UMK 2016: esikatselut 30.1.

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Paras video (max. 3)?

Saara Aalto – No fear
13
5%
Mikko Herranen – Evil tone
4
2%
Stella Christine – Ain't got time for boys
6
2%
Eini – Draamaa
8
3%
ClemSO – Thief
9
3%
Pää-Äijät – Shamppanjataivas
2
1%
Attention 2 – Ready for the show
24
9%
Cristal Snow – Love is blind
28
11%
Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough
36
14%
Rafaela Truda – Rise up
32
12%
Ylona – Blazing fire
5
2%
Mikael Saari – On it goes
36
14%
Lieminen – Pehmeiden arvojen vaalijat
5
2%
Tuuli Okkonen – Don't wake me up
26
10%
Gušani Brothers – Poom poom
5
2%
Barbe-Q-Barbies – Let me out
6
2%
Pietarin Spektaakkeli – Liian kuuma
9
3%
Sandhja – Sing it away
8
3%
 
Ääniä yhteensä: 262

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8349
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Stargazer kirjoitti:Keksin, mikä tässä Pietarin videossa itseäni häiritsee: yksikään esiintyjistä ei näytä pätkääkään nauttivan olostaan.
Niillä on liian kuuma...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja phale »

Tuulin biisissä on ihan ok kertsi, mutta muuten ei oikein innosta. Video on outo.

Poom Poom varmaan toimii hyvin viisudiskossa, viisulavasta en ole varma, ehkä sielläkin. Ei tosin ihan omaa genreä.

Barbe-Q-Barbiesin rokki on toimivaa, vaikkei ehkä kauhean omaperäistä. Video ei muistaakseni iskenyt.

Pietarin Spektaakkeli ei svengistään huolimatta oikein lämmitä.

Sandhjalla on hyvä meno, mutta kertosäe on ehkä hieman liian retro makuuni. Torvisektio on jotenkin korni. Säkeistö toimii paremmin. Videokin on vähän hämmentävä yhdistelmä aivan erilaisia tunnelmia.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Esikatselun perusteella: Stella Christine ja Sandhja parhaita. Barbe q Barbiesista ja Kimmosta ja Annicasta tykkään kanssa, tosin Kimmon ja Annican biisi ei ole mun musiikkiani mutta lajissaan hyvä.

Saara ja Mikael ok, mutten kuuntele, Eini joo, Rafaela oli vaisumpi kuin odotin. Kaksoset söpöjä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Katsojaäänestys jokseenkin merkityksetön arvioitaessa oikeita lopputuloksia, Pietari kakkosena, just joo.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8349
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Saiko joku yleisön äänestykset top-videoista talteen? Meni aika nopeasti ohitse.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19861
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Pidin kyllä äskeisestä esikatselushow'sta varsin paljon, ja olen oikeasti iloinen siitä, että UNK ei ole enää sitä, mitä neljä vuotta sitten. Hyvä, että ihan oikeasti kappaleisiin suhtauduttiin potentiaalisina euroviisuina. Minusta UMK on nyt tullut hyväksyttäväksi viisukarsinnaksi, jota voi verrata melkein minkä tahansa muunkin viisumaan karsintaan.

Ja kyllä kansa tietää, olen tyytyväisempi yleisö- kuin UMK-raatiäänestyksen lopputuloksiin. :joojoo:

OSKY98
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 05 Touko 2013, 20:27

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja OSKY98 »

Kyllä tämä esikatselumaraton tulee pistämään puntarissa sijoituksia uudelleen. Kyllä itsekin nyt syttysi Sandhjalle lopullisesti, aivan mahtava kappale, vaikkei mikään mahtipontinen olekaan! :tuuletus:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja toivo »

Aika korkeita pisteitä annettiin kaikille kilpailijoille. Jaana Pelkonen tuntu antavan melkein kaikille kasin. Sandhan kerrottiin voittavan vaikka saman verran pisteitä kuin cristalilla? :mitvit:

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja Mattan »

jee euroviisut kirjoitti:Pidin kyllä äskeisestä esikatselushow'sta varsin paljon, ja olen oikeasti iloinen siitä, että UNK ei ole enää sitä, mitä neljä vuotta sitten. Hyvä, että ihan oikeasti kappaleisiin suhtauduttiin potentiaalisina euroviisuina. Minusta UMK on nyt tullut hyväksyttäväksi viisukarsinnaksi, jota voi verrata melkein minkä tahansa muunkin viisumaan karsintaan.
:samaamielta:

Ohjelmana varsin viihdyttävä, ei enää sitä myötähäpeän pelkoa, jota ennen on ollut (myös ennen UMK:ta). Hyvä kattaus, hyvää viihdettä.

Katsoin ohjelman vanhempieni kanssa kun kerran kotona olin - olivat sitä mieltä, että tasaista on ja taso on hyvä, mutta suosikkeja olivat ainakin Barbe-Q-Barbies ja Stella Christine. Antisuosikkeja olivat lähinnä Saara Aalto, Pää-äijät, Lieminen ja Gušani Brothers, muuten kaikista pidettiin edes jonkin verran. Yritin kysellä voittajaveikkausta, mutta pitivät kilpailua liian tasaisena. Lienevät siinä oikeassa. :miettii:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja phale »

hra47 kirjoitti:Saiko joku yleisön äänestykset top-videoista talteen? Meni aika nopeasti ohitse.
Samaa jäin miettimään minäkin. Cristal oli ykkönen, Pietari kakkonen ja mielestäni Mikael kolmonen. Muita en ehtinyt nähdä. Mutta tosiaan ainakin itse äänestin tässä yhteydessä lähinnä videota, en kappaletta, joten en tiedä voiko näistä päätellä vielä mitään muusta suosiosta.

EDIT: Kiitos Jonttu!
Viimeksi muokannut phale, 30 Tammi 2016, 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Kuva
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Qhullu
Siemailija
Siemailija
Viestit: 157
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 00:52

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja Qhullu »

Ihan suhteellisen viihdyttävä esikatselumaraton, vaikka loppua kohden raati alkoi jaella pisteitä selkeästi avokätisemmin. Vähän oli haussa annetaanko ääni sille videolle vaiko biisille vai mille elementille... mutta eihän se niin vakavaa ole.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Qhullu kirjoitti:Ihan suhteellisen viihdyttävä esikatselumaraton, vaikka loppua kohden raati alkoi jaella pisteitä selkeästi avokätisemmin. Vähän oli haussa annetaanko ääni sille videolle vaiko biisille vai mille elementille... mutta eihän se niin vakavaa ole.
Virallisesti kai videolle, ja hyvä niin. Olisi kummallista, mikäli Yle näyttäisi ohjelmaa, jossa kanavan valitsema raati arvioi kanavan järjestämän kisan ehdokkaita varsinaisen kilpailuannin perusteella. Toki muutamaan otteeseen sekoitettiin kappalearvioita mukaan, mutta tunnelma ei ollut niin vakava ja kaikkia kehuttiin. Kelpaa minulle.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8349
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^^^ Kiitos. Pietarin Spektaakkelin kakkossija lämmittää mieltä, koska en kuitenkaan usko heidän yltävän finaaliin asti. Onpahan jotain heillekin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja Roope »

jee euroviisut kirjoitti: Hyvä, että ihan oikeasti kappaleisiin suhtauduttiin potentiaalisina euroviisuina.
Etenkin lopussa käyty keskustelu ensimmäisen semin äänestysmaista osoitti että neljässä vuodessa on tultu monta askelta oikeaan suuntaan :peukku:

lilja
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 212
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 21:00

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja lilja »

phale kirjoitti:
hra47 kirjoitti:Saiko joku yleisön äänestykset top-videoista talteen? Meni aika nopeasti ohitse.
Samaa jäin miettimään minäkin. Cristal oli ykkönen, Pietari kakkonen ja mielestäni Mikael kolmonen. Muita en ehtinyt nähdä. Mutta tosiaan ainakin itse äänestin tässä yhteydessä lähinnä videota, en kappaletta, joten en tiedä voiko näistä päätellä vielä mitään muusta suosiosta.

EDIT: Kiitos Jonttu!
Voi ehkä varovaista päättelyä tehdä, eikö nyt äänestetä jo etukäteenkin semifinalisteja ja niissä äänissä kyllä videot vaikuttaa musiikin rinnalla, ainakin osalla äänestäjistä.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Silleen lyhyesti ja ytimekkäästi, että musavideoden perusteellahan siis tää esikatselu raati ei oikeastaa sanonut mitään sellaista yllättävää.

Saara Aalto: Tiedetty jo, että toi musavideo ei ole Saaran vahvin osa. Vahvin osa ollenee vasta tulossa eli live veto. Mutta sen pointin otan, että Jaana Pelkonen oli näistä se joka ajatteli, että mikä voisi iskeä Viisulavalla ja tais olla Sadhja kanssa Saara ainut jolle Peloknen latas 12 pojoa ja tämä ei yllättä allekirjoittanutta pätkääkään.

Mikko Herranen: Edelleenkin pidän biisistä enemmän kuin valtavirta, mutta joo näköjään se ei sit isoon yleisöön iske.

Stella Christine: Biisi on outo mun parhaan musagenren ohi. Okei video on joo tehty ihan OK hyvin, mutta ei ei ja vielä kerran ei.

Clemso: Sama juttu ihme afro biisi ja laulaja jne. ei mee mulle mihinkään

Eini: Biisi ja kaikki silleen ihan kivasti kasassa, mutta ei se finaalipaikka pitemällä riitä

Pää-Äijät: Niin sellainen hyvän tuulen kesäbile biisi, mutta ei viisukamaa

Attentio2: Biisinä jonkunlainen, mutta ei mikään suurin juttu todellakaan

Christal Snow: Video on hienosti tehty sitä ei voi kiistää. Biisinä ei sen parempi ku muidenkaan ns. kärkiehdokkain ja sit pointi että noin selkeällä ns. homostelun näyttämisellä livessä ei Viisuissa pärjätä se on varma. Ei ole mitään homoja ja seksuaali vähemmistöjä vastaan todellakaan vaan ihan vain ei se siellä kyllä ole hyvä juttu.

Rafaela Truba: Suoraan sanoen Ehdokkaista mulle yks heikkoimista biiseistä. Ei ole mun musatyyliäni ei ole oikein mitään.

Annica&Kimmo: Ylättävän alas jäi raadin pisteet siinä mielessä mitä täällä sit on hehkutettu. Eikä kukaan oikein näistä maininnut sitä, että tää toimis hyvin viisuissa ainakaan erityisen hyvin.

Ylona: Sanoivatkin nää raatilaisetkin, että vähän liikaa kamaa videossa ja olen samaa mieltä. Biisi on ihan kaunis ja laulaja hyvä, mutta ehkä näiden muiden kärkiehdokkainen rinnalla liaan tuntematon voittaakseen

Mikael Saari: Noh tässähän minäkin olen sitä moneen kertaan sanonut, että biisistä puuttuu se, että milloin se lähtee. Sitä odotti Jaana Pelkonen ja tais joku muu raatilainenkin sanoa samankaltaista eli en minä taida olla ihan yksin tän ajatuksen kanssa.

Lieminen: Yllättävänkin lämmin vastaanotto näiltä. Ei osu mihinkään mun kohdallani

Barbit: Kunnon Rock pläyshän se on ja ihan OK sellainen, mutta ei se paljon sen enempää anna.

Gusani Brothers: Poom Poom niin siitä ihme hokemasta jo sanoin tuomittu mun kohdalla jo siinä kohtaa kokoa biisi ei tollasia mitään sanomattomia hokemia joilla ei oo mitään merkitystä

Pietari Spektaakeli: Huvittava ja koominen koko biisi ja heidän kannaltaa huonolla tavalla

Sandhja: Raadin mielestän Saara Aallon kanssa se biisi joka olis sellainen the biisi joka heidän mielestään olis se toimis viisu lavalla parhaiten ja ei toi biisi huono olekaan.

Yhteen vetona ei oikeastaan mitään uuttaa. Livet ratkaisee ja oman suosikkin Saara Aallon live-vedon laatuun ja upeuteen uskon kuin vuoreen.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4170
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Kun laskin videoille ja kappaleille yhteistuloksen salaisella ja erehtymättömän tarkalla kaavalla, jonka sivutuotteena saadaan myös parin pyörähdyskappaleen tilavuus, niin lopputuloksena on, että pidän eniten Pietarin Spektaakkelista ja Mikael Saaresta. ClemSO on kappaleena edelleen Mikaelin jälkeen kakkosena, mutta en oikein saanut tuosta videosta otetta. Mutta onhan tämä ihan hauskaa ajanvietettä livelähetyksiä odotellessa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Yleisöäänestyksen tulos on mielenkiintoinen. Tuli mieleen että onko yleisö äänestänyt kiltisti videon perusteella, mikä selittäisi Pietarin kakkossijan, (videohan on oikein hyvännäköinen, tyylitietoinen) ja selittäisikö se myös sen miksi Saara ei päässyt edes viiden joukkoon. Saarallahan piti olla lojaalia fanijoukkoa, ja olisin odottanut että kuitenkin tuolla kärkiporukassa olisi ollut. Vai antaako tämä tulos osviittaa siitä, että Saara ei voitakaan...

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Vähän luulen, että katsojaluvut eivät kovin suuret olleet ja Cristalilla on myös Toosa-faneja sen lisäksi, että YLEn UMK ja viisuporukoissa on paljon Cristalin kavereita. Näitä oli varmaan myös katsojissa ja äänestäjissä. Mutta kenenkään jatkoonmeno ei ole varma, vaan riippuu esityksestä ja livestä. Tässä kisassa ei ole mitenkään yivoimaisen suosittuja artisteja yhtään. Ja sitten suomenkieliset tulevat jokatapauksessa keräämään ääniä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja andre06 »

okein viihdyttävä esikatselu :) oltiin positiivisia, mutta osattiin sanoa mikä kappaleessa on pielessä sortumatta liialliseen negatiivisuuteen!

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Pidin paljon raadin positiivisesta hengestä ja miten he kannustivat kaikkia laulajia. Yllätyin tosin joidenkin kohdalla, millaiset pisteet raati antoi.

Osa biiseistä ja videoista avautui minulle eri tavalla ja aloin pitämään joistakin biiseistä enemmän. Stella Christinen Ain't Got Time For Boysiin tykästyin paljon. Onhan siinä ihanan tunnelmallinen video, itse biisi on myös seksikkään cool, rytmikäs ja tyylikäs. Laulajalla on todella upea ääni. Aiemmin olin pitänyt tuota biisiä tylsänä enkä ollut kiinnittänyt siihen oikein huomiota. Cristal Snown (Cristal on ihan mahtava tyyppi, mutta biisille en ollut lämmennyt hirveästi aiemmin) kappaleesta olen alkanut pitämään, biisi tukee hyvin hienoa videota. Varsinkin kappale kasvaa loppua kohden, josta pidän erityisen paljon. Einin biisi on oikeastaan myös tosi jees, vaikka alun perin pidin sitä ärsyttävänä.

En olisi antanut Liemiselle, ClemSOlle ja Barbe-Q-Barbiesille niin paljoa pisteitä. Liemisen biisi on rasittava ja lattea, sanoituskaan ei päätä huimaa. ClemSOn biisi ja video ovat ihan okei, mutta aika tylsiä molemmat. Barbe-Q-Barbiesilla on kieltämättä asennetta, mutta biisi on mielestäni liian tavanomainen.

Mikaelille olisin toivonut enemmän pisteitä, vaikka hyväthän nuokin oli. Rakastan Mikaelin biisiä mitä enemmän sitä kuuntelen, se on vain niin upea ja koskettava. Vavahduttavan kaunis ja voimakas. Tavallaan haluaisin sen edustamaan viisuihin, mutta en ole varma onko On it Goes oikea valinta, koska se on tosiaan vähän hitaammin avautuva. En ehkä osaa arvioida enää tuota biisiä kovin objektiivisesti, koska se on kolahtanut muhun henkilökohtaisesti niin lujaa. Saaran No Fear -videon kommenteista yllätyin, koska video ei ole musta niin hyvä. No Fear kuitenkin kuuluu biisinä mun suuriin suosikkeihin, kuulosti vielä paremmalta televisiosta. Kimmon ja Annikan Good Enough olisi ansainnut mielestäni enemmän pisteitä, kuuluu edelleen suosikkilistalleni. Tuuli Okkosen kappale ei kuulu lemppareihini, mutta olisin antanut sille silti vähän korkeammat pisteet.

Kannatti kyllä ehdottomasti katsoa tämä esikatselu. Musta on aina kiinnostavaa, miten sama biisi voi herättää jossakin toisessa niin erilaisia tai samanlaisia tunteita.
Viimeksi muokannut Night_Owl, 31 Tammi 2016, 01:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cry him out

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Hupzi kirjoitti: Sandhja: Raadin mielestän Saara Aallon kanssa se biisi joka olis sellainen the biisi joka heidän mielestään olis se toimis viisu lavalla parhaiten ja ei toi biisi huono olekaan.
Saara Aalto ei ollut heidän top viidessäkään. Jotenka se siitä. Saara Aalto on ihminen joka osallistui vuoden 2016 UMK:hon.
Ei vaan anteeksi virhe. Saara Aalto siis ei ollut heidän top kuudessaan.

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Panttasin videoiden katsomista tähän asti ja oli mielenkiintoista nähdä, miltä artistit ensinnäkin näyttävät ja minkälainen karisma videoilta välittyy. Odotin mielenkiinnolla Stella Christinen näkemistä ja kyllä tykkäsin, hän oli vain niin cool, kiinnostavalla tavalla hieman tyly, mikä sopii biisiin. Olen ajatellut että livenä onnistuessaan hän voisi olla se musta hevonen. Clemsolta olisin kaivannut vähän jonkinlaista äijyyttä, machoutta lisää. Pietarin Spektaakkelin laulajaa odotin äänen perusteella ihan erinäköiseksi, jotenkin tummapiirteisemmäksi (tyyliin joku Henry Theel) ja vanhemmaksi. Saaran video oli pettymys, BQB taas täytti odotukset, Mikael samoin, ulkonäköä ja karismaa kyllä riittää, Mikon biisi nousi minulla ihan uudelle tasolle, kun näki Mikon karisman. Videoiden perusteella karismaattisimmat naiset ovat BQB:n laulaja, Stella Christine, ja ehkä Sandha, miehistä Mikael ja Mikko.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

kuu-kuu kirjoitti:
Hupzi kirjoitti: Sandhja: Raadin mielestän Saara Aallon kanssa se biisi joka olis sellainen the biisi joka heidän mielestään olis se toimis viisu lavalla parhaiten ja ei toi biisi huono olekaan.
Saara Aalto ei ollut heidän top viidessäkään. Jotenka se siitä. Saara Aalto on ihminen joka osallistui vuoden 2016 UMK:hon.
Ei vaan anteeksi virhe. Saara Aalto siis ei ollut heidän top kuudessaan.
Tässä suurin osa äänesti vain musavideota ja jokainen raatilaisista tais sanoa, että biisi on parempi kuin musavideo ja Silvennoinen sanoi että biisinä hänen yksi suosikeistaan, Jaana olis laittanut tosiaan Sadhjan kanssa jomman kumman viisulavalla, koska näki, että näillä olis paras mahku hänen näkemyksen mukaan pärjätä.

Tämä oli tiedossa, että Saara ei ihan erikoisen hyvin tässä musavideoäännestyksessä pärjää. Mut voitto mahdollisuuksia se ei vie ja Raakel Liekki jo vihjaiskin, että live-vedosta Saaralla tulee iso ja näyttävä show ja se on varmastikin näin

Eli tässä tapauksessa se toteamus että nämä kaks oli niitä THE BIISEJÄ tarkoitti sitä mikä oli raadin näkemys siitä millä olisi heidän mielestään paras mahku pärjätä Euroviisuissa

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1241
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Hupzi kirjoitti:Rafaela Truba: Suoraan sanoen Ehdokkaista mulle yks heikkoimista biiseistä. Ei ole mun musatyyliäni ei ole oikein mitään.
Se on Rafaela Truda D:llä, ei Truba. Anteeksi mutta olen nähnyt jo niin monta kertaa tämän virheen, että on pakko puuttua. :mrgreen:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Riemuitsin eilen illalla, kun esikatseluraati antoi niin hyvät pisteet Sandhjalle. :tuuletus:

Oli hienoa huomata, että ei sanottu mitään törkeitä kommentteja, vaan raati osasi ainakin kohtuullisesti käyttäytyä. Ihmettelin kuitenkin sitä, että enimmäkseen he antoivat hieman samoja pisteitä kaikille. En tarkoita raatilaisia keskenään, vaan että kukaan ei käyttänyt "viisutyyliin annettavista" pisteistään lähellekään kaikkia. Yleisimpiä pisteitä olivat 6, 8, 10 ja 12. Joitakin poikkeuksia toki oli pisteissä. Kertoo varmaan siitä, että ainakin raadin mielestä musiikkivideot ovat jokseenkin onnistuneita. Vaikka olisin toivonut, että enemmän olisi arvioitu nimenomaan lauluja.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Tykkäsin Jaanan jämäköistä kommenteista. "Viisulavalle ei lähdetä enää harjoittelemaan", kyllä se näin on. Paketin pitää olla kasassa jo ennen sitä. :tapu:

Avatar
sommar14
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 244
Liittynyt: 02 Kesä 2014, 20:00
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja sommar14 »

Minut jotenkin yllätti Christal Snown suosio niin raati- kuin yleisöäänissäkin... :shock: No ei siinä mitään, kai se sitten on niin hyvä.
Viimeksi muokannut sommar14, 31 Tammi 2016, 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: esikatselut 30.1.

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Katinka kirjoitti:Tykkäsin Jaanan jämäköistä kommenteista. "Viisulavalle ei lähdetä enää harjoittelemaan", kyllä se näin on. Paketin pitää olla kasassa jo ennen sitä. :tapu:
Mä oon samaa mieltä, että oli hyvä, että joku otti myös arvionnissa tämän näkökannan, että lähti arviomaan sitä millä näistä olis paras mahku pärjätä Viisuissa ja pieni yllätys, että Sandhja oli Saara Aallon seurana se, jonka Jaana näki sellaisina joilla olis isommat mahkut pärjätä.

Ja se on totta Viisulavalle ei lähtä todellakaan kokeilemaan ja harjoittelemaan.

Lukittu