivätkö Eläkeläisiä taannoin viisuprotestoijat vai Eläkeläisten fanit. Itse veikkaisin valtaosaksi jälkimmäisiä, samoin kuin veikkaan että superfinaalissa keskitettiin ääniä yhtä paljon Eläkeläisiä vastaan kuin oli niitä viisuprotestiääniäkin. Vähintään. Minusta molemmat protestoinnit: epäviisuisa ehdokas vain koska epäviisuisa vs. kuka muu vaan paitsi ei inhokki ovat ihan samanarvoisia.

I
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

sheep kirjoitti:Eläkeläisethän olivat juuri tällainen melko pienen protestihenkisen piirin juttu, jolle muut eivät kuitenkaan lämmenneet
Oma suosikkini oli Eläkeläiset, enkä kuulunut mihinkään protestiryhmään. Mitä ihmeen höpinää tämä on jostakin protestiääneistä ynnä muista. Eläkeläisten esityksessä oli potkua, biisi ei ole eikä ollut erityisen nappaava, mutta eipä sitä olleet muutkaan. Siis toiseksi tuon vuon karsinnoissa tuli biisi, jossa ei ollut eikä ole yhtään mitään. Ei mitään. Ei melodiaa. Ei voimaa. Ei kauneutta. Pelkkää tasapaksua viivaa, joka on puettu en muista minkälaiseen asuun. Siis se Lassander. Käsittämättömän olematon tyhjyys on tuo suomenruotsalaisten äänestämä mitättömyys.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Kylla se Suomen suvaitsevaisuuden rummuttaminen on tekopyhaa ja valheellistakin, ei kai tarvitsisi kuin vaihtaa taman kohubandin vammaisuutta ja laittaa tilalla HIV-positiivisia miehia. Vielakohan kaikki samat suvaitsijat olisivat edelleen ylpeina laittamassa heidat Suomen suvaitsevaisuuden airuina maailmalle?
Hello Hi!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8341
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja hra47 »

kuu-kuu kirjoitti:Siis toiseksi tuon vuon karsinnoissa tuli biisi, jossa ei ollut eikä ole yhtään mitään. Ei mitään. Ei melodiaa. Ei voimaa. Ei kauneutta. Pelkkää tasapaksua viivaa, joka on puettu en muista minkälaiseen asuun. Siis se Lassander. Käsittämättömän olematon tyhjyys on tuo suomenruotsalaisten äänestämä mitättömyys.
Nyyh, surullista lukea tuollaista murikointia tuota herkkää ja kaunismelodista laulua kohtaan, jota pitää pysähtyä kuuntelemaan. Kyllä, olin Cider Hillin kannalla, vaikka olen pakkoruotsia vastustava ja lihaa syövä suomensuomalainen...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^^ Min en hjummar. Vai oliko tämä vitsi? Joku muukin kyllä heitti aiemmin jotain vastaava. Ei PKN:n valitseminen edustamaan olisi mitään suomalaisten suvaitsevuuden rummuttamista. Valinta edistäisi suvaitsevaisuustyötä kehitysvammaisuuden suhteen myös Suomessa.

On tämä kumma bändi, kun sen kannattaminen on niin epäluuloja herättävää hommaa. Mikään syy kannattaa ei tunnu olevan oikea. :miettii:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Ei ole vitsi - viittaan tännekin muualta linkkaamiini kommentteihin muualta, tosin ehkä vain irrallisiin, että PKN:n valitseminen näyttäisi kertaheitolla maailmalle, kuinka suvaitsevainen Suomi on. Onhan sellaistakin fiilistä toki ilmassa, et voine kieltää?

Vastahan siitä on pari vuotta kun Suomen Euroviisu kampanjoi juurikin maan suvaitsemattomuutta vastaan - eikä ehkä turhaan, koska avioliittolaki näyttäisi menevän läpi.
Suvaitsevainen Suomi saisi suunnatonta glooriaa kun laitetaan Pertti Kurikka viisuihin!!!
Muistakaa äänestää Pertti Kurikan nimipäivät-yhtye voittoon Uuden ... He ovat sen ansainneet ja Suomi-kuvakin nousee siinä samalla positiivisesti
. .....upeeta ....näytetään maailmalle että Suomi on suvaitsevainen ja kannustava maa ...
Ehkä mä luen kommentteja sitten valikoivasti, niin varmaan me kaikki, mutta nuo tuollaiset saavat vaan itseni reagoimaan. Ehkei tuo asenne sitten ole niin yleinen, kuin uskon, vaan kansan syvät rivit menevät tosiaan musiikki edellä.

Ja kuinka paljon siinä puolessatoista minuutissa sitten ehtii näyttämään mitään bändin livetaidoista tai karismasta, mitä on myös kehuttu? Ja kuinka paljon sitä tarinaa sitten siinä ohessa ehditään kertomaan? No, varmaankin kv. lehdistö PKN:stä innostuisi ihan yhtä paljon kuin suomalainenkin media, ja varmaankin tietoisuus voisi lisääntyä, mikä on vain hyvä asia sinänsä. Kunhan ei vaan samalla puhuttaisi varmasta voitosta :P

Muoks: huomaan itsekin olevani hieman ristiriitainen noissa kommentoinneissa, mutta kovin on ristiriitaiset tunteetkin tämän tiimoilta :D
Hello Hi!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42730
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JuhaUK kirjoitti:Ja kuinka paljon siinä puolessatoista minuutissa sitten ehtii näyttämään mitään bändin livetaidoista tai karismasta, mitä on myös kehuttu?
Se puolitoista minuuttia, jonka näin, oli vaikuttavampi kuin olin etukäteen kuvitellut. Ehkä se oli se karisma sitten, jonka huomasin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

^Tuokin totta. Mutta vähän hätäinen olo siitä silti jää.
Hello Hi!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^^^
En ole huomannut. En ole itse osannut ajatella asiaa noin. Mielestäni henkselinpaukutuksen aihetta ei ole, vaan pitäisi lähteä siitä, mitä täällä pitää parantaa. Silti on ihan hyvä huomioida se mistä aiemmin puhuttiin, että kehitysvammaisten asema voi olla jossain päin Eurooppaa paljon huonompi ja asia ansaitsee ajamista.

En itsekään tykkää "tällä voitetaan"-puheista. Itselleni voiton hakeminen ei ole mikään syy kannattaa PKN:ää. Toisaalta voiton toivominen ei mielestäni ole sen moraalittomampi syy äänestää PKN:ää kuin vaikka Opera Skaalaa. Paitsi jos voiton tai huomion toivoja näkee PKN:n friikkisirkuksena, mutta en henkilökohtaisesti usko sellaisen asenteen olevan yleinen. Ei kai kukaan kuvittele, että bändi jolle naureskeltaisiin ylimielisesti voisi voittaa.

^
Mulle se puolitoista minuuttia oli eka kosketus bändin musaan, olin tosi vaikuttunut ja ihastuin biisiin.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

JuliaS, olemme siis oikeastaan samaa mieltä. Itse jankkaan vain sen takia, että koen joidenkin kannattajien motiivien olevan vieraat itselleni, ja että itse hyvä tarkoitus saattaa hukkua sinne väärien odotusten sekaan, varsinkin jos ei sitten tulekaan menestystä.

Olen jo usein sanonut täälläkin, että valitaan vaan PKN edustamaan Suomea, jos se tuntuu oikealle tänä vuonna. Ehkäpä jokainen kannattaja sitten omalla tahollaan on miettinyt miksi se olisi paras vaihtoehto.
Hello Hi!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Let's agree to agree.
Like a monument to all the time we spent

sheep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 223
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:00

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sheep »

Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
Pitäkää punkkinne!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4166
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

-Axel- kirjoitti: Millä tavalla täällä ollaan suvaitsemattomia? Täällä kerrotaan vain oma mielipide kappaleesta, ilman sen suurempi suvaitsemattomuuksi.
Täällä lupaillaan myös käydä jututtamassa tunnettua PKN:n kannattajaa, kunhan satutaan kasvotusten, ja suositellaan äänestämään omaa suosikkia, kunhan se ei ole PKN. Noh, leikki leikkinä ja mistäs minä piskinpuolikas tiedän vaikka jututtamisen tarkoituksena olisi keskustella Ranskan politiikasta. :uujee:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Katselin eilen Islannin finaalia, ja siellä yhdessä vaiheessa esiteltiin muiden maiden valitsimia viisuja, ja Suomesta näytettiin PKN :shock: En tosin ymmärrä tarpeeksi islantia, että tietäisin sanoivatko sen olevan jo meidän viisumme vai vain ehdolla.

Muoks: kuulemma sanoi ihan oikein, että valitaan vasta 28.2. mutta tämä suosikki ja voisi olla uusi Lordi :roll: No, kai se on sitten uskottava, kun ihan ulkomaillakin jo niin sanotaan.
Hello Hi!

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

(Käreällä äänellä:) Eikös tämä ole jo mediassa hehkutettu voittajaksi, joten ei ihme, että Islannissakin esitellään Suomen kappaleena.

Avatar
Geronimo
Maistelija
Maistelija
Viestit: 34
Liittynyt: 22 Tammi 2015, 12:55

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Geronimo »

Älkää peljästykö! Muistakaa suomenruotsalaismafian voima! Åström, pernilla, oscar, geir, lista on loputon. Österbottenilta tulee kuitenkin se miljoona ääntä :puhelin:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42730
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Geronimo kirjoitti:Älkää peljästykö! Muistakaa suomenruotsalaismafian voima!
Niitähän minä juuri pelkäänkin...
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Mutta Hans on the Basshan tippui jo :heh:
Hello Hi!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Geronimo kirjoitti:Älkää peljästykö! Muistakaa suomenruotsalaismafian voima! Åström, pernilla, oscar, geir, lista on loputon. Österbottenilta tulee kuitenkin se miljoona ääntä :puhelin:
Tai miten jos tulee Lappi-Mafia ja Solju äänestetään voittajaksi?

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Entäs jos Savonlinnan seudun asukkaat äänestävät porukalla Jouni Aslakin voittoon? :shock:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Tai turkulaiset Norlanin? :draamaa:
Like a monument to all the time we spent

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja murka »

toivo kirjoitti:
Geronimo kirjoitti:Älkää peljästykö! Muistakaa suomenruotsalaismafian voima! Åström, pernilla, oscar, geir, lista on loputon. Österbottenilta tulee kuitenkin se miljoona ääntä :puhelin:
Tai miten jos tulee Lappi-Mafia ja Solju äänestetään voittajaksi?
Lappi-Mafialla on näissä vaaleissa peräti kaksi kärkiehdokasta Solju ja Sallan oma kultakurkku Kimmo Blom.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42730
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JuliaS kirjoitti:Tai turkulaiset Norlanin? :draamaa:
Ajattele, jos ne saa avukseen vielä kaikki zumbaharrastajat :draamaa:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37084
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

JuliaS kirjoitti:Tai turkulaiset Norlanin? :draamaa:
Tai porvoolaiset Aikuisen! :draamaa:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6427
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Elvis »

:loppu: Jospa palataan takaisin aiheeseen, eli Pertti Kurikan Nimipäiviin.

Soitin kappaleen isovanhemmilleni. He sanoivat, että jos tämä valitaan niin tuskin pärjää, koska tämä on pelottava. He tarkoittivat esityksen synkkyyttä ja savua bändin ympärilä, sekä solistin karkeaa lauluääntä.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2429
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja jamira »

Minä näen tämän suosion kyllä suurena kuplana. Aiheuttaa paljon hälyä ja nostetaan jatkuvasti esiin mediassa erilaisuutensa takia. MUTTA. Kuka tätä lopulta äänestää? Monet niistä, jotka ovat PKN:n takana kuuluvat mielestäni siihen joukkoon joka katsoo UMK:ta mutta ei itse äänestä. Näitä ihmisiä on paljon, se joukko katsojista joka äänestää on lopulta aika pieni näissä ohjelmissa ja monet näistä ovat euroviisujen tai jonkin artistin fanaattisia faneja esim Satin Circus. Toisekseen monet, kuten perheeni ja ystäväpiirini, pitävät PKN:ää hienona juttuna. Mutta eivät ikinä voisi tällaista musiikkityyliä äänestää. Kappale ei ole valtavirtamusiikkia tai mitenkään hyvä.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Miten tämä keskustelu voi aina palata siihen, että kappale on muka objektiivisesti huono? :jupinaa: Minen jaksa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ Koska täällä on absoluuttisen totuuden haltijoita jotka tietävät paremmin ja oikeammin kuin kappaleesta tykkäävät.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

jamira kirjoitti:Kappale ei ole valtavirtamusiikkia tai mitenkään hyvä.
On se kyllä silti mielestäni paras näistä tämän vuoden UMK-biiseistä. Enkä ole edes punkkari. En sitten tiedä kertooko tämä enemmän tästä kappaleesta vai yleisestä tasosta tänä vuonna. :roll:

Lukittu