Saara Aalto – No fear

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Saara Aalto – No fear

*****
55
25%
****
40
18%
***
66
30%
**
33
15%
*
25
11%
 
Ääniä yhteensä: 219

lilja
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 212
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 21:00

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja lilja »

Hienoa kun julkkikset nostavat esille yhteiskunnassa olevia ongelmakohtia, siitä iso plussa myös Saaralle.

Mut sitten se mutta, mä vierastan erittäin paljon henkilöitä ketkä avautuvat ns liikaa yksityiselämästään lehdille. Vauvasuunnitelmat, avioliittosuunnitelmat yms suunnitelmat saisivat pysyä pariskunnan keskinäisinä suunnitelmina kunnes on uutisoitavaa jo tapahtuneesta elämänmuutoksesta. Muuten ne vaikuttavat pelkältä huomiohaulta ja kovalta pyryltä lehtien palstoille. Mielestäni Saara on hoitanut julkisuuskuvansa tähän asti erittäin hyvin, toivottavasti jatkaa samalla linjalla eikä rakastuminen sekoita liikaa päätä toimittajien suhteen :)

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

lilja kirjoitti:Hienoa kun julkkikset nostavat esille yhteiskunnassa olevia ongelmakohtia, siitä iso plussa myös Saaralle.

Mut sitten se mutta, mä vierastan erittäin paljon henkilöitä ketkä avautuvat ns liikaa yksityiselämästään lehdille. Vauvasuunnitelmat, avioliittosuunnitelmat yms suunnitelmat saisivat pysyä pariskunnan keskinäisinä suunnitelmina kunnes on uutisoitavaa jo tapahtuneesta elämänmuutoksesta. Muuten ne vaikuttavat pelkältä huomiohaulta ja kovalta pyryltä lehtien palstoille. Mielestäni Saara on hoitanut julkisuuskuvansa tähän asti erittäin hyvin, toivottavasti jatkaa samalla linjalla eikä rakastuminen sekoita liikaa päätä toimittajien suhteen :)
Jossain määrin pitää myös muistaa tässä kohtaa toimittajien ja juttujien kirjoittajien vastuu, että he ovat ajoittain aika kärkkäästi tonkimassa julkistemme asiota.

Saaran kohdalla olen samaa mieltä, että hän on hoitanut asiansa näiden asioiden suhteen tosi mallikaasti

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Hupzi kirjoitti:Jossain määrin pitää myös muistaa tässä kohtaa toimittajien ja juttujien kirjoittajien vastuu, että he ovat ajoittain aika kärkkäästi tonkimassa julkistemme asiota.
Tätä ei kyllä minkäänlaisin Saara-lasein voi laittaa toimittajien "syyksi". Ihan avoimesti Saara kertoi asiasta JULKISELLA Instagram-tilillään. Ei ollut siis tarkoitus asiaa mitenkään piilotella, eli halusi, että asia nostetaan lehtien palstoille.

Ärsytti jo alusta asti, että oli tiedossa, että tämän biisin ympärille jonkinlainen kampanja saadaan. Näemmä äitiyslaki sitten. Asia on hyvä ja sen puolesta pitää taistella, mutta kuten sanottua: Ei tänä vuonna Suomen euroviisun ympärille mitään kampanjoita tai politiikkaa. PLIIS. Se kortti on niin nähty viime vuonna ja 2013.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Euroviisut + kaikenlaiset kampanjat =

Kuva
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Wadde kirjoitti:
Hupzi kirjoitti:Jossain määrin pitää myös muistaa tässä kohtaa toimittajien ja juttujien kirjoittajien vastuu, että he ovat ajoittain aika kärkkäästi tonkimassa julkistemme asiota.
Tätä ei kyllä minkäänlaisin Saara-lasein voi laittaa toimittajien "syyksi". Ihan avoimesti Saara kertoi asiasta JULKISELLA Instagram-tilillään. Ei ollut siis tarkoitus asiaa mitenkään piilotella, eli halusi, että asia nostetaan lehtien palstoille.

Ärsytti jo alusta asti, että oli tiedossa, että tämän biisin ympärille jonkinlainen kampanja saadaan. Näemmä äitiyslaki sitten. Asia on hyvä ja sen puolesta pitää taistella, mutta kuten sanottua: Ei tänä vuonna Suomen euroviisun ympärille mitään kampanjoita tai politiikkaa. PLIIS. Se kortti on niin nähty viime vuonna ja 2013.
Minä en nyt tarkoittanutkaan tätä tilannetta vaain yleisesti, että ajoittain toimittajat ja juttujen kirjoittajat ovat liian kärkkäästi tonkimassa julkistemme juttuja. Eihän he tässä mitään väärin ole tehneetkään, kun Saara on itse asian julkaissut ja näinhän ne asiat pitäis toimiakin, että julkkis päättä itse mitä kertoo ja missä muodossa.

Nyt olet vähän väärillä urilla ei No Fear kampanjalla ja tällä äitiys-laki ns. ulos tulolla ole yhteyttää toisiinsa. No Fear ei ole mikään poliittinen kampanja. Mä toki ymmärrän jos te yhdistätte nyt sen tähän kun Saara asian sanoi, mutta toi oli varmasti Saaran oma näkemys asiasta jolla ei ole Viisuprojektin ja No Fear-kampanjan kanssa ole mitään yhteistä. Tietty kun asiat sanoo ja asioissa on mukana sama henkilö, mutta asia sisällöllisesti näitä ei pitäisi yhdistää toisiinsa

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Saaran äitiyslakikampanjapäivitykseen oli laitettu hästägiksi #nofear2016. Kyllä se mun mielestä tähän yhdistyy? :mitvit:

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Wadde kirjoitti:Saaran äitiyslakikampanjapäivitykseen oli laitettu hästägiksi #nofear2016. Kyllä se mun mielestä tähän yhdistyy? :mitvit:
Niin tai No Fear-kampanjaan joo se voi jotenkin yhdistyä, mutta itse suoraan Viisuprojektiin tätä ei pitäisi yhdistellä, vaikka biisin nimi on No Fear niin en lähtis yhdistelemään sitä tosiaan Viisuprojektiin kovinkaan vakavalla naamalla.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42827
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:Saaran äitiyslakikampanjapäivitykseen oli laitettu hästägiksi #nofear2016. Kyllä se mun mielestä tähän yhdistyy? :mitvit:
En seuraa Saaran päivityksiä. Missä ts. minkäaiheisissa kaikissa hänen päivityksissään tuo hashtag esiintyy ja missä ei?

Minä en tiedä, mitä koko no fear tarkoittaa. Olen olettanut että ihan vain sitä, että kuka tahansa saisi rakastaa ketä tahansa ihan esim. sukupuolista riippumatta. Äitiyslakia kannattavat saattavat ymmärrettävästi jakaa tuon ajatuksen. Mutta ei siitä mitenkään loogisesti seuraa, että No fear olisi jotenkin juuri äitiyslakibiisi. Kai biisi koskee myös henkilöitä, joilla ei ole minkäänlaista halua ikinä äidiksi ryhtyä?`

Muuten olisi se aika kummallista, jos UMK-artistien pitäisi nyt pitää suunsa visusti kiinni eivätkä saisi lausua mielipiteitään mistään asioista.
Rise, angel, shine, love!

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Rousku kirjoitti:
Wadde kirjoitti:Saaran äitiyslakikampanjapäivitykseen oli laitettu hästägiksi #nofear2016. Kyllä se mun mielestä tähän yhdistyy? :mitvit:
En seuraa Saaran päivityksiä. Missä ts. minkäaiheisissa kaikissa hänen päivityksissään tuo hashtag esiintyy ja missä ei?

Minä en tiedä, mitä koko no fear tarkoittaa. Olen olettanut että ihan vain sitä, että kuka tahansa saisi rakastaa ketä tahansa ihan esim. sukupuolista riippumatta. Äitiyslakia kannattavat saattavat ymmärrettävästi jakaa tuon ajatuksen. Mutta ei siitä mitenkään loogisesti seuraa, että No fear olisi jotenkin juuri äitiyslakibiisi. Kai biisi koskee myös henkilöitä, joilla ei ole minkäänlaista halua ikinä äidiksi ryhtyä?`

Muuten olisi se aika kummallista, jos UMK-artistien pitäisi nyt pitää suunsa visusti kiinni eivätkä saisi lausua mielipiteitään mistään asioista.
Fiksuja sanoja sinulta ja minusta sinä olet ymmärtänyt No Fear-jutun ihan oikein. Sen tarkoitus ja ydin sanoma on juuri tuo, että kuka tahansa sais rakastaa ketä tahansa. Se ydin idea mihin toi No Fear on ajateltu ja rakennuttu on hyvä ja lämminhenkinen ja voi koskettaa ihan minkä seksuaalisuuden muodon edustujia tahansa.

Ja minusta on vain hyvä että No Fear biisillä on syvällisempikin tarkoitus, että se ei ole vain ihan hyvä biisi vaan, että sen taustalta löytyy tarina se liittyy johonkin, sen viesti on itse artistille henkilökohtainen, sen sanomaan voi samaistua kuka tahansa jne. Tekee siitä biisistä enemmän kuin pelkän hyvän biisin.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Mattan »

On ilmiselvää, että kappaleen ympärille luodaan kampanjaa (tai kampanjalle on luotu kappale, miten päin sen haluaa ottaa). En jaksa sellaista, varsinkaan Euroviisuissa. Kappaleen tulisi ratkaista, ei minkään muun - toisaalta tällainen kampanjointi on loistavaa markkinointia ihmisten kuullessa siitä, joten tämä tuskin jää viimeiseksi kerraksi. Pitäisi kyllä. :niinpa:
Hupzi kirjoitti: Niin tai No Fear-kampanjaan joo se voi jotenkin yhdistyä, mutta itse suoraan Viisuprojektiin tätä ei pitäisi yhdistellä, vaikka biisin nimi on No Fear niin en lähtis yhdistelemään sitä tosiaan Viisuprojektiin kovinkaan vakavalla naamalla.
Saman henkilön samanniminen kampanja, eivätkä mielestäsi liity toisiinsa millään tavalla? :mitvit:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Mattan kirjoitti:On ilmiselvää, että kappaleen ympärille luodaan kampanjaa (tai kampanjalle on luotu kappale, miten päin sen haluaa ottaa). En jaksa sellaista, varsinkaan Euroviisuissa. Kappaleen tulisi ratkaista, ei minkään muun - toisaalta tällainen kampanjointi on loistavaa markkinointia ihmisten kuullessa siitä, joten tämä tuskin jää viimeiseksi kerraksi. Pitäisi kyllä. :niinpa:
Hupzi kirjoitti: Niin tai No Fear-kampanjaan joo se voi jotenkin yhdistyä, mutta itse suoraan Viisuprojektiin tätä ei pitäisi yhdistellä, vaikka biisin nimi on No Fear niin en lähtis yhdistelemään sitä tosiaan Viisuprojektiin kovinkaan vakavalla naamalla.
Saman henkilön samanniminen kampanja, eivätkä mielestäsi liity toisiinsa millään tavalla? :mitvit:
Sekö on sinusta väärin, että biisillä on syvällisempi viesti ja sanoma. Minusta se nimenomaan hyvä ja kun sanoma on kuitenkin hyvinkin pehmeä henkinen ja millään tavalla provosoiva tai suuresti kantaa ottava. Se on enemminkin mielestäni lämminhenkinen ja fiksu viesti ihan kelle tahansa ihmiselle ja sen lisäksi itse Saaralla hyvinkin henkilökohtainen niin minusta on vain hyvä, että biisillä on isompi sanoma ja tämän biisin viestistä ja sanomasta ei pitäisi kenekään pahoittaa mieltään.

Ja joo No Fear-juttu ja Viisuprojekti nivoutuu yhteen, mutta tätä äitiys-laki juttua ja vauvan hankinta haaveita ei pitäisi nyt tässä kohtaa kovin tiiviisti yhdistää Viisuprojektiin.

Se ei oo minusta mitenkään väärin että Saara ja Meri haaveilee lapsesta, kun heille siihen on lainkin puitteissa sauma ja sen päälle Saara kertoo missä kohtaa vois olla laissa vielä epäkohta asiassa.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Eli jos tämä valitaan, niin Suomella on ollut viimeisen neljän vuoden aikana peräti kolme biisiä, jotka ovat kampanjoineet jonkun asian puolesta? Se neljäs ei kampanjoinut, sijoitus oli huikea.

Suomalaiset vaan menee aina näihin ansoihin, että "tässä on hyvä sanoma, tämä varmasti pärjää". :roll:

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Wadde kirjoitti:Eli jos tämä valitaan, niin Suomella on ollut viimeisen neljän vuoden aikana peräti kolme biisiä, jotka ovat kampanjoineet jonkun asian puolesta? Se neljäs ei kampanjoinut, sijoitus oli huikea.

Suomalaiset vaan menee aina näihin ansoihin, että "tässä on hyvä sanoma, tämä varmasti pärjää". :roll:
Syvällinen sanoma ja viesti biisissä tuo biisiin lisää ns. lihaa luitten ympärille kuten tässäkin kohtaa. Biisi on ns. isompi kuin pelkkänä biisinä

Ei pitäis missään nimessä olla huono juttu, että biisillä on joku syvällisempi sanoma ja viesti ja tässä No Fear-biisissä se on kyllä minusta hyvinkin hienovarainen ja nätisti esitettynä. Ei ota suuresti kantaa mihinkään. Välittää enemminkin vai lämminhenkisen viestin ja sanoman. Et minustä tän biisin sanomasta ja viestistä ei kyllä pitäisi kenenkään pahoittaa mieltään

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42827
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mattan kirjoitti:On ilmiselvää, että kappaleen ympärille luodaan kampanjaa (tai kampanjalle on luotu kappale, miten päin sen haluaa ottaa).
Minun kannaltani kysymys oli siitä, mikä kampanja. Väitän, ettei ainakaan äitiyslakikampanja, se on ihan oma juttunsa. Minä en kyllä tiedä, mikä joku No fear -kampanjakaan sitten olisi. Saaran oma, vai jonkin laajemman poppoon?

Sinänsä ihan sama, onko kampanjabiisi vai ei. Spesifisti jonkin tietyn muutosehdotuksen puolesta kampanjoiva on kuitenkin parempi kuin ympäripyöreä maailmanrauhabiisi ilman ajatusta, miten tavoite saavutettaisiin.
Viimeksi muokannut Rousku, 28 Tammi 2016, 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

No kun mun mielestä tässä ei edes ole mitään "syvällistä sanomaa", vaan kampanja tuntuu todella päälleliimatulta. Kristakin sen keksi vasta valintansa jälkeen, PKN:llä ehkä oli eniten oikeaa asiaa.

Haluan biisin, joka kilpailee vain biisinä. :niinpa:

Rousku: Jos äitiyslakikampanja ei tähän liity, niin miksi sitten hästäginä #nofear2016?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42827
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:Rousku: Jos äitiyslakikampanja ei tähän liity, niin miksi sitten hästäginä #nofear2016?
Sanoin, etten seuraa mitään Saaran viestittelyjä missään, ja kysyin sinulta, missä kaikissa hänen viesteissään on tuo hashtag ja missä ei. Minä en tunne koko hashtaggaamisen pointtia.

Selitin myös, että ymmärtääkseni biisi kampanjansa osalta koskee myös henkilöitä, joihin äitiyslaki ei mitenkään liity eikä tule liittymään. Se, että jonkun (minulle aika tuntemattoman) nofear-kampanjan tjsp. kohteena voi olla myös henkilöitä, joita äitiyslaki koskettaisi, ei tätä muuta.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42827
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Eli voisin kuvitella, että Saaralla on voinut olla inspiraatio luoda kappale, joka yleisemmin puhuu oikeudesta rakastaa sukupuolista riippumatta. Ja sen ympärille on sitten keksinyt luoda jonkinmoisen (oman, olettaakseni) no fear -kampanjan.

Ja jos samainen Saara (syistä, jotka voinee ymmärtää) sattuu myös kannattamaan äitiyslakialoitetta, lienee aika luontevaa, että hän biisiin liittyvän "kampanjansa" tunnuksen liittää myös viestiin, jossa kannatuksensa ilmaisee. Ei biisi kuitenkaan siitä saa mitään äitiyslakitartuntaa itseensä. Kyllä se pysyy ihan vain rakastamisenoikeusbiisinä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Wadde kirjoitti: Haluan biisin, joka kilpailee vain biisinä. :niinpa:
Tämä olisikin hieno uusi konsepti. :uujee:

No ei, mutta tosiasia on, että jos viisumenestystä haetaan (jokainen päättäköön itse, haetaanko), kappale joka kilpailee vain kappaleena on niin sanotusti se juttu. En edes muista, milloin viimeksi jotakin asiaa ajava kappale sijoittui Euroviisuissa jokseenkin hyvin, tai sitten en ole vain tajunnut sitä (Serbia 2015 tosin saattaa kuulua tähän lokeroon). Yleensä tällaiset menevät jonkin sanoman tuputtamiseksi, eikä sitä jaksa kuunnella tahi katsoa.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42827
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^No mites nuo viime vuosien venäläiset rauhanlaulut? Vai eikö niitä lasketa kun menestys on automaattista.

Entä biisit, jotka julistavat "älä luovu unelmistasi, sinä pystyt, rise up nyt vaan!" Onko niillä sanoma?
Viimeksi muokannut Rousku, 28 Tammi 2016, 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Ongelma lienee se, että suomalaiset tulkitsevat muun muassa Conchitan kappaleen kampanjabiisiksi? Tästä on tullut jonkinlainen harhaluulo, että kampanjabiisit menestyvät.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42827
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:Ongelma lienee se, että suomalaiset tulkitsevat muun muassa Conchitan kappaleen kampanjabiisiksi? Tästä on tullut jonkinlainen harhaluulo, että kampanjabiisit menestyvät.
Arvelisin, että tämä on harhaluulo. Olettamaasi harhaluuloa ei ole.

Kampanjabiisi tai väljemmin aatteellinen tai provosoiva biisi voi menestyä siinä kuin silkka lovebiisi. Ja sitten olemme tietysti me, jotka arvioimme biisit biiseinä eikä potentiaalisina menestyjinä.
Rise, angel, shine, love!

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

En minäkään tämän äitiys-laki jutun ja Viisuprojektin välillä nää yhteyttä. Koko No Fear jutulla ja Viisuprojektilla on kiinteäkin yhteys, koska sekä biisin, että koko No Fear jutun sanoma ja viesti on ihan sama.

Ja tuosta biisistä löytää kyllä todella selvästi sen saman sanoman kuin koko No Fear jutusta, että kuunnelkaa rohkeasti tunteitanne, älkää pelätkö niitä ja antakaa kaikkien rakastaa vapaasti ketä haluaa. Ei tollaisesta sanomasta ja viestistä biisissä pitäis kenekään pahoitta mieltään ja nousta ns. puihin

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Rousku kirjoitti:^No mites nuo viime vuosien venäläiset rauhanlaulut? Vai eikö niitä lasketa kun menestys on automaattista.

Entä biisit, jotka julistavat "älä luovu unelmistasi, sinä pystyt, rise up nyt vaan!" Onko niillä sanoma?
Yleiset maailmanrauhakappaleet on tehty niin monta kertaa, että ne kuuluvat jo geneeristen kappaleiden lokeroon iänikuisten lovebiisien kanssa, sama pätee unelmien seuraamiseen. Monien sanoitus on lähinnä täytetekstiä, ks. Venäjä 2013-2015. Mikäli laulaisi rauhasta tietyllä alueella ("nyt rauha Keski-Afrikan tasavaltaan ja sassiin"), laskisin sen ns. kunnon sanomaksi.

Kappaleen musiikilliset ansiot ovat aina etusijalla, mutta (mahdollisella) sanoituksellakin on merkitystä.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42827
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hupzi kirjoitti:kuunnelkaa rohkeasti tunteitanne, älkää pelätkö niitä ja antakaa kaikkien rakastaa vapaasti ketä haluaa.
Eikö tämä jos mikä sitten ole jo ihan neutraalia viisutekstiä, samaa tasoa kuin geneeriset rauhanlaulut ja sinäpystytbiisit ja lovebiisit?

Olikohan Cipela aatteellinen, kun lauloi siitä miten raha vetoaa naisiin? Tuotahan ne jotkut ns. miesasiamiehet Suomessakin valittavat.
Viimeksi muokannut Rousku, 28 Tammi 2016, 19:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Rousku kirjoitti: Eikö tämä jos mikä sitten ole jo ihan neutraalia viisutekstiä, samaa tasoa kuin geneeriset rauhanlaulut ja sinäpystytbiisit ja lovebiisit?
Pelkästään kappaleena kyllä (melko harmitonta höttöähän se on), yhdistettynä viisujen ulkopuoliseen kampanjointiin ei. Siitähän se kenkä tässä puristaa.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Niin hyvin pehmeä tuon biisin sanoma ja viesti on. Ei se ota oikeastaan mihinkään suuremmin kantaa enemminkin on sellainen rohkauseva ja kannustava biisi.

Et voihan siihen biisiin ja Saaran Viisuprojektiin yrittää väkipakolla nivoa tän viimeisimmän uutiset, että haaveilevat lapsesta ja Saaran komentit äitiys-laista jne. mutta ei niillä ole mitään yhteyttä tähän biisin.

Et on viisuissa nähtt paljon paljon rankemminkin asiohin kantaa ottavia biisejä kuin tämä. Minusta Saara on tämän biisin viestin rakentanut hyvin. Se on hyvällä maulla tehty, viesti/sanoma on lämminhenkisesti rakenettua, josta tosiaan ei pitäisi kenenkään pahoittaa mieltään

audiokahvi
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 62
Liittynyt: 20 Tammi 2016, 11:54

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja audiokahvi »

Mattan kirjoitti:
Rousku kirjoitti: Eikö tämä jos mikä sitten ole jo ihan neutraalia viisutekstiä, samaa tasoa kuin geneeriset rauhanlaulut ja sinäpystytbiisit ja lovebiisit?
Pelkästään kappaleena kyllä (melko harmitonta höttöähän se on), yhdistettynä viisujen ulkopuoliseen kampanjointiin ei. Siitähän se kenkä tässä puristaa.
Seuraavaksi sivakoimme suoraan, sanoisimmeko, sylttytehtaalle:
http://nofear2016.net/no-fear-luennot/
Heidå

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Minusta te osa teette tässä nyt tästä koko No Fear jutusta ns kärpäsestä härkäsen eli isomman jutun kun se on. Saara on kokenut asioita ja tuntoje elämän varrella, joiden kohtaamisesta hällä on kokemusta ja näkemystä ja hän haluaa vain jakaa niitä kokemuksia ja fiiliksiä ihmisille. Minusta tässä ajatuksessa ei ole mitään pahaa.

No Fear on sanoma jonka sanoma löytyy tuolta ja sama sanoma on Viisubiisissäkin. Mä en nyt nää sitä ongelmaa ja närää mikä tässä teille osalle rakentuu. Juuri tätä kautta biisillä on isompi tarkoitus kuin että se olis vain pelkkä biisi. Siis mitä väärää Saara tekee, että välittää tolla biisillä No Fear jutun sanomaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42827
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Ai tämä onkin geneerinen uskallatoteuttaaunelmasi-biisi sittenkin.
Rise, angel, shine, love!

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Rousku kirjoitti:^Ai tämä onkin geneerinen uskallatoteuttaaunelmasi-biisi sittenkin.
Tämä on nyt varmastikin se paras kuvaus. Toki se varmaan haluaa myös neuvoa siihen, että uskokaa omiin tunteisiin ja ennen kaikkea olkaa rehellinen omille tunteillenne. Näin mä sen viestin kiteytettynä tulkitsisin

Toi puhe, että tää muu No Fear olis jotenkin ns. teenäisesti päälle liimattu yhteen tämän Viisuprojektin kanssa niin ihan puppua minun mielestäni. Asiat on minusta hyvinkin taitavasti nivottu yhteen ja biisiin on saatu hienosta sama sanoma kuin muutenkin koko No Fear jutulla on ideana
Viimeksi muokannut Hupzi, 28 Tammi 2016, 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lukittu