Mikael Saari – On it goes

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Mikael Saari – On it goes

*****
125
56%
****
39
17%
***
30
13%
**
16
7%
*
13
6%
 
Ääniä yhteensä: 223

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja kwak »

En tajua tätä kyllä yhtään. :eiei: Biisi on aika hankala (monenkin kuuntelukerran jälkeen pitää ihan miettiä, mites se menikään) ja melodia on todella jäykkä ja töksähtelevä - ei siis mitenkään miellyttävää kuunnella. Mikael on komea ja laulaa hienosti, mutta kappale ei vaan yksinkertaisesti ole minusta hyvä. Jonkun mielestä hyvinkin koskettava ja taiteellinen on toiselle näyteltyä tunnetta ja tekotaiteellisuutta.

Hieno juttu, että viisut herättävät intohimoja ja täälläkin Mikael kerää täälläkin ihastuneita massoja taakseen. Itse toivoisin näistä kakkossemin jälkeisistä kuudesta finalisteista (joista uskon voittajankin löytyvän) kannustaisin innolla mitä tahansa muuta Tukholmassa. :pliis: Viime vuonna Suomen kannustus Wienissä jäi olemattomiin, joten tänä vuonna olisi mukava kannustaa jotain, josta oikeasti itse tykkään.

Ehkä tämä on sitä samaa kastia kuin Kuula ja A monster like me, joiden suosiota en myöskään tajua yhtään. :mrgreen:
Keep your head high above the water

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4166
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Marjukka kirjoitti:Sattuiko kukaan tämän ketjun seuraaja näkemään Lahden kaupunginteatterissa vain muutaman kerran pyörinyttä Cats-musikaalia, jossa Mikael esiintyi? :kisu: Aihe on sinänsä ajankohtainen, että samalla kun nyt on 2. semistä jatkoon menneille väliviikko, niin Catsiä on vielä tänään esitetty vihoviimeisen kerran lavalla.
Jep, käytiin teatteriretkellä. Mikaelilla oli yksi soolonumero (rautatiekissa Kiikunkinttu). Tuo numero on tyyliltään ja tunnelmaltaan niin kaukana OIG:stä kuin olla ja voi, mutta kyllä hän oli siinäkin kuin kotonaan. Minua vähän pelotti, kun hän oli välillä semmoisen cyr-sirkusrenkaan kyydissä, ettei vain teloisi itseään. Mutta komeasti se meni.

Oli upea näytös kaikkinensa. Meillä on mielettömän lahjakkaita nuoria tekijöitä tässä maassa. Esimerkiksi täältä löytyy vähän lisää juttua Lahden Catsista - rautatiekissa on ihastuttanut muitakin:
http://teatterikarpanen.blogspot.fi/201 ... ahden.html
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja rosetta »

SanneKuu kirjoitti:Minusta tämä ei päässyt videossa oikeuksiinsa. Live räjäytti pankin. Ja tosi hyvä niin, kun yleensä on juuri toisinpäin.
Siinä mielessä en huolehtisi siitä, että useat äänestäjät näkevät ja kuulevat tämän vain kerran. He kun kuulevat ja näkevät juuri sen upean version.
Uskaltaisiko tässä nyt pienenä soraäänenä sanoa, ettei noin läheskään kaikilla ole, vaan monille kappale on kuultuna/videolla tehnyt suuremman vaikutuksen kuin tuo live-esitys. En siis puhu vain itsestäni ;), vaan esim. brittifoorumilla moni on tätä mieltä, ja siellä on myös ihmisiä jotka todella fanittavat tätä kappaletta (kuten itsekin), mm. yhden mielestä tämä on kenties paras kappale missään kansallisessa karsinnassa ikinä...
SanneKuu kirjoitti:Ja mitä tulee kertsin puutteeseen, sehän on vain virkistävää vaihtelua tässä kisassa, jossa on mukana monta biisiä, jotka ovat miltei pelkkää kertsiä :)
Tuosta olen kyllä täysin samaa mieltä :)

KainoAslak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 68
Liittynyt: 17 Helmi 2016, 12:00

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja KainoAslak »

Ilman muuta tämä voi olla joillekin liian teatraalinen, paatoksellinen, mahtipontinen, vaikea, mutta kun itse juuri semmoisesta tyylistä tykkään, niin tämähän uppoaa kuin veitsi voihin. Ja varmasti keski-ikäiset ja vanhemmat naiset ovat suurin kohderyhmä, juuri ne eniten teattereissakin käyvät, mutta so what? Suurin osa maailman musiikista on nuorisolle suunnattua, sitä ehkä hiukan yksinkertaisempaa, joten onko se nyt niin suuri vääryys jos joskus kotimaisia kulttuurilaitoksia ylläpitävälle voimallekin jotain suuren yleisön ohjelmastakin löytyy? Maakuntien marttakerhot ja eläkeläisryhmät ne Helsingin Kaupunginteatterinkin bussiparkit täyttää, joten en lähtis spekuloimaan maakunta/pääkaupunki -akselilla ollenkaan.

Eikä tämä live toki täydellinen ole, laulussakin pientä epävirettä jossain kohtaa, ja ehkä hiukan vähemmälläkin voimalla "don't" sanan voisi kajauttaa. Stella Christine onnistui laulussa mielestäni vielä paremmin, biisi on mielenkiintoinen, viisuissa harvemmin kuultua genreä, hiukan helpompi kuin On it goes, mutta ei silti saa minussa tälläista tunteen paloa ja huokailua aikaan.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Minäkin kyllä tykkään teatraalisesta, paatoksellisesta ja mahtipontisesta ym, ne eivät siis tässä häiritse, päinvastoin, ja livelaulukin oli pääosin hienoa, mitä nyt se liiallinen liikehdintä (tanssijan kanssa) kyllä vaikutti minusta selvästi lauluun. Mutta kun se tanssija... :lohduton:

Olen katsonut tämän liven useamman kerran lauantain jälkeen, ja osaan nyt ehkä vähän paremmin analysoida mikä siinä niin häiritsi; pääasiassa: 1. kamera näyttää yhtä paljon tanssijaa kuin Mikaeliakin, usein jopa zoomaa, ja Mikaelhan se tämän esityksen tähti on (tai pitäisi olla)! :draamaa: 2. nuo liikesarjat, ensin lähestyminen ja sitten toisen pois työntäminen jne. saivat aikaan tunteen kuin seuraisi jonkin parin tappelua/ilmiriitaa, mikä ei kyllä minusta ainakaan ole kovin mieltäylentävää katsottavaa... :eiei:

En tiedä onko kukaan teistä ollut tilanteessa jossa fanittaa täysillä jotain kappaletta ja sitten live-esitys pilaa sen pahasti (omasta mielestänne siis), mutta jos joku on niin ymmärtänee miltä minusta tuntuu... :draamaa:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Edwina »

En minäkään ole kauhean ihastunut tuohon tanssiesitykseen. Juuri nuo repivät, riitaisat otteet ja tanssijan liiallinen hyörivyys Mikaelin ympärillä häiritsee. Ihan kuin kärpänen hyörisi koko ajan ympärillä kuumana kesäpäivänä. :tanssi: Pientä muutosta tarvittaisiin, niin tanssikin voisi toimia. Mikaelin laululle enemmän tilaa.

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Mukavaa, että keskustelu käy vilkkaana ja herättää tunteita, mutta tosi asia on , että m. tämä ketju sekä koko UMK-alue tuottaa ylläpidolle taas harmaita hiuksia.

Toivottavaa olisi, että kaikki uudet käyttäjät tutustuisivat Viisukuppilan sääntöihin. Toki saa niitä muutkin kerrata, jos siltä tuntuu.

http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/2013- ... c2014.html

Koittakaa myös pysyä ketjujen aiheessa, älkää floodatko, älkää jankatko samaa asiaa viestistä toiseen ja ihan ennen kaikkea älkää provosoiko toisia, jos ette itse kestä vastaprovoja. Tämä ei siis koske ainoastaan tätä-ketjua vaan ihan koko foorumia. Tarvittaessa ylläpito myös puuttuu asiaan, jos tarve vaatii. Olisi toki mukavaa, jos näillä puheilla ei tarvitsisi.

T:ylläpito
Послушай - у сердца голос мой.

SanneKuu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 14:44

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja SanneKuu »

Rosetta, olen kyllä kanssasi osittain samaa mieltä tuosta tanssista. Vaikka sanoinkin, että live räjäytti pankin, se ei pääasiassa johtunut tanssijasta vaan Mikaelin tulkinnasta (joka jäi minusta videolla vaisummaksi hänen vain istuessaan lattialla).

Nuo edellä mainitsemasi seikat häiritsivät minuakin ja toivoisinkin, että tanssija jäisi finaalissa hieman enemmän taustalle ja päärooli annettaisiin selkeämmin Mikaelille.

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Itse rakastuin ensin itse kappaleeseen, joka kolahti muhun todella lujaa. Ihastuin myös Mikaelin lauluun. Ja kuulin tänä vuonna tyyliin ensimmäisen kerran Mikael Saaresta, en ollut vielä silloin kovin aktiivinen seuraaja, kun hän edellisen kerran oli mukana. Olen viime aikoina myös tutustunut Mikaelin juttuihin, kuunnellut/lukenut hänen haastattelujaan ja vielä kun näin tämän liven, niin no, kai minua voisi tuoreeksi faniksi kutsua. <3 Alun perin siis fanitin vain kappaletta, ja sitten se on siitä kasvanut koko artistin fanittamiseksi.
Cry him out

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Kiva että olette SanneKuu ja Edwina samaa mieltä, en ole siis ihan yksin mielipiteineni täällä :)
Edwina kirjoitti:En minäkään ole kauhean ihastunut tuohon tanssiesitykseen. Juuri nuo repivät, riitaisat otteet ja tanssijan liiallinen hyörivyys Mikaelin ympärillä häiritsee. Ihan kuin kärpänen hyörisi koko ajan ympärillä kuumana kesäpäivänä. :tanssi: Pientä muutosta tarvittaisiin, niin tanssikin voisi toimia. Mikaelin laululle enemmän tilaa.
Tuo kärpänen kesäpäivänä oli hauska mielikuva :heh:, ainakin hauskempi kuin tuo omani, eli riita... Täytyy yrittää ajatella vaikka sitä, jos esitystä ei muuteta ;) Ja ihana tuo tanssi-hymiö :mrgreen:

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja jv »

rosetta kirjoitti: 2. nuo liikesarjat, ensin lähestyminen ja sitten toisen pois työntäminen jne. saivat aikaan tunteen kuin seuraisi jonkin parin tappelua/ilmiriitaa, mikä ei kyllä minusta ainakaan ole kovin mieltäylentävää katsottavaa... :eiei:
Totta. Minäkin reagoin siihen, että osa liikkeistä (kuten kun Mikael tarttuu lujan näköisesti naisen käsivarteen) tuntuvat lähes väkivaltaisilta. Joudun katsellessani ihan aktiivisesti työntämään hyvin epämiellyttävät mielikuvat suomalaisesta parisuhdeväkivallasta taustalle ja ajattelemaan, että symbolistahan tämä. Toisaalta Unkarin toissavuotisessa esityksessä oli samoja elementtejä, eikä se tuntunut väärältä. Mutta se saattoikin johtua siitä, että Running-esityksessä puhuttiin avoimesti perheväkivallasta uhrin näkökulmasta. Mikaelin esityksessä teema tuntuu hiipivän mukaan kuin varkain. Lisäksi asetelmaa hankaloittaa se, että tässä kuvaelmassa "tekijänä" on sankarimme, johon haluaisi samaistua.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Albin »

Mukavaa kun tämä keskustelu on mennyt taas mielipiteiden vaihtoon :peukku:

Minulle tämä viime lauantain semiesitys avasi kappaletta. Videoiden jälkeen muistaakseni kommentoin tätä jotenkin tyyliin: olisipa itse esityksen taustana pelkkä valo tjsp.

Tanssija tekee tästä kuitenkin kokonaisuuden, jota haltioituneena seuraan alusta loppuun. Ei tule mieleen verrata kappaleen aikana onko tämä parempi tai huonompi kuin jokin muu, kokonaisuudesta vain nauttii. (jos nauttii)

Ettei tule mitään väärinkäsityksiä, niin Mikael on noussut puntarillani vasta kolmannelle sijalle <3

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Eikös lähes väkivaltainen kanssakäyminen käy hyvin kappaleen henkeen? Pari varmaan tehnyt eroa pitkään ja riitojakin ollut, mutta sitten toisaalta myös sitä kiihkeää yhteiseloa. Lopulta sit kuitenkin tuli se ero.

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1337
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Hmmm - minusta siinä yksinkertaisesti esitettiin pieni hetki siitä miten vaikeaa se eroaminen on. Entiset tunteet ovat olemassa, mutta yhdessäkään ei voida enää olla. Apua jos finaalissa uppoudun tuijottamaan vain noita kritisoituja yksityiskohtia eli kiitti vaan :heh: Semissä nautin vain tuosta esitykseen ladatusta tunteesta ja tulkitsemisesta.

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Mitä olen kommentteja toisaalta lukenut, niin suomalaisten kuin ulkkistenkin, niin tätä kappaletta ei ole pidetty niinkään vaikeana ja sekavana, vaan pikemminkin tylsänä. :miettii: Studioversio ei ole juuri nostanut kannatustaan missään vaiheessa, mikäli YouTuben ja Spotifyn toistokerroista voi jotain päätellä, mutta live-esitys on saanut huimasti katselukertoja (yli 8800, lähimpänä Eini jolla on 8400 katselukertaa, mutta Einin live on ollut nähtävillä viikon kauemmin). Tämä kertoo mielestäni siitä, että nimenomaan liveveto oli se, joka teki vaikutuksen ihmisiin. Tätä käsitystä tukee myös liven hehkuttaminen Twitterissä ja kv-foorumeilla. (Ja täällä, tietty.)

Täällä sanottiin aiemmin, että lavaesityksessä kaksi ihmistä kertoo samaa tarinaa, mutta toinen laulaen ja toinen tanssien, mikä oli mielestäni hyvin ilmaistu. Jos nyt tanssija otettaisiin pois, kokonaisuus tuntuisi vajavaiselta - WSBT-henkinen lavaylöspano voisi korostaa "tylsyyttä" ja jättää kappaleen etäiseksi katsojille. Itse koen, että tanssija ja yhteiskoreografia ylipäätään pitävät mielenkiintoa yllä. Paradoksaalisesti tuo yhteiskoreografia jopa avasi kappaletta enemmän toistaessaan sen tematiikkaa.

rosetta, olet ollut kovasti tanssijan mukana olemista vastaan. Jos olisit saanut vapaat kädet, millaisen lavaesityksen olisit suunnitellut? :korvana:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1337
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Stargazer kirjoitti:Mitä olen kommentteja toisaalta lukenut, niin suomalaisten kuin ulkkistenkin, niin tätä kappaletta ei ole pidetty niinkään vaikeana ja sekavana, vaan pikemminkin tylsänä. :miettii: Studioversio ei ole juuri nostanut kannatustaan missään vaiheessa, mikäli YouTuben ja Spotifyn toistokerroista voi jotain päätellä, mutta live-esitys on saanut huimasti katselukertoja (yli 8800, lähimpänä Eini jolla on 8400 katselukertaa, mutta Einin live on ollut nähtävillä viikon kauemmin). Tämä kertoo mielestäni siitä, että nimenomaan liveveto oli se, joka teki vaikutuksen ihmisiin. Tätä käsitystä tukee myös liven hehkuttaminen Twitterissä ja kv-foorumeilla. (Ja täällä, tietty.)

:korvana:
Minä pidin kyllä studioversiostakin, mutta live-esitys kyllä nosti tämän uusiin sfääreihin. Valitettavasti monen mun kohdalla on käynyt toisin päin :lohduton:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mut ei kai sillä ole väliä, jos liveversio on parempi kuin studioversio, mieluummin niin päin. Suurin osa äänestäjistä ei varmaankaan kuuntele kappaleita ennen kisoja, joten ei kai se haittaa, jos menestyksen tultua studioversio onkin pettymys. :heh: Itse kyllä pidän siitäkin.

Tätä on täällä verrattu Monster Like Mehen ja Kuulaan ja ties mihin, mutta mulla tulee kyllä rakenteeltaan mieleen Armenia 2014, eli Not Alone. Eihän siinäkään varsinaisesti mitään "hyräiltävää" kertosäettä ole, minkä perään täällä on kaipailtu, ja hyvinhän se menestyi. Siinä tosin kävi niin, että live oli huonompi kuin video.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Not Alone on loistava kappale, mutta Aram ei kyennyt laulamaan kunnolla semissä eikä finaalissa. Mikael taas osaa laulaa - en väitä, että On It Goes menestyisi yhtä hyvin, mutta eiköhän se kertosäkeettömyys menestyksen estäjänä-myytti ole kumottu useaan otteeseen.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Kuuntelin tänään studioversiota lenkillä (ja näytin varmaan ihan kummajaiselta, kun kappale vetää minut aina niin sisäänsä, mutta väliäkös tuolla) ja vaikka sekin on todella upea ja voimakas, huomasin, että liveversiossa on vielä astetta suurempi tunnelataus. Enkä tarkoita nyt itse esitystä, vaan ainoastaan Mikaelin laulua. Se oli mielestäni vielä vahvempaa ja tunteikkaampaa livenä, mikä on todellakin vain positiivinen asia.
Cry him out

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Wadde kirjoitti:Mut ei kai sillä ole väliä, jos liveversio on parempi kuin studioversio, mieluummin niin päin. Suurin osa äänestäjistä ei varmaankaan kuuntele kappaleita ennen kisoja, joten ei kai se haittaa, jos menestyksen tultua studioversio onkin pettymys. :heh: Itse kyllä pidän siitäkin.

Tätä on täällä verrattu Monster Like Mehen ja Kuulaan ja ties mihin, mutta mulla tulee kyllä rakenteeltaan mieleen Armenia 2014, eli Not Alone. Eihän siinäkään varsinaisesti mitään "hyräiltävää" kertosäettä ole, minkä perään täällä on kaipailtu, ja hyvinhän se menestyi. Siinä tosin kävi niin, että live oli huonompi kuin video.
Suurimman osan live-vedot ovat olleet parempia kuin musavideoversiot. Suurin floppi on A&K ja ehkä toinen Cristal Snow, mutta Cristalin livelaulamista taidettiin jo ennakkoon epäilläkin, jonka kautta se ei ole niin iso epäonnistuminen kuin A&K:n, mutta muiden live-vedot olivat vähintäänkin yhtä hyviä kuin musavideoversiota ja suurimmalla osalla enemmän ja vähemmän parempia.

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1337
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Wadde kirjoitti:Mut ei kai sillä ole väliä, jos liveversio on parempi kuin studioversio, mieluummin niin päin. Suurin osa äänestäjistä ei varmaankaan kuuntele kappaleita ennen kisoja, joten ei kai se haittaa, jos menestyksen tultua studioversio onkin pettymys. :heh: Itse kyllä pidän siitäkin.

Tätä on täällä verrattu Monster Like Mehen ja Kuulaan ja ties mihin, mutta mulla tulee kyllä rakenteeltaan mieleen Armenia 2014, eli Not Alone. Eihän siinäkään varsinaisesti mitään "hyräiltävää" kertosäettä ole, minkä perään täällä on kaipailtu, ja hyvinhän se menestyi. Siinä tosin kävi niin, että live oli huonompi kuin video.
SItä nimenomaan tarkoitin, että live onnistuminen on positiivista! Ja Kuulasta tulee aina tämä mieleen
https://youtu.be/iJGDx8u4lDQ

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Albin »

En tiedä enkä edes halua tietää sitä parasta etukäteen. Sen sanon kuitenkin, että ei tämä minun suosikki ole, mutta silti tykkään ja toivon menestystä. Tässä on jotain suomalaista miehen herkkyyttä joka voi toisaalta olla vielä liian vaikeaa omaksua osassa Eurooppaa. Mutta tämmöisiä pehmo poikia me ollaan tässä matu maailmassa .. äh :raaps:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Wadde kirjoitti:Mut siis kaikella järjellähän tämän PITÄISI voittaa. Tämä ketjukin on oikeastaan pelkästään hehkutusta ja toiveita siitä, että Saari vie, kun taas esimerkiksi Saara Aalto -ketju on täynnä kritiikkiä.
Minustakin Mikael on yksi vahvimmista ehdokkaista, ehkä vahvin, mutta tämä perustelu ei vakuuta. Siis ottaen huomioon kuppilan voimasuhteet Mikaelin fanittajien ja Saaran fanittajan välillä. Niin paljon tilanne kertoo myös provosoitumisesta ja yksi vastaan muut asetelmasta.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

ta1ja kirjoitti: Minustakin Mikael on yksi vahvimmista ehdokkaista, ehkä vahvin, mutta tämä perustelu ei vakuuta. Siis ottaen huomioon kuppilan voimasuhteet Mikaelin fanittajien ja Saaran fanittajan välillä. Niin paljon tilanne kertoo myös provosoitumisesta ja yksi vastaan muut asetelmasta.
Niin ja näitä viestejä on oikeasti tullut todella pieneltä joukolta (sekä Saara-kritiikki & Mikaelin kehut).

Laskeskelin aiemmin huvikseni, moneltako eri käyttäjältä Saaran voimakasta kriittikiä oli tullut (Wadden heittäessä 90%), en päässyt edes 20 käyttäjään ja sitten alkoivat samojen nimimerkkien toiset viestit. Sama pätee tässäkin ketjussa.

Pieni joukko lähettelee yhä uusia (saman suuntaisia) viestejä, jotka luovat lumipalloeffektiä siitä, että kaikki rakastavat Mikaelia/vihasivat Saaran esitystä.

Tosiasiassa toi 20 on pieni otos kuppilalaisia, saati kaikkia viisufaneja tai Suomen kansaa kokonaisuudessaan!

En toki kiistä, etteikö enemmistö olisi pitänyt Saaran esitystä huonohkona tai etteikö Mikaelia kannatettaisi, mutta kupliin ei kannata vajota. Peli on vielä vahvasti auki. Voihan olla että Stella Christine tai joku ihan muu vie voiton!

Sitä paitsi (vähän OT), mutta minusta tuntuu ettei Saaran ketjussa uskalleta avoimesti tykätä biisistä, saati esityksestä, koska vastapuolelta tulee aika kärkästä kriittikiä. Ja jos joku kehuu, niin heti on ollut Saara-lasit tai Saara-fani, koska biisistä tai esityksestä ei kukaan voi aidosti tykätä, koska ei vaan voi.

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1337
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Meneeköhäntaas OT, mutta...

En ole koskaan seurannut Voice of finlandeja yms. en myöskään yksittäisen artistin uraa. Aika neutraalisti mielestäni kuuntelin/katselin esikatseluvideot. Mikael nousi yhdeksi (ei siis ainoaksi) suosikiksi niiden perusteella . En voi enkä halua uskoa, että kuppilassa tai muuallakaan enemmistö ajattelisi, että jostain ei voi vaan tykätä nimen perusteella.
Ennemmin uskon, että täällä aidosti halutaan suomelle hyvä edustaja .

Mutta voitti nämä kisat Mikael tai joku muu, niin Tukholmaan mennessä minä ainakin kannatan täpöillä edustajaamme :tuuletus:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Niin, siis mun näkemyksen mukaan myös somessa kritiikki on samansuuntaista, eli Mikael on saanut eniten ylistystä. Voi tietysti olla, että en osaa ottaa ns. silmää käteen ja katson tätä vain oman kuplani sisältä. Siihen en kuitenkaan usko, että tämä on Mikaelin ja Saaran välinen kaksintaistelu, sillä moni taviskaverini on ollut ihan ihmeissään, kun olen kertonut, että Saara voi hyvinkin voittaa. Tavisten joukossa suosiota näyttää nauttivan muun muassa Stella Christine, jolla voi olla oikeasti sanansa sanottavana ja joka voi yllättää tämän foorumin.

Vesna
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 493
Liittynyt: 15 Maalis 2011, 13:54

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Vesna »

Wadde kirjoitti:Tätä on täällä verrattu Monster Like Mehen ja Kuulaan ja ties mihin, mutta mulla tulee kyllä rakenteeltaan mieleen Armenia 2014, eli Not Alone. Eihän siinäkään varsinaisesti mitään "hyräiltävää" kertosäettä ole, minkä perään täällä on kaipailtu, ja hyvinhän se menestyi. Siinä tosin kävi niin, että live oli huonompi kuin video.
Armenian live oli niin kova pettymys! :( Vieläkin katselen biisin upeaa musiikkivideota aina välillä. Onneksi Mikaelin video ja live on olleet keskenään johdonmukaiset: samanlainen tunnelma, yhtä hyvä laulu.

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1337
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Wadde kirjoitti:Niin, siis mun näkemyksen mukaan myös somessa kritiikki on samansuuntaista, eli Mikael on saanut eniten ylistystä. Voi tietysti olla, että en osaa ottaa ns. silmää käteen ja katson tätä vain oman kuplani sisältä. Siihen en kuitenkaan usko, että tämä on Mikaelin ja Saaran välinen kaksintaistelu, sillä moni taviskaverini on ollut ihan ihmeissään, kun olen kertonut, että Saara voi hyvinkin voittaa. Tavisten joukossa suosiota näyttää nauttivan muun muassa Stella Christine, jolla voi olla oikeasti sanansa sanottavana ja joka voi yllättää tämän foorumin.
Juu - tulos voi olla hyvinkin yllättävä. Toisaalta tämä viisuilu on niin kutkuttavaa, että voin masokistisesti kannattaa Mikaelia täysillä ja sitten kieriskellä yhtä masokistisisissa tunnelmissa, jos voittoa ei tulekaan (tai oikeastaan miten minun mielipiteeni ei ollutkaan se oikea...). Mutta ihan vakavasti olen sitä mieltä, että tämä olisi tänä vuonna paras edustaja Tukholmaan.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mun mielestä tämän voitossa olisi myös se makea puoli, että viime vuoden punkin jälkeen mentäisiin taas aivan toiseen ääripäähän. Suomi olisi todellakin aivan uniikki viisumaa! Mitä sitten ensi vuonna?! :uujee:

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1337
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Wadde kirjoitti:Mun mielestä tämän voitossa olisi myös se makea puoli, että viime vuoden punkin jälkeen mentäisiin taas aivan toiseen ääripäähän. Suomi olisi todellakin aivan uniikki viisumaa! Mitä sitten ensi vuonna?! :uujee:
Minusta tämä on juuri parasta suomen viisuedustajissa. Mennään omalla linjalla ja joskus napsahtaa kohdilleen.. tai sitten ei - mutta näillä mennään. Mielellään tänä vuonna OIG:llä.

Lukittu