Jonttu kirjoitti:Euroviisut + kaikenlaiset kampanjat =
![Good Enough :peukku:](./images/smilies/peukku.gif)
Viisukuppila . Euroviisuaiheinen uutis- ja keskustelusivusto
Jonttu kirjoitti:Euroviisut + kaikenlaiset kampanjat =
Eikä näin kuuluisi mielestäni olla. Euroviisuissa väliä pitäisi olla vain ja ainoastaan sillä, mitä lavalla kuullaan ja nähdään kolmen minuutin aikana. Tässä tapauksessa esittäjä tyttöystävineen käy luennoimassa sellaisen kampanjan nimissä, joka sattumoisin kantaa viisutyrkyn nimeä. Syvällisissä kappaleissa ei ole mitään vikaa, mutta mikäli kappaleelle annetaan lisäarvoa yhdistämällä se viisujen ulkopuoliseen kampanjaan, on siinä ongelma.Hupzi kirjoitti:Juuri tätä kautta biisillä on isompi tarkoitus kuin että se olis vain pelkkä biisi.
Ja lopuksi luikautetaan No Fear -tyrkky?Tilaa No Fear-luento kouluihin, työpaikkoihin, nuorten työpajoihin/workshoppeihin, messuihin.
Juurikin näin ja mielestäni ongelma on aika iso. Jos kerran nämä "eivät sinänsä liity toisiinsa" niin miksei kappaletta voitu nimetä jollain muulla sanaparilla?Mattan kirjoitti:Euroviisuissa väliä pitäisi olla vain ja ainoastaan sillä, mitä lavalla kuullaan ja nähdään kolmen minuutin aikana. Tässä tapauksessa esittäjä tyttöystävineen käy luennoimassa sellaisen kampanjan nimissä, joka sattumoisin kantaa viisutyrkyn nimeä. Syvällisissä kappaleissa ei ole mitään vikaa, mutta mikäli kappaleelle annetaan lisäarvoa yhdistämällä se viisujen ulkopuoliseen kampanjaan, on siinä ongelma.
Albin kirjoitti:Jonttu kirjoitti:Euroviisut + kaikenlaiset kampanjat =
Lavasteena luentosali? Siippa luennoi ja viittoo esimerkkinä kohti Saaraa, joka laulaa kujertelee. Vähitellen oppilaatkin (=taustalaulajat) oppivat ja yhtyvät lauluun. Kenties jopa nousevat seisomaan pulpettiensa takaa.Wadde kirjoitti:Vähän kyllä hirvittää, että miten tämä toteutettaisiin sitten Tukholmassa. Haluaako Saara luennoimaan myös ulkomaille? Haastattelujen sijaan No Fear -luentoja?
Onko ongelma mielestäsi siinä, että UMK-äänestäjät voivat kokea biisin saavan lisäarvoa tuosta ulkopuolisesta kampanjasta ja haksahtavat siksi äänestämään, ajattelematta ollenkaan ettei se lisäarvo ulkomaalaiselle äänestäjäkunnalle välity?Wadde kirjoitti:Juurikin näin ja mielestäni ongelma on aika iso. Jos kerran nämä "eivät sinänsä liity toisiinsa" niin miksei kappaletta voitu nimetä jollain muulla sanaparilla?Mattan kirjoitti:Euroviisuissa väliä pitäisi olla vain ja ainoastaan sillä, mitä lavalla kuullaan ja nähdään kolmen minuutin aikana. Tässä tapauksessa esittäjä tyttöystävineen käy luennoimassa sellaisen kampanjan nimissä, joka sattumoisin kantaa viisutyrkyn nimeä. Syvällisissä kappaleissa ei ole mitään vikaa, mutta mikäli kappaleelle annetaan lisäarvoa yhdistämällä se viisujen ulkopuoliseen kampanjaan, on siinä ongelma.
Mutta mehän ei tiedetä, kuinka tämä asia tullaan tuomaan esiin UMK:ssa?Rousku kirjoitti: Jos noin, niin arvelen, että pelkosi on jokseenkin aiheeton. Ei keskimääräinen äänestäjä mitään kampanjaa ole seurannut ja tuskin huomannutkaan.
Ai floppaisiko tämä sitten? Ja mitkä ne flopin kriteerit olivatkaan?Wadde kirjoitti:Tässä on mielestäni sekin ongelmallinen puoli, että jos lähetetään kampanjabiisi, niin sitten voidaan aina vedota siihen, kun biisi floppaa.
Siinä on niin vähän artistilla telkkarilähetyksissä aikaa puhua, että tuskin ehtii kampanjaluentoa pitää. Voi mainita kampanjasta (tai ehkä jopa juontaja kysyy), mutta jos asia ei katsojalle ole ennakolta tuttu, mitään kummempaa ei ehdi välittyä.Wadde kirjoitti:Mutta mehän ei tiedetä, kuinka tämä asia tullaan tuomaan esiin UMK:ssa?Rousku kirjoitti: Jos noin, niin arvelen, että pelkosi on jokseenkin aiheeton. Ei keskimääräinen äänestäjä mitään kampanjaa ole seurannut ja tuskin huomannutkaan.
Mutta oikeassa elämässä No Fear on hyvinvointivalmentaja Merin omistamaa liiketoimintaa ja Saara palkollinenHupzi kirjoitti:Saara on tässä No Fear jutussa enemmnkin juurikin tollainen hyvinvointivalmentaja kuin mikään kampanjoija
Näin se varmaasti menee, koska Saaralla on toi musaura, joka on päätyö.audiokahvi kirjoitti:Mutta oikeassa elämässä No Fear on hyvinvointivalmentaja Merin omistamaa liiketoimintaa ja Saara palkollinenHupzi kirjoitti:Saara on tässä No Fear jutussa enemmnkin juurikin tollainen hyvinvointivalmentaja kuin mikään kampanjoija
Äh. Jos "kampanjabiisillä" joskus ei ole pärjätty, ei se tarkoita ettei seuraavalla kerralla voitaisi. Ilmeisesti ei sitten myöskään tangokuninkaallista tai etnoa tai ruotsinkielistä biisiä, sillä nekin kortit on katsottu. Rokkikortti on vähän epäselvä, kun se on katsottu moneen kertaan, vaihtelevin tuloksin.Edwina kirjoitti:Sanon vain tämän mielipiteeni: Ei minkäänlaista kampanjointia euroviisujen yhteydessä!
Se kortti on Suomen osalta jo katsottu.
Pitäisikö minun uskoa sinua vai kampanjan perustajia? http://nofear2016.net/about/Hupzi kirjoitti:
Niin kuin sanottua vielä kerran tässä jutussa ei ole mistään kampanjoinnista kyse vaan omien kokemustan jakamisesta ja juurikin toi hyvinvointivalmennus on se hyvä sana kuvaamaan asiaa.
UMK:n säännöt 3.6 on aika tiukilla nyt kyllä... Tuotemerkki muodostuu vaikka sitä ei PRH:ssa rekisteröikään.Mattan kirjoitti:Pitäisikö minun uskoa sinua vai kampanjan perustajia? http://nofear2016.net/about/Hupzi kirjoitti:
Niin kuin sanottua vielä kerran tässä jutussa ei ole mistään kampanjoinnista kyse vaan omien kokemustan jakamisesta ja juurikin toi hyvinvointivalmennus on se hyvä sana kuvaamaan asiaa.
Siinä lukee "No Fear-kampanja". Tämän selvempää tietoa en ole löytänyt. Luennot ovat myös liiketoimintaa, ja liiketoiminnan harjoittamisen yhdistely viisuihin on mielestäni vielä huonompi asia kuin aatteellisen kampanjan liittäminen.
Tarkoittaako tämä sitä, että jos osallistuisin kilpailuun kappaleella "Nai mut", en saisi julkistaa samannimistä (hää/alus)vaatemallistoa? Olisiko t-paita kuitenkin OK, jos sen ajattelisi mainostavan kappaletta eikä toisinpäin?audiokahvi kirjoitti:UMK:n säännöt 3.6 on aika tiukilla nyt kyllä... Tuotemerkki muodostuu vaikka sitä ei PRH:ssa rekisteröikään.
Et saa samalla markkinoida alusvaatemallistoasi, mutta 12.1.2016 jälkeen kappaletta on saanut esittää. Albumin nimeä ei katsota tuotemerkiksi, lienee osana "taideteosta"? Luulisin.phale kirjoitti:Tarkoittaako tämä sitä, että jos osallistuisin kilpailuun kappaleella "Nai mut", en saisi julkistaa samannimistä (hää/alus)vaatemallistoa?audiokahvi kirjoitti:UMK:n säännöt 3.6 on aika tiukilla nyt kyllä... Tuotemerkki muodostuu vaikka sitä ei PRH:ssa rekisteröikään.
Entä eikö Einin kappaleen nimen "Draamaa" voida ajatella mainostavan hänen juuri ilmestynyttä samannimistä albumiaan?
No nythän sen sanot itsekin!Hupzi kirjoitti: Ja sama juttu tässä No Fearin kanssa, että se ei ole mikään tuotemerkki. Se on vain slogan jolla Meri ja Saara myyvät luentojuttujaan.
Siinä voi vain olla sellainen juttu, että se No Fear puhutaa nyt vaikka hyvinvointivalmennus yritys on kokonaan Merin nimissä ja Saara on vain palkoillinen siinä. Näin jopa veikkaisin, että asia on. Saaralla on kuitenkin suurin intressi musauransa kanssa.audiokahvi kirjoitti:No nythän sen sanot itsekin!Hupzi kirjoitti: Ja sama juttu tässä No Fearin kanssa, että se ei ole mikään tuotemerkki. Se on vain slogan jolla Meri ja Saara myyvät luentojuttujaan.
... slogan ... myyvät...
"Tavaramerkki voi olla esimerkiksi sana tai kuvio tai niiden yhdistelmä. Se voi olla myös iskulause, kirjainyhdistelmä, kolmiulotteinen merkki tai vaikka äänimerkki tai jokin muu graafisesti esitettävissä oleva merkki."
Missäänhän ei näin ole sanottu. Äläkä Saaran puolesta suotta uhridu, koska suunnitelmallisuudessaan varsin arveluttavalta tämä kuvio kaikkinensa nyt näyttäytyy kyllä...Hupzi kirjoitti:Omien kokemusten ja tuntojen jakaminen on siis laulamalla/biisissä väärin.
Ei tietenkään ole.Wadde kirjoitti:Ei kai sillä ole mitään väliä, oletko palkollinen tai onko yritys sun nimissä?