Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4102
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Äänestäisin tätä, vaikkei se edes osallistuisi <3
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Geronimo
Maistelija
Maistelija
Viestit: 34
Liittynyt: 22 Tammi 2015, 12:55

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Geronimo »

Näen taas vision, kesällä allsång pä skanssen, "och här kommer pärtti kyrikan nimmipaevät!" tuhansien yleisömeri kuhisee ja laulaa kipparilakit päässä lacosten pikeepaidoissaan yhteislaulua! PÄRTTI PÄRTTI! :barba: Markoolion ja Jarmo Mäkisen jälkeen tunnetuimmat suomalaiset.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Poistunkin tästä niiden artistien ketjuihin, joita en kannata. Siellä ilmoitan, etten aio äänestää kyseistä esitystä. Ehkä innostun jopa kehottamaan muita olemaan äänestämättä.
Like a monument to all the time we spent

Leiska
Maistelija
Maistelija
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 12:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Leiska »

JuliaS kirjoitti:Poistunkin tästä niiden artistien ketjuihin, joita en kannata. Siellä ilmoitan, etten aio äänestää kyseistä esitystä. Ehkä innostun jopa kehottamaan muita olemaan äänestämättä.
Nokkelaa.
"Close your eyes pretend it's just the two of us again."
"Make believe this moment's here to stay."

Johnny logan - "Hold me now" - 1987

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ tavallisen mukavan käytöksen ja hyvän kisahengen toivominen edes kisailtana saatetaan täällä tulkita mielipiteiden sensurointipyrkimyksiksi ja syyllistämiseksi. Ja nyt kun taas sanoin tämän :heh: niin saan loukkaantuneet :hali: kimppuuni, mutta sanon siltikin, koska mielestäni tämä on pakko todeta: aika oudolta tuntuu tämä vastustukseen panostaminen. :eiei:

Pertti Kurikan Nimipäiville onnea kisaan. Jos teidät valitaan, se olisi todella hieno juttu :uujee: . Jos teitä ei valita, niinkuin saattaa käydä, olette silti rohkeasti esittäneet kivan biisin ja kisanneet todella kunniakkaasti :peukku: :tapu:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4102
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

ta1ja kirjoitti: Pertti Kurikan Nimipäiville onnea kisaan. Jos teidät valitaan, se olisi todella hieno juttu :uujee: . Jos teitä ei valita, niinkuin saattaa käydä, olette silti rohkeasti esittäneet kivan biisin ja kisanneet todella kunniakkaasti :peukku: :tapu:
Näin on! :tapu: :samaamielta:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Leiska
Maistelija
Maistelija
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 12:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Leiska »

ta1ja kirjoitti:^ tavallisen mukavan käytöksen ja hyvän kisahengen toivominen edes kisailtana saatetaan täällä tulkita mielipiteiden sensurointipyrkimyksiksi ja syyllistämiseksi. Ja nyt kun taas sanoin tämän :heh: niin saan loukkaantuneet :hali: kimppuuni, mutta sanon siltikin, koska mielestäni tämä on pakko todeta: aika oudolta tuntuu tämä vastustukseen panostaminen. :eiei:

Pertti Kurikan Nimipäiville onnea kisaan. Jos teidät valitaan, se olisi todella hieno juttu :uujee: . Jos teitä ei valita, niinkuin saattaa käydä, olette silti rohkeasti esittäneet kivan biisin ja kisanneet todella kunniakkaasti :peukku: :tapu:
Onnea tietysti kaikille osallistujille. Myös PKN:nän jätkille :peukku:.
Ilmaisen vaan äänekkäästi mielipiteeni kuten
(jopa viisukuppilan kaltaisessa 'sivistyneessä' foorumissa) on tapana. :heh:
Ja en käännä kelkkaani. Edelleenkään en pidä oikein biisistä.
Finaalin alkamista odotellessa :biskop:.
"Close your eyes pretend it's just the two of us again."
"Make believe this moment's here to stay."

Johnny logan - "Hold me now" - 1987

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Oon niin tympääntynyt noihin kaikkiin asiattomiin negatiiivisiin kirjoituksiin, että aion ihan protestiksi antaa tälle kunnolla ääniä, vaikken tänä vuonna aikonut alunperin äänestää ketään.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Mun mielestä myös on kurjaa, että foorumilla on niin paljon vaivauduttu vastustamaan. Enkä nyt puhu siitä, että joku sanoo mielipiteensä, mutta vastustamiseen on ollut oikeen agenda monilla vastaan äänestämisineen. Oon monta kertaa miettinyt, että pitäisikö jättää foorumi toistaiseksi, mutta en malta olla olematta kiusoinanne. Onhan viisuista jauhaminen muuten hauskaa.

Mutta kuten varmasti muutkin, toivon ennen kaikkea hyvää mieltä kaikille täksi illaksi! :hiphei:
Like a monument to all the time we spent

Leiska
Maistelija
Maistelija
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 12:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Leiska »

JuliaS kirjoitti:Mun mielestä myös on kurjaa, että foorumilla on niin paljon vaivauduttu vastustamaan. Enkä nyt puhu siitä, että joku sanoo mielipiteensä, mutta vastustamiseen on ollut oikeen agenda monilla vastaan äänestämisineen. Oon monta kertaa miettinyt, että pitäisikö jättää foorumi toistaiseksi, mutta en malta olla olematta kiusoinanne. Onhan viisuista jauhaminen muuten hauskaa.

Mutta kuten varmasti muutkin, toivon ennen kaikkea hyvää mieltä kaikille täksi illaksi! :hiphei:
Ja ei ole oikeastaan väliä vaikka voittaisivatkin. Hassu pieni kilpailu tämä suomen karsinta.
Ihan mielenkiintoista olisi nähdä miten eurooppa (ja Australia) reagoisi tähän.
"Close your eyes pretend it's just the two of us again."
"Make believe this moment's here to stay."

Johnny logan - "Hold me now" - 1987

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Albin »

akfan33_ZZ kirjoitti:Oon niin tympääntynyt noihin kaikkiin asiattomiin negatiiivisiin kirjoituksiin, että aion ihan protestiksi antaa tälle kunnolla ääniä, vaikken tänä vuonna aikonut alunperin äänestää ketään.
Minä olen niin samaa mieltä.. tympäsee koko PKN keskustelu mutta jotenkin ihan päinvastaisesti. Tympäsee ihmiset jotka on NIIN hyviä ihmisiä ettei heitä jollain vajavaisella sanalla loukkaisi.. Pertin porukalle kaikkea hyvää vaikka en kappaleesta pidäkkään.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Kyse ei ole loukkaantumisesta, vaan siitä, millainen ilmapiiri foorumilla on.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Koirankuonolainen kirjoitti:
TantePätsi kirjoitti:Tässä maailmantilanteessa PKN:n valinnan voisi tädistä kokea olevan jopa kannanotto sanavapauden puolesta, mutta se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että täti ei voi ymmärtää tämän musiikillisia arvoja. #valmistautuupahimpaan
Ei kaikkea tarvitsekaan ymmärtää pitääkseen siitä <3 En minäkään yleensä ymmärrä oopperasta yhtään mitään, mutta kuuntelen ja katselen sitä hyvin mielelläni.
Tsehovin Lokissa Trigorin sanoi aikoinaan: Minä en ymmärtänyt mitään, mutta katselin kyllä mielelläni. Dekoraatio oli lumoava.

Ongelma on, että tätä täti ei katsele mielellään, eikä dekoraatiokaan ole lumoava. Onneksi Stockalta sai tänään aivan ihania korvatulppia ja silmälappua. NE olivat hyödyksi jo matkalla takaisin Töölöön siinä hirveässä viettelysten raitiotievaunussa.
:rakkaus: Thomas G:son :rakkaus:

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tinov »


Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kalonike »

We’re coming to let’s go <3 :peukku:

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Albin »

Mitä tarkoittaa dekoraatio?

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Albin kirjoitti:Mitä tarkoittaa dekoraatio?
Boris Aleksejevitš Trigorin tarkoitti tässä Arkadinan pojan Treplevin kirjoittaman näytelmän lavastusta. Täti laajentaisi tässä yhteydessä koskemaan koko näytteillepanoa.
:rakkaus: Thomas G:son :rakkaus:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42059
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

En tiedä, kirjoittaako Oikea laulu voitti- vai väärä laulu voitti -ketjuun.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42059
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

En tiedä, kirjoittaako Oikea laulu voitti- vai väärä laulu voitti -ketjuun.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Kauniisti soittavien kiiltokuvapoikien tanssiorkesteri sitten voitti. Onnea matkalle.

Keckman
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Helmi 2015, 04:15

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Keckman »

PKN maanataina aamutv:ssä klo 9.15

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17005
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Happy »

Jee hyvä että voittivat! Kaipaan sitten myös äänilleni jotain vastiketta, joten toivon et nää tulee antamaan kaikkensa viisuissa ja asennoituu viisuuihin kuin maailman tärkeimpään asiaan eivätkä mene sinne pelleilemään

Livet oli jo Umks niin hyviä et kyl nää osaa esiintymisen ja lavakarisman, kyl kansa tietää :peukku:
Vaikken biisistä vieläkään oikein pidä niin oon vilpittömästi iloinen näiden edustusmatkasta, olihan nää parempia kuin yli puolet Umkn finalisteista :tapu:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42059
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Happy kirjoitti:Kaipaan sitten myös äänilleni jotain vastiketta, joten toivon et nää tulee antamaan kaikkensa viisuissa ja asennoituu viisuuihin kuin maailman tärkeimpään asiaan eivätkä mene sinne pelleilemään
MInusta näytti, että kun voitto varmistui, ainakin joku bändin jäsen suunnilleen porasi liikutuksesta.Uskon että oli tärkeä voitto heille ja että ottavat viisut hyvinkin vakavasti.

UMK-Esitys ainakin oli sääntöjen mukainen, siitä ehdottomasti plussaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4909
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mulla on jotenkin tosi hämmentynyt olo nyt sitten tästä Suomen Euroviisusta. Toisaalta en tykkää yhtään mutta toisaalta jotenkin tosi raikas, aito ja erilainen. :roll:

Suomi on ainakin vielä vedonlyönnissä kolmantena. Ehkä se laskee roimasti kevään aikana tai sitten se nousee ykköseksi. Takana mm. muovi- Ruotsi.

Ja se sijoituskin Wienissä voi olla ihan mikä vaan. Voi olla semin viimeinen tai finaalissa top 10. Ei voi tietää. Hämmentävää

Mutta kaikille viisufaneille muistutukseksi, että viisuja katsoo ja äänestää muutkin kuin viisufanit. PKN saatta olla hyvinkin suosittu tavisten keskuudessa epäeuroviisumaisuutensa takia. Ei voi tietää. Ja kyllä se viisufanien korvaan sopiva laskelmoitu G:son sävellys tulee sieltä espanjasta :heh:

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3319
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Rousku kirjoitti:UMK-Esitys ainakin oli sääntöjen mukainen, siitä ehdottomasti plussaa.
Tosiaankin näin. Pidän kappaleesta muutenkin, mutta erityinen plussa siitä, että tässä oli viisupaketti valmiina. Monen kappaleen kohdalla olisi jäänyt kysymysmerkki viisuesityksen kohdalle, mutta PKN tarjosi kaksi (uusinta mukaan lukien kolme) ehjää ja viisuvalmista esitystä.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3738
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Zera »

Minä olen lämmennyt tälle sen verran, että nostan kahteen tähteen. Sanoitus on varmaan parasta tässä, ihanaa vaihtelua tavanomaisille rakkausaiheisille biiseille. Onhan tämä edelleenkin mielestäni yksitoikkoinen sävellys ja oli selvästi finaalin huonoin kappale, mutta ei niin surkea kuitenkaan miltä aluksi tuntui.

Menestysmahdollisuuksista en osaa sanoa, tuntuu vähän että tällä joko voitetaan tai hävitään reippaasti. Ihmiset täälläkin niin tuntuvat olevan joko puolesta tai vastaan.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6314
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja mariah »

Yksi tähti, odotetusti :uujee: onnea ta1ja kurikan nimipäiville :joojoo:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Onneksi Olkoon PKN ja onneksi olkoon kaikki tätä äänestäneet :peukku:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

mariah kirjoitti:Yksi tähti, odotetusti :uujee: onnea ta1ja kurikan nimipäiville :joojoo:
Kiitos, kuulostaisi tosi kivalta :peukku: , mutta annat minulle nyt kyllä kunnian joka ei itselleni yhtään kuulu kun en ole näitä kirjoituksia lukuunottamatta mitään äänestämisen lisäksi tehnyt :heh: Ai niin, paria kaveria, joiden tiesin pitävän ehdokkaasta, kehotin lukemaan ketjua ja viisukuppilaa. Sieltä taisi kommenttiensa perusteella tulla kaikilta useampi suuresta ihmetyksestä (eivät ole tottuneet jokavuotiseen draamaan täällä :heh: ) provoistunut lisä-ääni. Niin että onnittele myös itseäsi PKN suuresta äänisaaliista :joojoo:

Mahtavaa Pertti Kurikan Nimipäivät :tuuletus: :tuuletus: :tuuletus: :tuuletus:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6314
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja mariah »

ta1ja kirjoitti:
mariah kirjoitti:Niin että onnittele myös itseäsi PKN suuresta äänisaaliista :joojoo:
Thank's sugarpie. Näin teen mutta vasta aamulla :moon:

Lukittu