Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Vesna kirjoitti: Ihmettelen vähän tuota kritiikkiä että biisi itsessään ilman tätä bändiä olisi huono. Esittäjähän on itse tehnyt tän biisin voidakseen kertoa yhden tarinan omasta elämästään - eikö niin? Ei siis ole tarkoituksenmukaista tarkastella kappaletta irrallisena :peukku:
Totisesti. Keneltä muulta artistilta muka vaaditaan moista? Miten olisi vaikka Norlanin biisi Järjestyshäiriön esittämänä? Pitäisikö toimia?
Like a monument to all the time we spent

drowned
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Maalis 2012, 18:23

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja drowned »

Rapakon takanakin on jo alettu uutisoimaan PKN:stä, ei taida kovin monet viisuehdokkaat ylitä uutiskynnystä siellä? :uujee:

The San Diego Union-Tribune: http://www.utsandiego.com/news/2015/mar ... urovision/

CTV News Canada: http://www.ctvnews.ca/entertainment/roc ... -1.2258964

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Tämä on nyt niin tätä, että PKN tuo julkisuutta euroviisuille, eikä päinvastoin! :uujee:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Mutta onko julkisuus positiivista?
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33182
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ On ainakin tähän asti ollut. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja lharju »

Rousku kirjoitti:Mielenkiintoista, miten lukemissani kommenteissa PKN:n nähdään sekä vahvistavan että kumoavan sitä, mitä viisujen mielletään olevan: "Tässä sen taas näkee, että ei viisuissa ole kysymys musiikista vaan showsta: mitä friikimpi, sitä parempi", tai ""kerrankin sinne muovimusiikki- ja pyllynketkutuskarnevaaleihin lähetetään jotain aitoa ja rehellistä".
Mielenkiintoinen paradoksi on myös siinä, että Pertti Kurikan Nimipäivien ystävät tuntuvat kovasti väheksyvän euroviisuinstituutiota kaikin puolin. Viisut on muutenkin paskaa, joten lähetetään sinne meidän punk-veikot vähän järisyttämään meininkiä. Mutta kuitenkin heti perään todetaan, kuinka on tärkeää, että PKN pääsee kertomaan sanomaansa eurooppalaisille. Mutta jos viisut on silkkaa paskaa, niin MIKSI se on kuitenkin sitten niin tärkeää, että PKN:n pitää päästä kertomaan sanomansa juuri viisuihin. Taitaa viisuilla sittenkin olla aikalailla merkitystä. ;)

Saa nyt nähdä miten Suomen tulee käymään viisuissa. Sopivaa ennakkotapausta aikaisemmasta historiasta ei taida löytyä, joten ilmeisesti tässä voi käydä miten vain. Luulen, että hyvin paljon riippuu siitä, onnistutaanko Pertti Kurikan Nimipäivistä tekemään toukokuuhun mennessä samalla tavalla media-ilmiö myös kansainvälisesti.

Mielessäni on kolme skenaariota:
1) PKN voi ilmeisesti saada samalla tavalla ennakkohuomiota eri maiden joukkoviestimissä kuin Buranovskiye Babushki kolme vuotta sitten. Mikäli hype pitää loppuun asti ja vielä voimistuukin toukokuuhun mennessä, ja eurooppalaiset pitävät heidän esitystään tosiaan yhtä piristävänä kuin suomalaiset eilen, mistäs sitä tietää kuinka korkealle tälläkin voidaan sijoittua. :mitvit:

2) Voisi olla myös mahdollista, että puhelinäänestäjät hullaantuvat kehyskertomukseen, mutta raadit nyrpistävät nenäänsä, kuten ne ovat tehneet muutenkin kaikelle liian "poikkeavalle" musiikille tähän mennessä. Tuolloin edessä voisi olla Puola 2014 -kohtalo, jolla voidaan just ja just päästä pienestä semifinaalista jatkoon ja sijoittua sitten finaalissa jonnekin puolivälin tienoille.

3) Lienee myös mahdollista, että PKN jää täysin kansalliseksi perversioksi (Belgia 2008, Slovenia 2010) eikä saa minkäänlaista vastakaikua ulkomailta tai sitten live-esitys epäonnistuu (Irlanti 2008), jolloin edessä on väistämättä karsiutuminen.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42087
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Kuinkas varma live-esiintyjä PKN on, eli onko epäonnistumisen riskiä? Keikkakokemustahan bändillä on, myös kansainvälistä sellaista, mutta onko joskus suoritus mennyt ihan penkin alle?
Rise, angel, shine, love!

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

Rousku kirjoitti:^Kuinkas varma live-esiintyjä PKN on, eli onko epäonnistumisen riskiä? Keikkakokemustahan bändillä on, myös kansainvälistä sellaista, mutta onko joskus suoritus mennyt ihan penkin alle?
Kun viisuissa ei tarvitse soittaa oikeasti, niin todennäköisyys että homma menisi pahasti mönkään lienee aika pieni. Ja jos kappale esitetään suomeksi, niin ei kukaan edes huomaa vaikka solisti hieman sekoilisi sanoissaan.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42087
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Jos sekoilee niin pahasti kuin minä joskus voin, silloin menee pieleen sanojen rytmityskin, ja sen jo huomaisi kieltä osaamatonkin. Tuo on kyllä totta, että sisältösekoiluilla ei niin väliä. ("Umpf lähti Pohjolaan..."
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Pelle Miljoona on kehunut, että bändi hoitaa keikkansa hyvin.
Like a monument to all the time we spent

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Toivottavasti tiukkapipoisimmatkin PNK:n dissaajat pikkuhiljaa alkavat tajuumaan miten kova jutta tää on...PKN tulee olemaan satavarmasti median ykköskohde Viisuissa niin kuin ole se parrakas ilmestys viimevuonna :tapu: Ja sillä ei oo v...n välii paljonko saavat pisteitä, PISTE :heh:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6020
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Pikku hiljaa alkaa eilisen suuri pettymys laantumaan. Olisin mä edelleen todella toivonut, että SC olis meitä Wieniin edustamaan lähtenyt, mutta nyt sitten mennään tällä. En osaa olla semmoinen ihminen, joka ei viisuissa omaa maataan tukisi. Menestystä siis PKN:lle toivon, vaikka en siihen oikein jaksakaan uskoa. Mutta näkyvyys on ainakin kerran taattu. Ja onhan se toki erittäin hieno juttu, että Suomesta on mahdollista tämmöinen bändi maailmalle lähettää. Biisi on edelleen ihan karmea, mutta bändin jäsenet ovat kyllä tosi symppiksen oloisia tapauksia. Kaikkea hyvää heille toivon.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

JuliaS kirjoitti:^Pelle Miljoona on kehunut, että bändi hoitaa keikkansa hyvin.
Olen kerran nähnyt PKN:n livenä ja meininki oli kyllä loistava. En muista tapahtuiko jotain kämmejä, luultavasti sillä livenä nyt aina sattuu ja tapahtuu, mutta menoa se ei haittaa, ei tämä elämä ole niin vakava asia. :)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33182
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kuulemma bändin voitosta kerrotaan laajasti myös liettualaisessa mediassa. Kommenteissa ihmiset toteavat, että kaikkien pitää saada osallistua.

Belgiassa myös: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... ival.dhtml

Portugalissa: http://www.dn.pt/inicio/tv/interior.asp ... id=4428427
Riskinä seniorilaumat

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Like a monument to all the time we spent

Avatar
Kodiac
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 451
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:27

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Kodiac »

lharju kirjoitti: 2) Voisi olla myös mahdollista, että puhelinäänestäjät hullaantuvat kehyskertomukseen, mutta raadit nyrpistävät nenäänsä, kuten ne ovat tehneet muutenkin kaikelle liian "poikkeavalle" musiikille tähän mennessä. Tuolloin edessä voisi olla Puola 2014 -kohtalo, jolla voidaan just ja just päästä pienestä semifinaalista jatkoon ja sijoittua sitten finaalissa jonnekin puolivälin tienoille.

3) Lienee myös mahdollista, että PKN jää täysin kansalliseksi perversioksi (Belgia 2008, Slovenia 2010) eikä saa minkäänlaista vastakaikua ulkomailta tai sitten live-esitys epäonnistuu (Irlanti 2008), jolloin edessä on väistämättä karsiutuminen.
Ainakin tuo toinen skenaario tulee tapahtumaan. Jos tuo kolmas skenaario ei tapahdu, niin sitten näemme todella vahvan Puola 2014-efektin. On nimittäin erittäin vaikea kuvitella, että raadeista löytyisi paljon PKN:iä diggailevia. Sen sijaan on helppo kuvitella, että suuri osa raatilaisista rankkaa PKN:t viimeiseksi tai ainakin viimeisten joukkoon. Tämä tarkoittaa sitä että raatipisteet ovat, kautta linjan, todella heikot. Vaikka PKN olisi kautta linjan ykkönen puhelinäänissä, tipahtaisi se silti todennäköisesti finaalista pois. Puolahan ei saanut pistettäkään Iso-Britannialta ja Irlannilta, vaikka voitti puhelinäänissä. Puolan biisi ei edes ollut pahasti polarisoiva, Brittein saarilla ilmeisesti raadit eivät vaan ilmeisesti tykänneet tissien vilauttelusta ja/tai slaavimeiningistä.

PKN ei saanut eilen raadeilta huippupisteitä, vaikka oltiin Suomessa ja kaikille raatilaisille oli varmasti PKN:ien tarina tuttu. Toki semissä on vähemmän maita kuin finaalissa, mutta se ei silti juuri vaikuta asiaan. Maksimissaan PKN voi saada muutamia pisteitä jostakin maaasta.

En kyllä näe mahdottomana, etteikö PKN voisi puhelinääniä voisi saada. Mutta kun se ei tosiaan tule auttamaan.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57780
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä alan pikkusen jo lämpenemään tälle. :puna:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

JTL90
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 236
Liittynyt: 01 Marras 2012, 21:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JTL90 »

Kodiac kirjoitti: Ainakin tuo toinen skenaario tulee tapahtumaan. Jos tuo kolmas skenaario ei tapahdu, niin sitten näemme todella vahvan Puola 2014-efektin. On nimittäin erittäin vaikea kuvitella, että raadeista löytyisi paljon PKN:iä diggailevia. Sen sijaan on helppo kuvitella, että suuri osa raatilaisista rankkaa PKN:t viimeiseksi tai ainakin viimeisten joukkoon. Tämä tarkoittaa sitä että raatipisteet ovat, kautta linjan, todella heikot. Vaikka PKN olisi kautta linjan ykkönen puhelinäänissä, tipahtaisi se silti todennäköisesti finaalista pois. Puolahan ei saanut pistettäkään Iso-Britannialta ja Irlannilta, vaikka voitti puhelinäänissä. Puolan biisi ei edes ollut pahasti polarisoiva, Brittein saarilla ilmeisesti raadit eivät vaan ilmeisesti tykänneet tissien vilauttelusta ja/tai slaavimeiningistä.

PKN ei saanut eilen raadeilta huippupisteitä, vaikka oltiin Suomessa ja kaikille raatilaisille oli varmasti PKN:ien tarina tuttu. Toki semissä on vähemmän maita kuin finaalissa, mutta se ei silti juuri vaikuta asiaan. Maksimissaan PKN voi saada muutamia pisteitä jostakin maaasta.

En kyllä näe mahdottomana, etteikö PKN voisi puhelinääniä voisi saada. Mutta kun se ei tosiaan tule auttamaan.
Mä en ole ihan varma siitä, että raadit "tappaisivat" tämän biisin euroviisuissa. Eilisessä äänestyksessä PKN sijoittui musiikintekijöijen raadin tuloksissa Opera Skaalan jälkeen toiseksi. Esimerkiksi Satin Circus oli samassa äänestyksessä seitsemäs.

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

JuliaS kirjoitti:Vedonlyöntikolmosena.

http://www.oddschecker.com/tv/eurovision
Mitä nuo Italian ja Eestin kertoimet 7/4 ja 9/2 tarkoittavat? En ymmärrä mitään vedonlyönnistä ja kertoimista.

Avatar
Kodiac
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 451
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:27

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Kodiac »

JTL90 kirjoitti: Mä en ole ihan varma siitä, että raadit "tappaisivat" tämän biisin euroviisuissa. Eilisessä äänestyksessä PKN sijoittui musiikintekijöijen raadin tuloksissa Opera Skaalan jälkeen toiseksi. Esimerkiksi Satin Circus oli samassa äänestyksessä seitsemäs.
Heh, löin kaverini kanssa vetoa siitä, että tuo ammattilaisraati antaisi täydet pisteet PKN:lle, hävisin siis sen vedon (euro). Tuon raadin kokoonpanohann oli julkinen ja oli selvää, että he eivät halua tahria mainettaan antamalla heikot pisteet PKN:lle. Myös heillä oli varmaan ajatus siitä, että PKN voisi pärjätä viisuissa. Niin kuin oli Suomen kansalla ja nyt myös vedonlyöjillä (tosin tässä Suomen tämänhetkisessä kertoimessa lienee myös manipulaatioita ammattipelaajien toimesta). Conchita-efekti (kunhan on erikoista niin voitetaan) toimi tuolla vedonlyönnin puolella. Ihmisiä kun ollaan sielläkin ja pääosalle vedonlyöjistä viisumaailma on vieras.

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Ilta-Sanomien viisujuttujen kommenttiosiossa (1.3. klo 19.13 nimimerkki "Oikein viisas mies") väittää, ettei kappale "Aina mun pitää" olisi uusi vaan ollut jo vuosia PKN:n ohjelmistossa. Onkohan totta? Mitä säännöt sanovat, jos pitää paikkansa? :shock:

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Miljoonan raja rikki aina mun pitää musiikkivideos :)

// katinka, jos näin on niin biisihän diskataan ?:0
<3

JTL90
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 236
Liittynyt: 01 Marras 2012, 21:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JTL90 »

Kodiac kirjoitti:
Heh, löin kaverini kanssa vetoa siitä, että tuo ammattilaisraati antaisi täydet pisteet PKN:lle, hävisin siis sen vedon (euro). Tuon raadin kokoonpanohann oli julkinen ja oli selvää, että he eivät halua tahria mainettaan antamalla heikot pisteet PKN:lle. Myös heillä oli varmaan ajatus siitä, että PKN voisi pärjätä viisuissa. Niin kuin oli Suomen kansalla ja nyt myös vedonlyöjillä (tosin tässä Suomen tämänhetkisessä kertoimessa lienee myös manipulaatioita ammattipelaajien toimesta). Conchita-efekti (kunhan on erikoista niin voitetaan) toimi tuolla vedonlyönnin puolella. Ihmisiä kun ollaan sielläkin ja pääosalle vedonlyöjistä viisumaailma on vieras.
Onhan ne raadit julkisia myös toukokuussa. Ja toisin kuin nyt, silloin julkaistaan myös kaikkien raatien jäsenten äänet erikseen.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

jukkanen kirjoitti:
JuliaS kirjoitti:Vedonlyöntikolmosena.
http://www.oddschecker.com/tv/eurovision
Mitä nuo Italian ja Eestin kertoimet 7/4 ja 9/2 tarkoittavat? En ymmärrä mitään vedonlyönnistä ja kertoimista.
En mäkään.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3678
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Jännä nähdä miten tuottajat tulevat sijoitamaan tämän esiintymisjärjestyksessä. Bändillähän tullee olemaan paljon mediajulkisuuta, joten sen showarvoa tuottajat eivät voi olla noteeraamatta. Semin alkupää ei valtettavasti paljon anna pelivaraa. Voi olla, että Kurikat pistetään aloittamaan semi.

Avatar
Kodiac
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 451
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:27

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Kodiac »

JTL90 kirjoitti: Onhan ne raadit julkisia myös toukokuussa. Ja toisin kuin nyt, silloin julkaistaan myös kaikkien raatien jäsenten äänet erikseen.
Myös tilanteen pitäisi olla sama, mitä se ei luonnollisesti ole. Ensinnäkin, täällä vaikutti ajatuksiin se, että mikä voisi pärjätä viisuissa parhaiten. Tätä tilannetta ei noilla raadeilla ole, vaan he vain pistävät biisit järjestykseen. Tällöin ajatuksia ei ole sekoittamassa muu kuin oma musiikkimaku.

Toiseksi, pitäisi olla myös samanlainen paine, kuin täällä Suomesssa, äänestää kansansuosikkia ja poliittisesti oikeaa valintaa. Tämä voisi kai jossakin skenaariossa mahdollista, se tosin vaatisi jokaisessa maassa samanlaista kansanliikettä kuin täällä Suomessa. Tällaista ei kyllä ole tulossa, Itävallassa katson olevan mahdollinen. Siellä kun viisuista varmasti eniten keskustellaan, jolloin raatilaisille voi tulla painetta. Jos pisteitä Suomi jostain semissä saa, niin se lieneekin juuri Itävalta (myös Viro on mahdollisuuksien rajoissa).
Viimeksi muokannut Kodiac, 02 Maalis 2015, 00:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8182
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Katinka kirjoitti:Ilta-Sanomien viisujuttujen kommenttiosiossa (1.3. klo 19.13 nimimerkki "Oikein viisas mies") väittää, ettei kappale "Aina mun pitää" olisi uusi vaan ollut jo vuosia PKN:n ohjelmistossa. Onkohan totta? Mitä säännöt sanovat, jos pitää paikkansa? :shock:
Tai sitten kyseessä on vain kyvyttömyys pystyä erottamaan eri punkpiisejä toisistaan...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Kodiac
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 451
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:27

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Kodiac »

jukkanen kirjoitti:
JuliaS kirjoitti:Vedonlyöntikolmosena.

http://www.oddschecker.com/tv/eurovision
Mitä nuo Italian ja Eestin kertoimet 7/4 ja 9/2 tarkoittavat? En ymmärrä mitään vedonlyönnistä ja kertoimista.
Italian kerroin tarkoittaa seitsemän suhdetta neljään. Eli seitsemän jaettuna neljällä. Desimaalilukuna 1,75.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42087
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

jukkanen kirjoitti:Mitä nuo Italian ja Eestin kertoimet 7/4 ja 9/2 tarkoittavat? En ymmärrä mitään vedonlyönnistä ja kertoimista.
Eikös ne ole vain tavallisia murtolukuja? Eli jos lyöt vetoa Italian voiton puolesta, ja Italia sitten menee ja voittaa, saat rahasi 7/4-kertaisena takaisin. Jos löit vetoa neljä euroa, saat seitsemän; jos kahdeksan, saat 14, ja jos kuusi, saat 10,50. Jostakin syystä nuo kertoimet joillakin sivustoilla ilmoitetaan murtolukuina eikä desimaalilukuina. Usein siellä on kyllä jossain myös painike, josta voi vaihtaa kerrointen esitystavan desimaaliluvuiksi.

Vedonlyöntiaiheesta on myös oma keskustelunsa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Katinka kirjoitti:Ilta-Sanomien viisujuttujen kommenttiosiossa (1.3. klo 19.13 nimimerkki "Oikein viisas mies") väittää, ettei kappale "Aina mun pitää" olisi uusi vaan ollut jo vuosia PKN:n ohjelmistossa. Onkohan totta? Mitä säännöt sanovat, jos pitää paikkansa? :shock:
PKN:n taustajoukot eivät mitenkään olisi voineet tehdä sellaista emämunausta, täytyyhän siellä olla tällainen perusasia tiedossa. Varmaan joku samantapainen biisi kyseessä.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Lukittu