kuu-kuu kirjoitti:^
No joo. Jos Mikaelin esityksessä hyörii 1900-luvun viisuista kannettuja tanssijoita ja itsekin heiluu niin ettei pysty laulamaan - ja vielä mekossa - niin karsiutuminen odottaa.
Vaikea kyllä kuvitella, että Mikael heiluisi holtittomasti mekossa, mutta nyt voi tämä mielikuva pulpahtaa lauantaina mieleen. Oi oi - nyt vain jäitä hattuun koreografioiden kanssa siellä UMK:ssa - joohan.
kuu-kuu kirjoitti:
No joo. Jos Mikaelin esityksessä hyörii 1900-luvun viisuista kannettuja tanssijoita ja itsekin heiluu niin ettei pysty laulamaan - ja vielä mekossa - niin karsiutuminen odottaa.
Auts, mikä mielikuva Musikaaleissa varsin liikkuvissakin rooleissa esiintyneeltä Mikaelilta tosin luultavasti sujuisi samanaikainen heiluminen ja laulaminen tästä joukosta parhaiten. Mutta rajansa kaikella.
Viimeksi muokannut Koirankuonolainen, 07 Helmi 2016, 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.
Parasta olisi, jos Mikael esiintyisi jossain samantyylisessä asussa, kuin se villapaita niissä ensimmäisissä esityksissä 2013. Muutenkin esityksessä kannattaa luottaa Mikaelin ääneen ja karismaan. Ehkä max pari taustalaulajaa tai soittajaa taakse.
Terasbekoni kirjoitti:Miten ois joku Bosnia-Hertsegovina 2006 -tyylinen lavaylöspano? Oli miten oli, Mikaelin TÄYTYY onnistua ensi viikolla. #valmiinapettymään
Tuo(kin) olisi hyvä idea, ja vähän positiivisempi hashtag myös (vaikka ymmärrän kyllä syyn tuohon)
Hmm, olisko B-H 2006 kuitenkin vähän liikaa tähän. Vaikka ymmärrän kyllä, mitä sillä ajetaan takaa. Videossa on upea tunnelma, mutta miten sen saisi tähän. Toisaalta Mikaelilla on pitkä kokemus teatterista, joten osaa varmasti tulkita biisin erinomaisesti, kuten videollakin. Mun puolesta päähuomio saa olla Mikaelissa ja hänen ilmeissään.
Kuinkas monella sekunnilla sen kolme minuuttia saa ylittää? Mikaelin biisi näyttää (taas) olevan UMK:n pisin biisi, joskin tällä kertaa vain 9 sekuntia yli kolmen minuutin.
Mikael taitaa olla tämän viikon varmin finaalisti. Minulla on sellainen kutina, että mies tulee saamaan eniten ääniä sillä aivan varmasti vanhemmat naiset tulevat tätä äänestämään. Ja tällaisissa äänestys ohjelmissa naiset äänestävät enemmän kuin miehet.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti.
poika90 kirjoitti: Ja tällaisissa äänestys ohjelmissa naiset äänestävät enemmän kuin miehet.
Mihin perustat väitteesi?
Kyllä miullakin on semmoinen tuntuma, että naiset ovat laulukilpailuissa ahkerampia äänestäjiä kuin miehet. Omalla kohdallani ajatus perustuu sekä silkkaan mutuun että henkilökohtaisiin kokemuksiin lähiympäristöstä, joten menetelmä on liian epätarkka ja otanta liian suppea eikä kumpikaan kestä tieteellistä tarkastelua.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.
Mikael osaa laulaa ja osaa varmasti esittää biisin samalla taidolla kuin videolla. Mä edelleenkin pelkään Mikaelin kohdalla biisin hitusen hankalaa aukeavuutta ja sellaista, että se jää odottamaan että milloin lähtee todella lentoon, koska se kuuluuu ballaadi et siitä löytyy se, että se niin oikeasti lähtee liitoon ja minusta se ns. ongelma tässä Mikaelin jutussa on biisissä ei Mikaelin laulamisessa tai esittämisessä, mutta jos e potku on löydetty, että toi lähtee todella liitoon toi kokonaisuus, niin sit Mikaelin ei kykene kukaan muu voittamaan kuin Saara Aalto. Minä nimittäin veikaan, että siinä tapauksessa että jos tää avain on löydetty niin Annica&Kimmo putoo Mikaelin kyydistä, koska Mikael on kyllä puhtailta laultaidoiltaan tässä joukossa Saaran kanssa ihan omissa sfääreissään.
Hupzi kirjoitti: koska Mikael on kyllä puhtailta laultaidoiltaan tässä joukossa Saaran kanssa ihan omissa sfääreissään.
Ei ole.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista. - Salvador Sobral
Onkohan tällä foorumilla mahdollista ajatella, että tää ei menisi jatkoon? Tuntuu, että kyseinen artisti on toinen niistä, joiden "kuuluu" voittaa. Itse en pidä hänen äänensä soinnista/väristä (vähän sama sen toisen kanssa), vaikka taidoissa ei olekaan moittimista. Mutta tää piisi on mun yksinkertaiseen makuun liian vaikea, että 3 min aikana ehtisi päästä mihinkään tunnetilaan sen kohdalla. Sellaisesta kuitenkin tykkää, joka koskettaa jollain tavalla, saa vipinää kinttuihin tai kyyneleen silmäkulmaan. Tässä tekee mieli ottaa lisää naposteltavaa ja sitten se rouskutus omissa korvissa latistaa loputkin piisiistä.
Mutta varmaan tää menee jatkoon, koska suosio näyttää olevan suur. Ehkä jopa Tukholmaan eikä tässä mitään hävettävää toisaalta oo, paljon paljon paljon huonompaakin on lähetetty esim. viime vuonna
Joo niin on monien suosikki ja makuasioistahan täällä kiistelläänkin Varmasti tulee pärjäämään, onhan myös jossain määrin tunnettu ja UMKsta tuttu esiintyjä. Voihan olla, että live-esitys muuttaa mun mielen, niin esim. kävi Stella Christinen kohdalla.
Tää paranee jokaisella kuuntelukerralla. Alkaa mennä omassa rankingissani jo A&K:n ohi.
Hienon tästä biisistä tekee sen poikkeuksellisuus. Suurin osa biiseistä menee Intro-1.säkeistö-Bridge-Kertsi-2.säkeistö-Kertsi-C osa-Kertsi kaavalla (muun muassa juurikin suosikkini Good Enough). Mutta tässä on enemmänkin juoni taustalla. Gustav Freytagin tunnetuksi tekemä tragedisen näytelmän juoni erityisesti. Esittely-Nouseva toiminta-Kliimaksi-Laskeva toiminta-Lopetus. Nuo mielestäni erottuvat tässä selvästi ja varsinkin minuun tekevät suuren vaikutuksen. Toivon totisesti että tämä menestyy ja viisuihin lähtee joko tämä tai sitten tuo Good Enough
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better
Carboni kirjoitti:Tää paranee jokaisella kuuntelukerralla. Alkaa mennä omassa rankingissani jo A&K:n ohi.
Hienon tästä biisistä tekee sen poikkeuksellisuus. Suurin osa biiseistä menee Intro-1.säkeistö-Bridge-Kertsi-2.säkeistö-Kertsi-C osa-Kertsi kaavalla (muun muassa juurikin suosikkini Good Enough). Mutta tässä on enemmänkin juoni taustalla. Gustav Freytagin tunnetuksi tekemä tragedisen näytelmän juoni erityisesti. Esittely-Nouseva toiminta-Kliimaksi-Laskeva toiminta-Lopetus. Nuo mielestäni erottuvat tässä selvästi ja varsinkin minuun tekevät suuren vaikutuksen.
Minä en ymmärtänyt mitään, mutta olipa hienosti sanottu
Carboni kirjoitti:Tää paranee jokaisella kuuntelukerralla. Alkaa mennä omassa rankingissani jo A&K:n ohi.
Hienon tästä biisistä tekee sen poikkeuksellisuus. Suurin osa biiseistä menee Intro-1.säkeistö-Bridge-Kertsi-2.säkeistö-Kertsi-C osa-Kertsi kaavalla (muun muassa juurikin suosikkini Good Enough). Mutta tässä on enemmänkin juoni taustalla. Gustav Freytagin tunnetuksi tekemä tragedisen näytelmän juoni erityisesti. Esittely-Nouseva toiminta-Kliimaksi-Laskeva toiminta-Lopetus. Nuo mielestäni erottuvat tässä selvästi ja varsinkin minuun tekevät suuren vaikutuksen. Toivon totisesti että tämä menestyy ja viisuihin lähtee joko tämä tai sitten tuo Good Enough
Olen ihan samaa mieltä kanssasi. Tämä biisi tosiaan paranee joka kuuntelukerralla. Tässä on jotain todella koukuttavaa. Tämä ei todellakaan ole mikään kertakäyttöbiisi, vaan tätä pitää kuunnella useamman kerran. Tosin tää avautui kyllä minulle jo eka kuuntelukerralla.
Mitenkään kiinnostavuutta ja vaikuttavuutta kyseenalaistamatta: eikö tuota kaavaa käytetä miltei kaikissa powerballadeissa, jotka perustuvat nostatukseen ja paisuttamiseen?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista. - Salvador Sobral