Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Pää-Äijät – Shamppanjataivas

*****
12
9%
****
16
12%
***
27
20%
**
32
24%
*
49
36%
 
Ääniä yhteensä: 136

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Terasbekoni kirjoitti:Tätä muuten sitten mainostetaan aika näkyvästi ainakin Spotifyssa: "Äijät viisuihin - torilla tavataan!"
No apua! :rofl:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Eivät nuo ainakaan ole mitään silmänruokaa. Pakko laittaa silmät kiinni semifinaalissa, nouskoot vaikka mistä kylpyammeesta.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

toivo kirjoitti:
Subculture kirjoitti:Okei, showssa luvassa poreamme, paidattomia Pää-äijiä ja lentelyä vaijerin avulla :shock:

Harkkavideo löytyy UMK Facebook- sivulta
Alkaa näyttämään yhä enemmän Suomen Euroviisulta 2016. :roll: Saa nähdä kuinka paljon asiantuntijaraadit pystyvät estämään tämän murskavoittoa.
Ihan helposti jos vain raadit osaavat ja tekevät hommansa kuten pitääkin.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Siis onko se nyt varmistettu jossain, etta siella on nimenomaan asiantuntijaraadit, eika jotain ammattiryhmia taas niin kuin viime vuonna?
Hello Hi!

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

^ Ei ole mutta uskon ettei YLE tällä kertaa sorru mihinkään taksikuskeihin (kaikella kunnioituksella ammatinharjoittajia kohtaan tietysti)
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

^no tokihan jokainen on omasta mielestaan asiantuntijakin :heh:
Hello Hi!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8387
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Saihan nämä äijät aika hyvät pisteet esikatseluraadiltakin, joten en laskisi vielä sen varaan, että raadit torppaisivat heidät...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

^ Esikatselu on kuitenkin vähän eri lajin show kuin varsinaiset viisut, kyllä silloin raadit tietää että nyt on tosi kyseessä, tässä valitaan Suomen edustajaa eikä tehdä vain lauantai-illan tyhjännauranta-viihdettä.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Biisi ei edelleenkään ole huono. Mutta show menee just siihen suuntaan, että kansainväliset äänestäjät pitäisivät tätä täytenä vitsinä ja roskana. Toisaalta show menee just siihen suuntaan, että tämä voi hyvinkin voittaa Suomen karsinnat.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16287
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Jonttu kirjoitti:mutta uskon ettei YLE tällä kertaa sorru mihinkään taksikuskeihin (kaikella kunnioituksella ammatinharjoittajia kohtaan tietysti)
Toivoin jo että olisi samat raadit kuin viimeksi niin pääsisin tuohon mukaan. Ei sit. :heh:

Show'n kuvaus vaikuttaa... mielenkiintoiselta. :mrgreen:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Kuten olen jo varmaan täälläkin aiemmin väittänyt, kyllä tästä kansainvälisetkin fanit (tai ainakin osa) pitää. Meillä wiwibloggsilla tämä rankattiin semifinaalin toiseksi parhaaksi heti Saaran jälkeen. Tästä pitivät niin nuoret kuin vähän vanhemmatkin, mutta totta kai kaikki eivät tälle syttyneet.

http://wiwibloggs.com/2016/02/05/wiwi-j ... as/116364/

En minäkään tätä kuitenkaan Tukholmaan asti laittaisi, vaikka showsta onkin selvästi tulossa iso ja näyttävä, kappale on tarttuva ja hyväntuulinen. Asiantuntijaraadit eivät kuitenkaan tälle paljoa pisteitä antaisi, vaikka puhelinäänestäjät nauttisivatkin. Kisassa on kuitenkin mukana kappaleita, joille voisi menestystäkin tulla. En kuitenkaan revi pelihousujani, vaikka tämä voittaisi, vaan ylpeänä kannattaisin Suomea.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja toivo »

Voi ei, mää oon alkanut jonkun verran tykkäämään tästä juurikin tuon överin lavashown takia. Oon heikkona överiyteen :puna:

Eikös se Euroviisujen alkuperäinen tarkoitus ollut, että jokainen maa esittelee muulle euroopalle oman maansa musiikki kulttuuria omalla kielellä laulettuna. Tää on kyllä näistä ehdokkaista ehkä se kaikista suomalaisin. Toinen suomalaista tyyliä oleva on Einin disco-iskelmä.

Ei mua tän lähettäminen Euroihin katastrofi olisi. Mutta menestystä tai finaaliin pääsyä on tuskin turha odottaa asiantuntijaraatien takia. Tulee aika tylsä Euroviisukevät jos Suomea ei nähdä tänäkään vuonna Suuressa Finaalissa. :lohduton:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Olisikohan varalta ruvettava henkisesti valmistautumaan siihen, että nämä saattavat päästä Tukholmaan.
Tai jos yrittäisi kuunnella oikein positiivisella korvalla, että mitä hyvää tässä kappaleessa on. Vielä kun en ole oikein mitään keksinyt. :surrur:

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19888
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Samiasd kirjoitti:Asiantuntijaraadit eivät kuitenkaan tälle paljoa pisteitä antaisi, vaikka puhelinäänestäjät nauttisivatkin.
Ja mitäköhän hyötyä puhelinäänestäjien suosiosta on, jos raatikannatus jää minimeihin (kuten olettaisin käyvän). No, saisivatpa nykyisen äänten yhdistämistavan kritisoijat lisää vettä myllyyn, kun Puola 2014 / Albania 2015 toistuisi jälleen. :joojoo:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Edwina kirjoitti:Tai jos yrittäisi kuunnella oikein positiivisella korvalla, että mitä hyvää tässä kappaleessa on. Vielä kun en ole oikein mitään keksinyt.
Mä yritän löytää melkeinpä jok'ikisestä viisubiisistä jotain hyvää ja sen tietyn punaisen langan. :mrgreen: Siksi mä niin monesta viisubiisistä nykyään pidänkin.
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42822
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Rousku »

toivo kirjoitti:Eikös se Euroviisujen alkuperäinen tarkoitus ollut, että jokainen maa esittelee muulle euroopalle oman maansa musiikki kulttuuria omalla kielellä laulettuna. Tää on kyllä näistä ehdokkaista ehkä se kaikista suomalaisin. Toinen suomalaista tyyliä oleva on Einin disco-iskelmä.
Tämän vuoksi minua ei suuremmin harmittaisi noista kummankaan voitto.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja rosetta »

toivo kirjoitti:Eikös se Euroviisujen alkuperäinen tarkoitus ollut, että jokainen maa esittelee muulle euroopalle oman maansa musiikki kulttuuria omalla kielellä laulettuna. Tää on kyllä näistä ehdokkaista ehkä se kaikista suomalaisin. Toinen suomalaista tyyliä oleva on Einin disco-iskelmä.
Missähän noin on sanottu, en ole itse ainakaan missään tuollaista nähnyt? :raaps: Taitaa olla vain sitkeä myytti...
Esim. wikipedia sanoo vain näin:
The format of the contest has changed over the years, though the basic tenets have always been thus: participant countries submit new original songs, which are performed live in a television programme transmitted across the Eurovision Network by the EBU simultaneously to all countries.
Ja nämä tässä mainitut ovat kyllä mahdollisimman huonoja esimerkkejä "suomalaisuudesta" tai "suomalaisesta mausta"... :apuva: :hiips:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

toivo kirjoitti: Eikös se Euroviisujen alkuperäinen tarkoitus ollut, että jokainen maa esittelee muulle euroopalle oman maansa musiikki kulttuuria omalla kielellä laulettuna.
Jos tämmöistä on joskus toitotettu niin jo ensimmäisissä euroviisuissa oli silkkaa amerikkaa, kun saksalaiset laittoivat viisuihin Bill Haley & His Cometsmaisen svingirock'n'roll-biisin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8387
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti:
toivo kirjoitti:Eikös se Euroviisujen alkuperäinen tarkoitus ollut, että jokainen maa esittelee muulle euroopalle oman maansa musiikki kulttuuria omalla kielellä laulettuna. Tää on kyllä näistä ehdokkaista ehkä se kaikista suomalaisin. Toinen suomalaista tyyliä oleva on Einin disco-iskelmä.
Tämän vuoksi minua ei suuremmin harmittaisi noista kummankaan voitto.
Onko joku Pää-Äijät muka niin iso ilmiö Suomessa, että voidaan sanoa sen edustavan suomalaista kulttuuria ja musiikkia? Minulle se oli ainakin ihan uusi tuttavuus ja ilman UMK:ta en olis luultavasti ikinä kuullutkaan heistä...
toki samaa voi sanoa monista muistakin UMK:n ehdokkaista.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Cedianska
Siemailija
Siemailija
Viestit: 175
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 20:45

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Cedianska »

En minäkään ole kuullu näistä ennen UMK:ta mitään. Shamppanjataivas on sinällään ihan hauska ralli, jota autossa voi kuunnellakin, mutta emmää halua tätä viisuihin. Nyt on monta hyvää tyrkkyä, miksi laittaa tämmönen Tukholmaan?

Pahoin pelkään, että suomalaiset lauantaikaljoissaan äänestävät tätä. :shock:
I just can’t go on no more
When you look this freaking beautiful

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Demomainen kaljamahakappale, jossa tuskin ääntään suustaan irti saava mies köhisee junttia juntisti. Siis vielä kerran. Miten voi olla näin huonosaundinen biisi mukana kilpailemassa Suomen euroviisuedustajan paikkaa. Jostakin 1979-vuoden Moskovasta se äänitys-tallennus-säätämis-musiikkikoje.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

hra47 kirjoitti:Onko joku Pää-Äijät muka niin iso ilmiö Suomessa, että voidaan sanoa sen edustavan suomalaista kulttuuria ja musiikkia? Minulle se oli ainakin ihan uusi tuttavuus ja ilman UMK:ta en olis luultavasti ikinä kuullutkaan heistä...
toki samaa voi sanoa monista muistakin UMK:n ehdokkaista.
UMK esikatseluissa tämä biisi taidettiin esitellä "suomalaisena hulluutena", mikä minusta oli ihan täydellinen vääriymmärrys. Ei ne karvalakkioopperat, mieskuoro huutajat, ismoalangot, eukonkantokisat, suojalkapallot tms ole mitään lähellekään näin valjua, kädenlämpöistä löysää mukahauskaa. Tämä on kalpea yritelmä pakarisen, turhapuron, irwinin ... petri nygårdin rillumarei-kaanoniin, mutta ihan hampaaton sellainen.
Viimeksi muokannut ta1ja, 05 Helmi 2016, 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37186
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Voi ei pönö-Tomppa iskee taas. :rofl: Olen käsittänyt tuon "Vaihdetaan arki, beibi, johonkin raikkaaseen"-rivin koko ajan muodossa "Vaihdetaan arki-beibi johonkin raikkaaseen" ja vähän ihmetellyt, että mikä ihmeen pettämisbiisi tämäkin nyt muka yrittää olla. :heh:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:heh: Viitaten yleisen ketjun keskusteluun niin täytyy todeta, että olen selkeästi niin ärsyyntynyt tästä ehdokkaasta, että olen melkein henkilökohtaisella tasolla loukaantunut, mistä olen ärsyyntynyt myös koska tämä ei minusta ansaitse edes sitä ärsyyntymistäni :hihi: - oikeesti, edeleen viitaten yleisen keskusteluun: tämä on epäaito, poser, teatteria, nämä jätkät esittävät eivätkä ole - tai ainakin tämä hyötyisi suunnattomasti jos keskittyisi jatkossa miettimään karnevaaliansa aitouden käsitteen kautta, etsimällä karnevaalilleen terää, johon itse oikeasti uskovat.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Cedianska kirjoitti: Pahoin pelkään, että suomalaiset lauantaikaljoissaan äänestävät tätä. :shock:
Tämä se on uhkana. Sitten seuraavana päivänä harmitellaan höllyvine kaljamahoineen että mitä taas tuli ulkomaille valittua - mutta se on myöhäistä sitten.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Iltalehti ainakin puhuu tästä ennakkosuosikkina, mikä tietysti on omiaan nostamaan hypeä, kun äänestäjät miettivät huomenna, että "ainiin, tämä on se ennakkosuosikki, jota pitää äänestää". Tässä oli varmaan PKN:kin osalta osittain kyse, eli kun kaikki puhuivat siitä varmana voittajana ja suosikkina, niin totta kai ihmiset sitä sitten äänestivätkin, koska voittajan takana on kiva olla.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

^ Perusteliko Iltalehti tuota ennakkosuosikkiutta mitenkään?
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Tänään kuulin hauskimman salaliittoteorian, että yle järjestää tämän edustajaksi ettei Suomen varmasti tarvitse järjestää kalliita euroviisuja;);)
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8387
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Taitaa tuo sama salaliittoteoria jyllätä vuodesta toiseen, Suomen viisusijoitusten perusteella...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Tuo on kyllä kuultu ennenkin tuo teoria. :heh:

Nääh, enpä usko, että millään näistä kappaleista olisi mitään suuria mahdollisuuksia voittoon. Sijoille 2.-5. voisi kyllä muutamalla ollakin. :miettii:

Lukittu