Saara Aalto – No fear

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Saara Aalto – No fear

*****
55
25%
****
40
18%
***
66
30%
**
33
15%
*
25
11%
 
Ääniä yhteensä: 219

Avatar
Sundance
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 523
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Sundance »

Hupzi kirjoitti:Jos perus Suomen kansaa ajatellaan niin tää pitäisi olla selvä, että se olis Mikael, mutta koska taas Kristakin onnistui isommalla showlla Mikaelin ns. kaatamaan niin miks ei sit Saarakin ja etenkin kun Saara on laulutaidoiltaan jopa selvästi parempi kuin Krista, koska itse esityksessä kaikki on kohdillaan.
Ystävä hyvä, kun siinä Saaran esityksessä ei ole kaikki kohdillaan. Jos otat sormet korvista, lopetat hetkeksi huutamisen ja luet vaikka tätä ketjua, näet miten monet ovat nähneet Saaran esityksessä puutteita. Kyse ei ole siitä, että Saaraa vihattaisiin tai hänen esityksensä kritisointi olisi tarkoitettu otettavaksi henkilökohtaiseksi.

Sillä, että on kosiskeltu Las Vegasiin tai on myynyt keikat täyteen ei ole mitään merkitystä, jos Saara Aalto käyttää väärin ne kolme minuuttia, joilla oikeasti on väliä.
My beauty will save the world - Verka

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Kiisa kirjoitti:Muakin häiritsee eniten Saaran esityksessä tuo tanssiminen. Alku on ihan jees, origamipukukin kiinnostava idea, mutta koko juttu hajoaa vähän käsiin, kun tempo kiihtyy ja Saara alkaa tanssia itsekin. Jotkut liikkeet ovat vähän kummallisen näköisiä (esimerkiksi ne eräätkin hypähtelyt, nättää siltä kuin Saara ei onnistuisi tekemään liikettä oikein)

Pidän alkuosasta, mutta loppuosa saa lähinnä kiusaantumaan. Itse olisin vienyt origamimekkoteemaa vielä pidemmälle niin, että tanssijat saisivat liikutella Saaran mekkoa enemmän, ettei Saaran tarvitsisi liikkua.

Mietn myös sitä, että miltä tämä esitys näyttäisi sitten, kun lavalla saa olla vain kuusi, eli Saaran lisäksi viisi tanssijaa. Tämän vuoksi pitäisi jo UMK:ssa olla tuo sama sääntö.
Tähän ei olis muuta ratkaisua kuin se, että Saara ei tansisi, mutta sellaista muutosta ei kyllä tehdä, että hän ei tansisi. Tässä tulee vastaan se, että Saaran unelma on ollut tanssia laulaessaan niin sitä ei kyllä poisteta. Sitä tanssimista ja askellusta voidaan petrata, mutta poisteta sitä ei.

Ja se, että esityksestä tehtäsiin ns. vähemmän liikuvampi sotii biisin loppupuolen rakennetta vastaan niin paljon, että ei sellaista tule tapahtuumaan. Biisin loppu puolen esitykseen on pakko saadakin kunnolla eloa, kun biisi on itsessäänkin loppupuoleltaan eloisa ja iloluonteinen. Onko sitten totetus muotoa siihen oikeanlainen se on sitten taas jokaisen itsessään mietittävä, mutta esityksen rakenne on ehdottoman oikea, koska se tukee biisin rakennetta täysin. Erinalisia tulkintoja siitä varmasti voisi tehdä. Mutta tässä tullaan taas takaisin siihen, että Saaralla oli unelma siis tanssia laulaessaan joten tämän kaltainen toteutus siitä oli aika ns. luonnollinen kaikki tausta jutut ja asiat huomioden

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Hupzi kirjoitti:Mikko Silvennoinkin otti taas edellisen semin jälkeen taas vähän samankaltaisen näkökulman esiin jälkistudiossa kuin Jaana Pelkonenkin esikatselussa Mikaelin ja Saaran välillä siisi silleen, että Saara olis helppo nähdä Globenin lavalla esiintymässä
Onko tämä yhtäkkiä hyvä asia? Silvennoisella ei ollut mitään asiaa puhua ensimmäisen semin osallistujasta saati sitten ylistää tätä enemmän tai vähemmän heppoisin perustein suorassa lähetyksessä. Asiantuntevuudesta voidaan olla monta mieltä, mutta televisioyhtiön ja sen työntekijöiden ei tulisi mainostaa tiettyä kappaletta, kuten lauantain lähetyksessä selvästikin kävi. Esikatselut olivat sikäli eri asia, että virallisesti niissä arvioitiin videoita.

Ylläolevaan viestiin vielä sen verran, että yleisöä ei kiinnosta pätkääkään, paljonko Saara Aalto unelmoi tanssimisesta viisulavalla - mikäli se ei näytä hyvältä, ei se näytä hyvältä, eikä semissä näyttänyt hyvältä.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

^ ja kun lisätään vielä että biisin loppuosa ei kuulosta hyvältä, voidaan vetää yhteen: we have a problem. :)
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Kiisa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 192
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Hupzi hyvä, sinun ei tarvitse yrittää torpata joka ikistä kritiikkiä, jonka Saara saa. Monien muidenkin antama kriittinen palaute esityksen puutteista on ihan aiheellista, etenkin kun palaute koskee monilla samaa asiaa. Se kertoo siitä, että siinä asiassa on useampienkin mielestä parantamisen varaa ja sen tarkoitus on pohtia, miten esitys voisi olla parempi.

Saaran unelma voi olla tanssia, mutta se ei tarkoita sitä, että Saaran pitäisi tanssia. Nopeita kappaleita on ennenkin esitetty niin, että artisti itse ei tanssi. Kuten joku jossain totesikin, niin Saaran pulma tuntuu olevan se, ettei osaa nähdä esiintymistään ulkopuolisen silmin. Kun se tanssi ei näytä luonnolliselta ja hyvältä, niin se ikävä kyllä syö esitystä. Tällaiset seikat kyllä huomataan. Vielä kun sitä tanssia yritetään tehdä sellaisissa kengissä, joissa esiintyjä ei selkeästi ole ihan kotonaan.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42713
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Saaran unelma tanssia ja Saaran unelma päästä viisuedustajaksi lyövät nyt toisiaan korville.
Rise, angel, shine, love!

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Sundance kirjoitti:
Hupzi kirjoitti:Jos perus Suomen kansaa ajatellaan niin tää pitäisi olla selvä, että se olis Mikael, mutta koska taas Kristakin onnistui isommalla showlla Mikaelin ns. kaatamaan niin miks ei sit Saarakin ja etenkin kun Saara on laulutaidoiltaan jopa selvästi parempi kuin Krista, koska itse esityksessä kaikki on kohdillaan.
Ystävä hyvä, kun siinä Saaran esityksessä ei ole kaikki kohdillaan. Jos otat sormet korvista, lopetat hetkeksi huutamisen ja luet vaikka tätä ketjua, näet miten monet ovat nähneet Saaran esityksessä puutteita. Kyse ei ole siitä, että Saaraa vihattaisiin tai hänen esityksensä kritisointi olisi tarkoitettu otettavaksi henkilökohtaiseksi.

Sillä, että on kosiskeltu Las Vegasiin tai on myynyt keikat täyteen ei ole mitään merkitystä, jos Saara Aalto käyttää väärin ne kolme minuuttia, joilla oikeasti on väliä.
En minä ole mitään ottanut henkilokohtaisesti. Ei pidä myöskään teidän ymmärtää väärin sitä jos minulla on asiosta vahvoja mielipiteitä, että ottaisin asiat henkilokohtaisesti. Minä sanon asiat suoraan niin kuin koen ja tunnen.

Luenhan minä viestejä ja ketjua. Mut tästä sinun viestistäsi tulee sellainen mielikuva, että minun pitäisi alkaa kritisoida tai ns. inhota tuota Saaran esitystä, koska te sanoitte, että se on epäonnistunut. Pitäiskö minun tehdä mielpide asiasta sen suhteen mitä sinä tai joku muu on siitä mieltä. Tätä ajattelua minä en tässä keskustelussa ymmärrä, että osasta viesteistä tulee se fiilis, että ystävä rakas, kun tämä ja tämä sanoo sitä ja sitä ja tätä tästä esityksestä. Niin sanoo entä sitten. Mä en tee asiosta mielipidettä teidän mielipiteiden pohjalta vaan niin kuin itse koen.

Teidän pointit on hyviä ja asiallisesti esitettynä siitä kiitos, että täällä ei kukaan yleisesti käy itse kirjoittjien kimppuun vaikka oltais asioista kun eri mieltä.

Mut tätä näkemystä minä en ymmärrä, että pitäiskö munkin alkaa kritisoida Saaran esitystä kun te krtisoitte. Ei minun mielestäni. Jos se minusta on loistava niin eikös se saa olla minun mielestäni onnistunut ja loistava. Eikös minulla ole myöskin oikeus sanoa oma näkemykseni asiohin ja kertoa miksi se on minusta niin hyvä kuin on. Minusta minulla on ns. oikeus puollustaa omaa näkemystäni Saaran esityksestä. Ja tietääkseni olen perustellut omat näkemykseni hyvin ja asiallisesti loukkaamatta täällä ketään ihan samoin kuin tekin olette perustelleet omat näkemyksenne.

Eli miksi minun pitäisi kritisoida Saara esitystä jos minä en löydä siitä mitään kritoisoitavaa ja tietääkseni sanoinkin, että musavideo ei ollut onnistunut etenkin se valkoinen versio tuosta ns. uimapuvasta oli jotenkin heikko veto. Mut minä olen ihan aidoist sitä mieltä, että toi kultainen versio sopi Saaralla huomattavasti paremmin. Se ei enää kiinnittänyt huomiota tuossa esityksessä minun kohdallani niinku musavideon valkoinen teki. Tässä kohtaa tarkoitan, että se valkoinen kiinniittä vähän negatiiviselläa tavalla huomioni. Kultainen katosi jotenkin sinne esitykseen ja en huomionut sitä oikeastaan ollenkaan. Se sulautui huomattavasti paremmin esitykseen.

Leoton
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 71
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 11:38

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Leoton »

Tätä ketjua lukiessa voisi ottaa popparit mukaan. Yksi yhden puolesta, kaikki muut vastaan. :heh: En ole koskaan nuoruudessakaan fanittanut yhtäkään artistia. Mulle aivan sama kuka tai mikä ryhmittymä meitä edustaa viisuissa. Keskiverto äänestäjä ei tunne artistien taustoja sen enempää kuin alkujuonnossa ehditään kertoa. Jokainen meistä kuitenkin kuulee ja tuntee kappaleet omalla tavallaan. Hienoa, ettei ole ainoastaan yhtä totuutta ja artistikin saa toteuttaa visiotaan palavasti. Tässä tapauksessa olen kai kuunnellut näitä biisejä reissuväsymykseen saakka, jolloin tietyt asiat kohoavat ärsytyskynnyksen rajalle. Tässä kappaleessa runsaasti toistoa saava iskulause alkaa tympiä. Artisti laulaa keskimäärin erittäin puhtaasti, mutta hänen äänensä ei ole varsin muhkeäsaundinen, jollaisesta pidän enemmän. Ääni sopii erittäin hyvin kiinankielellä laulettuihin esityksiin, jotka kielen rakenteen vuoksi kuulostavat näin suomalaisen korvaan ajoittain kireän naukuvilta.

Mielestäni on huutava vääryys, jos mikä tahansa esitys päätyy läpi ainoastaan fanipohjan vuoksi, ei itse tyrkkykappaleen tai esityksen vuoksi. Toivoisin näkeväni tämän esityksen UMK:n finaalissa sellaisena kuin se voitaisiin henkilömäärältään nähdä Ruotsissa. Jännän äärellä vielä muutava viikko..
Viimeksi muokannut Leoton, 15 Helmi 2016, 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Saara on kisassa edelleen täysillä mukana, ja varmaan löytyy niitäkin, joiden mielestä esitys on ok.
Kappale on edelleenkin mielestäni hyvä.
Minä toivoisin kuitenkin shown selkeyttämistä, jotta Saaran kaunis ääni pääsisi paremmin oikeuksiinsa, kun saa keskittyä laulamiseen.
Ykköspalkintoa ei ole vielä jaettu, ja on ihan varmaa, että tämä kappale on sen syrjässä kiinni aika lujasti. Olkoonkin, että Mikael hurmasi lauantaina ison joukon puolelleen.
Viimeksi muokannut Edwina, 15 Helmi 2016, 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Minä ymmärrän mitä te kritisoitte, mutta minä kenties osaan aika paljon paremmin mennä sinne ns. Saaran pään sisään ja mieittä mitä hän voi tuohon esitykseen muutaa tai mitä hän siinä voi viilata, Näitä kuvakulmia joista on ollut puhetta hän voi hyvinkin viilata. Se on hyvinkin mahdollista. Tässä loppuosassa jota kritisoitte eniten niin en oikein näe mitä hän niinku suuresti lähtisi muuttelemaan. Se muutos koko kokonaisuudessa parempaan päin kokonaisuudessaan on todennäköisesti se, että niinku oon jo maininnut, että kun se on nyt kerran vedetty läpi niin Saaralla on tuntuma miten se meni ja mitä itsessään jo tossa muodossa olevaan esitykseen voi parantaa eli kun se sitä ihan tuossa muodossaankin olevaa toteutusta päästään vain lisää harjoittelemaan niin siitä tulee vielä luonnollisemman näköinen ja paremmin toimiva

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Edwina kirjoitti:Saara on kisassa edelleen täysillä mukana, ja varmaan löytyy niitäkin, joiden mielestä esitys on ok.
Kappale on edelleenkin mielestäni hyvä.
Minä toivoisin kuitenkin shown selkeyttämistä, jotta Saaran kaunis ääni pääsisi paremmin oikeuksiinsa, kun saa keskittyä laulamiseen.
Ykköspalkintoa ei ole vielä jaettu, ja on ihan varmaa, että tämä kappale on sen syrjässä kiinni aika lujasti. Olkoonkin, että Mikael hurmasi lauantaina ison joukon puolelleen.
Näinhän se on

Se kaunis ääni voi päästä jo sillä finaalissa paremmin ja ns. normaalilla tavalla oikeuksiinsa, kun esitys on nyt kerran tehtyä ja ns. tiedetään miten se toimii ja koko esitys on siis varmammalla pohjalla ja tätä kautta Saarakin on esityksestä varmempi pystyy vielä paremmin keskittymään pelkästää laulamiseen ja tätä minä olen yrittänyt teille sanoakin, että älkää nyt ihan kokonaan tätä esitystä noin radikaalisti tuomitko, koska se oli oikeasti haastava ja siinä käy nyt helposti niin Saaran esiintyjän kokemuksen jne. kautta, että kun tää finaalissa vedetään toiseen kertaan niin se on jo tässä muodossaan selkeämpi ja tätä kautta se teidän toivommanne Saaran kaunis äänikin pääsee oikeuksiinsa kunnolla.

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1337
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Leoton kirjoitti:Tätä ketjua lukiessa voisi ottaa popparit mukaan. Yksi yhden puolesta, kaikki muut vastaan. :heh: En ole koskaan nuoruudessakaan fanittanut yhtäkään artistia. Mulle aivan sama kuka tai mikä ryhmittymä meitä edustaa viisuissa. Keskiverto äänestäjä ei tunne artistien taustoja sen enempää kuin alkujuonnossa ehditään kertoa. Jokainen meistä kuitenkin kuulee ja tuntee kappaleet omalla tavallaan. Hienoa, ettei ole ainoastaan yhtä totuutta ja artistikin saa toteuttaa visiotaan palavasti. Tässä tapauksessa olen kai kuunnellut näitä biisejä reissuväsymykseen saakka, jolloin tietyt asiat kohoavat ärsytyskynnyksen rajalle. Tässä kappaleessa runsaasti toistoa saava iskulause alkaa tympiä. Artisti laulaa keskimäärin erittäin puhtaasti, mutta hänen äänensä ei ole varsin muhkeäsaundinen, jollaisesta pidän enemmän. Ääni sopii erittäin hyvin kiinankielellä laulettuihin esityksiin, jotka kielen rakenteen vuoksi kuulostavat näin suomalaisen korvaan ajoittain kireän naukuvilta.

Mielestäni on huutava vääryys, jos mikä tahansa esitys päätyy läpi ainoastaan fanipohjan vuoksi, ei itse tyrkkykappaleen tai esityksen vuoksi.
Hienosti muotoiltu. Juuri näin minäkin ajattelen, mutta en ole pystynnyt sitä tekstiksi muokkaamaan. Minäkään en ole fanittanut koskaan artisteja - korkeintaan saatan hetken ajan hurmokseen vaipua, jos joku esitys/kappale/laulajan ääni vaikuttaa voimakkaasti. Viisukisoissa tarkoittaa tämä tarkoittaa sitä, että jännitän kovasti oman suosikkini puolesta ja toivon sille menestystä. Ja toivon todella, että jokainen äänestää omasta mielestään parasta esitystä ei nimeä.

Koska Saaran ketjussa ollaan, niin toivon Saaralle onnea finaaliin vaikka en tällä kappaleella tämän vuoden viisuedustajaksi Saaraa lähettäisikään. Mutta minähän en viisuedustajaamme yksin päätä - valitettavasti :heh:

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Hupzi kirjoitti:
SanneKuu kirjoitti:Minusta tässä on kyse siitä, halutaanko viisuihin lähettää esitys, joka oikeasti koskettaa hyvin monia ihmisiä vai (toistamiseen) kliseistä muovista tusinabiittiä. Eiköhän se jo nähty, mihin tuo jälkimmäinen johtaa.
Näistä Mikaelin ja Saaran esityksistä todennäköisesti Saaran kokonaisvaltainen show olis ns. isoissa kuvassa se halutumpi. Siinä on muutakin kuin laulua ja joku tanssija vähän pyörimässä ympärillä, mutta se ei suoraan tarkoita sitä, että kumpi puree sitten Euroopan Euroviisu kanssaan ja Suomessa paremmin on sitten ihan toinen tarina. Tällä Saaran jutulla vois mennä kenties sinne Las Vegasiinkin, mutta Mikaelin ehkä ei show:n liian yksinkertainen minimaalinen sellaisiin ympyröihin.

Johonkinhan se perustuu näiden kahden välillä, että Saaraa välillä kosiskellaan sinne ja tänne Euroopassakin ja Las Vegasia myöden ja Mikaelia ei.
No tässä ei haetakkaan Suomelle edustajaa Las Vegasiin, vaan Euroviisuihin Tukholmaan :rofl: . Mutta miksi pitää olla mitään ylimääräistä? esim. kuinka monta viisuvoittajaa viime vuosilta tiedät joiden esitys olisi ollut täynnä kaikkea turhaa?

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Mä voisin kuvitella Saaran laulaessa kappaleen nimeä tanssivia käärmeitä hänen ympärilleen. Aina, kun nimi päättyy, yksi käärmeistä näyttää kieltään.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Et minusta tekin otatte nyt välillä ihan syyttä suotta ns. nokkiin siitä jos minulla on eriävä ja vahva mielipide teidän näkemykseenne eli ns. puollustava näkökanta.

Minä kyllä ymmärrän mitä te kritisoitte, mutta minusta valitettavasta osasta kommenteista mulle tulee se fiilis, että mun pitäis väkiselle alkaa kritisoida Saara samoista asiosta mistä te tätä esitystä kritisoitte. Miksi ihmeessä en ymmärrä. Eikö se ole jokaisen oma asia, että toimiiko esitys vai eíkö toimi.

Ja niin kuin olen sanonut te esitettä parannus ehdotuksenne ihan fiksusti ja järkevästi. Minä olen yrittänyt sitten miettiä mitä Saara voisi tehdä, mutta kun koen niinku ns. pääseväni siinä mielessä Saaran ajatuksen juoksusta kärryille, että mitä se tälle esitykselle ehkä voisi tehdä ja kun peilaan sitä näihin teidän ehdotuksiini, niin uskalla suhteellisen isolla varmuudella sanoa, mitä Saara voisi tehdä noista ja mitä ei.

Eli se, että ei tansisi niin on pois suljettu vaihtoehto hyvin todennäköisesti Saara tulee tanssimaan myös finaaliesityksessä, koko pukutemppu pysyy perus rakenteeltaan tuollasena kun se semfinaalissa nähtiin. Paitsi niitä kuvakulmia hän voi muutella siinä kun niitä origami puvun liepeitä taitellaan jne. mutta muuten sitäkään elementtiä tokko isommin muutellaan, kultainen ns. uimapuku pysyy myöskin mukana.

Et niin kuin olen sanonut esityksen ns. sekavuus mitä te huomaatte ja rakenne paranee jo sillä, että se finaalissa on toinen kerta kun se vedetään ns. kisatilanteessa ja tässä välissä sen esittämistä on päästy harjoittelemaan ja juttuja hiomaan. Ja tätä kautta kun sen esityksen esittäminen on kokonaisuudessa varmemmalla pohjalla. Saara on varmempi sen kanssa kuin semifinaalissa niin tätä kautta se paranee kaikin puolin. Myöskin siltä osin, että kun olette toivoneet, että Saaran ääni pääisisi paremmin oikeuksiinsa niin todennäköisesti tämäkin toteuttuu tätä kautta kun itse esitys on varmemmin toimavalla pohjalla Saaran mielissä, jolloin hän pääsee vielä paremmin keskittymään laulamiseen

Näin minä asioiden kehityksen näkisin finaaliesityksessä eli esityksen rakenne tokko isosti muuttuu, mutta siitä tulee selkeämpi kun koko esityksen kokonaisuus on Saaran mielissä ensinkin varmemmalla pohjalla, jolloin Saara tosiaan pääsee paremmin keskittymään siihen teidän toivomaan laulamiseen ja näin ääni pääsee paremmin oikeuksiinsa. Samoin kun esitystä on päästy tässä hiomaan niin sen asiat on ryhmän mielissä selkeämpänä ja näin koko juttu on selkeämpi. Tiedä vaikka Saara on tässä välissäkin käynyt tanssitunneilla ja vedellyt sitä tanssi koreagrafiaansa siellä jne.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4156
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Hupzi kirjoitti: Tähän ei olis muuta ratkaisua kuin se, että Saara ei tansisi, mutta sellaista muutosta ei kyllä tehdä, että hän ei tansisi. Tässä tulee vastaan se, että Saaran unelma on ollut tanssia laulaessaan niin sitä ei kyllä poisteta. Sitä tanssimista ja askellusta voidaan petrata, mutta poisteta sitä ei.

Ja se, että esityksestä tehtäsiin ns. vähemmän liikuvampi sotii biisin loppupuolen rakennetta vastaan niin paljon, että ei sellaista tule tapahtuumaan. Biisin loppu puolen esitykseen on pakko saadakin kunnolla eloa, kun biisi on itsessäänkin loppupuoleltaan eloisa ja iloluonteinen. Onko sitten totetus muotoa siihen oikeanlainen se on sitten taas jokaisen itsessään mietittävä, mutta esityksen rakenne on ehdottoman oikea, koska se tukee biisin rakennetta täysin. Erinalisia tulkintoja siitä varmasti voisi tehdä. Mutta tässä tullaan taas takaisin siihen, että Saaralla oli unelma siis tanssia laulaessaan joten tämän kaltainen toteutus siitä oli aika ns. luonnollinen kaikki tausta jutut ja asiat huomioden
En ole varma, miten paljon olen tästä koko saagasta ymmärtänyt, sillä koko ketjua en ole jaksanut enkä ehtinyt kahlata läpi, mutta ei se mitään. Olen kuitenkin päätynyt siihen käsitykseen, että artisti haluaa edustaa Suomea euroviisuissa JA tanssia kyseisen edustuskappaleen aikana. Tanssikoreografia ei sinänsä ole hirmuisen vaativa, joten sitä ei kannattane pyrkiä helpottamaan. Mutta päämäärään pääsemistä ehkä auttaisi, jos:
1) puku vaihdettaisiin sellaiseen, joka ei niin armottomasti paljasta tanssin ongelmia, eli lisää helmoja kehiin, ja
2) ennen muuta noiden korkkareiden tilalle jalkineet, joilla pystyy tanssimaan. Tuollaisilla popottimilla hyppeleminen varmasti hengästyttää kenet tahansa. Ei ihme, jos tanssiliikkeet näyttävät kömpelöiltä eikä hieno laulunääni pääse oikeuksiinsa, kun pitää noiden päällä tasapainoilla.

Mutta tietysti jos tiimi on sen niin miettinyt, että juuri uikkarit ja korkkarit vaaditaan, että esitys olisi täydellinen, niin ei sit mitään. Täytyy todeta, että sinnikkäitä nuo oululaiset :-)
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Niinku edellä sanoin niin todennäköistä on, että esityksen perus rakennetta ei muutella ollenkaan mä veikkaan, että siihen tässä porukassa ollaan tyytyväisiä. Sen toutus varmuutta ja osasten ja elementtien ns. puhtautta ja asioiden paremmin onnistuvuutta voidaan ja kyetään varmasti hiomaan. Tosin sehän tulee jo sillä, että elementtejä ja koko esitystä päästään kolme viikon ajan hiomaan parempaan uskoon ja se kyllä riittää. Ja se mitä osa on puhunut, että niitä mekon taittelusta näkyviä kuvakulmia voisi parantaa, niin tälläisiä juttuja voidaan hyvinkin korjata parantaa, jos tälläisistä niinku ns. kuitenkin aika pienistä muutoksista puhutaan, jolla tosin voi olla suht isokin vaikutus parempaan.

Mutta tämän ns, uimapuvun poistamisen tai sen puvun muuttamisen niin sen toiveen te hyvin todennäköisesti saatte haudata. Mulle on aika suuri yllätys jos siihen pukuun on koskettu,

Toki jos Saaran tiimi näkee esityksessä jonkun oikeasti ison jutun joka ei näytä hyvältä ja ei heidän mielestään toimi, niin kyllä Saara uskaltaa varmasti lähtä isojakin palasia muuttamaan jos siihen näkevät tarvetta.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4156
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Hupzi kirjoitti: Mutta tämän ns, uimapuvun poistamisen tai sen puvun muuttamisen niin sen toiveen te hyvin todennäköisesti saatte haudata. Mulle on aika suuri yllätys jos siihen pukuun on koskettu,
No mites ne kengät?
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Siihen kysymykseen en osaa vastata, että onkó niitä vaihdettu vai onko tehty niin, että Saara vain tekee tän 3 viikkoa töitä sen eteen, että se tanssiminen niiden kenkien kanssa olisi mahdollisimman luonnollisen ja helpon näköistä ja tämä, että Saara on vain panostanut ne kengät jalassa tanssimisen opettelemiseen ja siihen, että se saadaan helpon näköiseksi kuin mahdollista on ehkä se todennäköisin skenaario

Eli kengät pysyy, mutta tehdään töitä niiden kanssa tanssimisen saamiseksi niin helpon näköiseksi kuin se on vain suinkin mahdollista.

Aivan kysymys on ehkä siinä, että jos Saara kokee, että näiden kanssa tanssiminen on mahdollista saada ns. hyvän näköiseksi ja tarpeeksi luonnollisen näköiseksi harjoittelemalla niin silloin kenkiä ei vaihdeta

Tämä kysymys ratkea kyllä aika pitkälti Saaran omaan fiilikseen asiasta

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Ylipäätänsä koko kokonaisuuden muutos tarpeet nyt on varmasti aika pitkälle kiinni Saaran omasta fiiliksestä Semifinaali vedon pohjilta ja siitä kun o videota katsottu, että miltä se on Saarasta näyttänyt. Todennäköisin skenaarioa esityksen kanssa on se, että palaset ja elementit pysyvät aika pitkälti tuollaisina mitä ne Semissäkin oli. Ehkä juurikin näitä kuvakulmia tai jotain tälläisiä voidaan muutella, mutta ne on ehkä isoimpia asiota mihin aletaan koskea.

Ja todennäköisintä on se, että tätä esitys kokonaisuutta keskitytään tuollaisenaan kun se nyt on niin hiomaan ja harjoittelemaan ja tekemmän siitä niin ns. varma toiminen, yhteinäinen, näyttävästi esitetty kuin se vain ikinä on mahdollista ja tämän harjoittelemisen ja elementtien hiomisen kanssa kyllä tehdään varmasti kaikki voitava ja käännetään jokainen kivi ja kanto jotta tästä esityksestä saataisin tuossa muodossaan niin hyvä ja harmooninen kokonaisuus kuin se vain ikinä on mahdollista

Eli tämä nykyisessään muodossa olevan esityksen harjoitteleminen ja sen hiominen on se todennäköisin juttu mitä siellä Saara tiimeinen tällä hetkellä tekee, koska olen aika varma, että esityksen elementteihin ollaan tyytyväisiä. Se että näyttikö ne semifinaalissa vielä parhaalta mahdolliselta niin ei välttämättä, mutta sitä siellä nyt varmasti juuri tehdäänkin, että ne näyttäisivät sit finaalissa ihan priima tavaralta.

Ja tätä kautta, että se esitys loksahtaa esityksenä varmemmalle pohjalle vapauttaa Saaran ns. henkisesti joka taas tekee sen, että teidän osan toivoma Saaran kaunis lauluääni pääsee siihen oikeuksiinsa mitä te toivottekin kun Saaran ei tarvitse jännittää sit enää esityksen muiden elementtien onnistumista eli hän vapautaa itsensä siihen että voi keskittyä vain laulamiseen

Eli tässä kohtaa Saaran yksi kyky tulee todella käyttöön eli Saara on yleisesti ollut aika nopea oppimaan ja omaksumaan uusia asiota eli tälle ominaisuudelle nyt tämän esityksen kanssa tulee kyllä olemaan käyttöä

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Sundance kirjoitti: Sillä, että on kosiskeltu Las Vegasiin tai on myynyt keikat täyteen ei ole mitään merkitystä, jos Saara Aalto käyttää väärin ne kolme minuuttia, joilla oikeasti on väliä.
Niin ja terveisiä täältä Las Vegasista, enpä lähtis "Vegasiin kosiskelulla" hirveästi keulimaan, on nimittäin aikamoista muovia ja halpaa suurin osa täällä pyörivistä spektaakkeleista. :heh: Suurin osa artisteista tekee todella hanttihommia pienissä rooleissa. Enkä jaksa uskoa, että Saaralle olis tarjottu samanlaista showta ja näkyvyyttä, kuin esimerkiksi täällä esiintyville Celine Dionille tai Elton Johnille. :roll:

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Mä rupesin tässä miettiin, että voisko siitä olla mitään pientä apua, että Saara käyttäisi esityksessä laulamiseen sitä korvan takaa suun eteen tulevaa mikkiä niin ei tarvis tanssiessa pitää mikkiä kädessä ja miettiä sitä onko mikki oikeassa kohtaa suun edessä jne.

En tiedä en oli niin musiikin ja laulamisen tekninen tuntija jne. että olisko tästä apua tuli vain yhtäkkiä mieleen, että se voisi jopa jotain auttaakin

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6580
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^^ Itse mietin ihan samaa, kun katselin Saaran esityksen tänään uudestaan. Varmasti auttaisi paljon.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1337
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Saattaisi olla ihan hyvä idea tuo mikki - ainut vaan että sen 'laatikon' piilottaminen nätisiti vaatteisiin voi olla ongelma.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Se pitäisi jotenkin tietenkin kiinnittää siihen ns. uimapukuun mutta onko se mitenkään mahdollista kiinnittää siihen ja vaikka olisikin niin miten niiden johtojen kanssa kun se mekko vedetään päältä et onko siinä riski että kun nykäistään mekko Saaran päältä niin johdot voi jäädä mekon liepeiden matkaan ja nykäistä mikin korvalta vai onko niitäkin olemassa johdottomia versiota, jos on niin sit olis hallitsemisen arvoinen idea. Ja jos se boksi saataisiin johonkin fiksusti kiinnitettyä

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4156
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Hupzi kirjoitti:Se pitäisi jotenkin tietenkin kiinnittää siihen ns. uimapukuun mutta onko se mitenkään mahdollista kiinnittää siihen ja vaikka olisikin niin miten niiden johtojen kanssa kun se mekko vedetään päältä et onko siinä riski että kun nykäistään mekko Saaran päältä niin johdot voi jäädä mekon liepeiden matkaan ja nykäistä mikin korvalta vai onko niitäkin olemassa johdottomia versiota, jos on niin sit olis hallitsemisen arvoinen idea. Ja jos se boksi saataisiin johonkin fiksusti kiinnitettyä
Ei kyllä ruveta kiskomaan Saaraa korvista! :eeek: Ihan kuin häntä ei olisi riepoteltu jo muutenkin tarpeeksi. :shock:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 711
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Saaran valintaan paras peruste on vaan se laulutaito. Biisi ei ehkä ole se paras mahdollinen, mutta koreografiaa aina voi parantaaa, ehkä jotain ammattiapua kaivattaisiin.

Tää tuli MF:a katsellessa mieleen, että kuinkahan moni meidän parhaistakaan pääsis siellä edes jatkoon, edes andraan, niillä tuntuu olevan se ammattitaito sekä laulussa että tansseissa niin kovaa tasoa. Meillä on tää homma aina aina aika kotikutoista ja amatöörimäistä.

Juuri Saaran laulutaito vois olla se ratkaiseva massasta erottava tekijä.

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 545
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Hupzi kirjoitti:Se pitäisi jotenkin tietenkin kiinnittää siihen ns. uimapukuun mutta onko se mitenkään mahdollista kiinnittää siihen ja vaikka olisikin niin miten niiden johtojen kanssa kun se mekko vedetään päältä et onko siinä riski että kun nykäistään mekko Saaran päältä niin johdot voi jäädä mekon liepeiden matkaan ja nykäistä mikin korvalta vai onko niitäkin olemassa johdottomia versiota, jos on niin sit olis hallitsemisen arvoinen idea. Ja jos se boksi saataisiin johonkin fiksusti kiinnitettyä
Voisiko Saara esiintyä nakuna? :miettii:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42713
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hupzi kirjoitti:Se pitäisi jotenkin tietenkin kiinnittää siihen ns. uimapukuun mutta onko se mitenkään mahdollista kiinnittää siihen ja vaikka olisikin niin miten niiden johtojen kanssa kun se mekko vedetään päältä et onko siinä riski että kun nykäistään mekko Saaran päältä niin johdot voi jäädä mekon liepeiden matkaan ja nykäistä mikin korvalta
Voisivathan johdot suuntautua ylöspäin eikä maata pitkin? Jossakin katonrajassa olisi johtoteline, jonne ne menevät. Koska pukutemppuun ei muistaakseni kuulu mitään hatun tai hunnun tms. riisumista saati tukkatemppua a lá Cristina Scarlat, niin ei olisi vaaraa että riisutaan epähuomiossa johdotkin. Sitä paitsi niihin johtoihinhan saisi rakennettua jonkun upean valaisuefektin!

Tai sitten Saara laulaisi aluksi tavismikkiin, mutta siinä riisumisen jälkeen hänelle täräytetään äkkiä päälle se korvavärkki.
Rise, angel, shine, love!

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Ei taida olla oikein toimiva idea tämä mikki ideamme tämän esityksen kohdalla tää mekon vetäisy päältä unohtui multa tätä ideaa miettiessä, koska jos siitä mikistä ei ole olemassa johdonta versiota niin se voisi vähän käydä jopa vaaralliseksi ton mekko tempun kanssa.

Lukittu