UMK 2015: yleiskeskustelu

Euroviisut 2015 Wienissä
Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Tykkäisin, jos olis semiversio. :joojoo:
Like a monument to all the time we spent

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Olen vähän spekuloinut, että kuka mahtaisi voittaa UMK-finaalin? Ketkä on suurimmat suosikit? Ovatko he Satin Circus, Opera Skaala, Pertti Kurikan Nimipäivät ja Shava? Voin olla toki hyvinkin väärässä asian suhteen, mutta niin olen ymmärtänyt.

Aiemmin tänä talvena Satin Circus voitti Viisukuppilan leikkimielisen pudotuspeli-kilpailun. Tuon kilpailun voittaja ei ole kuulemma päässyt Suomen edustajaksi koskaan. Sillä perusteella Satin Circus ei voittaisi UMK-finaalia. Toisena, Viisukuppilan fanipalkinnon voitajakaan ei ole päässyt kuin neljä kertaa edustajaksi vuodesta 2004 alkaen. Siis mikäli vaikka Opera Skaala, joka finalisteista on yksi suosituimmista UMK-kilpailijoista tällä foorumilla, voittaa fanipalkinto-äänestyksen, voittaneeko Opera Skaalakaan UMK-finaalia? Pertti Kurikan Nimipäivät kerää varmasti paljon ääniä eiviisufaneilta. Kerääkö kuitenkaan tarpeeksi? Raatien en valitettavasti usko "suosivan" heitä.

Onko mahdollista sitten, että UMK-finaalin voittaisi Shava? :miettii:
Paremman maailman puolesta.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

ääk. Mua on alkanut jopa ärsyttää se, että tänä vuonna on useita hyviä vaihtoehtoja lähetettäväksi viisuihin. Jotenkin tuntuu että, oli voittaja kuka tahansa, niin jää vaivaamaan miten se joku toinen ehdokas olis pärjännyt viisuissa?

Ja sit jos valitaan nää PeeKooÄnnät sinne, niin sit vasta harmittaakin, vaikka voihan sekin menestyä siellä, vaikka en millään jaksa uskoa. Ei voi koskaan tietää. Miksi juuri tänä vuonna pitää olla mukana PKN, olis ollut vaikka UMK 2012 vuonna, kun ehdokkaiden joukossa ei ollut oikein ketään muuta edustuskelpoista?

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja rosetta »

toivo kirjoitti:Miksi juuri tänä vuonna pitää olla mukana PKN, olis ollut vaikka UMK 2012 vuonna, kun ehdokkaiden joukossa ei ollut oikein ketään muuta edustuskelpoista?
:shock: Ei ollut? Valittu edustaja ja pari muutakin olivat aivan edustuskelpoisia (mitä PKN taas ei minusta ole).

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Toivon, ettemme ikinä enää palaa niin huonoon tasoon kuin oli vuonna 2012.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

toivo kirjoitti:Miksi juuri tänä vuonna pitää olla mukana PKN
Miksi minään vuonna?
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Edwina kirjoitti:Toivon, ettemme ikinä enää palaa niin huonoon tasoon kuin oli vuonna 2012.
Siihen vuoteen meinasi katketa meikän puolivuosisatainen Suomen karsinta -innostus - mutta onneksi jäi vain kertaluonteiseksi onnahteluksi - sen jälkeen ollaan menty joka vuosi vain parempaan suuntaan :tapu:

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Axell »

Kyllä veikkaisin, että Sonftengine esiintyy UMK finaalissa, sillä en nyt muista kuka, mutta joku bändin jäsenistä laittoi eilen Snäpchätissä, että ovat @Yle ja toinen taisi laittaa jotain treenaamisesta :joojoo:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Väliaikashowt paranee viimein. :peukku:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Axell »

JuliaS kirjoitti:Väliaikashowt paranee viimein. :peukku:
Eihän niissä mitään vikaa tähän mennessäkään ole ollut :draamaa: :peukku:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4100
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Jonttu kirjoitti:
toivo kirjoitti:Miksi juuri tänä vuonna pitää olla mukana PKN
Miksi minään vuonna?
Eräänlaisena kaverikoirana olen ollut kehitysvammaisten kanssa tekemisissä käytännöllisesti katsoen koko ikäni. Olen nähnyt ajan, kun lapsia kiellettiin leikkimästä ”sen hullun pojan” kanssa ja kun naapurin isäntä totesi kehitysvammaisten teatteriretkestä, että sama jos hän veisi navetasta lehmänsä teatteriin. Noista ajoista on onneksi tultu pitkä matka. Nyt oma pentuni opettaa kehitysvammaisille vieraita kieliä, kehitysvammaiset saavat asua omillaan, käydä töissä ja jopa perustaa bändin ja osallistua euroviisukarsintoihin biisillä, joka ravistelee eikä selvästikään jätä ketään kylmäksi. Miten kappale onnistuukin samalla kertaa sekä haistattamaan pitkät että kuulostamaan tavattoman hyväntuuliselta. Nämä kaverit ponnistavat sellaisista lähtökohdista ja sellaisella asenteella, että nostaisin hattua jos minulla sellainen olisi. (En pysty käyttämään hattua korvieni takia.)

Enkä alkuunkaan ymmärrä joissakin kommenteissa esiintynyttä puhetta "säälipisteistä". Mitä ihmeen säälimistä näissä tyypeissä muka on?

Nyt on mentävä latkimaan kulhollinen vettä. En ole ikinä puhunut näin paljon yhteen menoon.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

^ tämä juttu on sen takia että monet näkevät PKN myös sellaisena osallistujana jolle ei saa antaa ollenkaan krittiikkiä saamatta pahoja katseita itseensä.
<3

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

^^ Mutta miten tuo liittyy minun kommenttiini? Minä olen tämän aiheen puitteissa puhunut aina vain huonosta musiikista enkä mistään muusta. En ymmärrä miten mikään valitsijaraati voi valita demoista näin - minun mielestäni - huonon kappaleen 18 parhaan joukkoon, sori vaan. Sellaista ei pitäisi tapahtua minään vuonna, näin minä ajattelen.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Ainoa tapa varmistaa, että raati tekee makusi mukaisia päätöksiä on ruveta UMK-diktaattoriksi. Hankkiudu kyseiseen raatiin ja heivaa muut jäsenet.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4100
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Jonttu kirjoitti:^^ Mutta miten tuo liittyy minun kommenttiini? Minä olen tämän aiheen puitteissa puhunut aina vain huonosta musiikista enkä mistään muusta. En ymmärrä miten mikään valitsijaraati voi valita demoista näin - minun mielestäni - huonon kappaleen 18 parhaan joukkoon, sori vaan. Sellaista ei pitäisi tapahtua minään vuonna, näin minä ajattelen.
Sitä minä vain, että ei se kaikkien mielestä ole huono.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

En minäkään olisi päästänyt seulasta läpi esimerksi Satin Circusta ja Järjestyshäiriötä, enkä muutamaa muutakaan koska minusta niissä biiseissä ei ole mitään mielenkiintoista, mitään mitä ei olla kuultu lukuisia kertoja ja kuulla jatkuvasti. Enkä usko että ne tarjoavat viisuillekaan muuta kuin täyteraitoja. Mutta en minä silti jaksa niitä vastaan kampanjoida kuukausikaupalla, koska paljon kivempaa on intoilla puolesta kuin negailla vastaan, puolustaa kuin kampittaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42032
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

En kyllä ole kuullut kenenkään sanovan, että aikoo säälistä äänestää Pertti Kurikan nimipäiviä. Sellaista kyllä, että tosi nasta juttu että ovat mukana, tai että juuri tuollaista ravistelua viisut tarvitsevat. Kaikkea muuta kuin sääliviä kommentteja. Korkeintaan säälitään niitä, jotka ottavat viisut liian tosissaan.
Rise, angel, shine, love!

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AntSa »

En ole tainnut täällä "aikoihin" kirjoittaa.

Itse toivon ennen kaikkea mahdollisimman yleispätevää valintaa. "Yleispätevyys" on järeälti laaja seikka. Jos nojaisin ainoastaan musiikkimakuun ja esityksiin, omat suosikkini voittoon saakka olisivat SATIN CIRCUS, OPERA SKAALA sekä JÄRJESTYSHÄIRIÖ. Jos minun täytyisi kertoa sydämeni ääni, se olisi PERTTI KURIKAN NIMIPÄIVÄT.

Tämän vuoden valinnasta ei näkökulmaa ja yhtälailla valinnan vaikeutta uuvu. Tätä ei ole tehty itsestäänselväksi saati helpoksi. Äänestetään siis tänäkin vuonna jokaiikka sitä omaa suosikkia? Jos ei tällä haavaa keskityttäisi "inhokkien" mollaaamiseen, vaan annettaisiin ISOT PEUKUT SUOSIKEILLE!

UMK-kausi on ollut monessa mielessä onnistunut. On löytynyt monta hyvää, jyvää, euroviisusyvää.

Nautitaan tästä viikonvaihteesta viisuvivahteineen, eikös? <3

Joku (sinä voit vaikuttaa) lähtee. :peukku: <3
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Yhdessä äänestetään Pertti Kurikan nimipäivät voittoon!

Minkä takia?

+ Pertti Kurikan nimipäivät herättäisi valtavan hypen ja huomion, jos pääsisi osallistumaan kisoihin.
+ Bändi nousisi kertaheitolla koko euroviisujen seuratuimmaksi yhtyeeksi ja kaikki puhuisivat pelkästään kyseisestä bändistä.
+ Kova liveveto!
+ Punkkia ei ole aikaisemmin nähty(???)
+ Huomioarvo olisi taattu koko kisojen ajaksi (ja sen jälkeen). Siinä missä muut bändit unohdettaisiin heti kun ne olisivat esiintyneet.


+ Yleisesti ajatellen biisien taso ei ole kovin erikoinen missään kappaleissa.
pahimmat kilpailijat esim.
Satin Circus on on osittain kopiobiisi ja live-esiintyminen ei vakuuttava.
Opera Skaala on jo nähty aikaisemminkin euroviisuissa eri muodoissa.
Järjestyshäiriöllä on unettava biisi, joka unohtuu liian helposti.
Shava - Ostarilla. Biisi keskitasoa, mutta live-esiintyminen näistä bändeistä kovin.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

euroviisuholisti kirjoitti:+ Pertti Kurikan nimipäivät herättäisi valtavan hypen ja huomion, jos pääsisi osallistumaan kisoihin.
+ Bändi nousisi kertaheitolla koko euroviisujen seuratuimmaksi yhtyeeksi ja kaikki puhuisivat pelkästään kyseisestä bändistä.
+ Huomioarvo olisi taattu koko kisojen ajaksi (ja sen jälkeen). Siinä missä muut bändit unohdettaisiin heti kun ne olisivat esiintyneet.
Eikö nämä kolme ole melkein sama asia? :hihi:

Minä en kyllä usko siihen, että bändi saisi yhtä suuren huomion kuin esim. Conchita ja Lordi ja olen edelleenkin sitä mieltä, että PKN ei ole verrattavissa näihin kahteen. Olen myös sitä mieltä, että taviskatsojat eivät varmaan edes tajuaisi, että PKN koostuu kehitysvammaisista, toisin kuin Conchitan ja Lordin kohdalla tajuttiin heti, että heissä on jotain uutta ja erilaista.

Ja pitäisikö kehitysvammaisuuden edes olla jotenkin erilainen juttu? Ilmeisesti tosin itse bändin mielestä, kun ovat puhuneet sen puolesta että kehitysvammaisille pitäisi antaa enemmän palkkaa kuin "normaaleille" ihmisille. Minusta olisi parempi, että kehitysvammaisuudesta tehtäisiin arkipäiväinen asia (kai tähänkin bändi pyrkii), eikä sitä nostettaisi samalle tasolle parakkaan naisen ja monstereiden kanssa.

Ja niin, kyllähän se semifinaalin viimeinen sija muistettaisiin varmasti. :kaunis:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4100
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Jonttu kirjoitti:^^ Mutta miten tuo liittyy minun kommenttiini? Minä olen tämän aiheen puitteissa puhunut aina vain huonosta musiikista enkä mistään muusta. En ymmärrä miten mikään valitsijaraati voi valita demoista näin - minun mielestäni - huonon kappaleen 18 parhaan joukkoon, sori vaan. Sellaista ei pitäisi tapahtua minään vuonna, näin minä ajattelen.
Kiitos, että avasit kysymystäsi. Yritän vastata uudestaan ja koetan tällä kertaa olla puhumatta liikaa. "Miksi minään vuonna?" Siksi, että nyt se on mahdollista. Sitä yritin kertoa. Minun ja monen muun mielestä PKN:n kappale ja esitys on hyvä. Mielestäni on hienoa, että kisaamassa on nyt niin erityylisiä kappaleita. Jos viisut tosiaan olisivat vain pienen sisäpiirin tapahtuma, mihin joku jossain viestissä viittasi, niin eivät ne olisi enää euroviisut.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Samiasd kirjoitti:Ja pitäisikö kehitysvammaisuuden edes olla jotenkin erilainen juttu?
Ei ja kyllä. Ei siitä mihinkään pääse, että kyse on vammasta, joka vaatii erityisjärjestelyjä. Mutta niiden erityisjärjestelyjen pitäisi olaa yhtä arkipäiväisiä kuin liikuntavammaisten esteettömyysasiat. Ja pitäisi opetella kuuntelemaan mitä kehitysvammaisella on sanottavaa, uskoa että sitä sanottavaa on ja että sitä voi kuunnella, vaikka sanominen voi tapahtua ns. totuttuun nähden vähän eritavoin. Useimmt kykenevät kulkemaan pyörätuolia käyttävän rinnalla ihan kuin ei mitään, se ei aiheuta mitään ihmetystä. Pyörätuolia käyttävää artistia ei varmaankaan kukaan lähtisi häpeämään erilaisuutensa vuoksi viisulavalla vaikka show pitäisikin rakentaa vamman ehdoilla ja pyörätuolin liikkeet lavalla näyttäisivät erilaiselta kuin liikuntavammattoman tavanomaiset tanssahtelut. Minusta samaan tapaan voisi hyväksyä, että kehitysvammaiset voisivat esiintyä kaikilla samoilla areenoilla kuin kaikki muutkin ja sanoa sanottavansa silloin kun sanottavaa on ja se on onnistuttu pukemaan hyvään ja onnistuneeseen kokonaisuuteen kuten PKN:llä on - ei heille musiikillisesti tarvitse antaa mitään eteen vastaavan lajin bändeihin nähden.

Itse olen ollut PKN:n osallistumisesta ilmoittamisesta lähtien sitä mieltä, että tässä koko vastustuksessa ei ole kyse pelkästään tästä bändistä ja kehitysvammaisista. Minusta osa viisufaneista vastustaa aina kun ilmenee sitä erilaista musiikkia. Ja tekee siitä erilaisesta musiikista suuremman ja kokonaisvaltaisemman, uhkaavamman erilaisuuden kuin mitä se on. Margot mainitsi toisessa ketjussa, että Lordin lisäksi Teräsbetoni ja Eläkeläiset aiheuttivat omana vuonnaan haloota. Niin aiheuttivat: puheissa epäiltiin kaikkea, esimerkiksi TB:nbändin jäsenten älyä, koulutustasoa, englanninkielen taitoa. Vaikka näistä kaikista olivat faktat selvillä, että kyse on koulutetuista ja ilman aksenttia englantia laulavista ihmisistä, jotka ovat antaneet haastatteluja englanniksi, näytteitä tuubissa. Eläkeläiset taas oli protestihenkisempi estetiikaltaan, mutta tämä esteettinen protestihenkisyys viritettiin kaikenkattavaksi, omaan viisufaniuteen kohdistuvaksi vihamielisyydeksi ja pelkkästä osallisutumisesta ilmoitettiin että raiskaavat minun viisuni.

Voimakkaita, omaa viisuestetiikkaa kiihkeästi suojelevia reaktioita, jotka eivät luo kovin rakastavaa ja erilaisuudelle avointa vaikutelmaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

ta1ja kirjoitti:Ja pitäisi opetella kuuntelemaan mitä kehitysvammaisella on sanottavaa, uskoa että sitä sanottavaa on ja että sitä voi kuunnella, vaikka sanominen voi tapahtua ns. totuttuun nähden vähän eritavoin. Useimmt kykenevät kulkemaan pyörätuolia käyttävän rinnalla ihan kuin ei mitään, se ei aiheuta mitään ihmetystä. Pyörätuolia käyttävää artistia ei varmaankaan kukaan lähtisi häpeämään erilaisuutensa vuoksi viisulavalla vaikka show pitäisikin rakentaa vamman ehdoilla ja pyörätuolin liikkeet lavalla näyttäisivät erilaiselta kuin liikuntavammattoman tavanomaiset tanssahtelut. Minusta samaan tapaan voisi hyväksyä, että kehitysvammaiset voisivat esiintyä kaikilla samoilla areenoilla kuin kaikki muutkin ja sanoa sanottavansa silloin kun sanottavaa on
Tämä oli erittäin hyvä pointti ja olen tästä ihan samaa mieltä. Kyllä kehitysvammaistenkin pitää saada äänensä kuuluviin ja osallistua yhteiskunnan asioihin ja tulla kuulluksi ja nähdyksi.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Margot »

Musta on jotenkin hassua, miten paljon PKN:n yhteydessä puhutaan kehitysvammaisuudesta. Olen kyllä huomannut, että monilla on vammaisia kohtaan outoja ennakkoluuloja ja alentuvaa asennetta, mutta oikeesti viisufanien kohdalla puolet liian lyhyt punk-kappale on kyllä se shokeeraavampi juttu. :hihi: Jo Lordi ja Teräsbetoni olivat monelle liikaa popista poikkeavaa musaa, joten ihmettelisin, jos viisuihmiset seisoisivat sankoin joukoin punkin takana.
What color is your life?

sheep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 223
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:00

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja sheep »

euroviisuholisti kirjoitti:Yhdessä äänestetään Pertti Kurikan nimipäivät voittoon!

Minkä takia?

+ Pertti Kurikan nimipäivät herättäisi valtavan hypen ja huomion, jos pääsisi osallistumaan kisoihin.
+ Bändi nousisi kertaheitolla koko euroviisujen seuratuimmaksi yhtyeeksi ja kaikki puhuisivat pelkästään kyseisestä bändistä.
+ Huomioarvo olisi taattu koko kisojen ajaksi (ja sen jälkeen). Siinä missä muut bändit unohdettaisiin heti kun ne olisivat esiintyneet.
Suomi on käyttänyt mediahuomio-korttia viisuissa verrattaen niin usein (etenkin 2006 ja 2013) että eiköhän se ala jo vähitellen kääntyä itseään vastaan. Minusta olisi ainakin kiusallista, jos Suomi jälleen lähtisi "fuskaamaan", etenkin kun viimevuotisen menestyksen jälkeen siihen ei ole syytä. Luulisi muutenkin viime vuoden antaneen vähän osviittaa siitä, millaisella kokonaisuudella sitä menestystä saattaisi tulla, mutta ei... :roll:

Alan kyllä olla hyväksynyt sen, että Kurikka sinne edustamaan lähtee. Kaipa siitäkin jotain tyydytystä saa, kun pääsee näkemään näiden varmaa voittoa huutelevien reaktiot, kun edes sitä finaalipaikkaa ei irtoa. Toivon totisesti PKN:n puolesta, että yhtä suurta kannatusta löytyy vielä silloinkin, mutta epäilen...
Viimeksi muokannut sheep, 01 Maalis 2015, 09:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitäkää punkkinne!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Margot kirjoitti:Musta on jotenkin hassua, miten paljon PKN:n yhteydessä puhutaan kehitysvammaisuudesta. Olen kyllä huomannut, että monilla on vammaisia kohtaan outoja ennakkoluuloja ja alentuvaa asennetta, mutta oikeesti viisufanien kohdalla puolet liian lyhyt punk-kappale on kyllä se shokeeraavampi juttu. :hihi: Jo Lordi ja Teräsbetoni olivat monelle liikaa popista poikkeavaa musaa, joten ihmettelisin, jos viisuihmiset seisoisivat sankoin joukoin punkin takana.
Ehkä se joillekin on, itse taas tykkään noista mainitsemistasi kovastikin, ja minulle shokeeraavaa tässä on yksinkertaisesti kappaleen huonous... Että sellaisen lähettämistä kansainväliseen laulukilpailuun edes harkitaan...! :eiei: Ja tuskin harkittaisikaan ilman tuota taustatarinaa, sehän siinä on.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Margot kirjoitti:Musta on jotenkin hassua, miten paljon PKN:n yhteydessä puhutaan kehitysvammaisuudesta. Olen kyllä huomannut, että monilla on vammaisia kohtaan outoja ennakkoluuloja ja alentuvaa asennetta, mutta oikeesti viisufanien kohdalla puolet liian lyhyt punk-kappale on kyllä se shokeeraavampi juttu.
Asiallinen huomio, näin asia lienee. Toisaalta kehitysvammaisuuden esillenoususta ei ole voinut välttyä, kun eräs pääväitteistä on, että biisin kannattajat kannattavat sitä vain kehitysvammaisuuden takia, tai eivät voi kannattaa mitään niin itse, oman maun perusteella, huonoksi koettua oikein muusta syystä.
rosetta kirjoitti:Ehkä se joillekin on, itse taas tykkään noista mainitsemistasi kovastikin, ja minulle shokeeraavaa tässä on yksinkertaisesti kappaleen huonous... Että sellaisen lähettämistä kansainväliseen laulukilpailuun edes harkitaan...! :eiei: Ja tuskin harkittaisikaan ilman tuota taustatarinaa, sehän siinä on.
Rosetta, et ole pitänyt Eläkeläisistä, et Zdob si Zdubin So Luckysta, joista minä esimerkiksi pidin molemmista. Voisiko olla, että et pidä ja kuuntele tietyntyyppistä punkia tai protestihenkistä rillumareita muutoinkaan? Että kyse on makueroista?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

sheep kirjoitti: Alan kyllä olla hyväksynyt sen, että Kurikka sinne edustamaan lähtee. Kaipa siitäkin jotain tyydytystä saa, kun pääsee näkemään näiden varmaa voittoa huutelevien reaktiot, kun edes sitä finaalipaikkaa ei irtoa.
Mielestäni monet tällä foorumilla ovat ottaneet PKN:n heittoja kovasti tosissaan, eivätkä huomioi huumori- ja suunsoittoaspektia. Perttihän on heittänyt mm., että Hanna Pakarinen voittaa. :heh: Sitä paitsi ainakin rumpali Toni on sanonut, että tulos jännittää.
AntSa kirjoitti:Jos ei tällä haavaa keskityttäisi "inhokkien" mollaaamiseen, vaan annettaisiin ISOT PEUKUT SUOSIKEILLE
Agree! :peukku:
Viimeksi muokannut JuliaS, 27 Helmi 2015, 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1925
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Onnittelut Pertti Kurikan Nimipäiville jo etukäteen. Jos joku muu voittaa huomenna niin lupaan syödä sukkani..

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: UMK 2015: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Haksis kirjoitti:Onnittelut Pertti Kurikan Nimipäiville jo etukäteen. Jos joku muu voittaa huomenna niin lupaan syödä sukkani..
Vaadin kuvatodistetta sitten. :cool:

Lukittu