Tajusin vasta Arjan esityksen myötä, että Stratovariushan on suomalainen bändi. Arja sai biisin kuulostamaan niin Suomi-iskelmältä, että totesin, että tuonhan voisi helposti sovittaa tanssilavoille. Luulin, että vika on Arjan tulkinnassa, mutta taisipa siis olla sävellyspuolessa myös. Muuten tämänkertaisista ta1jan kanssa yhtä mieltä.
Kuuntelin kaikki jaksot putkeen nyt pääsiäisen kunniaksi. Haluaisin kyllä tietää, millä ihmeen logiikalla biisit valitaan artisteille. Eniten jäi ihmetyttämään Anette Olzonin ooppera-aaria, joka oli aivan liian vaikea, äänialaltaan turhan korkea ja tyyliltään liian lyyrinen. Tuloksena piinallista kuultavaa. Anetten Myrskyluodon Maija -esitys oli kovankalseuttaan epäonnistunut, mutta kertoi, että toisenlaisen aarian parissa hän varmasti olisi loistanut.
Roope Salmisesta olen pitänyt kai enemmän kuin muut. Alkuun taisi Maria Veitola ihmetellä, osaako kundi laulaa ollenkaan, mutta viimeistään se ooppera osoitti, että peruslaulaminen sujuu ihan, hyvin pysyy nuotissa ja ääni soi miellyttävästi. Waltteri Torikan fanitusta taas en ymmärrä - kyllähän se ääni soi komeasti, mutta kovin ulkokohtaisen oloisiksi jäävät tulkinnat.
aj1964 kirjoitti:en aliarvio Kristan kykyjä mutta ooppera on niin valovuosien päässä hänestä
![Heh :heh:](./images/smilies/heh.gif)
Missä mielessä valovuosien päässä? Oopperastahan löytyy kaikenlaisia roolihahmoja, ja eikös nyt valittu tyyppi ollut aika lähellä ding dong -imagoa kumminkin? Mutta ei paha. -Kristan Hector-tulkinnasta pidin kun ei edes yritetty jäljitellä alkuperäistä, ja country oli hieno. Ääni nyt on sellainen pienehkö poplaulajan ääni, mutta sen rajoissa aika monipuolisia esityksiä ollut.
Elvis kirjoitti:Arja Koriseva irokeesissa
![ROFL :rofl:](./images/smilies/rofl.gif)
Taisi olla itsekin siitä ihan tohkeissaan
![Heh :heh:](./images/smilies/heh.gif)
Miksi hevijaksoon sitten valittiin tylsästi lavatanssimekko mustana versiona? -Arjalla yllättävänkin monipuoliset esitykset, joskin sitten myös epätasaiset - ysäri koulun kevätjuhlatasoa, keltaruusuun kaipasin kantrimpaa otetta rytmin käsittelyyn, ooppera naisista ainoa hyvä, Kulkuri ja joutsen onnistui ainakin minua koskettamaan (ehkä siksi ettei biisi ole minulle mitenkään pyhä).
Jarkko Ahola on ollut odotuksiini nähden vähän pettymys. Perusvarmaa, muttei säväyttävää, oopperaa lukuunottamatta. Minäkin kuulun niihin, joita hevivibrato on joissakin kappaleissa häirinnyt, koska se nyt vain ei kuulu niihin.
Mitäs muuta, Markku Aro oli tuskastuttava pökkelö alituisine junttihymyineen, ei venynyt minnekään. Mira Luodin Lapponia pelotti etukäteen, mutta olihan karvalakkiversio ihan hauska. Hassu haarajalkaharpontakoreografia hänellä kaikissa biiseissä eikä mennyt Sanin liikehdintäopit oikein perille
![hihi :hihi:](./images/smilies/hihi.gif)
. Ysäribiisit olivat kaikki kamalia, selvästi ei minun genreni (vaikka oli Aikakoneella muutama hyvä). Sitä mietin, minkä verran arvioihin vaikuttaa se, mitä tykkää itse biisistä. Jos on tylsä biisi niin äänestäisikö sitä, vaikka esitys olisi pätevä? Ja taas kerran oopperajaksossa oikean oopperalaulajan esitys ei jaksanut kiinnostaa.